Sidor: 1, 2, 3, 4, 5
Gita
CITAT (Cacki @ 25-04-2011, 21:28) *
Ups! Hur kan "nästan 50% av svenska folket" bli ett fåtal? Du säger ju alltid att det är så många som politiskt tycker ungefär som du...

Jag tycker att dina "händer som föder" börjar bli lite tjatigt nu. Nu snackar vi socialförsäkringar och på dej låter det som att det vore enbart företagare och höginkomsttagare som finansierar dem. Snicksnack! Det allra flesta är dock helt vanliga medelinkomsttagare som också betalar sin skatt till systemet. Många bäckar små blir en stor jäkla älv, vettu!

Det är just det, finns det något enda land i världen som beskattar låg- och medelinkomstagare så hårt som man gör i Sverige?
Gita
Anma
CITAT (Huggorm @ 25-04-2011, 21:33) *
Fegregeringen? Jag tycker de är ganska modiga som uthärdar trots att de har oppositionen mot sig. Eller har de verkligen det? I vilket fall som helst är det långt till nästa val, och när det är dags så är denna sak glömd

Hursomhelst har Kristerrson Avböjt att kommentera dagens protester. Det kan inte kallas annat än fegt!!
Blomstertanten
Nyheterna -Sjukförsäkringen: "Kosmetiska förändringar"
"Regeringens lite mjukare linje i utförsäkringsfrågan som presenterades nyligen innebär inget annat än kosmetiska förändringar i ett system som i grunden är fel." Det menar Björn Johnson, docent i socialt arbete vid Malmö högskola
Regeringens prognos: 10 % kommer återgå till sjukförsäkringen
Verkligheten: 50 % har hitillls återgått till sjukförsäkringen
" några av europas strängaste sjukförsäkringsregler" Björn Johnson Docent
Anma
CITAT (Gita @ 25-04-2011, 21:35) *
Det är just det, finns det något enda land i världen som beskattar låg- och medelinkomstagare så hårt som man gör i Sverige?
Gita

Ja, regeringen valde ju att ge den största skattesänkningen till de som har mest.
pejori
CITAT (Anma @ 25-04-2011, 21:34) *
Sjuka betalar också skatt! De bidrar också till systemet, fast de är i systemet.... Socialbidragstagare skattar dock inte.

Japp och sjukpensionärerna också, fast dom räknas som "i utanförskap" Vad nu det betyder, min tolkning av utanförskap, är inte att vara icke arbetsför..... confused.gif confused.gif
Gita
CITAT (Anma @ 25-04-2011, 21:37) *
Ja, regeringen valde ju att ge den största skattesänkningen till de som har mest.

Det där är väl inte riktigt sant, ger inte jobbskateavdraget som mest vid en lön stax under 30 000 kr/månad.
Gita
Cacki
CITAT (Anma @ 25-04-2011, 21:34) *
Sjuka betalar också skatt! De bidrar också till systemet, fast de är i systemet.... Socialbidragstagare skattar dock inte.

Självklart betalar sjuka också skatt Anma! Det var mest Gitas upprepningar om de där förbaskade händerna som föder som jag ville kommentera. På henne låter det ju alltid som att det är företagarna och höginkomsttagarna som bär hela bördan på sina axlar.
Anma
CITAT (Gita @ 25-04-2011, 21:39) *
Det där är väl inte riktigt sant, ger inte jobbskateavdraget som mest vid en lön stax under 30 000 kr/månad.
Gita

Så förmögenhetsskatten var inte någon skatt?
pejori
Gita

Som minst för dom med en inkomst på under 15000/mån.
Anma
CITAT (Cacki @ 25-04-2011, 21:39) *
Självklart betalar sjuka också skatt Anma! Det var mest Gitas upprepningar om de där förbaskade händerna som föder som jag ville kommentera. På henne låter det ju alltid som att det är företagarna och höginkomsttagarna som bär hela bördan på sina axlar.

Ja, och mitt inlägg var riktat till Gita.

