|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11
johnny_j
04-03-2020, 16:52
Jag tittar aldrig på YouTube. Det är bara människor som inte kan läsa som gör det. YouTube tar för lång tid tills man kommer till själva budskapet. Det ska snackas om hur bra man är och hur fantastisk ens fru är som har bidragit till bla bla ...
Intelligenta människor skriver sitt budskap. Korkade människor tittar på YouTube. Go Figure!
Gunilla T
04-03-2020, 17:27
CITAT (silos @ 04-03-2020, 16:17)  Du har så rätt i det du skriver! Vad tänker du om detta här nedanför? https://youtu.be/lLLn_t0ItXYSilos! Sprid inte sådan dynga, David Icke är en av vår tids ledande konspirationsmyglare som hävdar att engelska drottningen är en rymdödla. Jag respekterar din kristna tro men sådan personer som Icke gör det inte. Var kritisk till det du läser och framför allt, sprid inte sådant vidare. Jag vet inte hur du lyckas hitta det absolut värsta på nätet, vill du tro på något så tro på den kristna religionen. Jag gör det inte men den tron är förhållandevis harmlös i jämförelse med det som Icke representerar.
johnny_j
04-03-2020, 17:39
CITAT (Gunilla T @ 04-03-2020, 17:27)  Silos! Sprid inte sådan dynga
Var kritisk till det du läser Bra Gunilla T! Man ska alltid vara källkritisk. Även det jag skriver nu. I skolan fick vi lära oss att kolla om svaret på våra problem var rimliga: 1+6 = 142 .. är det rimligt? Samma sak gäller media i alla former och speciellt Internet och YouTube som alla illiterata personer älskar. Men, Gunilla, menar du verkligen att du tittar på YouTube? Va?
Gunilla T
04-03-2020, 17:54
Japp, eftersom jag klickade på Silos länk. I övrigt vad gäller Youtube brukar jag, kanske fyra eller fem gånger per år klicka på någon musikvideo när jag vill lyssna på gammal, fin rockmusik. Sådan musik som inte produceras längre.
johnny_j
04-03-2020, 17:57
Jag klickar aldrig på Silos länkar. De är mysko enligt andra och dig. Sekt-typ? Silos är rädd för bedragare men han verkar favorisera dessa ...
Kul att du hittar musik du gillar. Då kan YouTube vara ok!
CITAT (johnny_j @ 04-03-2020, 16:52)  Jag tittar aldrig på YouTube. Det är bara människor som inte kan läsa som gör det. YouTube tar för lång tid tills man kommer till själva budskapet. Det ska snackas om hur bra man är och hur fantastisk ens fru är som har bidragit till bla bla ...
Intelligenta människor skriver sitt budskap. Korkade människor tittar på YouTube. Go Figure! Tack för ditt svar! CITAT (Gunilla T @ 04-03-2020, 17:27)  Silos! Sprid inte sådan dynga, David Icke är en av vår tids ledande konspirationsmyglare som hävdar att engelska drottningen är en rymdödla. Jag respekterar din kristna tro men sådan personer som Icke gör det inte.
Var kritisk till det du läser och framför allt, sprid inte sådant vidare. Jag vet inte hur du lyckas hitta det absolut värsta på nätet, vill du tro på något så tro på den kristna religionen. Jag gör det inte men den tron är förhållandevis harmlös i jämförelse med det som Icke representerar. Tack för ditt svar!
Ha ha nu vet jag att jag är korkad! Men jag är hellre korkad och icke läskunnig än en människa som fördömer andra som inte tycker och tänker likadant som de själva gör! Jag önskar er alla en lugn kväll!
Huggorm!
Om du fortfarande kan ta bort trådar så ber jag dig att ta bort denna min tråd!
Jag kommer inte skriva mera i denna tråd!
Huggorm
05-03-2020, 13:27
CITAT (johnny_j @ 04-03-2020, 17:39)  Samma sak gäller media i alla former och speciellt Internet och YouTube som alla illiterata personer älskar.
Men, Gunilla, menar du verkligen att du tittar på YouTube? Va? Jag tittar i alla fall på youtube, och ganska mycket också. Där finns något för alla, oavsett vad man är intresserad av. Vill man kolla på konspirationsteorier eller musikvideos så finns det i överflöd, liksom allt annat. Och man kan aldrig få virus eller liknande via youtube, men en algoritm läser ju av vad man tittar på och föreslår fler videor som den tror man vill se. Så börjar man se på konspirationsteorier så föreslås fler och fler sådana videos. Då kan man lätt tro att det inte finns något annat. Och nej Silos, jag tänker inte ta bort tråden. Det är en stor tråd och många andra har också skrivit i den så det vore fel av mig att ta bort den bara för att du vill det nu. Och dessutom är jag inte moderator längre, även om jag inte kan få bort titeln.
johnny_j
08-03-2020, 16:36
CITAT (silos @ 05-03-2020, 13:17)  Jag kommer inte skriva mera i denna tråd! Bra, då slipper vi fler virriga konspirationsteorier som dessutom påstods vara "helt sanna" eftersom de finns på YouTube ...
CITAT (johnny_j @ 08-03-2020, 16:36)  Bra, då slipper vi fler virriga konspirationsteorier som dessutom påstods vara "helt sanna" eftersom de finns på YouTube ...  Ha ha ha,jag bara skojade! Så lätt blir ni inte av med mig,det kommer mera av allt möjligt!
johnny_j
11-03-2020, 16:31
[attachment=89156:IMG_1973.PNG] [attachment=89157:IMG_1971.PNG]
[attachment=89158:IMG_2009.PNG]
johnny_j
15-03-2020, 12:22
Vilket skitsnack! Tror du på allt du råkar på, Silos?
[attachment=89160:IMG_2007.PNG]
[attachment=89162:IMG_2034.PNG]
[attachment=89163:IMG_2049.PNG]
https://pin.it/2VLH9Cx[attachment=89164:IMG_2051.PNG]
johnny_j
18-03-2020, 15:13
[attachment=89170:IMG_2092.PNG]
johnny_j
18-03-2020, 17:49
Det är en bra idé. Om man bara gör enligt Gud och det ändå går åt helvete så är det någon annans fel!
[attachment=89173:IMG_2083.PNG]
johnny_j
20-03-2020, 17:35
Svenska språket är tämligen onödigt. Men ett annat språk som slösar både konsonanter och vokaler i onödan är finska. Dessutom tror de som talar finska att alla gör det. De har fel!
Mjärden
21-03-2020, 23:46
CITAT (silos @ 11-03-2020, 16:28)  Jag brukar klicka bort reklamen så fort som möjligt, så att videon kan börja, men i detta fallet var reklamen det mest relevanta dvs att nu i coronatider behövs det verkligen mer folk i vården Det som följde sen var ganska ointressant och jag startade inte ens videon.
CITAT (Mjärden @ 21-03-2020, 23:46)  Jag brukar klicka bort reklamen så fort som möjligt, så att videon kan börja, men i detta fallet var reklamen det mest relevanta dvs att nu i coronatider behövs det verkligen mer folk i vården Det som följde sen var ganska ointressant och jag startade inte ens videon. Var och en tittar på vad man vill! Fastän jag tittar mycket på youtube och delar här betyder inte att jag tror på allt! Gud är den enda som jag tror på till 100%
Mjärden
28-03-2020, 01:00
CITAT (silos @ 27-03-2020, 17:21)  Var och en tittar på vad man vill!
Fastän jag tittar mycket på youtube och delar här betyder inte att jag tror på allt!
Gud är den enda som jag tror på till 100% Det är bara att gratulera att du inte vacklar i din tro och dessutom har du fått välja själv,  vilket inte är alla förunnat trots att vi har religionsfrihet i Sverige.
CITAT (Mjärden @ 28-03-2020, 02:00)  Det är bara att gratulera att du inte vacklar i din tro och dessutom har du fått välja själv,  vilket inte är alla förunnat trots att vi har religionsfrihet i Sverige. Ja,jag är djupt tacksam för tron som Gud gav mig för länge sedan! [attachment=89205:IMG_2131.PNG]
Mjärden
02-04-2020, 00:26
Problemet för mig är att jag har svårt att förena en tro på en Allsmäktig Gud med ett demokratiskt tänkande. Lika lite som jag vill underordna mig en Diktator, lika lite vill jag underordna mig en Gud. Systemet med herre och tjänare har vi skrotat i det moderna samhället för länge sedan, så det är inte tillämpligt heller längre. Ja, du ser att här har du en agnostiker i allra högsta grad.
CITAT (Mjärden @ 02-04-2020, 01:26)  Problemet för mig är att jag har svårt att förena en tro på en Allsmäktig Gud med ett demokratiskt tänkande. Lika lite som jag vill underordna mig en Diktator, lika lite vill jag underordna mig en Gud. Systemet med herre och tjänare har vi skrotat i det moderna samhället för länge sedan, så det är inte tillämpligt heller längre. Ja, du ser att här har du en agnostiker i allra högsta grad.  Även agnostiker börjar be när de är i en riktig dödsfara har jag läst någonstans.
Mjärden
03-04-2020, 00:10
CITAT (silos @ 02-04-2020, 11:51)  Även agnostiker börjar be när de är i en riktig dödsfara har jag läst någonstans. Om jag skulle få corona tex ?
CITAT (Mjärden @ 03-04-2020, 01:10)  Om jag skulle få corona tex ? Har ingen aning! Tänker mer på hur soldater bad under kriget och civilbefolkning under flyganfallen.
Nu skall jag ut och leta efter Tussilagon Häromdagen hittade jag en stig där jag kunde köra med Mini-Crossern och till min stora lycka fanns det mängder av Blåsippor alldeles intill stigen!
Har tidigare hittat ett ställe där det kommer att blir ett hav av Vitsippor.
Dessa vårblommor är alltid efterlängtade!
Skulle kunna sitta i skogen i timmar och bara njuta av de små liven och lyssna på fågel serenad! Fast då skulle jag behöva åka ut tidigt på morgonen för det är då fåglarna har sin serenad som bäst! [attachment=89214:IMG_2385.JPG] [attachment=89215:IMG_2386.JPG] [attachment=89216:IMG_2387.JPG]
Mjärden
03-04-2020, 14:07
CITAT (silos @ 03-04-2020, 12:19)  Nu skall jag ut och leta efter Tussilagon Häromdagen hittade jag en stig där jag kunde köra med Mini-Crossern och till min stora lycka fanns det mängder av Blåsippor alldeles intill stigen!
Har tidigare hittat ett ställe där det kommer att blir ett hav av Vitsippor.
Dessa vårblommor är alltid efterlängtade!
Skulle kunna sitta i skogen i timmar och bara njuta av de små liven och lyssna på fågel serenad! Fast då skulle jag behöva åka ut tidigt på morgonen för det är då fåglarna har sin serenad som bäst! [attachment=89214:IMG_2385.JPG] [attachment=89215:IMG_2386.JPG] [attachment=89216:IMG_2387.JPG] Fina bilder som ger vårkänsla.
Är tillbaka från en åktur med dotterns lilla hund! Hittade inte en enda Tussilago!
Solen sken men oj oj så mycket som det blåste kalla vindar! Här nedan är bilder från förra årets tussilagon. [attachment=89217:IMG_2397.JPG] [attachment=89218:IMG_2393.JPG] [attachment=89219:IMG_2395.JPG]
Mjärden
11-04-2020, 22:11
CITAT (silos @ 03-04-2020, 16:39)  Är tillbaka från en åktur med dotterns lilla hund! Hittade inte en enda Tussilago!
Solen sken men oj oj så mycket som det blåste kalla vindar! Här nedan är bilder från förra årets tussilagon. [attachment=89217:IMG_2397.JPG] [attachment=89218:IMG_2393.JPG] [attachment=89219:IMG_2395.JPG] Tussilago farfara
[attachment=89266:IMG_2893.JPG] En solig vårhälsning till er alla nära och fjärran!
Mjärden
16-05-2020, 17:20
Hej silos. Jag skall tipsa dig om kvinnlig konstnär i samma fack som du med bla dockor. Hon heter Sofi Aronsson och bor i Hjortsberga utanför Växjö. Hon förespråkar en typ av yoga som heter kundalini, som går ut på att man skal träna sig att andas på ett speciellt sätt och därigenom få en bättre harmoni i sitt liv. Googla på det och se om de kan vara något för Dig.
CITAT (Mjärden @ 16-05-2020, 18:20)  Hej silos. Jag skall tipsa dig om kvinnlig konstnär i samma fack som du med bla dockor. Hon heter Sofi Aronsson och bor i Hjortsberga utanför Växjö. Hon förespråkar en typ av yoga som heter kundalini, som går ut på att man skal träna sig att andas på ett speciellt sätt och därigenom få en bättre harmoni i sitt liv. Googla på det och se om de kan vara något för Dig. Hej Mjärden! Aldrig någonsin skulle jag göra yoga eller kundalini! Hennes konst är dock ok!
Godmorgon på er allihop a! :[attachment=90007:IMG_7747.JPG]
[attachment=90176:IMG_0043.JPG] Äntligen är våren på väg tillbaka! Och den är mycket mycket efterlängtad! Den här tiden 2020 hade vi ingen aning hur det skulle blir i världen! Önskar er alla en härlig vår!
[attachment=90187:IMG_5763.JPG] Godmorgon! Det är väl att jag har mina bilder och handarbete nu när jag inte kan träffa mina nära och kära eller människor överhuvudtaget!
Undrar hur andra människor klarar sig?
Hur kunde det blir på detta vis?!? Nå jag har mina egna tankar om dagens värld men dem behåller jag för mig själv!
Hursomhelst önskar jag alla som läser här en riktigt trevlig dag!
Hej på er alla glada odlaister!
Mjärden
05-11-2021, 22:18
CITAT (silos @ 04-11-2021, 03:08)  Hej på er alla glada odlaister!  Hej igen. Just nu gör jag min kolonilott höstklar, har bara lite grönkål kvar. I måndags satte jag vitlöken och täckte över med stjälkar från jordärtskockor.
ettavgudsbarn
06-11-2021, 00:07
Hej, ska kika igenom din tråd om tillfälle ges, går till bädds nu. men ser din varning om kundalini-lärande som synnerligt vettig.
har själv varit på den vägen nämligen, och det finns roligare saker att göra, vill jag mena. i Jesus Kristus Namn
besatt av Djävulen är inget man bör söka liksom, eller "väcka ormen i en" som de säger, men visst lär det vara våra intentioner som räknas och Herren Vet.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|