Sidor: 1, 2, 3, 4, 5
mamamaggan
CITAT (netha @ 22-04-2011, 23:43) *
Nämen så tänker inte jag ... Vi måste alla dagar jobba på att upplysa även dem som har snäv syn och bara ser det de vill se. (stackars)

Det förstår , jag men ibland måste man inse att en del bara vill vara som en "väderkvarn" och att det inte går att argumentera med dem.

netha
CITAT (Gita @ 22-04-2011, 23:39) *
Vad är det som du uppfattar som mer drygt än flertalet andra inlägg (ganska gott om dryga inlägg här enligt min mening) Kan det möjligen vara att jag inte alltid delar de mest tongivande och dominerande skribenternas värderingar?
Nu är ju det här forumet lite speciellt, ute i verkligheten uppfattas jag nog inte som speciellt dryg och inte mina värderingar för särskilt udda, tvärtom faktiskt så uppfattas jag som väldigt vanlig med ganska sunda värderingar.
Gita

Inte för att frågan var ställd till mig, men jag måste ändå få svara.
Kan det kanske bero på att de är dina gelikar som har samma människosyn som du!? Sunda värderingar ... nej det kan jag inte hålla med om att du har.
Anma
CITAT (mamamaggan @ 22-04-2011, 23:46) *
Det förstår , jag men ibland måste man inse att en del bara vill vara som en "väderkvarn" och att det inte går att argumentera med dem.

Sant. jag börjar tro att det trollas ganska vilt från några håll med ett enda syfte, att få oss lättlurade stackare i fällan. Det har ju också öppet deklarerats från det hållet att så är fallet.
Gita
CITAT (netha @ 22-04-2011, 23:28) *
"Att några få, förmodligen mindre än en procent, av alla hundrtusentals sjukskrivna hamnar mellan stolarna och råkar illa ut är naturligtvis tragiskt och bör rättas till så långt det är möjligt, och det är ju något som man från regeringens håll också försöker göra. "
Räknar du levande människor i procenttal? Har du nån susning om hur många cirkus en procent är? Har du nån susning om hur många tragedier som ryms bakom siffrorna? Har du nån susning om hur många svårt sjuka människor som begått självmord pga situation Alliansen försatt dem i?
Om jag vore du ... då skulle jag inte sova gott om nätterna. Inte med den människosyn du har.

Alliansens jakt på sjuka har också jag fått ta del av ... Fick ett brev där de undrade om jag kanske glömt meddela ev fosterbarn jag tar hand om. Jag som är i behov av dygnetrunthjälp.
Skäms Alliansen!!!

Du kanske kan svara mig på hur ett heltäckande, realistiskt system där ingen faller mellan stolarna skulle se ut. Du kan kanhända konstruera ett perfekt system utan några som helst fallgropar, utveckla gärna hur du tycker att det perfekta systemet skall se ut.
För övrigt tror jag inte att den majoritet av svenska folket som har borgerliga värderingar har några
som helst problem med nattsömnen
Nattinatti/Gita
netha
CITAT (Gita @ 22-04-2011, 23:57) *
Du kanske kan svara mig på hur ett heltäckande, realistiskt system där ingen faller mellan stolarna skulle se ut. Du kan kanhända konstruera ett perfekt system utan några som helst fallgropar, utveckla gärna hur du tycker att det perfekta systemet skall se ut.
För övrigt tror jag inte att den majoritet av svenska folket som har borgerliga värderingar har några
som helst problem med nattsömnen
Nattinatti/Gita

Nämen så klart förstår jag att inte DU har. smile.gif
Gita ... du agerar med lite översittarfasoner ... vill få dig att framstå som en med högre status osv.
Du berättar ofta om dína klädinköp ... köper kvalitet osv.
Visst ... jag har ibland hållit med dig ... så gör jag också i vissa fall ... köper två lika plagg bara för att jag gillar.
Men Gita ... du ser ut att sakna empati ... du ser ut att sakna inlevelseförmåga ... Sååå synd tycker jag ... för då har du gått miste om så stor del av livet. sad.gif
Gita
CITAT (netha @ 22-04-2011, 23:48) *
Inte för att frågan var ställd till mig, men jag måste ändå få svara.
Kan det kanske bero på att de är dina gelikar som har samma människosyn som du!? Sunda värderingar ... nej det kan jag inte hålla med om att du har.

Trots allt så är ju mina "gelikar" ganska många, mer än hälften av svenska folket, eller hur?
Gita
netha
CITAT (Gita @ 23-04-2011, 00:04) *
Trots allt så är ju mina "gelikar" ganska många, mer än hälften av svenska folket, eller hur?
Gita

Och det gläds du åt!
Fortsätt göra så så hoppas jag att du och dina gelikar får fortsätta vara friska och slippa hamna i Alliansens "non person"
Fy f... jag kan inte fatta hur din hjärna funkar!

Kom att tänka på doktorn som joggade varje morgon... åt hälsosamt osv ... sedan en dag hittades han liggandes på elljussspåret just utanför mitt hus ... förlamad ... han kom aldrig igen i tjänst.
Anma
Gita

Inte sant. I alla fall inte i frågan om sjukförsäkringarna. Väldigt många alliansare tycker att dagens system är helt uppåt väggarna. Inte som du, som eventuellt kan sträcka dig till "smärre justeringar". Jag vet att det är på det viset, jag som är involverad i frågan i ett mycket djupare plan än du.
Så, att vara alliansare är inte lika med att vara epatilös, men i vissa fall är det så klart på det viset.

netha
CITAT (Anma @ 23-04-2011, 00:12) *
Inte sant. I alla fall inte i frågan om sjukförsäkringarna. Väldigt många alliansare tycker att dagens system är helt uppåt väggarna. Inte som du, som eventuellt kan sträcka dig till "smärre justeringar". Jag vet att det är på det viset, jag som är involverad i frågan i ett mycket djupare plan än du.
Så, att vara alliansare är inte lika med att vara epatilös, men i vissa fall är det så klart på det viset.

tummenupp.gif
Cacki
Gita

Det finns många grader på skalan. De flesta är nog inte lika mörkblå som du....Tack och lov!!
netha
CITAT (Cacki @ 23-04-2011, 00:14) *
Det finns många grader på skalan. De flesta är nog inte lika mörkblå som du....Tack och lov!!

tummenupp.gif
Gita
CITAT (netha @ 23-04-2011, 00:01) *
Nämen så klart förstår jag att inte DU har. smile.gif
Gita ... du agerar med lite översittarfasoner ... vill få dig att framstå som en med högre status osv.
Du berättar ofta om dína klädinköp ... köper kvalitet osv.
Visst ... jag har ibland hållit med dig ... så gör jag också i vissa fall ... köper två lika plagg bara för att jag gillar.
Men Gita ... du ser ut att sakna empati ... du ser ut att sakna inlevelseförmåga ... Sååå synd tycker jag ... för då har du gått miste om så stor del av livet. sad.gif

Ja det var ju verkligen en insiktsfull analys från en som talar om översittarfasoner......
Och visst, jag gillar hög kvalitet oberoende av vad det gäller därför att jag tycker att jag är värd det och för mig är det ett sätt att vara varsam om jordens resurser att välja kvalitet istället för kvantitet.
Och visst, jag går säkert precis som alla andra miste om vissa delar av livet ,men ursäkta mig, jag har förmodligen ett mycket, mycket roligare liv än du har. Du verkar så bitter.
Gita
netha
CITAT (Gita @ 23-04-2011, 00:18) *
Ja det var ju verkligen en insiktsfull analys från en som talar om översittarfasoner......
Och visst, jag gillar hög kvalitet oberoende av vad det gäller därför att jag tycker att jag är värd det och för mig är det ett sätt att vara varsam om jordens resurser att välja kvalitet istället för kvantitet.
Och visst, jag går säkert precis som alla andra miste om vissa delar av livet ,men ursäkta mig, jag har förmodligen ett mycket, mycket roligare liv än du har. Du verkar så bitter.
Gita

Kalla mig bitter ... ja då skulle hela min bekantskapskrets skratta på sig ... Du är rolig du Gita!
Gita
CITAT (netha @ 23-04-2011, 00:23) *
Kalla mig bitter ... ja då skulle hela min bekantskapskrets skratta på sig ... Du är rolig du Gita!

Nej jag känner ju inte dig, jag utgår bara ifrån dina inlägg här och drar mina slutsatser exakt på samma lättvindliga sätt som du drar dina slutsater om mig.
Gita
Cacki
CITAT (Gita @ 23-04-2011, 00:18) *
Och visst, jag går säkert precis som alla andra miste om vissa delar av livet ,men ursäkta mig, jag har förmodligen ett mycket, mycket roligare liv än du har. Du verkar så bitter. Gita

Men hallå! Vem är det som brukar tjafsa om att man inte ska spekulera om hur andra människor är??
Gita, nu ställer du dej utanför dina egna regler igen.
Gita
CITAT (Anma @ 23-04-2011, 00:12) *

på vilket sätt är du djupare involverad i frågan än folk i allmänhet? Berätta!
Lite märkligt i så fall att du inte har en något mer nyanserad verklighetsbild än den du ger uttryck för.
Gita
netha
[quote name='Gita' date='23-04-2011, 00:27' post='1395401']
Nej jag känner ju inte dig, jag utgår bara ifrån dina inlägg här och drar mina slutsatser exakt på samma lättvindliga sätt som du drar dina slutsater om mig.
Gita
[/quote
Mina slutsatser är inga lättvindiga ... de utgår precis från dina egna inlägg.
Tror inte att du alltid förstår vad du eg skriver ... kanske tror du dig vara någon högt uppsatt (önskedröm) men oavsett så har du en sne syn på hur samhället ska fungera,
Gita
CITAT (Cacki @ 23-04-2011, 00:28) *
Men hallå! Vem är det som brukar tjafsa om att man inte ska spekulera om hur andra människor är??
Gita, nu ställer du dej utanför dina egna regler igen.

Om du har läst inlägget jag svarade på skulle du se att det var ett riktigt dumt svar på ett ännu dummare inlägg. Självfallet kan/bör jag lika lite som Netha spekulera över hur andra människor och deras liv är.
För det är väl ändå inte så att du tycker det är OK när somliga gör så och fel när andra gör likadant?
Gita
Anma
CITAT (Gita @ 23-04-2011, 00:30) *
på vilket sätt är du djupare involverad i frågan än folk i allmänhet? Berätta!
Lite märkligt i så fall att du inte har en något mer nyanserad verklighetsbild än den du ger uttryck för.
Gita

Jag känner verkligen inte att jag har någon redovisningsplikt gentemot dig.
Gita
CITAT (Anma @ 23-04-2011, 00:49) *
Jag känner verkligen inte att jag har någon redovisningsplikt gentemot dig.

Självklart har du ingen redovisningsplikt, men eftersom du påstår dig vara djupare involverad än andra så blev jag lika självklart lite nyfiken.
Gita
Gita
CITAT (netha @ 22-04-2011, 23:28) *
Har du nån susning om hur många svårt sjuka människor som begått självmord pga situation Alliansen försatt dem i?

har du något belägg för att det är så. Den statistik jag kan hitta, bl.a. från Karolinska Institutet, visar ju på en kraftig minskining av antalet sjölvmord från 1980 fram till 2004/2005, därefter har antalet som tar sitt liv per år varit tämligen konstant eller en svag minskning men absolut ingen ökning.
gita
Aqvakul
Jag känner många moderater i min egen ålder, men har aldrig mött denna föraktfulla människosyn... thumbdown.gif
*Stintan*
Gita

Det där vet du mycket väl är en lögn. Att försvara sin egen empatilöshet och sneda verklighetsbild genom att påstå att över halva svenska befolkningen är likadana är ju helt barockt men tyvärr inte första gången du gör.

Varför alla dessa nedlåtande svar till Anma? En av många människor som engagerar sig och kämpar så hårt för de svaga och sjuka som fallit/faller mellan stolarna på grund av det system alliansen skapat. Jag blir uppriktigt både ledsen och arg när jag läser dina inlägg och borde därför inte svara dig men det är svårt låta bli.

Jag säger som Obama sa häromdagen, "det är dags att de rika ger igen och tar större ansvar om samhället ska fungera för alla".
herkules
PÅSKUPPROP FÖR DE SJUKA

MÅNDAG 25 APRIL - MEDBORGARPLATSEN STHLM
KLOCKAN 14.00

Red Top
Gita har trots allt sina förebilder i historien.

Ta till exempel Marie Antoinette, fransk drottning från 1774 till 1792.

När man vände sig till henne och talade om att de fattiga i Frankrike blev fler och fler, samt att de flesta saknade bröd för dagen svarade hon:

"Om de saknar bröd får de väl äta bakelser"

I dag vet vi vad den ignoransen ledde till.

Om man yttrar sig som om man saknade huvud, kan man lika gärna strutta runt med det under armen.

Fotnot: Ignorans, mycket stor okunnighet (vanligen beroende på mer eller mindre medvetet ointresse). Saxat ur NE för den, som kanske inte vet vad ordet betyder. wink.gif

Fotnot 2: Enligt en obekräftad källa var det inte MA, som yttrade de ödesdigra orden, utan Ludvig den XV:s dotter.
Cacki
CITAT (Gita @ 23-04-2011, 00:40) *
Om du har läst inlägget jag svarade på skulle du se att det var ett riktigt dumt svar på ett ännu dummare inlägg. Självfallet kan/bör jag lika lite som Netha spekulera över hur andra människor och deras liv är.
För det är väl ändå inte så att du tycker det är OK när somliga gör så och fel när andra gör likadant?
Gita

Vilket som är dummast ligger i betraktarens ögon så det tänker jag inte ge mej in på. Du kanske tycker det, andra inte.
Men jag blir lite förvånad att du rättfärdigar dina egena fel med andras. Är inte det en ganska omogen och dålig ursäkt? Man tycker att du också borde inse det, du som anser dej vara så förnuftig och rättrådig.
Anma
PÅSKUPPROP mot utförsäkringarna

Stora torget i Uppsala Måndag 25/4 kl 13.00
gnon49
Tycker det är helt rätt att sätta en blåslampa under regeringen ang. sjukförsäkringen. Om det blir en valfråga 2014 beror nog på hur stor uppslutningen är den 25 april. Dålig uppslutning och frågan prioriteras ner av både regering o opposition. Politiken i ett nötskal.
Anma
Här är en lista på alla större städer med länkar till programmen annan dag Påsk. Om ni runt om i Sverige har möjlighet att medverka så gör det! För de flesta av er handlar det om att lägga ner ett par timmar av ert liv. För de drabbade handlar det om så mycket mer. En dag kanske det är ni som är drabbade. Eller er bästa vän.

Alla städer
Cacki
Vi ska försöka ta oss till Göteborg om inget annat kommer ivägen....SJÄLVKLART!!
Anma
I Uppsala var vi fler än jag vågat hoppats, så skönt!! Vårt gäng yntes inte på TV 4 nyheterna dock, hamnade precis utanför bild. Missade lokalsändningen, ska kolla på nätet.
Unts artikel här.

Och Kristersson tiger den fega kraken. Typiskt denna regering i för sig.
Aqvakul
CITAT (Anma @ 25-04-2011, 19:24) *
I Uppsala var vi fler än jag vågat hoppats, så skönt!! Vårt gäng yntes inte på TV 4 nyheterna dock, hamnade precis utanför bild. Missade lokalsändningen, ska kolla på nätet.
Unts artikel här.

Bra jobbat! tummenupp.gif
Gita
Unts artikel här.

Ca 400 pers enl UNT, bara i Uppsala bor 151 000 det innebär att endast
ca 0.25 % av Uppsalas befolkning stödde manifestationen vilket förvånar mig. Jag trodde att det skulle bli betydligt större utifrån medias rapportering. Kul i allafall att du är nöjd.
gita
Aqvakul
Jag undrar hur många som är beredda att demonstrera för regeringens politik när det gäller de sjukskrivna...
Gita
CITAT (Aqvakul @ 25-04-2011, 20:36) *
Jag undrar hur många som är beredda att demonstrera för regeringens politik när det gäller de sjukskrivna...

Förmodlingen ingen, men påskuppropet är något som kyrkan kan kosta på sig, dvs. peka på ett problem utan att ha någon som helst lösning, fast när konstruktiva lösningar saknas blir det hela mest ett slag i luften och detta verkar många ha insett av uppslutningen att dömma.
Gita
Anma
CITAT (Gita @ 25-04-2011, 20:30) *
Ca 400 pers enl UNT, bara i Uppsala bor 151 000 det innebär att endast
ca 0.25 % av Uppsalas befolkning stödde manifestationen vilket förvånar mig. Jag trodde att det skulle bli betydligt större utifrån medias rapportering. Kul i allafall att du är nöjd.
gita

I Sverige, där man sitter på sina feta arslen och klagar hemma istället för att göra något var det väldigt bra uppslutning. Men jag förstår att du försöker förminska detta. Det förstår jag fullt ut. Hela din världsbild skulle ju falla annars.
Det allra bästa är just medias rapportering nu efteråt. Många många som missat hela grejen är nu medvetna om det och stöder detta.