Sjuka betalar mer i skatt än friska. De som ännu har ersättning vill säga.
*Stintan*
Det är inte nedlåtande att ha en annan åsikt. Fanns inte olika åsikter så blev det inga diskussioner och det vore ju väldigt trist. Det jag reagerar på är att du väldigt ofta slänger in något nedlåtande eller hånfullt bland dina åsikter. I nästan samtliga inlägg i den här tråden finns något sådant så man kan ju undra om du alltid är sån och därför inte märker det själv.

Konstruktiva lösningar efterlyser du ja då har du läst väldigt dåligt vad som skrivits i alla trådar om sjukförsäkringen men du kan väl knappast begära att Anma eller någon annan här ska kunna ha en patentlösning när de som bestämmer inte vill se hur illa det är i verkligheten. Jag har själv varit utförsäkrad och hamnat mellan stolarna och den situationen önskar jag inte någon och utan att behöva bli för privat så kan jag bara säga att det var ett rent helvete. Även om du inte förstår problemet så behöver du ju inte håna de som drabbas vilket jag upplever att du gör.

Gita
Anma, hur skulle det perfekta systemet se ut enligt dig? Obs, du måste ta hänsyn till ekonomiska samband och lagar, det duger inte att säga att alla som vill ha sjukersättning också skall få det.
Så om du fick bestämmaq för en dag, hur skulle det bli?
Gita
pejori
CITAT (*Stintan* @ 25-04-2011, 21:44) *
Det är inte nedlåtande att ha en annan åsikt. Fanns inte olika åsikter så blev det inga diskussioner och det vore ju väldigt trist. Det jag reagerar på är att du väldigt ofta slänger in något nedlåtande eller hånfullt bland dina åsikter. I nästan samtliga inlägg i den här tråden finns något sådant så man kan ju undra om du alltid är sån och därför inte märker det själv.

Konstruktiva lösningar efterlyser du ja då har du läst väldigt dåligt vad som skrivits i alla trådar om sjukförsäkringen men du kan väl knappast begära att Anma eller någon annan här ska kunna ha en patentlösning när de som bestämmer inte vill se hur illa det är i verkligheten. Jag har själv varit utförsäkrad och hamnat mellan stolarna och den situationen önskar jag inte någon och utan att behöva bli för privat så kan jag bara säga att det var ett rent helvete. Även om du inte förstår problemet så behöver du ju inte håna de som drabbas vilket jag upplever att du gör.

Själv har jag tack och lov sluppit det traumat, att bli utförsäkrad.

Men att jag klarar mig bra på dom inkomster jag har och lever ett gott liv, hindrar inte på något vis, att jag ändå värnar om dom som har det sämre, eller som du säger, "faller mellan stolarna"

Vi får aldrig blunda för orättvisor och måste höja våra röster för dom, som inte orkar skrika själva.
Anma
CITAT (Gita @ 25-04-2011, 21:45) *
Anma, hur skulle det perfekta systemet se ut enligt dig? Obs, du måste ta hänsyn till ekonomiska samband och lagar, det duger inte att säga att alla som vill ha sjukersättning också skall få det.
Gita

Skulle aldrig falla mig in att säga det! Sjukersättning är till för sjuka, inte för de som inte vill arbeta.
Just en sådan där kommentar från dig är ett parktexempel på hånfullhet.

Jag har redan redovisat min modell ett flertal gånger, men du verkar ha missat den varje gång. Kanske ser du vad du vill se.
Enkelt uttryckt: De som är uppenbarligen så sjuka att ingen arbetsförmåga finns stannar automatiskt i systemet. för övriga: rehabilitering, utredning om arbetsförmåga och om sådan inte finns stannar man i sjukförsäkringen. Annars får man, med bibehållen ersättning, just en sådan arbetslivsintroduktion som i princip alla sjuka idag får genomgå (fast 45% av dem med sänkt ersättning, i många fall endast 224:-/dag före skatt), även de som klassas som för sjuka enbart för att deras dagar är slut.

Inga tidsbegränsningar, men tidigt insatt rehabåtgärder och stöd till eventuell tillbakagång till arbete.
Och alla som bedöms som för sjuka ska inte hamna i den otrygghet som de gör idag.

Svårare än så är det inte!
Gita
CITAT (*Stintan* @ 25-04-2011, 21:44) *

Kanske vore det bra om du försökte läsa vad jag verkligen skriver istället för att läsa in en massa som inte står i mina texter .Det verkar som du letar efter formuleringar som du möjligen kan uppfatta som nedlåtande eller som du på något annat sätt kan slå ner på, fast dina tolkningar tycker jag är dina problem inte mina.
När det gäller dagens demonstrationer tyder väl ändå det relativt lilla deltagarantalet på att just sjukförsäkringen är en ganska liten fråga rent politiskt, även om det naturligtvis är en stor fråga för drabbade individer.
Gita
*Stintan*
CITAT (Gita @ 25-04-2011, 21:45) *
Gita

Vem här har sagt att alla som vill ha sjukersättning ska få det? Ingen vill jag påstå! Var har du fått det ifrån?
Anma
CITAT (Gita @ 25-04-2011, 21:55) *
Kanske vore det bra om du försökte läsa vad jag verkligen skriver istället för att läsa in en massa som inte står i mina texter .Det verkar som du letar efter formuleringar som du möjligen kan uppfatta som nedlåtande eller som du på något annat sätt kan slå ner på, fast dina tolkningar tycker jag är dina problem inte mina.
När det gäller dagens demonstrationer tyder väl ändå det relativt lilla deltagarantalet på att just sjukförsäkringen är en ganska liten fråga rent politiskt, även om det naturligtvis är en stor fråga för drabbade individer.
Gita

För att vara i Sverige var deltagandet väldigt högt! PUNKT.
pejori
CITAT (Anma @ 25-04-2011, 21:53) *
Skulle aldrig falla mig in att säga det! Sjukersättning är till för sjuka, inte för de som inte vill arbeta.
Just en sådan där kommentar från dig är ett parktexempel på hånfullhet.

Jag har redan redovisat min modell ett flertal gånger, men du verkar ha missat den varje gång. Kanske ser du vad du vill se.
Enkelt uttryckt: De som är uppenbarligen så sjuka att ingen arbetsförmåga finns stannar automatiskt i systemet. för övriga: rehabilitering, utredning om arbetsförmåga och om sådan inte finns stannar man i sjukförsäkringen. Annars får man, med bibehållen ersättning, just en sådan arbetslivsintroduktion som i princip alla sjuka idag får genomgå, även de som klassas som för sjuka enbart för att deras dagar är slut.

Inga tidsbegränsningar, men tidigt insatt rehabåtgärder och stöd till eventuell tillbakagång till arbete.
Och alla som bedöms som för sjuka ska inte hamna i den otrygghet som de gör idag.

Svårare än så är det inte!

Jag tor att det viktigaste är att ta bort ordet "arbetsförmåga" ur systemet.
Med ordet "arbetsförmåga" behöver ingen vara sjukskriven, då du har en arbetsförmåga, om du så bara kan röra ett finger. (klicka på en dator typ, med ett finger och därmed kontorsjobb)

Arbetsförmåga har alla som lever, men ändå finns det mängder av personer, med mer eller mindre handikapp, som inte får arbete, då det desutom eftersträvas "produktivitet" och "lönsamhet" i arbetslivet.
Vem anställer en totalförlamad person, som har rörelse i en hand?

(hårddrar det lite det vet jag, men lagen säger så. Finns en arbetsförmåga, har man inte rätt till sjukpenning. )
Anma
CITAT (pejori @ 25-04-2011, 22:00) *
Jag tor att det viktigaste är att ta bort ordet "arbetsförmåga" ur systemet.
Med ordet "arbetsförmåga" behöver ingen vara sjukskriven, då du har en arbetsförmåga, om du så bara kan röra ett finger. (klicka på en dator typ, med ett finger och därmed kontorsjobb)

Arbetsförmåga har alla som lever, men ändå finns det mängder av personer, med mer eller mindre handikapp, som inte får arbete, då det desutom eftersträvas "produktivitet" och "lönsamhet" i arbetslivet.
Vem anställer en totalförlamad person, som har rörelse i en hand?

(hårddrar det lite det vet jag, men lagen säger så. Finns en arbetsförmåga, har man inte rätt till sjukpenning. )

Du har rätt.
Aqvakul
Gita

Totalt sett har de som tjänar över brytpunkten (ca 32 tusen/månad) fått störst jobbskatteavdrag..
Gita
CITAT (*Stintan* @ 25-04-2011, 21:56) *
Vem här har sagt att alla som vill ha sjukersättning ska få det? Ingen vill jag påstå! Var har du fått det ifrån?

Nu är vi där igen, har jag sagt att någon sagt detta. Det jag sa var att en sådan lösning inte räknades.
Försök att läsa vad jag skriver innan du kommenterar!
Gita
Huggorm
CITAT (pejori @ 25-04-2011, 21:41) *
Som minst för dom med en inkomst på under 15000/mån.

Beroende på att de betalar minst skatt...
Anma
CITAT (Gita @ 25-04-2011, 22:08) *
Nu är vi där igen, har jag sagt att någon sagt detta. Det jag sa var att en sådan lösning inte räknades.
Gita

Underförstått räknade du med att jag skulle vara så korkad att jag skulle försöka med en sån lösning. Du underskattar mig, min "vän".
Gita
CITAT (Anma @ 25-04-2011, 21:35) *
Hursomhelst har Kristerrson Avböjt att kommentera dagens protester. Det kan inte kallas annat än fegt!!

Det kan ju också bero på att det inte är någon större grej politiskt sett.
Gita
Aqvakul
CITAT (Gita @ 25-04-2011, 22:10) *
Gita

Tror du på det själv? Sjukförsäkringssystemet är alliansens största politiska misslyckande...
Gita
CITAT (Anma @ 25-04-2011, 22:10) *
Underförstått räknade du med att jag skulle vara så korkad att jag skulle försöka med en sån lösning. Du underskattar mig, min "vän".

Självklart räknade jag inte med det. Du underskattar faktiskt dig själv med kommentaren ovan.
Förresten tror du inte att det finns buggar även i ditt system? I 99.9 % av alla system finns fel som man rättar till allt eftersom, precis på samma sätt som regeringen arbetar, men perfekt blir det nog aldrig.
Gita
Anma
CITAT (Gita @ 25-04-2011, 22:10) *
Gita

Nu sjunker du ju på en nivå som får till och med dig att verka väldigt korkad. Skärp dig nu och höj nivån. Annars kan vi lika gärna lägga ner den här debatten. jag är trött på att kräla på sandlådenivå med dig.
Huggorm
CITAT (Aqvakul @ 25-04-2011, 22:12) *
Tror du på det själv? Sjukförsäkringssystemet är alliansens största politiska misslyckande...

"Misslyckande" är ett starkt ord. Man kan väll säga att resultatet inte blev fullt som det tänkt sig bara?
Anma
CITAT (Gita @ 25-04-2011, 22:14) *
Självklart räknade jag inte med det. Du underskattar faktiskt dig själv med kommentaren ovan.
Förresten tror du inte att det finns buggar även i ditt system? I 99.9 % av alla system finns fel som man rättar till allt eftersom, precis på samma sätt som regeringen arbetar, men perfekt blir det nog aldrig.
Gita

Självklart finns det buggar i mitt system. Har inte påstått annat. I dagens system talar vi inte om buggar. Vi snackar fatal error.

Du underskattar faktiskt dig själv med kommentaren ovan.

Det är därför jag inte är en framstående politiker. Om jag inte underskattade mig själv skulle jag vara alliansens farligaste motståndare.
Aqvakul
CITAT (Huggorm @ 25-04-2011, 22:15) *
"Misslyckande" är ett starkt ord. Man kan väll säga att resultatet inte blev fullt som det tänkt sig bara?

Javisst, om du tycker att det låter bättre så.. flirting.gif
Anma
I Karlstad samaldes ca 600 personer. Inte illa på 58500 invånare.
*Stintan*
CITAT (Gita @ 25-04-2011, 22:08) *
Gita

Men det har ju ingen påstått heller så varför skrev du det överhuvudtaget. Det kanske är du som ska läsa vad andra skriver!
Gita
CITAT (Aqvakul @ 25-04-2011, 22:12) *

Men det är väl fantastisk om det är det största misslyckandet..... Nu är det väl så att du så väl som jag vet att sjukförsäkringssystemet inte är perfekt och man jobbar ju också med att rätta till de grövsta felen.
Nog vet du också att en reform var helt nödvändig och att skapa det perfekta systemet är en omöjlighet,utan man får bättra på allt eftersom. Detta vet uppenbarligen opositionen också och har klokt nog valt att ligga relativt lågt i frågan väl medvetna om att de inte kunde ha åstadkommit något bättre.
Detta är sannolikt den största anledningen till att detta inte är och inte heller kommer att bli en stor politisk fråga. Både regering och oposition vet också att all välfärd är beroende av de resurser som faktiskt finns att fördela och därför inser att man i första hand måste satsapå dem/det som skapar dessa resurser.
Gita.
Huggorm
CITAT (Anma @ 25-04-2011, 22:23) *
I Karlstad samaldes ca 600 personer. Inte illa på 58500 invånare.

Över 1%! w00t.gif Men jag tror vi kan räkna med att vissa från kranskommunerna var bland de manifesterande.
gnon49
Var det några toppolitiker inom sossarna ute på barrikaderna? Eller är 1:a maj viktigare för dom måntro. Herr Juholt svada lyste med sin frånvaro. Lika bra det kanske. För trovärdighetens skull. Men jag hoppas att manifestationen gett regeringen något att fundera över. Att få ner sjukskrivningarna och sjukersättningarna var säkert rätt men eftersom det är människor det handlar om så måste man ta det lilla lugna så konsekvenserna blir så små som möjligt.
Den som är kronisk sjuk tycker jag borde utredas på ett sätt, medan den som t.ex får en skada som bevisligen läks, på ett sätt. Kroniska sjukdomar kan ju dessutom gå i skov.
Anma
CITAT (Huggorm @ 25-04-2011, 22:27) *
Över 1%! w00t.gif Men jag tror vi kan räkna med att vissa från kranskommunerna var bland de manifesterande.

Möjligt.
Kanske är du ironisk men det är faktiskt bra uppslutning för en sak som "inte är en stor fråga" (enligt gita i varje fall) och för att vara i lilla Sverige där ingen protesterar "för det tjänar ändå inget till" (englit soffliggarna) men gnäller hemma vid köksbordet desto mer.
Eller hur?
pejori
CITAT (Huggorm @ 25-04-2011, 22:08) *
Beroende på att de betalar minst skatt...

Men då skattesänkningen slår på existensminimum, så minskar övriga inkomster med motsvarande summa som skatten minskar.
Så det är dom som får betala, med minskat försörjningsstöd, minskat bostadsbidrag, minskat bostadstillägg och dom som hamnat hos KF får behålla mindre att överleva på, när KF gör löneutmätning.
Det gör att en hundring mindre i skatt, blir en förlust på tre hundra kronor i verkligheten. dunno.gif

Dom som lever på marginalerna, betalar skattesänkningen för dom med en inkomst på 32000 och uppåt.
Gita
CITAT (Anma @ 25-04-2011, 22:14) *
Nu sjunker du ju på en nivå som får till och med dig att verka väldigt korkad. Skärp dig nu och höj nivån. Annars kan vi lika gärna lägga ner den här debatten. jag är trött på att kräla på sandlådenivå med dig.

Men nu är det ju så att det inte är någon större politisk fråga och om du tycker dig kräla på sandlådenivå så är du bara att beklaga.
Gita
Anma
CITAT (gnon49 @ 25-04-2011, 22:30) *
Var det några toppolitiker inom sossarna ute på barrikaderna? Eller är 1:a maj viktigare för dom måntro. Herr Juholt svada lyste med sin frånvaro. Lika bra det kanske. För trovärdighetens skull. Men jag hoppas att manifestationen gett regeringen något att fundera över. Att få ner sjukskrivningarna och sjukersättningarna var säkert rätt men eftersom det är människor det handlar om så måste man ta det lilla lugna så konsekvenserna blir så små som möjligt.
Den som är kronisk sjuk tycker jag borde utredas på ett sätt, medan den som t.ex får en skada som bevisligen läks, på ett sätt. Kroniska sjukdomar kan ju dessutom gå i skov.

På tal om det, för första gången har forskarna (i Uppsala av alla ställen) lyckats bevisa att en whiplashskada finns och syns på magnetröntgen med hjälp av en speciell kontraktsvätska som samlas på det stället där smärtan sitter. Friska personer får inte den ansamlingen. Detta hör inte hit egentligen, men det är stort. Skitstort!

CITAT (Gita @ 25-04-2011, 22:32) *
Men nu är det ju så att det inte är någon större politisk fråga och om du tycker dig kräla på sandlådenivå så är du bara att beklaga.
Gita

Och där var den debatten slut med dig för min del. Jag reser mig och borstar av mig sanden. Adjöss.
pejori
CITAT (Huggorm @ 25-04-2011, 22:15) *

same shit different name... Hur man än vänder på det, så har man misslyckats med sina föresatser, att alla ska jobba, oavsett hälsa.
Vi ska vara "myror i en myrstack," jobba eller dö. crying.gif
Cacki
Gita

Om det nu inte är någon större fråga, hur kommer det sej då att det talas så mycket i media om det. Otaliga debatter på tv, masor av artiklar i tidningar, upprörda röster på radio?
Om du inte tycker att det är någon större fråga får det allt stå för dej.
Aqvakul
Men nu är det ju så att det inte är någon större politisk fråga ...
Gita

Där är jag övertygad om att du har helt fel... När politiken inte tar mänskliga hänsyn så förlorar man människors förtroende..
pejori
Gita

Var finns buggarna i ditt system?
Vad är din lösning på problemet, som diskuteras?
Hur skulle det se ut om du fick bestämma en dag?
Vem är berättigad till sjukersättning/sjukpenning i din värld?
Gita
CITAT (pejori @ 25-04-2011, 22:32) *
Men då skattesänkningen slår på existensminimum, så minskar övriga inkomster med motsvarande summa som skatten minskar.
Så det är dom som får betala, med minskat försörjningsstöd, minskat bostadsbidrag, minskat bostadstillägg och dom som hamnat hos KF får behålla mindre att överleva på, när KF gör löneutmätning.
Det gör att en hundring mindre i skatt, blir en förlust på tre hundra kronor i verkligheten. dunno.gif

Dom som lever på marginalerna, betalar skattesänkningen för dom med en inkomst på 32000 och uppåt.

Men tycker du verkligen att vi skall bygga ett samhälle som främst gynnar den som är föremål för kronofogdens åtgärder eller lever på försörjningsstöd? Är det inte viktigare att gynna dem som faktiskt skapar det vi kallar välfärd. En tusenlappo mer i månaden betyder ganska mycket för hårt arbetande människor med en lön mellan 20 -30 000 per månad.
gita
Aqvakul
CITAT (Gita @ 25-04-2011, 22:40) *
Men tycker du verkligen att vi skall bygga ett samhälle som främst gynnar den som är föremål för kronofogdens åtgärder eller lever på försörjningsstöd? Är det inte viktigare att gynna dem som faktiskt skapar det vi kallar välfärd. En tusenlappo mer i månaden betyder ganska mycket för hårt arbetande människor med en lön mellan 20 -30 000 per månad.
gita

Ett samhälle som inte tar hand om de svaga, vare sig det handlar om barn, vuxna eller gamla, är inget bra samhälle...
Gita
CITAT (Anma @ 25-04-2011, 22:36) *
På tal om det, för första gången har forskarna (i Uppsala av alla ställen) lyckats bevisa att en whiplashskada finns och syns på magnetröntgen med hjälp av en speciell kontraktsvätska som samlas på det stället där smärtan sitter. Friska personer får inte den ansamlingen. Detta hör inte hit egentligen, men det är stort. Skitstort!
Och där var den debatten slut med dig för min del. Jag reser mig och borstar av mig sanden. Adjöss.

Men det är väl dumt att bli sur på mig, borde du inte istället fråga dig var dina politiker, Juholt med kompisar, fanns idag? För det kan väl inte vara så att de faktiskt inte har något bättre alternativ och att det är den främsta anledningen till att det inte blir någon stor politisk fråga?
Gita
pejori
CITAT (Gita @ 25-04-2011, 22:40) *
gita

Jag har aldrig påstått någonstans, att man ska bygga ett samhälle på dom sämst stälda.
Man ska enligt mitt tycke, värna om dom sämst ställda.
Den tusenlappen du talar om, är en hundralapp, för dom sämst ställda och i slutändan en förlust på tre hundra kronor i månaden. (ett stort bortfall, när man inte har pengar så man klarar sig)
Så vem betalar för att inkomsttagare i klassen 20-30000/mån. ska få en sänkning på en tusenlapp?

Jo, dom med en inkomst som ligger på marginalerna, (sjukskrivna, utförsäkrade och pensionärer/sjukpensionärer med låg ATP) eller är inne i KF-s system. (utförsäkrade hamnar där, när dom inte har/får försäkringar som täcker upp ett inkomstbortfall)
Gita
CITAT (pejori @ 25-04-2011, 22:40) *
Var finns buggarna i ditt system?
Vad är din lösning på problemet, som diskuteras?
Hur skulle det se ut om du fick bestämma en dag?
Vem är berättigad till sjukersättning/sjukpenning i din värld?

Jag har inget system, jag tror att dagens system är det bästa man kan åstadkomma. När man rättat till de största felen/misstagen.
hur skulle du vilja ha det?=
gita
Anma
CITAT (Gita @ 25-04-2011, 22:48) *
Men det är väl dumt att bli sur på mig, borde du inte istället fråga dig var dina politiker, Juholt med kompisar, fanns idag? För det kan väl inte vara så att de faktiskt inte har något bättre alternativ och att det är den främsta anledningen till att det inte blir någon stor politisk fråga?
Gita

Jag har ju egentligen avslutat debatten, men du verkar ha missat dels att påskuppropet är politiskt obundet och dels att det fanns politiker på scenen i de flesta städerna. I Uppsala fanns en vänsterpartist, en miljöpartist och en kristdemokrat(!) samtidigt på scenen. I andra städer fanns andra politiker och i alla städer fanns moderater som skrev på namninsamlingarna. Hoppas att du inte känner dig sviken nu av de dina.

Jag är inte sur. Bara innerligt trött på att debattera med någon som håller så låg nivå och aldrig kommer med något eget som är vettigt, bara en massa gnäll om andras åsikter.
Gita
CITAT (Cacki @ 25-04-2011, 22:37) *
Om det nu inte är någon större fråga, hur kommer det sej då att det talas så mycket i media om det. Otaliga debatter på tv, masor av artiklar i tidningar, upprörda röster på radio?
Om du inte tycker att det är någon större fråga får det allt stå för dej.

Och var fanns alla de som verkligen har möjlighet att påverka? och vad fanns alla människor som förväntats ställa upp på uppropet. Ca 0,25 % av befolkningen i Uppsala med omnejd, ca 1 procent av folket i Karlstad med kranskommuner talar inte för att det är särskilt viktigt och stort för folk i allmämhet.
Gita
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon