Full version: Fittgratäng
Sidor: 1, 2, 3, 4
Meriona
Oj jag som inte skulle kommentera mer i ämnet, men jag tycker att Stintan är så vältalig att jag väl ändå vill skicka en liten yahoo.gif
herkules
den här tråden är ju helt skruvad ... : /
*Stintan*
CITAT (netha @ 23-05-2010, 00:38) *
Jamen precis ... där prickade du direkt. Jag personligen kan aldrig ta åt mig av vad främmande människor säger på ett öppet forum.
Och det du säger om att inte syns utanpå fast man kanske lider av sjukdom ... det vet jag ...
men det har väl eg inget med denna tråd att göra ... eller

Det finns säkert många som tar åt sig fast dom inte borde utan istället ignorera.

Jo på så vis att kommentarer (i det här fallet Abbbes s.k. skämt) kan såra när det kommer från personer som inte vet/förstår hur man mår. Men kommer kommentaren från en närstående så vet man ju att det är humor och då kan det hjälpa.
Huggorm
CITAT (*Stintan* @ 23-05-2010, 00:50) *
Det finns säkert många som tar åt sig fast dom inte borde utan istället ignorera.

Jo på så vis att kommentarer (i det här fallet Abbbes s.k. skämt) kan såra när det kommer från personer som inte vet/förstår hur man mår. Men kommer kommentaren från en närstående så vet man ju att det är humor och då kan det hjälpa.

Varför skall man ta åt sig av en kommentar som kommer från en som inte vet eller förstår? Är det inte bättre att bara ignorera saken då och ägna sig åt viktigare och trevligare saker?
Motti
ja det kvittar vad man säger eller gör så tycker alltid någom att det är åt helskotta !inte konstigt att det finns konflikter i världen !sa ju att jag också har värk men jag tar inte år mig,jag såg det roliga i "Fittgratäng""man måste väl för sjutton kunna ha lite kul åt blundrar utan att ta det till blodigt allvar !en del tar allt till det yttersta här.
*Stintan*
CITAT (Huggorm @ 23-05-2010, 00:52) *
Varför skall man ta åt sig av en kommentar som kommer från en som inte vet eller förstår? Är det inte bättre att bara ignorera saken då och ägna sig åt viktigare och trevligare saker?

Ja säg det. Människor är väl olika. En del tar åt sig av vissa kommentarer andra har förmågan att kunna ignorera. Alla är inte gjorda av sten.

CITAT (Motti @ 23-05-2010, 00:53) *
ja det kvittar vad man säger eller gör så tycker alltid någom att det är åt helskotta !inte konstigt att det finns konflikter i världen !sa ju att jag också har värk men jag tar inte år mig,jag såg det roliga i "Fittgratäng""man måste väl för sjutton kunna ha lite kul åt blundrar utan att ta det till blodigt allvar !en del tar allt till det yttersta här.

Vad skulle du ta åt dig av? Fick du någon elak kommentar om din värk? Det är inte "Fittgratäng" vi diskuterar. Gratängen kan man väl skratta åt om man vill men den är överspelad för länge sen.
Mårbacka
Dålig stil av abbbe som vanligt. Men har inte ni missat hans ursäkt?
Berith
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 20-05-2010, 17:59) *
Jag kan inte hitta något roligt i det hela......

Tänk att det här inlägget - där väl E inte hittar något roligt i ursprungsämnet? - kan bli åtta sidor där det kastas skit åt alla håll? g.gif
Gita
CITAT (Meriona @ 23-05-2010, 00:10) *
Vad menar du egentligen? Ska vi låssas som om de inte finns de som beter sig illa? Hade sluppit WW2 om vi hade låtsas som om Hitler inte fanns? unsure.gif

