|
Full version: Fittgratäng
Meriona
22-05-2010, 21:14
Men hjälp vad rädd jag blir? Är det "för känsligt" att bli hånad för sin sjukdom? Börja håna mig istället, då tack, ska jag rada upp symptomen här nedan? Där INTE kul att höra att man blivit påsatt av 7 araber för att man har diskbråck och vaggar som en anka när det är som värst, jag skrattar inte och kommer inte att skratta, det är INTE kul att höra att man har ÖL-arm när man har tennisarmbåge och inte kan räta ut eller använda sin högra arm sedan 2 år tillbaka, men det kanske är SKITkul för nån? Vem vet. Detär inte heller kul att höra att man är lat när man måste ta hissen upp ett par trappor, det är inte en jäkel som tar reda på att man har artros, det är mycket roligare att skoja om att hon är tjock om är lat, eller hur? Det är inte heller kul att bli skojad om att kroniska inflammationer i nacke axlar gör att man inte kan lyfta saker eller arbeta utan justeringar som andra. Men visst är det jättekul att lästa om det på Odla, vi skrattar allihop eller hur ?
Amaryllis
22-05-2010, 21:19
CITAT (Meriona @ 22-05-2010, 22:14)  Men hjälp vad rädd jag blir? Är det "för känsligt" att bli hånad för sin sjukdom? Börja håna mig istället, då tack, ska jag rada upp symptomen här nedan? Där INTE kul att höra att man blivit påsatt av 7 araber för att man har diskbråck och vaggar som en anka när det är som värst, jag skrattar inte och kommer inte att skratta, det är INTE kul att höra att man har ÖL-arm när man har tennisarmbåge och inte kan räta ut eller använda sin högra arm sedan 2 år tillbaka, men det kanske är SKITkul för nån? Vem vet. Detär inte heller kul att höra att man är lat när man måste ta hissen upp ett par trappor, det är inte en jäkel som tar reda på att man har artros, det är mycket roligare att skoja om att hon är tjock om är lat, eller hur? Det är inte heller kul att bli skojad om att kroniska inflammationer i nacke axlar gör att man inte kan lyfta saker eller arbeta utan justeringar som andra. Men visst är det jättekul att lästa om det på Odla, vi skrattar allihop eller hur ?  Men abbbe skrev ju inget sådant eller?  Läs om tråden, och läs från en annan vinkel, från en vinkel där du inte känner någon av användarnamnen. Gör så tack. Han må ha snackat skit om annat förut, men det har inte med Elisabeths sjukdom att göra? Och det är därför jag tycker att Elisabeth är känslig, det finns inget att klaga på. Eller finns det något annat mer jag inte vet om? Jag kanske är ute o cyklar hehe när jag blandar in mig
Meriona
22-05-2010, 21:23
Jag måste studsa tillbaka, jag har inte direkt lagt märke till abbbbbbes namn märkvärt annat än i den här tråden, har du missat inläggen helt? OJ vad kul det är att skämta om någons allvarliga sjukdom... Eeeh?
Huggorm
22-05-2010, 21:31
Det största felet med det där skämtet var att det inte var kul
Man kan vara elak med ironi, mot dom man känner väl.
jag frågade överviktig kollega om det var hungersnöd hemma hos honom -hungersnöd?? Näe varför tror du det?? -tja du kanske har ätit upp maten för alla andra i familjen svarade jag.
Amaryllis
22-05-2010, 21:35
Det är bättre att charma trollen istället för att unvdika dem, så hursomhelst, abbbe, enligt mig är din förlåtelse klart godkänd och du FÅR skämta om mitt namn (det finns ändå inget att skämta om )
Meriona
22-05-2010, 21:41
CITAT (Amaryllis @ 22-05-2010, 22:35)  Det är bättre att charma trollen istället för att unvdika dem, så hursomhelst, abbbe, enligt mig är din förlåtelse klart godkänd och du FÅR skämta om mitt namn (det finns ändå inget att skämta om ) Men om man HAR lämnat ut en bit av sig själv, är det okej att skämta om det då? Är det det du menar?
Amaryllis
22-05-2010, 21:43
CITAT (Meriona @ 22-05-2010, 22:41)  Men om man HAR lämnat ut en bit av sig själv, är det okej att skämta om det då? Är det det du menar? Ja, vet du varför? Man säger att pennan är människans största vapen och abbbe har skrivit så bra att han inte är på allvar så visst får han enligt mig. Och ni ville ju inte bli skojade om, så ni fick ju avregistrera er på något sätt om ni ville, och det fick ni också, ellerhur
Meriona
22-05-2010, 21:48
Jajösses här ska vi skrika halleluja åt lyteskomik. Vilken låg nivå vi hamnat på.....
Amaryllis
22-05-2010, 21:51
CITAT (Meriona @ 22-05-2010, 22:48)  Jajösses här ska vi skrika halleluja åt lyteskomik. Vilken låg nivå vi hamnat på.....  Men Meriona, säg bara att det är okej nu! Det här är ett forum här kan allt hända. Var glad att det bara är en mildare form av troll som drabbat oss. Dessutom har trollet svarat på allt så det finns inget kvar att gnälla över!
Meriona
22-05-2010, 21:58
För mig är det inte okej, och kommer aldrig att vara okej. I detta fall är det en annan medlem som råkat illa ut, nästa gång är det jag som hånas för mina lyten. Jag kan aldrig aldrig aldrig tycka att det är kul. Gnälla, ja om du tycker det så.... Men du - när man lever med värk och sjukdomar så gnäller man inte i onödan, för det är en del av vardagen. När vi gnäller så är det för att vi fått nog!
Amaryllis
22-05-2010, 22:03
Äsch äsch har medlemmen fått så fina förlåtelsen att tom jag smälter här borta så är det Elisabeth som vill "leka svårtflörtad", som man sa när vi var unga  . Det är iaf min sista åsikt på denna tråd, att abbbe startade skitet men också avslutade skitet.
Huggorm
22-05-2010, 22:04
CITAT (Amaryllis @ 22-05-2010, 23:03)  Äsch äsch har medlemmen fått så fina förlåtelsen att tom jag smälter här borta så är det Elisabeth som vill "leka svårtflörtad", som man sa när vi var unga  . Det är iaf min sista åsikt på denna tråd, att abbbe startade skitet men också avslutade skitet. Eller försökte avsluta
Amaryllis
22-05-2010, 22:06
CITAT (Huggorm @ 22-05-2010, 23:04)  Eller försökte avsluta Haha Huggorm du är rolig
*Stintan*
22-05-2010, 22:21
CITAT (Amaryllis @ 22-05-2010, 22:19)  Men abbbe skrev ju inget sådant eller?  Läs om tråden, och läs från en annan vinkel, från en vinkel där du inte känner någon av användarnamnen. Gör så tack. Han må ha snackat skit om annat förut, men det har inte med Elisabeths sjukdom att göra? Och det är därför jag tycker att Elisabeth är känslig, det finns inget att klaga på. Eller finns det något annat mer jag inte vet om? Jag kanske är ute o cyklar hehe när jag blandar in mig  Vadå från en annan vinkel? Plötsligt kommer Abbbe, som nästan aldrig är här, inhoppandes och hånar en svårt sjuk människa. Vi ser i motsats till er människorna bakom användarnamnen eftersom vi är aktiva på forumet. Knappast att vi som haft synpunkter på Abbbes usla "skämt" känner oss som totala främlingar för varandra. Tänk om Elisabeth skulle råka vara någons mamma, det vet ni ju inte. Ja det finns flera som har familjemedlemar som också håller till här. Elisabeth är inte alls för känslig med tanke på omständigheterna. Du kan väl för fasiken inte bestämma om hon får ta illa vid sig eller inte. Nu gjorde hon det och efter hans mycket märkliga förklaring så fortsätter han ändå att förolämpa henne. Ja du är ute och cyklar och jag fattar inte varför du har tagit på dig uppdraget att försvara honom! Vet du hur illa han har betett sig tidigare? Vi trodde att han hade bättrat sig men efter ett tag har han uppenbarligen återfallit.
AndersKbg
22-05-2010, 22:22
CITAT (Meriona @ 22-05-2010, 22:14)  Där INTE kul att höra att man blivit påsatt av 7 araber Hur gick det till?
Har suttit en stund och läst igenom tråden ... kan bara skratta åt eländet Alltihopa startar med en "rolig" ICA-reklam som plötsligt vänds till att handla om en medlems yrsel. Det är precis så man kan beskriva Odla.nu/forum ... trådar byter vändning och det har jag inget emot. Personligen skulle jag totalt ignorerat inlägget där "yr" nämndes ... Varför ta illa upp om någon total främling skriver något som kan uppfattas som negativt? För egen del så ignorerar jag trådar/inlägg där jag tycker att man "gått för långt" Även om jag på ett sätt kan förstå dig Elisabeth, så måste jag ändå få säga att jag tycker det är överreaktion ... säkert beror det på att du mår så dåligt pga din situation och då föreslår jag att du skulle ta det riktigt privata via PM ... detta eftersom ju hela världens alla internetanvändare kan läsa allt som skrivs här. I övrigt så hoppas jag att du Elisabeth får hjälp mot din sjukdom snarast ... och skickar en stor
*Stintan*
22-05-2010, 22:26
CITAT (Amaryllis @ 22-05-2010, 22:35)  Det är bättre att charma trollen istället för att unvdika dem, så hursomhelst, abbbe, enligt mig är din förlåtelse klart godkänd och du FÅR skämta om mitt namn (det finns ändå inget att skämta om ) Jisses! Det var väl inte dig han behövde be om förlåtelse till. Den enda som kan godkänna en ursäkt i det här är faktiskt Elisabeth.
Meriona
22-05-2010, 22:28
CITAT (AndersKbg @ 22-05-2010, 23:22)  Hur gick det till? Ja vill du veta? PMa mig då, så kan jag anmäla dig ordentligt. Alltså hur någon (netha/amaryllis) kan tycka det är okej med den här typen av "skämt" förvånar mig. Det är inte kul att bli rövknullskämtad för att man lider av värk. Faktiskt. Jag har försökt se det roliga med det de senaste 20 åren, men jag blir faktiskt fortfarande ledsen. Fyfan vilka låga männsikor det finns här.
CITAT (Meriona @ 22-05-2010, 23:28)  Ja vill du veta? PMa mig då, så kan jag anmäla dig ordentligt. Alltså hur någon (netha/amaryllis) kan tycka det är okej med den här typen av "skämt" förvånar mig. Det är inte kul att bli rövknullskämtad för att man lider av värk. Faktiskt. Jag har försökt se det roliga med det de senaste 20 åren, men jag blir faktiskt fortfarande ledsen. Fyfan vilka låga männsikor det finns här.  Men snälla! Nu förstår jag ingenting. Att du kallar mig "låg människa" måste ge mig rätt att be dig om en förklaring.
Amaryllis
22-05-2010, 22:33
Stintan jag skyddar inte abbe. Jag säger bara att ni beter er som kärringar på hugget, "slow-down". abbe hånade aldrig någon utan slängde bara in ett misslyckad och torrt skämt som efterföljdes av förlåtelsen. och hur många gånger ska man skriva så du förstår meriona, JAG ACCEPTERAR DETTA SKÄMT FÖR ATT DEN EFTERFÖLJDES AV FÖRLÅTELSER MED GODA SKÄL!Dessutom skrev han att elisabeth är en underbar person. Hursomhelst ska inte blanda in mig mer har gjort det tillräckligt redan haha  , nej men adjö från mig!
Meriona
22-05-2010, 22:39
CITAT (netha @ 22-05-2010, 23:32)  Men snälla! Nu förstår jag ingenting.
Att du kallar mig "låg människa" måste ge mig rätt att be dig om en förklaring. Nej det var inte dig jag kallade dig "låg" det är flera som är på mycket lägre nivå i den här tråden. Däremot att Elisabeth skulle ha överreagerat tycker jag är fel, om jag är jättedålig i en svår sjukdom så tycker jag naturligvis inte det är skoj att någon raljerar om det, är det så svårt att förstå?
CITAT (Meriona @ 22-05-2010, 23:39)  Nej det var inte dig jag kallade dig "låg" det är flera som är på mycket lägre nivå i den här tråden. Däremot att Elisabeth skulle ha överreagerat tycker jag är fel, om jag är jättedålig i en svår sjukdom så tycker jag naturligvis inte det är skoj att någon raljerar om det, är det så svårt att förstå? Ja det tycker jag. Detta för att det just här handlar om trotalt anonyma personer som ju kan vara Kineser eller Amerikaner eller Finländare ... you name it ... som skriver svar i trådarna. Nej Meriona ... det är inte svårt för mig att förstå .. humor kan många gånger få en att bättre orka med sin sjukdom.
AndersKbg
22-05-2010, 22:45
CITAT (Meriona @ 22-05-2010, 23:28)  Ja vill du veta? PMa mig då, så kan jag anmäla dig ordentligt. Alltså hur någon (netha/amaryllis) kan tycka det är okej med den här typen av "skämt" förvånar mig. Haha, du ska vadå sa du? Anmäla mig för vad? Nej...du behöver inte svara, du gör bara bort dig ännu mer. Bespara mig det, please. ... och nu kommer svaret säkert som ett brev på posten...en riktig post alltså.
Meriona
22-05-2010, 22:50
CITAT (netha @ 22-05-2010, 23:45)  Ja det tycker jag. Detta för att det just här handlar om trotalt anonyma personer som ju kan vara Kineser eller Amerikaner eller Finländare ... you name it ... som skriver svar i trådarna.
Nej Meriona ... det är inte svårt för mig att förstå .. humor kan många gånger få en att bättre orka med sin sjukdom. Nej det är inte anonymt hjärtat, i det här fallet var det en namngiven utsatt. Och du... värk är roligt till en viss gräns....  CITAT (AndersKbg @ 22-05-2010, 23:45)  Haha, du ska vadå sa du? Anmäla mig för vad? Nej...du behöver inte svara, du gör bara bort dig ännu mer. Bespara mig det, please. ... och nu kommer svaret säkert som ett brev på posten...en riktig post alltså. För att du är oförskämd. Du vet.... Du får la både skicka både brev och komma och hälsa på om du vill, jag är inte direkt anonym
CITAT (Meriona @ 22-05-2010, 23:49)  Nej det är inte anonymt hjärtat, i det här fallet var det en namngiven utsatt. Och du... värk är roligt till en viss gräns....  Jag har bara koncentrerat mig på Elisabeths inlägg och situation så du får förlåta mig om jag missat något. Nej ...värk är inte roligt ... det vet jag av egen erfarenhet.
ängsvädd
22-05-2010, 22:53
CITAT (Amaryllis @ 22-05-2010, 22:02)  Hahaha, "kanske-ursäkt". Han skrev f-n värsta uppsatsen om hans yttrande och hans förlåtelse innehåller enkla och mycket goda skäl. Är det någon det är fel på er det Elisabeth som har varit för känslig. Men Elisabeth är svårt sjuk o har ett h-e, en till som saknar empati - amaryllis alltså. Du kan ju inte säga att det är fel på henne - du kan absolut inte leva dig in i hennes situation det märks. Och säga att andra människor reagerar fel när de känner som de gör är verkligen lågt.
AndersKbg
22-05-2010, 22:55
CITAT (Meriona @ 22-05-2010, 23:50)  För att du är oförskämd. Du vet.... Du får la både skicka både brev och komma och hälsa på om du vill, jag är inte direkt anonym  Men lägg av...du börjar prata om anmälningar och namngivna utsatta och allt vad det är...vem är namngiven mer än med förnamnet? Yrseltanten heter Elisabet, jag heter Anders...och? Är vi outade då eller vet du mer? Men visst...sätt på kaffe då så kan vi diskutera mellen fyra ögon, om det hjälper.
Meriona
22-05-2010, 23:00
Jag fattar nog inte det språket riktigt? Anders kbg.... vad menar du? Ska jag skaka igång hurran nu menar du?
..... och nu tycker jag att vi alla tillsammans tar och sjunger "We shall overcome ...."
*Stintan*
22-05-2010, 23:01
CITAT (netha @ 22-05-2010, 23:45)  Ja det tycker jag. Detta för att det just här handlar om trotalt anonyma personer som ju kan vara Kineser eller Amerikaner eller Finländare ... you name it ... som skriver svar i trådarna.
Nej Meriona ... det är inte svårt för mig att förstå .. humor kan många gånger få en att bättre orka med sin sjukdom. Betraktar du verkligen alla som totalt anonyma personer? Jag tycker att man får en ganska klar bild av väldigt många genom allt som skrivs. En del har man ju sett på foto också Beror det inte på var humorn kommer ifrån och hur man uttrycker sig om man kan ta det eller ej. Inte sjutton skulle jag må bättre av att en främmande människa på stan ironiserade/skämtade över mina sjukdomar. Man kan ju inte ens veta om det är ett skämt eller en förutfattad mening ibland. Lite skillnad mot om man känner människan väl.
Men vad hände vänner ?allt detta för en tryckfelsnisse på ICA ,ta inte allt så personligt!inte konstigt om det blir världskrig om man jagar upp sig för skitsaker.
Meriona
22-05-2010, 23:06
Men är det verkligen en skitsak att man blir hånad för att man är sjuk?  Inte i min värld....
Huggorm
22-05-2010, 23:07
CITAT (Meriona @ 23-05-2010, 00:06)  Men är det verkligen en skitsak att man blir hånad för att man är sjuk?  Inte i min värld.... Jag tror man mår bättre om man ignorerar hån, åtminstone av den där relativt milda graden.
*Stintan*
22-05-2010, 23:07
CITAT (Lokan @ 23-05-2010, 00:00)  ..... och nu tycker jag att vi alla tillsammans tar och sjunger "We shall overcome ...."  Oj nu kom det en fredsmäklare också  Heter du Birgit?
CITAT (*Stintan* @ 23-05-2010, 00:01)  Betraktar du verkligen alla som totalt anonyma personer? Jag tycker att man får en ganska klar bild av väldigt många genom allt som skrivs. En del har man ju sett på foto också Beror det inte på var humorn kommer ifrån och hur man uttrycker sig om man kan ta det eller ej. Inte sjutton skulle jag må bättre av att en främmande människa på stan ironiserade/skämtade över mina sjukdomar. Man kan ju inte ens veta om det är ett skämt eller en förutfattad mening ibland. Lite skillnad mot om man känner människan väl. Visst är det beroende var humorn kommer ifrån ... och just att den kommer från okänd ... det får mig att ignorera eftersom den människan ju inte känner mig eller vet hur jag mår.
Meriona
22-05-2010, 23:10
CITAT (Huggorm @ 23-05-2010, 00:07)  Jag tror man mår bättre om man ignorerar hån, åtminstone av den där relativt milda graden. Vad menar du egentligen? Ska vi låssas som om de inte finns de som beter sig illa? Hade sluppit WW2 om vi hade låtsas som om Hitler inte fanns?
Huggorm
22-05-2010, 23:12
CITAT (Meriona @ 23-05-2010, 00:10)  Vad menar du egentligen? Ska vi låssas som om de inte finns de som beter sig illa? Hade sluppit WW2 om vi hade låtsas som om Hitler inte fanns?  Jag tror många krig och konflikter hade undvikits genom att vända andra kinden till
*Stintan*
22-05-2010, 23:15
CITAT (Huggorm @ 23-05-2010, 00:07)  Jag tror man mår bättre om man ignorerar hån, åtminstone av den där relativt milda graden. Antagligen men nu har ju diskussionen mer kommit att handla om ifall det är OK att "skämta" om en sjuk person man inte känner men som är närvarande på det här sättet eller inte.
Meriona
22-05-2010, 23:15
Ja det är nog helt klart och sant. Men hjälper det här? När andra kinden är svag och utan försvar (sjuk), ska den första kinden då verkligen slå? Det är i min mening helt galet.
AndersKbg
22-05-2010, 23:18
CITAT (Meriona @ 23-05-2010, 00:00)  Jag fattar nog inte det språket riktigt? Anders kbg.... vad menar du? Ska jag skaka igång hurran nu menar du?  Que? Jag förstår inte vad det är du inte förstår. Du sa att en namngiven person hade blivit utsatt för ett skämt som inte var roligt. Alltså Elisabeth. Är hon outad så att alla vet vem hon är för att vi känner till förnamnet? Jag har ingen aning om vem hon är...däremot vet jag att jag heter Anders men ser mig inte som outad för det. CITAT (Meriona @ 23-05-2010, 00:10)  Vad menar du egentligen? Ska vi låssas som om de inte finns de som beter sig illa? Hade sluppit WW2 om vi hade låtsas som om Hitler inte fanns?  Det handlar väl inte om att någon beter sig illa? Det handlar om ett skämt som någon tog illa upp. Att jämföra det med WW2 är en väldigt dålig jämförelse. Eller vill du höra judeskämt? Det kanske faller rabiata damer i smaken?
Ja ha så en del av er annser att ni blivit kränkta!jag kan inte ta en dag utan värktabbleter men jag har min humor kvar och "fittgrattäng "Va ha det med värk att göra ?inte ett jäkla skit ,om de säljer"pitt i panna "eller vad sjutton som helst,man måste väl kunna skratta åt et vet jag,man kan väl inte bygga upp ett världskrig runt en "Fittgratäng" eller en "pitt i panna"
ängsvädd
22-05-2010, 23:20
CITAT (Motti @ 23-05-2010, 00:19)  Ja ha så en del av er annser att ni blivit kränkta!jag kan inte ta en dag utan värktabbleter men jag har min humor kvar och "fittgrattäng "Va ha det med värk att göra ?inte ett jäkla skit ,om de säljer"pitt i panna "eller vad sjutton som helst,man måste väl kunna skratta åt et vet jag,man kan väl inte bygga upp ett världskrig runt en "Fittgratäng" eller en "pitt i panna" Det är inte DET folk har blivit kränkta av - det handlar om något OT - orkar ej förklara.
CITAT (Motti @ 23-05-2010, 00:19)  Ja ha så en del av er annser att ni blivit kränkta!jag kan inte ta en dag utan värktabbleter men jag har min humor kvar och "fittgrattäng "Va ha det med värk att göra ?inte ett jäkla skit ,om de säljer"pitt i panna "eller vad sjutton som helst,man måste väl kunna skratta åt et vet jag,man kan väl inte bygga upp ett världskrig runt en "Fittgratäng" eller en "pitt i panna" Precis! Utan humor dör livet.
ängsvädd
22-05-2010, 23:23
CITAT (Motti @ 23-05-2010, 00:03)  Men vad hände vänner ?allt detta för en tryckfelsnisse på ICA ,ta inte allt så personligt!inte konstigt om det blir världskrig om man jagar upp sig för skitsaker. Det handlar inte om det, läge att läsa tråden ordentligt?
Meriona
22-05-2010, 23:24
Konstaterar bara att det är humoristiskt att skämta om att folk har ont. Tjohoooooooooooooooo! Kommer inte att kommentera mer i ämnet.
för böveln dra inte in andra saker i det här !det kan ni göra upp i en annan tråd !den här tr´åden handlade väl om humor !
*Stintan*
22-05-2010, 23:31
CITAT (netha @ 23-05-2010, 00:07)  Visst är det beroende var humorn kommer ifrån ... och just att den kommer från okänd ... det får mig att ignorera eftersom den människan ju inte känner mig eller vet hur jag mår. Jamen det är en annan sak än det du sa och jag frågade. För du kan väl inte påstå att du mår bättre av det om det kommer ifrån en okänd som du dessutom ignorerar. För mig blir det lite som när ingen tror på att man är sjuk bara för att det inte syns utanpå.
CITAT (*Stintan* @ 23-05-2010, 00:31)  Jamen det är en annan sak än det du sa och jag frågade. För du kan väl inte påstå att du mår bättre av det om det kommer ifrån en okänd som du dessutom ignorerar. För mig blir det lite som när ingen tror på att man är sjuk bara för att det inte syns utanpå. Jamen precis ... där prickade du direkt. Jag personligen kan aldrig ta åt mig av vad främmande människor säger på ett öppet forum. Och det du säger om att inte syns utanpå fast man kanske lider av sjukdom ... det vet jag ... men det har väl eg inget med denna tråd att göra ... eller
*Stintan*
22-05-2010, 23:42
CITAT (Motti @ 23-05-2010, 00:26)  för böveln dra inte in andra saker i det här !det kan ni göra upp i en annan tråd !den här tr´åden handlade väl om humor !  Trådar drar iväg vet du. Vet inte ens om tråden handlar om humor för alla såg ju inte något roligt i startinlägget. Nu handlar det om ifall det är OK att "skämta om en sjuk människa man inte känner men som är närvarande. Särskilt som vederbörande inte tyckte att "fittgratäng" var ett dugg roligt så borde man kanske inse att det inte var läge att skämta om dennes svåra sjukdomstillstånd, tycker åtminstone jag.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|