|
CITAT (Gossen Ruda @ 17-06-2010, 10:25)  Don efter person.  Eller som min gamla mamma sa: skit skall skit ha. Men det är ju personangrepp!!!
Myosotis
17-06-2010, 09:30
CITAT (Gossen Ruda @ 16-06-2010, 20:18)  Allt är borgarnas fel, från alla lågtryck till jordskalvet nyligen i Norrland. Har du äntligen förstått det.
Gossen Ruda
17-06-2010, 09:32
CITAT (Ralf @ 17-06-2010, 10:29)  Men det är ju personangrepp!!! Japp, det gäller att kunna sänka sig till en del personers nivå. Och att ta sig upp igen efteråt.  Som det berättades om nån person att han kunde tala med de lärde på latin och med folket på deras språk. Var det inte Linné förrsten?
Red Top
17-06-2010, 09:50
CITAT (Huggorm @ 17-06-2010, 09:07)  Jag kände mycket väl till ordet redan innan 9/11. Enligt inlägget du postade tidigare så var det ju med i SAOB redan 1822. Jag sa inte att du inte kände till ordet. Jag påstod att du förmodligen inte använde det före 9/11.
Huggorm
17-06-2010, 09:55
CITAT (Red Top @ 17-06-2010, 10:50)  Jag sa inte att du inte kände till ordet. Jag påstod att du förmodligen inte använde det före 9/11.  Visst har begreppet blivit vanligare nu, men det var långt ifrån ovanligt före 9/11 heller. Fast då var det kanske snarare ETA, IRA, FARC och liknande man syftade på
herkules
17-06-2010, 10:25
CITAT (Ralf @ 17-06-2010, 10:29)  Men det är ju personangrepp!!! som om surgubben från västkusten bryr sig? han har drabbats av ngt slags storhetsvansinne och tror han kan svänga sig med vad skit som helst här inne.
Gossen Ruda
17-06-2010, 11:07
CITAT (herkules @ 17-06-2010, 11:25)  som om surgubben från västkusten bryr sig? han har drabbats av ngt slags storhetsvansinne och tror han kan svänga sig med vad skit som helst här inne.  Helt fel, Tjockhultsbönan. Jag har bara tröttnat på alla personangrepp från Rahmat2 m.fl. nick. Jag börjar faktiskt fundera på om det finns en person bakom nicket, dvs en person som tänker och tycker likadant, eller om det är en skapad personlighet av en schitzofren människa i avsikt att hålla igång diskussioner. Vem Rahmat var hade jag koll på tidigare, men om det verkligen var den människan eller en avbild av honom fick jag aldrig klart för mig innan h*n stängdes av. Dert finns många märkligheter på nätet.
skogstroll
17-06-2010, 11:11
CITAT (Gossen Ruda @ 17-06-2010, 09:50)  När skall du lära dig att inte komma med personangrepp, ditt flanhuve. vad e ett flanhuve?
Chamomille
17-06-2010, 11:28
 Tjockhultsbönan
skogstroll
17-06-2010, 11:29
Chamomille
17-06-2010, 11:33
CITAT (skogstroll @ 17-06-2010, 12:29)  Va grinar du för?
herkules
17-06-2010, 11:39
CITAT (Gossen Ruda @ 17-06-2010, 12:07)  Helt fel, Tjockhultsbönan. Jag har bara tröttnat på alla personangrepp från Rahmat2 m.fl. nick. Jag börjar faktiskt fundera på om det finns en person bakom nicket, dvs en person som tänker och tycker likadant, eller om det är en skapad personlighet av en schitzofren människa i avsikt att hålla igång diskussioner. Vem Rahmat var hade jag koll på tidigare, men om det verkligen var den människan eller en avbild av honom fick jag aldrig klart för mig innan h*n stängdes av. Dert finns många märkligheter på nätet. sitter du och diagnostiserar folk här? illa, illa.
Gossen Ruda
17-06-2010, 11:44
Hoppas inte skogstrollet tog åt sig, invektivet gäller bara den berörda och likasinnade. När jag kallas för surgubben från västkusten är det stor risk för en paj i nyllet tillbaka. Ett flanhuve är fö den översta delen på en flane. Hoppas nu ingen tror att jag sitter här och är ilsk och tuggar fradga, jag har skrattat gott åt många kommentarer här.  CITAT (herkules @ 17-06-2010, 12:39)  sitter du och diagnostiserar folk här? illa, illa. Jag diagnostiserar möjligen nicken. Nog är det trevligare att veta att man diskuterar med en person av kött och blod än med en skapad personlighet som är lika flyktig som en fjärt.
Bengalow
17-06-2010, 12:00
Ett flan är en pajdegstårta, hur nu detta kan passa som invektiv?
skogstroll
17-06-2010, 12:02
aha så det var inte jag som var tjockhultar'n - det var ju skönt  tror jag...... men vad är en FLANE??????!!!!
CITAT (skogstroll @ 17-06-2010, 12:11)  vad e ett flanhuve?  Jag visste inte heller vad ett flanhuve va och inte kunde Google hjälpa mej. H*n (är Google en hon eller han förresten...?  ) undrade om jag menade Flanhövve BK.
*Stintan*
17-06-2010, 12:12
CITAT (Berith @ 17-06-2010, 13:09)  Jag visste inte heller vad ett flanhuve va och inte kunde Google hjälpa mej. H*n (är Google en hon eller han förresten...?  ) undrade om jag menade Flanhövve BK.  Ja inte låter det som något man skulle kunna äta iallafall.
skogstroll
17-06-2010, 12:15
jag tycker det låter som en könssjukdom
theseraphim
17-06-2010, 12:15
CITAT (skogstroll @ 17-06-2010, 13:02)  aha så det var inte jag som var tjockhultar'n - det var ju skönt  tror jag...... men vad är en FLANE??????!!!!  en flane är lite som en byfåne, bondlurk, idiot, lite efter osv....
Bengalow
17-06-2010, 12:19
Du menar att det skulle passa på någon här? Vad är det Ruda skriver..."-Speglosan vanärar endast sin upphovsman!". Jaja, prata om att spotta i motvind.
skogstroll
17-06-2010, 12:21
passar nog in på mig, jag är en riktig byfåne och bondlurk vill jag gärna skriva på mitt visitkort
Gossen Ruda
17-06-2010, 12:58
Jag vill bara påpeka att jag synnerligen sällan använder invektiv om personer men när jag får skit slängd på sig om och om igen slänger jag tillbaka förr eller senare. Det är tråkigt att när vissa personer inte lyckas övertyga omgivningen om att deras inställning är den enda rätta så börjar man angripa meningsmotståndarna personligen istället för åsikterna. Gå gärna tillbaka några sidor och läs på ordentligt.
Ordet »flane« är dialekt och känt bland annat i Hallands inland öster om Varberg. Det betyder en tokig och påflugen man, en som inte har vett att hålla avstånd till främlingar. Motsvarande kvinnliga beteckning är »flana« som betyder lättsinnig kvinna. Både flane och flana finns i SAOB. Där finns också verbet »(att) flana« som betyder 1) fara fram utan eftertanke, vara lättsinnig 2) hånskratta, flamsa
skogstroll
17-06-2010, 13:19
Substantiv Böjningar av Tjockhult neutrumSingularNominativ TjockhultGenitiv TjockhultsTjockhult- (nedsättande, södra Götaland) Stockholm
...tur man bor i Östra Svealand
herkules
17-06-2010, 13:31
CITAT (theseraphim @ 17-06-2010, 13:15)  en flane är lite som en byfåne, bondlurk, idiot, lite efter osv.... mmm, trevligt att kasta det i ansiktet på människor här inne, moget liksom. *spyr*
skogstroll
17-06-2010, 13:35
CITAT (herkules @ 17-06-2010, 14:31)  mmm, trevligt att kasta det i ansiktet på människor här inne, moget liksom. *spyr* vi har en spy-gubbe om du behöver
Aqvakul
17-06-2010, 13:35
CITAT (herkules @ 17-06-2010, 14:31)  mmm, trevligt att kasta det i ansiktet på människor här inne, moget liksom. *spyr* Javisst, särskilt för den som stoltserar med den uppfodrande devisen "Speglosan vanärar endast sin upphovsman."
Gossen Ruda
17-06-2010, 13:41
Just "hult" är typiskt Götalandsmål och finns i många ortsnamn även om det förekommer längre norrut också. Betyder skogsdunge. Norrut kallas Stockholm nog mer för Fjollträsk. CITAT (herkules @ 17-06-2010, 14:31)  mmm, trevligt att kasta det i ansiktet på människor här inne, moget liksom. *spyr* Hur moget är det då att skriva "surgubben från västkusten"? Dina spyor hamnar nog mest i ditt eget knä. CITAT (Aqvakul @ 17-06-2010, 14:35)  Javisst, särskilt för den som stoltserar med den uppfodrande devisen "Speglosan vanärar endast sin upphovsman."  Magistern kanske skulle kolla lite VARFÖR jag skrev så? Det var inte jag som började.
skogstroll
17-06-2010, 13:45
Ja jag kan förstå att man kallar det fjollträsk fast jag själv är en "träskfjolla" (fast några mil bort i förorten tack och lov). Varje dag i t.ex. T-banan skäms jag för mina medmänniskor och hur de beter sig bland folk. De knuffas, trängs och har sig, oartiga mot äldre människor, gafflar i 300 decibel i sina mobiler om sina jätteviktiga möten som om inget annat fanns... Om man går av T-banan på Centralen och ställer sig lite vid sidan så tar det inte lång tid innan nån går in i en som om man var osynlig. Är det bara Stockholmare som beter sig såhär eller finns det fler folk i världen som är så? Där jag bor ute i ingenting så hälsar folk på varann till och med, vilken skillnad det kan vara på några mil.
*Stintan*
17-06-2010, 13:54
CITAT (Gossen Ruda @ 17-06-2010, 14:41)  Det var inte jag som började. Du lever verkligen upp till ditt nick men är det inte dags att spotta ut det där gamla tuggummit nu? Märker du inte att det fått en sur bismak.
Gossen Ruda
17-06-2010, 14:10
CITAT (*Stintan* @ 17-06-2010, 14:54)  Du lever verkligen upp till ditt nick men är det inte dags att spotta ut det där gamla tuggummit nu? Märker du inte att det fått en sur bismak.  Munnen är helt ren från tuggummi men ideligen får jag påhopp där andra medlemmar drar upp saker som borde fått vila. Jag får väl svara?
Chamomille
17-06-2010, 14:10
CITAT (skogstroll @ 17-06-2010, 14:45)  Där jag bor ute i ingenting så hälsar folk på varann till och med, vilken skillnad det kan vara på några mil.  Just det  Vi som bor i skogen kan till och med prata
Bengalow
17-06-2010, 14:46
Ibland får man dejavu-upplevelser, som idag t.ex. när Rudan skrev" -Det var inte jag som började!". Då kom jag plötsligt ihåg hur det kunde gå till hos ungarna, när dom var små, mycket små.
herkules
17-06-2010, 15:08
CITAT (skogstroll @ 17-06-2010, 14:45)  Ja jag kan förstå att man kallar det fjollträsk fast jag själv är en "träskfjolla" (fast några mil bort i förorten tack och lov). Varje dag i t.ex. T-banan skäms jag för mina medmänniskor och hur de beter sig bland folk. De knuffas, trängs och har sig, oartiga mot äldre människor, gafflar i 300 decibel i sina mobiler om sina jätteviktiga möten som om inget annat fanns... Om man går av T-banan på Centralen och ställer sig lite vid sidan så tar det inte lång tid innan nån går in i en som om man var osynlig. Är det bara Stockholmare som beter sig såhär eller finns det fler folk i världen som är så?  jag som egentligen inte gillar människor, tycker att stockholmare överlag är väldigt trevliga, vet precis vilken sida man ska gå på, lämnar plats i rulltrappor, väntar i dörren t tuben och sköter sina mobilsamtal utan att störa andra, tänk så olika man kan uppleva samma stads invånare.  älskar sthlm!
Gossen Ruda
17-06-2010, 15:08
CITAT (Bengalow @ 17-06-2010, 15:46)  Ibland får man dejavu-upplevelser, som idag t.ex. när Rudan skrev" -Det var inte jag som började!". Då kom jag plötsligt ihåg hur det kunde gå till hos ungarna, när dom var små, mycket små. Kan du utveckla detta lite, UTAN att komma med personliga påhopp eller lösa anspelningar? Gärna med exempel från nutiden.
Bengalow
17-06-2010, 15:49
Nä, varför skulle jag vara annorlunda än dig? Jag mindes plötsligt hur det gick till i barnkammaren. Sedan får du tolka Bibeln som du vill.
Gossen Ruda
17-06-2010, 15:59
CITAT (Bengalow @ 17-06-2010, 16:49)  Nä, varför skulle jag vara annorlunda än dig? Jag mindes plötsligt hur det gick till i barnkammaren. Sedan får du tolka Bibeln som du vill. Hur kom bibeln in i sammanhanget??? Fader förlåt dem ty de veta icke vad de göra? Om du nu inte kan förklara dig vore det kanske bäst om du inte skrev så mycket, men du avgör själv.
vitavargen
17-06-2010, 16:04
CITAT (Bengalow @ 17-06-2010, 13:19)  Du menar att det skulle passa på någon här? Vad är det Ruda skriver..."-Speglosan vanärar endast sin upphovsman!". Jaja, prata om att spotta i motvind. (När jag gick genom denna tråd och läste dagens inlägg, funderade jag på att skriva bara två rader tills jag kom fram till ditt inlägg. Frågade mig hur visste han vad jag ville skriva, för det var exakt så som du skriver tänkte jag formulera ett inlägg.) Hoppas att vi kan återgå till ämnet i tråden.
Bengalow
17-06-2010, 16:20
Ruda, uttrycket finns väl dokumenterat... "-Så, som f-n tolkar Bibeln!", d.v.s. tolkning av påstående på det sätt som passar Honom själv för tillfället.
vitavargen
17-06-2010, 16:24
CITAT (Solstorm @ 15-06-2010, 10:45)  ..... Finns det fler riksdagsledamöter som tycker att man bara ska följa de lagar man själv vill? Ja. Det finns flera riksdagsledamöter som följer bara de lagar som gagnar de personligen. Tänkte på den Moderata tanten som sitter i SVT:s tv-studio och fördömer Greenpeace. Vad gjorde hon eller vad gör hon åt att moderata ministrar struntade i att betala den lagstadgade TV-licensen i decennier? De tydligen följde de lagar som gagnade de själva personligen och den Moderata tanten har inget emot sånt. Den Moderata tanten är upprörd över att Greenpeace har påpekat kärnanläggningarnas svaga punkter. Det finns inget i den frågan som gagnar en Moderat personligt. De blir inte av med TV-licenssavgiften genom Greenpeaces aktion. De får inte hemmet städat av en oförsäkrad polska för en liten slant. Detta bråk gäller tydligen mellan kollektivets gagn och individens gagn. Moderaterna är upprörda över detta. (Greenpeaceaktivisterna lär ställas inför rätta för det som hände. Man har rätten att fråga sig har man ställt in för rätta den Moderata tanten som var ute och drack sig full med TV-reportern när hon hade högsta ansvaret som vikarierande överbefällhavare i nödfall? -nej det gjorde man inte. Vilka skillnader på brott och brott. I fortsättningen ska man bara begå de brott som gagnar en själv, för det kan medföra fängelse om det gagnar alla andra  )
Bengalow
17-06-2010, 16:35
Innefattas skattefusk i "civil olydnad"? I så fall borde väl hälften av alla riksdagens ledamöter åtalas. Sviniöst god "lön", och sedan "utgiftsavdrag", som motsvarar normalinkomst för en arbetstagare.
CITAT (vitavargen @ 17-06-2010, 17:24)  Ja. Det finns flera riksdagsledamöter som följer bara de lagar som gagnar de personligen. Tänkte på den Moderata tanten som sitter i SVT:s tv-studio och fördömer Greenpeace. Vad gjorde hon eller vad gör hon åt att moderata ministrar struntade i att betala den lagstadgade TV-licensen i decennier? De tydligen följde de lagar som gagnade de själva personligen och den Moderata tanten har inget emot sånt. Den Moderata tanten är upprörd över att Greenpeace har påpekat kärnanläggningarnas svaga punkter. Det finns inget i den frågan som gagnar en Moderat personligt. De blir inte av med TV-licenssavgiften genom Greenpeaces aktion. De får inte hemmet städat av en oförsäkrad polska för en liten slant. Detta bråk gäller tydligen mellan kollektivets gagn och individens gagn. Moderaterna är upprörda över detta. (Greenpeaceaktivisterna lär ställas inför rätta för det som hände. Man har rätten att fråga sig har man ställt in för rätta den Moderata tanten som var ute och drack sig full med TV-reportern när hon hade högsta ansvaret som vikarierande överbefällhavare i nödfall? -nej det gjorde man inte. Vilka skillnader på brott och brott. I fortsättningen ska man bara begå de brott som gagnar en själv, för det kan medföra fängelse om det gagnar alla andra  ) Och du fortsätter med ditt politiska svammel. Tröttnar du aldrig. Du kanske t.om tror på det själv.
Gossen Ruda
17-06-2010, 16:55
CITAT (Bengalow @ 17-06-2010, 17:20)  Ruda, uttrycket finns väl dokumenterat... "-Så, som f-n tolkar Bibeln!", d.v.s. tolkning av påstående på det sätt som passar Honom själv för tillfället. Som sagt, peka gärna på mina brister men kom inte med svepande formuleringar. Mina egenskaper som tankeläsare är små. CITAT (vitavargen @ 17-06-2010, 17:24)  Ja. Det finns flera riksdagsledamöter som följer bara de lagar som gagnar de personligen. Tänkte på den Moderata tanten som sitter i SVT:s tv-studio och fördömer Greenpeace. Vad gjorde hon eller vad gör hon åt att moderata ministrar struntade i att betala den lagstadgade TV-licensen i decennier? De tydligen följde de lagar som gagnade de själva personligen och den Moderata tanten har inget emot sånt. Den Moderata tanten är upprörd över att Greenpeace har påpekat kärnanläggningarnas svaga punkter. Det finns inget i den frågan som gagnar en Moderat personligt. De blir inte av med TV-licenssavgiften genom Greenpeaces aktion. De får inte hemmet städat av en oförsäkrad polska för en liten slant. Detta bråk gäller tydligen mellan kollektivets gagn och individens gagn. Moderaterna är upprörda över detta. (Greenpeaceaktivisterna lär ställas inför rätta för det som hände. Man har rätten att fråga sig har man ställt in för rätta den Moderata tanten som var ute och drack sig full med TV-reportern när hon hade högsta ansvaret som vikarierande överbefällhavare i nödfall? -nej det gjorde man inte. Vilka skillnader på brott och brott. I fortsättningen ska man bara begå de brott som gagnar en själv, för det kan medföra fängelse om det gagnar alla andra  ) Det dunkelt sagda är det dunkelt tänkta. Om den "moderata tanten" var Maud Olofsson så är hon centerpartist.
Chamomille
17-06-2010, 16:56
CITAT (gnon49 @ 17-06-2010, 17:40)  Och du fortsätter med ditt politiska svammel. Tröttnar du aldrig. Du kanske t.om tror på det själv.
Gossen Ruda
17-06-2010, 16:59
CITAT (gnon49 @ 17-06-2010, 17:40)  Och du fortsätter med ditt politiska svammel. Tröttnar du aldrig. Du kanske t.om tror på det själv. Fast man får sig några goda skratt då och då. Man får bara inte ta honom på allvar.
vitavargen
17-06-2010, 17:18
CITAT (gnon49 @ 17-06-2010, 17:40)  Och du fortsätter med ditt politiska svammel. ..... Du verkar eftersträva speglosan svammel. Jag kan inte lova dig det. Din likasinnade gubbe(Ruda) är stormästare på det.
Chamomille
17-06-2010, 17:36
 Nu ligger jag på ryggen!!!
herkules
17-06-2010, 17:44
CITAT (skogstroll @ 17-06-2010, 14:35)  vi har en spy-gubbe om du behöver  hade ju redan använt den i ett inlägg, dumt att upprepa sig CITAT (Gossen Ruda @ 17-06-2010, 14:41)  Hur moget är det då att skriva "surgubben från västkusten"? meehh, du är ju det ju!
Chamomille
17-06-2010, 17:47
CITAT (herkules @ 17-06-2010, 18:44)  hade ju redan använt den i ett inlägg, dumt att upprepa sig meehh, du är ju det ju! Men du pysen. Har du inget vettigt att skriva?
Huggorm
17-06-2010, 17:48
Jag tycker det är svammel från alla håll här nu
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|