Sidor: 1, 2, 3, 4, 5
*Stintan*
CITAT (fuchian @ 17-08-2010, 10:05) *
Det finns visst brist på sysselsättning för somliga i tråden. I sin ensamma cell sitter de och fanticerar ihop en massa skit, där ser man vilken nivå dessa befinner sig.
De borde starta en egen insiders-beundrar - tråd, och hacka på varandra där och känna sig nöjda för de lika söker sig till lika.
Sedan sökes det bättre stämning, men jag tror fast att de menar det motsatta, för hur många sakliga tråd har de förstört och sedan undrar andra att vad är det frågan om? en häxjakt på medlemmar....

Dessa beskymmer ser man inte på växtsidan, för där har en annan ton och hjälpsamhet när man frågar, så får man svar. ... fuchian...

bravo.gif Vilken fantastisk självinsikt!
Gossen Ruda
Det var en nyhet att alla som klankar på fuchian skulle vara avundsjuka. biggrin.gif Fast det är väl bara ett trolltrick för att hålla igång grytan. Man får nog vara väldigt egofixerad för att få de tankarna men det ingår väl i skapandet av den fiktiva personligheten för nicket. Håll dig till den komiska healingen, men sätt dig själv i behandlingsstolen. Nog tjafsat, jag har viktigare saker att syssla med. Ser att naglarna behöver klippas lite och sen skall jag raka mig.
Anma
CITAT (filler @ 17-08-2010, 02:31) *
Casha in,ja där blev det väl för svårt för dig,och om jag skriver "mitote" då blir det väl lika svårt för dig?

Casha in vet jag vad det betyder. Men det hjälper ju inte mig när jag ändå inte begriper. "mitote" är obegripligt, ja.
Har läst ditt inlägg flera gånger men förstår faktiskt inte vad du menar. Så istället för att göra det ännu svårare kan du ju bara ta och förklara?
Rihane
CITAT (Aqvakul @ 17-08-2010, 08:06) *
Jag tycker att fuchian har varit väldigt jobbig. Hon är värd all skit hon fått, inte minst för hennes sätt att trigga igång Silos. Men under de sista veckorna så har "jakten" på fuchian blivit nästan jobbigare än fuchian själv. Det är mycket bättre att försöka ignorera henne än att hela tiden gå i svaromål.

Kom till sans häromdagen. Hur jobbig fuchian än är så är det bättre att inte gå i svaromål, som du säger . Även om jag förstår bakgrunden så drar jag ur mitt bidrag där. Hade goda skäl,( tyckte jag då), när jag gjort det men ser numera större skäl till att sluta.

Har lärt mig i det här att en "mobb" kanske inte alltid är en mobb utan kan vara enskilda personer som var och en försvarar sig mot samma person.

Det går inte att komma ifrån att det ser ut som en mobb mot fuchian. Förmodligen precis det hon vill. Bara det ett gott skäl att inte gå i svaromål.

Berith
CITAT (Gossen Ruda @ 17-08-2010, 09:03) *
--- Reserv hulkade på sin tid om sin sambo som dog av bröstcancer. ---

Du har PM. sleep.gif
Rihane
CITAT (Anma @ 17-08-2010, 10:28) *
Casha in vet jag vad det betyder. Men det hjälper ju inte mig när jag ändå inte begriper. "mitote" är obegripligt, ja.
Har läst ditt inlägg flera gånger men förstår faktiskt inte vad du menar. Så istället för att göra det ännu svårare kan du ju bara ta och förklara?

"Mitote" är spanska och betyder skvaller. Passar kanske in

I övrigt läs Herkules svar till honom.
fuchsian
CITAT (*Stintan* @ 17-08-2010, 10:15) *
bravo.gif Vilken fantastisk självinsikt!

STINTAN,

det var menad åt dig! Det är vad jag ser hos dig. Hela tråden är till dig!

CITAT (Rihane @ 17-08-2010, 10:32) *
Kom till sans häromdagen. Hur jobbig fuchian än är så är det bättre att inte gå i svaromål, som du säger . Även om jag förstår bakgrunden så drar jag ur mitt bidrag där. Hade goda skäl,( tyckte jag då), när jag gjort det men ser numera större skäl till att sluta.
Har lärt mig i det här att en "mobb" kanske inte alltid är en mobb utan kan vara enskilda personer som var och en försvarar sig mot samma person.

Det går inte att komma ifrån att det ser ut som en mobb mot fuchian. Förmodligen precis det hon vill. Bara det ett gott skäl att inte gå i svaromål.

Kan du bevisa vad jag har gjort åt dig? Vore intressant att få veta, flera av er spelar just nu martyrer, så då vore det bättre för mig att få vetskap om det som jag har gjort!
Anma
CITAT (Rihane @ 17-08-2010, 10:35) *
"Mitote" är spanska och betyder skvaller. Passar kanske in

I övrigt läs Herkules svar till honom.

Tack ! Mitote hittades inte på google translate, testade med identifiera språk. Jag är ju inte dummare än att jag antog att det var ett annat språk. smile.gif
Problemet var inte orden som används, problemet var sammansättningen av dem, i synnerhet sista meningen, det var den jag inte riktigt begrep.
*Stintan*
CITAT (fuchian @ 17-08-2010, 10:41) *
STINTAN,

det var menad åt dig!

Men det blir knepigt när man vill lägga över sina egna tillkortakommanden på andra som inte har minsta likhet med en själv.

Edit: glömde ett inte.
fuchsian
CITAT (Aqvakul @ 17-08-2010, 08:06) *
Jag tycker att fuchian har varit väldigt jobbig. Hon är värd all skit hon fått, inte minst för hennes sätt att trigga igång Silos. Men under de sista veckorna så har "jakten" på fuchian blivit nästan jobbigare än fuchian själv. Det är mycket bättre att försöka ignorera henne än att hela tiden gå i svaromål.

AQVAKUL,

Du får tycka vad du vill om dig, alla har sin fria vilja. Jag klagar inte om småskit, men jag tål ikke att bli kallad med massa namn (Red Top),

Vad det gäller silos, har hon och jag en gemensam intresse, men när jag upptäckte att "mobben" hade tagit sig på hennes docktråd pga mig, antagligen, så har Silos och jag kommit överens att låta det hela
lugna ner sig, Hon blev välldigt ledsen för hon uppskattade mina berättelser, som har hänt mig och ett antal dikter. Nu har ni berövat även det för henne!
Hur kan man vara så naiv att man tror att jag gör henne illa? Jag har inte triggat igång något, endast delat hennes dockor och mina dockor(har inte satt ut ens bild på mina av hänsyn till silos) Hon har bett om det, men nix, inte i forumet.

En sak som jag inte fattar att du tillåter "mobben" lägga sig i mina inlägg, jag har förstått att vissa ämnen kunde vara "heta" för andra, men jag fortsatte inte när de som ville komma med frågor till mig, blev jag smutskastad av oooo orsak.
dessa medlemmar har PM till mig att de skulle vilja ha fler svar för jag såg alla frågor seriöst och det visste dom.
Detta ville jag säga till dig och nu får det nog vara nog. Fuchian....
sqrulan
Till fuchian:

Du skrev: Du ser ju ett ex ovanför din inlägg ---från strulan???
Mitt nick är sqrulan, var det en felstavning eller med flit?
Rihane
CITAT (Anma @ 17-08-2010, 10:44) *
Tack ! Mitote hittades inte på google translate, testade med identifiera språk. Jag är ju inte dummare än att jag antog att det var ett annat språk. smile.gif
Problemet var inte orden som används, problemet var sammansättningen av dem, i synnerhet sista meningen, det var den jag inte riktigt begrep.

Sökte mitote på bara svenska siter och fick upp en spansk svensk översättare. Annars betyder det att man typ lever i en drömvärld, eller något i den stilen
Hade också problem med sammansättningen av sista meningen, tre delar som inte hörde ihop. Men den betyder ungefär, i en annan ordföljd: att med alla projeceringar vem vinner? bara forumet förlorar.
Eller något...
fuchsian
CITAT (sqrulan @ 17-08-2010, 12:03) *
Till fuchian:

Du skrev: Du ser ju ett ex ovanför din inlägg ---från strulan???
Mitt nick är sqrulan, var det en felstavning eller med flit?

Det var felskrivning av mig och inget annat och det har ingen mening men jag glömde att det är bokstaven Q och inte annat. Ledsen för det. såg inte det medsamma för att kunna rätta till det. .... fuchian...
fuchsian
Jo du malcolm, nu tycker jag att du är mer än lovligt blåögd. Som silos nästan. Du kan ställa dig frågan: Varför är hon kvar? Hon har fått skit i ett par veckor nu, mycket välbehövligt, men ändå är hon kvar. Svaret är enkelt, hon är här för att ställa till med bråk. Forumtroll kallas den typen ofta. Det finns olika varianter av troll, detta är en. Det hade varit enkelt för henne att bara dra men hon stannar kvar och tjatar om sin komiska healing, garaget med alla bilar, sommarhuset på Rivieran, eller var det Spanien? Kanske snart i Italien. Ett vanligt knep är att försöka inhösta sympati, gärna någon anhörigs död. Fuchian tjatar om sin mamma, alldeles för mycket. Reserv hulkade på sin tid om sin sambo som dog av bröstcancer. Pia L har gnällt om ensamhet i tvåsamhet tidigare. Man vet inte om det är sant eller bara påhittat men det finns ett mönster.

Det bästa vore att försöka ignorera bråkstaken/arna men eftersom det står alla fritt att skriva var som helst poppar de snart upp var som helst, som en böld i röven. Det absolut bästa hade varit en moderator som kunde plocka bort bråkstakarna med en gång men det vet vi alla hur det är här.

Du har lite för snäv sätt att bedömma andra, men du är ju du det. och inget ont i det. Jag har inte gått med i djupa diskussioner som jag gjorde i början för jag har fattat att det tas illa upp, men jag tänker finnas kvar här i kanten så att säga, utan att ge mig i mer än jag klarar av. Många PM har jag fått och beröm att jag har tagit personen i fråga på allvar och att de vågade fråga om udda saker, men trots att de finns som vill det, kommer jag inte svara i forum. Min mor dog, punkt och slut. Brukar inte dra sådant, men detta är pinfärskt,men den vägen ska vi alla vandra? har du förlorat någon av dina föräldrar? Jag håller på att komma ifatt mig själv och jag behöver inget av någon i forum, men hade nämnt detta till Silos privat.

Låt mig bara vara, ignonera, det gör mig inget, men så länge jag är kund hos Odla. nu, kommer jag att vara med i forum, men nu kommer hösten och man har annat för sig än detta. det säger jag ärligt att det har varit mycket nyttigt för mig och jag har lärt mig massor.
Jag är en udda själ som inte alltid passar in men för det ska jag få finnas och jag känner på mig att jag har inte mera att komma på dom "pråktrådarna", ämnet är uttömt, men behöver hjälp med växter till hösten och lökar till våren och Odla.nu har fått mitt förtroende med de fina växter jag köpt och lyckats med. Jag kommer att vara mer upptagen med mitt när folk kommer hem fr, semestrar så ringer det en hel del, men vi tänker resa bort i september, men när vet jag inte. så mycket tittande blir det inte sen i forum, men jag stannar med mitt nuvarande nickname, även att jag skulle kunna använda mig av fler datorer, föredrar jag vara här även i fortsättningen. Låt skiten rinna av, det gör jag. ..fuchian ...
silos
Jo du malcolm, nu tycker jag att du är mer än lovligt blåögd. Som silos nästan. Du kan ställa dig frågan: Varför är hon kvar? Hon har fått skit i ett par veckor nu, mycket välbehövligt, men ändå är hon kvar. Svaret är enkelt, hon är här för att ställa till med bråk. Forumtroll kallas den typen ofta. Det finns olika varianter av troll, detta är en. Det hade varit enkelt för henne att bara dra men hon stannar kvar och tjatar om sin komiska healing, garaget med alla bilar, sommarhuset på Rivieran, eller var det Spanien? Kanske snart i Italien. Ett vanligt knep är att försöka inhösta sympati, gärna någon anhörigs död. Fuchian tjatar om sin mamma, alldeles för mycket. Reserv hulkade på sin tid om sin sambo som dog av bröstcancer. Pia L har gnällt om ensamhet i tvåsamhet tidigare. Man vet inte om det är sant eller bara påhittat men det finns ett mönster.

Det bästa vore att försöka ignorera bråkstaken/arna men eftersom det står alla fritt att skriva var som helst poppar de snart upp var som helst, som en böld i röven. Det absolut bästa hade varit en moderator som kunde plocka bort bråkstakarna med en gång men det vet vi alla hur det är här.

Ett enkelt råd till dig Gossen Ruda:låt bli att läsa allt som Fuchian och jag skriver!
malcolm
Jag lämnar denna tråd åt sitt öde nu, må den vila i frid.
silos
AMEN!
sqrulan
CITAT (fuchian @ 17-08-2010, 13:49) *
Det var felskrivning av mig och inget annat och det har ingen mening men jag glömde att det är bokstaven Q och inte annat. Ledsen för det. såg inte det medsamma för att kunna rätta till det. .... fuchian...

Okej!
Chamomille
CITAT (malcolm @ 16-08-2010, 19:17) *
Det är ju DU som bråkar mest på Odla och jag fattar inte varför du ger dig på fuchian och silos hela tiden, tyckte du var en intelligent och rolig kvinna förut men inser alltmer att du styrs av avundsjuka och dålig självkänsla. Är det nu så att du inte gillar trådar som du inte gillar från dessa damer så varför öppnar du dem och varför bryr du dig om att kommentera dem i så fall...?

Tyvärr har en del hakat på "kärringmaffians" idéer och beskyller andra för lögner och förtal av ren avundsjuka, är det nu7 så att någon har en villa i Spanien, en BMW eller nå´t annat som kan tyckas var lite för mer så låt då då människan ha det utan att angrepp

ohmy.gif blink.gif Hoppas du har stora stödhjul på den cykeln du är ute och trampar på just nu.
fuchsian
CITAT (silos @ 17-08-2010, 17:54) *
AMEN!

Det säger jag med AMEN MÅ NI VILA I FRED, vad det nu innebär. ...fuchian... biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon