Sidor: 1, 2, 3, 4, 5
fuchsian
CITAT (Snöflinga @ 16-08-2010, 12:01) *
För min del tycker jag att Fuchian är den som har eldat på mest. Har även sista tiden härmat Silos språk, för att få oss att tro att de är samma person vilket jag absolut kan sätta min sista skjorta på att de inte är sleep.gif
Fuchian är bara en mytoman ... vilket bevisas i hennes motstridiga inlägg. ex. I ett inlägg säger hon sig ha trädgårdsmästare + ett antal andra trädgårdsarbetare, för att i nästa oja sig över allt jobb med krukodling etc. Även att påtala sin egen förträfflighet och kunnande till leda i alldeles för många och långa inlägg thumbdown.gif

Silos är inte en sådan person anser jag. Hon är mera som Thomas di leva som vill frälsa världen utan ont uppsåt. Men blivit lätt förledd av Fuchian som bravo.gif hennes funderingar om livet efter detta exempelvis och på så sätt velat göra gällande att de är störtkompisar no.gif

Jaha detta var min ovetenskapliga analys av rådande läge ... är också medveten om att jag "hoppat" in utan att tidigare medverkat i tråden, vilket gud förbjude naughty.gif

SNÖFLINGA,
Du kan ta din ovetenskapliga analys och sticka med den.
Är man en mytoman om man har gjort ordning i sin trädgård, som behövde terasseras och att man har råd att anlita trädgårdsmästare under hela 3 somrar att få i ordning den. De var som mest 3 st, antalet däremellan är ointrssant. Det ska jag framföra till honom som hälsning fr. när han kommer och klipper mina häckar. Jag kan inte se Silos som Thomas Di Leva, som misshandlar sina kvinnor, löjligt. Det angår ingen att silos och jag gillar varandra och delar vissa hobbyn, annars är vi olika varelser med sitt. ...fuchian...

CITAT (*Stintan* @ 16-08-2010, 19:44) *
Och du anser dig ha rätt och kännedom nog att uttala dig om hur jag är? Jisses Malcolm beror detta påhopp på att du inte fick svar på ditt senaste PM eller? Ett gott råd till dig bara. Sätt inte epitet på människor du inte vet ett smack om. Ditt inlägg ovan säger mer om dig än om mig.

Du har uppenbarligen antingen inte följt med eller så förträngt lögnerna och påhoppen från en viss person. Det handlar inte om någon villa eller BMW eller något "som kan tyckas vara förmer" utan om helt andra saker. Du borde ta reda på fakta innan du hoppar på andra.

Jag gillar inte BMW det är MERCEDES FÖR HELA SLANTEN och flera på en och samma gång, efter humöret.
*Stintan*
CITAT (fuchian @ 16-08-2010, 19:59) *
Jag gillar inte BMW det är MERCEDES FÖR HELA SLANTEN och flera på en och samma gång, efter humöret.

Säg det till Malcolm och inte till mig eftersom det var han som skrev BMW och jag bara svarade på hans inlägg. Du får ha vilka bilar du vill för mig, jag imponeras inte av prylar.
Alba
CITAT (malcolm @ 16-08-2010, 19:17) *
Det är ju DU som bråkar mest på Odla och jag fattar inte varför du ger dig på fuchian och silos hela tiden, tyckte du var en intelligent och rolig kvinna förut men inser alltmer att du styrs av avundsjuka och dålig självkänsla. Är det nu så att du inte gillar trådar som du inte gillar från dessa damer så varför öppnar du dem och varför bryr du dig om att kommentera dem i så fall...?

