Sidor: 1, 2, 3, 4, 5
vitavargen
CITAT (Carl @ 19-06-2010, 11:48) *
Vitavargen!

I min värld så är en diktator en person som styr en stat utan demokratiska val. .....

Väldigt konstig definition, för Hitler kom ju till makten genom ett val. Var det ett demokratiskt system han hade ?
För min del krävs det andra detaljer som ska finnas på plats så som inga tortyr, inga politiska fångar, fria val, ständiga omröstningar etc. I avsaknaden av dessa detaljer, kan en regim kupera in sig i den demokratiska kortleken.

Edit : Stavfel.
Ralf
CITAT (vitavargen @ 19-06-2010, 14:27) *
Väldigt konstig definition, för Hitler kom ju till makten genom ett val.

och där visade du att du inte har någon allmänbildning o tala om....
haha
AndersKbg
CITAT (vitavargen @ 19-06-2010, 14:27) *
Väldigt konstig definition, för Hitler kom ju till makten genom ett val.
Edit : Stavfel.

Du...det var inte bara stavfel i det inlägget.

Läs på.
http://www.sub.su.se/forint/overs9.htm
Farbror Blå
CITAT (Ralf @ 19-06-2010, 14:51) *
och där visade du att du inte har någon allmänbildning o tala om....
haha

Nej Ralf.
Adolf Schiklgruber, alias Hitler och hans ölkällarparti, kom till makten delvis genom allmänna val.
Hans legitimitet i parlamentet ledde sedan till kuppartade händelser.

Har ni uppmärksammat att diskussionen fortsätter i en ny tråd?

denna tråd är ägnade theseraphim och andras glädje över bröllopet....
vitavargen
CITAT (AndersKbg @ 19-06-2010, 15:01) *
Du...det var inte bara stavfel i det inlägget.
.............................

Att du är anhängare av den hemaka politiken som Moderaterna fört i Sverige sedan hösten 2006, visste jag. Att det är skäl att all tjaft som du väljer att slänga dig visste jag också.

Att du är oärlig och väljer att kapa bort en del av mitt inlägg och lägga det fram utan att påpeka att det finns annat också ( genom punkter som jag lagt här) är nåt nytt som jag lärde mig idag om dig.

Sorgligt. Du kan gärna vara anhägare av Alliansens politik, men var ärlig. Det skadar inte!
Farbror Blå
CITAT (vitavargen @ 19-06-2010, 15:31) *
Att du är anhängare av den hemaka politiken som Moderaterna fört i Sverige sedan hösten 2006, visste jag. Att det är skäl att all tjaft som du väljer att slänga dig visste jag också.

Att du är oärlig och väljer att kapa bort en del av mitt inlägg och lägga det fram utan att påpeka att det finns annat också ( genom punkter som jag lagt här) är nåt nytt som jag lärde mig idag om dig.

Sorgligt. Du kan gärna vara anhägare av Alliansens politik, men var ärlig. Det skadar inte!

För övrigt är detta Theseraphims glädjetråd över bröllopet, ej en fördömande-tråd av vare sej kungahuset, diktaturere eller privatpersoner
Chamomille

Det kom ju från rätt tjäft.
Farbror Blå
CITAT (Chamomille @ 19-06-2010, 15:39) *
Det kom ju från rätt tjäft.

För övrigt är detta Theseraphims glädjetråd över bröllopet, ej en fördömande-tråd av vare sej kungahuset, diktaturer eller privatpersoner
Ralf
CITAT (Farbror Blå @ 19-06-2010, 15:04) *
Nej Ralf.
Adolf Schiklgruber, alias Hitler och hans ölkällarparti, kom till makten delvis genom allmänna val.
Hans legitimitet i parlamentet ledde sedan till kuppartade händelser.

Har ni uppmärksammat att diskussionen fortsätter i en ny tråd?

denna tråd är ägnade theseraphim och andras glädje över bröllopet....

Jag vet precis hur Hitler kom till makten.
*Stintan*
CITAT (Farbror Blå @ 19-06-2010, 15:41) *
För övrigt är detta Theseraphims glädjetråd över bröllopet, ej en fördömande-tråd av vare sej kungahuset, diktaturer eller privatpersoner

bravo.gif
AndersKbg

Du är ju rolig.

Vad har mina politiska åsikter med din okunskap i historia att göra?
En människa med så svagt intellekt som du besitter borde logga ut. Nu.
Ralf
Jag ser fram emot Theseraphims reseberättelse när han kommer hem. Ska bli spännande o höra vad han har upplevt och sett. Själv hörde jag nyss jetplanen dåna på avstånd.
Chamomille
CITAT (Ralf @ 19-06-2010, 15:51) *
Jag ser fram emot Theseraphims reseberättelse när han kommer hem. Ska bli spännande o höra vad han har upplevt och sett. Själv hörde jag nyss jetplanen dåna på avstånd.

biggrin.gif En reseberättelse. Jag har tagit en promenad till Trinntorp idag. Räknas det?
Farbror Blå
Absolut=)
Ralf
CITAT (Chamomille @ 19-06-2010, 16:13) *
biggrin.gif En reseberättelse. Jag har tagit en promenad till Trinntorp idag. Räknas det?

nej det var ju TS berättelse jag ville läsa...
vitavargen
CITAT (AndersKbg @ 19-06-2010, 15:51) *
......En människa med så svagt intellekt som du besitter borde logga ut. Nu.

Just den meningen talar mycket om den djupa högertanken och människoförakten som du besitter. Plus att du är oärlig också.

Du finns aldrig i nån debatt. Du kommer in bara för att anmäla ditt missnöje med jämlikhetssträveri och manifestera din oärlighet (genom sättet att citera).
gnon49
Ja, själv såg jag stolta föräldrar, ett brudpar fyllt av kärlek till varandra. Kort sagt ett bröllop som det lyste om.
En ljus akt i tidens anda helt enkelt. Att det var kungligt kom i andra hand.
Gita
CITAT (gnon49 @ 19-06-2010, 18:04) *
Ja, själv såg jag stolta föräldrar, ett brudpar fyllt av kärlek till varandra. Kort sagt ett bröllop som det lyste om.

Oerhört vackert och kärleksfullt, Victoria verkligen strålade av lycka.
T.o.m. ganska kyliga jag blev nästan rörd
Gita
Kryddan03
CITAT (gnon49 @ 19-06-2010, 18:04) *

Samma här! Måste nog erkänna att jag fällde en liten tår då de vandrade uppför altargången. wink.gif
Det känns också lite behövligt i allt elände som situationen i världen, oljekatastrofer, räntelägen etc. Inget som förändrar så mycket men en påminnelse om att det finns kärlek och hopp. smile.gif

P S Eftersom det är Odla vill jag bara förtydliga att jag naturligtvis inte förringar andras bröllop och kärlek. wink.gif
AndersKbg
CITAT (vitavargen @ 19-06-2010, 18:02) *
Just den meningen talar mycket om den djupa högertanken. Plus att du är ärlig också.
Du kommer in för att anmäla ditt missnöje med jämlikhetssträveri och manifestera din ärlighet (genom sättet att citera). Jag älskar såna som dig, puss.

Vad menar du?
*Stintan*
Attans så mycket folk det var på stan crazy.gif undrar hur många de va.. ½ miljon sa dom nu på TV ohmy.gif

Ja det går inte att ta misste på deras lycka iallafall.
ryss_борис
CITAT (Farbror Blå @ 19-06-2010, 14:19) *
Heja Tikka!!
Äntligen en som sett vad tråden EGENTLIGEN handlade om, en Odlaits fröjd över att få fara på bröllop.

Har en direkt kommentar till er bråkstakar: Om du på arbetet/i umgängeskretsen får berättat för dej att någon ska åka på bröllop/fest/gå på konsert eller liknande, MÅSTE du då berätta att du spyr på arrangemanget?

Man gläds med den som är glad och känner med den som är ledsen.

Jag tycker det är toppen att vi får något kul att fira i Sverige! Om du inte gillar att fira, låt då bli, men god ton säger att man inte anti-firar, dvs gör ned allt som firandet innebär.
Debatter om republik/diktatorer och annat kan vara viktiga men INTE på bröllopsdagen.

Ingen av oss skulle drömma om att under ramadan skriva och göra ned islam och dess grundpelare, eller på första maj tala illa om arbetarrörelsen.
There is a time and a place for everything, and this aint it!

Theseraphim, ha så trevligt och hälsa de unga tu från farbror Blå =)

Du kan knappast beskylla oss andra för att föra diskussionen på fel spår då tråden saknar diskussionsunderlag. Trådstartaren påstår bara att det ska bli roligt att åka dit. Det rör sig alltså endast om ett konstaterande, då kan man inte förbjuda folk att samtala om närliggande ämnen, eftersom inte TS klargjort exakt vad tråden ska handla om. Av huvudrubriken att döma tycker jag det är högst relevant skriva att man inte ska dit därför att man t.ex. ogillar monarkin.

Om du är moderator/admin tycker jag gott du kan kosta på dig att redigera värdelösa huvudinlägg, så slipper du sånt här tjafs...
vitavargen
CITAT (AndersKbg @ 19-06-2010, 18:22) *
Vad menar du?

Din oärlighet maximerade du genom att lägga till en mening i mitt inlägg och citera det. Vad äckliga en del borgerliga är.

Som vana brukar jag inte vända mig till admin., men i detta fall beroende på att du maxeimerar din oärlighet måste jag härmed anmäla dig för den otillåtna redigeringen som du gör.

( alla andra hederliga medlemmar, oavsett politisk tillhörighet ber jag om att reagera på det osmakliga i inlägg #120 och jämföra det med mitt inlägg. Sista meningen är ditlagd av AndersKbg. )

CITAT (Farbror Blå @ 19-06-2010, 15:41) *

Det du säger strider mot Forumsreglerna. En tråd är skapade och alla har rätten att ta upp de aspekter som får plats i trådens ämne. Det finns inget förbjud mot detta. Att hindra oss andra är just det som Stintan hade som syfte och det är bedrövligt och borde stoppas)
AndersKbg
CITAT (vitavargen @ 19-06-2010, 20:14) *
Din oärlighet maximerade du genom att lägga till en mening i mitt inlägg och citera det. Vad äckliga en del borgerliga är.

Som vana brukar jag inte vända mig till admin., men i detta fall beroende på att du maxeimerar din oärlighet måste jag härmed anmäla dig för den otillåtna redigeringen som du gör.

( alla andra hederliga medlemmar, oavsett politisk tillhörighet ber jag om att reagera på det osmakliga i inlägg #120 och jämföra det med mitt inlägg. Sista meningen är ditlagd av AndersKbg. )

Men hörru du...när du ändå har admin på tråden, kan du inte rapportera dina egna skitinlägg då?
Please?
Aqvakul
CITAT (AndersKbg @ 19-06-2010, 20:21) *
Men hörru du...när du ändå har admin på tråden, kan du inte rapportera dina egna skitinlägg då?
Please?

Viktigare här är väl om du verkligen har manipulerat VV.s inlägg i ditt citat eller om det var ett misstag...
vitavargen
CITAT (Aqvakul @ 19-06-2010, 20:28) *
Viktigare här är väl om du verkligen har manipulerat VV.s inlägg i ditt citat eller om det var ett misstag...

Det är inget misstag, det är maximering av oärligheten hos Anderskbg.
Gita

Det du säger strider mot Forumsreglerna. En tråd är skapade och alla har rätten att ta upp de aspekter som får plats i trådens ämne. Det finns inget förbjud mot detta. Att hindra oss andra är just det som Stintan hade som syfte och det är bedrövligt och borde stoppas)

Får jag fråga hur gammal du är? 14 kanske?
Gita
Aqvakul
CITAT (Gita @ 19-06-2010, 20:32) *
Gita

Spelar åldern någon roll? confused.gif
vitavargen
CITAT (Gita @ 19-06-2010, 20:32) *
Gita

Brukar du skriva till fjortisar på Internet smile.gif ?
AndersKbg
CITAT (Aqvakul @ 19-06-2010, 20:28) *

Jag felciterar inte av misstag. Givetvis var det medvetet och jag står för det.
VV har kört sin jävla stil här några dagar nu och jag ville driva med aset lite.
That´s it.

Om man sen tar det som ett skämt (vilket det faktiskt var) eller eller ej, spelar ingen roll.
Det var medvetet.
*Stintan*

I samband med att du blev medlem på forumet godkände du också de regler som gäller. Där står bl.a. vad som inte är tillåtet.
Du måste ha missat det.

"- Kränkningar eller hot mot personer eller grupper av personer, obsceniteter eller stötande material eller annat oförenligt med god netiquette."

Sluta med dina ogrundade anklagelser för dom kommer bara att slå tillbaka på dig själv. Jag är väldigt trött på dina personangrepp och kränkningar.
Aqvakul
CITAT (AndersKbg @ 19-06-2010, 20:36) *
VV har kört sin jävla stil här några dagar nu och jag ville driva med aset lite.
That´s it.

Om man sen tar det som ett skämt (vilket det faktiskt var) eller eller ej, spelar ingen roll.
Det var medvetet.

Bra att du står för din dumhet!
*Stintan*
Konstigt att en del reagerar på om man inte tar med hela inlägg när man citerar någon medan man av andra får skit för att man bara tar med en del av inläggen. Det verkar bli fel och misstolkas hur f*n man än bär sig åt.

En oskriven regel på de allra flesta forum är att man bör försöka hålla sig till ämnet som trådskaparen menat. Det innebär som jag tolkar det att man inte ska leda tråden OFF TOPIC om det går att undvika. Det är alltså inte OK om inte TS är med på noterna.
Aqvakul
CITAT (*Stintan* @ 19-06-2010, 20:51) *
Konstigt att en del reagerar på om man inte tar med hela inlägg när man citerar någon medan man av andra får skit för att man bara tar med en del av inläggen. Det verkar bli fel och misstolkas hur f*n man än bär sig åt.

Det är väl "skitsaker" och inget att bry sig om. Men att manipulera citat är definitivt inte OK, hur dumt man än tycker att opponenten uppfört sig.
AndersKbg
CITAT (Aqvakul @ 19-06-2010, 20:56) *
Det är väl "skitsaker" och inget att bry sig om. Men att manipulera citat är definitivt inte OK, hur dumt man än tycker att opponenten uppfört sig.

Helt rätt, men nu tyckte jag att jag skrev så tydligt att det borde framgå attt det var manipulerat.
*slår mig på fingrarna*

vitavargen
CITAT (AndersKbg @ 19-06-2010, 20:36) *
That´s it.

Det var medvetet.

Kom gärna med flera såna bortförklaringar. Det är en sorts röntgen på vad du är vad du bär på.
AndersKbg
CITAT (vitavargen @ 19-06-2010, 21:24) *
Kom gärna med flera såna bortförklaringar. Det är en sorts röntgen på vad du är vad du bär på.

Öööh...vilka bortförklaringar?
Skrev jag inte klart och tydligt att det var medvetet eller?

Är du verkligen såhär dum på riktigt?
*Stintan*
CITAT (Aqvakul @ 19-06-2010, 20:56) *

Ja det beror ju på hur man bemöts menar jag. Jag kan inte heller tycka att det är OK att manipulera citat men det var inte något jag avsåg med mitt inlägg.
vitavargen
CITAT (*Stintan* @ 19-06-2010, 20:41) *
.......

"- Kränkningar eller hot mot personer eller grupper av personer, obsceniteter eller stötande material eller annat oförenligt med god netiquette."

......

Ingen kan i hela världen kränka dig bättre än vad du gör själv av följande anledningar:
-Du vill utvisa majoriteten från Sverige( därav mitt förslag på att gasa ihjäl folk).
- Du skriver ettt inlägg och hoppar (så äckligt som du gjorde i ditt inlägg)på repunbliker i Sverige, men senare säger du att du inte är royalist.
- Du försvarar tortyr av människor i andra länder, men när vi protesterar visar det sig att du inte ville det heller.

Är det inte självkränkande att påstå saker som du inte står för? Du hade ett syfte och det var det att stoppa kritik av bröllopet, vilket du misslyckades med. Du är mästaren på kränkningar av dig själv och andra. Sluta med det.
Gita
CITAT (Aqvakul @ 19-06-2010, 20:33) *
Spelar åldern någon roll? confused.gif

Tja, inläggen från Vitavarg är ibland så omogna och ogenomtänkta att jag faktiskt misstänker att det ligger en rebellisk, men inte särskilt kunnig fjortis bakom.
Gita
ryss_борис
CITAT (*Stintan* @ 19-06-2010, 20:51) *

En oskriven regel på de allra flesta forum är att man bör försöka hålla sig till ämnet som trådskaparen menat. Det innebär som jag tolkar det att man inte ska leda tråden OFF TOPIC om det går att undvika. Det är alltså inte OK om inte TS är med på noterna.

Om man ska ta med hela inlägg eller enstaka meningar när man citerar beror naturligtvis på vad man avser att svara på.

Korrekt. Dock så kan det vara en god idé att formulera någon typ av frågeställning, eller något annat som får igång en diskussion. Måste säga att kvalitén på både inlägg och trådstarter är enastående dålig på detta forum.
Huggorm
CITAT (vitavargen @ 19-06-2010, 21:32) *
Ingen kan i hela världen kränka dig bättre än vad du gör själv av följande anledningar:
-Du vill utvisa majoriteten från Sverige( därav mitt förslag på att gasa ihjäl folk).
- Du skriver ettt inlägg och hoppar (så äckligt som du gjorde i ditt inlägg)på repunbliker i Sverige, men senare säger du att du inte är royalist.
- Du försvarar tortyr av människor i andra länder, men när vi protesterar visar det sig att du inte ville det heller.

Är det inte självkränkande att påstå saker som du inte står för? Du hade ett syfte och det var det att stoppa kritik av bröllopet, vilket du misslyckades med. Du är mästaren på kränkningar av dig själv och andra. Sluta med det.

Du läser ut saker ur folks inlägg som egentligen inte står där, och sedan anklagar du dom för att inte stå för vad dom skrivit. Så kan man inte göra, det borde du förstå.
Gita
CITAT (Aqvakul @ 19-06-2010, 20:49) *
Bra att du står för din dumhet!

Nämen magistern då!
Gita
AndersKbg
CITAT (Gita @ 19-06-2010, 21:35) *
Tja, inläggen från Vitavarg är ibland så omogna och ogenomtänkta att jag faktiskt misstänker att det ligger en rebellisk, men inte särskilt kunnig fjortis bakom.
Gita

Jag har också tänkt i de banorna men det finns vissa saker som talar emot det.
Det verkar mer som om människan är en bitter rättshaverist som hade för lite sand i lådan.

Maken till snedvrängare har jag aldrig skådat.
Gita
CITAT (vitavargen @ 19-06-2010, 20:34) *
Brukar du skriva till fjortisar på Internet smile.gif ?

Du kanske borde hålla dig till det. har jag rätt ? Är du en uppkäftig rebellisk fjortis?
Gita
Kryddan03
CITAT (ryss_бори @ 19-06-2010, 21:35) *
Korrekt. Dock så kan det vara en god idé att formulera någon typ av frågeställning, eller något annat som får igång en diskussion. Måste säga att kvalitén på både inlägg och trådstarter är enastående dålig på detta forum.

Är det något tvång att vara här? Det kanske finns andra forum som håller högre kvalitet och passar dig bättre? Inte så att jag aldrig kan tänka mig att du inte är välkommen här - men om du vantrivs är det kanske inte så bra för dig?
vitavargen
CITAT (Gita @ 19-06-2010, 21:36) *
............................
Gita

Kom igen!

Brukar du umgås med fjortisar över Internet smile.gif

Är bara nyfiken.
vitavargen
CITAT (Kryddan03 @ 19-06-2010, 21:41) *
Är det något tvång att vara här? Det kanske finns andra forum som håller högre kvalitet och passar dig bättre? Inte så att jag aldrig kan tänka mig att du inte är välkommen här - men om du vantrivs är det kanske inte så bra för dig?

Nu har samlats de borgerliga i tråden med syfte att skapa bråk.

Mitt förslag är att gå tillbaka som en hederlig borgerlig och ta mitt första inlägg (som fördärvades av Stintan) och försök att svara på den rättvisa frågan:

Varför väljer Moderater att umgås med torterare och journalistfängslare i världen ? Vad är det ni får ut av det? Några exempel är representanter från Eritrea och Iran som varit bjudna till festen av Moderaterna. Vill ni också tortera era motståndare? Är det OK att de som inte tycker som ni torteras och hängs i andra länder ?
Ralf
nehej nu ser jag fram emot att få höra vad TS gjorde i sthlm, var det verkligen 500.000 på gatorna? Det var inte illa i sånt fall.
Kryddan03
CITAT (vitavargen @ 19-06-2010, 21:48) *
Nu har samlats de borgerliga i tråden med syfte att skapa bråk.

Mitt förslag är att gå tillbaka som en hederlig borgerlig och ta mitt första inlägg (som fördärvades av Stintan) och försök att svara på den rättvisa frågan:

Varför väljer Moderater att umgås med torterare och journalistfängslare i världen ? Vad är det ni får ut av det? Några exempel är representanter från Eritrea och Iran som varit bjudna till festen av Moderaterna. Vill ni också tortera era motståndare? Är det OK att de som inte tycker som ni torteras och hängs i andra länder ?

Jag får verkligen hoppas att du helt enkelt haft problem med funktionen för att citera och rättar till det...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon