Full version: Gazakonvojen
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5
theseraphim
CITAT (gnon49 @ 01-06-2010, 11:27) *
Det bästa var väl att fredsbevarande styrkor stationerades i själva Gaza. så att något som liknade fred, kunde uppstå. Tyvärr tror jag inga av parterna är intresserade av den lösningen. Varken hamas eller Israel. Eller för den delen världsamfundet. Man kan inte stödja Hamas eftersom dom är terrorstämplade, och man vill inte gå Israels ärende eftersom frågan är så infekterad. Så dom får väl fortsätta kriga mot varann tills dom tröttnar om sisådär hundra år.

Lite där har vi kärnfrågan, Hamas vill gärna ha sympatier så länge ingen snokar eller erkänner Israel som stat. Israel vill inte ha en massa utländska trupper som ränner runt på deras mark.
Tror tyvärr också att en permanent fred med inget våld är omöjlig just där då man kanske kan skapa eldupphör och dylikt eller en fred som varar till 80% men så kommer en tex missnöjd Hamasfalang och skjuter iväg några raketer eller spränger en bomb och så svarar Israel med mindre flygbombningar eller truppinsättande på lokal nivå.
Det var synd att Hamas tog makten när man faktiskt börjat samarbeta palestinier/israeler emellan via Fatahrörelsen.
andersen
CITAT (theseraphim @ 01-06-2010, 12:10) *
Det var synd att Hamas tog makten när man faktiskt börjat samarbeta palestinier/israeler emellan via Fatahrörelsen.

Hamas vann valet,och därmed har Fatahrörelsen inget att säja till om, Fatarörelsen ville inte heller ingå i en regering med hamas.
theseraphim
CITAT (andersen @ 01-06-2010, 15:02) *
Hamas vann valet,och därmed har Fatahrörelsen inget att säja till om, Fatarörelsen ville inte heller ingå i en regering med hamas.

Och en stor del av palestinierna ångrade det bittert redan efter någon månad.... Nu vågar ingen ens föreslå att skippa Hamas då de infört en bitvis terrorvälde där oliktänkande fängslas och förföljs. Fatah var begåvade nog att vägra ingå i en regering men Hamas för att tom Fatah räknade Hamas som en terroristorganisation än en politisk rörelse. De visste även att allt fredsarbete skulle upphöra med en gång och att handen som var utsträckt skulle dra sig undan om de samarbetade med Hamas. Bara för att folket väljer behöver det inte innebära att det är okej.
Gossen Ruda
Det är svårt för människor som aldrig tidigare fått uppleva ett fritt samhälle och som dessutom lever under hotet från en totalitär militärmakt att göra ett logiskt och fritt val.
andersen
CITAT (Gossen Ruda @ 01-06-2010, 16:21) *
Det är svårt för människor som aldrig tidigare fått uppleva ett fritt samhälle och som dessutom lever under hotet från en totalitär militärmakt att göra ett logiskt och fritt val.

Ja så är det nog säkert,bristern av hjälp till utbildning, sjukvård mm,har säkert hjälpt hamas till den ställning som dom har på Gasa för hamas har startat skolor sjukhus mm samma sak är det i Libanon, och då är det ju inte så konstigt att dom blir populära.
Gossen Ruda
CITAT (andersen @ 01-06-2010, 16:34) *
Ja så är det nog säkert,bristern av hjälp till utbildning, sjukvård mm,har säkert hjälpt hamas till den ställning som dom har på Gasa för hamas har startat skolor sjukhus mm samma sak är det i Libanon, och då är det ju inte så konstigt att dom blir populära.

Joo, i Libanon var det Bolla-bolla eller vad de nu kallar sig som frikostigt delade ut pengar, pengar som kommer från Iran via Syrien. Folket i mellanöstern är brickor i ett spel som stormakterna flyttar omkring efter behag.
Aqvakul
CITAT (Gossen Ruda @ 01-06-2010, 16:48) *
Joo, i Libanon var det Bolla-bolla eller vad de nu kallar sig som frikostigt delade ut pengar, pengar som kommer från Iran via Syrien. Folket i mellanöstern är brickor i ett spel som stormakterna flyttar omkring efter behag.

Hizbollah!
Gossen Ruda
CITAT (Aqvakul @ 01-06-2010, 17:18) *
Hizbollah!

Jaja, skit samma. laugh.gif
Aqvakul
CITAT (Gossen Ruda @ 01-06-2010, 17:27) *
Jaja, skit samma. laugh.gif

Det tycker jag inte. Även det man ogillar bör benämnas rätt.
herkules
CITAT (theseraphim @ 01-06-2010, 12:10) *
Lite där har vi kärnfrågan, Hamas vill gärna ha sympatier så länge ingen snokar eller erkänner Israel som stat. Israel vill inte ha en massa utländska trupper som ränner runt på deras mark.
Tror tyvärr också att en permanent fred med inget våld är omöjlig just där då man kanske kan skapa eldupphör och dylikt eller en fred som varar till 80% men så kommer en tex missnöjd Hamasfalang och skjuter iväg några raketer eller spränger en bomb och så svarar Israel med mindre flygbombningar eller truppinsättande på lokal nivå.

kärnan här är att Israel ska ge fullständigt f-n i att ge sig ut på internationellt vatten och mörda folk. de ska också ge fullständigt f-n i att försöka stoppa hjälpsändningar till människor som har det svårt.
Aqvakul
CITAT (herkules @ 01-06-2010, 17:40) *
kärnan här är att Israel ska ge fullständigt f-n i att ge sig ut på internationellt vatten och mörda folk. de ska också ge fullständigt f-n i att försöka stoppa hjälpsändningar till människor som har det svårt.

yes.gif

Det finns inga ursäkter för det israeliska övergreppet! nono.gif thumbdown.gif
*Stintan*

tummenupp.gif
Motti
Vi hade en god vän som åkte ner i FN tjänst som Korpral ,innan hade man ju sina sympatier hos Israel men efter att vår bekant kommit hem och berättat hur israelerna bar sig åt mot Palestinierna så bytte vi åsikt helt kan jag tala om.man kan ju tycka att man kunde förvänta sig medmännsklighet från Judarna efter allt de fick utstå under andra världskriget men tydligen bet det inte på humanismen,nu tycker jag de beter sig lika dant själva och nu är det nog snart slut med världens sympatier.På de båtar som anngreps fanns folk från hela världen i stort set.
vitavargen

Inte nog med att Israel inte erkänner internationellt vatten, erkände de inte Sverige som Stat heller. För några år sen minns jag att den israeliska ambassadören i Stockholm sparkade konst( från konstnären och musikern Dror). Ambassadören tyckte att han hade rätt att kritisera konst med spark. Konstigt att han inte slängdes ut då.

Detta beror på den bosättarkulturen som Israel byggdes på. Ingen respekt för andras liv är känran i den politiken.

Idag sa representanten för den israeliska regeringen till BBC att det som hände igår var " extremisternas" fel. Med extremister menade han de som var med på båtarna till Gaza. Jo mera den Israeliska regeringen ljuger desto mindre sympati för de av omvärlden.
gnon49
CITAT (vitavargen @ 01-06-2010, 18:54) *
Inte nog med att Israel inte erkänner internationellt vatten, erkände de inte Sverige som Stat heller. För några år sen minns jag att den israeliska ambassadören i Stockholm sparkade konst( från konstnären och musikern Dror). Ambassadören tyckte att han hade rätt att kritisera konst med spark. Konstigt att han inte slängdes ut då.

Detta beror på den bosättarkulturen som Israel byggdes på. Ingen respekt för andras liv är känran i den politiken.

Idag sa representanten för den israeliska regeringen till BBC att det som hände igår var " extremisternas" fel. Med extremister menade han de som var med på båtarna till Gaza. Jo mera den Israeliska regeringen ljuger desto mindre sympati för de av omvärlden.

