|
ängsvädd
15-08-2010, 22:58
CITAT (Anki på Öland @ 15-08-2010, 23:51)  Men snälla du, låt Silos få svara för sig själv! Tror hon är alldeles fullt kapabel till det!! Anki Det vet jag att hon är och naturligtvis låter jag henne svara själv. Jag vill bara stödja henne så att hon inte tror att alla är emot henne, man kan lätt få den känslan annars och det är inte bra för hälsan. Speciellt om man har psykiatriska diagnoser eller mental ohälsa så kan det vara förödande att känna sig ensam och tro att a l l a är emot en.
CITAT (ängsvädd @ 15-08-2010, 23:58)  Det vet jag att hon är och naturligtvis låter jag henne svara själv. Jag vill bara stödja henne så att hon inte tror att alla är emot henne, man kan lätt få den känslan annars och det är inte bra för hälsan. Speciellt om man har psykiatriska diagnoser eller mental ohälsa så kan det vara förödande att känna sig ensam och tro att a l l a är emot en. Inte för att du svarade på mitt inlägg ... men nog känns det lite fel att du svarar för Silos ... visst vet jag att hon inte mår så bra ... men samtidigt så tycker jag inte att vi andra i forumet ska behöva ta så mycket hänsyn till just hennes sjukdom. Det tror jag inte man gör på något enda forum. Kommer man och solkar ner varje tråd då ska man också tåla lite mothugg.
*Stintan*
15-08-2010, 23:08
CITAT (ängsvädd @ 15-08-2010, 23:42)  Men hallo, Silos har ju berättat att hon har två psykiatriska diagnoser - visa lite hänsyn tack, du har ingen aning om hur du kan skada henne. Silos v i l l inte ha bråk, det är hennes ärliga mening som hon uttrycker nu. Släpp detta och låt Silos vara den hon är, hon är inte psykiskt frisk men har ändå hittat sina sätt att klara av att leva genom sina dockor med mera.. Förlåt om detta sårar dig Silos men jag ser inte ner på personer med psykiatriska diagnoser, det är inget nedvärderande från min sida. Sluta bråka med Silos nu - snälla! Tror du att dina ord tar bättre när du skriver med tjocka bokstäver? Ganska jobbigt att läsa faktiskt. Fortfarande är det så att det är inte du som bestämmer hur andra ska bete sig på forumet. Vi är en del som varit med om detta förr när det gäller silos och precis som tidigare har det eskalerat. Den här gången låg alla lågt i början när silos kom tillbaka men sen slog det slint i.o.m. fuchians/Tottes mattes flummerier som silos hakade på. Jag kan inte se vad det skulle gagna silos att vi andra inte ärligt säger vad vi tycker. Det mesta som sagts har dessutom inte varit riktat till silos i första hand utan till fuchan men då silos gått in och försvarat fuchian övarallt så har vi andra självklart tröttnat. Är du säker på att silos själv vill bli särbehandlad? Jag tror inte det. Ingen människa hade brytt sig om silos hållit sig i en egen tråd och inte skapat 15 nya med samma flum plus att gå in i alla andras trådar med samma flummiga predikningar. Man vill väl inte mera väl bara för att man upprepar det 500 gånger.
CITAT (*Stintan* @ 16-08-2010, 00:08)  Tror du att dina ord tar bättre när du skriver med tjocka bokstäver? Ganska jobbigt att läsa faktiskt. Fortfarande är det så att det är inte du som bestämmer hur andra ska bete sig på forumet. Vi är en del som varit med om detta förr när det gäller silos och precis som tidigare har det eskalerat. Den här gången låg alla lågt i början när silos kom tillbaka men sen slog det slint i.o.m. fuchians/Tottes mattes flummerier som silos hakade på. Jag kan inte se vad det skulle gagna silos att vi andra inte ärligt säger vad vi tycker. Det mesta som sagts har dessutom inte varit riktat till silos i första hand utan till fuchan men då silos gått in och försvarat fuchian övarallt så har vi andra självklart tröttnat.
Är du säker på att silos själv vill bli särbehandlad? Jag tror inte det. Ingen människa hade brytt sig om silos hållit sig i en egen tråd och inte skapat 15 nya med samma flum plus att gå in i alla andras trådar med samma flummiga predikningar. Man vill väl inte mera väl bara för att man upprepar det 500 gånger.
*Stintan*
15-08-2010, 23:13
CITAT (ängsvädd @ 15-08-2010, 23:58)  Det vet jag att hon är och naturligtvis låter jag henne svara själv. Jag vill bara stödja henne så att hon inte tror att alla är emot henne, man kan lätt få den känslan annars och det är inte bra för hälsan.
Speciellt om man har psykiatriska diagnoser eller mental ohälsa så kan det vara förödande att känna sig ensam och tro att a l l a är emot en. Om jag hade en sån sjukdom skulle jag må ännu sämre av att ha en svans efter mig som hela tiden påtalade min psykiska status. Tror inte alls att hon känner att alla är emot henne. Och som sagt så kan hon tala för sig själv. Du vill säkert väl men lägg ner. Stödja kan du göra på ett bättre sätt.
CITAT (netha @ 15-08-2010, 23:36)  Hej Silos! Nu är du inte alls ärlig ... du har ju inte alls hållit dig till din egen tråd, utan gått in i nästan alla andra trådar där du "flummat" om godhet och kärlek osv. Just därför har många ledsnat på dig och ditt beteende här i forumet.
Du säger att du inte vill starta bråk ... men ändå har du om och om igen talat om hur du vill att andra medlemmar ska bete sig. Tror du inte att sånt kan reta upp en o annan?
Du är inte och kommer aldrig att bli ett saligt helgon som älskar alla! Välj att leva i nuet och inte försöka vara någon annan ... man mår som bäst om man är ärlig ... tror jag. Oj,inte tänkte jag på alla svar-inlägg som jag har skrivit i andras trådar;jag skall kolla hur det ligger till med den saken,men jag tror dock vad du skriver här! Mvh//Kyllikki
herkules
16-08-2010, 07:33
CITAT (Solstorm @ 15-08-2010, 16:07)  Du har rätt, det är ju inget som säger att man måste ha träffat någon IRL.
Det som gjorde mig lite konfunderad var att fuschia i ett inlägg skrev att hon var en ängel därnere. Jag skrev ett inlägg till henne om fallen ängel. Nu helt plötsligt skriver silos att hon har blivit kallad fallen ängel. Lite konstigt låter det. Sedan blandade hon ihop vem som skrivit det också, skrev att Stintan skulle kallat henne fallen ängel men det var jag som kallade fuschian för det. Det går inte ihop någonstans. det är pissenkelt att röra ihop allt man läst när man ska svara, det måste finnas större och värre saker att bry sin hjärna med. eller inte ... CITAT (silos @ 16-08-2010, 08:25)  Oj,inte tänkte jag på alla svar-inlägg som jag har skrivit i andras trådar;jag skall kolla hur det ligger till med den saken,men jag tror dock vad du skriver här! Mvh//Kyllikki solis - det finns inte en käft på det här forumet som har makten att tala om för dig i vilka trådar du får skriva eller hur många trådar du får starta. förutom admin då. så gör vad du vill, det gör alla andra.
CITAT (herkules @ 16-08-2010, 08:33)  det är pissenkelt att röra ihop allt man läst när man ska svara, det måste finnas större och värre saker att bry sin hjärna med. eller inte ... solis - det finns inte en käft på det här forumet som har makten att tala om för dig i vilka trådar du får skriva eller hur många trådar du får starta. förutom admin då. så gör vad du vill, det gör alla andra. Tack Herkules,men jag tror att det lutar mot avstängning.Men det märkliga är att de tycker att de kan säga-skriva vad och var jag får skriva MEN jag får inte komma med några råd om hur man kan må bättre som människa,eller annat som jag skriver om dem,det är omöjligt för mig att minnas alla mina svar i alla inlägg och tråd och jag har ingen lust att kolla efter heller,det skulle ta för mycket tid!
Anki på Öland
16-08-2010, 08:35
CITAT (herkules @ 16-08-2010, 08:33)  ...................solis - det finns inte en käft på det här forumet som har makten att tala om för dig i vilka trådar du får skriva eller hur många trådar du får starta. förutom admin då. så gör vad du vill, det gör alla andra. Jag tror egentligen inte någon av oss försöker tala om för Silos vad hon får eller inte får eller hur många trådar hon får starta, utan jag tror vi alla försöker tala om för henne hur hon skall göra för att det skall bli trevligt för alla att läsa och diskutera på forumet, och hon själv också skall kunna ses som en trevlig del av forumet, inte som ett störande element. Ingen klagade, som sagt, på silos i början utan hon blev välkomnad tillbaka, det var när silos och fuchian slog sig samman och började flumma i alla trådar som fanns och startade flera nya som folk började reagera - men påpekande hjälpte inte..... Anki
Aqvakul
16-08-2010, 08:51
CITAT (Anki på Öland @ 16-08-2010, 09:35)  Jag tror egentligen inte någon av oss försöker tala om för Silos vad hon får eller inte får eller hur många trådar hon får starta, utan jag tror vi alla försöker tala om för henne hur hon skall göra för att det skall bli trevligt för alla att läsa och diskutera på forumet, och hon själv också skall kunna ses som en trevlig del av forumet, inte som ett störande element. Ingen klagade, som sagt, på silos i början utan hon blev välkomnad tillbaka, det var när silos och fuchian slog sig samman och började flumma i alla trådar som fanns och startade flera nya som folk började reagera - men påpekande hjälpte inte..... Anki En bra sammanfattning av läget, tycker jag....
CITAT (Anki på Öland @ 16-08-2010, 09:35)  Jag tror egentligen inte någon av oss försöker tala om för Silos vad hon får eller inte får eller hur många trådar hon får starta, utan jag tror vi alla försöker tala om för henne hur hon skall göra för att det skall bli trevligt för alla att läsa och diskutera på forumet, och hon själv också skall kunna ses som en trevlig del av forumet, inte som ett störande element. Ingen klagade, som sagt, på silos i början utan hon blev välkomnad tillbaka, det var när silos och fuchian slog sig samman och började flumma i alla trådar som fanns och startade flera nya som folk började reagera - men påpekande hjälpte inte..... Anki Var vänlig och visa mig vilka är dessa ALLA tråd som jag har "flummat" i för att bättre förstår så vill jag mycket gärna veta detta! Mvh//Kyllikki
*Stintan*
16-08-2010, 09:22
CITAT (Anki på Öland @ 16-08-2010, 09:35)  Jag tror egentligen inte någon av oss försöker tala om för Silos vad hon får eller inte får eller hur många trådar hon får starta, utan jag tror vi alla försöker tala om för henne hur hon skall göra för att det skall bli trevligt för alla att läsa och diskutera på forumet, och hon själv också skall kunna ses som en trevlig del av forumet, inte som ett störande element. Ingen klagade, som sagt, på silos i början utan hon blev välkomnad tillbaka, det var när silos och fuchian slog sig samman och började flumma i alla trådar som fanns och startade flera nya som folk började reagera - men påpekande hjälpte inte..... Anki
Anki på Öland
16-08-2010, 10:01
CITAT (silos @ 16-08-2010, 10:19)  Var vänlig och visa mig vilka är dessa ALLA tråd som jag har "flummat" i för att bättre förstår så vill jag mycket gärna veta detta! Mvh//Kyllikki Nej, tänker inte sitta och rota igenom gamla trådar, det får du göra själv om du inte förstår vad jag menar. Men som du säger tidigare i tråden.... CITAT (silos @ 16-08-2010, 08:54)  ................det är omöjligt för mig att minnas alla mina svar i alla inlägg och tråd.............. ..........det är ju många....... Anki
ängsvädd
16-08-2010, 10:10
CITAT (*Stintan* @ 16-08-2010, 00:13)  Om jag hade en sån sjukdom skulle jag må ännu sämre av att ha en svans efter mig som hela tiden påtalade min psykiska status. Tror inte alls att hon känner att alla är emot henne. Och som sagt så kan hon tala för sig själv. Du vill säkert väl men lägg ner. Stödja kan du göra på ett bättre sätt. Nu gör ju du exakt det du anklagar mig för - projektion i all sin tydlighet. Du talar för Silos  Jag skriver vad jag vill och vill jag stödja någon person som blir förföljd och mobbad trots att hon har psykiatriska diagnoser så gör jag det även om du säger till mig att jag ska lägga ner. Du bestämmer inte vad medlemmarna får och inte får skriva - det du så ofta kritiserar andra för gäller i högsta grad dig själv - du talar om hur andra ska skriva, iaf vissa - speciellt mig är du på Till Silos vill jag säga: Du har så mycket positivt att ge så snälla försök att ignorera påhoppen. Ignorera de medlemmar du mår dåligt av är mitt råd. Diskussionen och påhoppen kommer aldrig att ta slut. Var och en får starta hur många trådar de vill även om "kontroversiella" ämnen. De som inte är intresserad av dina trådar behöver inte läsa dem - så är det ju alltid, eller borde vara iaf.
herkules
16-08-2010, 10:12
CITAT (Anki på Öland @ 16-08-2010, 09:35)  Jag tror egentligen inte någon av oss försöker tala om för Silos vad hon får eller inte får eller hur många trådar hon får starta, utan jag tror vi alla försöker tala om för henne hur hon skall göra för att det skall bli trevligt för alla att läsa och diskutera på forumet, och hon själv också skall kunna ses som en trevlig del av forumet, inte som ett störande element. Ingen klagade, som sagt, på silos i början utan hon blev välkomnad tillbaka, det var när silos och fuchian slog sig samman och började flumma i alla trådar som fanns och startade flera nya som folk började reagera - men påpekande hjälpte inte..... Anki du skriver att folk reagerar, då måste jag och fler med mig inte vara folk då. det är en väldigt LITEN klick människor här inne som stör sig som f-n på solis, precis som förra gången då hon jagades iväg härifrån. och samma jävla mobb är på G igen. HUR svårt är det att bara läsa det man vill på ett forum? HUR svårt är det att inte vara elak? ni är så inihelvete puttenuttiga och gullegulliga med varandra och sen drabbas ni av något konstigt psykbryt hela bunten och jagar livet ur solis och fuchian. pia l får sig en släng av sleven också mellan varven. lev och låt leva, ska det vara så svårt att fatta?
Gossen Ruda
16-08-2010, 10:17
Att försöka undvika silos inlägg är som att gå i en skog med förbundna ögon utan att gå på något träd, nästan oavsett vilken tråd man läser i.
ängsvädd
16-08-2010, 10:21
CITAT (Anki på Öland @ 16-08-2010, 09:35)  Jag tror egentligen inte någon av oss försöker tala om för Silos vad hon får eller inte får eller hur många trådar hon får starta, utan jag tror vi alla försöker tala om för henne hur hon skall göra för att det skall bli trevligt för alla att läsa och diskutera på forumet, och hon själv också skall kunna ses som en trevlig del av forumet, inte som ett störande element. Ingen klagade, som sagt, på silos i början utan hon blev välkomnad tillbaka, det var när silos och fuchian slog sig samman och började flumma i alla trådar som fanns och startade flera nya som folk började reagera - men påpekande hjälpte inte..... Anki Vissa har reagerat, men hur många medlemmar har odla? Och ge f-n i att läsa hennes trådar då, samma regel som alltid gäller. Ett skolexempel på mobb, att inte acceptera människors olikheter och rätt att på lika villkor på delta på småprat. Jag gillar inte alla trådar, det är många jag inte ens öppnar - öppna inte silos trådar då - svårare än så är det inte  CITAT (Gossen Ruda @ 16-08-2010, 11:17)  Att försöka undvika silos inlägg är som att gå i en skog med förbundna ögon utan att gå på något träd, nästan oavsett vilken tråd man läser i. Ja men ignorera henne då om du tycker hon är så jobbig. Vissa medlemmar kanske tycker att du eller någon annan är jobbig men börjar inte dra igång ett drev iaf.
Elisabeth-Västkustkolonisten
16-08-2010, 10:26
Herkules det var ingen som jagade silos härifrån förra gången. Hon blev inte heller mobbad utan avstängd och det några gånger.
Och Odla stänger ingen av utan anledning.
Det är klart att hon får skriva men det finns ju några tusen medlemmar här och då skall inte alla dansar efter hennes pipa och inte heller vill alla dessa många tusen medlemmar bara läsa i tramstrådar. Hon kan och skall inte bestämma här. Forumet till hör Odla.nu och inte Silos
Det finns säkert många medlemmar här med hälsoproblem men skall man för den skull överlåta forumet till dessa, skall dessa bestämma?
Elisabeth
Gossen Ruda
16-08-2010, 10:29
CITAT (ängsvädd @ 16-08-2010, 11:21)  Vissa har reagerat, men hur många medlemmar har odla? Och ge f-n i att läsa hennes trådar då, samma regel som alltid gäller. Ett skolexempel på mobb, att inte acceptera människors olikheter och rätt att på lika villkor på delta på småprat. Jag gillar inte alla trådar, det är många jag inte ens öppnar - öppna inte silos trådar då - svårare än så är det inte  Ja men ignorera henne då om du tycker hon är så jobbig. Vissa medlemmar kanske tycker att du eller någon annan är jobbig men börjar inte dra igång ett drev iaf. Hur skall man kunna ignorera silos inlägg, eller någon annans heller för den delen, om hon är inne och skriver överallt? Det är flera som försöker få henne att skriva mindre men det är som att hälla vatten på en gås. Det är nog ingen som är direkt arg på henne eller liknande, men det blir lätt för mycket.
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 16-08-2010, 11:26)  Herkules det var ingen som jagade silos härifrån förra gången. Hon blev inte heller mobbad utan avstängd och det några gånger.
Och Odla stänger ingen av utan anledning.
Det är klart att hon får skriva men det finns ju några tusen medlemmar här och då skall inte alla dansar efter hennes pipa och inte heller vill alla dessa många tusen medlemmar bara läsa i tramstrådar. Hon kan och skall inte bestämma här. Forumet till hör Odla.nu och inte Silos
Det finns säkert många medlemmar här med hälsoproblem men skall man för den skull överlåta forumet till dessa, skall dessa bestämma?
Elisabeth
Stör mig inte det minsta på goa Silos. Däremot blir jag ledsen när jag, som jag upplever det, någon använder falskt smicker o försåtligt ordval för att trigga igång en skör människa. Så gör man inte.
herkules
16-08-2010, 10:37
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 16-08-2010, 11:26)  Herkules det var ingen som jagade silos härifrån förra gången. Hon blev inte heller mobbad utan avstängd och det några gånger. Och Odla stänger ingen av utan anledning. Det är klart att hon får skriva men det finns ju några tusen medlemmar här och då skall inte alla dansar efter hennes pipa och inte heller vill alla dessa många tusen medlemmar bara läsa i tramstrådar. Hon kan och skall inte bestämma här. Forumet till hör Odla.nu och inte Silos Det finns säkert många medlemmar här med hälsoproblem men skall man för den skull överlåta forumet till dessa, skall dessa bestämma? Elisabeth mmm, det där är din syn på saken. och jag har en annan. jag vet precis vad som hände när solis jagades iväg härifrån förra gången. det är inte många tusen medlemmar som läser småprat och det är på sin höjd 10 pers som retar sig på solis. endast admin bestämmer men självklart blir ju admin påverkad när XXXX och andra börjar skicka pm om folk de tycker är jobbiga och vill ha bort härifrån. sen - varför skulle inte forumet få tillhöra solis? eller någon annan forummedlem som behöver en scen att stå på? sug på den du, ibland är det svårt att tänka snällt och positivt men det går!
Anki på Öland
16-08-2010, 10:42
CITAT (ängsvädd @ 16-08-2010, 11:21)  ................Och ge f-n i att läsa hennes trådar då, samma regel som alltid gäller. Ett skolexempel på mobb, att inte acceptera människors olikheter och rätt att på lika villkor på delta på småprat. Jag gillar inte alla trådar, det är många jag inte ens öppnar - öppna inte silos trådar då - svårare än så är det inte  Ja men ignorera henne då om du tycker hon är så jobbig...................... Det om något vore väl att mobba silos!!! Om en del av odla helt ignorerade henne/dig! Hon/Du har faktiskt en hel del att visa och skriva om, men problemet är ju att det blir för mycket av det. Är det inte bättre då att försöka hjälpa personen att bli lite mera "lagom" just här? På andra ställen kan hon/du ju vara precis hur yvig som helst - som Elisabeth-Västkustkolonisten skrev, alla skall trivas på Odla, inte bara silos. CITAT (herkules @ 16-08-2010, 11:12)  du skriver att folk reagerar, då måste jag och fler med mig inte vara folk då............ Helt upp till dig om du vill räkna dig bland folk eller inte, det gör du som du vill. Du reagerar ju också, fast som så ofta, tvärtemot.... Anki
*Stintan*
16-08-2010, 10:42
CITAT (ängsvädd @ 16-08-2010, 11:10)  Nu gör ju du exakt det du anklagar mig för - projektion i all sin tydlighet. Du talar för Silos  Jag skriver vad jag vill och vill jag stödja någon person som blir förföljd och mobbad trots att hon har psykiatriska diagnoser så gör jag det även om du säger till mig att jag ska lägga ner. Du bestämmer inte vad medlemmarna får och inte får skriva - det du så ofta kritiserar andra för gäller i högsta grad dig själv - du talar om hur andra ska skriva, iaf vissa - speciellt mig är du på Till Silos vill jag säga: Du har så mycket positivt att ge så snälla försök att ignorera påhoppen. Ignorera de medlemmar du mår dåligt av är mitt råd. Diskussionen och påhoppen kommer aldrig att ta slut. Var och en får starta hur många trådar de vill även om "kontroversiella" ämnen. De som inte är intresserad av dina trådar behöver inte läsa dem - så är det ju alltid, eller borde vara iaf. Beklagar att du inte kan se skillnaden på det du skriver och det jag skriver. Att jag skulle tala för silos finns bara i din fantasi men du kanske inte är läskunnig. Din påklistrade empatiimage klingar falskt  och är dessutom rätt tjatig. Tror knappast silos behöver en "god man och advokat" som springer efter som en svans.
Gossen Ruda
16-08-2010, 10:51
CITAT (herkules @ 16-08-2010, 11:37)  mmm, det där är din syn på saken. och jag har en annan. jag vet precis vad som hände när solis jagades iväg härifrån förra gången. det är inte många tusen medlemmar som läser småprat och det är på sin höjd 10 pers som retar sig på solis. endast admin bestämmer men självklart blir ju admin påverkad när ruda och andra börjar skicka pm om folk de tycker är jobbiga och vill ha bort härifrån. sen - varför skulle inte forumet få tillhöra solis? eller någon annan forummedlem som behöver en scen att stå på? sug på den du, ibland är det svårt att tänka snällt och positivt men det går! Blanda inte in mig i dina misstänkliggörningar, jag har aldrig anmält silos. Varken nu eller tidigare eller i någon form.
Snöflinga
16-08-2010, 11:01
För min del tycker jag att Fuchian är den som har eldat på mest. Har även sista tiden härmat Silos språk, för att få oss att tro att de är samma person vilket jag absolut kan sätta min sista skjorta på att de inte är Fuchian är bara en mytoman ... vilket bevisas i hennes motstridiga inlägg. ex. I ett inlägg säger hon sig ha trädgårdsmästare + ett antal andra trädgårdsarbetare, för att i nästa oja sig över allt jobb med krukodling etc. Även att påtala sin egen förträfflighet och kunnande till leda i alldeles för många och långa inlägg Silos är inte en sådan person anser jag. Hon är mera som Thomas di leva som vill frälsa världen utan ont uppsåt. Men blivit lätt förledd av Fuchian som  hennes funderingar om livet efter detta exempelvis och på så sätt velat göra gällande att de är störtkompisar Jaha detta var min ovetenskapliga analys av rådande läge ... är också medveten om att jag "hoppat" in utan att tidigare medverkat i tråden, vilket gud förbjude
herkules
16-08-2010, 11:01
CITAT (Anki på Öland @ 16-08-2010, 11:42)  /.../ Helt upp till dig om du vill räkna dig bland folk eller inte, det gör du som du vill. Du reagerar ju också, fast som så ofta, tvärtemot.... Anki ja, självklart är det upp till mig. visst reagerar jag men jag jagar inte livet ur folk, skillnad där
fuchsian
16-08-2010, 11:04
HERKULES,
Många har visst syn på allt som inte de kan hålla med om. Hur roligt skulle det vara om man öppnade en tråd och sedan skulle de flesta endast hålla med den som startade tråden?
Jag har kontakt med Silos i ett plan, men nu avstår jag att berätta eller kommentera där Silos finns, hon vet detta och är ledsen, men även jag ser en skör människa och just därför går jag på hennes vilkor och har sagt till henne att jag är stark, men att hon skulle fara illa, det går jag inte på med!
Det är en ska som stör mig och det är sk. "lögnerna", jag är inte ute och göra Silos illa och när hon har gillat det jag har skrivit till henne, så får inte ens det vara i fred. Jag skriver händelser fr. min barndom, som är sååå verkliga, och sedan brukar jag skriva någon dikt om inget annat. Jag undrar dock än dessa anklagelser att jag ljuger. De må då bevisa det, men ingen har ryggrad att stå på sina anklagelser. Massa namn har jag fått och undrar varifrån de kommer?
Jag tänker inte starta egna trådar här, men på växtsidan har jag en om min jättelilja och har fått bra svar vad som kan göras åt detta "ljungelväxt" (makens åsikt) så jag brukar läsa igenom vad andra skriver och enbart av detta lär man sig mycket, det behövs inte så ofta fråga om något. Där trivs jag och troligen blir kvar där, för jag har mycket att lära av dessa medlemmar. Sedan har det hänt att en ny medlem blir till åtlöje i sin första dag i forumet. Är detta bra för forumet? Jnaa, nu får det vara. Har snackat med Ingemar tidigare om detta och så kommer jag att göra, men detta småtjafset vill jag inte veta mera om. ....fuchian ....
herkules
16-08-2010, 11:09
CITAT (Snöflinga @ 16-08-2010, 12:01)  För min del tycker jag att Fuchian är den som har eldat på mest. Har även sista tiden härmat Silos språk, för att få oss att tro att de är samma person vilket jag absolut kan sätta min sista skjorta på att de inte är Fuchian är bara en mytoman ... vilket bevisas i hennes motstridiga inlägg. ex. I ett inlägg säger hon sig ha trädgårdsmästare + ett antal andra trädgårdsarbetare, för att i nästa oja sig över allt jobb med krukodling etc. Även att påtala sin egen förträfflighet och kunnande till leda i alldeles för många och långa inlägg Silos är inte en sådan person anser jag. Hon är mera som Thomas di leva som vill frälsa världen utan ont uppsåt. Men blivit lätt förledd av Fuchian som  hennes funderingar om livet efter detta exempelvis och på så sätt velat göra gällande att de är störtkompisar Jaha detta var min ovetenskapliga analys av rådande läge ... är också medveten om att jag "hoppat" in utan att tidigare medverkat i tråden, vilket gud förbjude  jag håller med dig i mycket av det du skriver, det jag ändå tänker är att gör det så himla mycket om fuchian skriver som h*n gör? jag tänker att det är lätt att hoppa över inlägg, till och med trådar, att inte bry sig. måste man reta sig på inläggen/trådarna? f-n, människor misshandlar djur och varandra, det krigas, människor svälter och här sitts det och retas på en människa som ingen vet vem det är. sen är nog inte solis dummare än att hon vet när det är dags att sätta ner foten vad det gäller fuchian.  CITAT (Gossen Ruda @ 16-08-2010, 11:51)  Blanda inte in mig i dina misstänkliggörningar, jag har aldrig anmält silos. Varken nu eller tidigare eller i någon form. förlåt - du är den första jag tänker på när det springs t admin så det föll sig naturligt. men det ska inte upprepas.
herkules
16-08-2010, 11:16
CITAT (fuchian @ 16-08-2010, 12:04)  HERKULES,
Många har visst syn på allt som inte de kan hålla med om. Hur roligt skulle det vara om man öppnade en tråd och sedan skulle de flesta endast hålla med den som startade tråden?
Jag har kontakt med Silos i ett plan, men nu avstår jag att berätta eller kommentera där Silos finns, hon vet detta och är ledsen, men även jag ser en skör människa och just därför går jag på hennes vilkor och har sagt till henne att jag är stark, men att hon skulle fara illa, det går jag inte på med!
Det är en ska som stör mig och det är sk. "lögnerna", jag är inte ute och göra Silos illa och när hon har gillat det jag har skrivit till henne, så får inte ens det vara i fred. Jag skriver händelser fr. min barndom, som är sååå verkliga, och sedan brukar jag skriva någon dikt om inget annat. Jag undrar dock än dessa anklagelser att jag ljuger. De må då bevisa det, men ingen har ryggrad att stå på sina anklagelser. Massa namn har jag fått och undrar varifrån de kommer?
Jag tänker inte starta egna trådar här, men på växtsidan har jag en om min jättelilja och har fått bra svar vad som kan göras åt detta "ljungelväxt" (makens åsikt) så jag brukar läsa igenom vad andra skriver och enbart av detta lär man sig mycket, det behövs inte så ofta fråga om något. Där trivs jag och troligen blir kvar där, för jag har mycket att lära av dessa medlemmar. Sedan har det hänt att en ny medlem blir till åtlöje i sin första dag i forumet. Är detta bra för forumet? Jnaa, nu får det vara. Har snackat med Ingemar tidigare om detta och så kommer jag att göra, men detta småtjafset vill jag inte veta mera om. ....fuchian .... det är svårt att sticka ut på det här forumet, lite som i skolan faktiskt, tror inte människor på en så är man rökt  bra att du är rädd om solis!
fuchsian
16-08-2010, 11:35
HERKULES,
Jag vet nu att forumet inte kan ta emot det som jag har, men det är OK för min del, för jag behöver inte bli bekräftad av människor bakom dataskärmen.
Jag tänker nu Silos bästa, men mobben hänger efter mig. Det är ju så som du sade att man kan inte vara sin egen personlighet i forumet, så det är helt OK. Häng med och tyck lika = inget bråk.
Jag gör inte narr av Silos, endast hon vet mer om mig än någon annan och man får se vad framtiden har med sig. Tack att du läste mitt inlägg, då vet du bättre hur jag tänker och vad jag har innombords. ..fuchian...
Monica i Nässjö
16-08-2010, 14:53
Jag störs absolut inte av Silos, läser en del och hoppar över en del. Även det som ni kallar flum kan jag tycka är intressant, trots att jag själv inte tror på det men det är faktiskt kul att läsa om olika teorier och övertygelser som andra kan ha. Hennes dockor är roligt att se på bild och även de små berättelserna till. Fuchians inlägg läser jag alltid med ett småleende. För mig är det så uppenbart (men jag kan ha fel) att det bara är fråga om provokation och sätt att elda igång debatter. Och h*n behöver inte anstränga sig alls mycket för att få uppmärksamhet, precis det som h*n förmodligen vill. Om det skulle vara fråga om samma person som har olika nick, ja det bryr jag mig inte om och tänker inte spekulera i, läser de olika nicken var för sig. Det jag inte tycker om att läsa om är meningslösheter som accosieringar och dagens väder och "nu ska jag bre mig en ostmacka". Men jag tänker inte klaga på de trådarna för jag låter helt enkelt bli att öppna dem. Och även inuti intressanta trådar kan det dyka upp långa meningslösa inägg, de skrollar jag bara förbi, upplever inte alls det som något problem. Jag tycker alla ska få plats här, även om man inte är stöpt i samma form som de flesta.
fuchsian
16-08-2010, 16:27
MONICA I NÄSSJÖ,
Det är väl meningen att alla ska vara lika, skriva lika osv. då blir det inte ett forum. Det är bra att du tar det hela med det som det är och har en vidare syn på människor och livet, än dessa som vill småhacka sönder allt som inte lyder under deras värdighet. Jag är så in i vassen trött på den dåliga energin som smyger på från alla håll och kanter.
Mina inlägg är inte att skaffa mig någon uppmärksamhet, sånt får jag av dem som inte sitter bakom en skärm. Att jag har många strängar på min lyra kan reta, men jag kan inte vara till lags för alla, ingen kan det.
Det som jag har tagit upp i olika ämnen är endast jag som har upplevt/levt dessa saker, som jag har gett till svar till dom som frågat. min mening är inte ens i tanken att någon skulle börja tro om det jag skriver om, för alla ni bakom skärmen har inte en susning om vad jag har gått igenom och vad jag har tagit som en läxa.
Dockmakare är jag och målar i olja och har en massa andra hantverk att ägna min tid åt.
Jag har inte nervärderat Silos, tvärtom, hon är en konstnärssjäl och jag bryr mig inte om vad hon har haft för diagnoser. Hon är den hun är, men inte en strölinjeformad "svensson", det har inga av dessa vetenskapsmänniskor, målare, komporitörer och andra seriösa medier passat i i den "struten" som andra försöker trycka sina medmänniskor och det är pga att då mår de själva mycket bättre.
Jag kan inte fatta att man ska vara så enkelriktad, men har skakat av mig sådana personer som inte passar i min värld eller att andra har försökt göra om mig ---- de har slutat med det sen över30 år sedan och det finns många olika nationaliteter jag kommer i kontakt med innom detta kontroversiella jobb jag gör, men jag frågar dem inte om deras tro --- totalt ointressant i det sammanhanget.
Det finns mycket meningsslöst på vissa trådar, men de har väl sitt syffte, inte vet jag och låter dem vara, men ibland brukar jag kolla vädertråden, för skojs skull och skriva "mitt väder." Jag önskar att flera av medlemmarna vågade stå på sig och ha meningsfyllda diskussioner. ...fuchian... och ingen annan nick.!
*Stintan*
16-08-2010, 16:56
Fuchia kan du inte få låna din mans kopieringsapparat så slipper du upprepa dej så mycket?
Inte verkar du ha skakat av dig några människor eftersom du omnämner dom i varje inlägg. Om du nu är "så in i vassen trött på den dåliga energin" varför söker du då upp den ideligen?
malcolm
16-08-2010, 17:02
CITAT (silos @ 13-08-2010, 17:29)  Sedan jag kom tillbaka så har jag funderat mycket över varför tjafsas det så mycket härinne på småprat! Vi måste väl kunna ändra oss och det till det bättre!
VARFÖR bråkar människor? VARFÖR inte göra det trevligt istället? Varför anklaga varandra för dittan och dattan? Blir det bättre när man håller på med att tjafsa med varandra? Vill ni träffa dem som ni bråkar med IRL och säga så som ni gör härinne? Jag skulle kunna tänka mig att träffa varenda av er som har tjafsat;skulle ni kunna tänka er att träffa mig IRL?
Vad det gäller mig så är jag för vänlighet och vill väl mina medmänniskor! VARFÖR är detta så svårt i våran värld?
Det är absolut inte fel att säga-skriva kritik bara det är konstruktivt! Kritik i hårda ordalag gör att medmänniskor sätter sig emot den som kritisera ännu mer och det är synd! Visst är det väl bättre att ta fram det som är bra hos medmänniskorna, än att klanka ner varandra? HUR tusan kan ett inlägg som detta leda till bråk? Finns det inget att prata om annars ?
CITAT (*Stintan* @ 16-08-2010, 17:56)  Fuchia kan du inte få låna din mans kopieringsapparat så slipper du upprepa dej så mycket?
Inte verkar du ha skakat av dig några människor eftersom du omnämner dom i varje inlägg. Om du nu är "så in i vassen trött på den dåliga energin" varför söker du då upp den ideligen? hos I.R 049.JPG
Vem vinner<3 Vilken stämning det är här.Skulle vilja veta det här med projicering,Jag vet att det är någon som mår dåligt MEN hur cashar man in?
CITAT (filler @ 16-08-2010, 18:41)  Vem vinner<3 Vilken stämning det är här.Skulle vilja veta det här med projicering,Jag vet att det är någon som mår dåligt MEN hur cashar man in? [attachment=53944:Dockor_009.JPG]
CITAT (silos @ 16-08-2010, 18:49)  [attachment=53944:Dockor_009.JPG]  Du verkar ha förstått inlägget som du citerade, kan du snälla översätta till mig för jag förstår inte?
CITAT (filler @ 16-08-2010, 18:41)  Vem vinner<3 Vilken stämning det är här.Skulle vilja veta det här med projicering,Jag vet att det är någon som mår dåligt MEN hur cashar man in? Projicering är:när människor projicerar sina kännslor på sina medmänniskor...tror jag i alla fall att det är så... [attachment=53947:Dockor_011.JPG] CITAT (Anma @ 16-08-2010, 19:00)  Du verkar ha förstått inlägget som du citerade, kan du snälla översätta till mig för jag förstår inte? Jag tänker som att det är Einari,en av mina dockor som vinner och här är han precis perfekt!
fuchsian
16-08-2010, 18:05
CITAT (malcolm @ 16-08-2010, 18:02)  HUR tusan kan ett inlägg som detta leda till bråk? Finns det inget att prata om annars ? MALCOLM, Det undrar jag också. Det är skrivet i all välmening, men de som gräver djupt kan få upp en kines, inget mer om vad det har med inlägget att göra. Under ditt bortvaro har jag fått jättemånga nicknames och massa fula tillmälen (Red Top), men sedan har de tappat tråden och inte kunnat ge mig bevis när jag bett om det, bara massa bla..bla.... som jag inte bryr mig om. Det råder troligen en nyhetstorka men jag undrar när de börjar fajtas om valet, det väntar jag på, för det är ett område som jag håller mig borta både hemma och andra sammanhang. Det är skrattretande helt enkelt, der kan jag hålla med om ....  ..fuchian..
*Stintan*
16-08-2010, 18:14
Har Malcolm varit borta  Tror du har missat något igen.
malcolm
16-08-2010, 18:17
CITAT (*Stintan* @ 16-08-2010, 17:56)  Fuchia kan du inte få låna din mans kopieringsapparat så slipper du upprepa dej så mycket?
Inte verkar du ha skakat av dig några människor eftersom du omnämner dom i varje inlägg. Om du nu är "så in i vassen trött på den dåliga energin" varför söker du då upp den ideligen? Det är ju DU som bråkar mest på Odla och jag fattar inte varför du ger dig på fuchian och silos hela tiden, tyckte du var en intelligent och rolig kvinna förut men inser alltmer att du styrs av avundsjuka och dålig självkänsla. Är det nu så att du inte gillar trådar som du inte gillar från dessa damer så varför öppnar du dem och varför bryr du dig om att kommentera dem i så fall...? Tyvärr har en del hakat på "kärringmaffians" idéer och beskyller andra för lögner och förtal av ren avundsjuka, är det nu7 så att någon har en villa i Spanien, en BMW eller nå´t annat som kan tyckas var lite för mer så låt då då människan ha det utan att angrepp
CITAT (silos @ 16-08-2010, 19:04)  [attachment=53947:Dockor_011.JPG] Jag tänker som att det är Einari,en av mina dockor som vinner och här är han precis perfekt!  Ok, då blev det genast mer begripligt.
Det här är en väldigt känslosam och jobbig tråd. Jag kan inte tillägga just nåt men ber er lyssna på denna text. Perfekt
CITAT (Anma @ 16-08-2010, 19:20)  Ok, då blev det genast mer begripligt.  Projicering är att tillskriva andra dom svagheter man blundar för att man själv har. Rent praktiskt kan man säga att när "någon" beskriver en annan människa säger beskrivningen mer om människan som beskriver än den människa som beskrivs. Edit stavfel
Solstorm
16-08-2010, 18:38
Malcolm, du har nog missuppfattat. Stintan kan vara vass men om du läser de inlägg fuschian/tottes matte har gjort i olika trådar så förstår du att Stintan inte har gått över gränsen utan det är den andra knäppgöken som bär sig illa åt och förvanskar andras inlägg.
*Stintan*
16-08-2010, 18:44
CITAT (malcolm @ 16-08-2010, 19:17)  Det är ju DU som bråkar mest på Odla och jag fattar inte varför du ger dig på fuchian och silos hela tiden, tyckte du var en intelligent och rolig kvinna förut men inser alltmer att du styrs av avundsjuka och dålig självkänsla. Är det nu så att du inte gillar trådar som du inte gillar från dessa damer så varför öppnar du dem och varför bryr du dig om att kommentera dem i så fall...?
Tyvärr har en del hakat på "kärringmaffians" idéer och beskyller andra för lögner och förtal av ren avundsjuka, är det nu7 så att någon har en villa i Spanien, en BMW eller nå´t annat som kan tyckas var lite för mer så låt då då människan ha det utan att angrepp Och du anser dig ha rätt och kännedom nog att uttala dig om hur jag är? Jisses Malcolm beror detta påhopp på att du inte fick svar på ditt senaste PM eller? Ett gott råd till dig bara. Sätt inte epitet på människor du inte vet ett smack om. Ditt inlägg ovan säger mer om dig än om mig. Du har uppenbarligen antingen inte följt med eller så förträngt lögnerna och påhoppen från en viss person. Det handlar inte om någon villa eller BMW eller något "som kan tyckas vara förmer" utan om helt andra saker. Du borde ta reda på fakta innan du hoppar på andra.
CITAT (Rihane @ 16-08-2010, 19:36)  Projicering är att tillskriva andra dom svagheter man blundar för att man själv har. Rent praktiskt kan man säga att när "någon" beskriver en annan människa säger beskrivningen mer om människan som beskriver än den människa som beskrivs. Edit stavfel Tack, men jag vet vad projicering är, det var inte innebörden av det ordet som var det obegripliga i fillers inlägg... Det var allt det andra jag inte begrep ju.
CITAT (*Stintan* @ 16-08-2010, 19:44)  Och du anser dig ha rätt och kännedom nog att uttala dig om hur jag är? Jisses Malcolm beror detta påhopp på att du inte fick svar på ditt senaste PM eller? Ett gott råd till dig bara. Sätt inte epitet på människor du inte vet ett smack om. Ditt inlägg ovan säger mer om dig än om mig.
Du har uppenbarligen antingen inte följt med eller så förträngt lögnerna och påhoppen från en viss person. Det handlar inte om någon villa eller BMW eller något "som kan tyckas vara förmer" utan om helt andra saker. Du borde ta reda på fakta innan du hoppar på andra. [attachment=53952:Ta_det_lugnt_nu.jpg]
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|