|
Bengalow
01-09-2010, 19:16
Byte av arbetstjänster skall tas upp till beskattning, fuskian. Du skattefuskar - och är stolt över det. Fuskare!!! Du skulle in i fängelse!!
Det är väl inte någon som tror på F:s uppdiktade liv. Hon lever utan tvivel på det allmäna. Skryt o skrävel tyder ju på det. Ju mer man skrävlar ju mindre har man. Enkel matematik.
CITAT (fuchian @ 01-09-2010, 20:12)  Jag behöver inte svartjobba. jag behöver inte ens tänka på ett arbete. jag har kunder som inte betalar för vi byter tjänster och för övrigt är jag inte så benägen att ställa upp när någon piper, det får vara bättre orsaker. de flesta veckorna är jag fri eller gör vad faasen faller mig för. I stort sett är jag nöjd att inte behöva betala skatt, och min verksamhet går via firman. ...fuchian.... Oj vad du virrar till det. Företag som går med vinst beskattas också,och vartenda öre du plockar ut ur ett företag beskattas. Antingen är det så att du inte har en susning om hur samhället fungerar eller så att det du håller på med är svartjobb. Väldigt trist om hårt arbetande, hederliga företagare (den absoluta majoritetn av företagare) skall behöva bli bedömda efter ditt svammel. Gita
Snälla!!! Vill alla inse att det INTE är jag som är Fuchian...SNÄLLA!!!! Många kom med det påståendet, men ingen säger till när dom inser hur det faktiskt låg till. Och NEJ, jag är övertygad om att Fuchian inte finns på riktigt, snarare någon som tyckte att det var skitlustigt att JAG sammankopplades med henne :-(
CITAT (fuchian @ 01-09-2010, 20:04)  Jag har inte kriticerat det system som finns för alla, fattiga och rika. Hur mycket hade du när du startade ditt liv? jag hade 30kr, det var allt. Men min vilja och jag tackar för mitt skolintresse att jag kunde få det lättare och fick utbilda mig. Ingen har gjort något åt det, jag kämpade själv med min framtid och skola. Men det är mannen din som får arbeta. medan du vattnar dina minikivis och fuchior.
*Stintan*
01-09-2010, 19:23
CITAT (gnon49 @ 01-09-2010, 20:07)  Nej Stintan. Så talar alla högdjur oavsett politisk hemvist. Moderat som sosse, vänster som höger. F bara pladdrar förstår du väl. Bara munväder. Nåja men var tror du de flesta högdjuren har som hemvist? Bara munväder säger du, ja det är väl alltför obehagligt för att du ska vilja ta till dig hur en del beter sig.
CITAT (andersen @ 01-09-2010, 20:09)  fuchian finns du på riktigt? Nej du, efter följt den här tråden så tvivlar jag. Trist dock om (jag upprepar mig) någon tar henne på allvar och bedömer andra företagare efter hennes svammel Gita
Ha ha Fuchian, har du tagit upp tävlingen med mej om att hitta på stolligheter? Jag får gratulera i så fall och erkänna mej besegrad. Dina knasinlägg i debatten når så svindlande höjder att du verkligen är värd att få Odlas stora pajasmedalj. Ös på bara, jag gillar din sjuka humor!
Aqvakul
01-09-2010, 19:28
Here we go again... ♪♫♪ Varför bryr ni er ens om att bemöta sånt svammel???
CITAT (*Stintan* @ 01-09-2010, 20:23)  Nåja men var tror du de flesta högdjuren har som hemvist? Bara munväder säger du, ja det är väl alltför obehagligt för att du ska vilja ta till dig hur en del beter sig. Ursäkta mig Stintan men inte är det väl en seriös debatt om man använda Fuchians svammel för att nedvärdera mer än hälften av Sveriges befolkning? Gita
fuchsian
01-09-2010, 19:31
CITAT (Bengalow @ 01-09-2010, 19:41)  Ja, fuchian, och av dom 10 % rika så fuskar 99% - med moms, skatteflykt och undanhållna förmögenheter, trots att det inte finns förmögenhetsskatt. Skäms att dra in ditt "fattiga" förflutna. Du är sämre än sämst - ett riktigt lågvattenmärke! Fortsätt att rösta på moderaterna - det ger oss vanliga människor vatten på kvarnen. Att ditt fyle ska få regera Sverige är bara en stor skam! Ta och gräv ner dig! Jag har inte enda orsak att skämmas för det jag har och det jag gör. Jag mår toppen! ----fuchian...
Bengalow
01-09-2010, 19:32
Håll nu flabben, fuskian - vi vill inte ha med dig att göra. Förstått?
Chamomille
01-09-2010, 19:34
CITAT (fuchian @ 01-09-2010, 19:52)  Ursäkta ordfelet, men de flesta vet att det är sköntaxering. Har inte koll på sakerna, mer än jag får det jag behöver och om maken skulle gå bort, är det ordnad både för mig och dottern utan att jag ens behöver lyfta häcken från min stol. jag ser detta som en kompensation för allt jag genomled och den USA-terapin som delvis landstinget betalade åt mig för att komma ur som en hel människa och inte som ett offer efter misshandel och incest.
Rätt lustigt, innan min mor dog, sade hon till mig att hur mycket hon har hatat mig och under årens lopp har mina kvinliga kusiner fått betalt av min mor för att spräcka mitt äktenskap. Jag förtjänade inte den mannen enl. mamma. Saken var så att min far var ett 2:a alternativ för mamma och när hon skulle söka skillsmässa var hon gravid med mig, alltså förstörde jag hela hennes liv. Jag lämnade mitt hem som 16-åring med hjälp av en släkting och ett läkarintyg med polisanmälan i handen. Så han inte kunde komma efter mig mera. morssan ska inte gnälla, jag var ett oskylldigt barn och inte bett om att komma hit, men det hade sin mening, har jag fått uppleva..... .... fuchian.... OCH - inga som helst SYND OM mig, vill jag inte veta av..fuchian... Svär hur mycket du vill, det biter inte på mig!
fuchsian
01-09-2010, 19:34
CITAT (Gita @ 01-09-2010, 20:13)  Har aldrig hänt mig, är nog inte tillräckligt snygg! Gita På tal om utseende, den kunde jag haft nytta av1  fuchian.
CITAT (fuchian @ 01-09-2010, 20:34)  På tal om utseende, den kunde jag haft nytta av1  fuchian. Men du vet väl om att på slutet av deklarationen drar de av för lögner.
*Stintan*
01-09-2010, 19:35
CITAT (Gita @ 01-09-2010, 20:28)  Ursäkta mig Stintan men inte är det väl en seriös debatt om man använda Fuchians svammel för att nedvärdera mer än hälften av Sveriges befolkning? Gita Ännu är väl inte 50% av Sveriges befolkning moderater vad jag vet. Dom som tjänar mest är värst på att sko sig på andras bekostnad.
CITAT (*Stintan* @ 01-09-2010, 20:23)  Nåja men var tror du de flesta högdjuren har som hemvist? Bara munväder säger du, ja det är väl alltför obehagligt för att du ska vilja ta till dig hur en del beter sig.
CITAT (*Stintan* @ 01-09-2010, 20:35)  Ännu är väl inte 50% av Sveriges befolkning moderater vad jag vet. Dom som tjänar mest är värst på att sko sig på andras bekostnad. Jag tror hon menar att över 50% skulle vara egna företagare, för det är ju dem fuchian misskrediterar med sitt svammel.
fuchsian
01-09-2010, 19:38
CITAT (Bengalow @ 01-09-2010, 20:32)  Håll nu flabben, fuskian - vi vill inte ha med dig att göra. Förstått? Japp, nu är jag uppretad och tänker grunna ut mer att suga ur stadskassan för min resa. ..ni är ju så korkade och avundsjuka att det är inte konstigt att man inte ens talar samma språk.....fuchian...
*Stintan*
01-09-2010, 19:39
CITAT (gnon49 @ 01-09-2010, 20:35)  Ja har det gått dig helt förbi att det finns människor som är oärliga, ljuger och skor sig på andras bekostnad.
Bengalow
01-09-2010, 19:41
SLUTA, fuskian! Res åt h-e. och kom helst inte tillbaka! Du ÄR vrickad!
Aqvakul
Vore det inte det bästa att alla seriösa medlemmar lämnar just den här tråden och ägnar sig åt mer konstruktiv kommunikation?
Är F ett troll, så har hon verkligen lyckats i sitt uppsåt att skapa osämja...
Är F allmänt störd, så är det ganska meningslöst att försöka diskutera med henne..
*Stintan*
CITAT (Anma @ 01-09-2010, 20:38)  Jag tror hon menar att över 50% skulle vara egna företagare, för det är ju dem fuchian misskrediterar med sitt svammel. OK så kan det vara och då missuppfattade jag.
CITAT (fuchian @ 01-09-2010, 20:38)  Japp, nu är jag uppretad och tänker grunna ut mer att suga ur stadskassan för min resa. ..ni är ju så korkade och avundsjuka att det är inte konstigt att man inte ens talar samma språk.....fuchian... Jag tror att du missförstår käre fuchian, det handlar om hederlighet, inte avundsjuka. Jag tror att de flesta moderater också är som folk är mest, ganska hederliga av sig. Skattefuskare är inte, och kommer aldrig att bli, hederliga i de flestas ögon. Men det är ju tur att du inte finns på riktigt för det vore förjävligt om du fanns. CITAT (Aqvakul @ 01-09-2010, 20:41)  Vore det inte det bästa att alla seriösa medlemmar lämnar just den här tråden och ägnar sig åt mer konstruktiv kommunikation?
Är F allmänt störd, så är det ganska meningslöst att försöka diskutera med henne..  Tack för påminnelsen, jag ska genast ta dig på orden, käre magistern!
CITAT (*Stintan* @ 01-09-2010, 20:35)  Ännu är väl inte 50% av Sveriges befolkning moderater vad jag vet. Dom som tjänar mest är värst på att sko sig på andras bekostnad. Gud vad du generaliserar, det är väl bra om några vill skaffa sig bra utbildningar, jobba hårt, kanske starta och driva företag och på så sätt betala den välfärd som kommer alla till godo. Sen är det väl en självklarhet att detta också skall löna sig för dem själva. Nej moderaterna stöds "bara" av drygt 30 % av Sveriges befolkning, det är väl illa nog att nedvärdera dem, dessutom tolkade jag dig som om du inkluderade även de som röstar på de andra allianspartierna. Gita
*Stintan*
01-09-2010, 19:48
CITAT (Gita @ 01-09-2010, 20:45)  Gud vad du generaliserar, det är väl bra om några vill skaffa sig bra utbildningar, jobba hårt, kanske starta och driva företag och på så sätt betala den välfärd som kommer alla till godo. Sen är det väl en självklarhet att detta också skall löna sig för dem själva.
Nej moderaterna stöds "bara" av drygt 30 % av Sveriges befolkning, det är väl illa nog att nedvärdera dem, dessutom tolkade jag dig som om du inkluderade även de som röstar på de andra allianspartierna. Gita Såklart det är. Lätt att generalisera när F är i farten men du behöver inte ta det så allvarligt.
CITAT (Anma @ 01-09-2010, 20:38)  Jag tror hon menar att över 50% skulle vara egna företagare, för det är ju dem fuchian misskrediterar med sitt svammel. Nej jag menade de drygt 50 % som stöder alliansen, tror inte att 50 % av svenskarna är företagare även om det nog skulle vara önskvärt. Gita
fuchsian
01-09-2010, 19:50
CITAT (Aqvakul @ 01-09-2010, 20:41)  Vore det inte det bästa att alla seriösa medlemmar lämnar just den här tråden och ägnar sig åt mer konstruktiv kommunikation?
Är F allmänt störd, så är det ganska meningslöst att försöka diskutera med henne.. Jag är inte stört mer än jag är missförstått och denna satans sak vilja inte vara mer om. det är verkligen lugnare hos växter där jag hållit hus dom senaste dagarna. Jag trodde inte att det finns så mycket avundsjuka, detta är jag inte van vid i mitt riktiga liv, som är nog helt annorlunda än de flestas. Japp, borde fattat att politik är inte min bit och har alldrig varit heller. lever i en gyllene bubbla, kanske....F
CITAT (Gita @ 01-09-2010, 20:48)  Nej jag menade de drygt 50 % som stöder alliansen, tror inte att 50 % av svenskarna är företagare även om det nog skulle vara önskvärt. Gita Ok, då var det jag som uppfattade saken fel, det var ju företagarna som mänskan misskrediterade, därav missförståndet. Sorry!
CITAT (*Stintan* @ 01-09-2010, 20:39)  Ja har det gått dig helt förbi att det finns människor som är oärliga, ljuger och skor sig på andras bekostnad. Visst finns de sådana människor, men de är nog ganska jämnt fördelade mellan de olika partiernas sympatisörer. Gita
CITAT (*Stintan* @ 01-09-2010, 20:39)  Ja har det gått dig helt förbi att det finns människor som är oärliga, ljuger och skor sig på andras bekostnad. Jodå men är det en sosse så tycker jag inte att det är "typiskt sosse". Att sko sig på andras bekostnad har ingen partitillhörighet. Inte att ljuga eller vara oärlig heller. Det är min övertygelse.
Elisabeth-Västkustkolonisten
01-09-2010, 20:02
Tror ni vekligen på det fuchsian skrivar här?????? Inte ett ord tror jag är sant. Önsketänkande och dikt det hela.
*Stintan*
01-09-2010, 20:05
CITAT (gnon49 @ 01-09-2010, 20:54)  Jodå men är det en sosse så tycker jag inte att det är "typiskt sosse". Att sko sig på andras bekostnad har ingen partitillhörighet. Inte att ljuga eller vara oärlig heller. Det är min övertygelse. Men nu råkar fuchian rösta moderat. Men ok jag ska inte generalisera. CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 01-09-2010, 21:02)  Tror ni vekligen på det fuchsian skrivar här?????? Inte ett ord tror jag är sant. Önsketänkande och dikt det hela. Nä hon sitter nog i en etta i Skärholmen och lever på socialbidrag.
Jag har haft grannar som är supersossar han var sjukskriven ganska ofta så jag frågade om han hade semester !nä han hade ont i ryggen sa han ,sen gick han upp och kapade en jäkla massa ved vilket han gjorde varje gång han var "sjukskriven"vem fick betala det ? min gubbe är egen företagare hur många gånger tror ni han varit sjukskriven på 33 år ?hur mycket skatt tror ni han betalar på 1,0000 ?jo 600,000.Skulle tro att vi två har betalat mer skatt än de flesta gör i hela sitt liv.Ja jag har också haft eget.Varför anntas alla företagare vara skitstövlar ?vi sattsade hela vår existens på vårt företag utan skyddsnät och skapade därmed arbetstillfällen för andra.
CITAT (Motti @ 01-09-2010, 21:07)  Jag har haft grannar som är supersossar han var sjukskriven ganska ofta så jag frågade om han hade semester !nä han hade ont i ryggen sa han ,sen gick han upp och kapade en jäkla massa ved vilket han gjorde varje gång han var "sjukskriven"vem fick betala det ? min gubbe är egen företagare hur många gånger tror ni han varit sjukskriven på 33 år ?hur mycket skatt tror ni han betalar på 1,0000 ?jo 600,000.Skulle tro att vi två har betalat mer skatt än de flesta gör i hela sitt liv.Ja jag har också haft eget.Varför anntas alla företagare vara skitstövlar ?vi sattsade hela vår existens på vårt företag utan skyddsnät och skapade därmed arbetstillfällen för andra. Ok. Varför antas alla vänstersympatisörer vara fuskare och bidragstagare? Att ni betalat så mycket mer i skatt än många andra är att ni betalt mer skatt än än vad låginkomsttagare har som lön före skatt.
Red Top
01-09-2010, 20:12
CITAT (Motti @ 01-09-2010, 21:07)  Jag har haft grannar som är supersossar han var sjukskriven ganska ofta så jag frågade om han hade semester !nä han hade ont i ryggen sa han ,sen gick han upp och kapade en jäkla massa ved vilket han gjorde varje gång han var "sjukskriven"vem fick betala det ? min gubbe är egen företagare hur många gånger tror ni han varit sjukskriven på 33 år ?hur mycket skatt tror ni han betalar på 1,0000 ?jo 600,000.Skulle tro att vi två har betalat mer skatt än de flesta gör i hela sitt liv.Ja jag har också haft eget.Varför anntas alla företagare vara skitstövlar ?vi sattsade hela vår existens på vårt företag utan skyddsnät och skapade därmed arbetstillfällen för andra. Du drar i alla fall samma gamla historia varje gång.
CITAT (Motti @ 01-09-2010, 21:07)  Jag har haft grannar som är supersossar han var sjukskriven ganska ofta så jag frågade om han hade semester !nä han hade ont i ryggen sa han ,sen gick han upp och kapade en jäkla massa ved vilket han gjorde varje gång han var "sjukskriven"vem fick betala det ? min gubbe är egen företagare hur många gånger tror ni han varit sjukskriven på 33 år ?hur mycket skatt tror ni han betalar på 1,0000 ?jo 600,000.Skulle tro att vi två har betalat mer skatt än de flesta gör i hela sitt liv.Ja jag har också haft eget.Varför anntas alla företagare vara skitstövlar ?vi sattsade hela vår existens på vårt företag utan skyddsnät och skapade därmed arbetstillfällen för andra. Förresten har du inte behövt betala ett öre för din grannes sjukskrivningar såvida han inte arbetar åt er eller var sjukskriven mer än två veckor åt gången. De första två veckorna betalar din grannes arbetsgivare ju.
Anki på Öland
01-09-2010, 20:19
Och alla ramlar snabbt och lätt ner i fuckian-fällan......... hon har fått er alla att tjafsa 4 sidor fulla...... det var ju något av det första hon sa här på forumet att det var bara idiotiska arbetare som betalade skatt så det visste vi ju redan att hon jobbar svart och gubben falskdeklarerar eller nåt sånt...... Anki
Jo men jag drar verkligheten också !att starta eget innerbär stora risker för ens egna ekonomi men vi är lite av chansare annars hade det väl knappast funnits några jobb om ingen vågade satsa eller hur ?Hade vi kursat första åren när vi hade handelsbolag hade vi fått gå ifrån allt,nu mer har vi aktiebolag och har därmed skyddat vår eget boende.
CITAT (Motti @ 01-09-2010, 21:07)  Jag har haft grannar som är supersossar han var sjukskriven ganska ofta så jag frågade om han hade semester !nä han hade ont i ryggen sa han ,sen gick han upp och kapade en jäkla massa ved vilket han gjorde varje gång han var "sjukskriven"vem fick betala det ? min gubbe är egen företagare hur många gånger tror ni han varit sjukskriven på 33 år ?hur mycket skatt tror ni han betalar på 1,0000 ?jo 600,000.Skulle tro att vi två har betalat mer skatt än de flesta gör i hela sitt liv.Ja jag har också haft eget.Varför anntas alla företagare vara skitstövlar ?vi sattsade hela vår existens på vårt företag utan skyddsnät och skapade därmed arbetstillfällen för andra. Det var mycket skatt på 10.000
Chamomille
01-09-2010, 20:21
CITAT (*Stintan* @ 01-09-2010, 21:05)  Nä hon sitter nog i en etta i Skärholmen och lever på socialbidrag. Med en fransk balkong där hon ska plantera Finlands vita ros.
Elisabeth-Västkustkolonisten
01-09-2010, 20:25
Och Mercan parkeras också där. Jag tror det blir lite trångt
Chamomille
01-09-2010, 20:25
Blev lite fel där  i upphetsningen ,vi skattade sexhundra femtio tusen på två millioner,och det var första gången på 31 år som vi lyfte pengar från firman som vinst,alla överskott har gått till att investera i maskiner innan och att bygga nytt så vi slapp att lägga pengar på att hyra för dyra pengar.Om ingen vågade sattsa på eget företagande skulle det knappast finnas några jobb heller !vem skulle då skapa jobben ?
Chamomille
01-09-2010, 20:27
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 01-09-2010, 21:25)  Och Mercan parkeras också där. Jag tror det blir lite trångt
CITAT (Motti @ 01-09-2010, 21:26)  Blev lite fel där  i upphetsningen ,vi skattade sexhundra femtio tusen på två millioner,och det var första gången på 31 år som vi lyfte pengar från firman som vinst,alla överskott har gått till att investera i maskiner innan och att bygga nytt så vi slapp att lägga pengar på att hyra för dyra pengar.Om ingen vågade sattsa på eget företagande skulle det knappast finnas några jobb heller !vem skulle då skapa jobben ? det är ju drygt 30%, precis vad alla andra skattar också ju, eller gjorde i varje fall, nu är det bara de som inte har lön som skattar så mycket. De med lön har löneavdraget. Men i vilket fall är det en helt och hållet totalt normal skatt. Att summan blir så stor beror på att det är ett stort uttag, säger sig självt ju.
Ja visst det är helt okej att betala skatt men när man stoppat in alla pengar i företaget i över 30 år och bara tagit ut lön så kan man tycka att det är mycket att betala på en engångsumma med tanke på alla risker man tar när man har eget.
*Stintan*
01-09-2010, 20:32
CITAT (Motti @ 01-09-2010, 21:26)  Blev lite fel där  i upphetsningen ,vi skattade sexhundra femtio tusen på två millioner,och det var första gången på 31 år som vi lyfte pengar från firman som vinst,alla överskott har gått till att investera i maskiner innan och att bygga nytt så vi slapp att lägga pengar på att hyra för dyra pengar.Om ingen vågade sattsa på eget företagande skulle det knappast finnas några jobb heller !vem skulle då skapa jobben ? Men något har ni väl levt på också under tiden?  . Eller gick bostadskostnader och uppehälle mm på företaget?
Meriona
01-09-2010, 20:33
CITAT (Motti @ 01-09-2010, 21:26)  Blev lite fel där  i upphetsningen ,vi skattade sexhundra femtio tusen på två millioner,och det var första gången på 31 år som vi lyfte pengar från firman som vinst,alla överskott har gått till att investera i maskiner innan och att bygga nytt så vi slapp att lägga pengar på att hyra för dyra pengar.Om ingen vågade sattsa på eget företagande skulle det knappast finnas några jobb heller !vem skulle då skapa jobben ? Om ni inte lyft utdelning på så många år, så borde ni ha ordentligt med skattefri vinst att plocka ut, jag tycker att ni ska sparka er revisor!
CITAT (Motti @ 01-09-2010, 21:32)  Ja visst det är helt okej att betala skatt men när man stoppat in alla pengar i företaget i över 30 år och bara tagit ut lön så kan man tycka att det är mycket att betala på en engångsumma med tanke på alla risker man tar när man har eget. det där är ju bara feltänk! Samma skatt på lika mycket pengar. Eller du kanske anser att egna företagare ska vara helt skattebefriade?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|