Sidor: 1, 2, 3, 4, 5
Gita
CITAT (Aqvakul @ 04-02-2011, 19:27) *
Konstaterar än en gång att det finns några heliga kor som man tydligen helst inte ska ifrågasätta..

Problemet ligger knappast hos de som vågar ifrågasätta, utan hos de som är partiellt blinda..

Jag är uppfostrad med att man ska ifrågasätta lögn och orättfärdighet och det kommer jag att fortsätta med...

Har du svårt att förstå vad vi skriver, de flesta av oss har väl alltid vetat att IKEA i princip fungerar som de flesta företag. Ett framgångsrikt, välskött företag helt enkelt.
För dig verkar det verkligen varit en helig ko som slaktats och du framstår som om du känner dig personligen kränkt för att Ingvar inte delgivit dig sin och IKEAS affärsstrategi.
Gita
Gita
CITAT (Aqvakul @ 04-02-2011, 19:36) *
Jag handlar också på IKEA, däremot köper jag t.ex. inte israeliska produkter. Vi kan alla göra våra enskilda val.

Det är väl braför dig om det får dig att känna dig duktig på ett lätt sätt som inte kostar dig ett dugg.
Gita
Aqvakul
CITAT (Gita @ 04-02-2011, 19:47) *
Har du svårt att förstå vad vi skriver, de flesta av oss har väl alltid vetat att IKEA i princip fungerar som de flesta företag. Ett framgångsrikt, välskött företag helt enkelt.
För dig verkar det verkligen varit en helig ko som slaktats och du framstår som om du känner dig personligen kränkt för att Ingvar inte delgivit dig sin och IKEAS affärsstrategi.
Gita

Jag är absolut inte personligt kränkt, dessutom så kände jag till det mesta av det som sades i programmet förutom att royaltypengarna nu placerats i Leichtenstein. Snarare är jag förvånad över att så många tar Ingvar Kamprad i försvar när en del nya sanningar presenteras.

Att uppenbara lögner är synonymt med "välskött företag" får stå för dig.

CITAT (Gita @ 04-02-2011, 19:56) *
Det är väl braför dig om det får dig att känna dig duktig på ett lätt sätt som inte kostar dig ett dugg.
Gita

Tråkigt att du så ofta hänfaller till en arrogant och nedlåtande attityd....
Gossen Ruda
CITAT (Aqvakul @ 04-02-2011, 20:03) *
Jag är absolut inte personligt kränkt, dessutom så kände jag till det mesta av det som sades i programmet förutom att royaltypengarna nu placerats i Leichtenstein. Snarare är jag förvånad över att så många tar Ingvar Kamprad i försvar när en del nya sanningar presenteras.

Jag tar honom inte direkt i försvar, bara att han får göra vad han vill så länge han inte är olaglig. Jag bryr mig helt enkelt inte.
Aqvakul
CITAT (Gossen Ruda @ 04-02-2011, 20:05) *
Jag tar honom inte direkt i försvar, bara att han får göra vad han vill så länge han inte är olaglig. Jag bryr mig helt enkelt inte.

Nej, jag bryr mig faktiskt inte heller särskiltmycket jämfört med annat som är mkt värre, därav jämförelsen med Israel. Skulle föresten gärna avstå från kinesiska produkter också, men det är praktiskt svårlöst.
Gita
CITAT (Aqvakul @ 04-02-2011, 20:03) *

Att uppenbara lögner är synonymt med "välskött företag" får stå för dig.
Tråkigt att du så ofta hänfaller till en arrogant och nedlåtande attityd....

Haha, men du inbjuder verkligen till lite ironiska kommentarer med dina besserwissiga intetsägande plattityder, magistern.
Ursäkta, men dina inlägg är ibland en aning korkade.
Gita
*Stintan*
Tror inte det är så många som bryr sig faktiskt och jag gör det inte heller. Det är ju inte detsamma som att man försvarar IK.
Anma
CITAT (Gita @ 04-02-2011, 20:39) *
Haha, men du inbjuder verkligen till lite ironiska kommentarer med dina besserwissiga intetsägande plattityder, magistern.
Gita

Ursäkta mig, men i jämförelse med Aqva framstår du som den största idioten av dem alla , om jag var du skulle jag vara jävligt tyst.

Tydligen är det ok att säga att någon framstår som korkad, ett till av dina favorituttryck, då bör det också vara ok att säga att du framstår som en stor idiot som skyr direkta frågor som elden bara för att de är lite obekväma.
*Stintan*
CITAT (Anma @ 04-02-2011, 20:49) *
Ursäkta mig, men i jämförelse med Aqva framstår du som den största idioten av dem alla , om jag var du skulle jag vara jävligt tyst.

Tydligen är det ok att säga att någon framstår som korkad, ett till av dina favorituttryck, då bör det också vara ok att säga att du framstår som en stor idiot som skyr direkta frågor som elden bara för att de är lite obekväma.

Hum ursäkta men var det inte inläggen som var korkade?
Aqvakul
CITAT (Gita @ 04-02-2011, 20:39) *
Gita

Detta säger mer om dig Gita, än om mig.... det tråkiga är att du inte tycks förstå det..

Jag är inte särskilt road över att bli förolämpad, men ännu mindre road av att förolämpa andra. Så jag avstår från ytterligare kommentarer...
Vinterflickan
Ja vad ska man skriva... Förstår verkligen vad trådskaparen menar med "helig ko"... det här var tydligen känsligt! Jag gillar människorna som jobbar på IKEA, alla jag träffat har varit snälla & hjälpsamma, gillar deras design & deras produkter MEN gillar för den sakens skull INTE deras sätt att sköta personalpolitik eller IK:s sätt föra ut pengar från landet på det sätt han gör...

Bara för att något är lagligt tycker inte jag att det behöver vara moraliskt OK. Det finns många som frikänns i domstolar, som de flesta av oss anser egentligen vara skyldiga, men de är det inte i lagens mening.

Vad han har gjort är att hitta en lucka i lagen där man "lagligt kan fiffla" & jag tycker det är bra att uppdrag granskning visar saken för vad den är = raffinerat skattemygleri genom att kalla saker för något det inte är. Sen att det är lagligt, ja det är en helt annan femma - sånt kanske svenska regeringen & andra regeringar med för den delen borde göra något åt.

Förvånas över de personliga påhoppen här inne, trodde det var ett tolerant & trevligt forum?
Anma
CITAT (*Stintan* @ 04-02-2011, 20:58) *
Hum ursäkta men var det inte inläggen som var korkade?

Jaja, Gitas favorituttryck är även att säga att någon framstår som korkad. Så jag känner mig inte särskilt bortgjord.

CITAT (Vinterflickan @ 04-02-2011, 21:03) *
Förvånas över de personliga påhoppen här inne, trodde det var ett tolerant & trevligt forum?

Som man ropar får man svar, i alla fall ibland. smile.gif
theseraphim
CITAT (Vinterflickan @ 04-02-2011, 21:03) *
Ja vad ska man skriva... Förstår verkligen vad trådskaparen menar med "helig ko"... det här var tydligen känsligt! Jag gillar människorna som jobbar på IKEA, alla jag träffat har varit snälla & hjälpsamma, gillar deras design & deras produkter MEN gillar för den sakens skull INTE deras sätt att sköta personalpolitik eller IK:s sätt föra ut pengar från landet på det sätt han gör...

Bara för att något är lagligt tycker inte jag att det behöver vara moraliskt OK. Det finns många som frikänns i domstolar, som de flesta av oss anser egentligen vara skyldiga, men de är det inte i lagens mening.

Vad han har gjort är att hitta en lucka i lagen där man "lagligt kan fiffla" & jag tycker det är bra att uppdrag granskning visar saken för vad den är = raffinerat skattemygleri genom att kalla saker för något det inte är. Sen att det är lagligt, ja det är en helt annan femma - sånt kanske svenska regeringen & andra regeringar med för den delen borde göra något åt.

Det är lite det jag menade att bara för att man officiellt inte bryter mot lagen så behöver det inte vara okej, är det okej när tex kommunchefer tar ut jättelöner plus fallskärmar, eller när en VD säger upp 500 samtidigt som företaget går bra plus att han belönar cheferna med bonusar? inget av det är heller olagligt men bryr vi om sådant? Ja då blir vi rent ut sagt skitförbannade och det är proteststormar i Aftonbladet, högljudda protester på torg och dylikt men när IKEA gör det så är det ungefär som att folk tycker att de har förtjänat att mygla.
Vinterflickan
theseraphim - Precis!
Gita

Ojoj.......ojojoj.......ojojojo......ojoojo...... ta inte i så att du spricker! Och gå inte på varenda provokation du stöter på.Ett gott råd bara.
Nu ska jag ägna mig åt nägot helt annat och betydligt mer spännande så sov gott och "sweet dreams"
Gita
Ett senare tillägg: Kanske skulle du anstränga dig en aning med att skilja på sak och person, samt ibland försöka hålla ett lägre tonläge. Till skillnad mot vad du gör i inlägget ovan(se min fetmarkering) så påstod jag inte att Aqva var korkad, de jag sa var att en del av hans inlägg var korkade. Förstår du skillnaden?
Gita igen
Anma
CITAT (Gita @ 04-02-2011, 22:28) *
Ojoj.......ojojoj.......ojojojo......ojoojo...... ta inte i så att du spricker! Och gå inte på varenda provokation du stöter på.Ett gott råd bara.
Nu ska jag ägna mig åt nägot helt annat och betydligt mer spännande så sov gott och "sweet dreams"
Gita

Jag går på exakt varje provokation jag vill. Försök att hindra mig.
Gita
"Jag går på exakt varje provokation jag vill. Försök att hindra mig."

Visst, du äger väl problemet i så fall!, dessutom tillför du ju ett visst underhållningsvärde./Gita
herkules
CITAT (theseraphim @ 04-02-2011, 21:39) *
Det är lite det jag menade att bara för att man officiellt inte bryter mot lagen så behöver det inte vara okej, är det okej när tex kommunchefer tar ut jättelöner plus fallskärmar, eller när en VD säger upp 500 samtidigt som företaget går bra plus att han belönar cheferna med bonusar? inget av det är heller olagligt men bryr vi om sådant? Ja då blir vi rent ut sagt skitförbannade och det är proteststormar i Aftonbladet, högljudda protester på torg och dylikt men när IKEA gör det så är det ungefär som att folk tycker att de har förtjänat att mygla.

håller fullständigt med!
varumärket ikea och dess grundare är bara så skenheligt/a.
sen fattar jag inte varför man handlar där, fult, trist och inte är det billigt heller.
sätter inte min fot på ett ikeavaruhus och jag handlar heller inte varor från israel, man ska välja! smile.gif
Gita
CITAT (herkules @ 06-02-2011, 08:58) *
håller fullständigt med!
varumärket ikea och dess grundare är bara så skenheligt/a.
sen fattar jag inte varför man handlar där, fult, trist och inte är det billigt heller.
sätter inte min fot på ett ikeavaruhus och jag handlar heller inte varor från israel, man ska välja! smile.gif

Det vore intressant att få några exempel på vad du tycker är bra och hederliga företag.
Gita
Anma
CITAT (Gita @ 06-02-2011, 07:49) *
"Jag går på exakt varje provokation jag vill. Försök att hindra mig."
Visst, du äger väl problemet i så fall!, dessutom tillför du ju ett visst underhållningsvärde./Gita

Men visst. Det är väl bra att man roar någon?
Elisabeth-Västkustkolonisten
Anma mår du bra av att kalla andra för den största idioten?

Är det ba Debattteknik?

Varför är du så aggresiv, slår omkring dig så fort någon pratar emot dig? Du har dina åsikter OK, men andra männsikor har andra åsikter...

Vem säger att du alltid har rätt?

Du skulle ha tagit dig en snällt år inte bara några snälla veckor fram till jul.

Inte är det trevligt när du är i fart här. Tänk efter, du mår inte bättre av det. Jag vet du mår inte bra men alla vi andra kan inte för det. Jag har inte mått bra i 45 år men inte skall jag låta gå ut efter andra.
Det är inte bara du som mår dåligt.... Tänk om alla skulle härja som du....

Elisabeth
Aqvakul
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 06-02-2011, 18:57) *

Är det ba Debattteknik?

Varför är du så aggresiv, slår omkring dig så fort någon pratar emot dig? Du har dina åsikter OK, men andra männsikor har andra åsikter...

Du skulle ha tagit dig en snällt år inte bara några snälla veckor fram till jul.

Inte är det trevligt när du är i fart här. Tänk efter, du mår inte bättre av det. Jag vet du mår inte bra men alla vi andra kan inte för det. Jag har inte mått bra i 45 år men inte skall jag låta gå ut efter andra.

Elisabeth

Du la inte märke till att en annan medlem uppträdde mycket arrogant och provokativt och att det kan vara en stor del av förklaringen till Anmas indignation?
*Stintan*
CITAT (Aqvakul @ 06-02-2011, 19:03) *
Du la inte märke till att en annan medlem uppträdde mycket arrogant och provokativt och att det kan vara en stor del av förklaringen till Anmas indignation?

Bra att du skrev det så slapp jag happy.gif
Red Top

Är det ba Debattteknik?

Elisabeth

Varför ger du dig på just Anma och inte t ex Gita, som är den som använder de värsta tillmälena när hon någon gång tittar in i forumet? Du verkar inte ha läst alla inläggen. Anma kallade inte någon för "den största idioten".

Själv tycker jag absolut inte att Anma härjar. Hon är helt enkel en otrolig förkämpe för ett rättvisare samhälle. Ett samhälle, som de flesta av oss skulle må bättre av att leva i.

Edit: Och nu blev det ytterligare en som reagerade. Skriver för långsamt. blush.gif
Anma

Är det ba Debattteknik?

Elisabeth

Nä, det är inte bra debatteknik, men ibland är det så att som man ropar får man svar. I alla fall jag kan inte sitta och hålla käften alla gånger när vissa är elaka på ett subtilt och utstuderat sätt. Men jag är lite mer rak fram, på gott och ont.

Jag har förstått att man uppfattar mig som aggressiv, som person är jag allt annat än aggressiv, men det framgår tydligen inte så tydligt här på odla. Men det kan jag ta.

Bland annat du säger tydligen att jag påstår att jag alltid har rätt. Men det får stå för dig.

Hur jag mår av att "vara i fart här" vet du ingenting om, faktiskt.
Jag mår inte så värst dåligt, när jag mår dåligt, då orkar jag inte "härja". Bara så du vet.

Du har möjligheten att ignorera mina inlägg så slipper du otrevligheterna. Gå in på din kontrollpanel, välj ignorerade medlemmar under inställningar och skriv in Anma där så slipper du mina härjningar. smile.gif

Ha en en bra kväll! smiley_small_hug.gif

Gita

Ja du Elisabeth hur bemöter man ett inlägg som det ovan citerade. Jag vet att Amna har ett litet gäng påhejare här på forumet men ute i verkligheten skulle en sådan kommentar bara mötas av ett rått skatt, den som yttrade något sådant i en debatt skulle ha en trovärdighet lika med noll. I ett annat inlägg säger sig samma skribent förakta mig för mina åsikter, sådana uttalande ökar väl knappast trovärdigheten
För övrigt har jag inte som Amna påstår kallat någon korkad, jag sa att en del inlägg var korkade, en väsentlig skillnad som Amna tydligen inte förstår och hittills har jag i allafall inte talat om för någon att denne borde vara j**ligt tyst.
Gita
P.s jag sa visst i ett tidigare inlägg att jag skulle hålla mig härifrån, men tar mig självsvåldigt rätten att ändra migD.s
Aqva jag har läst Gitas inlägg också, OK inte alla. Men jag har inte läst att hon har kallat någon för Idiot. Hon s avisserligen att ditt inlägg var korkat....

Jag vet att du försvarar Anma, är du moderator och försvarar folk som kallar andra för idiot?

Alla få ha sin uppfattning men man skall även se andra uppfattningar först då kan man diskutera.

Anma jag vill inte ignorera någon för alla trädar blir då så sönderhackade. Och ja, har du en uppfattning om något så är det det som gäller för dig. Aldrig att du försöker att se ¨ågot från olika håll.

Nej egentligen vet jag inte hur du mår, men jag utgår från det du skrev i forumet. Mår man dåligt, så mår man inte bättre av att vara elak.

Du skriver att du som person inte är så aggresiv, men snälla du, visa då den personen här på odla. Jag är säkert inte ensam om att ville se en annan Anma.

Edelweiss

Anma
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 06-02-2011, 19:33) *
Aqva jag har läst Gitas inlägg också, OK inte alla. Men jag har inte läst att hon har kallat någon för Idiot. Hon s avisserligen att ditt inlägg var korkat....

Jag vet att du försvarar Anma, är du moderator och försvarar folk som kallar andra för idiot?

Alla få ha sin uppfattning men man skall även se andra uppfattningar först då kan man diskutera.

Anma jag vill inte ignorera någon för alla trädar blir då så sönderhackade. Och ja, har du en uppfattning om något så är det det som gäller för dig. Aldrig att du försöker att se ¨ågot från olika håll.

Nej egentligen vet jag inte hur du mår, men jag utgår från det du skrev i forumet. Mår man dåligt, så mår man inte bättre av att vara elak.

Du skriver att du som person inte är så aggresiv, men snälla du, visa då den personen här på odla. Jag är säkert inte ensam om att ville se en annan Anma.

Edelweiss

Kan du förklara skillnaden mellan att säga att någon framstår som en idiot och någon framstår som korkad?

Eller för den delen att någon framstår som en idiot och någon är en idiot?

Du har rätt i att jag aldrig kan se saken vad det gäller de svagaste i samhället ur Gitas synvinkel, men det ska jag tala om, att det är något jag är stolt över.

*Stintan*

Edelweiss

Va kul att du vill vara med och tjafsa lite så här på söndagskvällen.

Jag är övertygad om att du är ganska ensam om att vilja se en annan Anma här på Odla. Du har tydligen inte fattat ett dugg vad Anma står för. Ta reda på det istället för att hitta på dumheter.
Anma
CITAT (*Stintan* @ 06-02-2011, 20:00) *

Jag är övertygad om att du är ganska ensam om att vilja se en annan Anma här på Odla. Du har tydligen inte fattat ett dugg vad Anma står för. Ta reda på det istället för att hitta på dumheter.

Tack för ditt stöd. Vet inte varför, men det värmer lite extra att det kom från dig. smile.gif
CITAT (*Stintan* @ 06-02-2011, 20:00) *

Jag vill inte tjafsa, det är int emitt sätt Stintan. Jag vet att du gillar det. Jag har läst några eller många inlägg av Anma men jag gillar inte om man aldrig tänler efter om kanske någon annan har rätt också.....

Också det att vräker ur sig vad som helst. Jag gillar inte bråk och tjafs för att jag tycker att allt kan diskuteras utan bråk

Men vad menar du med att hitta på dumheter??????

Den tiden jag hittar på dumheter är för länge sedan förbi....

Elisabeth
Gita
Amna, med en del förändringar i ditt sätt att agera skulle du nog kunna bli en hyfsad politiker:
om du kunde respektera och reflektera över andra åsikter än dina egna
om du kunde diskutera en sakfråga utan att bli rasande på opponenten.
om du kunde sluta med att tala om för meningsmotsåndare att de bör vara j**ligt tysta.
om du kunde behärska dig en aning och inte slå hej vilt och istället på ett sansat sätt försöka övertyga varför din åsikt är den riktiga
om du slutade upp med att läsa in "subtila elakheter" mellan raderna och i stället läste vad det verkligen står
om du insåg att du faktiskt inte står för den enda sanningen
om du slutade förakta dem som tycker annorlunda än du
Om du insåg att ett samhälle och hur det fungerar på bästa sätt är en betydligt mer komplex fråga än det du ger uttryck för
om du kunde sluta med nedsättande omdömmen eller åtminstone hålla sådana för dig själv om människor som inte delar dina åsikter
om du insåg att lite hyfs och vänlighet kanske skulle göra att man tar dig mera på allvar.

Vore det inte bra om du kunde använda din ilska och frustration till att verkligen påverka och föra fram dina åsikter, här på Odla har du ju förstås dina fyra,fem påhejare och mig som opponent men vad du säger/skriver här spelar i det stora hela ingen som helst roll.

Gita
Blomstertanten

Edelweiss

Jag tycker nog att det är mer reko att kalla nån för idiot rakt ut i stället för att komma med subtila antydningar! Och är det någon som är expert på att idiotförklara folk med subtila antydningar, så är det väl Gita!!!
Varför är det bara Anma som ska se andra uppfattningar??

Och mej veterligen är Aqva inte moderator! Han får ta bort spam men inte moderera forumet om jag inte är felinformerad.

Aqvakul
CITAT (Blomstertanten @ 06-02-2011, 20:16) *
Och mej veterligen är Aqva inte moderator! Han får ta bort spam men inte moderera forumet om jag inte är felinformerad.

Helt korrekt!
Anma
Nånting har jag i alla fall åstadkommit. Jag förmodar att jag inte längre är suddig i konturerna. Alltid något.
smörblomma
CITAT (Gita @ 06-02-2011, 20:14) *
Amna, med en del förändringar i ditt sätt att agera skulle du nog kunna bli en hyfsad politiker:
om du kunde respektera och reflektera över andra åsikter än dina egna
om du kunde diskutera en sakfråga utan att bli rasande på opponenten.
om du kunde sluta med att tala om för meningsmotsåndare att de bör vara j**ligt tysta.
om du kunde behärska dig en aning och inte slå hej vilt och istället på ett sansat sätt försöka övertyga varför din åsikt är den riktiga
om du slutade upp med att läsa in "subtila elakheter" mellan raderna och i stället läste vad det verkligen står
om du insåg att du faktiskt inte står för den enda sanningen
om du slutade förakta dem som tycker annorlunda än du
Om du insåg att ett samhälle och hur det fungerar på bästa sätt är en betydligt mer komplex fråga än det du ger uttryck för
om du kunde sluta med nedsättande omdömmen eller åtminstone hålla sådana för dig själv om människor som inte delar dina åsikter
om du insåg att lite hyfs och vänlighet kanske skulle göra att man tar dig mera på allvar.

Vore det inte bra om du kunde använda din ilska och frustration till att verkligen påverka och föra fram dina åsikter, här på Odla har du ju förstås dina fyra,fem påhejare och mig som opponent men vad du säger/skriver här spelar i det stora hela ingen som helst roll.

Gita

yes.gif

*Stintan*
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 06-02-2011, 20:13) *
Jag vill inte tjafsa, det är int emitt sätt Stintan. Jag vet att du gillar det. Jag har läst några eller många inlägg av Anma men jag gillar inte om man aldrig tänler efter om kanske någon annan har rätt också.....

Också det att vräker ur sig vad som helst. Jag gillar inte bråk och tjafs för att jag tycker att allt kan diskuteras utan bråk

Elisabeth

Tänk så fel du har. Sluta påstå saker om andra så blir det både färre dumheter och mindre tjafs. Det du säger om Anma saknar grund och nu påstår du dig veta att jag gillar att tjafsa. Då vet du mer om mig än jag själv. Mycket konstigt!
Bengalow
Jösses, Gita! Var det en självrannsakan du präntade ned?
Anma

Elisabeth

Som sagt, jag kommer aldrig anse att det är rätt att sjuka behandlas som de gör i dag och en massa andra saker som jag inte orkar dra upp här, men om du läser i tråden "Nya supertuffa Sverige" så framgår det med all tydlighet.
Så du kan säga till mig hur många gånger som helst att jag borde se på saken från "motståndarnas" synvinkel också, men tyvärr, jag kan inte göra det i det fallet, för när jag gör det mår jag illa. Och jag gillar inte att må illa. Det blir sån jobbig känsla i magen då.
Blomstertanten
Om härskarteknik
CITAT
Förlöjligande
Att genom ett manipulativt sätt framställa någons argument eller person som löjlig och oviktig. Detta genomförs till exempel genom att använda slående men ovidkommande liknelser. Även att inför grupp anmärka på persons yttre är ett sätt.

CITAT
Osynliggörande
Att tysta eller marginalisera oppositionella personer genom att ignorera dem.
CITAT
Påförande av skuld och skam
Att få någon att skämmas för sina egenskaper, eller att antyda att något de utsätts för är deras eget fel. Detta sker ofta genom en kombination av förlöjligande och dubbelbestraffning.
Bengalow
Det enklaste är väl, att från sin upphöjda position bara trampa på folk...
smörblomma

Elisabeth

tummenupp.gif
Alltfler lämnar forum odla på grund av just härskargänget som regerar. Det består bland annat av Anma, Blomstertanten, Aqvakul,Stintan och några till. En liten klick som får seriösa medlemmar att lämna. Dessa har några påhejare som likt nickedockor kommer efter och klappar händer. Forum blir elak sandlåda.
Stintan det var du som sade att jag inte skall hitta på dumheter...

Nu håller du på med ordklyveri och ja jag vet att du gillar det. Man kan ju läser det många gånger här.

Anma jag pratar inte om din andra Tråd. Där var jag inte inne, jo kanske en gång. Inte har det med tråden om sjuka att göra när du kallar någon i ennnan tråd för den störstqa irdioten

Men tänk tillbaka hur det var innan valet. Då var du lika bestämd. Alla skall ha din uppfattning om Politik, sa någon något annat så flög du på den. Du får gärna har din uppfattning om allt, men det finns faktiskt många åsikter om allt mellan himmel och jord.

Aqva om du tycker illa om det jag skrev om moderator, ursäkta då. Men det står faktiskt moderator hos dig....

Elisabeth

Blomstertanten
CITAT (smörblomma @ 06-02-2011, 20:51) *
tummenupp.gif
Alltfler lämnar forum odla på grund av just härskargänget som regerar. Det består bland annat av Anma, Blomstertanten, Aqvakul,Stintan och några till. En liten klick som får seriösa medlemmar att lämna. Dessa har några påhejare som likt nickedockor kommer efter och klappar händer. Forum blir elak sandlåda.

På vilket sätt skulle jag tillhöra "härskargänget" ???? (Vad nu det är för några?) confused.gif
Och varför tror du att jag inte har varit speciellt aktiv på Odla de senaste åren? För att jag inte är en seriös medlem kanske unsure.gif
Och den elaka sandlådan är det definitivt andra som står för!
Bengalow
Smörblomma! Inte är väl sandlådor elaka?
tummenupp.gif

Tack smörblomma
Anma
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 06-02-2011, 20:53) *
Stintan det var du som sade att jag inte skall hitta på dumheter...

Nu håller du på med ordklyveri och ja jag vet att du gillar det. Man kan ju läser det många gånger här.

Anma jag pratar inte om din andra Tråd. Där var jag inte inne, jo kanske en gång. Inte har det med tråden om sjuka att göra när du kallar någon i ennnan tråd för den störstqa irdioten

Men tänk tillbaka hur det var innan valet. Då var du lika bestämd. Alla skall ha din uppfattning om Politik, sa någon något annat så flög du på den. Du får gärna har din uppfattning om allt, men det finns faktiskt många åsikter om allt mellan himmel och jord.

Aqva om du tycker illa om det jag skrev om moderator, ursäkta då. Men det står faktiskt moderator hos dig....

Elisabeth

Elisabeth, om vi vänder på kakan, de som tycker olika än mig, hur många av dem har ändrat åsikt? Varför är det just jag som ska ändra mig och se andras synvinklar? Vill du att alla ska börja tycka att alliansregeringen är guds gåva till mänskligheten, eller?

Sen är det ju så att om jag inte såg andras synvinklar så skulle jag ju inte ha något att käfta emot, eller hur?

Jo, det har med den tråden att göra att jag sa det som jag sa till Gita, inte bara den, iför sig. Det som hände är att jag helt enkelt tröttnade på Gitas inlindade elakheter. Dessutom var det bara här om dagen, kan det vara igår, då hon öppet deklarerade att hon är medvetet elak. Visserligen hade hon druckit lite vin då, men ändå.

Varför är det just jag som ska ge mig på min syn på politik, varför inte Gita eller huggorm eller någon annan som tycker olika jämfört med mig?
Jag är bestämd när jag har mina åsikter klara. Är inte du det? Du kanske är en ja-sägare? Vänder du kappan efter vinden? Nej, det tror jag inte. Det gör inte jag heller.

Om ditt påhopp på mig här är grundat på enbart det du läst i den här tråden så är det mer begripligt. Du har helt enkelt inte hela bilden framför dig.

Dessutom tror jag att jag är en av de få som orkar hålla på och tjata. Det är en orsak till att jag framstår som bestämd och alltid ska ha rätt och så vidare. Men nu är det så att jag kommer inte att sluta tjata om orättvisorna.
Gita
tummenupp.gif

Ja det har faktiskt blivit ganska tomt här, det är många intressanta och roliga skribenter jag saknar. Lite kanske jag får ta på mig eftersom jag helt enkelt inte klarar av att låta "härskargänget" stå helt oemotsagda.
Och säger man emot så blir det utan undantag bråk ,men egentligen är det väl dumt av mig eftersom en seriös diskussion tycks blivit omöjlig oberoende av ämne.
Gita
Aqvakul
tummenupp.gif

Påståendet är absurt. Avsikten med ditt påstående kan bara vara att ställa till bråk. Det är bråk som skrämmer bort medlemmar från forumet.
Anma
tummenupp.gif

Jag har den goda smaken att "härja" i en eller två trådar. Det är väl inte så svårt att hoppa över dem? smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon