Full version: Fittgratäng
Sidor: 1, 2, 3, 4
Myosotis
CITAT (abbbe @ 21-05-2010, 16:34) *
...jag skojar bara...

HAHA jättekul. angry.gif Elisabeth tyckte av naturliga skäl inte att det var roligt alls, då är ju skämtet misslyckat eller hur?! Det kvittar väl vad du menade, du har fortfarande sårat någon. Jag köper inte dina "förklaringar".
abbbe
Myosotis!
Bryr mig inte om du köper mina inlägg eller icke. Det är bara mitt uttalande, inget som jag ber er att tillåta. Men nu ligger allt på hur sårad man blir när man vet att det är en som inte menar allvar. Skämt och skämt. Det kanske inte är ett skämt för alla, ibland kan det uppfattas som elakt ja. Då undrar man ju var skämtet ligger. Och då kan jag säga att jag inte heller vet det.

Och jag säger det igen, Elisabeth är en underbar människa, precis som alla andra människor! Hur kan hon bli sårad när jag verkligen tycker att hon är en underbar människa, men när jag "skojar" om hennes alias, bara den du är på odla, bara under denna gräns? Jag älskar människor, natur och kultur, samt växter och djur! Men bara för att man älskar människor betyder det inte att man behöver bete sig som någon snäll dåre som försöker bevisa det. Man får yttra sig hur man vill.
Jag tänker dock aldrig använda mig av att kränka någon via ras, religiösa skäl, politiska åskådningar eller dylikt. Känner man sig ändå kränkt eller sårad (vilket jag inte tycker man inte borde bli!) får man gärna säga till! Då säger jag förlåt och slutar jag "skoja" om den personen i framtiden! Man får dock avregistrera sig när man vill, om man vill hänga med i skojandet igen tongue.gif! Därmed förklarar jag skoj med allas namn från och med nu! Håll utkik, det kan vara din tur snart! Tillfälle att ditt alias hamnar i centra i odlas forum erbjuds när det är din tur! giggle.gif biggrin.gif
Myosotis
CITAT (abbbe @ 21-05-2010, 18:20) *
Känner man sig ändå kränkt (vilket jag inte tycker man inte borde bli!) får man gärna säga till! Då säger jag förlåt slutar jag "skoja" om den personen!

Då säger jag härmed till i förebyggande syfte att du får ge fan i att skoja med mig tack.
abbbe
CITAT (Myosotis @ 21-05-2010, 18:23) *
Då säger jag härmed till i förebyggande syfte att du får ge fan i att skoja med mig tack.

Ja, så enkelt är det! Då får det bli så tummenupp.gif
Alexander-VG-zon3

jag säger samma sak, jag vill inte bli skojad med verken om min signatur eller bilder eller personligt.
pejori
Oj!
Jag vet inte om jag har sagt det förut! Men jag skojar bara. För att förtydliga detta så tar jag och skriver det som min signatur, så ni vet. Elisabeth, jag känner inte dig, jag gör inte narr av din yrsel eller något. Jag skojar bara med dig, det du visar och säger på odla.nu, den du är här, det är den personen jag skojar om. Dock menar jag inget illa om dig, ditt riktiga du, för du är säkert lika underbar som alla andra människor, och jag skulle aldrig få för mig att säga något så ont till dig i verklighet smiley_small_hug.gif

Hoppas ni har förståelse för min humor! Inspiration till denna typ av humor fick jag av före detta händelser på odla.nu, att det bästa är att skoja till det lite på det heta och onda viset. Om ni känner er, ja vad ska man säga, illa tillfreds med mina skämt, var vänlig PM:a det till mig så skickar jag direkt en förlåtelse tillbaka! Annars är odla.nu en underbar sida (som de flesta är överrens om) att vara på och önskar att jag får vara här och böka till ett och annat, men bara för att det är kul att skoja med identiteterna här på odla.nu som inte jag har en susning om och inget annat!

Jag vet att du bett om ursäkt förut också, när du klampat i klaveret.
Det ska du ha en eloge för, det är inte alla som kan göra det... tummenupp.gif

Det skriver jag också under på.
Skoja Gärna med mig, inte om mig..
Biggan_
CITAT (abbbe @ 21-05-2010, 18:20) *
Myosotis!
Bryr mig inte om du köper mina inlägg eller icke. Det är bara mitt uttalande, inget som jag ber er att tillåta. Men nu ligger allt på hur sårad man blir när man vet att det är en som inte menar allvar. Skämt och skämt. Det kanske inte är ett skämt för alla, ibland kan det uppfattas som elakt ja. Då undrar man ju var skämtet ligger. Och då kan jag säga att jag inte heller vet det.

Och jag säger det igen, Elisabeth är en underbar människa, precis som alla andra människor! Hur kan hon bli sårad när jag verkligen tycker att hon är en underbar människa, men när jag "skojar" om hennes alias, bara den du är på odla, bara under denna gräns? Jag älskar människor, natur och kultur, samt växter och djur! Men bara för att man älskar människor betyder det inte att man behöver bete sig som någon snäll dåre som försöker bevisa det. Man får yttra sig hur man vill.
Jag tänker dock aldrig använda mig av att kränka någon via ras, religiösa skäl, politiska åskådningar eller dylikt. Känner man sig ändå kränkt eller sårad (vilket jag inte tycker man inte borde bli!) får man gärna säga till! Då säger jag förlåt och slutar jag "skoja" om den personen i framtiden! Man får dock avregistrera sig när man vill, om man vill hänga med i skojandet igen tongue.gif ! Därmed förklarar jag skoj med allas namn från och med nu! Håll utkik, det kan vara din tur snart! Tillfälle att ditt alias hamnar i centra i odlas forum erbjuds när det är din tur! giggle.gif biggrin.gif

Mycket märklig humor du har! Jag ser i allafall inget skoj med att ge sej på andra människor!
Jag vill i allafall inte bli utsatt för ditt sk. "skojeri"
sommarhumla
inget skojeri med mig heller, vare sig det gäller min signatur eller signaturbild...tack. Jag har liksom inte valt namn/bild för att de ska skojas med utan för att de betyder något för mig...
Kryddan03
Spontant kan jag känna att det här är Odlas forum inte en amatörmässig hemmaversion av Roast på Berns...
*skämtar du om mig kommer intet annat än kirskål och kvickrot växa i din trädgård och må dina grönsakland och rabatter fyllas av salt och svavel*
Ralf
CITAT (skogstroll @ 21-05-2010, 12:59) *
gick ju inge vidare urk (ful va han också).... försökte blänga på honom så han skulle fatta liksom, men han fortsatte glatt att torka upp i armhålorna....

Torkade han sig med våtservetter?
Meriona
Jag håller med, abbbe dina bortförklaringar ger lika sur eftersmak som dina s.k. skämt. sad.gif
Aqvakul
CITAT (pejori @ 21-05-2010, 18:59) *
Skoja Gärna med mig, inte om mig..

tummenupp.gif
*Stintan*
Oj!
Jag vet inte om jag har sagt det förut! Men jag skojar bara. För att förtydliga detta så tar jag och skriver det som min signatur, så ni vet. Elisabeth, jag känner inte dig, jag gör inte narr av din yrsel eller något. Jag skojar bara med dig, det du visar och säger på odla.nu, den du är här, det är den personen jag skojar om. Dock menar jag inget illa om dig, ditt riktiga du, för du är säkert lika underbar som alla andra människor, och jag skulle aldrig få för mig att säga något så ont till dig i verklighet smiley_small_hug.gif

Hoppas ni har förståelse för min humor! Inspiration till denna typ av humor fick jag av före detta händelser på odla.nu, att det bästa är att skoja till det lite på det heta och onda viset. Om ni känner er, ja vad ska man säga, illa tillfreds med mina skämt, var vänlig PM:a det till mig så skickar jag direkt en förlåtelse tillbaka! Annars är odla.nu en underbar sida (som de flesta är överrens om) att vara på och önskar att jag får vara här och böka till ett och annat, men bara för att det är kul att skoja med identiteterna här på odla.nu som inte jag har en susning om och inget annat!

Det där var då en usel förklaring och en dålig ursäkt. Lägg av med dina s.k. skämt som inte ens är värda att få kallas skämt.

Betackar mig också för dina s.k. skämt!
Motti
Grannen här i byn påstog i alla fall att han var och köppte två på Kupong giggle.gif fan man måste väl ta det för ett skämt flirting.gif tryckfelsnisse.Synd att så många gör sak av det och inte kan ta sig ett gott skratt.Skitt happens !fanns tydligen "Pitt i panna" också
Gita
CITAT (*Stintan* @ 21-05-2010, 20:15) *
Det där var då en usel förklaring och en dålig ursäkt. Lägg av med dina s.k. skämt som inte ens är värda att få kallas skämt.

Betackar mig också för dina s.k. skämt!

Men oj vad det blivit lågt till taket här på Odla, det är verkligen inte mycket kvar som det är OK att tycka eller skriva om.
Tycker Gita, som, som du vet, värnar om det fria ordet och yttrande- och åsiktsfriheten.
abbbe

Ja, ellerhur, jag håller med Gita! Här är det känsligt, allvarligt och otåligt av en anledning (lugnt, jag är i alla fall inte i närheten för att vara farlig). Måste vara brist på ett växtnäringsämne!
Kan t.ex. tycka att du Stintan inte för med dig något speciellt till detta forum enligt mig och säkert andra, så varför skulle jag lägga av med mina s.k. skämt när du ska få vara här och spela polis?
Alexander-VG-zon3
CITAT (abbbe @ 22-05-2010, 10:37) *
Ja, ellerhur, jag håller med Gita! Här är det känsligt, allvarligt och otåligt av en anledning (lugnt, jag är i alla fall inte i närheten för att vara farlig). Måste vara brist på ett växtnäringsämne!
Kan t.ex. tycka att du Stintan inte för med dig något speciellt till detta forum enligt mig och säkert andra, så varför skulle jag lägga av med mina s.k. skämt när du ska få vara här och spela polis?

nej men med tanke på denna tråd (läs själv) så är det kanske inte så snällt att skoja om det. du kunde ju ha valt ett bättre alt att skoja om (om du nu var tvungen att skoja).

http://www.odla.nu/forums/index.php?showtopic=96108

alla på detta forum har nåt att tillföra, vad tillförde ditt skämt om yrsel detta forum ?

varför skulle du inte lägga av med dina skämt om du ska vara så personlig ? man kan skämta på olika sätt. du bör ändra din ''skämt stil''.

vad kommer härnäst ? ska du skämta om att jag ska flytta hem till fjollträsk eller ?

jag själv och säkert fler har nog skämtat om personliga saker när det ''hettat'' till eller gått över gränsen, men skillnaden är att skulle jag göra det så skulle jag ångra det efteråt och säga förlåt om jag gick över gränsen. visst du skriver Om personen vill att du ska säga förlot så gör du det. men bara OM.

men med dig gör du ju det öppet med vilje och vill göra det.
*Stintan*
CITAT (Gita @ 22-05-2010, 10:17) *
Men oj vad det blivit lågt till taket här på Odla, det är verkligen inte mycket kvar som det är OK att tycka eller skriva om.
Tycker Gita, som, som du vet, värnar om det fria ordet och yttrande- och åsiktsfriheten.

Konstigt att yttrande- och åsiktsfrihet bara ska gälla när det passar dig. Min yttrande- och åsiktsfrihet hackar du på så fort du hittar tillfälle. Jag trodde den gällde alla.
Men..
Jag tycker att det är uselt att "skämta" om en annan medlems jättejobbiga sjukdomstillstånd. Att vederbörande anser att det ska man acceptera, för att han tycker att det är roligt att hålla på så, gör inte saken bättre. Att han säger sig inte vilja något ont men ändå tänker fortsätta betyder ju bara att han inte förstår att han sårar.

CITAT (abbbe @ 22-05-2010, 10:37) *

Jag är inte mer polis än någon annan tänkande människa på det här forumet. Det fanns väl inte någon som uppskattade ditt så kallade skämt. Du är bara elak.
abbbe
Ni kan alltid blocka mig!
*Stintan*
CITAT (abbbe @ 22-05-2010, 12:50) *

För snart ett år sen startade du en tråd där du skrev följande:

"Jag har varit frånvarande ett tag från odla.nu smile.gif Jag vet att det har varit mycket strul med mig innan. Men nu är jag här, för andra orsaker. Jag har ett växtintresse precis som er och därför tänker jag lämna allt annat åt sidan och hoppas att jag är välkommen att dela med mig mina blommiga funderingar med er"

Har du ändrat dig eller glömt? Synd att du inte höll dig till dina blommiga funderingar.
pejori
CITAT (*Stintan* @ 22-05-2010, 11:28) *
Konstigt att yttrande- och åsiktsfrihet bara ska gälla när det passar dig. Min yttrande- och åsiktsfrihet hackar du på så fort du hittar tillfälle. Jag trodde den gällde alla.
Men..
Jag tycker att det är uselt att "skämta" om en annan medlems jättejobbiga sjukdomstillstånd. Att vederbörande anser att det ska man acceptera, för att han tycker att det är roligt att hålla på så, gör inte saken bättre. Att han säger sig inte vilja något ont men ändå tänker fortsätta betyder ju bara att han inte förstår att han sårar.

Jag är inte mer polis än någon annan tänkande människa på det här forumet. Det fanns väl inte någon som uppskattade ditt så kallade skämt. Du är bara elak.

tummenupp.gif

CITAT (abbbe @ 22-05-2010, 12:50) *

Ja det kan vi, men då lär du inte få många svar på dina växtfrågor, och om du uppför dig istället, så slipper någon blocka dig. dunno.gif
Amaryllis
Alltså har inget emot abbbe, även om han fjollar runt. Men varför blir ni så upprörda när han säger förlåt, och menar att han bara "är på skoj"? Snacka om kärringtema på odla sleeping.gif
*Stintan*
CITAT (Amaryllis @ 22-05-2010, 14:32) *
Alltså har inget emot abbbe, även om han fjollar runt. Men varför blir ni så upprörda när han säger förlåt, och menar att han bara "är på skoj"? Snacka om kärringtema på odla sleeping.gif

Har du läst tråden confused.gif Fast du är välkommen i gänget ändå happy.gif
Amaryllis
CITAT (*Stintan* @ 22-05-2010, 14:54) *
Har du läst tråden confused.gif Fast du är välkommen i gänget ändå happy.gif

Ja, jag har läst yes.gif Varför skulle jag annars skriva? tongue.gif
Elisabeth-Västkustkolonisten
kanske kommer abbbe oc h gör narr av dig. Roligt??? knappast.

Samma vill jag säga till amaryllis, har du ingen männsklighet inom dig? abbbes för¨låt är bara löjligt. Det är inget förlåt......

Och Abbe warför skulle jag skicka ett meddelandet till dig om du sårar mig? Min tid är för kostbar för det.

Ribes rubus Vites jag tycker du skall köpa dig ett bra översättningsprogram. Fittgratäng har inte det minsta att göra med Geschlechtsverkehr..... F.ö. så kann vi här på västkusten ordvitsar.......

Ja, jag har tagit mycket illa vid mig av abbbes och även RibesRutusVitis inlägg. Och jag misstänler att det kanske är en och samma person......

abbbe har alltid bara kommit in om han hade några elakheter parat, inte annars. Håller helt och hållet med gossen när han skriver om troll

Jag har varit här sedan dag 1 odla fanns, inte överlåter jag forumet till ett forumstroll Stintan

Elisabeth

gnon49
Nja, skämta om någon enbart för sitt eget höga nöjets skull är väl knappast upplyftande. Det är ju skillnad på skämt och plumpa skämt. I en tråd kan allt möjligt hända, men det är oftast en dialog i alla fall. Alla tar nog inte vid sig, men vilka som gör det vet man ju inte. Visst har jag säkert sårat någon här på forumet, men jag skulla aldrig göra narr av någon. Det håller jag mig för god för. Svar på tal kan jag ge, men då är det ju en dialog och inte ett enkelriktat skämt bara för eget nöje.
Amaryllis
Abbbbbbbbe får gärna göra skämt om mig, finns inget jag kommer bli sårad för jag har iaf inte delat med mig något personligt så vi får se om han lyckas ens.
abbbe
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 22-05-2010, 17:11) *
kanske kommer abbbe oc h gör narr av dig. Roligt??? knappast.

Samma vill jag säga till amaryllis, har du ingen männsklighet inom dig? abbbes för¨låt är bara löjligt. Det är inget förlåt......

Och Abbe warför skulle jag skicka ett meddelandet till dig om du sårar mig? Min tid är för kostbar för det.

Ribes rubus Vites jag tycker du skall köpa dig ett bra översättningsprogram. Fittgratäng har inte det minsta att göra med Geschlechtsverkehr..... F.ö. så kann vi här på västkusten ordvitsar.......
Ja, jag har tagit mycket illa vid mig av abbbes och även RibesRutusVitis inlägg. Och jag misstänler att det kanske är en och samma person......

abbbe har alltid bara kommit in om han hade några elakheter parat, inte annars. Håller helt och hållet med gossen när han skriver om troll

Jag har varit här sedan dag 1 odla fanns, inte överlåter jag forumet till ett forumstroll Stintan

Elisabeth

Hur säger man förlåt till dig, fru överklass? Måste man skicka en bukett med rosor hem till dig? Chokladask? Jag säger förlåt som man ska behöva säga förlåt, enkelheten av att säga förlåt samtidigt som man menar det är det viktigaste tycker jag. Förlåt är ett förlåt om än i spruckna krus, men det är svårt att se förlåtelsen när alla håller med dig. Men visst behöver du inte köpa min förlåtelse, jag kalla dig inget - jag sa bara att du kanske är yr. Och om jag sa det för kommersiellt syfte eller med att mena det har jag redan tagit upp.

Ang "troll", kan inte en medlem starta en ny tråd där ni punktligt reder ut begreppet troll? Då slipper varje medlem på odla som har ett avvikande beteende kallas för troll ju. Enligt mig är ett forumtroll någon som reggar sig på nytt och spammar, men för er verkar begreppet ha en bredare betydelse.
abbbe
OKOKOK... Jag är heller inte samma person som RibesRubusVitus. Det tror jag man kan se via IP eller något. Alla som är emot dig ska inte behöva klassas som en och samma person?
Aqvakul
CITAT (abbbe @ 22-05-2010, 18:50) *
Ang "troll", kan inte en medlem starta en ny tråd där ni punktligt reder ut begreppet troll? Då slipper varje medlem på odla som har ett avvikande beteende kallas för troll ju. Enligt mig är ett forumtroll någon som reggar sig på nytt och spammar, men för er verkar begreppet ha en bredare betydelse.

En utmaning för Gossen, kanske?
Alba
Hur säger man förlåt till dig, fru överklass? Måste man skicka en bukett med rosor hem till dig? Chokladask? Jag säger förlåt som man ska behöva säga förlåt, enkelheten av att säga förlåt samtidigt som man menar det är det viktigaste tycker jag. Förlåt är ett förlåt om än i spruckna krus, men det är svårt att se förlåtelsen när alla håller med dig. Men visst behöver du inte köpa min förlåtelse, jag kalla dig inget - jag sa bara att du kanske är yr. Och om jag sa det för kommersiellt syfte eller med att mena det har jag redan tagit upp.

Se där - nu är du där igen.
Förstår du inte varför folk reagerar.
AndersKbg
Vad är det för medelålder på odla?
abbbe
CITAT (Alba @ 22-05-2010, 19:10) *
Se där - nu är du där igen.
Förstår du inte varför folk reagerar.

Men det där behöver man ju inte ta åt sig wink.gif Vad många poliser det fanns här då...
AndersKbg
CITAT (abbbe @ 22-05-2010, 19:52) *
Vad många poliser det fanns här då...

Jag vet inte om jag missuppfattade dig nu men jag syftade inte på dig ang medelåldern. Snarare på alla andra som lägger energi på att hänga någon för ett skämt som man dessutom bad om ursäkt för.
Jag ser det som ett tydligt tecken på avsaknad av eget liv.
abbbe
CITAT (AndersKbg @ 22-05-2010, 19:57) *
Jag vet inte om jag missuppfattade dig nu men jag syftade inte på dig ang medelåldern. Snarare på alla andra som lägger energi på att hänga någon för ett skämt som man dessutom bad om ursäkt för.
Jag ser det som ett tydligt tecken på avsaknad av eget liv.

Jag syftade inte heller på dig! Jag menade Alba såklart..
*Stintan*
Konstigt att flera stycken som nästan aldrig annars skriver något på forumet plötsligt dyker upp och strör sarkasmer och elakheter omkring sig. wacko.gif

Abbbe, skaffa dig lite hyfs och välj dina ord är ett råd du behöver. Du fortsätter ju i samma otrevliga stil. Vi var nog flera här som trodde att du mognat något men det har du uppenbarligen inte. Tragiskt! Har du inga kompisar du kan "skämta" med irl istället?

AndersKbg, och vad har du för anledning att plötsligt komma och strö salt i såren?
AndersKbg
CITAT (*Stintan* @ 22-05-2010, 20:34) *
AndersKbg, och vad har du för anledning att plötsligt komma och strö salt i såren?

Jag tycker att ni andra är sällsynt osmidiga när en användare drar ett skämt och ni andra ska fullständigt massakrera denne flera sidor efter. Det finns en trojka här på odla som tror att de äger sidan med sina åsikter och pk-jidder.

Bara det. Puss på dig.
Meriona
CITAT (*Stintan* @ 22-05-2010, 20:34) *
Konstigt att flera stycken som nästan aldrig annars skriver något på forumet plötsligt dyker upp och strör sarkasmer och elakheter omkring sig. wacko.gif

Abbbe, skaffa dig lite hyfs och välj dina ord är ett råd du behöver. Du fortsätter ju i samma otrevliga stil. Vi var nog flera här som trodde att du mognat något men det har du uppenbarligen inte. Tragiskt! Har du inga kompisar du kan "skämta" med irl istället?

Du tog orden ur munnen på mig. smiley_small_hug.gif Håller med i allting! 000.gif

pejori
CITAT (Gita @ 22-05-2010, 10:17) *

Du brukar bli bra grinig, om någon ger sig på dig personligen, men det är klart, nu gällde det inte dig, så då ligger genast taket på fem meters höjd.
pejori
/..../.

Fel!!!
Här har du ordets betydelse!!!

· Troll: Att posta endast i avsikt att förolämpa och provocera andra användare. Idén är att skapa oreda och samtidigt också se hur många som går i fällan.
· Kook: En person som lever i sin egen fantasivärld, till synes helt utan verklighetsförankring. Dessa människor (?) postar påhittade fakta och fortsätter konstigt nog även om de blir motbevisade.
· Flamer: Riktar all sin energi på att hacka på folk som de anser mindre kunniga eller som är lätta offer. Bidrar sällan eller aldrig med något konstruktivt.
· Shill: Företräder ett företag eller organisation, ofta anonymt, och postar i vinstsyfte. De bidrar sällan med något av informativt värde utan är enbart ute efter att smyga in sina egna budskap eller produkter i trådar.

CITAT (AndersKbg @ 22-05-2010, 20:40) *
Jag tycker att ni andra är sällsynt osmidiga när en användare drar ett skämt och ni andra ska fullständigt massakrera denne flera sidor efter. Det finns en trojka här på odla som tror att de äger sidan med sina åsikter och pk-jidder.

Bara det. Puss på dig.

Vad är det för roligt att driva med någons sjukdom?
Ska vi driva med medlemmar med cancer och KOL också då i yttrandefrihetens namn?

Gränsen mellan yttrandefrihet och förolämpning är hårfin.
Meriona
Hålller med om det du säger Pejori, fast gränsen är inte så hårfin tycker jag, gränsen har väl ett namn - EMPATI? Vem tar på sig rocken att utbilda dem som saknar den basala funktionen? unsure.gif
pejori
CITAT (Meriona @ 22-05-2010, 21:09) *
Hålller med om det du säger Pejori, fast gränsen är inte så hårfin tycker jag, gränsen har väl ett namn - EMPATI? Vem tar på sig rocken att utbilda dem som saknar den basala funktionen? unsure.gif

Visst är det så.
Har dom det inte redan, är det hopplöst, så rocken åker av igen... kompiskram.gif
AndersKbg
CITAT (pejori @ 22-05-2010, 21:06) *
Vad är det för roligt att driva med någons sjukdom?
Ska vi driva med medlemmar med cancer och KOL också då i yttrandefrihetens namn?

Gränsen mellan yttrandefrihet och förolämpning är hårfin.

Menar du på allvar att skämtet var så illa? Skämtet i tråden var definitivt ingen förolämpning.
Man kan skämta om allt -förr eller senare.
abbbe
Pejori!

Jag sa vad jag tycker ett forumtroll är, var har du hämtat den faktan ifrån? Det är ju inget vetenskapligt så jag har rätt jag med.
*Stintan*
CITAT (abbbe @ 22-05-2010, 21:15) *
Pejori!
Jag fattar inte vad du syftar på? Du citerar mitt inlägg och sen svarar du "Fel!!!!!" Vad är det jag har fel på i det inlägget där du måste förklara olika ordbetydelsen som inte jag bryr mig om? unsure.gif

Inte konstigt att du skriver som du gör och kallar det för skämt när du inte ens vet vad orden du använder betyder.
Meriona
CITAT (AndersKbg @ 22-05-2010, 21:12) *
Menar du på allvar att skämtet var så illa? Skämtet i tråden var definitivt ingen förolämpning.

Är du på riktigt? Somnar du gott om kvällarna?

Såklart är det en förolämpning. Att "skämta" om en namngiven persons allvarliga sjukdom är inte skoj nånstans, det är bara ett bevis på "skämtarens" dåliga omdöme.

Sorry men man kan inte skämta om ALLT. Man kan skämta om små snoppar, men inte om just "Nisses" lilla snopp, Nisse mår inte bra av det. Är det kanske nåt som du kan relatera till, om nu sjukdom verkar främmande?

Nu är jag elak, men man kan ju skämta om allt visst.... -fear-.gif

ängsvädd
CITAT (AndersKbg @ 22-05-2010, 21:12) *

Ja, "skämtet", dvs påhoppet var verkligen så illa, så d-a lågt och grymt. Empati verkar helt främmande för dig.
abbbe
CITAT (ängsvädd @ 22-05-2010, 21:29) *
Ja, "skämtet", dvs påhoppet var verkligen så illa, så d-a lågt och grymt. Empati verkar helt främmande för dig.

Jasså var det så. Enligt mig var det Elisabeth som började med att säga att hon inte kan se det roliga, och jag sa bara kanske för du är yr.
Sen sa jag också inget illa menat, det var bara på skoj. Så vad vill ni komma fram till med ert fibblande nu?
Ok, jag hoppar av denna tråd men jag återkommer på andra trådar, med tätare mellanrum på inläggen.
Meriona
Fibblor har väl inte med detta att göra, de är gula och fina och växer i gräset?
Grejen är Abbbbbbe att, man kan inte vara obehagligt personligt oförskämd och sedan lite i försmyg be om "kanske"-ursäkt och tro att man gjort rätt för sig.

CITAT (abbbe @ 22-05-2010, 21:46) *
Ok, jag hoppar av denna tråd men jag återkommer på andra trådar, med tätare mellanrum på inläggen.

Du är hur välkommen som helst när du lärt dig att kommunicera med andra människor. smiley_small_hug.gif
Amaryllis
CITAT (Meriona @ 22-05-2010, 21:51) *
Fibblor har väl inte med detta att göra, de är gula och fina och växer i gräset?
Grejen är Abbbbbbe att, man kan inte vara obehagligt personligt oförskämd och sedan lite i försmyg be om "kanske"-ursäkt och tro att man gjort rätt för sig.
Du är hur välkommen som helst när du lärt dig att kommunicera med andra människor. smiley_small_hug.gif

Hahaha, "kanske-ursäkt". Han skrev f-n värsta uppsatsen om hans yttrande och hans förlåtelse innehåller enkla och mycket goda skäl. Är det någon det är fel på er det Elisabeth som har varit för känslig.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon