|
vitavargen
29-06-2010, 21:34
Det finns så mycket roligt att titta på under en fotbollsmatch, förutom själva matchen. Ikväll befann vi oss i sista minuterna mellan Spanien och Portugal. Det var klart att Spanien skulle vinna med det resultat som de hade då(1-0). Kameran går bland publiken och visar mycket deppiga Portugalfans, med så fort de märker att de visas på stor vild ( och därmed på TV ) börjar de hoppa upp och ner av glädje och glömer bort den förlorade matchen
CITAT (Ralf @ 29-06-2010, 21:19)  O så bandade man ett program igår o ska se på det nu o vad möts man av? Jo vuxna pojkar som håller på o leker med en läderkula. och beskedet "dokumentären inställd" Ja det är nog många program som gått hädan för att fotbollen ska få plats. Nån som räknat på hur många timmar som sänds av hela VM? Åtskilliga timmar per dag är det iaf, gånger en månad. Undrar vilket annat "ämne" som skulle få ta sån plats? Tänk om dom skulle sända trädgårdsprogram lika många timmar under en månad! Eller program om sjukdomar... Eller matlagning, det är ju ett ämne som folk gillar. Eller inredningsprogram. Eller Ingmar Bergmans filmer, om och om igen... Skulle folk titta då eller bli halvt tokiga? Tack och lov iaf att det är sommar så att man har möjligheter till annat tidsfördriv än TV. Ser inte mycket på TV på sommaren, och nu ännu mindre och det funkar ganska fint.
Aqvakul
30-06-2010, 06:19
Kan rapportera att det är VM-fritt både idag och i morgon. Resterande matcher sänds 2, 3, 6, 7, 10 och 11 juli....
CITAT (Aqvakul @ 30-06-2010, 07:19)  Kan rapportera att det är VM-fritt både idag och i morgon. Resterande matcher sänds 2, 3, 6, 7, 10 och 11 juli.... Inte en enda rapportering?? VM-fritt i alla sportsändningarna? Ingen sammanfattning av gårdagens matcher i nyheterna? Inga diskussioner om domarmissar och han sa så och utredning pågår och ursäkter hit och dit och nån ramlade och slog sej? Ingenting? Fantastiskt!
AQ hade tvärfel!! Just nu pratas det fotbolls-VM i Gomorronsoffan i TV1. Vilken tur att jag ska fylla min lediga dag med en massa gottigheter och kan försöka undvika -----.
Aqvakul
30-06-2010, 07:21
CITAT (Berith @ 30-06-2010, 07:43)  AQ hade tvärfel!! Tvärfel, knappast! Pratade vi inte om program som utgår på grund av fotbollen? Idag och i morgon så är det inga matcher och knappast heller några program som utgår därför att det är match, eller...
Nope, du sa att det är VM-fritt. Inte att det är match-fritt.
Aqvakul
30-06-2010, 07:26
CITAT (Berith @ 30-06-2010, 08:25)  Nope, du sa att det är VM-fritt. Inte att det är match-fritt. måste vara jobbigt att bara se detaljer och inte förstå helheter...
CITAT (Aqvakul @ 30-06-2010, 08:26)  måste vara jobbigt att bara se detaljer och inte förstå helheter...  Jamen om du nu menade match-fritt kunde du väl ha skrivit det?
SVT2 kl 1435 Tatis film Semestersabotören, den kanske handlar om fotbolls-VM?
Aqvakul
30-06-2010, 07:48
CITAT (Ralf @ 30-06-2010, 08:41)  SVT2 kl 1435 Tatis film Semestersabotören, den kanske handlar om fotbolls-VM? Kanonfilm - om det regnar så är den gjuten!!!  för tipset Ralf! CITAT (Berith @ 30-06-2010, 08:29)   Jamen om du nu menade match-fritt kunde du väl ha skrivit det? Vilket alternativ till matchfritt kunde du tänka dig?
CITAT (Aqvakul @ 30-06-2010, 08:48)  Vilket alternativ till matchfritt kunde du tänka dig?  Där går jag bet - den frågan förstår jag inte. För mej är VM-fritt VM-fritt och match-fritt match-fritt. VM-fritt = inget prat om VM öht och match-fritt = inga matcher sänds. Häpp!
Aqvakul
30-06-2010, 11:45
CITAT (Berith @ 30-06-2010, 10:24)  Där går jag bet - den frågan förstår jag inte.
För mej är VM-fritt VM-fritt och match-fritt match-fritt. VM-fritt = inget prat om VM öht och match-fritt = inga matcher sänds. Häpp! Hur kan man se i programtablån att det "VM-fritt = inget prat om VM öht"? Det är nog bara i diktaturer man kan bestämma sånt....
Ja nu har fotbollsfansen fått njuta av sända matcher. Till vinter får jag njuta av skidor o alpint. Tycker det är fair play.
CITAT (Aqvakul @ 30-06-2010, 12:45)  Hur kan man se i programtablån att det "VM-fritt = inget prat om VM öht"? Det är nog bara i diktaturer man kan bestämma sånt....  Men lilla vännen, det var ju du som skrev att det var VM-fritt idag och imorgon. Vilket du hade fel i eftersom dom pratade VM och fotboll i Gomorronsoffan på TV1... Varför du blandar in programtablån förstår jag inte.
Gossen Ruda
30-06-2010, 16:07
För att nu fylla den här tråden med väsentligheter när nu fotbollen tackochlov tagit paus och Semestersabotören visats, jag behöver inte titta för jag har den inspelad, kan vi ju ta upp den filmen. I original heter den fö "Les vacances de Monsieur Hulot" hur man nu kan få det till Semestersabotören, för Titi sabbar ingen semester. Fast nog tycker jag att han kunde fått Nathalie Pascaud(Martine) till slut. Tycks fö vara den enda film hon medverkat i. Efter Tati fanns inget mer att hämta?
Aqvakul
30-06-2010, 16:39
CITAT (Berith @ 30-06-2010, 16:16)  Men lilla vännen, det var ju du som skrev att det var VM-fritt idag och imorgon. Vilket du hade fel i eftersom dom pratade VM och fotboll i Gomorronsoffan på TV1... Varför du blandar in programtablån förstår jag inte. Visst, visst... CITAT (Gossen Ruda @ 30-06-2010, 17:07)  För att nu fylla den här tråden med väsentligheter när nu fotbollen tackochlov tagit paus och Semestersabotören visats, jag behöver inte titta för jag har den inspelad, kan vi ju ta upp den filmen. I original heter den fö "Les vacances de Monsieur Hulot" hur man nu kan få det till Semestersabotören, för Titi sabbar ingen semester. Fast nog tycker jag att han kunde fått Nathalie Pascaud(Martine) till slut. Tycks fö vara den enda film hon medverkat i. Efter Tati fanns inget mer att hämta?  Semestersabotören blev tyvärr bortprioriterad här, till förmån för ett extremt skönt väder att ägna åt trädgårdsarbete... Filmen är genialisk, trots den fåniga svenska titeln...
andersen
30-06-2010, 16:45
Konstigt ingen fotboll idag dagensfotboll
vitavargen
30-06-2010, 16:48
På fredag blir det fotboll igen
Aqvakul
30-06-2010, 17:17
CITAT (vitavargen @ 30-06-2010, 17:48)  På fredag blir det fotboll igen  troligen är jag lite sugen på fredag, men just nu är det skönt att det är "matchfritt!!!!!
vitavargen
30-06-2010, 20:01
CITAT (Aqvakul @ 30-06-2010, 18:17)  troligen är jag lite sugen på fredag, men just nu är det skönt att det är "matchfritt!!!!! Fast jag saknar Vuvuzelorna och matcherna just nu ( får se om jag hittar nåt Vuvuzela över YT).
CITAT (vitavargen @ 30-06-2010, 21:01)  Fast jag saknar Vuvuzelorna och matcherna just nu ( får se om jag hittar nåt Vuvuzela över YT). Jag tittar inte på fotboll, mer än vad jag ser i nyhetssändningarna ... men jag blev nyfiken på vuvuzelorna och laddade ner vuvuzela-app i min telefon. lite barnslig är jag nog trots min ålder.
vitavargen
30-06-2010, 20:24
CITAT (netha @ 30-06-2010, 21:17)  Jag tittar inte på fotboll, mer än vad jag ser i nyhetssändningarna ... men jag blev nyfiken på vuvuzelorna och laddade ner vuvuzela-app i min telefon. lite barnslig är jag nog trots min ålder.  Visst är det jätte kul med Vuvuzelorna som passar alla åldrar, för den ger glädje.
vitavargen
02-07-2010, 17:58
Holland slog ut Brasilien med 2-1  Min glädje beror på det fusksystem som förekommer hos Brasiliens lag, vilket kan bero antingen på avsaknad av spelteknik eller på lagfunktion. Annars varför skulle de fuska så mycket? Men Vuvuzelorna var det inga fel på
Aqvakul
02-07-2010, 20:34
Brasilien är mina favoriter sen 1958 och nu är de utslagna, medan jag hämtade frun vid tåget... Hoppet står nu till två andra tekniska lag: Argentina och Spanien. Ghana får gärna vinna i kväll - det ser bra ut med 1-0 i slutet på första halvlek.. (Edit: Skrev tidigare felaktigt Kamerun istf Ghana..)
vitavargen
02-07-2010, 21:06
CITAT (Aqvakul @ 02-07-2010, 21:34)  Brasilien är mina favoriter sen 1958 och nu är de utslagna, medan jag hämtade frun vid tåget... Hoppet står nu till två andra tekniska lag: Argentina och Spanien. Kamerun får gärna vinna i kväll - det ser bra ut med 1-0 i slutet på första halvlek.. Sorry. Visste inte om dina tankar för Brasilien  De fuskar väldigt mycket och det täcker det fina spel som både individuelt och som lag de kan bjuda på. Ja, ikväll håller de på med ( Urugay och Ghana). Just nu står det 1-1 i 68  e minuten. För min del får Tyskland vinna , för de fina spel de bjudit på.
Snöflinga
02-07-2010, 21:13
På min TV är det Uruguai och Ghana som spelar  Tycker de (spelarna) är något äckliga. om de inte har bollen så spottar de ... och idag var det en som snöt sig i tröjan  Bra ändå att TV har satt in något slags ljudfilter så de skräniga trumpeterna dämpats något
Aqvakul
02-07-2010, 21:42
Heja Ghana!
vitavargen
02-07-2010, 21:46
CITAT (Aqvakul @ 02-07-2010, 22:42)  Heja Ghana!  Ja. Ikväll hejar jag också på Ghana, men senare vill jag se de utslagna av Tyskland
Aqvakul
02-07-2010, 22:05
Tyskland - Holland i final?
vitavargen
02-07-2010, 22:09
CITAT (Aqvakul @ 02-07-2010, 23:05)  Tyskland - Holland i final? jag har inte tittat i matchuppläggningarna. Vet inte vilka som ska spela mot varann.
Aqvakul
02-07-2010, 22:17
Afrika utslaget!
vitavargen
02-07-2010, 22:19
CITAT (Aqvakul @ 02-07-2010, 23:17)  Afrika utslaget!  Ja,men Uruguay blir också utslagen. Det var Ghana som skulle ha vunnit spelet, men såna händer...
Myosotis
03-07-2010, 07:14
 Stackars Gyan. Jag tycker såå synd om honom. Egentligen räcker inte rött kort och straff, handen på linjen lönade sig ju för dem i alla fall. Det borde dömas mål istället för straff i sådana situationer. Jag blev också glad att de arroganta brasilianerna blev utslagna. Heja Nederländerna! Nu är de sista laget som är kvar som jag gillar. Men jag måste erkänna att tyskarna har spelat bra. Det är konstigt att just tyskarna spelar snyggt när de alltid varit så tråkiga annars, medan många "konstnärliga" lag har börjat spela tråkigt. Jag hörde någon som sa att Brasilien tar efter stora europeiska lags spelstil, det är ju helt idiotiskt om det är så, det ledde bara till att de förlorade i det här fallet. De har ju alltid spelat vacker fotboll.
Aqvakul
03-07-2010, 07:18
CITAT (Myosotis @ 03-07-2010, 08:14)   Stackars Gyan. Jag tycker såå synd om honom. Egentligen räcker inte rött kort och straff, handen på linjen lönade sig ju för dem i alla fall. Det borde dömas mål istället för straff i sådana situationer. Logiskt bör det bli Holland - Tyskland i final... Men jag är väldigt svag för Messi!
Myosotis
03-07-2010, 07:23
Hellre NL-Argentina. Och så vinner NL.
Aqvakul
03-07-2010, 07:26
Visst - Holland har verkligen förtjänat ett VM-guld efter många starka turneringar och de oturliga missarna -74 och -78...
Myosotis
03-07-2010, 07:44
...och det kanske kan vara dags att förlåta dem att de slog Sovjetunionen i EM-finalen ´88? Kanske.
vitavargen
03-07-2010, 07:56
CITAT (Myosotis @ 03-07-2010, 08:14)   Stackars Gyan. Jag tycker såå synd om honom. Egentligen räcker inte rött kort och straff, handen på linjen lönade sig ju för dem i alla fall. Det borde dömas mål istället för straff i sådana situationer. ..... När matchen gick tyckte jag samma. Domaren ville döma hårdare (både utvisning och straffmål), men det blev inte sånt. Resultatet av matchen var orättvist.
*Stintan*
03-07-2010, 11:10
CITAT (Aqvakul @ 02-07-2010, 21:34)  Brasilien är mina favoriter sen 1958 och nu är de utslagna, medan jag hämtade frun vid tåget... Hoppet står nu till två andra tekniska lag: Argentina och Spanien. Ghana får gärna vinna i kväll - det ser bra ut med 1-0 i slutet på första halvlek.. (Edit: Skrev tidigare felaktigt Kamerun istf Ghana..)Hur i helsefyr kan du ändra i din text i efterhand utan att det står "redigerat+tid"???? Helt oacceptabelt som jag ser det även om det just den här gången inte har någon egentlig betydelse. Det duger inte att istället skriva dit Edit: .... som du gjort utan det skulle i så fall vara både och.
Aqvakul
03-07-2010, 12:17
CITAT (*Stintan* @ 03-07-2010, 12:10)  Hur i helsefyr kan du ändra i din text i efterhand utan att det står "redigerat+tid"????
Helt oacceptabelt som jag ser det även om det just den här gången inte har någon egentlig betydelse. Det duger inte att istället skriva dit Edit: .... som du gjort utan det skulle i så fall vara både och. Det står aldrig något när jag ändrar numera, vilket är kopplat till de befogenheter jag fick som "spamborttagare". Du får faktiskt lita på att jag inte missbrukar det... Anser du att jag missbrukar det så får du anmäla det till Göran. Jag har aldrig bett att bli "spamborttagare" eller få särskilda befogenheter... Jag föredrar att bli av med dem, om det ska bli en ny infekterad diskussion...
*Stintan*
03-07-2010, 12:45
CITAT (Aqvakul @ 03-07-2010, 13:17)  Det står aldrig något när jag ändrar numera, vilket är kopplat till de befogenheter jag fick som "spamborttagare".
Du får faktiskt lita på att jag inte missbrukar det...
Anser du att jag missbrukar det så får du anmäla det till Göran.
Jag har aldrig bett att bli "spamborttagare" eller få särskilda befogenheter...
Jag föredrar att bli av med dem, om det ska bli en ny infekterad diskussion... Tack för svaret. Spamborttagare i all ära men att du kan gå in i vilket inlägg som helst och ändra vad du vill utan att det syns tycker jag är obehagligt. Jag tänker inte gå till Admin om detta eller andra eventuella för oss dolda befogenheter och möjligheter men det är ju synd att det måste följa med annat än det som var avsikten. Tyvärr står det skrivet i stjärnorna vem man kan lita på och inte på forum och ibland räcker det inte ens att ha träffats irl har det ju visat sig förr. Ber om ursäkt för att vara OT men orsaken fanns ju i ett inlägg här så..... ingen orkar väl ändå sparka boll i den här värmen
Aqvakul
03-07-2010, 12:59
CITAT (*Stintan* @ 03-07-2010, 13:45)  Tack för svaret. Spamborttagare i all ära men att du kan gå in i vilket inlägg som helst och ändra vad du vill utan att det syns tycker jag är obehagligt. Jag tänker inte gå till Admin om detta eller andra eventuella för oss dolda befogenheter och möjligheter men det är ju synd att det måste följa med annat än det som var avsikten. Tyvärr står det skrivet i stjärnorna vem man kan lita på och inte på forum och ibland räcker det inte ens att ha träffats irl har det ju visat sig förr. Ber om ursäkt för att vara OT men orsaken fanns ju i ett inlägg här så..... ingen orkar väl ändå sparka boll i den här värmen  Jag tycker också att det är olyckligt att det är upplagt på det här viset... (möjligen är det en tröst att Göran och Ingemar kan se alla ev. ändringar och förhoppningsvis stänga av mig på stört om jag går "bananas"...)
Aqvakul
03-07-2010, 15:51
Tyskland leder rättvist mot Argentina efter en halvlek. Tyvärr känns det som om ett av VM:s två/tre bästa lag åker ut redan i kvarten. Detta kunde varit en final!
Aqvakul
03-07-2010, 16:54
CITAT (Aqvakul @ 03-07-2010, 16:51)  Tyskland leder rättvist mot Argentina efter en halvlek. Tyvärr känns det som om ett av VM:s två/tre bästa lag åker ut redan i kvarten. Detta kunde varit en final! Tyskland visar mästarklass!
vitavargen
03-07-2010, 17:23
CITAT (Aqvakul @ 03-07-2010, 16:51)  Tyskland leder rättvist mot Argentina efter en halvlek. Tyvärr känns det som om ett av VM:s två/tre bästa lag åker ut redan i kvarten. Detta kunde varit en final! Exakt ! Vi får hoppas att finalen blir en bra match.
Myosotis
03-07-2010, 17:44
CITAT (Aqvakul @ 03-07-2010, 08:18)  ... Men jag är väldigt svag för Messi! Nu får vi inte se Messi mer Var första halvleken bra? Jag somnade hela tiden, det är ju helt omöjligt att hålla sig vaken i den här värmen.
Aqvakul
03-07-2010, 17:49
Argentina - Tyskland 0 - 4 gav 158 gånger pengarna!
Myosotis
03-07-2010, 17:53
Så synd att jag inte visste det innan då.
vitavargen
03-07-2010, 18:34
Snart börjar Vuvuzelorna blåsas mellan Spanien och Paraguay. Skulle tro att Spanien tar matchen med 3-1.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|