Men herregud, vad har du för världsbild? Du kan väl ändå inte jämföra ett för all del ganska trist, men oförargligt skämt med andra värdskriget. Och ja, jag tycker att sign Elisabeth överreagerar i allra högsta grad, det var ju trots allt hon som inte tyckte att grundskämtet var kul och kom med någon sur kommenter. Då kan det ju hända att man får motkommentarer som inte passar.
Gita
Anki på Öland
CITAT (Gita @ 23-05-2010, 09:47) *
Men herregud, vad har du för världsbild? Du kan väl ändå inte jämföra ett för all del ganska trist, men oförargligt skämt med andra värdskriget. Och ja, jag tycker att sign Elisabeth överreagerar i allra högsta grad, det var ju trots allt hon som inte tyckte att grundskämtet var kul och kom med någon sur kommenter. Då kan det ju hända att man får motkommentarer som inte passar.
Gita

Håller allt med dig och det var ju för sjutton 7 sidor sedan som h*n bad om ursäkt......
Anki
pejori
I min värld är det inga problem att "överreagera" om någon kommer med ett lustigt "alkisskämt" när min rygg värker som mest och jag går vingligt.
Jag blir inte arg, nejdå, jag blir ledsen...
Helt enkelt av den orsaken, att när man lider svårt av något, är tolleransnivån i höjd med fotknölarna, svårare är det inte.

Det är så lätt att tycka någon överreagerar, när man inte själv är utsatt....

Och du Motti...Fittgrattängen är inte huvudspåret här längre, det är hånet mot Elisabeths sjukdom...
*Stintan*
CITAT (pejori @ 23-05-2010, 13:48) *
I min värld är det inga problem att "överreagera" om någon kommer med ett lustigt "alkisskämt" när min rygg värker som mest och jag går vingligt.
Helt enkelt av den orsaken, att när man lider svårt av något, är tolleransnivån i höjd med fotknölarna, svårare är det inte.

Och du Motti...Fittgrattängen är inte huvudspåret här längre, det är hånet mot Elisabeths sjukdom...

tummenupp.gif
Tobb
CITAT (skogstroll @ 21-05-2010, 08:35) *
på ett fik ett snäpp från mitt jobb säljer de "morgonfralla"..... hmmm naughty.gif

i dont get it -fear-.gif
Gita
CITAT (Tobb @ 23-05-2010, 14:29) *
i dont get it -fear-.gif

Kanske menade hon "morgontralla"......?
gita
Berith
---

Men visst var det väl så att alla som skrev efter E:s första inlägg missuppfattade henne?
*Stintan*
CITAT (Berith @ 23-05-2010, 14:46) *
Men visst var det väl så att alla som skrev efter E:s första inlägg missuppfattade henne?

Va??? E:s första inlägg gick väl inte att missuppfatta. Eller???
Berith
CITAT (*Stintan* @ 23-05-2010, 17:22) *
Va??? E:s första inlägg gick väl inte att missuppfatta. Eller???

Nej jag tror inte det - hon undrade väl vad det roliga med Fittgratäng var?
*Stintan*
Jasså såg du ett frågetecken, det gjorde inte jag.

Kan inte se någon som missuppfattade iallafall.
Berith
CITAT (*Stintan* @ 23-05-2010, 17:43) *
Jasså såg du ett frågetecken, det gjorde inte jag.

Kan inte se någon som missuppfattade iallafall.

Nej du har helt rätt. Hon skrev ingen fråga - hon skrev ju bara att hon inte hittade något roligt i det hela...

Det var senare som det började pratas om att hon nog inte hittade nåt roligt i Fittgratängen för att hon var yr. Du har helt rätt! bravo.gif
Red Top
Elisabeth-Västkustkolonisten's inlägg kom ju efter gnon49's. Så det var väl inte den felaaktiga annonsen hon kommenterade. confused.gif

CITAT (gnon49 @ 20-05-2010, 17:39) *
kommer mig att tänka på reklamen"välkommen i konsumgänget". Den drogs snabbt tillbaka när man upptäckte vad två prickar över andra o:et kunde åstadkomma.

Varpå RibesRubusVitis vänligt gjorde en översättning för att hon lättare skulle förstå.
CITAT (RibesRubusVitis @ 20-05-2010, 18:14) *
(Vill minnas att du är tyska; könsumgänge = Geschlechtsverkehr)

Jag tycker nog att hela historien fick lite för stora proportioner med trollanklagelser och annat. Hade ordväxlingen skett irl, hade det nog inte blivit så upprörda känslor. Är benägen att hålla med *Stintan*.

CITAT (*Stintan* @ 20-05-2010, 18:51) *
Snälla Elisabeth kliv ur tråden om du inte tycker att den är kul utan besvärar dig. Då hade du ju även sluppit de trista kommentarerna.

Sen har jag väldigt svårt att förstå att "huvudspåret inte längre är" Fittgratängen". TS har inte ändrat huvudinriktningen.
Mårbacka

Men herregud, blir du ledsen av sådana skämt? Detta är inget att jämföra med "alkisskämt" när man inte har det så bra, eftersom detta är ett forum som är öppet för hela världen, för djävular och för änglar, och dessutom har den sårande sagt förlåt, och detta har tagits upp tusen gånger - vilket är ovanligt på nätet att säga förlåt inför alla. Har du inte varit på andra forum? Jag jobbar med ungdomar och med psykologi, och går ibland in på ungdomsforum och du kan inte ana hur vanligt det är att alla "slår ner" alla för ifall någon kommer med en motsägande kommentar, som E gjorde ungefär. Så man får vara glad att abbe bad om ursäkt, det brukar jag säga, att det är stort att be om förlåt och lika stort att förlåta! Dessutom har abbe förklarat bra och skrivit i sin signatur att han inte menar något illa än bara att han "skojar", en guldstjärna till dig abbe blomma.gif För Elisabeth är mitt råd att stå på sig ändå! Ingen är dum mot dig, och jag hoppas att du blir av med din yrsel snarast, det är hur jobbigt som helst kan jag förstå!
*Stintan*
giggle.gif här droppar den ena efter den andra in som inte deltagit förut i tråden och börjar svara på gamla överspelade inlägg, det tycker jag är rätt lustigt.

Kan bara undra vem av er alla har rätt att tala om för någon annan person när denna får ta illa vid sig av en eller flera riktade usla kommentarer? Är det inte helt upp till den drabbade personen? Det kan ju inte finnas något förbud mot att ta illa upp eftersom det är OK att en del får göra det. En del ältar gamla oförätter i åratal medan andra inte verkar ha rätten att ta illa vid sig överhuvudtaget. Är det inte märkligt? Kan inte någon göra en lista på vilka som får och inte får ta illa vid sig när någon är taskig mot dom?

Till Red Top, "det hela" täcker väl allt dittills.
Mårbacka
CITAT (*Stintan* @ 23-05-2010, 21:10) *
giggle.gif här droppar den ena efter den andra in som inte deltagit förut i tråden och börjar svara på gamla överspelade inlägg, det tycker jag är rätt lustigt.

Kan bara undra vem av er alla har rätt att tala om för någon annan person när denna får ta illa vid sig av en eller flera riktade usla kommentarer? Är det inte helt upp till den drabbade personen? Det kan ju inte finnas något förbud mot att ta illa upp eftersom det är OK att en del får göra det. En del ältar gamla oförätter i åratal medan andra inte verkar ha rätten att ta illa vid sig överhuvudtaget. Är det inte märkligt? Kan inte någon göra en lista på vilka som får och inte får ta illa vid sig när någon är taskig mot dom?

giggle.gif
Jo, visst har man alltid rätt att tycka vad man vill. Trådar kan göra en ledsen, en hyperaktiv och den andra överlycklig, så kan det vara ja, här i alla fall. Jag ville bara få er att tänka på att det finns värre trådar i cyberrymden. Men ni vet, var bara tvungen att stoppa in mitt blomhuvud här med, har inget annat att göra en söndagskväll när barnen inte är hemma. Här finns det kanske något man kan försöka reda ut naughty.gif
Amaryllis

Men känner du något behov av att kommentera över alla som droppar in? Får man inte droppa in på ett forum eller ska man vara godkänd först eller hur går det till?
Snöflinga
CITAT (Amaryllis @ 23-05-2010, 21:24) *
Men känner du något behov av att kommentera över alla som droppar in? Får man inte droppa in på ett forum eller ska man vara godkänd först eller hur går det till?

Undrar jag också ? Har man inte deltagit, skrivit i en tråd, så har man banne mig inte rätt att kommentera senare blink.gif
ängsvädd
:........

......

Håller helt med.
*Stintan*
CITAT (Amaryllis @ 23-05-2010, 21:24) *

Har jag sagt att man inte får droppa in? Varför läser ni in något jag inte sagt? Jag blev bara full i skratt och tyckte att det var rätt lustigt. Det var också vad jag skrev. Inte ett ord om att man inte får droppa in när man vill i vilken tråd man vill. Det finns ingen som helst anledning för mig att ifrågasätta en sån sak.

CITAT (Snöflinga @ 23-05-2010, 22:26) *
Undrar jag också ? Har man inte deltagit, skrivit i en tråd, så har man banne mig inte rätt att kommentera senare blink.gif

Se ovan!

CITAT (Mårbacka @ 23-05-2010, 21:17) *
giggle.gif
Jo, visst har man alltid rätt att tycka vad man vill. Trådar kan göra en ledsen, en hyperaktiv och den andra överlycklig, så kan det vara ja, här i alla fall. Jag ville bara få er att tänka på att det finns värre trådar i cyberrymden. Men ni vet, var bara tvungen att stoppa in mitt blomhuvud här med, har inget annat att göra en söndagskväll när barnen inte är hemma. Här finns det kanske något man kan försöka reda ut naughty.gif

Se ovan!
pejori
/.../

Håller helt med.
Det är endast den, som är utsatt för skämtet, som kan avgöra om h*n tar illa vid sig.
i detta fallet gjorde E det och har precis som alla andra, rätt att uttrycka sitt obehag över "skämtet"
Anki på Öland
CITAT (pejori @ 23-05-2010, 23:36) *
Håller helt med.
Det är endast den, som är utsatt för skämtet, som kan avgöra om h*n tar illa vid sig.
i detta fallet gjorde E det och har precis som alla andra, rätt att uttrycka sitt obehag över "skämtet"

Och det gjorde hon på sid 1 och på sid 2 kom ursäkten sen är det ju inte någon av dom som har tjatat i 8 sidor till!
netha
CITAT (Anki på Öland @ 23-05-2010, 23:45) *
Och det gjorde hon på sid 1 och på sid 2 kom ursäkten sen är det ju inte någon av dom som har tjatat i 8 sidor till!

yes.gif
Och nu kommer jag med ett inlägg som säkert drar till sig kastande ruttna tomater och alla sopor...
men jag tycker att om man lämnar ut sig och sitt hälsotillstånd/privatliv på nätet så ska man också vara beredd på att råka ut för ett o annat.

Inte för att jag tycker att det är rätt ... men så är det i verkliga livet.
Odla.nu/forum är ingen isolerad Ö där medlemmar har det mysigt i prattrådar ... Odla.nu/forum är öppet för hela världens alla internetanvändare och där kan man om man är alltför öppen ... råka ut för än det ena än det andra.
Red Top
CITAT (netha @ 23-05-2010, 23:53) *
yes.gif
Och nu kommer jag med ett inlägg som säkert drar till sig kastande ruttna tomater och alla sopor...
men jag tycker att om man lämnar ut sig och sitt hälsotillstånd/privatliv på nätet så ska man också vara beredd på att råka ut för ett o annat.

Odla.nu/forum är ingen isolerad Ö där medlemmar har det mysigt i prattrådar ... Odla.nu/forum är öppet för hela världens alla internetanvändare och där kan man om man är alltför öppen ... råka ut för än det ena än det andra.

tummenupp.gif kompiskram.gif
netha
CITAT (Red Top @ 23-05-2010, 23:58) *
tummenupp.gif kompiskram.gif

kompiskram.gif
Anma
CITAT (netha @ 23-05-2010, 23:53) *
yes.gif

Jo visst är det så, men även om man ska vara beredd på att få sikt för det man lämnat ut om sig själv ska man också ha rätten att säga ifrån när man fått skiten. Rent allmänt, alltså. (Jag har inte läst hela denna tråd så jag har inte 100% koll på vad som hänt just här.)
Amaryllis
CITAT (*Stintan* @ 23-05-2010, 23:11) *
Har jag sagt att man inte får droppa in? Varför läser ni in något jag inte sagt? Jag blev bara full i skratt och tyckte att det var rätt lustigt. Det var också vad jag skrev. Inte ett ord om att man inte får droppa in när man vill i vilken tråd man vill. Det finns ingen som helst anledning för mig att ifrågasätta en sån sak.
Se ovan!
Se ovan!

Varför tyckte du att det var lustigt med oss som droppade in? Vi kanske blir sårade. Du gör narr av oss och det är ju inte kul att det är folk som skrattar åt en. Och det är jag som bestämmer hur illa jag tar upp.
*Stintan*
CITAT (Amaryllis @ 24-05-2010, 10:26) *
Varför tyckte du att det var lustigt med oss som droppade in? Vi kanske blir sårade. Du gör narr av oss och det är ju inte kul att det är folk som skrattar åt en. Och det är jag som bestämmer hur illa jag tar upp.

Det var inte ni som personer utan fenomenet, som inte är helt ovanligt, som jag tyckte var lustigt när jag satt och kollade hur tråden såg ut. Ber om ursäkt att det kunde misstolkas. Även jag har droppat in i trådar sent omsider.
Gita

Och här droppar jag in eftersom jag tycker det är lite underligt/rätt lustigt av dig att ifrågasätta vem som kommenterar vad och när i disskussionen man får/bör "droppa in". För visst får väl vem som helst kommenterar vad som helst när som helst, eller hur?
Gita
Meriona
Men Gita, Stintan har ju förklarat i inlägget ovan precis vad hon menade?
*Stintan*
CITAT (Gita @ 25-05-2010, 21:35) *
Och här droppar jag in eftersom jag tycker det är lite underligt/rätt lustigt av dig att ifrågasätta vem som kommenterar vad och när i disskussionen man får/bör "droppa in". För visst får väl vem som helst kommenterar vad som helst när som helst, eller hur?
Gita

Varför läser du inte vad jag skrivit om detta innan du svarar?
Gita
CITAT (*Stintan* @ 25-05-2010, 22:21) *
Varför läser du inte vad jag skrivit om detta innan du svarar?

Därför att jag "droppade in", får man inte det? Eller vad var det nu du sa?
Verkar som du motsäger dig själv i dina inlägg.
Gita.
*Stintan*
CITAT (Gita @ 26-05-2010, 10:06) *
Därför att jag "droppade in", får man inte det? Eller vad var det nu du sa?
Verkar som du motsäger dig själv i dina inlägg.
Gita.

Tycker jag inte alls att jag gör men du vill väl inte missa en möjlighet att hacka och vara spydig verkar det som. Hur är det med läsförståelsen?
Motti
Har inte den här tråden spårat ur lite nu whistling.gif
Gossen Ruda
CITAT (Motti @ 26-05-2010, 11:56) *
Har inte den här tråden spårat ur lite nu whistling.gif

Lite? biggrin.gif Jag tycker nog att damerna skall lugna ner sig lite och inte älta missförstånden mer.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon