|
Aqvakul
14-06-2010, 21:22
CITAT (gnon49 @ 14-06-2010, 22:15)  Och SVT är faktiskt bäst på sport i tv. Det är en fröjd att se kvaliten på sportuppläggen i SVT. Ok, det är min åsikt. Men den står jag för. 
Snöflinga
14-06-2010, 21:30
Har inte en aning om sändningskostnaderna  Men vad jag sett så finns det minst fyra huvudsposorer som väl bidrar med en icke föraktlig summa.
Ricky Martin - La Copa de la Vida! VM-låt nåt år...? Finns det ingen VM-låt i år?
Red Top
16-06-2010, 05:26
vitavargen
16-06-2010, 06:03
Vilken match var det igår kväll. Trodde att Brasilien skulla göra ett antal dubbelsiffriga mål på Nordkorea, men ack, vilket motstånd Brassarna fick. Härlig spel var det.
CITAT (Red Top @ 16-06-2010, 06:26)  Ok!  Ska lyssna. Fast var den så spännande egentligen...?
Myosotis
17-06-2010, 08:39
 Det gick ju inte riktigt så bra som jag hade hoppats på... Och Khune utvisad  Det var inte alls bra, nu blir det riktigt svårt för dem att komma vidare. Varför spelar de så dåligt? De försökte ju inte ens, det såg ut som om de inte brydde sig, men det är väl snarare att de bryr sig för mycket. Eftersom de inte spelar lika bra som många andra hade jag hoppats och trott att de skulle spela så där medryckande som de gjorde under Confed, vad hade de att förlora på det?! Schweiz kan ju.
ryss_борис
17-06-2010, 23:51
CITAT (vitavargen @ 16-06-2010, 07:03)  Vilken match var det igår kväll. Trodde att Brasilien skulla göra ett antal dubbelsiffriga mål på Nordkorea, men ack, vilket motstånd Brassarna fick. Härlig spel var det. Dubbelsiffrigt antal mål i fotboll? Glöm det. För övrigt spelade Brasilien oerhört dåligt, och Nordkorea över förväntan.
Aqvakul
18-06-2010, 06:33
Mexico  spelade riktigt bra fotboll och vann rättvist mot ett förvånansvärt svagt Frankrike. Spelar Uruguay och Mexico oavgjort i sista matchen, så går de vidare. Mycket oväntat! Argentina rockade äntligen loss, mot Sydkorea. Messi!!!
vitavargen
18-06-2010, 15:58
CITAT (ryss_бори @ 13-06-2010, 23:54)  Hur insiktslös får du bli egentligen?!
Du kan ju inte endast utgå från din, förmodligen lilla, alternativt ensidiga umgängeskrets och hävda att det inte finns ett allmänt intresse. När man genomför sådana här undersökningar håller det inte att fråga fem likasinnade släktingar, om man inte vill få ett partiskt resultat dvs. Det är ungefär som att gå med i moderata ungdomsförbundet och fråga vilken politisk åskådning de har, och sedan bestämt påstå att denna gäller för en majoritet av befolkningen. Det är ingen bra idé, för det är trots allt inte lekis vi pratar om nu. ...... Det beror kanske på det som hon säger själv. Hon har en psykologisk teori som går ut på att allt som du ogillar kan ha rötter i ditt dåliga självförtroende. Enligt den teorin kan vi säga att hon är rädd för barn och ungdomar som spelar fotboll. Därför ogillar hon fotboll. Alternativet är att hon hatar barn och ungdomar i den grad att hon inte kan se de glada, för det är glädjen som alla för först och främst av fotboll. CITAT (ryss_бори @ 18-06-2010, 00:51)  Dubbelsiffrigt antal mål i fotboll? Glöm det. .... Jag vill inte glömma det faktiskt, för det var 1927 som Ungern slog Frankrike med 13-1. Dubbelsiffriga mål har hänt och kan hända igen : http://sv.wikipedia.org/wiki/Ungerns_herrlandslag_i_fotboll
Aqvakul
18-06-2010, 19:38
Jag börjar redan bli lite mätt, blir mindre och mindre tittat. Förhoppningsvis så vaknar intresset igen när vi närmar oss finalspelet. Hoppas kunna se Italiens sista gruppmatch på torsdag på italienskt café. Det blir stämning det. För två år sen så såg jag faktiskt först en av Frankrikes matcher på ett torg i Nice och sen Italien i en bar på Sicilien.
Ooopps - Tyskland förlorade tydligen mot Serbien idag - ännu en sensation!!!
ryss_борис
18-06-2010, 22:37
CITAT (vitavargen @ 18-06-2010, 16:58)  Det beror kanske på det som hon säger själv. Hon har en psykologisk teori som går ut på att allt som du ogillar kan ha rötter i ditt dåliga självförtroende. Enligt den teorin kan vi säga att hon är rädd för barn och ungdomar som spelar fotboll. Därför ogillar hon fotboll. Alternativet är att hon hatar barn och ungdomar i den grad att hon inte kan se de glada, för det är glädjen som alla för först och främst av fotboll. Klart man brukar gilla det man är bra på och tvärtom, men att tro att den teorin gäller undantagslöst för precis allting är ju bara korkat...
Själv har jag inte tittat på en endaste match än, men jag fanns i periferin Holland/Danmark. Stackars Danmark! Det får de väl leva med i åratal nu. Idag är det åter igen "Hollandsmatch" och jag får väl hålla mig ajour på nåt sätt. Idag är det bröllop som gäller om vädret så säger ( regn alltså ). Skulle det bli kanonväder står tv:n på bara för av att
vitavargen
19-06-2010, 22:26
Igår när Algeriet spelade fotboll fick jag en fråga i huvét. Varför säger man Algeriet när Landet heter Aljazaier (öarna) på Arabiska. Huvu´staden heter Aljazira( ön).
Aha. Fransmännen var länken mellan landet och omvärlden. Annars idag finns det ordet Aljazira (ön) som är en TV-kanal, men namnet på den TV-kanalen förmedlas direkt av araberna själva. Ordet kommer inte via franska språket.
vitavargen
20-06-2010, 16:55
Hade ingen aning om Italiens spelstil(oschysst) tills nu när jag såg deras match. 1-1 slutade den. Nya Zeeland var ganska bra.
fuchsian
20-06-2010, 17:56
CITAT (vitavargen @ 20-06-2010, 17:55)  Hade ingen aning om Italiens spelstil(oschysst) tills nu när jag såg deras match. 1-1 slutade den. Nya Zeeland var ganska bra. Nej och åter nej! Lägg dom pengarna på annat, filmer, serier el naturfenomen, men låt mig slippa dessa förbenade idrottsarrangemang som slår sönder de programmen man brukar titta på. Om det är ett måste, visa då inte på kvälsstid när man vill se annat mer stimulerande program. Lyft inte ut påbörjade program Ex "Tudors" på TV1 på söndagkvällarna. Så viktig är inte idrotten att det får översvämma i vareviga kanal.  fuchian ..
SVT har ju 2 st nya kanaler SVT 24 och Kunskapskanalen/barnkanalen. när SVT 24 starade sade man att man tex skulle ha den för just extraprogram, tex Valdebatter och OS och andra idrottsarrangemang. Så här ser kvällens tablå ut.
20.00 Trädgårdsfredag Från 18/6 i SVT2. Även i SVT2 21/6, SVT1 22/6 och SVT24 22/6
20.30 Landgång Från 6/5 i SVT1
21.00 Mitt i naturen
Från 6/5 i SVT1
21.30 Köping Hillbillies Från 17/6 i SVT2. Även i SVT1 23/6
22.00 Antikmagasinet Från 16/6 i SVT2
22.30 Novellfilm: Yoghurt Från 15/6 i SVT2
23.00 Fängslad utomlands 23.30 00.00 Rapport 00.10 24 Vision 00.30 Rapport
dvs bara repriser.....
malcolm
21-06-2010, 11:09
CITAT (Meriona @ 11-06-2010, 16:54)  Jag röstade på "bryr mig inte och ska inte se". Vem klagade på Kunskapskanalen förut, ajabaja, där går massor av bra dokumentärer om människor och företeelser som inte är tillräckligt glättiga eller dramatiska att passa i de vanliga kanalerna. Särskilt fredag- och lördag-kvällar när andra sitter och gluttar på Talang och allt vad det heter.  Mycket trevligare att följa en flicka i Tibet eller folkvandringar i Afrika än nån som trollar med knäna. Och tack och lov för History och NationalGeographic, där finns alltid nåt att se (och lära sig), även under fotbollsjippon.  Håller med föregående talare.
fuchsian
21-06-2010, 11:37
CITAT (malcolm @ 21-06-2010, 12:09)  Håller med föregående talare.  hej .... jag brukar se på 4 Fakta, viasat History, 4+ ibland, viasat Reality och en sopa fr. den norska TV3 för att kunna läsa av den norska texten, detta i rent språkinlärnings syffte. .....  .. Fuchian ..
vitavargen
21-06-2010, 16:32
CITAT (Gillan @ 19-06-2010, 07:15)  Själv har jag inte tittat på en endaste match än, men jag fanns i periferin Holland/Danmark. Stackars Danmark! Det får de väl leva med i åratal nu. Idag är det åter igen "Hollandsmatch" och jag får väl hålla mig ajour på nåt sätt. Idag är det bröllop som gäller om vädret så säger ( regn alltså ). Skulle det bli kanonväder står tv:n på bara för av att  Visst är det kul med fotboll som ger glädje till barn och ungdomar. TS och henns hat mot barn och ungdomar kan inte stoppa oss andra att titta på fotboll. Det är kul !
*Stintan*
21-06-2010, 17:45
Kunskapskanalen visar ofta intressanta och bra program
Meriona
21-06-2010, 18:18
CITAT (*Stintan* @ 21-06-2010, 18:45)  Kunskapskanalen visar ofta intressanta och bra program  Ja, Bilden av vilden igår t.ex. om hur bushmännen i Sydafrika utnyttjats skamlöst av läkemedelsindustrin. De har inte fått en spottstyver för att de delat med sig om sina kunskaper i medicinalväxternas mysterium.
Anki på Öland
21-06-2010, 18:46
Hur kan man njuta av fotbolls-VM där så många diktaturer som torterar sina medborgare deltar......... Anki
*Stintan*
21-06-2010, 21:01
CITAT (Anki på Öland @ 21-06-2010, 19:46)  Hur kan man njuta av fotbolls-VM där så många diktaturer som torterar sina medborgare deltar......... Anki Ja det kan man verkligen undra.
vitavargen
21-06-2010, 21:33
Ikväll spelade Spanien en högklassig fotboll mot Honduras. Det var jätte kul att se på.
( Fotboll är ju inte ett hinder för demokratin till skillnad från Monarkin. Läs gärna vad Åsa Liderborg skriver om detta i Aftonbladet.)
CITAT (Anki på Öland @ 21-06-2010, 19:46)  Hur kan man njuta av fotbolls-VM där så många diktaturer som torterar sina medborgare deltar......... Anki Skrev i fel tråd
ryss_борис
22-06-2010, 00:13
CITAT (Anki på Öland @ 21-06-2010, 19:46)  Hur kan man njuta av fotbolls-VM där så många diktaturer som torterar sina medborgare deltar......... Anki Så många diktaturer deltar trots allt inte. Antar att ditt inlägg är ett slags försök att slå tillbaka mot Vita vargens härjande i bröllopstråden. Det kan iof diskuteras om det är okej att låta diktaturer deltga. Å andra sidan är det långt ifrån samma sak att tillåta en diktatur att delta, som att direkt bjuda in själva diktatorn, och skåla med honom/henne som allt vore frid och fröjd. Det är minst sagt komiskt att du inte kan se skillnaden.
Solstorm
22-06-2010, 07:23
CITAT (ryss_бори @ 22-06-2010, 01:13)  Å andra sidan är det långt ifrån samma sak att tillåta en diktatur att delta, som att direkt bjuda in själva diktatorn, och skåla med honom/henne som allt vore frid och fröjd. Det är minst sagt komiskt att du inte kan se skillnaden. Hur räknas det om diktaturernas ambassadörer är med på läktarna och tittar?
Hur går det för "era" lag? Har det (hittills) varit så spännande som ni hoppades?
ryss_борис
22-06-2010, 12:53
CITAT (Solstorm @ 22-06-2010, 08:23)  Hur räknas det om diktaturernas ambassadörer är med på läktarna och tittar? Det är väl inte bra, men det finns en stor skillnad. Fotbolls-VM är öppet för alla (som har råd), medan man endast bjöd in kungligheter (däribland diktatorer) till bröllopet.
*Stintan*
22-06-2010, 13:50
CITAT (ryss_бори @ 22-06-2010, 13:53)  Det är väl inte bra, men det finns en stor skillnad. Fotbolls-VM är öppet för alla (som har råd), medan man endast bjöd in kungligheter (däribland diktatorer) till bröllopet. Men det är väl bra att dom får komma hit och se att ett land kan fungera utan diktator. Beträffande inbjudna kungligheter så är ju dom flesta släkt och det är väl rätt vanligt att vanligt folk också bjuder släkten när dom gifter sig.
Gossen Ruda
22-06-2010, 14:22
Finns det kungliga diktatorer idag?
vitavargen
22-06-2010, 18:37
CITAT (ryss_бори @ 22-06-2010, 13:53)  ....................................... Det är väldigt klokt av dig att avstå svara de som är ute efter bråk. Två av de har parkerat i denna tråd efter ditt inlägg (#81).
Meriona
22-06-2010, 19:08
CITAT (vitavargen @ 22-06-2010, 19:37)  Det är väldigt klokt av dig att avstå svara de som är ute efter bråk. Två av de har parkerat i denna tråd efter ditt inlägg (#81). Jag fattar inte ett jota av vad du menar?
Gossen Ruda
22-06-2010, 19:22
CITAT (Meriona @ 22-06-2010, 20:08)  Jag fattar inte ett jota av vad du menar?  Bara ute efter att starta bråk, behandla honom som luft. Out of sight, out of mind.
vitavargen
23-06-2010, 22:46
CITAT (ryss_бори @ 22-06-2010, 13:53)  Det är väl inte bra, men det finns en stor skillnad. Fotbolls-VM är öppet för alla (som har råd), medan man endast bjöd in kungligheter (däribland diktatorer) till bröllopet. Visst är det så ! Ikväll spelade Tyskland mot Ghana. 1-0 slutade det men två saker var viktiga. För det första dessa Vuvuzelor som gör matchen mycket roligare ( jag skrattar genom hela matchen ). För det andra hände nåt som var både nytt och konstigt. Som bekant är det ljuset (bild) som är snabbare än ljudet. När bollen sparkades hörde vi först sparken och sen såg vi den. Det var konstigt. Vad hade de sändnings producenterna gjort för att åstadkomma detta har jag ingen aning om.
Myosotis
24-06-2010, 10:37
CITAT (vitavargen @ 23-06-2010, 23:46)  ...Som bekant är det ljuset (bild) som är snabbare än ljudet. När bollen sparkades hörde vi först sparken och sen såg vi den. Det var konstigt. Vad hade de sändnings producenterna gjort för att åstadkomma detta har jag ingen aning om. Ja!  Då är det inte bara hos mig! Första gången jag märkte det hade jag tappat koncentrationen och tittat bort, då skriker kommentatorn "Mål!!" och jag tittar och hinner se målet! Jag trodde först att jag hade blivit konstig, men sen har det blivit uppenbart att ljudet är fördröjt. CITAT (Berith @ 22-06-2010, 09:27)  Hur går det för "era" lag? Har det (hittills) varit så spännande som ni hoppades?  Det går inte bra. Det verkar som om lagen jag hejar på automatiskt förlorar så jag funderar på att låtsasheja på brasilien en gång för att testa om de också förlorar då  Men spännande har det varit många gånger, de kunde fortfarande ha gått vidare och man sitter och hoppas. Igår gick åtminstone Ghana vidare, det var roligt. [attachment=51372:Ghana.gif] Idag ska jag heja på Slovakien.
CITAT (Myosotis @ 24-06-2010, 11:37)   Det går inte bra. Det verkar som om lagen jag hejar på automatiskt förlorar så jag funderar på att låtsasheja på brasilien en gång för att testa om de också förlorar då  Men spännande har det varit många gånger, de kunde fortfarande ha gått vidare och man sitter och hoppas. Igår gick åtminstone Ghana vidare, det var roligt. [attachment=51372:Ghana.gif] Idag ska jag heja på Slovakien. Men...!  Varför är dom så dumma? Då hejar vi på Slovakien.  Antar jag...  Eller menar du att vi ska heja på dom för att få bort dom? Strunt samma, må laget med flest mål vinna!
vitavargen
24-06-2010, 16:56
CITAT (Myosotis @ 24-06-2010, 11:37)  Ja!  Då är det inte bara hos mig! Första gången jag märkte det hade jag tappat koncentrationen och tittat bort, då skriker kommentatorn "Mål!!" och jag tittar och hinner se målet! Jag trodde först att jag hade blivit konstig, men sen har det blivit uppenbart att ljudet är fördröjt.  Det går inte bra. Det verkar som om lagen jag hejar på automatiskt förlorar så jag funderar på att låtsasheja på brasilien en gång för att testa om de också förlorar då  Men spännande har det varit många gånger, de kunde fortfarande ha gått vidare och man sitter och hoppas. Igår gick åtminstone Ghana vidare, det var roligt. [attachment=51372:Ghana.gif] Idag ska jag heja på Slovakien. Italien är utslagen, Grattis till dig och mig ! Leve Vuvuzela !
Meriona
24-06-2010, 18:11
Jaha vad är det för match ikväll då? Är det Slovakien det, mot vilkadå?
CITAT (Meriona @ 24-06-2010, 19:11)  Jaha vad är det för match ikväll då? Är det Slovakien det, mot vilkadå? Bara Italien, var som förväntat en lätt match för Slovakerna.
vitavargen
27-06-2010, 14:11
Om 50 minuter är det avspark mellan England och Tyskland. Hoppas att det tyska laget vinner, för de spelar mycket bättre.
Leve Vuvuzela !
vitavargen
27-06-2010, 16:00
halvlek, 2-1 för Tyskland
vitavargen
29-06-2010, 19:21
Om tio minuter blåses i Vuvuzelorna mellan Spanien och Portugal. Ingen av dessa lag har varit så bra, så spelet handlar om vem som är sämst.
Aqvakul
29-06-2010, 19:40
Viva Espana!
O så bandade man ett program igår o ska se på det nu o vad möts man av? Jo vuxna pojkar som håller på o leker med en läderkula. och beskedet "dokumentären inställd"
Aqvakul
29-06-2010, 20:24
CITAT (Aqvakul @ 29-06-2010, 20:40)  Viva Espana!  Första halvlek - Spanien trillar boll och Portugal har målchanserna. Lagen har lite för lika spelstil för att det ska bli riktigt underhållande...
vitavargen
29-06-2010, 20:29
CITAT (Aqvakul @ 29-06-2010, 20:40)  Viva Espana!  Ja. Det säger jag också, men deras spel under VM har inte motsvarat förväntningarna.
Aqvakul
29-06-2010, 20:31
CITAT (vitavargen @ 29-06-2010, 21:29)  Ja. Det säger jag också, men deras spel under VM har inte motsvarat förväntningarna. Instämmer!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|