|
CITAT (Motti @ 03-09-2010, 22:51)  Säger så här !der finns många sjukskrivna som mår bättre än jag. Har du gått i deras skor eller? Du har ju valt att bli hemmafru, möjligheten är att vara sjukskriven om du nu är sjuk. Förutsatt att FK godkänner dig så klart.
Aqvakul
03-09-2010, 21:54
CITAT (Motti @ 03-09-2010, 22:51)  Säger så här !der finns många sjukskrivna som mår bättre än jag. Hur dåligt mår du?
CITAT (Motti @ 03-09-2010, 22:51)  Säger så här !der finns många sjukskrivna som mår bättre än jag. .
Jag ser också väldigt fisk ut rakt upp och ner! Men om jag har håret uppsatt ser man att min nacke ser lite lustig ut. Om jag ska vrida huvudet ser man också att jag vrider mer på hela bålen är själva huvudet. Jag byter gärna en dag med motti, med netha med, kan ju vara intressant att ha ont/besvär på nya ställen ibland och med lite tur får de stackars musklerna som arbetar dygnet runt vila en dag.  Tyvärr är det inte möjligt så jag får dras med mitt till det hittas ett botemedel eller tills jag dör.
CITAT (Anma @ 03-09-2010, 22:59)  Jag ser också väldigt fisk ut rakt upp och ner! Men om jag har håret uppsatt ser man att min nacke ser lite lustig ut. Om jag ska vrida huvudet ser man också att jag vrider mer på hela bålen är själva huvudet. Jag byter gärna en dag med motti, med netha med, kan ju vara intressant att ha ont/besvär på nya ställen ibland och med lite tur får de stackars musklerna som arbetar dygnet runt vila en dag.  Tyvärr är det inte möjligt så jag får dras med mitt till det hittas ett botemedel eller tills jag dör. .
CITAT (netha @ 03-09-2010, 23:02)  Med all respekt ... tror inte att du vill bytra med mig ... tyvärr ... även om jag önskat få byta med dig. Jag vet vad du lider av och jag tror ärligt talat att min dag blir i såfall mycket besvärligare än min dag är som mig, men det kan ju vara bra för mig också med lite perspektiv och vara tacksam för det jag har. Jag tror inte att du lider av kronisk huvudvärk, och om du inte gör det skulle vi ju kunna byta bara för att mitt huvud skulle få vila en dag och för att dina lungor skulle få vila. Ärligt talat, jag skulle kunna göra en sådan sak om det var möjligt.
CITAT (Anma @ 03-09-2010, 23:05)  Jag vet vad du lider av och jag tror ärligt talat att min dag blir i såfall mycket besvärligare än min dag är som mig, men det kan ju vara bra för mig också med lite perspektiv och vara tacksam för det jag har. Jag tror inte att du lider av kronisk huvudvärk, och om du inte gör det skulle vi ju kunna byta bara för att mitt huvud skulle få vila en dag och för att dina lungor skulle få vila. Ärligt talat, jag skulle kunna göra en sådan sak om det var möjligt.
Anma !DU VET INGET OM MIG OCH HUR MITT LIV HAR VARIT !om jag skulle sitta här och skriva om hela mitt liv!!ja det gör jag bara inte +jag lämnar inte ut mig på liv internet,,men mitt liv har fan inte varit någon lustresa ska du veta,det finns annlöedningar till att det är som det är och dom annledningarna vill jag INTEgå in på här offentligt.En sak ska ni ingen har betalat en kRONA FÖR MIg av skattebetalarna.Inte en spänn har jag tagit emot har alltid skött mig själv.Aldrig tagrit emot ett enda bidrag mer än barnbidraget-Attans jag är nog en mönster svensk
CITAT (Motti @ 03-09-2010, 23:16)  Anma !DU VET INGET OM MIG OCH HUR MITT LIV HAR VARIT !om jag skulle sitta här och skriva om hela mitt liv!!ja det gör jag bara inte +jag lämnar inte ut mig på liv internet,,men mitt liv har fan inte varit någon lustresa ska du veta,det finns annlöedningar till att det är som det är och dom annledningarna vill jag INTEgå in på här offentligt.En sak ska ni ingen har betalat en kRONA FÖR MIg av skattebetalarna.Inte en spänn har jag tagit emot har alltid skött mig själv.Aldrig tagrit emot ett enda bidrag mer än barnbidraget-Attans jag är nog en mönster svensk  .
CITAT (Motti @ 03-09-2010, 23:16)  Anma !DU VET INGET OM MIG OCH HUR MITT LIV HAR VARIT !om jag skulle sitta här och skriva om hela mitt liv!!ja det gör jag bara inte +jag lämnar inte ut mig på liv internet,,men mitt liv har fan inte varit någon lustresa ska du veta,det finns annlöedningar till att det är som det är och dom annledningarna vill jag INTEgå in på här offentligt.En sak ska ni ingen har betalat en kRONA FÖR MIg av skattebetalarna.Inte en spänn har jag tagit emot har alltid skött mig själv.Aldrig tagrit emot ett enda bidrag mer än barnbidraget-Attans jag är nog en mönster svensk  Motti! JAG ÄR MYCKET MEDVETEN OM ATT JAG INTE VET MER ÄN DU SKRIVIT HÄR, men mitt svar kvarstår, för de sakerna har inget med varandra att göra. Jag lovar, du behöver inte sätta taggarna ut hela tiden.
Anma!! inte ville jag sätta ut taggarna inta alls men det är svårt att förklara här hur man hafft det i livet vilka val man gjort osv och hur dom valen blev:)men du förstår att man inte vill lämna ut sig här hur som helst  I vissa lägen hamnar man i försvarställning tyvär,ta det inte personligt Anma
Elisabeth-Västkustkolonisten
04-09-2010, 07:37
När ni ändå skriver om att byta era kroppar med varandra, finns det någon snäll människa sol byter med mig?
Värken tar jag, det har varit min kompiss sedan många år. Men om jag bara en vecka kunde gå utan risk för att ramla p.g.a. svår yrsel, det hade varit härlig. Men att gräva, kratta och dylikt klarar jag inte längre.
Elisabeth
herkules
04-09-2010, 08:23
CITAT (xlxl67 @ 04-09-2010, 07:39)  2006 kostade sjukförsäkringen 106 miljarder kronor, förra året hade beloppet sjunkit till 89,5 miljarder på bekostnad av människors liv och välfärd. ovärdigt, omänskligt och osolidariskt. CITAT (Motti @ 03-09-2010, 23:16)  /.../En sak ska ni ingen har betalat en kRONA FÖR MIg av skattebetalarna.Inte en spänn har jag tagit emot har alltid skött mig själv.Aldrig tagrit emot ett enda bidrag mer än barnbidraget-Attans jag är nog en mönster svensk  jag fattar inte riktigt - att du aldrig fått ut från någon sjukförsäkring, gör det dig till en bättre människa? menar inget illa med min fråga men är uppriktigt intresserad av vad du menar med det jag quotat.
Chamomille
04-09-2010, 08:57
Man ska nog inte jämföra vem som är sjukast och därmed vem som är mest berättigad till försäkringsersättning. Då skulle vi alla stå oss slätt. Inte ligger väl någon av oss medvetslös i respirator med total organsvikt...osv osv....om det skulle sätta ribban menar jag. Var människa bär sitt ok och oken ser väldigt olika ut. Kan vi inte unna varann och vara glada för den personens skull om man nu råkar kunna gräva en stund i sin trädgård.
Dessutom kommer återigen det här in i bilden med att inte döma innan man har hela bilden framför sej. Mitt grävande: istället för att behöva gå hos sjukgymnast (och kosta samhället pengar)för att bibehålla min rörlighetsförmåga (även med hänsyn till nervminnet som kan jämföras med muskelminne om ni nu vet vad det är för något). Jag tränar alltså själv med något som känns motiverat och gör det dessutom med glädje även om vanlig klassisk sjukgymnastik skulle "ta emot" när kroppen bråkar för mycket. Jag har det t.o.m inskrivet i min journal som något positivt och man uppmuntrar mej att fortsätta med det eftersom jag kommer att ha igen på det i förlängningen. Det gör att jag inte förtvinar i förtid och kan förhoppningsvis fortsätta galoppera i korridorerna ännu längre i framtiden. (Nu börjar jag förresten nå gränsen för hur lång jag vill gå med att behöva lämna ut mej för att folk ska fatta...)
Det är väl katten att man måste försvara sej t.o.m inför sina olycksbröder och systrar!. Det är väl alldeles tillräckligt att behöva göra det inför alla som inte har varit med om något allvarligare än en bruten arm någon gång tillbaka i tiden. Vi själva borde väl ändå veta bättre än så!! Poängterar igen. Döm inte utan att ha hela bilden klar för er!! Så snälla, sluta....skärpning!!
*Stintan*
04-09-2010, 09:56
 Finns tydligen ingen gräns för hur inskränkta människor kan vara
CITAT (Cacki @ 04-09-2010, 10:47)  Man ska nog inte jämföra vem som är sjukast och därmed vem som är mest berättigad till försäkringsersättning. Då skulle vi alla stå oss slätt. Inte ligger väl någon av oss medvetslös i respirator med total organsvikt...osv osv....om det skulle sätta ribban menar jag. Var människa bär sitt ok och oken ser väldigt olika ut. Kan vi inte unna varann och vara glada för den personens skull om man nu råkar kunna gräva en stund i sin trädgård.
Dessutom kommer återigen det här in i bilden med att inte döma innan man har hela bilden framför sej. Mitt grävande: istället för att behöva gå hos sjukgymnast (och kosta samhället pengar)för att bibehålla min rörlighetsförmåga (även med hänsyn till nervminnet som kan jämföras med muskelminne om ni nu vet vad det är för något). Jag tränar alltså själv med något som känns motiverat och gör det dessutom med glädje även om vanlig klassisk sjukgymnastik skulle "ta emot" när kroppen bråkar för mycket. Jag har det t.o.m inskrivet i min journal som något positivt och man uppmuntrar mej att fortsätta med det eftersom jag kommer att ha igen på det i förlängningen. Det gör att jag inte förtvinar i förtid och kan förhoppningsvis fortsätta galoppera i korridorerna ännu längre i framtiden. (Nu börjar jag förresten nå gränsen för hur lång jag vill gå med att behöva lämna ut mej för att folk ska fatta...)
Det är väl katten att man måste försvara sej t.o.m inför sina olycksbröder och systrar!. Det är väl alldeles tillräckligt att behöva göra det inför alla som inte har varit med om något allvarligare än en bruten arm någon gång tillbaka i tiden. Vi själva borde väl ändå veta bättre än så!! Poängterar igen. Döm inte utan att ha hela bilden klar för er!! Så snälla, sluta....skärpning!! Jag hoppas att du inte uppfattat det som att jag tävlat om vem som är sjukast, det var verkligen inte min mening. Väl skrivet som vanligt cacki.
CITAT (Anma @ 04-09-2010, 10:58)  Jag hoppas att du inte uppfattat det som att jag tävlat om vem som är sjukast, det var verkligen inte min mening. Väl skrivet som vanligt cacki. Nej egentligen inte, men erkänner att vid första anblicken så fick jag nästan den känslan. Är bara rädd för att "försåtsejpåarna" gör samma feltolkning och därmed får vatten på sin kvarn och kanske t.o.m försöker vända det emot oss. (Förresten skulle jag ev kunna tänka mej att byta för en dag med dej också, men det är nog bäst att vi tar det på pm så att ingen stör sej på det....men enbart för den nyttiga erfarenhetens skull... )
fuchsian
04-09-2010, 10:36
CITAT (Cacki @ 04-09-2010, 11:16)  Nej egentligen inte, men erkänner att vid första anblicken så fick jag nästan den känslan. Är bara rädd för att "försåtsejpåarna" gör samma feltolkning och därmed får vatten på sin kvarn. (Förresten skulle jag ev kunna tänka mej att byta för en dag med dej också, men det är nog bäst att vi tar det på pm så att ingen stör sej på det....  ) Man ser ju inte el. känner människan bakom dataskärmen, så det är mer humant att låta den sjuka medlemmen bestämma själv hur mycket/lite el. noll, den vill säga om sitt privata liv. Jag är/har varit ett dåligt exempel när det gäller den biten och har trampat många på tårna, särskit när det skulle behöva visa bevis om vad jag har skrivit, hur det nu skulle ha hjälp mig????? Det får inte gå så långt, trots att man har medsystrar/bröder som gärna har åsikter med hela bredden, från det elaka --- till en empatisk person. Jag vet inte, men har märkt att de som inte må så hundra bra kan omedvetet/medvetet ge sig på alla konstiga saker, men det behöver man inte ta emot. Återligen känner jag mig skylldig, men det var nog den lärdommen jag skulle ha och jag låter det stanna vid detta. ...  .. fuchian ...