Fega regeringen vill inte ens kommentera. Snacka om rutten grund!

CITAT (Gita @ 25-04-2011, 20:42) *
Förmodlingen ingen, men påskuppropet är något som kyrkan kan kosta på sig, dvs. peka på ett problem utan att ha någon som helst lösning, fast när konstruktiva lösningar saknas blir det hela mest ett slag i luften och detta verkar många ha insett av uppslutningen att dömma.
Gita

Var du där eller? Hur vet du vad som sagts och vad inte?
pejori
Unts artikel här.

Göteborg hängde på. tummenupp.gif

http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.610108...ot-utforsakring
*Stintan*
CITAT (Gita @ 25-04-2011, 20:42) *
Gita

Njuter du av att vara så hånfull ideligen?

Gita
CITAT (*Stintan* @ 23-04-2011, 07:37) *
Varför alla dessa nedlåtande svar till Anma? En av många människor som engagerar sig och kämpar så hårt för de svaga och sjuka som fallit/faller mellan stolarna på grund av det system alliansen skapat. Jag blir uppriktigt både ledsen och arg när jag läser dina inlägg och borde därför inte svara dig men det är svårt låta bli.

Stintan, sen när blev det nedlåtande att ha en annan åsikt, att säga emot. Nog är det en lite märklig kultur som utvecklats här på forat i och med att de ledande (med det menar jag ett gäng av de fem till tio flitigaste skribenterna som alltid har samma åsikt oberoende om vad det gäller)tycks ha två uppsättningar normer eller två olika regelverk , ett för dem som håller med och står för åsikter lika den egna och en helt annat för det fåtal av oss som faktiskt står för något annat. Märkligt, intressant och lite komiskt är det faktiskt.
När det gäller Anma kan man naturligtvis beundra hennes patos men önska lite mera nyanser. Att slå vilt utan att komma men någon som helst konstruktiv lösning brukar sällan löna sig, inte heller att bita den hand som föder en brukar vara särskilt framgångsrikt. Att ställa t.ex. jobbskatteavdragen (i ett land med världens högsta skattetryck) mot sjukersättningar är inte bara oerhört dumt, det lär skada den egna saken mer än det skadar den man kämpar mot.
Gita

CITAT (*Stintan* @ 25-04-2011, 21:07) *
Njuter du av att vara så hånfull ideligen?

Måste igen fråga, var i ligger det hånfulla i att ifrågasätta? Du är ju själv en person som ifrågasätter både ett och annat. För inte är det väl så att det avgörande är vem som ifrågasätter eller vilken politisk färg ifrågasätteren har?
Gita.
Anma
CITAT (Gita @ 25-04-2011, 21:11) *
/.../
När det gäller Anma kan man naturligtvis beundra hennes patos men önska lite mera nyanser. Att slå vilt utan att komma men någon som helst konstruktiv lösning brukar sällan löna sig, inte heller att bita den hand som föder en brukar vara särskilt framgångsrikt. Att ställa t.ex. jobbskatteavdragen (i ett land med världens högsta skattetryck) mot sjukersättningar är inte bara oerhört dumt, det lär skada den egna saken mer än det skadar den man kämpar mot.
Gita

Jag har ALDRIG ställt jobbskatteavdragen mot sjukersättningar! Aldrig!
Jag har aldrig ens klagat på att jobbskatteavdragen införts.
Sätt inte ord i min mun jag inte yttrat!
Jag har inte ens klagat på att sjuka betalar mer i skatt än arbetare, däremot att pensionärer gör det!
Du har verkligen inte fattat ett skit av vad jag står för och vad jag kämpar för.

Du sjunker väldigt lågt när du försöker med sånt där skitsnack du kör med nu, gita. Kan du inte bättre?
pejori
CITAT (Gita @ 25-04-2011, 21:11) *
Stintan, sen när blev det nedlåtande att ha en annan åsikt, att säga emot. Nog är det en lite märklig kultur som utvecklats här på forat i och med att de ledande (med det menar jag ett gäng av de fem till tio flitigaste skribenterna som alltid har samma åsikt oberoende om vad det gäller)tycks ha två uppsättningar normer eller två olika regelverk , ett för dem som håller med och står för åsikter lika den egna och en helt annat för det fåtal av oss som faktiskt står för något annat. Märkligt, intressant och lite komiskt är det faktiskt.
Gita

Så du menar med det jag fetmarkerat, att du inte håller med dom, som sitter inne med samma åsikter som du gör?

Stämmer helt in i den andra fetmarkeringen jag gjort.
Ser inte att du själv kommer med några konstruktiva lösningar på problemet, utan mer slår vilt omkring dig.
Man ska inte bita den hand som föder en. (ta från fattiga och sjuka och ge till den som redan har det bra)
Aqvakul
Man kan ha mycket bestämda åsikter utan att vara vare sig hånfull eller nedlåtande.
Anma
Sverige är så pass rikt land att vi har råd både med en trygg och säker sjukförsäkring och jobbskatteavdrag. Om det är någon som gör en motsättning där så är det Alliansare!
Huggorm
Det var väll roligt att det blev både hög uppslutning och uppmärksamhet i media smile.gif
pejori
CITAT (Anma @ 25-04-2011, 21:21) *
Sverige är så pass rikt land att vi har råd både med en trygg och säker sjukförsäkring och jobbskatteavdrag./::::/

Oja, det har vi. tummenupp.gif
Cacki
CITAT (Gita @ 25-04-2011, 21:08) *
Gita

Ups! Hur kan "nästan 50% av svenska folket" bli ett fåtal? Du säger ju alltid att det är så många som politiskt tycker ungefär som du...

Jag tycker att dina "händer som föder" börjar bli lite tjatigt nu. Nu snackar vi socialförsäkringar och på dej låter det som att det vore enbart företagare och höginkomsttagare som finansierar dem. Snicksnack! Det allra flesta är dock helt vanliga medelinkomsttagare som också betalar sin skatt till systemet. Många bäckar små blir en stor jäkla älv, vettu!
Gita
CITAT (Aqvakul @ 25-04-2011, 21:17) *
Man kan ha mycket bestämda åsikter utan att vara vare sig hånfull eller nedlåtande.

Jamen visst, förstår bara inte vad som är nedlåtande i att redovisa fakta. Ca 400 deltagare i stad av Uppsalas storlek är väl ändå mindre än man kan förvänta sig. Vi får se hur många som ställer upp i morgon när det gäller Tjernobyldagen.Blir det fler, eller vad tror du?
Gita
Anma
CITAT (Huggorm @ 25-04-2011, 21:25) *
Det var väll roligt att det blev både hög uppslutning och uppmärksamhet i media smile.gif

Ja, och nu är det bara att hoppas på att fegregeringen slutar tiga och gör något åt de sjukt ruttna sjukförsäkringsreglerna.

CITAT (Gita @ 25-04-2011, 21:30) *
Jamen visst, förstår bara inte vad som är nedlåtande i att redovisa fakta. Ca 400 deltagare i stad av Uppsalas storlek är väl ändå mindre än man kan förvänta sig. Vi får se hur många som ställer upp i morgon när det gäller Tjernobyldagen.Blir det fler, eller vad tror du?
Gita

Mycket mycket färre. Belive me!
Huggorm
CITAT (Anma @ 25-04-2011, 21:30) *
Ja, och nu är det bara att hoppas på att fegregeringen slutar tiga och gör något åt de sjukt ruttna sjukförsäkringsreglerna.

Fegregeringen? Jag tycker de är ganska modiga som uthärdar trots att de har oppositionen mot sig. Eller har de verkligen det? I vilket fall som helst är det långt till nästa val, och när det är dags så är denna sak glömd
Anma
CITAT (Cacki @ 25-04-2011, 21:28) *
Ups! Hur kan "nästan 50% av svenska folket" bli ett fåtal? Du säger ju alltid att det är så många som politiskt tycker ungefär som du...

Jag tycker att dina "händer som föder" börjar bli lite tjatigt nu. Nu snackar vi socialförsäkringar och på dej låter det som att det vore enbart företagare och höginkomsttagare som finansierar dem. Snicksnack! Det allra flesta är dock helt vanliga medelinkomsttagare som också betalar sin skatt till systemet. Många bäckar små blir en stor jäkla älv, vettu!

Sjuka betalar också skatt! De bidrar också till systemet, fast de är i systemet.... Socialbidragstagare skattar dock inte.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon