|
Kryddan03
26-05-2010, 18:11
Myosotis
26-05-2010, 18:54
CITAT (Tottes matte @ 26-05-2010, 18:55)  Vilken ruggig rackare! Har han varit i slagsmål, eller ? Nej men nu får du väl ge dig! Jag tycker han ser jättefin ut i fjäderdräkten. Det blir så tråkig stämning med personangrepp på forumet, snälla kan vi inte bara gå vidare nu och tillsammans glädas åt fina bilder på vackra fåglar?
Tottes matte
27-05-2010, 11:09
CITAT (Kryddan03 @ 26-05-2010, 19:11)  Gryddan03 .....  får man inte ens fråga länge i denna forum??? Vad finns det för lag för det? Jag menade inte illa mot fågeln, men det kom jag att tänka på när jag såg bilderna, konstigt .......  fr. tottes matte
Tottes matte
27-05-2010, 11:16
CITAT (Myosotis @ 26-05-2010, 19:54)  Nej men nu får du väl ge dig! Jag tycker han ser jättefin ut i fjäderdräkten. Det blir så tråkig stämning med personangrepp på forumet, snälla kan vi inte bara gå vidare nu och tillsammans glädas åt fina bilder på vackra fåglar? Hej du Myosotis .....  det börjar gå troll i det hela. får man inte ens undra och fråga? Det är inget personangrepp om jag frågar om fågeln, har inte ens nämnt ägaren till pippin? Kan du sluta jaga mig i varenda forum!!!! förresten detta var ju som piss i Mississippi jämfört vad jag har fått utstå ang mina fåglar och fågelbon.  fr. Tottes matte
Meriona
27-05-2010, 11:21
CITAT (Tottes matte @ 27-05-2010, 12:16)  Hej du Myosotis .....  det börjar gå troll i det hela. får man inte ens undra och fråga? Det är inget personangrepp om jag frågar om fågeln, har inte ens nämnt ägaren till pippin? Kan du sluta jaga mig i varenda forum!!!! förresten detta var ju som piss i Mississippi jämfört vad jag har fått utstå ang mina fåglar och fågelbon.  fr. Tottes matte Jag uppfattade det också som oförskämt att kalla en fågel som ser oerhört välmående ut, det som du gjorde. Och vad menar du med att Myosotis förföljer dig i varenda forum, förklara dig istället för att sprida rykten!
Myosotis
27-05-2010, 11:21
Hej Tottes matte, klart du får undra. Jag ber om ursäkt om jag missuppfattade ditt inlägg, för mig såg det ut som om du fortfarande hackade på Kryddan pga det hon skrev tidigare. Förklara gärna varför du tycker att hennes fågel ser ruggig ut.
Tottes matte
27-05-2010, 11:40
CITAT (Meriona @ 27-05-2010, 12:21)  Jag uppfattade det också som oförskämt att kalla en fågel som ser oerhört välmående ut, det som du gjorde.
Och vad menar du med att Myosotis förföljer dig i varenda forum, förklara dig istället för att sprida rykten! hej Meriona, visst, man får inte tycka nåt ....  allt ska felbedömmas. Vad jag tyckte om den fågeln får i så fall vara min ensak, men för det ändrar jag inte vad jag tyckte och det var en reáktion vad jag såg ang, pippin. den sorten hör inte till mina favoriter, men den får finnas trots allt, jag bryr mig ikke ..... Vad det gäller om din andra påpekande, enkelt, läs i forumen lite varstans......  fr, Tottes matte
Tottes matte
27-05-2010, 11:47
CITAT (Myosotis @ 27-05-2010, 12:21)  Hej Tottes matte, klart du får undra. Jag ber om ursäkt om jag missuppfattade ditt inlägg, för mig såg det ut som om du fortfarande hackade på Kryddan pga det hon skrev tidigare. Förklara gärna varför du tycker att hennes fågel ser ruggig ut. hej myosotis, ....  jag vet inte längre vem man kan lita på -----  Visst har Kryddan gett sig på mig i andra forum, så det gör att jag undrar. Hon har varit rätt besk och jag har inte kunnat bry mig om heller. fågeln, den få vara som den är, men ....min första intryck var precis vad jag skrev, kanske att jag inte gillar den sorten eller en impulsiv tanke direkt.....fr. Tootes matte
Meriona
27-05-2010, 11:54
CITAT (Tottes matte @ 27-05-2010, 12:40)  hej Meriona, visst, man får inte tycka nåt ....  allt ska felbedömmas. Vad jag tyckte om den fågeln får i så fall vara min ensak, men för det ändrar jag inte vad jag tyckte och det var en reáktion vad jag såg ang, pippin. den sorten hör inte till mina favoriter, men den får finnas trots allt, jag bryr mig ikke ..... Vad det gäller om din andra påpekande, enkelt, läs i forumen lite varstans......  fr, Tottes matte Att du inte gillar sorten kan jag köpa, men att han skulle varit i slagsmål, vad menar du med det?
Tottes matte
27-05-2010, 12:01
CITAT (Meriona @ 27-05-2010, 12:54)  Att du inte gillar sorten kan jag köpa, men att han skulle varit i slagsmål, vad menar du med det? hej Meriona .....  läste av fågelsn aurafält, och upptäckte slagsmålet och han har något på sin hö. fot som gör mig misstänksam, därför fick jag den bilden av pippin ....  men har inte kollat hans tidigare liv än, där finns kanske svaret ....  fr, Tottes matte
Meriona
27-05-2010, 12:05
CITAT (Tottes matte @ 27-05-2010, 13:01)  hej Meriona .....  läste av fågelsn aurafält, och upptäckte slagsmålet och han har något på sin hö. fot som gör mig misstänksam, därför fick jag den bilden av pippin ....  men har inte kollat hans tidigare liv än, där finns kanske svaret ....  fr, Tottes matte Ärligt talat.... Dessutom har jag kollat igenom trådarna du varit i och det förekommer inte någonsomhelst förföljelse från varken Myo (tvärtom verkar Myo varit oerhört hjälpsam och snäll mot dig) eller från någon annan. Kan du inte förklara dig istället för att bara trassla till det ännu mer? Edit prepositionsfel
Anki på Öland
27-05-2010, 12:07
Håller med Myosotis, m.fl. - nu får du ge dig - du hugger ju på alla som säger någonting i tråden!
*Stintan*
27-05-2010, 12:11
Fattar ingenting jag men det är kanske inte meningen. Tycker fågeln ser jättefin ut men jag kan inget om gojor. Lätt att det blir missförstånd om man är otydlig när man skriver.
Tottes matte
27-05-2010, 12:20
CITAT (*Stintan* @ 27-05-2010, 13:11)  Fattar ingenting jag men det är kanske inte meningen. Tycker fågeln ser jättefin ut men jag kan inget om gojor. Lätt att det blir missförstånd om man är otydlig när man skriver. hej Stintan, ......  Det gör inte andra heller, att fatta, menar jag, men vi alla är ju så olika och det är lätt att kan bli ledsen, men det är o gå vidare. alla gillar inte allas inlägg, men vissa har en sk, förföljelsemani, men även det ska man inte bry sig. som sagt var, man vet vad man bör veta och det faller inte alltid i god jord. .....  fr. Tottes matte
Tottes matte
27-05-2010, 12:26
CITAT (Anki på Öland @ 27-05-2010, 13:07)  Håller med Myosotis, m.fl. - nu får du ge dig - du hugger ju på alla som säger någonting i tråden! hej Anki på Öland, ....  OK, fattar meningen att alla inte kan förstå allt, men behöver man bry sig om det då? Just att man svarar, bryr sig personen. du få stoppa upp ... dit påstående att jag hugger på alla på forumet. Har du läst det i stjärmnorna eller är du påverkad av kommande fullmånen? Kanske är det brist på universell energi, skulle jag tro.....fr. Tottes matte
Meriona
27-05-2010, 12:31
CITAT (Tottes matte @ 27-05-2010, 13:20)  hej Stintan, ......  Det gör inte andra heller, att fatta, menar jag, men vi alla är ju så olika och det är lätt att kan bli ledsen, men det är o gå vidare. alla gillar inte allas inlägg, men vissa har en sk, förföljelsemani, men även det ska man inte bry sig. som sagt var, man vet vad man bör veta och det faller inte alltid i god jord. .....  fr. Tottes matte Okej då förstår jag, det kan inte vara roligt att lida av förföljelsemani...
Tottes matte
27-05-2010, 12:43
CITAT (Meriona @ 27-05-2010, 13:31)  Okej då förstår jag, det kan inte vara roligt att lida av förföljelsemani...  Ja du Meriona, --- har du också fått det? Det vore intressant att höra hur det fungerar? Har ingen här som visar misstänkta symtom. Kan det vara något åt det universella hållet kanske? Vem vet, kanske en tidigare liv upplevelser som man bär med sig? Eller brist på den energin som man behöver fr. universum? Det var knivit med det hela?  fr. tottes matte
Tottes matte
27-05-2010, 12:52
CITAT (*Stintan* @ 27-05-2010, 13:11)  Fattar ingenting jag men det är kanske inte meningen. Tycker fågeln ser jättefin ut men jag kan inget om gojor. Lätt att det blir missförstånd om man är otydlig när man skriver. hej Stintan,  det blev en massa skit som det finns på tråden och jag hade ju skrivit om min gamla hund och ang artikeln om en annan hund som en medlem skrev om. Jag undrar om ni inte har annat för er än sitta vid datorn och välja ut era "offer"? Men jag vet att sånt händer om man inte har nåt att göra som ger mening till livet. Igårdagen är passerad, om morgondagen vet du inget om och du har bara nuet i dina händer.  Tottes matte
CITAT (Tottes matte @ 27-05-2010, 13:01)  hej Meriona .....  läste av fågelsn aurafält, och upptäckte slagsmålet och han har något på sin hö. fot som gör mig misstänksam, därför fick jag den bilden av pippin ....  men har inte kollat hans tidigare liv än, där finns kanske svaret ....  fr, Tottes matte Kan inte andarna tala om för dig att det du ser på fågelns fot är en ring? Det betyder att fågeln är ringmärkt och att det har lämnats ut ett uppfödarbevis i samband med försäljningen. (Tydligen seriösa uppfödare.) Du har uppenbarligen inte fått något uppfödarbevis med din fågel. Jag tycker att det luktar skumt att köpa en fågel och inte ens få veta vad det är för art. Får mig att tänka på alla de stackars insmugglade hundar som säljs utan stamtavla på Blocket.
Meriona
27-05-2010, 13:07
CITAT (Tottes matte @ 27-05-2010, 13:52)  hej Stintan,  det blev en massa skit som det finns på tråden och jag hade ju skrivit om min gamla hund och ang artikeln om en annan hund som en medlem skrev om. Jag undrar om ni inte har annat för er än sitta vid datorn och välja ut era "offer"? Men jag vet att sånt händer om man inte har nåt att göra som ger mening till livet. Igårdagen är passerad, om morgondagen vet du inget om och du har bara nuet i dina händer.  Tottes matte Det är ingen som valt ut något offer såvitt jag vet? Det är du själv som anklagat en medlem i denna tråd att förfölja dig i flertalet forum, vilket jag inte lyckats hitta, och du inte kunnat påvisa. Det är du själv som påstått att vissa här har förföljelsemani, men trots att jag bett dig förklara vad du menar så förmår du inte ge någon förklaring. Vem/vilka har förföljelsemani, varför tycker du att du är ett offer? Jag tror att de flesta, för att inte säga alla, här vill varandra väl? Däremot ska man vara saklig i ett diskussionforum, och ska man anklaga någon för något så ska det vara underbyggt och klart framgå vad det är som anses vara fel. Risken är att man bara blir ännu mer missförstådd om man försöker snärja in sig i undanflykter.
Tottes matte
27-05-2010, 13:27
CITAT (Meriona @ 27-05-2010, 14:07)  Det är ingen som valt ut något offer såvitt jag vet? Det är du själv som anklagat en medlem i denna tråd att förfölja dig i flertalet forum, vilket jag inte lyckats hitta, och du inte kunnat påvisa. Det är du själv som påstått att vissa här har förföljelsemani, men trots att jag bett dig förklara vad du menar så förmår du inte ge någon förklaring. Vem/vilka har förföljelsemani, varför tycker du att du är ett offer? Jag tror att de flesta, för att inte säga alla, här vill varandra väl? Däremot ska man vara saklig i ett diskussionforum, och ska man anklaga någon för något så ska det vara underbyggt och klart framgå vad det är som anses vara fel. Risken är att man bara blir ännu mer missförstådd om man försöker snärja in sig i undanflykter. Hej Meriona ...  Vill inte peka ut någon för trots allt är det min ensak att ta itu personen/er i fråga, Ni andra har inte med det att göra. Ni vill provocera mig att namnge andra, jag vill skydda dem och därmed basta!  Jag är inte heller ett "offer" i detta sammanhang och vill göra det klart för er att jag tar ingen "offerroll" för dessa bull shit! sakerna. Ni har bara inte den förmågan att förstå att jag ät ikke skylldig till några förklaringar för folk som gömmer sig bakom sina allter ego. Det är inga undanflykter, men jag ger er inte andras namn, det vore fel av mig. Då skulle det bli alabaluns på tråden och det vill jag undvika för jag vet att ni ger er inte även om jag berättade allt. Nöj med detta --- det är universellt ....  Tottes matte
Meriona
27-05-2010, 13:39
CITAT (Tottes matte @ 27-05-2010, 14:27)  Hej Meriona ...  Vill inte peka ut någon för trots allt är det min ensak att ta itu personen/er i fråga, Ni andra har inte med det att göra. Ni vill provocera mig att namnge andra, jag vill skydda dem och därmed basta!  Jag är inte heller ett "offer" i detta sammanhang och vill göra det klart för er att jag tar ingen "offerroll" för dessa bull shit! sakerna. Ni har bara inte den förmågan att förstå att jag ät ikke skylldig till några förklaringar för folk som gömmer sig bakom sina allter ego. Det är inga undanflykter, men jag ger er inte andras namn, det vore fel av mig. Då skulle det bli alabaluns på tråden och det vill jag undvika för jag vet att ni ger er inte även om jag berättade allt. Nöj med detta --- det är universellt ....  Tottes matte Du HAR redan namngivit en person, men kan sedan inte påvisa att det finns någon som helst relevans i ditt påstående. Och så länge du inte kan säga vem som påstås ha förföljelsemani, så får man väl anta att det är antingen du själv eller alla vi andra. Man ska inte kasta skit med helikopterspridare om man sedan inte står upp för sina uttalanden, det vinner ingen respekt i mina ögon att martyrförklara sig själv i efterhand. Eller skylla på stjärnorna eller gud eller vem det nu är som finns i nämnda universum.
Tottes matte
27-05-2010, 13:40
CITAT (Gertie @ 27-05-2010, 14:01)  Kan inte andarna tala om för dig att det du ser på fågelns fot är en ring? Det betyder att fågeln är ringmärkt och att det har lämnats ut ett uppfödarbevis i samband med försäljningen. (Tydligen seriösa uppfödare.) Du har uppenbarligen inte fått något uppfödarbevis med din fågel. Jag tycker att det luktar skumt att köpa en fågel och inte ens få veta vad det är för art.
Får mig att tänka på alla de stackars insmugglade hundar som säljs utan stamtavla på Blocket. hej Gertie, andarna brydde sig om det fanns en ring på fågelns fot, endast vad den har varit med om och hur hans tidigare resor till jorden har varit. Jag läste enerfifältet, för det behöver jag inga andar till hjälp. Vad jag har, är en underbar liten hund med stamtavla, men som jag nämner i mitt första inlägg är hon gammal och behöver lite extra omsorg just nu.  Tottes matte
Meriona
27-05-2010, 13:43
CITAT (Tottes matte @ 27-05-2010, 14:40)  hej Gertie, andarna brydde sig om det fanns en ring på fågelns fot, endast vad den har varit med om och hur hans tidigare resor till jorden har varit. Jag läste enerfifältet, för det behöver jag inga andar till hjälp. Vad jag har, är en underbar liten hund med stamtavla, men som jag nämner i mitt första inlägg är hon gammal och behöver lite extra omsorg just nu.  Tottes matte Varför har du bytt ut ditt första inlägg kan man ju fråga sig? Till att handla om en hund istället för en fågel?
Meriona
27-05-2010, 13:48
CITAT (Tottes matte @ 13-05-2010, 18:24)  Hej,
Läste om den stackars hunden som stannade kvar hos sin påkörda husse. Jag har en hund som är nu 14 år, totalt döv, och senil på köpet. Hon har värk i lederna och har fel på levern, och har specialkost fr. djursjukhuset och det går bra, men är rätt infektionskänslig, så vi får hålla ögonen på henne. Hon har alltid slickat mina tår när jag lägger mig, men under det senaste året glömmer hon och det blir många fotvätt på kvällarna. hon blir ledsen om hon inte få göra "sitt jobb", så vad gör man? snart kommer hon lämna oss, och det kommer inte bli en ny hund efter denna. fr. Mollys matte Bytt innehåll igår den 26/5. 13/5 handlade det om en fågel.
Tottes matte
27-05-2010, 13:52
CITAT (Meriona @ 27-05-2010, 14:39)  Du HAR redan namngivit en person, men kan sedan inte påvisa att det finns någon som helst relevans i ditt påstående. Och så länge du inte kan säga vem som påstås ha förföljelsemani, så får man väl anta att det är antingen du själv eller alla vi andra. Man ska inte kasta skit med helikopterspridare om man sedan inte står upp för sina uttalanden, det vinner ingen respekt i mina ögon att martyrförklara sig själv i efterhand. Eller skylla på stjärnorna eller gud eller vem det nu är som finns i nämnda universum. hej meriona, ....  just det, fattade du inte att de som har hoppat på mina åsikter har haft sina randiga skäl, men det ger dig ingen rätt att nu börja förfölja mig och pumpa mer info. det kommer du inte att få!  som jag påpekade, vet jag ikke om någon förföljelsemani från min sida och jag påpekade även att jag har ikke tagit på mig nån martyrsrollen, för det behöver jag inte. du vet inte vad som finns där, så det kan du inte gå in på, men jag vet och jag vet mycket, men det är min sak att det är så. Ni har visst fått hela punten en släng av mani att ge er på mig, men det bryr jag inte om. vid ögonkontakt skulle jag kunna läsa av dig till bara kroppen och vad du har varit med om. Fler än du har fått en låååågn haka som har försökt att hoppa på mig, men de flesta söker mig av andra orsaker och får det de behöver fr. universelt sett.....  Äcsh , försöka förklara, när mottagaren inte fattar, det är just det jag gör, men till vilken nytta ska jag ödsla tid för detta, Det är min tanke....  Tottes matte
CITAT (Kryddan03 @ 16-05-2010, 20:22) Jag förstår inte rikigt. Du säger att din papegoja tillhör släkten "grå jaco och kakaduorna". Papegojor delas upp i två familjer där grå jako tillhör familjen äkta papegojfåglar och kakaduor till just familjen kakaduor. Den kan inte tillhöra båda då släkten är underordnade familjer. Vad är det för papegoja du har? till Kryddan03, du som vet papegojsläkterna så bör du inte dömma mig för att du inte får ett rätt artnamn direkt. Denna fågel är så sällsynd att jag har fått gå till engelska saiter arr hitta info om den. den har inte funnits i Sverige under en lång tid. rena turen att någon hade fått en unge för mycket, men ville vara anomym, så jag fick inte mer info. döm inte andra med dina beska och ruffiga uttalanden eller är du den som vet allt????? CITAT (Tottes matte @ 23-05-2010, 16:08)  hej ängsvädd, jag håller på att fixa bilder men är inte klar än att visa varken Totte el. dessa fågelungar som vi har i markisen, men det kommer, det finns väl en vänlig själ som kan hjälpa mig. bilderna ligger nu i mail-sidan och längre kom jag inte. Jag tittade efter i mina papper som jag sparat från nätet då jag köpte honom och jag ger det rakt av, så kanske det hjälper dig. Hans vetenskapligt namn är ; Forpus Coelestis, släkte; Forpus och även kallad för Pacific Parrolet, papegojfåglar.  fr, Tottes matte Jag förstår mycket väl att hon plockade bort allt svammel om gojan. Det är en: CITAT: "Forpus Coelestis, släkte; Forpus och även kallad för Pacific Parrolet, papegojfåglar." Men det är INTE Lesson´s sparvpapegoja. Den är 3 gånger så stor och har tofs.
Tottes matte
27-05-2010, 13:54
CITAT (Meriona @ 27-05-2010, 14:48)  Bytt innehåll igår den 26/5. 13/5 handlade det om en fågel. Hej, meriona, Det blev jag tvungen till!  Mollys matte
Tottes matte
27-05-2010, 14:02
CITAT (Myosotis @ 27-05-2010, 12:21)  Hej Tottes matte, klart du får undra. Jag ber om ursäkt om jag missuppfattade ditt inlägg, för mig såg det ut som om du fortfarande hackade på Kryddan pga det hon skrev tidigare. Förklara gärna varför du tycker att hennes fågel ser ruggig ut. Hej Myosis, detta blev en jävla soppa. Jag ber om ursäkt om jag har sårat dig på något vis, du har alltid kommit med vettiga förslag och svar, så jag uppskattar det. Nu lämnar vi denna skit bakom oss, tycker du inte det? Jag ändrade min första inlägg för att det ska lugna sig när dom ilskna har fått sitt .... Jag ska till trädgården o försöka göra lite nytta, men har så ont efter besöket på sjukhuset i tisdags, så det är lätt att jag tappar humöret, annars är jag mångsidig person ....men alla gillar inte alla och i forumet är det enklast kasta skit än man skulle stå öga mot öga.  fr, Tottes matte
Tottes matte
27-05-2010, 14:21
CITAT (Myosotis @ 27-05-2010, 12:21)  Hej Tottes matte, klart du får undra. Jag ber om ursäkt om jag missuppfattade ditt inlägg, för mig såg det ut som om du fortfarande hackade på Kryddan pga det hon skrev tidigare. Förklara gärna varför du tycker att hennes fågel ser ruggig ut. hej Myosotis .... Jag håller mig undan personen i fråga, så att hon inte når mig. Detta låter konstikt i gemene man, men jag har auraseende och det första jag uppfattade på bilden att fågeln hade varit i slagsmål och nu satt och grunnade på det. Jag såg det som hade hänt, alltså. Jag brukar hålla stänt dessa kanaler och leva normalt, men ibland får jag till mig saker som jag skulle få om jag hade kopplat upp mig på den nivån där man har kontakt utåt. Jag är född till detta, men har lärt mig att behärska och lära mig att använda det när klienterna söker min hjälp. Så enkelt är det, men jag har inte nånsin försökt få andra att tro det jag tror, då är man på hal is. Jag ser --- och jag ser mycket...  fr. Tottes matte
Aqvakul
27-05-2010, 15:07
CITAT (Tottes matte @ 27-05-2010, 15:02)  Hej Myosis, detta blev en jävla soppa. Jag ber om ursäkt om jag har sårat dig på något vis, du har alltid kommit med vettiga förslag och svar, så jag uppskattar det. Nu lämnar vi denna skit bakom oss, tycker du inte det? Jag ändrade min första inlägg för att det ska lugna sig när dom ilskna har fått sitt .... Jag ska till trädgården o försöka göra lite nytta, men har så ont efter besöket på sjukhuset i tisdags, så det är lätt att jag tappar humöret, annars är jag mångsidig person ....men alla gillar inte alla och i forumet är det enklast kasta skit än man skulle stå öga mot öga.  fr, Tottes matte Jag tycker att det är klart olyckligt att ändra i efterhand i inlägg. Särskilt knepigt blir det om man ändrar i inledningsinlägget. Tråden blir ju helt förryckt när det svaras på ett inlägg om en papegoja, medan det nu handlar det plötsligt om en hund. Ibland skriver man lite dumt, men det får man faktiskt stå för.
Tottes matte
27-05-2010, 15:18
CITAT (Aqvakul @ 27-05-2010, 16:07)  Jag tycker att det är klart olyckligt att ändra i efterhand i inlägg.
Särskilt knepigt blir det om man ändrar i inledningsinlägget.
Tråden blir ju helt förryckt när det svaras på ett inlägg om en papegoja, medan det nu handlar det plötsligt om en hund.
Ibland skriver man lite dumt, men det får man faktiskt stå för. Hej Aqvakul, ......  visst blir det galet ibland, men i nuläge har jag fått nog därför tog jag bort fågeldelen, den finns i ett annat tråd, men är nu liggande. Jag har endast tagit bort halva delen. Det jag började skriva om var min hund, tänkte att det få räcka och kanske man kan göra ett nytt försök av dessa husdjur och deras liv ihop med oss. Det är lättare för jag vet ju hundrasen och hennes liv. Vad tycker du?  fr. Tottes och Mollys matte
Aqvakul
27-05-2010, 16:22
CITAT (Tottes matte @ 27-05-2010, 16:18)  Hej Aqvakul, ......  visst blir det galet ibland, men i nuläge har jag fått nog därför tog jag bort fågeldelen, den finns i ett annat tråd, men är nu liggande. Jag har endast tagit bort halva delen. Det jag började skriva om var min hund, tänkte att det få räcka och kanske man kan göra ett nytt försök av dessa husdjur och deras liv ihop med oss. Det är lättare för jag vet ju hundrasen och hennes liv. Vad tycker du?  fr. Tottes och Mollys matte OK! Man lär sig förhoppningsvis alltid något av sina misstag..
Anki på Öland
27-05-2010, 16:22
Det var väl precis det här ts av tråden i Småprat menade om att ändra i sina inlägg. Hela diskussionen ser ju helt rubbad ut nu när första inlägget inte är samma som det var från början.......
Tottes matte
27-05-2010, 16:28
CITAT (Meriona @ 27-05-2010, 14:48)  Bytt innehåll igår den 26/5. 13/5 handlade det om en fågel. Meriona, Det är väl tillåtet ändra sina egna skrivelser utan att be om lov. Av vem i så fall? Det finns ingen anledning ha fåglarna kvar i mina inlägg för man får skit hur man än gör ..... det blev för mycket snack om vad det kunde vara för en fågel, men jag kunde inte få fram bilderna då på direkten och det bara dröjde med den biten, så blev snacket i forumet alldeles för dummt. Att det finns dumma människor, det har man hört, men .....  fr. Tottes matte
Tottes matte
27-05-2010, 17:19
CITAT (Anki på Öland @ 27-05-2010, 17:22)  Det var väl precis det här ts av tråden i Småprat menade om att ändra i sina inlägg. Hela diskussionen ser ju helt rubbad ut nu när första inlägget inte är samma som det var från början....... Anki på Öland, .....  Man har väl sin egen vilja och egna syfften att göra som man blir varse om? Ja visst, allt ser rubbad ut, men hade jag fått bilderna när jag startade detta, hade det inte hänt, om nu vissa hade trots allt hittat nåt annat att pika på ......  Det kvittar faktiskt vad man kommer med så tror vissa att det är para att hoppa på!!!! Jag har inte sett någon regel som säger vad du påpekar!!! Då gör jag som jag vill och endast med personer som har lite mer att komma med än denna skit. .....  fr. Tottes matte.
Tottes matte
27-05-2010, 17:25
CITAT (Anki på Öland @ 27-05-2010, 17:22)  Det var väl precis det här ts av tråden i Småprat menade om att ändra i sina inlägg. Hela diskussionen ser ju helt rubbad ut nu när första inlägget inte är samma som det var från början....... Anki på Öland, .... Visa mig reglerna, om du kan..... Kan man inte småprata med många andra saker? Verkar inte så...  fr. Tottes matte
Red Top
27-05-2010, 17:28
Tottes eller Mollys Matte eller vem du är. Skulle inte du sluta skriva här? CITAT (Tottes matte @ 26-05-2010, 11:43)   Nu lägger vi ner denna tjat. Jag var ny på forumet och alldeles för blåögt att veta om det som denna, mina fågelubgar och Totte har orsakt både det ena och det andra. Jag kommer inte fortsätta att svara eller göra något till detta. Ni ska ha tack som mötte mig med förståelse, samt tack för allt annat ....  som spårade ut. Om det blir bilder, lägger jag dom i en annan tråd om jag känner för att jag har nån som helst behållning av det. .....  fr. Tottes matte. CITAT (Tottes matte @ 26-05-2010, 18:55)   Jag som inte vet något om olika arter bör inte vara med här när det inte finns nån fågel att snacka om ......  fr. Mollys matte Hej, det blev fel, inget snack om några fåglar! CITAT (Tottes matte @ 26-05-2010, 17:02)  Jag kommer inte skriva mer om detta, lägger ner projektet.  fr. Tottes matte
Tottes matte
27-05-2010, 17:47
CITAT (Red Top @ 27-05-2010, 18:28)  Tottes eller Mollys Matte eller vem du är. Skulle inte du sluta skriva här?  Red Top, .....  varför undrar du det? Det är väl jag som bestämmer den biten, eller ... Vilken signatur jag använder hör dock ihop med mina djur vilka jag har försökt diskutera om ... Nu kanske vill ni ha ett foto på den stackars hundkraken? ..... Det kommer att inte komma någon. Ven jag verkligen är, kan du inte ens ana. Min profil stämmer inte heller....Hah! Fr. mig själv CITAT (Anki på Öland @ 27-05-2010, 17:22)  Det var väl precis det här ts av tråden i Småprat menade om att ändra i sina inlägg. Hela diskussionen ser ju helt rubbad ut nu när första inlägget inte är samma som det var från början....... Hej Anki, ...... Det är det fina i kråksången!
Anki på Öland
27-05-2010, 19:13
CITAT (Tottes matte @ 27-05-2010, 18:19)  .....................Det kvittar faktiskt vad man kommer med så tror vissa att det är para att hoppa på!!!!............. Kan absolut inte se att någon har hoppat på dig på något sätt, alla har ju bara försökt hjälpa dig att komma på vad det är för fågel du har och kommit med information om den och hur fåglar trivs bäst. Det är väl hela idéen med ett sånt här forum att de som kan, delar med sig av sin kunskap! Då vill man verkligen inte få "på nöten" så som du gett alla som varit vänliga nog att komma med förslag och information.
Red Top
27-05-2010, 19:32
CITAT (Tottes matte @ 27-05-2010, 18:47)  Red Top, .....  varför undrar du det? Jag undrade, eftersom du verkar må dåligt av att hålla igång den här tråden. Alla försöker bara vara vänliga mot dig och du blir bara argare, surare och mer respektlös för varje inlägg du gör. Tänkte det skulle vara skönt för dig att göra, som du själv sagt. Dvs "lägga ner projektet, sluta tjata", som du själv uttryckte det.
Tottes matte
28-05-2010, 08:35
CITAT (Anki på Öland @ 27-05-2010, 17:22)  Det var väl precis det här ts av tråden i Småprat menade om att ändra i sina inlägg. Hela diskussionen ser ju helt rubbad ut nu när första inlägget inte är samma som det var från början....... Hej Anki på Öland,  Håller med dig om i sakfrågan av vad detta egentligen handlade om, men jag fick inte fram bilderna och de som väntade och ville se dem, är jag ledsen för. Jag klarade inte den uppgiften och jag vill inte ta upp det mera. Fortfarande är det så att jag gjorde totalt fel och antusiastisk som jag var att vara med och fixa saken då, så känns det inte länge, tyvärr, det har blivit för infekterad från alla håll och även jag har inte kunnat hålla k...ten, och när man nu ser på det hela, vill jag inte fortsätta på denna tråd. Jag tackar alla som velat hjälpa mig .....  och vi kanske träffas i en annan tråd. fr. Tottes matte.
Tottes matte
28-05-2010, 08:51
CITAT (Red Top @ 27-05-2010, 20:32)  Jag undrade, eftersom du verkar må dåligt av att hålla igång den här tråden. Alla försöker bara vara vänliga mot dig och du blir bara argare, surare och mer respektlös för varje inlägg du gör.
Tänkte det skulle vara skönt för dig att göra, som du själv sagt. Dvs "lägga ner projektet, sluta tjata", som du själv uttryckte det. Red Top ..... Hej, du behöver inte undra hur jag mår, det är bara bra, är van att vända och vrida på saker om jag får en anledning, men är för lat att sedan fastna i det, en stund roligt och sedan vill jag hålla på med andra saker.  Hur är man egentligen sådan som du skriver till mig ; arg, respektlös osv.? hittar inget sånt. Det är lätt att peka ut någon när man är i skydd av sin pc.skärm, men hur skulle det vara öga mot öga? Men jag tar inte allvarligt dessa forumsaker. Jag har bett om hjälp på min första tomat och gurka, inte fasen är det nån som ger råd till mig i dessa saker. Flera andra trädgårdsväxter och undringar är det inte någon som ger svar, och jag har varit saklig och enkel i beskrivningen, så nån borde fatta, men jag väntar i dessa andra forum, för än är det inte så bråttom i det. .....  fr. Mollys matte
Tottes matte
28-05-2010, 08:59
CITAT (Myosotis @ 26-05-2010, 19:54)  Nej men nu får du väl ge dig! Jag tycker han ser jättefin ut i fjäderdräkten. Det blir så tråkig stämning med personangrepp på forumet, snälla kan vi inte bara gå vidare nu och tillsammans glädas åt fina bilder på vackra fåglar? hej Muososis .....  Alla ser inte samma sak när det gäller den "ruggiga fågeln", alla tolkar på sitt sätt en bild, vi tillhör väl inte Maos röda arme? en ja-sägande massa utan egen vilja el. åsikt. fr. Tottes matte
Tottes matte
28-05-2010, 09:37
CITAT (Tottes matte @ 28-05-2010, 09:51)  Red Top ..... Hej, du behöver inte undra hur jag mår, det är bara bra, är van att vända och vrida på saker om jag får en anledning, men är för lat att sedan fastna i det, en stund roligt och sedan vill jag hålla på med andra saker.  Hur är man egentligen sådan som du skriver till mig ; arg, respektlös osv.? hittar inget sånt. Det är lätt att peka ut någon när man är i skydd av sin pc.skärm, men hur skulle det vara öga mot öga? Men jag tar inte allvarligt dessa forumsaker. Jag har bett om hjälp på min första tomat och gurka, inte fasen är det nån som ger råd till mig i dessa saker. Flera andra trädgårdsväxter och undringar är det inte någon som ger svar, och jag har varit saklig och enkel i beskrivningen, så nån borde fatta, men jag väntar i dessa andra forum, för än är det inte så bråttom i det. .....  fr. Mollys matte OK, tänkte bara nämna att redan i början av länken fick jag påhopp när jag inte kunde exakt att ge all info, bild av min fågel. Att jag inte kunde varken det ena eller det andra, behövs det inte hacka på mig. De som gav sina råd hur jag skulle göra, respekterar jag!  Nästa gång jag kommer att utsätta mig för detta väljer jag väder och vind, kanske? Ingen kan säga emot hur det är hos mig. Det är så lätt att läsa av en person enbart genom lite text, var nog inte en överraskning om man tänker på att det finns hos mig annat som många inte har.....  rf, Mollys matte
Anki på Öland
28-05-2010, 09:39
CITAT (Tottes matte @ 28-05-2010, 09:51)  ........... Jag har bett om hjälp på min första tomat och gurka, inte fasen är det nån som ger råd till mig i dessa saker. Flera andra trädgårdsväxter och undringar är det inte någon som ger svar................... Kanske beror på att man sett hur folk blivit behandlade av dig i den här tråden när dom har försökt hjälpa och komma med råd - lockar kanske inte att ge råd i andra trådar......
Tottes matte
28-05-2010, 09:54
CITAT (Anki på Öland @ 28-05-2010, 10:39)  Kanske beror på att man sett hur folk blivit behandlade av dig i den här tråden när dom har försökt hjälpa och komma med råd - lockar kanske inte att ge råd i andra trådar...... Hej Anki på öland ......  Det bryr jag mig inte det minsta om. forumet har endast varit för skojs skull under tiden jag har fått vara lite aktsam ang. mitt .....  Jag har vara slängt in de frågor om växter, men svaren hittar jag på andras trådar, OCH jag är inte beroende av någon och väntar mig inget heller. Du bara anmärker samma skitsak --- "hur andra blivit behandlade av dig", men du har nog inte läst ordentligt för jag började inte med denna skit, men jag svarade mer bestämt och har inte kallat någon med namn, man kan inte göra i forumet. Det urartade när jag inte klarade av att visa bild och namnge min "oäkting", så är det med det hela.....  jag behövde inte få identifikation av lille Totte, jag vet varifrån han kommer och de korsar olika arter, So What .....  Tottes matte
*Stintan*
28-05-2010, 11:07
Det här är då den flummigaste tråd jag sett på länge.
Tottes matte
28-05-2010, 13:38
CITAT (*Stintan* @ 28-05-2010, 12:07)  Det här är då den flummigaste tråd jag sett på länge.  Hej Stintan,.......  Ju, men visst är den det. Har ni inte lärt er att allt är inte så som man kan se det? det finns en rengbåge och den är inte enbart svart eller vit, detta har jag förgäves velat medla, men det finns visst dom som hakar på sig allt för sin egen nöjes skull.  Var och en har sin fria vilja tänka och tycka, men håller man inte det i en nivå så då har någon nåt annat dumt att komma med. Som barn på sandlådan ....  Till en viss del kan man ta det som är kritik, men man behöver inte svälja allt. Där bestämmer man själv om det är vettigt att ha kontakt över huvudtaget med vissa i forumet... Hur kan vuxna ? människor hålla på på detta sätt, inte beriper jag det, och vill heller fördjupa mig i det.  fr. Tottes matte
Tottes matte
28-05-2010, 16:12
CITAT (Meriona @ 27-05-2010, 14:43)  Varför har du bytt ut ditt första inlägg kan man ju fråga sig? Till att handla om en hund istället för en fågel?
till Meriona, Du undrar varför jag ändrat mitt första inlägg ....  fattar du inte ännu att det gick åt helskota och vill inte "flagga" med min fågel, när den retar upp så många. Detta var nog den dummaste frågan jag fått idag!!!!  och tänker inte svara mer på den när du inte fattar det själv, så jag tänker inte lägga mig i .....  fr. Tottes matte
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|