CITAT (clivia @ 04-09-2010, 13:50)  WOW!!! Tack för länken Clivia! Den kommer jag att spara och se om och om igen när jag har mina "down-isar". Kan han så kan jag! Go girl go!! Till er andra som har lyckan att vara friska: Det är just sånt här som är en av vardagens kamper förutom det som skalet vi är instoppade i (kroppen) ställer till med. Så jag ber, var snälla mot oss, det är tungt nog ändå! Träna er empatiförmåga....jag tänker fortsätta träna min. /Cacki
lilla mamma
04-09-2010, 13:42
Ingen sjuk önskar annat än att bli frisk. Jag är frisk, tack och lov. Jag är glad för varje dag jag får vakna med min man bredvid mig, han som följt mig i 13 år nu. Han som aldrig kommer bli frisk. Han som jag älskar trots alla amputerade kroppsdelar och elände.
Varför ska ni slå varandra i elände för? Låt F* vara ifred, det verkar vara brist på självkänsla eller brist på bättre att göra som för h*n att skriva om allt elände här på forumet.
Elisabeth-Västkustkolonisten
04-09-2010, 13:46
Ja Cacki empatiförmåga skulle många behöver här......
Jag tycker inte heller att du skall lämna ut dig mera. för rätt som det är får man det slängd i ansiktet igen. Och det är ju alltid känsligt när nån försöker att träffa en på ens svagaste ställe.
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 04-09-2010, 14:46)  Ja Cacki empatiförmåga skulle många behöver här......
Jag tycker inte heller att du skall lämna ut dig mera. för rätt som det är får man det slängd i ansiktet igen. Och det är ju alltid känsligt när nån försöker att träffa en på ens svagaste ställe. Nej, du har så rätt. Nu får det räcka för min del. Egentligen önskar jag att hela tråden skulle få sluta här med den underbara filmsnutten. Känns liksom inte att det finns så mycket mer att tillägga nu....
anncharlotte
05-09-2010, 21:13
CITAT (Cacki @ 04-09-2010, 10:47)  Man ska nog inte jämföra vem som är sjukast och därmed vem som är mest berättigad till försäkringsersättning. Då skulle vi alla stå oss slätt. Inte ligger väl någon av oss medvetslös i respirator med total organsvikt...osv osv....om det skulle sätta ribban menar jag. Var människa bär sitt ok och oken ser väldigt olika ut. Kan vi inte unna varann och vara glada för den personens skull om man nu råkar kunna gräva en stund i sin trädgård.
Det är väl katten att man måste försvara sej t.o.m inför sina olycksbröder och systrar!. Det är väl alldeles tillräckligt att behöva göra det inför alla som inte har varit med om något allvarligare än en bruten arm någon gång tillbaka i tiden. Vi själva borde väl ändå veta bättre än så!! Poängterar igen. Döm inte utan att ha hela bilden klar för er!! Så snälla, sluta....skärpning!! Jag har bara drabbats av en bruten arm, och jag tycker det här är fruktansvärt. Visst ska fusket försöka stoppas, men inte genom att dom som är sjuka varesej ska betala eller behöva känna sej misstänkliggjorda. När jag bröt armen så blev jag sjukskriven av min läkare, ca en månad senare fick jag ett brev från försäkringskassan där dom skrev att dom mottagit min anmälan, men att det inte betydde att jag skulle känna mej säker på att få någon ersättning ! Jag blev lite chockad, jag har en make som tjänar tillräckligt för att vi ska kunna försörja oss utan min lön under en period, men hur gör den som inte har det. Hur gör en ensamstående förälder tex som får veta att hon kanske får pengar, eller kanske inte får det. Anmäler sej som arbetssökande på arbetsförmedlingen med bruten arm En bagatell i jämförelse med era problem, men jag förstår verkligen inte hur dom tänker idag.
fuchsian
06-09-2010, 14:47
CITAT (lilla mamma @ 04-09-2010, 14:42)  Ingen sjuk önskar annat än att bli frisk. Jag är frisk, tack och lov. Jag är glad för varje dag jag får vakna med min man bredvid mig, han som följt mig i 13 år nu. Han som aldrig kommer bli frisk. Han som jag älskar trots alla amputerade kroppsdelar och elände.
Varför ska ni slå varandra i elände för? Låt F* vara ifred, det verkar vara brist på självkänsla eller brist på bättre att göra som för h*n att skriva om allt elände här på forumet. Ja, det undrar jag också. Varför slå på en bokstav? det är rena fegheten, men vad mer kan man begära? Kanske Bokstaven har lite för mycket fritid och inget att göra och inga krämpor att pyssla om? ...F...
Tvivlar inte ett dugg på¨att det finns människor som verkligen behöver få vara sjukskrivna och som har alla själ till det.Men sedan finns det dom som är sjukskrivna som inte vill jobba och gör allt för att slippa och dom har ju drabbat er som verkligen är sjuka dom har gjort att sjukskriviningsreglerna har hårdat och kontrollerna och misstänksamheten har hårdnat.Jag har set en hel del av sådana som drabbats av" latmasken" i stället för sjukdom och det tycker jag är för jäkligt för dom förstör för dom som verkligen behöver sina sjukskrivningar.
CITAT (Motti @ 06-09-2010, 20:48)  Tvivlar inte ett dugg på¨att det finns människor som verkligen behöver få vara sjukskrivna och som har alla själ till det.Men sedan finns det dom som är sjukskrivna som inte vill jobba och gör allt för att slippa och dom har ju drabbat er som verkligen är sjuka dom har gjort att sjukskriviningsreglerna har hårdat och kontrollerna och misstänksamheten har hårdnat.Jag har set en hel del av sådana som drabbats av" latmasken" i stället för sjukdom och det tycker jag är för jäkligt för dom förstör för dom som verkligen behöver sina sjukskrivningar. Jo, man hör ju talas om dem...men var finns dom?? Och hur i helsike har dom lyckats få tag på sina sjukintyg??...Nää, jag tror att det mest har blivit en skröna. Ju oftare man säger det desto sannare blir det ...eller?? Jag tror att korttidsjukskrivningarna < 1vecka är ett större problem i så fall, om man ska diskutera fusk.
Jag har set en hel del av dom, men på grund av hårdare sjukskrivningsregler nu mer får de gå och jobba !eftersom arbetsgivaren får betala de första dagarna sen måste man ha sjukintyg,lite svårt att fuska nu om man inte verkligen är sjuk.
Aqvakul
06-09-2010, 20:20
CITAT (Motti @ 06-09-2010, 21:18)  Jag har set en hel del av dom, men på grund av hårdare sjukskrivningsregler nu mer får de gå och jobba !eftersom arbetsgivaren får betala de första dagarna sen måste man ha sjukintyg,lite svårt att fuska nu om man inte verkligen är sjuk. Det är faktiskt slitsamt för många att jobba, särskilt när man kommer upp i åren. Många har dock inget alternativ.
CITAT (Motti @ 06-09-2010, 21:18)  Jag har set en hel del av dom, men på grund av hårdare sjukskrivningsregler nu mer får de gå och jobba !eftersom arbetsgivaren får betala de första dagarna sen måste man ha sjukintyg,lite svårt att fuska nu om man inte verkligen är sjuk. Precis vad cacki sa, korttidssjukskrivningarna är ett större problem, men denna nya "rehabiliteringskedja" drabbar långtidssjuka! Inte de som är hemma en vecka. CITAT (Cacki @ 06-09-2010, 21:07)  Jo, man hör ju talas om dem...men var finns dom?? Och hur i helsike har dom lyckats få tag på sina sjukintyg??...Nää, jag tror att det mest har blivit en skröna. Ju oftare man säger det desto sannare blir det ...eller?? Jag tror att korttidsjukskrivningarna < 1vecka är ett större problem i så fall, om man ska diskutera fusk.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|