Tyvärr har en del hakat på "kärringmaffians" idéer och beskyller andra för lögner och förtal av ren avundsjuka, är det nu7 så att någon har en villa i Spanien, en BMW eller nå´t annat som kan tyckas var lite för mer så låt då då människan ha det utan att angrepp

Meeeen .....var har du varit senaste tiden confused.gif confused.gif
Kan inte vara möjligt att det du säger är på fullt allvar.
Red Top
CITAT (Alba @ 16-08-2010, 20:04) *

Jag blir minst lika förvånad som du. Började tro att jag drömde.
Rihane
CITAT (Anma @ 16-08-2010, 19:48) *
Tack, men jag vet vad projicering är, det var inte innebörden av det ordet som var det obegripliga i fillers inlägg... Det var allt det andra jag inte begrep ju. smile.gif

Jaha, men det andra i fillers inlägg förstod inte jag heller. blush.gif
*Stintan*
CITAT (Red Top @ 16-08-2010, 20:08) *

Jag också men i de lugnaste vatten......paddlas kanske de rankaste kanoterna. Det ska bli intressant att se om salig herrn har så pass mycket kurrage i kroppen att han svarar.
fuchsian

Ni är inte värda att få några svar fr. honom, ta nu nåt gammalt och dra.

Jag lägger mig i min himmelsäng och kommer att sova sååå gott. Oskyldiga sover gott!!!! f....

Förresten det är ju så roligt att reta er och se hur avundsjuka ni kan bli.
Anki på Öland
CITAT (Anma @ 16-08-2010, 19:20) *
Ok, då blev det genast mer begripligt. sweatingbullets.gif

giggle.gif
Anki
Anma
CITAT (fuchian @ 16-08-2010, 20:35) *

Jag lägger mig i min himmelsäng och kommer att sova sååå gott. Oskyldiga sover gott!!!! f....

Där avslöjar du din rätta natur. Den som flera avslöjat redan innan.
gnon49

Går inte att bli avundsjuk på en lögn.
Alba

Där kom bekännelsen som vi väntat på.
silos
CITAT (Red Top @ 16-08-2010, 20:08) *

[attachment=53963:sp_ken.jpg]
Myosotis
CITAT (ängsvädd @ 15-08-2010, 23:58) *
Det vet jag att hon är och naturligtvis låter jag henne svara själv. Jag vill bara stödja henne så att hon inte tror att alla är emot henne, man kan lätt få den känslan annars och det är inte bra för hälsan.
Speciellt om man har psykiatriska diagnoser eller mental ohälsa så kan det vara förödande att känna sig ensam och tro att a l l a är emot en.

Håller med, det är rätt onödigt att vara dum mot silos, hon gör ingen skada och de som inte vill läsa hennes trådar kan hoppa över dem. Fuckian är ett troll som jag har blockerat, det funkar rätt bra men avstängning hade varit bättre.
Myosotis
Nu har jag läst docktråden, men jag vill inte skriva i den utan den ska handla om dockorna, så jag skriver här. Jag förstår inte varför man går in i en sådan tråd och har åsikter om att tråden inte bör finnas duh.gif det är ju helt idiotiskt. Tänk om alla hundhatare gick in i "Dagens hundbild" och skrev att alla bilderna var fula, att hundar är hemska och att katter är mycket bättre, bara för att det är ett fritt forum och man får gå in och skriva vad som helst i vilken tråd man vill. Hundägarna kan visa bilderna ifred och glädjas åt varandras fina hunder som tur är, de flesta skulle nog tycka att det var absurt om folk som inte gillar hundar gick in och skrev att tråden inte borde finnas. Alla är inte intresserade, så är det väl med alla trådar? Jag tycker att trådar om eurovision eller smink eller tv-serier är ointressanta, men de som vill diskutera dessa ämnen måste väl få göra det?
Aqvakul
CITAT (Myosotis @ 16-08-2010, 21:07) *
Håller med, det är rätt onödigt att vara dum mot silos, hon gör ingen skada och de som inte vill läsa hennes trådar kan hoppa över dem. Fuckian är ett troll som jag har blockerat, det funkar rätt bra men avstängning hade varit bättre.

tummenupp.gif

CITAT (Myosotis @ 16-08-2010, 21:19) *
Nu har jag läst docktråden, men jag vill inte skriva i den utan den ska handla om dockorna, så jag skriver här. Jag förstår inte varför man går in i en sådan tråd och har åsikter om att tråden inte bör finnas duh.gif det är ju helt idiotiskt. Tänk om alla hundhatare gick in i "Dagens hundbild" och skrev att alla bilderna var fula, att hundar är hemska och att katter är mycket bättre, bara för att det är ett fritt forum och man får gå in och skriva vad som helst i vilken tråd man vill. Hundägarna kan visa bilderna ifred och glädjas åt varandras fina hunder som tur är, de flesta skulle nog tycka att det var absurt om folk som inte gillar hundar gick in och skrev att tråden inte borde finnas. Alla är inte intresserade, så är det väl med alla trådar? Jag tycker att trådar om eurovision eller smink eller tv-serier är ointressanta, men de som vill diskutera dessa ämnen måste väl få göra det?

tummenupp.gif
silos
Det är dags för vovvarna och mig att sova,så jag säger-skriver GODNATT d010.gif
[attachment=53973:016.JPG]
Myosotis
Sov gott!
Bettis
CITAT (malcolm @ 16-08-2010, 19:17) *
Det är ju DU som bråkar mest på Odla och jag fattar inte varför du ger dig på fuchian och silos hela tiden,

Tyvärr har en del hakat på "kärringmaffians"

nu får du allt kalmera dig en aning nono.gif rtfm.gif om du läser ALLT så får du nog en annan bild shy.gif
malcolm
CITAT (Bettis @ 16-08-2010, 22:21) *
nu får du allt kalmera dig en aning nono.gif rtfm.gif om du läser ALLT så får du nog en annan bild shy.gif

Har läst och tycker det är en ensidig jakt på en och samma person.
Solstorm
Om du läser mer i fler trådar så förstår du vad det handlar om.
malcolm
Läser i de flesta trådar men inser inte varför just en och samma medlem skall angripas överallt och anklagas för lögner etc. men jag har kanske inte varit med tillräckligt länge ännu.
*Stintan*
CITAT (malcolm @ 16-08-2010, 22:59) *
Har läst och tycker det är en ensidig jakt på en och samma person.

Det var det fegaste svar jag sett på länge! I ditt inlägg där du hoppade på mig sa du att det var två personer det var jakt på. Har dessa nu decimerats till en så är det ju ett steg i rätt riktning, men du har fortfarande uppenbarligen läst för lite. Det är ingen jakt på silos.

CITAT (malcolm @ 16-08-2010, 23:09) *
Läser i de flesta trådar men inser inte varför just en och samma medlem skall angripas överallt och anklagas för lögner etc. men jag har kanske inte varit med tillräckligt länge ännu.

Just att du inte inser det är ju bevis nog för att du inte är insatt i hur vederbörande från början betett sig helt utan anledning.
Därför blir jag förbannad när du hoppar på mig! ranting.gif
malcolm
CITAT (*Stintan* @ 16-08-2010, 23:13) *
Det var det fegaste svar jag sett på länge! I ditt inlägg där du hoppade på mig sa du att det var två personer det var jakt på. Har dessa nu decimerats till en så är det ju ett steg i rätt riktning, men du har fortfarande uppenbarligen läst för lite. Det är ingen jakt på silos.
Just att du inte inser det är ju bevis nog för att du inte är insatt i hur vederbörande från början betett sig helt utan anledning.
Därför blir jag förbannad när du hoppar på mig! ranting.gif

Jag har läst tillräckligt för att konstatera en ensidig jakt på enskilda medlemmar.
*Stintan*
CITAT (malcolm @ 16-08-2010, 23:14) *
Jag har läst tillräckligt för att konstatera en ensidig jakt på enskilda medlemmar.

Ta reda på bakgrunden!
abbbe
Har fortfarande inte fått svar - undrar varför ni hakat upp er på fuchian, även om hon ljuger, mm, mm. Jag menar i ett forum öppen för omvärlden.... Om jag skrev i ett inlägg att jag är en flygande kossa och i ett annat att jag är en Gud och kan se er, vad skulle ni ha gjort?
Men inte så konstigt att ni hakat upp er, tråden Fittgratäng var ju "min tid", men orsaken till upphakandet var även då oklar -fear-.gif .
Solstorm
Du har inte läst tillräckligt för att se lögnerna, förvanskningarna av andras inlägg och du har inte sett hur hon bar sig åt under nicken tottes matte.
abbbe
CITAT (Solstorm @ 16-08-2010, 23:28) *
Du har inte läst tillräckligt för att se lögnerna, förvanskningarna av andras inlägg och du har inte sett hur hon bar sig åt under nicken tottes matte.

Jag, eller?
malcolm
CITAT (*Stintan* @ 16-08-2010, 20:14) *
Jag också men i de lugnaste vatten......paddlas kanske de rankaste kanoterna. Det ska bli intressant att se om salig herrn har så pass mycket kurrage i kroppen att han svarar.

Jag struntar fullkomligt i vad du skriver hädanefter och kommer att nonchalera dig fullständigt vad du än pratar om. Gammalt groll från förr i tiden vet jag ingenting om och vill inte veta heller.

CITAT (Solstorm @ 16-08-2010, 23:28) *

Det var före min tid och jag lyssnar inte på skvaller.
malcolm
CITAT (*Stintan* @ 16-08-2010, 19:44) *
Jisses Malcolm beror detta påhopp på att du inte fick svar på ditt senaste PM eller? Ett gott råd till dig bara. Sätt inte epitet på människor du inte vet ett smack om. Ditt inlägg ovan säger mer om dig än om mig.

Du är ta mig tusan lägre än Glocal net. rotfl.gif
Red Top
Katalysator.
*Stintan*
Du hoppade på mig oförskyllt men du fattar tydligen inte att man kan bli förb****d på sånt. Kan du vara snäll och tala om vad jag gjort dig för ont?

Det var inte före din tid och något skvaller är det inte utan rena sanningar.

CITAT (malcolm @ 16-08-2010, 23:53) *
Du är ta mig tusan lägre än Glocal net. rotfl.gif

Du ska inte snacka om låg.
omk
Jag har bara varit medlem sen i slutet av juli 2010.
Tyckte, när jag först tittade på hemsidan, att detta vore ju kul. Trädgårdsmänskor, vanligt folk, som snackar om allt möjligt, ditt o datt. Tipsar om allt möjligt, inte bara trädgårdsrelaterat, spelar spel, chattar.
Men de sista 2-3 veckorna har jag läst massor av inlägg på Småprat-sidan och jag måste säga att maken till skitsnack, baktaleri och påhopp har jag aldrig varit med om ! Jag är helt förbluffad !
Jag, som i min enfald, trodde att jag hittat en sida där man kunde snacka med andra trädgårdsintresserade, även på Småprat.
Jag ger sidan 2 veckor till, annars lämnar jag er. Maken till småttiga mänskor, alltså. På nätet ska man vara artig, trevlig och helst lite vitsig, men inte så som ni är på denna sidan, helt för jävliga !
filler
CITAT (Anma @ 16-08-2010, 19:48) *
Tack, men jag vet vad projicering är, det var inte innebörden av det ordet som var det obegripliga i fillers inlägg... Det var allt det andra jag inte begrep ju. smile.gif

Casha in,ja där blev det väl för svårt för dig,och om jag skriver "mitote" då blir det väl lika svårt för dig?
EsterM
CITAT (omk @ 17-08-2010, 01:26) *
Tyckte, när jag först tittade på hemsidan, att detta vore ju kul. Trädgårdsmänskor, vanligt folk, som snackar om allt möjligt, ditt o datt. Tipsar om allt möjligt, inte bara trädgårdsrelaterat, spelar spel, chattar.
Men de sista 2-3 veckorna har jag läst massor av inlägg på Småprat-sidan och jag måste säga att maken till skitsnack, baktaleri och påhopp har jag aldrig varit med om ! Jag är helt förbluffad !
Jag, som i min enfald, trodde att jag hittat en sida där man kunde snacka med andra trädgårdsintresserade, även på Småprat.
Jag ger sidan 2 veckor till, annars lämnar jag er. Maken till småttiga mänskor, alltså. På nätet ska man vara artig, trevlig och helst lite vitsig, men inte så som ni är på denna sidan, helt för jävliga !

Strunta i småprat. Trädgårdsforumet inklusive Småprat om trädgård är jättebra. Där är folk trevliga och hjälpsamma och många delar med sig av sina fantastiska trädgårdar.
Jag smygtittar på småpratstrådarna, men har inget behov av att delta.
Ester
Aqvakul
Jag tycker att fuchian har varit väldigt jobbig. Hon är värd all skit hon fått, inte minst för hennes sätt att trigga igång Silos. Men under de sista veckorna så har "jakten" på fuchian blivit nästan jobbigare än fuchian själv. Det är mycket bättre att försöka ignorera henne än att hela tiden gå i svaromål.
Christina i Taxinge~
CITAT (omk @ 17-08-2010, 01:26) *

Men snälla du! Inte kan du strunta i hela Odlaforumet bara för att den "allmänna småpratsdelen" just nu befinner sig i nåt slags tjafs-krig.
Läs forumen i Trädgårdsavdelningen, där är alltid trevligt! rolleyes.gif
silos
Medans jag var ute med mina vovsingar tänkte jag en hel del på det som pågår här på Småprat och kom och tänka på barn som leker med varandra.Plöysligt blir det bråk mellan två barn.Ett av barnen hade kastat sand på den andre och det barnet kastade sand tillbaka till det barnet som kastade sand första gången.
Ganska snabt kom andra barn och började hjälpa till med sand kastandet.
Men det märkliga var att flera av de andra barn började bråka med det första barnet som hade kastat sanden på den andra barnet.
Till slut satt det första barnet och grät alldeles förtvivlat,gloporden haglade över det lilla barnet..

Mammorna kom till slut för att kolla vad var det som pågick...alla barn ropade:det var h*n som började och pekade på det första barnet.Det hördes mummel bland mammorna:den där ungen har jo alltid varit annorlunda,pratar inte rent...h*n är inte riktig i huvudet,men det är inte konstigt sådan mamma som h*n har ....en sån där "flummare"...kolla bara på hennes kläder och det där konstiga håret...och inte har hon nån karl heller och ilskna gick mammorna iväg till sina hem släpand hårt på sina barn som grät och som ville fortsätta att leka.

Nå,hur gick det sedan..den "konstiga"mamman pratade lugnt med sitt barn:du vet att du inte skall kasta sand på kompisarna.Mamman pratade en lång stund med sitt barn och så gick de hem.

Nästa dag sa barnet förlåt till sin kompis som hade kastat sand tillbaka och så fortsatte de att leka med varandra.

Men mammorna glodde på den "konstiga" mamman under flera veckor...

På det viset ser det ut här också,tycker jag och överallt i samhället,tyvärr....orden det var h*n som började används flitigt utan den minsta eftertanke....
Kyllikki
Gossen Ruda
Jo du malcolm, nu tycker jag att du är mer än lovligt blåögd. Som silos nästan. Du kan ställa dig frågan: Varför är hon kvar? Hon har fått skit i ett par veckor nu, mycket välbehövligt, men ändå är hon kvar. Svaret är enkelt, hon är här för att ställa till med bråk. Forumtroll kallas den typen ofta. Det finns olika varianter av troll, detta är en. Det hade varit enkelt för henne att bara dra men hon stannar kvar och tjatar om sin komiska healing, garaget med alla bilar, sommarhuset på Rivieran, eller var det Spanien? Kanske snart i Italien. Ett vanligt knep är att försöka inhösta sympati, gärna någon anhörigs död. Fuchian tjatar om sin mamma, alldeles för mycket. Reserv hulkade på sin tid om sin sambo som dog av bröstcancer. Pia L har gnällt om ensamhet i tvåsamhet tidigare. Man vet inte om det är sant eller bara påhittat men det finns ett mönster.

Det bästa vore att försöka ignorera bråkstaken/arna men eftersom det står alla fritt att skriva var som helst poppar de snart upp var som helst, som en böld i röven. Det absolut bästa hade varit en moderator som kunde plocka bort bråkstakarna med en gång men det vet vi alla hur det är här.
herkules
CITAT (filler @ 16-08-2010, 18:41) *
Vem vinner<3 Vilken stämning det är här.Skulle vilja veta det här med projicering,Jag vet att det är någon som mår dåligt MEN hur cashar man in?

finns inga vinnare i detta.

CITAT (fuchian @ 16-08-2010, 19:59) *
/.../

du kan aldrig köra mer än en bil i taget så sälj de andra och ge pengarna till hundstallet! smile.gif

CITAT (Alba @ 16-08-2010, 20:04) *

jag fattar precis vad malcolm skriver - läser man inte alla trådar så ser det ut som om en kärringmobb drar fram här på forumet och förföljer 1(!!!!!!!) person.
inte trevligt.
Pia L
Gossen Ruda : Ta och tänk efter både en och två gånger, gärna några fler.
Du kallar mig m.fl. bråkstakar, men tänker du efter så är det ju inte ens vi som bråkat, att du kan störa dig på det som skrivs är en sak, men ingen, inte ens Silos går in i en tråd och bråkar.
Att det blir bråk beror ju på att du och en del andra irriterar er så till den milda grad att t.o.m. en väderrapport från mig uppfattas som bråk, eller att jag kom med ett inlägg om varför balsam oftast tar slut före schampot, tror du att jag skrev det för att börja bråka?
Fuchians historier bryr jag mig faktiskt inte om utifall dom är sanna eller inte, jag känner henne inte och känner inget behov att att lära känna henne heller, jag stör mig inte på hennes berättelser/historier.
Du känner inte mig heller och därför tycker jag att det är mycket lågt av dig att ens nämna hur jag hade det innan skilsmässan, du skiter fullständigt i att du sårar andra med dina obetänkta kommentarer, och är dom inte obetänkta så är du bara en bitter elak man som roar dig med att såra andra.
Någon annan skrev i den här tråden (tror jag att det var) att jag borde hålla mig till vädertråden och inte gå in och förstöra era seriösa trådar och ställa till bråk, sitter ni i kulisserna och triggar varandra i elakheter?
Jag har inte gått in i någon enda tråd varken FÖR att skapa bråk eller regelrätt startat bråk, somliga irriterar sig på min existens här och det kan jag inte göra något åt.
Men jag ber dig Gossen Ruda, dra inte upp mitt privatliv när du sitter och ondgör dig på att jag finns, för finns, det gör jag och det är många som träffat mig irl. så dina skriverier tar jag som rena personangrepp då många vet vem jag är som person.
Ursäkta om du tar det här som att jag bråkar, det är inte min avsikt, jag blir bara så ledsen när jag kommer på tapeten hela tiden utan att ens ha skrivit något :-(
skogstroll
Tycker det skulle behövas ett helt separat forum för Småprat (eller Skitprat) skilt från det övriga om man absolut måste tjafsa med andra på en trädgårdssajt, så slipper man se eländet om man använder funktionen Nya inlägg. Man kan ju faktiskt förlora en massa bra medlemmar med viktiga kunskaper bara pga att några måste kasta komockor på varann.
herkules
CITAT (malcolm @ 16-08-2010, 23:14) *

precis så ter det sig, inte bara för dig, utan även för mig och fler medlemmar som inte ens törs kommentera händelserna som utspelat sig sista tiden.

CITAT (Aqvakul @ 17-08-2010, 08:06) *
Jag tycker att fuchian har varit väldigt jobbig. Hon är värd all skit hon fått, inte minst för hennes sätt att trigga igång Silos. Men under de sista veckorna så har "jakten" på fuchian blivit nästan jobbigare än fuchian själv. Det är mycket bättre att försöka ignorera henne än att hela tiden gå i svaromål.

ta bara en sån sak som att ändra en bokstav i fuchians nick, det är inte lågt utan det är svineri på HÖG nivå!
herkules
CITAT (skogstroll @ 17-08-2010, 09:25) *
Tycker det skulle behövas ett helt separat forum för Småprat (eller Skitprat) skilt från det övriga om man absolut måste tjafsa med andra på en trädgårdssajt, så slipper man se eländet om man använder funktionen Nya inlägg. Man kan ju faktiskt förlora en massa bra medlemmar med viktiga kunskaper bara pga att några måste kasta komockor på varann.

äh!
jävla tjat om småprat hela tiden, det är liksom inget tvång att läsa här inne och om nu nya inlägg kommer från småprat så står förmodligen inte någon med en pistol till läsarens panna och säger - LÄS NU FÖR FAN. det är väl bara att sluta läsa om man inte tycker om det.
Aqvakul
CITAT (herkules @ 17-08-2010, 09:34) *
det är väl bara att sluta läsa om man inte tycker om det.

tummenupp.gif
Gossen Ruda
CITAT (Pia L @ 17-08-2010, 09:25) *
Gossen Ruda : Ta och tänk efter både en och två gånger, gärna några fler.
Du kallar mig m.fl. bråkstakar, men tänker du efter så är det ju inte ens vi som bråkat, att du kan störa dig på det som skrivs är en sak, men ingen, inte ens Silos går in i en tråd och bråkar.
Att det blir bråk beror ju på att du och en del andra irriterar er så till den milda grad att t.o.m. en väderrapport från mig uppfattas som bråk, eller att jag kom med ett inlägg om varför balsam oftast tar slut före schampot, tror du att jag skrev det för att börja bråka?
Fuchians historier bryr jag mig faktiskt inte om utifall dom är sanna eller inte, jag känner henne inte och känner inget behov att att lära känna henne heller, jag stör mig inte på hennes berättelser/historier.
Du känner inte mig heller och därför tycker jag att det är mycket lågt av dig att ens nämna hur jag hade det innan skilsmässan, du skiter fullständigt i att du sårar andra med dina obetänkta kommentarer, och är dom inte obetänkta så är du bara en bitter elak man som roar dig med att såra andra.
Någon annan skrev i den här tråden (tror jag att det var) att jag borde hålla mig till vädertråden och inte gå in och förstöra era seriösa trådar och ställa till bråk, sitter ni i kulisserna och triggar varandra i elakheter?
Jag har inte gått in i någon enda tråd varken FÖR att skapa bråk eller regelrätt startat bråk, somliga irriterar sig på min existens här och det kan jag inte göra något åt.
Men jag ber dig Gossen Ruda, dra inte upp mitt privatliv när du sitter och ondgör dig på att jag finns, för finns, det gör jag och det är många som träffat mig irl. så dina skriverier tar jag som rena personangrepp då många vet vem jag är som person.
Ursäkta om du tar det här som att jag bråkar, det är inte min avsikt, jag blir bara så ledsen när jag kommer på tapeten hela tiden utan att ens ha skrivit något :-(

Jo, jag vet att du finns. Jag vet också att du har en lång rad av olika nick bakom dig på Odla och som ställt till med en massa problem och där inte allt har passerat bykgrytan. Beträffande privatlivet så är det du själv som dragit fram det.
sqrulan
bravo.gif Jag älskar dessa trådar! giggle.gif Så här ofta har jag aldrig varit här tidigare så sluta aldrig för då får jag så tråkigt! shy.gif
skogstroll
CITAT (herkules @ 17-08-2010, 09:34) *
äh!
jävla tjat om småprat hela tiden, det är liksom inget tvång att läsa här inne och om nu nya inlägg kommer från småprat så står förmodligen inte någon med en pistol till läsarens panna och säger - LÄS NU FÖR FAN. det är väl bara att sluta läsa om man inte tycker om det.

hur många gånger har man inte fått höra den lama ursäkten... verkar vara de som vill bråka som vill att man ska hålla sig borta, men ser ni hur många som drar pga allt trams?
Pia L
Gossen Ruda : Tack, och då måste du naturligtvis göra nya odlaiter insatta i mitt privatliv, det var omtänksamt av dig.

F.ö. känns det som rent hyckleri här på odla där det i var och varannan tråd skrivs att alla är lika välkomna att skriva, att sådant som tagits upp och grälats om i vissa trådar inte ska avgöra hur man bemöts i andra, men så ser ju inte verkligheten ut på odla, tyvärr.
fuchsian

Herkules,

Jag blev så himla arg när jag pekas ut som den värsta syndabocken bland tusentals medlemmar.
Jag skulle inte skrivit, men dessa har ifågasatt saker som hör till min vardag som sagor. Blind är jag inte, men har ingen förståelse för människor som är så avundsjuka att de vrider allt som jag har berättat i olika forum.
De måste ha haft ett jobb att leta upp allt och vad har de nytta av det?

Jag har ett bra liv men det har inte varit så förbaskad roligt i början av mitt liv och senare har livet hängt på ett tråd 3 ggr.
Men jag har varit en optimist, visserligen blåögd i den skyddade världen jag lever i, men jag är nog inte ensam om detta?
flera forumsmedlemmar finns det som har det bättre än jag, men jag går inte i anfall för jag vet att det är deras sak och tycker att man kan leva gott i vissa sammanhang.
Jag föddes inte med guldsked i munnen, och inte var jag önskad barn heller, men det var då det.

Jag hann inte läsa mer än några inlägg i slutet av detta, men där fanns ju en ny medlem som kanske inte stannar kvar, men det är inte mitt fel.
Det gör ont --- att bli hånad när man sörger, men även det kommer att lägga sig och nu är det slutsnackad av det.
Men en del namn har jag hunnit att få och de är ärekränkande bryr jag mig inte om för de speglar ju personen Red Top, hur hon är innerst inne.
Ok, hoppas att detta lägger sig - ---------- ---fuchian

fuchsian
PIA L.

Det finns visst brist på sysselsättning för somliga i tråden. I sin ensamma cell sitter de och fanticerar ihop en massa skit, där ser man vilken nivå dessa befinner sig.
De borde starta en egen insiders-beundrar - tråd, och hacka på varandra där och känna sig nöjda för de lika söker sig till lika.
Sedan sökes det bättre stämning, men jag tror fast att de menar det motsatta, för hur många sakliga tråd har de förstört och sedan undrar andra att vad är det frågan om? en häxjakt på medlemmar....

Dessa beskymmer ser man inte på växtsidan, för där har en annan ton och hjälpsamhet när man frågar, så får man svar. ... fuchian...

CITAT (skogstroll @ 17-08-2010, 09:41) *
hur många gånger har man inte fått höra den lama ursäkten... verkar vara de som vill bråka som vill att man ska hålla sig borta, men ser ni hur många som drar pga allt trams?

Skogstroll,

Du ser ju ett ex ovanför din inlägg ---från strulan --- att sånt här gillas ......Vad säger det till dig? ..fuchian...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon