Sidor: 1, 2, 3, 4, 5
vitavargen
CITAT (Chamomille @ 18-06-2010, 21:01) *
Nämen jösses Herkules.

Var det inte du som kallade Herkules för Pysen igår kväll. Du använder dig av en vokabulär som hör till de lägsta kulturella grupperna i ett samhälle.
vitavargen
CITAT (AndersKbg @ 18-06-2010, 21:04) *
.....
Jag lyfter på hatten för Anders Borg.

Du får lyfta vad du vill för Borg, men det hjälper knappast. Folk har bestämt sig.
*Stintan*
CITAT (vitavargen @ 18-06-2010, 22:27) *
Javisst, finns det alltid en tanke bakom dessa inbjudningar.

Du njuter av att represtanter för diktatorer ( som lever på att tortera andra) är bjudna till festen, men du har väldigt lätt att utvisa de som inte tycker som du. Diktatorerna håller på exakt med det som du vill ha. De avlastar dig på nåt sätt.

Du har för länge sedan gått över gränsen igen vitavargen. Jag kommer att be Admin avgöra om dina uttalanden om andra forummedlemar är acceptabla.
vitavargen
CITAT (Huggorm @ 18-06-2010, 21:33) *
Så länge jag slipper stå bredvid dig är jag nöjd

Det samma!
Även om jag önskade gärna se dig bland människor.
Anki på Öland
CITAT (vitavargen @ 18-06-2010, 21:44) *
Inte för att jag är förtjust i att svara dig, men ämnet kräver det att motvilligt skriver jag detta:
Den majoriteten som du pekar på var bakade av tidningar under mitten av 90-talet. Idag gjordes en opinionsundersökning som visar att på dessa 15 år har stödet för kungafamiljen sjunkit från 70 procent till 46 procent.
http://www.tv4play.se/nyheter/nyhetskanale...deoId=1.1683912

Nu vill majoriteten inte ha kungafamiljen kvar. Du som är på hugget att utvisa de som inte tycker som du får lyssna på mitt förslag. I och med att 54 procent är för många för dig att utvisa, föreslår jag att du sätter igång Auschwitz igen och gasar ihjäl alla obekvämma som inte passar i dina bakåtsträvande tankar. Sen kan du och Riksmarskalken sitta ihop, när han tuppar vatten får du justera så att det blir rätt tuggmotstånd.

Nu får du väl ge dig! thumbdown.gif du blir ju bara värre och värre med dina påhopp på folk.
Anki
vitavargen
CITAT (Anki på Öland @ 18-06-2010, 23:15) *
...........................................................................
Anki

Fanns det inga andra djurhatande grannar som kunde åka kvasten med dig till denna tråd?
hattstugan
Säger igen Vitavargen du år för mycket! Ge dig!
vitavargen
CITAT (hattstugan @ 18-06-2010, 23:29) *
Säger igen Vitavargen du år för mycket! Ge dig!

Vad då år för mycket? Menar du att jag är för gammal?
hattstugan
Vitavargen! Jag tycker inte om ditt sätt att gå ifrån ämnet i stort sätt varenda tråd!! Inte sagt något om ålder! KOM IHÅG DET!
vitavargen
CITAT (*Stintan* @ 18-06-2010, 20:19) *
En majoritet av svenska folket som är för monarki så jag tycker du ska hålla inne med dina spyframkallande åsikter.
......

Du ljuger om antalet anhängare till kungahuset, för du vill behålla de och det system som det medför.

Degans opinionsundersökning som jag länkade hit är gjort av institutioner som håller på med undersökningar.

Du skulle varit mera uppskattad om du vore ärlig och sagt att du gillar kungahuset och använder dig av varje lögn för att tillfredsställa din egen vilja.

CITAT (hattstugan @ 18-06-2010, 23:38) *
Vitavargen! Jag tycker inte om ditt sätt att gå ifrån ämnet i stort sätt varenda tråd!! Inte sagt något om ålder! KOM IHÅG DET!

Vaddå gå ifrån ämnet. Tråden handlar ju om Kungahuset och bröllopet och allt som hör till.
Ralf
Det finns ca 200 länder på vårt jordklot. Något borde passa Vitavargen bättre än Sverige.

herkules
CITAT (Snöflinga @ 18-06-2010, 21:46) *
Det verkar snarare vara du som har språksvårigheter thumbdown.gif

jaha...

CITAT (Chamomille @ 18-06-2010, 21:01) *
Nämen jösses Herkules.

ja så det kan bli va? herkules var fö min hund, han är död nu. jag är ingen pys, möjligtvis en pysa då. bara så du vet till nästa gång du quotar nåt av mina inlägg.

CITAT (AndersKbg @ 18-06-2010, 21:04) *
Vilken ton du har.
Är det så jobbigt för dig när man kallar Måna för Måna så borde du verkligen söka vård.

Min skolgång var alldeles utmärkt och vi har råd med skolan idag också. Igår läste jag att budgetunderskottet är utraderat sånär som på utlånade pengar till Island och länderna på andra sidan Östersjön. Visst är det bra?
Eller är det också dåligt för att inte Måna fixade det?
Jag lyfter på hatten för Anders Borg.

jag blir förbannad på dig för att du sitter och gör dig löjlig.
jag fattar väl också att du vare sig är dum i skallen eller inte kan stava.
jag skiter fullständigt i om du avskyr mona sahlin och älskar anders borg.
väx upp.
så var det med det.
Aqvakul
CITAT (Ralf @ 18-06-2010, 23:42) *
Det finns ca 200 länder på vårt jordklot. Något borde passa Vitavargen bättre än Sverige.

Hur menar du nu? confused.gif
ryss_борис
CITAT (*Stintan* @ 18-06-2010, 20:19) *
En majoritet av svenska folket som är för monarki så jag tycker du ska hålla inne med dina spyframkallande åsikter.
Du är fasiken värre än de värsta republikaner i vårt land. Flytta om det inte passar dig!

Den enda här som är spyframkallande är du med ditt naiva synsätt. På grund av att en majoritet av befolkningen är för något, så ska man i princip uppmuntra till att motverka de mänskliga rättigheterna genom att bjuda in diktatorer som låter sitt folk leva under förtryck och elände? Snacka om dubbelmoral.

slap.gif
Motti
men all sin da !måste ni hålla på att spy ut galla på varandra ?kan man inte föra en diskution utan personliga påhopp ? confused.gif
vitavargen
CITAT (herkules @ 18-06-2010, 23:48) *
.....................

Ja.
De är bara emot oss (olikstänkare) och väljer att dricka lite en fredagskväll och spy ur sig vad som helst. Låt de hålla på med. Vi får hoppas att nån dag fattar de vad de håller på med.

(Det fantastiska är att några speciella personer samlas här, i tråden, när du talar om mänskligheten. Från de som trakasserat Gunilla T per PM till de som är hånfulla och fula i munnen till hon som åker kvasten ända från Öland hit till tråden bara för att spy och sen tillbaka)
*Stintan*
CITAT (ryss_бори @ 18-06-2010, 23:52) *
Den enda här som är spyframkallande är du med ditt naiva synsätt. På grund av att en majoritet av befolkningen är för något, så ska man i princip uppmuntra till att motverka de mänskliga rättigheterna genom att bjuda in diktatorer som låter sitt folk leva under förtryck och elände? Snacka om dubbelmoral.

slap.gif

Lägg inte ord i min mun är du snäll nono.gif
Jag har inte sagt att det var rätt att bjuda in några diktatorer. Var har du fått det ifrån?
ryss_борис
CITAT (Motti @ 18-06-2010, 23:55) *
men all sin da !måste ni hålla på att spy ut galla på varandra ?kan man inte föra en diskution utan personliga påhopp ? confused.gif

Jag tycker inte jag gjorde några personliga påhopp, så anklaga inte mig. Det är dock lätt att det hettar till när vissa har en så fruktansvärt skev världsuppfattning. Dock så måste man kunna ta en debatt, för annars blir det ju ingen diskussion ohmy.gif
Motti
Tror många har det jobbigt i sina liv och tar ut det här med personliga påhopp,dom människorna mår inte bra kan man förstå,men det kanske inte passar att ta ut det här på så många goa människor som det finns här på odla,jag hatar sådana påhopp och tycker det är omoget och okännsligt .Nu ska jag vara riktigt spydig !jag undrar ?finns det inte särskillda Forum för alla som tycker allt och alla är skit ?det finns ju Forum för allt eller ? typ missnöjesforum ? confused.gif
*Stintan*
CITAT (ryss_бори @ 19-06-2010, 00:02) *
Jag tycker inte jag gjorde några personliga påhopp, så anklaga inte mig. Det är dock lätt att det hettar till när vissa har en så fruktansvärt skev världsuppfattning. Dock så måste man kunna ta en debatt, för annars blir det ju ingen diskussion ohmy.gif

Läs då inte inläggen som fan läser bibeln åtminstone thumbdown.gif
ryss_борис
CITAT (*Stintan* @ 19-06-2010, 00:02) *
Lägg inte ord i min mun är du snäll nono.gif
Jag har inte sagt att det var rätt att bjuda in några diktatorer. Var har du fått det ifrån?

Läs vitavargens citerade inlägg överst på sidan 2 är du snäll....
vitavargen
CITAT (*Stintan* @ 19-06-2010, 00:06) *
Läs då inte inläggen som fan läser bibeln åtminstone thumbdown.gif

Väx upp och fatta att du beter dig människofientligt ikväll.

Imorgon kan du gå upp och titulera dig till ambassadör för mänskliga rättigheter?
Motti
slap.gif suck !
*Stintan*
CITAT (ryss_бори @ 19-06-2010, 00:06) *
Läs vitavargens citerade inlägg överst på sidan 2 är du snäll....

vitavargen får stå för sina inlägg, jag står för mina och det var mig du citerade och svarade och jag vidhåller att jag inte yttrat ett ord om att det skulle vara rätt att bjuda in diktatorer.
ryss_борис
CITAT (Motti @ 19-06-2010, 00:13) *
slap.gif suck !

Det där inlägget var faktiskt inte mycket bättre då det inte bidrog med någonting smile.gif
*Stintan*
CITAT (vitavargen @ 19-06-2010, 00:09) *
Väx upp och fatta att du beter dig människofientligt ikväll.

Imorgon kan du gå upp och titulera dig till ambassadör för mänskliga rättigheter?

Är det någon som behöver växa upp så är det du. thumbdown.gif
vitavargen
CITAT (*Stintan* @ 19-06-2010, 00:27) *
Är det någon som behöver växa upp så är det du. thumbdown.gif

Hoppas att imorgon håller du dig till det du sa ikväll som svar till mitt inlägg, för det placerade dig bland de värsta jag vet i världen, torterare, avrättare och liknande.
ryss_борис
CITAT (*Stintan* @ 19-06-2010, 00:23) *
vitavargen får stå för sina inlägg, jag står för mina och det var mig du citerade och svarade och jag vidhåller att jag inte yttrat ett ord om att det skulle vara rätt att bjuda in diktatorer.

Vitavargen klagade bland annat på att diktatorer etc är inbjuda till bröllopet. Du skrev att han/hon skulle hålla sina spyframkallande åsikter för sig själv. Går det upp ett ljus nu?
vitavargen
CITAT (ryss_бори @ 19-06-2010, 00:30) *
......................................

Go´natt !
herkules
CITAT (vitavargen @ 19-06-2010, 00:36) *
Go´natt !

japp, god natt, i morgon är det bröllop i den kungliga huvudstaden, bara så ni vet! wink.gif

trist bara att inte vara bjuden, jag är ju med och betalar kalaset ....
*Stintan*
CITAT (ryss_бори @ 19-06-2010, 00:30) *
Vitavargen klagade bland annat på att diktatorer etc är inbjuda till bröllopet. Du skrev att han/hon skulle hålla sina spyframkallande åsikter för sig själv. Går det upp ett ljus nu?

Har du svårt för att förstå svenska eller är du bara här för att bråka?
Motti
Ja ibland är det som att rusa in med huvudet i en betongvägg att ens försöka vädja till att hålla en god ton här slap.gif jag ger upp!
zaaritha
Lycka till!
Jag är utled på tjafset om bröllopet--men ; respekterar er alla
som gillar det!
ryss_борис
CITAT (*Stintan* @ 19-06-2010, 00:40) *

Inte för att på något sätt vara elakt eller nedvärdera de som faktiskt har diagnosen, men har du dyslexi?

Angående god ton så höll jag det ända tills jag insåg att det är omöjligt att föra en diskussion med Stintan, inte för att han/hon är ovillig att diskutera, utan pga han/hon helt enkelt inte kan tolka texter korrekt.

Chamomille
CITAT (vitavargen @ 18-06-2010, 22:35) *
Var det inte du som kallade Herkules för Pysen igår kväll. Du använder dig av en vokabulär som hör till de lägsta kulturella grupperna i ett samhälle.

Så fina ord du kan ändå biggrin.gif / Haremsdamen
*Stintan*
CITAT (ryss_бори @ 19-06-2010, 00:51) *
Inte för att på något sätt vara elakt eller nedvärdera de som faktiskt har diagnosen, men har du dyslexi?

Angående god ton så höll jag det ända tills jag insåg att det är omöjligt att föra en diskussion med Stintan, inte för att han/hon är ovillig att diskutera, utan pga han/hon helt enkelt inte kan tolka texter korrekt.

Pratar du med dig själv eller?

Jag betackar mig för dina spydigheter! Hur står det till med din egen tolkningsförmåga? Att du inte kan fatta vad det är jag svarade på i det inlägg du syftar på beror inte på mig utan dig. Fortfarande har jag aldrig påstått att det skulle vara rätt att bjuda in diktatorer!
Carl

Man bjuder in dom stater som har ambassad i Sverige utan undantag. Så är regeln, Skulle bli väldigt svårt om man skulle sortera varje gång. Ena gången skulle ett land vara med en annan inte. Ta exempelvis dags läget. Alla länder som inte accepterar homosexuella får inga inbjudningar . Då ryker de alla öst stater och arabländerna. Alla länder som har dödsstraff får inga inbjudningar då ryker USA med flera. Alla länder som har valjakt får inga inbjudningar då ryker Norge Island Japan med flera. Helt plötsligt så kommer ingen.
vitavargen
CITAT (*Stintan* @ 19-06-2010, 00:40) *

Skyll inte på andra.

Bråket startade du genom att du kallade mitt inlägg ( som handlade om att torterare bjudits till festligheten) spyframkallande. Du ville utvisa oss som är i majoriteten i Sverige ( vi som inte vill ha Monarki).

Men du saknar principer och har svårt att hålla dig till det du säger. Det är mycket enklare att växla ord med Gita, för hon har principer och hon står fast vid det hon säger.
*Stintan*
CITAT (vitavargen @ 19-06-2010, 09:47) *
Skyll inte på andra.

Bråket startade du genom att du kallade mitt inlägg ( som handlade om att torterare bjudits till festligheten) spyframkallande. Du ville utvisa oss som är i majoriteten i Sverige ( vi som inte vill ha Monarki).

Men du saknar principer och har svårt att hålla dig till det du säger. Det är mycket enklare att växla ord med Gita, för hon har principer och hon står fast vid det hon säger.

OK så det är bara du som får spy över hur andra uttrycker sig? Det var inte din åsikt om inbjudandet av torterade jag tyckte var spyframkallande utan det du skrev längre ner i det inlägget. Du får nog läsa vad det är jag skriver innan du svarar mig. Vi lever faktiskt i en demokrati och monarkin är inte avskaffad ännu så även om vi är många som inte gillar monarki så får vi ju lov att finna oss i att vi har det i Sverige ännu så länge. Jag vill inte utvisa någon och har aldrig påstått det. Det är ord som du lägger i min mun. Det jag sagt är att man kan flytta om man är så missnöjd med allt (inte bara monarkin).
vitavargen
CITAT (*Stintan* @ 19-06-2010, 10:14) *
OK så det är bara du som får spy över hur andra uttrycker sig? Det var inte din åsikt om inbjudandet av torterade jag tyckte var spyframkallande utan det du skrev längre ner i det inlägget. Du får nog läsa vad det är jag skriver innan du svarar mig. Vi lever faktiskt i en demokrati och monarkin är inte avskaffad ännu så även om vi är många som inte gillar monarki så får vi ju lov att finna oss i att vi har det i Sverige ännu så länge. Jag vill inte utvisa någon och har aldrig påstått det. Det är ord som du lägger i min mun. Det jag sagt är att man kan flytta om man är så missnöjd med allt (inte bara monarkin).

Du saknar de vanliga principerna som varje människa har, därav onödigt att föra samtal med dig.

Mitt inlägg står kvar där. Budskaper är klart och tydliigt, att festen är diktarorers fest. Att representanter för de länder där diktarorisk regering härskar, är bjudna till festen. Moderaterna har förut hjälp den iranska regeringen och det är inte konstigt att listan över gästerna är ordnade av de.

I och med att du saknar principer kan du inte se vad du höll på med. Du försvarade monarkin i ditt första inlägg. Du försvarade tortyr i Iran. Du försvarade fängsladet av journalister i Eritrea. Du ville utvisa majoriteten från Sverige. Du är försvarare av det som är skadligt för människan, därför var ditt första inlägg ytterst människofientligt. Men du saknar det som krävs för att erkänna det du gjort, principer.
fuchsian
CITAT (Alba @ 17-06-2010, 17:53) *
Jag har medvetet stängt ute TV och tidningar. Jag tycker det blir för mycket av det goda.
Vigseln stänger jag inte av - den vill jag absolut se.
Jag hoppas det går bra att jag kommer i T-shirt och mjukisbyxor och mina intrampade tofflor.
Kanske jag hinner kamma mig men jag lovar inget.

ALBA, ja, det har nästan tjatats för mycket om dessa 2 som ska gifta sig, de drar nog en lättnadens suck när det är över. Javars, kommer jag titta på brölloppet, men det gör inget att ha en inpackning i håret under tiden, både nytta med nöje ....... angel_not.gif ... Fuchian ..
fuchsian
CITAT (vitavargen @ 19-06-2010, 10:51) *
Du saknar de vanliga principerna som varje människa har, därav onödigt att föra samtal med dig.

Mitt inlägg står kvar där. Budskaper är klart och tydliigt, att festen är diktarorers fest. Att representanter för de länder där diktarorisk regering härskar, är bjudna till festen. Moderaterna har förut hjälp den iranska regeringen och det är inte konstigt att listan över gästerna är ordnade av de.

I och med att du saknar principer kan du inte se vad du höll på med. Du försvarade monarkin i ditt första inlägg. Du försvarade tortyr i Iran. Du försvarade fängsladet av journalister i Eritrea. Du ville utvisa majoriteten från Sverige. Du är försvarare av det som är skadligt för människan, därför var ditt första inlägg ytterst människofientligt. Men du saknar det som krävs för att erkänna det du gjort, principer.

VITAVARGEN ..... Det var ett bra budskap du kom med och det är bra att du står på dig mot dessa antagonister, för det är inte så lätt alltid, har jag märkt. Att det finns någon som du nämner saknar det som krävs att erkänna sina fel, har du rätt.
Jag har gjort klavertrampp, men har sedan när jag sett reaktionen, bett om ursäkt, men kan du tänka dig att ingen bryr sig när man gör rätt för sig! Kanske jag ska inte ödsla min tid för det, eller?.. g.gif ... Fuchian ..
fuchsian
CITAT (ryss_бори @ 19-06-2010, 00:51) *

RYSS - 6opn, Precis detta har även jag undrat! Nåt måste det vara när det maler på samma spår överallt.
Jag tänker inte diagnosticera utan undvika det helt och hållet. hon fattar inte ens en gnutta humor, människan.
det är bara att erkänna att det finns, men hålla sig undan ..... angel_not.gif det finns så många intressanta personer som man kan ventilera olika saker med. Jag tror nog att han/hon ger sig på kvinnor, för karlar säger ifrån på en gång... ..Fuchian ....
Bettis
Sitter just nu och tittar på TV ska titta hela dagen och kvällen yes.gif tycker absolut att vi ska ha Monarki!!!! visst har det tjatats och skrivits spaltmeter men det kan man väl knappast skylla på någon annan än oss själva, det är ju vi som köper tidningarna, tittar på TV mm. Jag gillar dom iaf tummenupp.gif
Carl

Vitavargen!

I min värld så är en diktator en person som styr en stat utan demokratiska val. Menar du att alla länder utan demokratiska val inte ska bli inbjudna?
ryss_борис
CITAT (*Stintan* @ 19-06-2010, 10:14) *
OK så det är bara du som får spy över hur andra uttrycker sig? Det var inte din åsikt om inbjudandet av torterade jag tyckte var spyframkallande utan det du skrev längre ner i det inlägget.

Om så var fallet så har du fortfarande dig själv att skylla. Jag ser tyvärr inte poängen i att citera ett helt inlägg när man endast avser svara på den sista meningen. Du får räkna med missförstånd om du gör på det sättet, och det är för sorgligt att behöva påpeka.
fuchsian
CITAT (Motti @ 19-06-2010, 00:42) *
Ja ibland är det som att rusa in med huvudet i en betongvägg att ens försöka vädja till att hålla en god ton här slap.gif jag ger upp!

Jag håller med Motti. Här finns det inget som inte kan missuppfattas av "missuppfattare". Ja, nu blir det bröllop .....Fuchian

CITAT (ryss_бори @ 19-06-2010, 11:49) *
Om så var fallet så har du fortfarande dig själv att skylla. Jag ser tyvärr inte poängen i att citera ett helt inlägg när man endast avser svara på den sista meningen. Du får räkna med missförstånd om du gör på det sättet, och det är för sorgligt att behöva påpeka.

Snälla du ryss .... gör som andra .. ignorera henne, då får hon inte bränsle till sitt tjatande .....Fuchian
Tikka
Ha så jättetrevligt theseraphim!
Det blir nog en härlig upplevelse för dig biggrin.gif
Farbror Blå
Heja Tikka!!
Äntligen en som sett vad tråden EGENTLIGEN handlade om, en Odlaits fröjd över att få fara på bröllop.

Har en direkt kommentar till er bråkstakar: Om du på arbetet/i umgängeskretsen får berättat för dej att någon ska åka på bröllop/fest/gå på konsert eller liknande, MÅSTE du då berätta att du spyr på arrangemanget?

Man gläds med den som är glad och känner med den som är ledsen.

Jag tycker det är toppen att vi får något kul att fira i Sverige! Om du inte gillar att fira, låt då bli, men god ton säger att man inte anti-firar, dvs gör ned allt som firandet innebär.
Debatter om republik/diktatorer och annat kan vara viktiga men INTE på bröllopsdagen.

Ingen av oss skulle drömma om att under ramadan skriva och göra ned islam och dess grundpelare, eller på första maj tala illa om arbetarrörelsen.
There is a time and a place for everything, and this aint it!

Theseraphim, ha så trevligt och hälsa de unga tu från farbror Blå =)
Solstorm
CITAT (Farbror Blå @ 19-06-2010, 14:19) *
Heja Tikka!!
Äntligen en som sett vad tråden EGENTLIGEN handlade om, en Odlaits fröjd över att få fara på bröllop.

Har en direkt kommentar till er bråkstakar: Om du på arbetet/i umgängeskretsen får berättat för dej att någon ska åka på bröllop/fest/gå på konsert eller liknande, MÅSTE du då berätta att du spyr på arrangemanget?

Man gläds med den som är glad och känner med den som är ledsen.

Jag tycker det är toppen att vi får något kul att fira i Sverige! Om du inte gillar att fira, låt då bli, men god ton säger att man inte anti-firar, dvs gör ned allt som firandet innebär.
Debatter om republik/diktatorer och annat kan vara viktiga men INTE på bröllopsdagen.

Ingen av oss skulle drömma om att under ramadan skriva och göra ned islam och dess grundpelare, eller på första maj tala illa om arbetarrörelsen.
There is a time and a place for everything, and this aint it!

Theseraphim, ha så trevligt och hälsa de unga tu från farbror Blå =)

tummenupp.gif Bättre än så kan det inte sägas!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon