|
ryss_борис
19-06-2010, 20:57
CITAT (Kryddan03 @ 19-06-2010, 21:41)  Är det något tvång att vara här? Det kanske finns andra forum som håller högre kvalitet och passar dig bättre? Inte så att jag aldrig kan tänka mig att du inte är välkommen här - men om du vantrivs är det kanske inte så bra för dig? Jag är medlem på fler forum än detta, men kan inte låta bli att förundras över att detta forum - där vuxna utgör en majoritet, (antar jag) också är det forum med sämst kvalité på både inlägg och skrift. Känns lite komiskt med tanke på att på vissa av de forum jag pratar om är medelåldern på dess användare ca 15 år - ändå uttrycker de sig betydligt bättre grammatiskt än vad majoriteten på odla gör. För övrigt är jag främst här för att ställa frågor angående växter.
CITAT (vitavargen @ 19-06-2010, 21:42)  Kom igen! Brukar du umgås med fjortisar över Internet  Är bara nyfiken. Ärligt talat så brukar jag inte funderat över skribenternas ålder, men en del av dina inlägg har den karaktären att jag starkt misstänker att du är en fjortis som älskar att retas. Att du tycker att det är skitkul när någon tar dina inlägg på allvar och författar långa och indignerade svar. Jag kan förstås ha fel, kanske är du som någon påstod en bitter och olycklig människa, snudd på rättshaverist. Fast jag föredrar fjortisteorin. Gita
Kryddan03
19-06-2010, 21:02
CITAT (ryss_бори @ 19-06-2010, 21:57)  Jag är medlem på fler forum än detta, men kan inte låta bli att förundras över att detta forum - där vuxna utgör en majoritet, (antar jag) också är det forum med sämst kvalité på både inlägg och skrift. Känns lite komiskt med tanke på att på vissa av de forum jag pratar om är medelåldern på dess användare ca 15 år - ändå uttrycker de sig betydligt bättre grammatiskt än vad majoriteten på odla gör.
För övrigt är jag främst här för att ställa frågor angående växter. Då förstår jag än mindre vad du får ut av att gång efter gång påpeka den, enligt dig, dåliga kvaliteten. För jag antar att det även inbegriper de svar du får på dina växtfrågor.
vitavargen
19-06-2010, 21:05
CITAT (ryss_бори @ 19-06-2010, 21:57)  ...... För övrigt är jag främst här för att ställa frågor angående växter. Det är en internationell känd fenomen med utvisning av den som säger annat än en själv. Den duma kommentaren av Kryddan03 läste jag och därför valde jag att gå tillbaka till det ursprunliga i tråden ( det som i skites av Stintan). Ingen har rätten att fråga varken dig eller nån annan vad du gör på detta Forum. Kryddan03 är bara ett exempel på borgerliga med slut på argumenter. Strunta i dem !
Chamomille
19-06-2010, 21:08
CITAT (Huggorm @ 19-06-2010, 21:36)  Du läser ut saker ur folks inlägg som egentligen inte står där, och sedan anklagar du dom för att inte stå för vad dom skrivit. Så kan man inte göra, det borde du förstå. har man taggarna utåt och hugger åt alla håll så hjälper inte sunt förnuft. En politiskt härdsmälta gör inte saken bättre. Ett vi och dom-syndrom på toppen skapar katastrofen.
CITAT (vitavargen @ 19-06-2010, 22:05)  Det är en internationell känd fenomen med utvisning av den som säger annat än en själv. Den duma kommentaren av Kryddan03 läste jag och därför valde jag att gå tillbaka till det ursprunliga i tråden ( det som i skites av Stintan).
Ingen har rätten att fråga varken dig eller nån annan vad du gör på detta Forum. Kryddan03 är bara ett exempel på borgerliga med slut på argumenter. Strunta i dem ! Nu börjar du väl ändå bli helt obegriplig. Gita
Snöflinga
19-06-2010, 21:16
Undrar också hur TS har haft det idag  Fast du kanske får öppna en ny tråd ...
*Stintan*
CITAT (vitavargen @ 19-06-2010, 21:32)  Ingen kan i hela världen kränka dig bättre än vad du gör själv av följande anledningar: -Du vill utvisa majoriteten från Sverige( därav mitt förslag på att gasa ihjäl folk). - Du skriver ettt inlägg och hoppar (så äckligt som du gjorde i ditt inlägg)på repunbliker i Sverige, men senare säger du att du inte är royalist. - Du försvarar tortyr av människor i andra länder, men när vi protesterar visar det sig att du inte ville det heller.
Är det inte självkränkande att påstå saker som du inte står för? Du hade ett syfte och det var det att stoppa kritik av bröllopet, vilket du misslyckades med. Du är mästaren på kränkningar av dig själv och andra. Sluta med det. Du har uppenbarligen inte läst och föstått ett enda dugg av det jag skrivit tidigare utan har bara ett behov att förtala. Sorry men du är inte trovärdig. Vem har jag kränkt?
Kryddan03
Det är en himla tur att jag definitivt inte är moderat så att jag inte behöver ta åt mig av vv:s stolligheter.  Ja, ja han blir väl inte så långvarig kan tänka.
vitavargen
CITAT (Gita @ 19-06-2010, 22:15)  Nu börjar du väl ändå bli helt obegriplig. Gita Vad är det som är obegrigligt ?
AndersKbg
19-06-2010, 21:24
CITAT (vitavargen @ 19-06-2010, 22:16)  Vad är det som är obegrigligt ? Din diagnos.
Aqvakul
19-06-2010, 21:26
Herre J att ni bara orkar - detta är Odla när det är som sämst... OT OT OT
Kryddan03
19-06-2010, 21:34
CITAT (Aqvakul @ 19-06-2010, 22:26)  Herre J att ni bara orkar - detta är Odla när det är som sämst... OT OT OT Nåja - handen på hjärtat - hur var det nu med sten och glashus?
Aqvakul
19-06-2010, 21:45
CITAT (Kryddan03 @ 19-06-2010, 22:34)  Nåja - handen på hjärtat - hur var det nu med sten och glashus?  jag är inte oskyldig, men jag är banne mig inte värst..
Kryddan03
19-06-2010, 21:50
CITAT (Aqvakul @ 19-06-2010, 22:45)  jag är inte oskyldig, men jag är banne mig inte värst.. Det kan jag hålla med om - åtminstone inte i den här tråden- och inte jag heller.
ryss_борис
19-06-2010, 21:50
CITAT (Kryddan03 @ 19-06-2010, 22:02)  Då förstår jag än mindre vad du får ut av att gång efter gång påpeka den, enligt dig, dåliga kvaliteten. För jag antar att det även inbegriper de svar du får på dina växtfrågor. Nej, de svaren jag fått på de växtfrågor jag ställt var det inget fel på. Eller jo, grammatiskt sett så var det väl inget att hurra över, men det är av mindre vikt då jag fick svar på det jag faktiskt undrade över. Jag sitter inte och hakar upp mig på lite småfel här och där, utan det är främst i den här delen av forumet jag reagerat över hur svårt det är att föra en vettig diskussion.
Har inte läst hela tråden, måste bara fråga er som klagar på att ni är med och betalar kalaset. Har någon av er räknat ut hur mycket ni är med och betalar, utslaget per person alltså? Gör det.
herkules
20-06-2010, 21:55
CITAT (Anma @ 20-06-2010, 17:32)  Har inte läst hela tråden, måste bara fråga er som klagar på att ni är med och betalar kalaset. Har någon av er räknat ut hur mycket ni är med och betalar, utslaget per person alltså? Gör det. det är väl inte så många kronor per år och människa som går till kungahuset egentligen, fast de pengarna kunde ju gå till något/några som behövde dem istället, hemlösa eller så.
theseraphim
20-06-2010, 22:07
CITAT (Ralf @ 19-06-2010, 21:52)  nehej nu ser jag fram emot att få höra vad TS gjorde i sthlm, var det verkligen 500.000 på gatorna? Det var inte illa i sånt fall. det var 500k på gatorna!
theseraphim
20-06-2010, 22:24
Nu är man hemma igen och oj vad roligt det var, en underbar stämning och en kollektiv glädje som ingen president eller statsminister kan ordna. Har tagit massa kort på en massa kungligheter. Och till sist ang kostnaderna så tjänar vi mer pengar på detta bröllop än vad vi lägger ut, det finns allt bättre saker att spara pengar på tex försvaret. Kungahuset är våran nationella länk till historien i stort skulle vi skaffa en "president" så skulle Sverige kännas kallt o tråkigt. Tror tex inte att en svensk president hade skapat någon större uppmärksamhet vid utomlandsbesök i jämnförelse med en kung.
Nåväl jag startade inte denna tråd i politiskt syfte och de som skrivit i politiskt syfte sketer jag fullständigt i att ens läsa:-)
Summa summarum
Det var ofantligt trevligt och en historisk händelse som hamnar i böckerna....o jag var där!
CITAT (theseraphim @ 20-06-2010, 23:24)  Nu är man hemma igen och oj vad roligt det var, en underbar stämning och en kollektiv glädje som ingen president eller statsminister kan ordna. Har tagit massa kort på en massa kungligheter. Och till sist ang kostnaderna så tjänar vi mer pengar på detta bröllop än vad vi lägger ut, det finns allt bättre saker att spara pengar på tex försvaret. Kungahuset är våran nationella länk till historien i stort skulle vi skaffa en "president" så skulle Sverige kännas kallt o tråkigt. Tror tex inte att en svensk president hade skapat någon större uppmärksamhet vid utomlandsbesök i jämnförelse med en kung.
Nåväl jag startade inte denna tråd i politiskt syfte och de som skrivit i politiskt syfte sketer jag fullständigt i att ens läsa:-)
Summa summarum
Det var ofantligt trevligt och en historisk händelse som hamnar i böckerna....o jag var där! Förstår att det var roligt att vara där och få ta del av den folkfest som var! Fick du några bra kort? Hade du bra plats?
CITAT (theseraphim @ 20-06-2010, 23:24)  Nu är man hemma igen och oj vad roligt det var, en underbar stämning och en kollektiv glädje som ingen president eller statsminister kan ordna. Har tagit massa kort på en massa kungligheter. Och till sist ang kostnaderna så tjänar vi mer pengar på detta bröllop än vad vi lägger ut, det finns allt bättre saker att spara pengar på tex försvaret. Kungahuset är våran nationella länk till historien i stort skulle vi skaffa en "president" så skulle Sverige kännas kallt o tråkigt. Tror tex inte att en svensk president hade skapat någon större uppmärksamhet vid utomlandsbesök i jämnförelse med en kung.
Summa summarum
Det var ofantligt trevligt och en historisk händelse som hamnar i böckerna....o jag var där! Jag får gratulera dig theseraphim till en fantastisk, oförglömlig upplevelse som du troligtvis inte får vara med om någon mer gång i ditt liv.
Summa summarum
Det var ofantligt trevligt och en historisk händelse som hamnar i böckerna....o jag var där! Låter alldeles fantastiskt! Min syster som bor i Stockholm kom till oss för att slippa, men tji fick hon... Det blev bröllop hela dagen.
herkules
20-06-2010, 22:47
CITAT (theseraphim @ 20-06-2010, 23:07)  det var 500k på gatorna! japp, det gick knappt att ta sig fram på sina ställen.
vitavargen
20-06-2010, 23:41
Summa summarum
Det var ofantligt trevligt och en historisk händelse som hamnar i böckerna....o jag var där! Du startar en tråd och väljer att kalla den för " det kungliga bröllopet" och säger att det inte fanns nåt politiskt syfte med tråden. Ville bara påminna dig om att kungen är statschef i Sverige. De folkvaldas arbete varje höst börjas inte förrän kungen har hållit sitt tal. Du kan inte starta en tråd kopplade till kungen och kalla det för icke-politisk tråd, det är lurenderi. Ditt syfte är att tysta kritiker och det är illa. Nästa gång vill du inte ha politisk debatt i din tråd, får du avstå att starta en, för varje tråd blir kopplade till olika statsvetenskapliga grenar och en politisk debatt är nödvändigt där, även om du och några till tycker annat ( av välkända skäl).
CITAT (vitavargen @ 21-06-2010, 00:41)  Du startar en tråd och väljer att kalla den för " det kungliga bröllopet" och säger att det inte fanns nåt politiskt syfte med tråden. Ville bara påminna dig om att kungen är statschef i Sverige. De folkvaldas arbete varje höst börjas inte förrän kungen har hållit sitt tal. Du kan inte starta en tråd kopplade till kungen och kalla det för icke-politisk tråd, det är lurenderi. Ditt syfte är att tysta kritiker och det är illa.
Nästa gång vill du inte ha politisk debatt i din tråd, får du avstå att starta en, för varje tråd blir kopplade till olika statsvetenskapliga grenar och en politisk debatt är nödvändigt där, även om du och några till tycker annat ( av välkända skäl). Så det hade varit bättre att bara skriva "det Bernadottska bröllopet"? Även om det bara är bröllopet man vill kommentera utan att lägga in politisk snedsyn som en del andra gör i alla trådar? Eller är det politik i att endast skriva namnet Bernadotte också? Då kan det ju bli fel om man skriver Svensson också...
Men vad gjorde du där då?? Hade du hand om blommorna eller var du bara där som åskådare? Man vill ju veta...
Summa summarum
Det var ofantligt trevligt och en historisk händelse som hamnar i böckerna....o jag var där! Så trevligt att få höra din positiva upplevelse. Jag njöt framför TV' n men förstår att det inte kan mäta sig med att få vara på plats och uppleva stämningen.
Christina i Taxinge~
21-06-2010, 11:02
Summa summarum
Det var ofantligt trevligt och en historisk händelse som hamnar i böckerna....o jag var där! Åååå, va härligt det låter!!!!!!!!!!!!!! (lite avis....)
theseraphim
21-06-2010, 11:32
CITAT (vitavargen @ 21-06-2010, 00:41)  Du startar en tråd och väljer att kalla den för " det kungliga bröllopet" och säger att det inte fanns nåt politiskt syfte med tråden. Ville bara påminna dig om att kungen är statschef i Sverige. De folkvaldas arbete varje höst börjas inte förrän kungen har hållit sitt tal. Du kan inte starta en tråd kopplade till kungen och kalla det för icke-politisk tråd, det är lurenderi. Ditt syfte är att tysta kritiker och det är illa.
Nästa gång vill du inte ha politisk debatt i din tråd, får du avstå att starta en, för varje tråd blir kopplade till olika statsvetenskapliga grenar och en politisk debatt är nödvändigt där, även om du och några till tycker annat ( av välkända skäl). Kallar jag den för det kungliga bröllopet...nej den heter "Nä nu drar jag till bröllopet!". Sedan så har han ingen politiskt makt och talet är en symbolisk handling, hade han helt plötsligt vägrat så hade inte demokratin upphört i Sverige. Mitt mål är inte att tysta kritiker eller liknande och som sagt så sa jag bara att jag skulle upp till stockholm för en weekend med min fru och dotter och att du hackar på mig för det gör att jag känner för att be dig dra åt något väldigt varmt ställe men jag avstår men i framtiden kommer jag inte kommentera sådan påhopp från dig för vad jag gör på min fritid med min familj angår inte dig.
herkules
21-06-2010, 11:59
CITAT (theseraphim @ 21-06-2010, 12:32)  Kallar jag den för det kungliga bröllopet...nej den heter "Nä nu drar jag till bröllopet!". Sedan så har han ingen politiskt makt och talet är en symbolisk handling, hade han helt plötsligt vägrat så hade inte demokratin upphört i Sverige. Mitt mål är inte att tysta kritiker eller liknande och som sagt så sa jag bara att jag skulle upp till stockholm för en weekend med min fru och dotter och att du hackar på mig för det gör att jag känner för att be dig dra åt något väldigt varmt ställe men jag avstår men i framtiden kommer jag inte kommentera sådan påhopp från dig för vad jag gör på min fritid med min familj angår inte dig.  jag tycker att om man tänker sig en helg i Sthlm så var väl denna helg alldeles utmärkt. så mycket folk och så mycket att se är det sällan det är i den här hålan
Och tack vare en del så fick vi antagligen inte se några bilder eller höra vilka kungligheter och kändisar han sett.
CITAT (Berith @ 21-06-2010, 13:21)  Och tack vare en del så fick vi antagligen inte se några bilder eller höra vilka kungligheter och kändisar han sett.  Precis, det förstår jag om han inte har lust med.
Måste VV göra politik av allt och förstöra trevliga trådar för oss andra?
ryss_борис
21-06-2010, 12:52
CITAT (Malvia @ 21-06-2010, 13:41)  Precis, det förstår jag om han inte har lust med.
Måste VV göra politik av allt och förstöra trevliga trådar för oss andra? Hade ni haft minsta lilla argumentationsförmåga, så hade ni inte tagit åt er på det sättet ni gjorde. Man kan inte förbjuda folk att diskutera bara för att motparten inte kan försvara sina åsikter
CITAT (Malvia @ 21-06-2010, 13:41)  Måste VV göra politik av allt och förstöra trevliga trådar för oss andra?[/color] Han tror han e bäst för han har upplevt saker som han tror vi andra inte har upplevt.... Han blev ju avstängd för något över två år sedan. Men det "roligaste" med allt det är att VV inte vet särskilt mkt om tex vårt kungahus eller Somalia. Hur många här vet att det var bland annat en känd svensk författare som stödde den numera styrande regimen i Somalia?
CITAT (Malvia @ 21-06-2010, 13:41)  Precis, det förstår jag om han inte har lust med.
Måste VV göra politik av allt och förstöra trevliga trådar för oss andra? Jaa och för att inte tala om dom som tvunget måste svara honom hela tiden. Blir lite av kasta-pinne-till-hund-effekten...  Vem ska tröttna först?
CITAT (Berith @ 21-06-2010, 14:37)  Jaa och för att inte tala om dom som tvunget måste svara honom hela tiden. Blir lite av kasta-pinne-till-hund-effekten...  Vem ska tröttna först? Ja bästa är nog att ignorera.
Bilder från bröllopet finns även idag i de större tidningarna, och talen. Blev imponerad av Daniels och Olles tal på middagen.
theseraphim
21-06-2010, 14:24
Hej Hej
Jo jag ska berätta mer låter inte lite personliga påhopp stoppa mig, sen vad folk får ut av att hoppa på mig det vet jag inte men men....
Jo vi var där som turister tillsammans med alla andra från hela världen(mediabevakningen från tex England o tyskland var lika stor som i fotbolls VM!).
Vi åkte upp Fredag morgon och fick se Victoria o Silvia plus alla näbbarna redan samma förmiddag när de tränat inför vigseln i storkyrkan. Då var man riktigt nära, tvärs över gatan faktiskt men tyvärr regnade det en hel del så bilderna blev lite suddiga men ändå.
Spenderade dagen med att strosa runt slottsområdet och gamla stan. När vi satt o åt så gled den kungliga slupen förbi strax utanför, visserligen under träning men ändå så man fick se den nära inpå.
Lördag var mer hektiskt och vi stod på Norrebro från kl 10:00 men då stod vi också längst fram och hade väldans bra sikt så kortegen gled förbi direkt utanför staketet och sedan stod vi så nära man fick komma "balkongen" och hade utmärkt sikt och fick förmodligen en hel del väldigt fina kort på alla detaljer.
På söndagen var vi bla inne och tittade på alla blommor i kyrkan, väldans vackert men ack så varmt så hortensiorna i dekorationerna hade redan slokat men delphiniumen var fin. Vi stod också och såg på när de dekorerade kyrkan på fredagskvällen.
Det var väldigt kortfattat men det var otroligt fint och en otrolig stämmning och tyck vad ni vill men ingen president eller statsminister skulle få ett sådant mottagande och om detta bröllop kan ena svenska folket i en sådan glädje så är det värt varenda krona.
Tänk att tex vi betalar närmare 120 miljoner i skattemedel för våran melodifestival varje år och de flesta OS sändningar brukar landa på minst 100 miljoner och även VM sändningarna i Fotboll(där Sverige inte ens deltar) kostar svenska folket mer än detta bröllop som faktiskt genererar mer pengar tillbaks än det kostade! 2.5 miljarder i intäkter beräknas detta bröllop inbringa till tex handel, hotell osv ta ut skattesatsen på det så blir det en ganska bra siffra.
CITAT (theseraphim @ 21-06-2010, 15:24)  Tänk att tex vi betalar närmare 120 miljoner i skattemedel för våran melodifestival varje år och de flesta OS sändningar brukar landa på minst 100 miljoner och även VM sändningarna i Fotboll(där Sverige inte ens deltar) kostar svenska folket mer än detta bröllop som faktiskt genererar mer pengar tillbaks än det kostade! 2.5 miljarder i intäkter beräknas detta bröllop inbringa till tex handel, hotell osv ta ut skattesatsen på det så blir det en ganska bra siffra. och den skiten (sporten alltså) vill man ju inte ens se på  ...... tack för ett trevligt inlägg verkar som ni hade en bra helg
ninnisky
21-06-2010, 15:03
CITAT (theseraphim @ 21-06-2010, 13:24)  Lördag var mer hektiskt och vi stod på Norrebro från kl 10:00 men då stod vi också längst fram och hade väldans bra sikt så kortegen gled förbi direkt utanför staketet och sedan stod vi så nära man fick komma "balkongen" och hade utmärkt sikt och fick förmodligen en hel del väldigt fina kort på alla detaljer.
På söndagen var vi bla inne och tittade på alla blommor i kyrkan, väldans vackert men ack så varmt så hortensiorna i dekorationerna hade redan slokat men delphiniumen var fin. Vi stod också och såg på när de dekorerade kyrkan på fredagskvällen.
Det var väldigt kortfattat men det var otroligt fint och en otrolig stämmning och tyck vad ni vill men ingen president eller statsminister skulle få ett sådant mottagande och om detta bröllop kan ena svenska folket i en sådan glädje så är det värt varenda krona. såå härligt ni måste ha haft det! Tackar även jag för ett trevligt inlägg
Gossen Ruda
21-06-2010, 15:13
Trevligt att TS haft trevligt, vi har alla olika preferenser. Tråkigt dock att agitatorn gått in och tramsat sönder tråden totalt, undrar hur många som mer än jag kontaktat admin och bett om vv:s avstängning? Nu har han definitivt passerat gränsen. Beträffande bröllopet såg jag att Expressen hade en minnesbilaga idag från lördagen. Hur kort minne får man ha? Det gäller att suga på karamellen.
fuchsian
21-06-2010, 15:38
CITAT (Gossen Ruda @ 21-06-2010, 16:13)  Trevligt att TS haft trevligt, vi har alla olika preferenser. Tråkigt dock att agitatorn gått in och tramsat sönder tråden totalt, undrar hur många som mer än jag kontaktat admin och bett om vv:s avstängning? Nu har han definitivt passerat gränsen. Beträffande bröllopet såg jag att Expressen hade en minnesbilaga idag från lördagen. Hur kort minne får man ha? Det gäller att suga på karamellen. Jag tycker att var och en få ha sin åsikt om brölloppet, men när man nu har det och en del tycker om att titta på det, så det är ju fritt fram att vända ryggen till sin TV om man inte hittar fjärrisen att stänga av. Det är inte ett rätt tillfälle att kasta skit, utan ta och acceptera de olika riktningar, men gräla inte om det mera. det är över, även om pressen bevakar dom extra under kommande tid, så är det till var och en att läsa eller låta bli. Fuchian ...
herkules
21-06-2010, 16:01
CITAT (Berith @ 21-06-2010, 13:21)  Och tack vare en del så fick vi antagligen inte se några bilder eller höra vilka kungligheter och kändisar han sett.  antagligen? så du vet inte säkert men du passar ändå på att skuldbelägga folk? du är helt otroligt läskig!!
CITAT (ninnisky @ 21-06-2010, 16:03)  såå härligt ni måste ha haft det! Tackar även jag för ett trevligt inlägg  Ett stort  från mej också! Tänk att vi nästan känner nån som varit sååå nära!
vitavargen
21-06-2010, 16:25
CITAT (theseraphim @ 21-06-2010, 12:32)  Kallar jag den för det kungliga bröllopet...nej den heter "Nä nu drar jag till bröllopet!". Sedan så har han ingen politiskt makt och talet är en symbolisk handling, hade han helt plötsligt vägrat så hade inte demokratin upphört i Sverige. Mitt mål är inte att tysta kritiker eller liknande och som sagt så sa jag bara att jag skulle upp till stockholm för en weekend med min fru och dotter och att du hackar på mig för det gör att jag känner för att be dig dra åt något väldigt varmt ställe men jag avstår men i framtiden kommer jag inte kommentera sådan påhopp från dig för vad jag gör på min fritid med min familj angår inte dig.  Vill bara påminna dig om det som du valde att döpa din tråd till. Varje tråd har både en rubrik och en underrubrik som tillsammans blidar det kompletta namnet på tråden. Denna har du valt att kalla för: nä nu drar jag till bröllopet !, snart åker man till det kungliga bröllopetAlla som kan klicka på småprat, kan se det kompletta namnet på tråden. varför väljer du idag att glöma halva namnet vet du bara själv. När du startade tråden kom jag in och önskade dig en trevlig resa till Stockholm. Om du läser alla inläggen kan du även läsa mitt första. Sedan kom uppgifter om listan över de bjudna gästerna. Då kom jag in med nästa inlägg som fördärvades av Stintan ( som är varken anhängare av Monarki eller Moderaterna) i syfte att starta ett bråk. Återigen ( och oavsett hur du ser på kungen ) är han statschef. När du startar en tråd om hans liv kan du inte förbjuda andra att delta och tycka till, för då är du på väldigt branta banor.
Christina i Taxinge~
21-06-2010, 16:34
CITAT (Bettis @ 21-06-2010, 15:34)  ....tack för ett trevligt inlägg verkar som ni hade en bra helg  Roligt att få läsa ett TREVLIGT inlägg som omväxling!
Ja att få se Stockholm från sin absolut bästa sida måste ha varit roligt. Lite pompa o ståt gör gott för själen.
Gossen Ruda
21-06-2010, 17:42
CITAT (vitavargen @ 21-06-2010, 17:25)  Vill bara påminna dig om det som du valde att döpa din tråd till. Varje tråd har både en rubrik och en underrubrik som tillsammans blidar det kompletta namnet på tråden. Denna har du valt att kalla för: nä nu drar jag till bröllopet !, snart åker man till det kungliga bröllopet
Alla som kan klicka på småprat, kan se det kompletta namnet på tråden. varför väljer du idag att glöma halva namnet vet du bara själv. När du startade tråden kom jag in och önskade dig en trevlig resa till Stockholm. Om du läser alla inläggen kan du även läsa mitt första. Sedan kom uppgifter om listan över de bjudna gästerna. Då kom jag in med nästa inlägg som fördärvades av Stintan ( som är varken anhängare av Monarki eller Moderaterna) i syfte att starta ett bråk. Återigen ( och oavsett hur du ser på kungen ) är han statschef. När du startar en tråd om hans liv kan du inte förbjuda andra att delta och tycka till, för då är du på väldigt branta banor. Egentligen borde jag sitta på händerna men när du förskriver skriva om verkligheten kan jag inte hålla käft. Det var du som sänkte tråden med denna kommentar: http://www.odla.nu/forums/index.php?s=&...t&p=1244126
theseraphim
21-06-2010, 20:09
Håller med tidigare skribent i att om man nu inte vill se på bröllopet...se inte på bröllopet! Själv ser jag inte mycket på sommar OS då jag tycker det är riktigt tråkigt överlag med mycket väntan osv men däremot tycker jag det skall sändas då det är ett sådant enormt intresse och glädje i det för så många runt om i vårat land. Svenskar behöver få känna sig stolta ibland och i lördags var väääldigt många svenskar stolta över att kunna få visa upp sig på ett sådant kärleksfullt sätt i en värld där de mesta nyheter handlar om olycka och krig.
Jag känner mig stolt över att varit där även om jag själv inte är en über-royalist som kan vad alla kusiner osv heter men jag älskar historia och detta är en länk med den.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|