En spark? Ja en spark är ju ganska ofarlig i jämförelse med dödshot. Fråga Vilks.
theseraphim

Tyvärr är det inte så enkelt, en konvoj var på väg att bryta en blockad som är legitim eftersom Israel har bestämmt att just denna remsa av mark ska vara i blockad, de har full rätt att göra detta då det är deras egen mark. Att man går ut och utför en preventiv aktion hamnar därför i en gråzon ungefär som när pirater från somalia stoppas på internationellt vatten.

CITAT (Aqvakul @ 01-06-2010, 17:30) *
Det tycker jag inte. Även det man ogillar bör benämnas rätt.

Håller med dig, även om de är terrorister bör de benämnas korrekt. vi säger tyskar om vi pratar om andra V-kriget inte Fritzar tex.
Aqvakul
CITAT (theseraphim @ 01-06-2010, 19:24) *
Tyvärr är det inte så enkelt, en konvoj var på väg att bryta en blockad som är legitim eftersom Israel har bestämmt att just denna remsa av mark ska vara i blockad, de har full rätt att göra detta då det är deras egen mark. Att man går ut och utför en preventiv aktion hamnar därför i en gråzon ungefär som när pirater från somalia stoppas på internationellt vatten.

Vilken del av Gaza eller vattnet utanför är israelisk? Absolut ingen - enligt internationell rätt.
theseraphim
CITAT (Motti @ 01-06-2010, 18:40) *
Vi hade en god vän som åkte ner i FN tjänst som Korpral ,innan hade man ju sina sympatier hos Israel men efter att vår bekant kommit hem och berättat hur israelerna bar sig åt mot Palestinierna så bytte vi åsikt helt kan jag tala om.man kan ju tycka att man kunde förvänta sig medmännsklighet från Judarna efter allt de fick utstå under andra världskriget men tydligen bet det inte på humanismen,nu tycker jag de beter sig lika dant själva och nu är det nog snart slut med världens sympatier.På de båtar som anngreps fanns folk från hela världen i stort set.

Det är beroende på hur de behandlats genom hela sin historia de är så tuffa och hårda, alla folkslag ha ri stort fördrivit dem, straffat dem och klassat dem som samhällets bottenskikt. Så när de väl får ett Land att kalla deras egna inte undra på att de håller stenhårt fast vid det.
Aqvakul
CITAT (theseraphim @ 01-06-2010, 19:27) *
Det är beroende på hur de behandlats genom hela sin historia de är så tuffa och hårda, alla folkslag ha ri stort fördrivit dem, straffat dem och klassat dem som samhällets bottenskikt. Så när de väl får ett Land att kalla deras egna inte undra på att de håller stenhårt fast vid det.

Jo, det finns en förklaring till varför de extrema judiska grupperna har tagit kommandot i Israel. För alla intresserade så rekommenderar jag varmt Göran Rosengrens bok "Det förlorade landet". Men även om det finns förklaringar till israelernas attityd, så kan det aldrig rättfärdiga deras brutala beteende.
*Stintan*
CITAT (Aqvakul @ 01-06-2010, 19:36) *
Jo, det finns en förklaring till varför de extrema judiska grupperna har tagit kommandot i Israel. För alla intresserade så rekommenderar jag varmt Göran Rosengrens bok "Det förlorade landet". Men även om det finns förklaringar till israelernas attityd, så kan det aldrig rättfärdiga deras brutala beteende.

Heter han inte Rosenberg?
Piccante
CITAT (theseraphim @ 01-06-2010, 19:26) *
Håller med dig, även om de är terrorister bör de benämnas korrekt. vi säger tyskar om vi pratar om andra V-kriget inte Fritzar tex.

Man får definitivt inte angripa eller borda skepp på internationellt vatten!

Gaza är autonomt område och inte israeliskt territorium, därför har de inte legala möjligheter att hålla området i blockad.

CITAT (theseraphim @ 01-06-2010, 19:27) *

Det är ingen ursäkt för att ockupera sin grannländer.
Aqvakul
CITAT (*Stintan* @ 01-06-2010, 19:41) *
Heter han inte Rosenberg?

Absolut! blush.gif

Tack Stintan för rättelsen! tummenupp.gif

Jag rekommenderar alltså Göran Rosenbergs bok "Det förlorade landet"...
vitavargen
.....

Jag hoppas att de här orden härstammar från din okunskap om de som åkte båtarna. Israel väljer att kalla de för extremister bara för att rättfärdiga det dåd som de begått igår.

Av oss andra betraktas var och en av de människorna som följde hjälpsändningen till Gaza som djupt humana individer (de som åkte från Sverige ). De flesta är icke-religiösa.

Med den religiösa Staten Israel (som använder religion för att rättfärdiga sina övergrepp mot människor) har en annan syn på de som följde båtarna. Israel har en annan syn på människor i Gaza än vad vi andra har. Gaza är inte israelisk mark. Det har även Israel sagt(du har missuppfattat situationen där). Vattnen utanför Gaza är ingen israelisk mark. Idag fick vi höra från en israelisk människorrätts förening att även tillförsel av kryddor är förbjudna till Gaza.

Ett fattigt folk i Gaza bara blir anhängare av Hamas. Om du vill att folk ska sluta försvara Hamas borde du också verka för att mat och förnödenheter kommer in till Gaza och folk behandlas värdigt där. De enda som har råd att leva i Gaza är bara Hamas. Vanligt folk har inte råd att leva.

Det är skamligt för dagens värld att det ser ut som det gör i Gaza.
vitavargen
CITAT (gnon49 @ 01-06-2010, 19:12) *
En spark? Ja en spark är ju ganska ofarlig i jämförelse med dödshot. Fråga Vilks.

Du tänker på graden av det juridiska brottet. Jag tänker på det politiska brottet, för en Ambassadör är representant för landet. När den israeliska ambassadören sparkar konst, är det den svenska lagboken han sparkar.

Felet med Israel är inte att det har stadgor som liknar Europas, tvärtom det är plussidan och byggd av andra än generaler och bosättare.

Felet med Israel är den bosättarkulturen som det borde göra sig av med. Det var just av den anledningen att de försvarade Apartheid i Sydafrika under lång tid.
gnon49
CITAT (vitavargen @ 01-06-2010, 20:51) *
Du tänker på graden av det juridiska brottet. Jag tänker på det politiska brottet, för en Ambassadör är representant för landet. När den israeliska ambassadören sparkar konst, är det den svenska lagboken han sparkar.

Felet med Israel är inte att det har stadgor som liknar Europas, tvärtom det är plussidan och byggd av andra än generaler och bosättare.

Felet med Israel är den bosättarkulturen som det borde göra sig av med. Det var just av den anledningen att de försvarade Apartheid i Sydafrika under lång tid.

Håller med dig om bosättningarna. Det är väl ultraortodoxa bosättare som är dom mest hänsynslösa.
Men i Israel har man ett fungerande valsystem. Väljarna kan byta regering. Det är Israel i stort sett ensamma om i regionen. Ett demokratiskt Iran skulle säkert göra underverk för stabiliteten i regionen. Men få bort tokprästerna verkar vara svårt. Demokrati enligt västerländsk modell verkar vara den bästa garanten för fred mellan folken.
vitavargen
CITAT (gnon49 @ 01-06-2010, 21:12) *
Håller med dig om bosättningarna. Det är väl ultraortodoxa bosättare som är dom mest hänsynslösa.
Men i Israel har man ett fungerande valsystem. Väljarna kan byta regering. Det är Israel i stort sett ensamma om i regionen. Ett demokratiskt Iran skulle säkert göra underverk för stabiliteten i regionen. Men få bort tokprästerna verkar vara svårt. Demokrati enligt västerländsk modell verkar vara den bästa garanten för fred mellan folken.

Det blir mycket bättre än vad det är nu, men garant för freden vet jag inte.
Motti
Säga vad ni vill men jag tycker Israel har bränt sitt ljus i båda ändar.Ska bli intressant vad Barachk Obama kommer att säga om det här för han har inte utalat säg än,han väntar på utredningen ?
herkules
Tyvärr är det inte så enkelt

jo, precis så enkelt är det!
netha
CITAT (Motti @ 01-06-2010, 22:28) *
Säga vad ni vill men jag tycker Israel har bränt sitt ljus i båda ändar.Ska bli intressant vad Barachk Obama kommer att säga om det här för han har inte utalat säg än,han väntar på utredningen ?

Precis ... men man ska nog inte vänta sig alltför mycket ... kommer mest troligt
bli ett litet hummande om att man inte kan avgöra vem som startade våldsamheterna osv osv ...

Jag kommer iaf att kolla noga att aldrig köpa israeliska varor ... det får bli min egen protest.
theseraphim
CITAT (herkules @ 01-06-2010, 22:41) *
jo, precis så enkelt är det!

Nope, Skulle man tex mörda någon på internationellt vatten så är det ett brott fortfarande. Sedan förstår jag ite varför det alltid är synd om Palestinierna och varför Israeler alltid är skurkar i vad som än händer. En stor del av gazaremsans olycksaliga historia ligger i att Egypten gav upp den för att sedan återigen anfalla Israel.
Motti
Theseraphin !Israel har bränt sitt ljus i båda ändar!I tanke på deras lidande under Hitler så har man svårt att förstå deras handlande,tycker inte de lärt sig ett dugg av sin historia.Båtarna de överföll hade världsmedlemar från alla länder i stort set,därmed kränkte de alla länder som stöttat dom inklusive Turkiet.Du borde läsa nyheterna noga så du får insikt.ett folk som lidit så mycket borde väl inte utsätta andra för samma sak eller?
theseraphim
CITAT (Markus_H @ 01-06-2010, 19:46) *
Man får definitivt inte angripa eller borda skepp på internationellt vatten!

Njaa så enkelt är det inte, man får borda skepp där misstänkt brott eller där förberedelse till brott pågår. Lagen gällde i början Pirater men nu ingår även terrorister och Illegala Krigare i den genren. Hade det avrit ett klockrent brott hade effekten hos tex FN varit betydligt starkare.

Gaza är autonomt område och inte israeliskt territorium, därför har de inte legala möjligheter att hålla området i blockad.
Det är ingen ursäkt för att ockupera sin grannländer.
Samma här, finns egentligen inget direkt som förbjuder sådant agerande om området är fientligt och utför militära dåd mot sitt eget land. Skulle Land A kriga mot Land B så har man all rätt att sätta varandra i blockad. Hade däremot Gazaremsan varit 100% israelisk så hade det förmodligen varit svårare.

*Stintan*
CITAT (theseraphim @ 01-06-2010, 23:26) *
Nope, Skulle man tex mörda någon på internationellt vatten så är det ett brott fortfarande. Sedan förstår jag ite varför det alltid är synd om Palestinierna och varför Israeler alltid är skurkar i vad som än händer. En stor del av gazaremsans olycksaliga historia ligger i att Egypten gav upp den för att sedan återigen anfalla Israel.

Det är ju precis det isralerna gjort, mördat på internationellt vatten.
Palestinierna har ju förträngts ifrån sina hem och sitt land. Dom fanns ju faktiskt där när staten Israel bildades. Flytta på er för nu ska vi bo här.
herkules
CITAT (theseraphim @ 01-06-2010, 23:26) *

jag tycker att du är tjatig. för mig är det väldigt enkelt, Israel har inget rätt att mörda eller tillfångata människor på internationellt vatten, det ska fördömas. kan jag få tycka det utan att få mig en historielektion till livs, sedd ur din synvinkel?
tack.
theseraphim
CITAT (Motti @ 01-06-2010, 23:35) *
Theseraphin !Israel har bränt sitt ljus i båda ändar!I tanke på deras lidande under Hitler så har man svårt att förstå deras handlande,tycker inte de lärt sig ett dugg av sin historia.Båtarna de överföll hade världsmedlemar från alla länder i stort set,därmed kränkte de alla länder som stöttat dom inklusive Turkiet.Du borde läsa nyheterna noga så du får insikt.ett folk som lidit så mycket borde väl inte utsätta andra för samma sak eller?

Jag stödjer inte deras agerande men jag kan förstå varför det händer och hur de tänker. Tyvärr så brukar historien visa att människor sällan lär sig av sina läxor. Människor som blivit utsatta eller rättare sagt folkslag som blivit utsatta för mycket brukar sällan dela ut kramar i framtiden. Hitler lyckades få med sig hela tyska folket i fördärvet genom att visa vad västvärlden hade gjort för att straffa Tyskland. Usama Bin Laden använder sig av folk som drabbats av olika konflikter osv. Tyvärr har människan en hel grott-tänk kvar när det blir jobbigt.
Tyvärr så tror jag att detta kommer blåsa över på någon månad, I sverige kunde man se effekten redan idag på aftonbladet.se Först skriver de att alla Svenskar är okej, två timmar senare ligger nyheterna om konvojen inte längst upp utan under tex Robin Söderlings tennisprestationer.
Kom ihåg vilket ståhej det var när USA invaderade Irak andra gången, marscher över hela världen osv men sedan blev det helt tyst när andra nyheter dök upp. Folk kan inte hantera hur många stora nyheter som helst samtidigt utan det blir lätt nyhetens behag. Om två veckor kommer det bara stå om Kronprinsessebröllopet på förstasidorna och redan då försvinner nog tyvärr mycket av intresset för detta.
theseraphim
CITAT (*Stintan* @ 01-06-2010, 23:38) *
Det är ju precis det isralerna gjort, mördat på internationellt vatten.
Palestinierna har ju förträngts ifrån sina hem och sitt land. Dom fanns ju faktiskt där när staten Israel bildades. Flytta på er för nu ska vi bo här.

Tyvärr kommer vi aldrig få reda på exakt vad som hände på båten men förvisso tror jag inte det var kallblodiga mord men däremot brutalt övervåld.

Och ska man se på det historiskt så var det först romarna som stal judarnas land och sedan araberna och till slut turkarna. Så vem som har störst anspråk är lite svårbedömt.
*Stintan*
CITAT (theseraphim @ 01-06-2010, 23:49) *
Tyvärr kommer vi aldrig få reda på exakt vad som hände på båten men förvisso tror jag inte det var kallblodiga mord men däremot brutalt övervåld.

Och ska man se på det historiskt så var det först romarna som stal judarnas land och sedan araberna och till slut turkarna. Så vem som har störst anspråk är lite svårbedömt.

Fast det är ju inte romare och judar som bråkar nu utan Israel bråkar med nu levande palestienier som är födda och uppväxta i men förpassade från Israel av israeler. Palestinier som bott i generationer i nuvarande Israel och haft sin utkomst där har förpassats till ingenting.
Motti
Netha !precis vad min man och jag bestämde i dag !inga varor från Israel.Märk väl att jag inte bär Palestinaschal jag är bara en av alla vanliga svenskar som tycker Israel har gått för långt.
Motti
Ska bli väldigt intressant att höra vad Henning Mankel säger han var ju med på en av båtarna.Om jag var på en fredlig båt som fraktade förnödenheter på internationelt vatten och komandosoldater plötsligt hoppade ombord med K-pistar knivar grananter osv då skulle jag bli skiträdd känna mig hotad och försvara mig och slås för mitt liv med det som fanns till hands.
Solstorm
Theseraphim i ditt inlägg som du gjort 23.35 citerar du Marcus men citatet stämmer ju inte alls med hans inlägg. Du får det att se ut som om han skrivit något som han inte har.

Solstorm
CITAT (Motti @ 01-06-2010, 18:40) *

Jag kände en gammal man, kristen och djupt religiös, som åkte till Jerusalem för att besöka bibliska platser. Innan resan så försvarade han israel stenhårt men efter att ha varit där och sett hur judarna behandlade palestinierna så ändrade han uppfattning. Detta var på sjuttiotalet eller möjligen tidigt åttiotal.

Theseraphim, menar du att ju mer illa man har blivit behandlad historiskt desto större rätt har man att mörda, svälta ut, förneka sjukvård, bomba andra människor?

Solstorm
CITAT (Motti @ 02-06-2010, 00:39) *
Netha !precis vad min man och jag bestämde i dag !inga varor från Israel.Märk väl att jag inte bär Palestinaschal jag är bara en av alla vanliga svenskar som tycker Israel har gått för långt.

Jag har i flera år försökt undvika varor från israel. Även om effekten inte blir så stor så vill jag i alla fall inte ge dem det lilla stöd det blir om jag köper deras varor. Det svåra är att veta vad man ska undvika. Frukt, fast det förekommer att affärerna falskskyltar, vilket bl a konsum gjorde för ett tag sedan med israelisk frukt. Jag har sett aloevera produkter från israel, men vad finns det mer att undvika? Charterresa dit är uteslutet. Exporterar de tillräckligt många olika produkter så att det skulle vara värt att starta en egen tråd för det tro? En tråd som ren upplysning.
*Stintan*
CITAT (Solstorm @ 02-06-2010, 09:05) *
Theseraphim i ditt inlägg som du gjort 23.35 citerar du Marcus men citatet stämmer ju inte alls med hans inlägg. Du får det att se ut som om han skrivit något som han inte har.

Ja detta borde Theseraphim ändra snarast. Varför lägger man in sin egen text mitt i någon annans utan att på något sätt markera det. confused.gif
Gossen Ruda
CITAT (*Stintan* @ 02-06-2010, 10:38) *
Ja detta borde Theseraphim ändra snarast. Varför lägger man in sin egen text mitt i någon annans utan att på något sätt markera det. confused.gif

"Man" kanske råkar göra fel? Allt är inte med avsikt.
Aqvakul
CITAT (Gossen Ruda @ 02-06-2010, 11:16) *

Så är det säkert.. men det vore bra om h*n kunde rätta till det...
theseraphim
CITAT (Motti @ 02-06-2010, 00:45) *
Ska bli väldigt intressant att höra vad Henning Mankel säger han var ju med på en av båtarna.Om jag var på en fredlig båt som fraktade förnödenheter på internationelt vatten och komandosoldater plötsligt hoppade ombord med K-pistar knivar grananter osv då skulle jag bli skiträdd känna mig hotad och försvara mig och slås för mitt liv med det som fanns till hands.

Bäst hade varit att lägga sig ner för gör man motstånd så ger man ju commandosoldaterna rätt att försvara sig med de medel de har. Ungefär som när svenska polisen ingriper vid kravaller, vill man slippa problem så lägg dig ner eller sätt dig på knä.

CITAT (Solstorm @ 02-06-2010, 09:05) *

Det är något skumt med odla ibland, har hänt förut när jag skriver flera inlägg inom samma tråd att forumet av någon anledning bankar ihop dem till samma svar så det är inte min mening att röra till det utan det verkar finnas ett bugg i systemet.
*Stintan*
CITAT (Gossen Ruda @ 02-06-2010, 11:16) *

Visst, jag har inte sagt att det var med avsikt happy.gif
theseraphim
Nä men nu hände det igen, jag skrev två separata svar på denna tråd och odla drar ihop dem till samma svar, helmysko! Vart är supporten när man behöver den för en som vill skriva många svar blir det helknepigt när de hamnarr fel och folk blir felciterade. Har hänt förut i andra trådar när jag svarat på två användare inom kort tid.
*Stintan*
CITAT (theseraphim @ 02-06-2010, 11:56) *
Nä men nu hände det igen, jag skrev två separata svar på denna tråd och odla drar ihop dem till samma svar, helmysko! Vart är supporten när man behöver den för en som vill skriva många svar blir det helknepigt när de hamnarr fel och folk blir felciterade. Har hänt förut i andra trådar när jag svarat på två användare inom kort tid.

Det beror på om någon annan hinner lägga in ett svar emellan ditt första och andra svar.
Myosotis
CITAT (theseraphim @ 02-06-2010, 11:56) *

Det är alltid så om du skriver två svar inom kort tid (10 minuter kanske) om ingen annan hinner emellan. det är inget konstigt med det. det som var konstigt var att du råkade skriva in ditt svar inne i Markus´ citat så att det ser ut som om han hade sagt det.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon