Sidor: 1, 2, 3, 4, 5
Huggorm
CITAT (herkules @ 28-05-2010, 22:20) *
nä - dagens sossar är inga riktiga arbetare

Nej, arbetarna har fått ty sig till det nya arbetarpartiet i stället
netha
CITAT (Christina i Taxinge~ @ 28-05-2010, 17:49) *
Efter en kort och intensiv Pingsthelg kan jag inte låta bli att minnas den saligen avsomnade Annandag Pingst....
Inte för att jag vet om vi behöver få just den tillbaka, men det fick mig att undra över varför 1 maj får vara kvar.
Vem av er gick i årets demonstrationståg och vad demonstrerade du isåfall för?

Är det verkligen ok att hela landet "tar ledigt" en dag för att några stycken ska gå ut och demonstrera!?
Ta kontakt med lokalpolitikerna istället, tycker jag. Det senare borde ge mer effekt än att gå ut och demonstrera.....

Jag tycker att 1 maj ska avskaffas!
Och kanske ännu fler "dagar"?
Vi kanske borde ha folkomröstning vilka kyrkliga & världsliga helgdagar vi vill ha och kanske få lämna förslag på andra dagar/firaranledningar!

Röstar för att man avskaffar midsommarafton... Johannes döpares dag (fastän jag är troende) ... den kan jag med glädje vara utan ... men rör inte arbetarnas helgdag 1 maj. nono.gif

herkules
CITAT (Huggorm @ 28-05-2010, 22:22) *

never happend! inte riktigt folk iaf.
vitavargen
CITAT (Huggorm @ 28-05-2010, 22:22) *

Självmordsbenägna kan vi hitta bland alla yrkesgrupper smile.gif
theseraphim
Behåll den lediga dagen men ta bort den som enbart röd dag, varför ska alla svenskar oavsett politisk inriktning fira en "röd" dag som det faktiskt i grund o botten är. När man ser bilder på Lenin och andra diktatorer dyka upp i tågen så blir man bara mörkrädd. Inför en Naturens Dag eller Vårens dag istället då 1 maj är för verkligen början på våren.
netha
CITAT (theseraphim @ 28-05-2010, 23:11) *
Behåll den lediga dagen men ta bort den som enbart röd dag, varför ska alla svenskar oavsett politisk inriktning fira en "röd" dag som det faktiskt i grund o botten är. När man ser bilder på Lenin och andra diktatorer dyka upp i tågen så blir man bara mörkrädd. Inför en Naturens Dag eller Vårens dag istället då 1 maj är för verkligen början på våren.

får jag fråga ... har du något emot midsommar ... Johannes döpares dag?
theseraphim
CITAT (netha @ 28-05-2010, 23:14) *
får jag fråga ... har du något emot midsommar ... Johannes döpares dag?

För mig har midsommar inget med bibeln att göra eller religion utan bara en dag då jag umgås och har det trevligt med min familj och lite en god start på sommaren.
Huggorm
Midsommar är en urgammal svensk tradition, kanske den finaste högtiden vi har. Kristendomen har gjort sina försök att förändra den, men i grunden är det fortfarande en fruktsamhetsrit från tiden långt före vikingarna
Piccante
CITAT (theseraphim @ 28-05-2010, 23:11) *

icke att förglömma, kanelbullens dag! Firar hellre den än Jesus och sossarna.
Biggan_
CITAT (Markus_H @ 29-05-2010, 00:02) *
icke att förglömma, kanelbullens dag! Firar hellre den än Jesus och sossarna.

giggle.gif
herkules
jag tycker att hela julhelgen kunde avskaffas
Motti
Enligt min åsikt så finns 1 maj både åt höger o
vänster i dag !enligt mitt tycke så syns det lite löjligt att gå med fanor och trumpeter osv i dag,en förlegad tradition.Det är nya tider nu!
Aqvakul
CITAT (herkules @ 29-05-2010, 00:13) *
jag tycker att hela julhelgen kunde avskaffas

Nej, den får vara kvar., vi ska värna om våra traditionella helgdagar!

Men om kriteriet är "omodern och förlegad" så åker julen före 1 maj. Dessutom bygger julen på en myccket osäker berättelse, som om den skulle vara sann definitivt inte inträffade idecember.
herkules
CITAT (Motti @ 29-05-2010, 00:57) *
Enligt min åsikt så finns 1 maj både åt höger o
vänster i dag !enligt mitt tycke så syns det lite löjligt att gå med fanor och trumpeter osv i dag,en förlegad tradition.Det är nya tider nu!

julen är väl löjlig med utklädda gubbar och mat så magarna spricker? det är ju riktigt löjligt smile.gif
Huggorm
CITAT (Aqvakul @ 29-05-2010, 07:15) *
Nej, den får vara kvar., vi ska värna om våra traditionella helgdagar!

Men om kriteriet är "omodern och förlegad" så åker julen före 1 maj. Dessutom bygger julen på en myccket osäker berättelse, som om den skulle vara sann definitivt inte inträffade idecember.

Du måste inte fira jul på kristet vis, du kan välja att fira på traditionellt, nordiskt vis om du vill. Läs "Röde Orm" för att få veta hur de går till.
vitavargen
Den militarismen som nämndes förut som bakomliggande orsak till kravet på borttagandet av 1:a maj,kännetecknas även av djup arbetarfientliga drag.

Den militarismen representeras i Sverige av Carl Blidt. Hans internationella strävan under åren har varit att skapa krig(utrikes) och försämra levnadsstandarden för arbetare(inrikes och utrikes).

Att Alliansanhängare kommer med sådana idéer (som denna tråd) har rötterna i den krigsskapande, gammaldags och arbetarfientliga politiken som Alliansen följer.
Huggorm
CITAT (vitavargen @ 29-05-2010, 10:14) *
Den militarismen som nämndes förut som bakomliggande orsak till kravet på borttagandet av 1:a maj,kännetecknas även av djup arbetarfientliga drag.

Den militarismen representeras i Sverige av Carl Blidt. Hans internationella strävan under åren har varit att skapa krig(utrikes) och försämra levnadsstandarden för arbetare(inrikes och utrikes).

Att Alliansanhängare kommer med sådana idéer (som denna tråd) har rötterna i den krigsskapande, gammaldags och arbetarfientliga politiken som Alliansen följer.

Jag är en arbetare, och jag gynnas av alliansens politik. De rödgrönas politik skulle kraftigt försämra mina villkor. Nämn några exempel på vilket sätt Carl Bildt strävar efter att försämra levnadsstandarden för arbetare?
andersen
CITAT (Huggorm @ 29-05-2010, 10:18) *
Jag är en arbetare, och jag gynnas av alliansens politik. De rödgrönas politik skulle kraftigt försämra mina villkor. Nämn några exempel på vilket sätt Carl Bildt strävar efter att försämra levnadsstandarden för arbetare?

Hur är det möjligt att någon har missat A-kassens försämringar eller att avdragsrätten på fackavgiften har tagits bort, det är bara några av exempel på att levnadstandarden hos arbetarna har försämras, och hos dom som inte har något arbete att gå till så är det en kattastrof som den här regeringen har ställt till det med.

Så visst behövs 1maj alltid.
vitavargen

Carl Bildt har skickat massor av arbetare(arbetslösa och sjukskrivna) till socialen. Detta börjades 2006 och pågår fortfarande. Vill du ha siffror ? smile.gif
Gita
CITAT (andersen @ 29-05-2010, 10:30) *
Hur är det möjligt att någon har missat A-kassens försämringar eller att avdragsrätten på fackavgiften har tagits bort, det är bara några av exempel på att levnadstandarden hos arbetarna har försämras, och hos dom som inte har något arbete att gå till så är det en kattastrof som den här regeringen har ställt till det med.

På tal om A-kassa så tycker jag att den borde ersättas av en obligatorisk inkomstbortfallsförsäkring fungerande lika som sjuk- och föräldrarpenning och administreras av försäkringskassan. En så viktig sak som arbetslöshetsförsäkring borde inte hanteras av facken.
Gita
Huggorm
CITAT (andersen @ 29-05-2010, 10:30) *

För mig som arbetare är det inte intressant med varken A-kassa eller avdragsrätt för fackavgifter. Vad som är intressant för mig är en arbetspolitik som skapar arbete, riktiga arbeten. Eftersom jag dessutom är relativt ung, så vore det önskvärt med begränsningar i LAS. Företagen är fulla av betongrövar som vet att dom sitter säkert och därför inte gör ett handtag mer än dom är absolut tvungna till. För mig blir det helt omöjligt att komma in, trots att jag gör betydligt bättre ifrån mig än de flesta som varit anställda i trettio år. Detta är naturligtvis också förödande för företagen.

CITAT (vitavargen @ 29-05-2010, 10:35) *
Carl Bildt har skickat massor av arbetare(arbetslösa och sjukskrivna) till socialen. Detta börjades 2006 och pågår fortfarande. Vill du ha siffror ? smile.gif

En arbetare ser jag som någon som arbetar. Har man inget arbete så kan man inte vara arbetare.
andersen
Några rader till ang A-kassan som den här regeringen har ändrat, varje A-kassa skall betala sina egna kostnader, det betyder att tex en byggnadsarbetare betalar ca 475kr i månaden för sin A-kassa medans en akademiker på samma arbetsplats betalar bara 100kr i månaden.

CITAT (Gita @ 29-05-2010, 10:40) *
På tal om A-kassa så tycker jag att den borde ersättas av en obligatorisk inkomstbortfallsförsäkring fungerande lika som sjuk- och föräldrarpenning och administreras av försäkringskassan. En så viktig sak som arbetslöshetsförsäkring borde inte hanteras av facken.
Gita

Gäller det åxå hemförsäkringen?
herkules

jobbar inte du, och betalar skatt, i Norge?

CITAT (Gita @ 29-05-2010, 10:40) *
Gita

absolut inte! facket borde få mycket mer makt än vad de har idag och självklart är det facket som ska handha arbetslöshetsförsäkringarna!
Huggorm
CITAT (herkules @ 29-05-2010, 10:56) *
jobbar inte du, och betalar skatt, i Norge?

Jo, på grund av det som jag skrev i nästa inlägg. På grund av LAS har jag blivit tvungen att emigrera, och det är en stor förlust för Sverige.

CITAT (herkules @ 29-05-2010, 10:58) *
absolut inte! facket borde få mycket mer makt än vad de har idag och självklart är det facket som ska handha arbetslöshettsföräkringarna!

Vad anser du om att mycket av det fackets medlemmar betalar in skickas vidare till ett av de politiska partierna?
vitavargen
CITAT (Huggorm @ 29-05-2010, 10:43) *
...
En arbetare ser jag som någon som arbetar. Har man inget arbete så kan man inte vara arbetare.

Fram till början av 1900-talet tyckte man sådant som du skriver här. Sedan dess har alla ändrat uppfattning.

Idag erkänns arbetare som arbetare oavsett om de har ett arbete att gå till ellerom de på grund av Alliansens politik(och konjunkturen) blivit arbetslösa. Det är kanske dax för en uppdatering smile.gif
andersen
CITAT (Huggorm @ 29-05-2010, 10:59) *
Vad anser du om att mycket av det fackets medlemmar betalar in skickas vidare till ett av de politiska partierna?

Den vill jag svara på!!! jag tycker att det är bra med Politisk samverkan det gör oss starka och hjälper till att få fram våra intressen, man skall inte glömma bort att politisk samverkan är än större hos den andra sidan dvs företagen skjuter till mera pengar till dom borgliga än var facket gör till sossarna.
Huggorm
CITAT (andersen @ 29-05-2010, 11:06) *
Den vill jag svara på!!! jag tycker att det är bra med Politisk samverkan det gör oss starka och hjälper till att få fram våra intressen, man skall inte glömma bort att politisk samverkan är än större hos den andra sidan dvs företagen skjuter till mera pengar till dom borgliga än var facket gör till sossarna.

Tycker du att det är konstigt att folk som inte röstar på sossarna drar sig för att gå med i facket när de då blir tvungna att finansiera ett politiskt parti som dom anser motverka deras intressen?

CITAT (vitavargen @ 29-05-2010, 11:02) *
Fram till början av 1900-talet tyckte man sådant som du skriver här. Sedan dess har alla ändrat uppfattning.

Idag erkänns arbetare som arbetare oavsett om de har ett arbete att gå till ellerom de på grund av Alliansens politik(och konjunkturen) blivit arbetslösa. Det är kanske dax för en uppdatering smile.gif

Har du funderat ut en definition av begreppet "arbetare" än? Vem är det egentligen som är dessa "arbetare"?
andersen
CITAT (Huggorm @ 29-05-2010, 11:11) *
Tycker du att det är konstigt att folk som inte röstar på sossarna drar sig för att gå med i facket när de då blir tvungna att finansiera ett politiskt parti som dom anser motverka deras intressen?

Inte alls 73 procent av LO-medlemmarna röstar på sossarna så det är ganska narturligt, sedan är det ju numera små pengar som går till partiet utan att ha någon siffra på hur mycket det är idag.

Nu har jag tagit reda på hur mycket det är 6kr per medlem och 6miljoner från LO sammanlagt 14miljoner.
Huggorm
CITAT (andersen @ 29-05-2010, 11:17) *
Inte alls 73 procent av LO-medlemmarna röstar på sossarna så det är ganska narturligt, sedan är det ju numera små pengar som går till partiet utan att ha någon siffra på hur mycket det är idag.

Förutom det vanliga inbetalningarna har dom satt av 24 miljoner av sina medlemmars pengar på valkampanjer för sossarna.
andersen
CITAT (Huggorm @ 29-05-2010, 11:30) *
Förutom det vanliga inbetalningarna har dom satt av 24 miljoner av sina medlemmars pengar på valkampanjer för sossarna.

Vilken källa har du? min källa säjer 14miljoner och är http://www.socialdemokraterna.se/Vart-part...mi-och-stadgar/
Gita
CITAT (andersen @ 29-05-2010, 10:48) *
Några rader till ang A-kassan som den här regeringen har ändrat, varje A-kassa skall betala sina egna kostnader, det betyder att tex en byggnadsarbetare betalar ca 475kr i månaden för sin A-kassa medans en akademiker på samma arbetsplats betalar bara 100kr i månaden.
Gäller det åxå hemförsäkringen?

Nu talade jag om inkomsbortfallsförsäkringar, inte om sak- eller trafikförsäkringar, det är en viss skillnad.
Gita

CITAT (vitavargen @ 29-05-2010, 11:02) *

Fortfarande skulle jag vilja ha en definition på vad du menar med arbetare, eftersom det är ett ganska luddigt begrepp. I min värld är faktiskt alla som arbetar och försörjer sig själva arbetare även egenföretagare.
Gita
Tottes matte
CITAT (Christina i Taxinge~ @ 28-05-2010, 17:49) *
Efter en kort och intensiv Pingsthelg kan jag inte låta bli att minnas den saligen avsomnade Annandag Pingst....
Inte för att jag vet om vi behöver få just den tillbaka, men det fick mig att undra över varför 1 maj får vara kvar.
Vem av er gick i årets demonstrationståg och vad demonstrerade du isåfall för?

Är det verkligen ok att hela landet "tar ledigt" en dag för att några stycken ska gå ut och demonstrera!?
Ta kontakt med lokalpolitikerna istället, tycker jag. Det senare borde ge mer effekt än att gå ut och demonstrera.....

Jag tycker att 1 maj ska avskaffas!
Och kanske ännu fler "dagar"?
Vi kanske borde ha folkomröstning vilka kyrkliga & världsliga helgdagar vi vill ha och kanske få lämna förslag på andra dagar/firaranledningar!

Christina i taxinge..... det börjar bli en förlegad sak för dagens samhälle. Enda behållningen är en extra fridag och göra vad man vill eller inget alls. Jag har aldrig deltagit i den och ser nu en mindre anledning för det hela.
trots att jag är inte hemma alls i politiken, den eviga tjatet de håller före valen tröttar ut mig totalt.
Det finns nuförtiden så många nya anledningar att göra nån dag till firodag på mer aktuell sak, det räcker bara ser sig omkring vad som händer och rikta åtminstone en helgdag att göra den till att försöka bättra världen.
Tyvärr, har inga konkreta förslag, men flera ideer snurrar runt i sinnet... förslag??? fr. tottes matte
andersen
CITAT (Gita @ 29-05-2010, 12:04) *
Nu talade jag om inkomsbortfallsförsäkringar, inte om sak- eller trafikförsäkringar, det är en viss skillnad.
Gita

Gita

Förstår det men i många fack avgifter ingår så väl A-kassan och hemförsäkringen, därav min fråga till dej.
herkules
Jo, på grund av det som jag skrev i nästa inlägg. På grund av LAS har jag blivit tvungen att emigrera, och det är en stor förlust för Sverige.

helt ok för mig smile.gif

äh så klart du hade fått jobb i Sverige om du verkligen ville. men jag förstår att du jobbar i Norge, bra mycket högre lön och bara 16 % skatt. men man kanske inte ska käfta så mkt om man inte gör rätt för sig här hemma?
vitavargen
CITAT (Gita @ 29-05-2010, 12:04) *
....
Fortfarande skulle jag vilja ha en definition på vad du menar med arbetare, eftersom det är ett ganska luddigt begrepp. I min värld är faktiskt alla som arbetar och försörjer sig själva arbetare även egenföretagare.
Gita

Alla som livnär sig genom att sälja sin arbetskraft kallas för arbetare.
Gita
CITAT (andersen @ 29-05-2010, 12:10) *
Förstår det men i många fack avgifter ingår så väl A-kassan och hemförsäkringen, därav min fråga till dej.

Visst, en del fack erbjuder t.ex hemförsäkringar m.m. och det är väl helt OK så länge jag inte är tvungen att välja fackets försäkring. När det gäller arbetslöshetsförsäkringen så finns det tyvärr inga alternativ och därför helt rimligt och mer effektivt att slä samman olika typer av inkomstbortfallsförsäkringar till en enda obligatorisk sådan som sedan hanteras av försäkringskassan.
Gita
vitavargen
De gångna veckorna hörde vi olika ministrar vill ha A-kassan i statens regi.

Varfrån kom ursprungligen idén med A-kassa? Vilka var det som grundade den första A-kassan i Sverige?
Gita
CITAT (vitavargen @ 29-05-2010, 14:56) *

Bra, då är vi överens om att i princip alla som arbetar kan kalla sig arbetare även de som säljer sin arbetskraft som högre chefer och tjänstemän..
I många av dina inlägg får man intrycket att du talar om en stackars svag, hjälplös och förtryckt grupp som inte klarar att ta hand om sig själva och som sugs ut av stora stygga "alliansen".
Gita
vitavargen
CITAT (Gita @ 29-05-2010, 15:09) *
Bra, då är vi överens om att i princip alla som arbetar kan kalla sig arbetare även de som säljer sin arbetskraft som högre chefer och tjänstemän..
....
Gita

Nej, alla som arbetar är inte arbetare. De som säljer sin arbetskraft är arbetare, de är inga tjänstemän.
Gita
CITAT (vitavargen @ 29-05-2010, 15:12) *
Nej, alla som arbetar är inte arbetare. De som säljer sin arbetskraft är arbetare, de är inga tjänstemän.

Hur menar du nu? Säljer inte tjänstemän sitt arbete, sin kunskap och sin tid? Vad gör dom annars, menar du?
Gita

CITAT (vitavargen @ 29-05-2010, 15:09) *
De gångna veckorna hörde vi olika ministrar vill ha A-kassan i statens regi.

Varfrån kom ursprungligen idén med A-kassa? Vilka var det som grundade den första A-kassan i Sverige?

Det är väl inte relevant idag vem som grundade a-kassan. I dagens samhälle är ändå en modern obligatorisk inkomstbortfallsförsäkring, utan fackens inblandning, att föredra.
För att inte tala om vilka besparingar som kan göras på samordnad administration.
Gita
andersen
CITAT (Gita @ 29-05-2010, 15:21) *
Hur menar du nu? Säljer inte tjänstemän sitt arbete, sin kunskap och sin tid? Vad gör dom annars, menar du?
Gita
Det är väl inte relevant idag vem som grundade a-kassan. I dagens samhälle är ändå en modern obligatorisk inkomstbortfallsförsäkring, utan fackens inblandning, att föredra.
För att inte tala om vilka besparingar som kan göras på samordnad administration.
Gita

Ja det var väl så Reinfeldt och folkpartiet vill ha, dvs man höjde först a-kasseavgiften och tog bort avdraget för att folk skulle gå ur a-kassan, för att sedan tvingas in i en obligatorisk a-kassa för alla, undrar vad som blev av med det? nej det måste vara bättre med facklig A-kassa dom kan sina egna branscher och har möjlighet att påverka sina egna avtalsområden dvs i tider med hög arbetslöshet så kan branschavtalen bli annolunda och hänsyn tas tillhög arbetslöshet.
Huggorm
CITAT (andersen @ 29-05-2010, 11:35) *
Vilken källa har du? min källa säjer 14miljoner och är http://www.socialdemokraterna.se/Vart-part...mi-och-stadgar/

Min källa är LO själv. Det du anger är vad som betalas ut varje år, medan de 24 miljoner som jag skrev om är en liten extra utbetalning så här i valtider. Pengar har fackföreningarna uppenbarligen ingen brist på.

http://www.lo.se/home/lo/home.nsf/unidView...12576CD0030714D
Huggorm
CITAT (herkules @ 29-05-2010, 13:22) *
helt ok för mig smile.gif
äh så klart du hade fått jobb i Sverige om du verkligen ville. men jag förstår att du jobbar i Norge, bra mycket högre lön och bara 16 % skatt. men man kanske inte ska käfta så mkt om man inte gör rätt för sig här hemma?

Visst, jag kunde ha fått jobb i Sverige om jag flyttade till Göteborg. Här i min egen lilla by finns bara jobb på pappersbruket, och dom jobben går i stort sett i arv. Känner man inte tillräckligt många som jobbar där så kan man glömma att komma in, hur duktig man är har ingen betydelse. För övrigt så betalar jag betydligt mer än 16% skatt, och man tjänar inte längre så bra som man gjorde före krisen. Och jag betalar mer än jag kostar i Sverige, jag betalar fortfarande moms, fastighetsskatt, bensinskatt, alkoholskatt, fordonsskatt och skatt på ränta. Det är inte jag som valt att stå utanför den svenska arbetsmarknaden, det är den svenska arbetsmarknaden som inte vill ha mig. Jag hade klarat mig alldeles utmärkt på mindre än fackets minimilöner på 20 någonting tusen i månaden, men för facket är det viktigare att ett fåtal får ut mycket pengar än att många kan försörja sig. Det är som maffian, deras medlemmar skall ha allt, och de som står utanför får inget.
vitavargen
CITAT (Gita @ 29-05-2010, 15:21) *
Gita
Gita

Du frågade efter en definition på ordet arbetare och det fick du. Vilka omfattas av definitionen kan inte tas upp i denna tråd, hur mycket än jag vill.

Det är mycket relevant vilka grundade den första A-kasan i Sverige. Historien är sådan att A-kasan kom till i slutet av 1800-talet som en solidarisk kassa med de arbetare som slängdes ut ur produktionen utan några medel att leva på. Facket startade en kassa som betalade dessa arbetare.

Dagens Moderata parti som är en fortsättning på de som ställde sig emot A-kassans tillkomst och existens, kräver idag att A-kassan ska ges till de så att de kan demontera den. Samtidigt som de själva äger/ägs av en förening ( Sällskapet Tornet) som är ytterst hemlig. Ingen vet vilka de är. Ingen vet hur mycket pengar de skjuter till de politiska rörelserna(via Moderaterna). Denna förening vill Moderaterna hemlighålla för de tillhör inte arbetarna.

Moderaterna vill demontera A-kassan(på samma sätt som de gjort sedan 2006) därav deras kravet på att den läggs i Statens regi(för var fjärde år får de chansen att demontera en bit av den, tycker de).
Huggorm
CITAT (vitavargen @ 29-05-2010, 14:56) *

CITAT (vitavargen @ 29-05-2010, 15:12) *

Hur skall du ha det egentligen? Är det bara folk som har kroppsarbete som räknas, eller hur menar du?
andersen
CITAT (Huggorm @ 29-05-2010, 16:23) *
Min källa är LO själv. Det du anger är vad som betalas ut varje år, medan de 24 miljoner som jag skrev om är en liten extra utbetalning så här i valtider. Pengar har fackföreningarna uppenbarligen ingen brist på.

http://www.lo.se/home/lo/home.nsf/unidView...12576CD0030714D

Ok vi pratar inte om samma saker längre, först så pratade vi om fackets bidrag till sossarna, nu pratar du om fackets kampanj för att få en ny regering, dom 24miljonerna som du nämner i din länk går inte till sossarna utan är pengar som facket driver en egen kampanj för.
Huggorm
CITAT (andersen @ 29-05-2010, 16:35) *
Ok vi pratar inte om samma saker längre, först så pratade vi om fackets bidrag till sossarna, nu pratar du om fackets kampanj för att få en ny regering, dom 24miljonerna som du nämner i din länk går inte till sossarna utan är pengar som facket driver en egen kampanj för.

Skrev jag inte det i inlägget du citerade då? Du får läsa lite noggrannare. För övrigt blir det ju samma sak oavsett vem som driver kampanjen, eftersom partiet den gör reklam för är det samma
andersen
CITAT (Huggorm @ 29-05-2010, 16:39) *
Skrev jag inte det i inlägget du citerade då? Du får läsa lite noggrannare. För övrigt blir det ju samma sak oavsett vem som driver kampanjen, eftersom partiet den gör reklam för är det samma

OK låt oss inte käbla om det, jag tycker det är bra, och att det inte gör något varifrån pengarna kommer facket och sossarna hör ihop, lika väl som kapitalet, företag ,och borgarna hör ihop.
Aqvakul
det var länge någon sa något om 1 maj som helgdag.. unsure.gif
Huggorm
CITAT (andersen @ 29-05-2010, 16:45) *
OK låt oss inte käbla om det, jag tycker det är bra, och att det inte gör något varifrån pengarna kommer facket och sossarna hör ihop, lika väl som kapitalet, företag ,och borgarna hör ihop.

Och på samma sak som att dina åsikter och nittonhundratalet hör ihop. Idag är inte sossarna det bästa partiet för den som vill försörja sig på eget arbete.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon