Sidor: 1, 2, 3, 4
Ralf
Mormor född 1912. Hon är en SVIKARE. Hon bor i Bremen och dom vann Bundesligan 2004. Då plötsligt blev hon lokalpatriotiskt fotbollsintresserad. Nu var det livat på ålderdomshemmet, alla o-senila var uppe o firade. Mormor skulle gå ner på torget nu o känna av stämningen.
Snöflinga
CITAT (Aqvakul @ 03-07-2010, 13:17) *
Det står aldrig något när jag ändrar numera, vilket är kopplat till de befogenheter jag fick som "spamborttagare".

Du får faktiskt lita på att jag inte missbrukar det...

Anser du att jag missbrukar det så får du anmäla det till Göran.

Jag har aldrig bett att bli "spamborttagare" eller få särskilda befogenheter...

Jag föredrar att bli av med dem, om det ska bli en ny infekterad diskussion...

Ja mitt inlägg verkar ju lite konstigt efter din ändring wacko.gif Varför ändrade du ?
vitavargen
Tråden handlar väl om fotboll !

Vilken match bjöd de på (spanien och paraguay).

Paraguays hårda motstånd gjorde att vi fick se en väldigt spännande match och de antal målen som förväntades blev bara 1 för Spanien. Alltså 1-0 för Spanien och det var mycket mycket rättvist.
Berith
CITAT (Aqvakul @ 03-07-2010, 13:17) *
Det står aldrig något när jag ändrar numera, vilket är kopplat till de befogenheter jag fick som "spamborttagare".

Du får faktiskt lita på att jag inte missbrukar det...

Anser du att jag missbrukar det så får du anmäla det till Göran.

Jag har aldrig bett att bli "spamborttagare" eller få särskilda befogenheter...

Jag föredrar att bli av med dem, om det ska bli en ny infekterad diskussion...

Det sista låter som en bra ide! tummenupp.gif
CITAT (*Stintan* @ 03-07-2010, 13:45) *
---Spamborttagare i all ära men att du kan gå in i vilket inlägg som helst och ändra vad du vill utan att det syns tycker jag är obehagligt.---

Håller med fullständigt! thumbdown.gif
vitavargen
CITAT (Berith @ 04-07-2010, 08:07) *
Det sista låter som en bra ide! tummenupp.gif

Håller med fullständigt! thumbdown.gif

Du startade ju tråden för att klaga över fotboll i TV, nu klagar du över allt annat också förutom fotboll. Om nån annan skulle varit så OT, var det ditt uppgift att agera...
*Stintan*
CITAT (vitavargen @ 04-07-2010, 08:12) *
Du startade ju tråden för att klaga över fotboll i TV, nu klagar du över allt annat också förutom fotboll. Om nån annan skulle varit så OT, var det ditt uppgift att agera...

Tråden handlar inte om vuvuzelor eller vilka lag man håller på heller utan om de ska sändas på TV eller ej trots att Sverige inte deltar!

För övrigt får nog en TS vara hur OT som helst.
vitavargen
CITAT (*Stintan* @ 04-07-2010, 08:58) *
Tråden handlar inte om vuvuzelor eller vilka lag man håller på heller utan om de ska sändas på TV eller ej trots att Sverige inte deltar!

För övrigt får nog en TS vara hur OT som helst.

Det var den enda tråden du inte lyckades starta ett bråk i och nu försöker du att starta ett.

Att en TS får vara OT får bara du stå för.
*Stintan*
CITAT (vitavargen @ 04-07-2010, 09:24) *
Det var den enda tråden du inte lyckades starta ett bråk i och nu försöker du att starta ett.

Att en TS får vara OT får bara du stå för.

Nej du det är nog du själv som startar bråk. Jag bad om ursäkt för att jag ställde en befogad fråga som råkade vara lite OT. Vad en TS får skriva i sin tråd har varken du eller jag med att göra.
vitavargen
CITAT (*Stintan* @ 04-07-2010, 09:59) *
................................................. Jag bad om ursäkt för att jag ställde en befogad fråga som råkade vara lite OT. Vad en TS får skriva i sin tråd har varken du eller jag med att göra.

Du är inte född igår. Du vet väl att Berith är skitkänslig mot Aqvakuls agerande. Dina kommentarer i denna tråd är ditt försök att starta ett bråk genom att stärka Beriths misstänksamhet mot Aqvakul.

Sluta med det !
*Stintan*
CITAT (vitavargen @ 04-07-2010, 10:06) *
Du är inte född igår. Du vet väl att Berith är skitkänslig mot Aqvakuls agerande. Dina kommentarer i denna tråd är ditt försök att starta ett bråk genom att stärka Beriths misstänksamhet mot Aqvakul.

Sluta med det !

Du har en väldigt livlig fantasi! När blev du anställd som polis på Odla? Kanske vore bättre om du själv slutade att lägga dig i allting.
vitavargen
CITAT (*Stintan* @ 04-07-2010, 10:19) *
Du har en väldigt livlig fantasi! När blev du anställd som polis på Odla? Kanske vore bättre om du själv slutade att lägga dig i allting.

När du får slut på dina obefintliga argumenter brukar du komma med sådana påståenden. Det är värdelöst att svara dig !
Aqvakul
Nu har sextio matcher avverkats och bara fyra återstår - idag och i morgon är det matchfritt...
vitavargen
Ja och återstående matcher sändes bara 20:30 tisdag, onsdag och lördag.
Aqvakul
CITAT (vitavargen @ 04-07-2010, 13:34) *
Ja och återstående matcher sändes bara 20:30 tisdag, onsdag och lördag.

och FINALEN på söndag...
vitavargen
CITAT (Aqvakul @ 04-07-2010, 14:43) *
och FINALEN på söndag...

Självklart !
Ralf
Men varför kan inte SVT sända de kvarvarande matcherna i SVT24??
Alla tittare hittar väl dit och har de kanalerna nu för tiden!
Meriona
Jag tycker att det är för bedrövligt. Nu när det äntligen börjar bli lite spännande och till och med jag tittar på matcherna, så ÄR det inga? wacko.gif g.gif
Aqvakul
CITAT (Meriona @ 04-07-2010, 18:31) *
Jag tycker att det är för bedrövligt. Nu när det äntligen börjar bli lite spännande och till och med jag tittar på matcherna, så ÄR det inga? wacko.gif g.gif

giggle.gif smiley_small_hug.gif
vitavargen
Nu under dessa matchfria dagar finns det fortfarande möjligheten att se fotboll.

SVT-play har 43 klipp sparade med fotboll. Det borde finnas ett och annat bland dessa 43 klipp man inte hunnit se.
Meriona
Nä så stollig är jag inte. wacko.gif
Ralf
CITAT (Meriona @ 04-07-2010, 18:31) *

Jag tror du att du lider av självsuggestion pga av det dåliga ordinarie utbud nu på sommaren på SVT...
Myosotis
CITAT (Ralf @ 04-07-2010, 21:00) *
Jag tror du att du lider av självsuggestion pga av det dåliga ordinarie utbud nu på sommaren på SVT...

giggle.gif Nej, så är det inte alls, det är jag som har smittat henne.
vitavargen
Om knappt ett dygn smäller det till i Vuvuzelorna igen. Det är så kul yahoo.gif
Meriona
CITAT (Myosotis @ 05-07-2010, 11:18) *
giggle.gif Nej, så är det inte alls, det är jag som har smittat henne.

Ja så är det nog..... -fear-.gif Måste skaffa ett radband, det funkar nog även mot fotbollssjuka! whistling.gif
Aqvakul
Skönt med lite fotbollsfritt.. (eller matchfritt...)
Myosotis
Nej, det är det inte alls. Jag har svår abstinens.
Aqvakul
Tror du att du klarar dig till ikväll? kompiskram.gif
Myosotis
Jadå, idag lär jag överleva, nu när jag har något att se fram emot. Det blir värre när vm är över. Det är så synd att de aldrig visar några kvalifikationsmatcher, em-kvalifikationen börjar ju snart och skulle bota min abstinens.
Berith
Stackare... Tror jag, jag vet ju inte hur det känns att sakna fotbollssändningar. g.gif
Myosotis
Tja, man går rastlöst omkring, skakar och biter naglar... flirting.gif
Berith
Det låter inte bra, det där... Är du säker på att du inte fått en överdos? naughty.gif

Men jag måste erkänna att det går ganska bra att vara utan sevärda TV-program. Nu är det ju sista veckan så dom här tre som gått har funkat fint. Hade det varit en tidning som jag brukade läsa varje dag som enbart skrev om fotboll under fyra veckor - plus lite gamla artiklar från några år tebax, sånt som ingen läste ens när det var färskt - så skulle jag utan saknad säga upp prenumerationen. Men nu lever jag på hoppet att vi blir kompenserade för det här och att TV-utbudet blir på topp från och med nästa vecka! tummenupp.gif
Myosotis
CITAT (Berith @ 06-07-2010, 08:18) *
Det låter inte bra, det där... Är du säker på att du inte fått en överdos? naughty.gif

Jo, det har jag säkert fått. Man är ju inte van att få i sig så stora mängder fotboll.

[attachment=51892:Fu_ballNase.gif]

Själv ska jag återgå till att inte titta på tv alls när vm är över.
vitavargen
Om tre kvart blåses i Vuvuzelorna mellan Uruguay och Holland.

(Det låter som även Berith börjat intressera sig för fotboll)
Aqvakul
Holland vann rättvist, men Uruguay med Forlan i spetsen kämpade bra...
vitavargen
CITAT (Aqvakul @ 06-07-2010, 23:23) *
Holland vann rättvist, men Uruguay med Forlan i spetsen kämpade bra...

Exakt !

Ikväll blåser Vuvuzelorna för en match mellan Tyskland och Spanien. Skulle tänka mig siffrorna 4-2 för Tyskland.
Aqvakul
1 - 0 Viva Espana!
vitavargen
Ja. Spanien spelade väldigt bra och förtjänar vinsten.
Aqvakul
Härligt att Carles Puyol fick avgöra, en kämpe av renaste vatten... tummenupp.gif
vitavargen
Matchn var ren i sin helhet (både Tysklan och Spanien spelade rena ). Kanske Fifa också begärt domaren med högre till tak för att behålla de sista matcherna så spännande som möjligt ( med alla spelare spelbara ) ?

Vi märkte att inga kort tilldelades. Inga allvarliga händelser. Relationen mellan spelarna var väldigt vänliga. Det gjorde att spelet blev mera spännande och sevärt.
Berith
Det pratades ju väldigt mycket i början om dom där tutilurarna men nu hör man inget längre. Är dom bortplockade?

Undrar vad det skulle vara för "instrument" om VM hade gått på andra ställen... g.gif I Australien kanske didgeridoo? Skottland borde ju haft säckpipor. (Här kan man till och med göra sin egen säckpipa med enkla medel.) I Sverige en massa munspel kanske? Eller nyckelharpor, dom är väl svenska?
Myosotis
CITAT (Berith @ 08-07-2010, 06:46) *
...didgeridoo...

Hjälp, då skulle nog stadium kollapsa av ljudvågorna laugh.gif

Att vuvuzelorna tystnat beror på att Sydafrika är utslaget -cry-.gif
Berith
CITAT (Myosotis @ 08-07-2010, 08:12) *
Hjälp, då skulle nog stadium kollapsa av ljudvågorna laugh.gif

Att vuvuzelorna tystnat beror på att Sydafrika är utslaget -cry-.gif

Aha... Ja det var ju både tidningsskriverier och TV-diskussioner tidigare om dom där tutilurarna men nu har man inte hört nåt på länge.
*Stintan*
CITAT (Berith @ 08-07-2010, 08:57) *
Aha... Ja det var ju både tidningsskriverier och TV-diskussioner tidigare om dom där tutilurarna men nu har man inte hört nåt på länge.

giggle.gif jojo "väljer bort varenda sekund av sändningarna" men ändå verkar du hålla reda på både ditten och datten kring detta fotbolls-VM flirting.gif
Berith
CITAT (*Stintan* @ 08-07-2010, 11:13) *
giggle.gif jojo "väljer bort varenda sekund av sändningarna" men ändå verkar du hålla reda på både ditten och datten kring detta fotbolls-VM flirting.gif

Ja fy fasen vad man får välja bort! Kan ju inte titta på en endaste sport/nyhets-sändning för risken att hamna i nåt med fotboll. Missar antagligen massor med intressant information om idrottsvärlden. Däremot läser jag tidningar och hör på radio, och där pratades det mycket om oljuden då när VM började.

Så ligger det till, ser du... naughty.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon