Full version: Kontakt med Fuchsian
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5
hattstugan
Näe ska inte tälta men har bar 7-8 mil dit! Hoppas på att träffa dig där Motti!
*Stintan*
CITAT (netha @ 18-03-2011, 00:18) *
Du menar IP-nummer?

Nej adressen! Dom har ju faktiskt levererat växter till henne och då funkar det inte med IP-nummer. IP-nummer kan man få nytt varenda dag om man vill så det säger inte ett smack.
malcolm
Jag har lediga rum/sovplatser för den/dem som behöver men räkna med att huset är slitet och minst sagt ostädat.
Motti
Nja efter allt som hänt här på forumet så är jag lite avaktande om jag ska tillkännage vem jag är på mässan,en del av er vill man gärna hälsa på och tillkänna ge sig för en del vill man helst inte ange sig för alls ,får väl se hur det blir rolleyes.gif Bara jag nu blir frisk så jag kan följa med !fick den här influensan och fick åka in på Akuten i måndags på grund av min Astma och inhalera plus att jag fått Lunginflamation och går nu på antibiotika plus en massa annat elände tex tappade jag en krona i munnen en hörntand ,men jag hoppas på att jag är frisk så jag får åka till Älvsjömässan med tanden fastcementad flirting.gif
Anma
CITAT (netha @ 18-03-2011, 00:12) *
Och du har fått hennes namn, adress och telefonnummer och haft personliga samtal med henne.

Det är min privatsak.
netha
CITAT (malcolm @ 18-03-2011, 00:26) *
Jag har lediga rum/sovplatser för den/dem som behöver men räkna med att huset är slitet och minst sagt ostädat.

tummenupp.gif
Motti
Undrar just vem som inte fått PM från Fushian ?ta bort alla elaka och ortevliga människor från Odla !de kan starta ett eget Forum.
netha
CITAT (Anma @ 18-03-2011, 00:34) *
Det är min privatsak.

Jamen herregud ... om du ifrågasätter mitt påstående... hur kan du då påstå att det är din privatsak?
Anma
CITAT (netha @ 18-03-2011, 00:52) *
Jamen herregud ... om du ifrågasätter mitt påstående... hur kan du då påstå att det är din privatsak?

Jisses. För att du har fel. Nu tänker jag inte tjafsa om detta mer.

Du får tro vad du vill, egentligen spelar det ingen som helst roll. Förutom att oskyldiga ( i detta fallet) blir anklagade.
netha
CITAT (Anma @ 18-03-2011, 00:57) *
Jisses. För att du har fel. Nu tänker jag inte tjafsa om detta mer.

Var väl inte mening från min sida heller att tjafsa ... men kan du inte ge rakt svar då?
Anma
CITAT (netha @ 18-03-2011, 00:58) *
Var väl inte mening från min sida heller att tjafsa ... men kan du inte ge rakt svar då?

För att det är privat.
AndersKbg
Haha, är det ni två som alltid ska ha sista ordet? Vem vinner inatt?

Jag kollar vidare. biggrin.gif
netha
CITAT (Anma @ 18-03-2011, 01:00) *
För att det är privat.

OK ... Men om jag säger då att jag haft privat kontakt med falska Pia som visade sig också vara Reserv, Copycat, Copycat 2 osv osv?
Försvarar du dubbel/trippelnick och sjuka inlägg/påhopp?
Anma
CITAT (AndersKbg @ 18-03-2011, 01:01) *
Haha, är det ni två som alltid ska ha sista ordet? Vem vinner inatt?

Jag kollar vidare. biggrin.gif

Puss på dig och kramen! biggrin.gif
netha
CITAT (Anma @ 18-03-2011, 01:00) *
För att det är privat.

Faktiskt så har jag rankat dig högt vad gäller trovärdighet ... men nu måste jag erkänna att du ramlade många trappor ner iom ditt svar.
Red Top
CITAT (netha @ 18-03-2011, 01:10) *
Faktiskt så har jag rankat dig högt vad gäller trovärdighet ... men nu måste jag erkänna att du ramlade många trappor ner iom ditt svar.

Nu tycker jag nog att du också sjunker några pinnhål. Är du på dåligt humör på nattkröken? smile.gif
*Stintan*
CITAT (netha @ 18-03-2011, 01:03) *
OK ... Men om jag säger då att jag haft privat kontakt med falska Pia som visade sig också vara Reserv, Copycat, Copycat 2 osv osv?
Försvarar du dubbel/trippelnick och sjuka inlägg/påhopp?

Men vad har det med F att göra? Du påstår alltså fortfarande att Admin ljuger?
Monica M zon 4
Detta är ett mycket märkligt forum. En tråd där administratören meddelar oss att han stängt av en bråkstake lyckas efter ett litet tag leda till fler personangrepp och nya bråk.
herkules
CITAT (AndersKbg @ 17-03-2011, 23:15) *
Och du menar att det är alla andras uppgift att diskutera avstängda medlemmar?

Ang F:s handlingar så har de inte varit värre än många andras men sista tiden gick de överstyr.
Men visst, prata på du.

och att det gick överstyr kan vi tacka några medlemmar på det här forumet för.
brao, ni har lyckats putta ännu en människa (för ja, det är människor bakom nicken) över kanten!
det är väl bara att applådera och så kan ni gå och slå er för bröstet och känna hur jävla rättrådiga och empatiska ni är.

och nej, jag försvarar inte fuchsians framfart i gästböckerna.

CITAT (netha @ 17-03-2011, 23:20) *
Inte för att frågan var riktad till mig men ...
Har du haft solglasögon på dig!?
f har ända sen början av sitt förra nick varit helt odräglig ... hon har också själv ganska tidigt talat om att hon enbart är ute för att provocera.
Ömsom har hennes svenska skrift varit helt korrekt för att i nästa inlägg tyda på att hon var av Finländskt ursprung.

man behöver inga glasögon för att se att det alltid finns två sidor av ett mynt.

CITAT (netha @ 17-03-2011, 23:27) *
Detta är ingen hyllningstråd ... bara ett konstaterande och medlemmars vilja att uttrycka sin känsla för vad de utsatts för ...

har för mig att typ samma tråd var uppe när ni lyckats få in solis på sjukhus, rättfärdigande och jävla hyckleri.

nu helt plötsligt är fuchsian sjuk, innan kunde h*n ta så mycket stryk det bara gick här.
vi får väl hoppas att ni inte jagat livet ur fuchsian.

och nej, jag försvarar fortfarande inte det fuchsian skrivit i gästböcker.
Gossen Ruda
Ett slutord från vassen. Om Ingemar skriver här att Pia och Fuchsian inte är samma personer så litar jag på honom. Det finns som sagt medel hos Odla till att kontrollera detta. Jag har beklagat sammanblandningen men jag tänker inte be någon om ursäkt, Pia har exempel en hel garderob att städa ut alla liken ur. Mycket i tillvägagångssätten var lika, en del var olika så jag var inte helt säker. Det är jag nu. Snacket om att F har blivit illa behandlad och mår illa av det är just bara snack. Det bevisade hon själv första veckan hon var här, det var uppenbart ingen helt frisk person. Jag tycker dock inte att ett trädgårdforum är rätt plats för psykologhjälp. Samma med solis, hon var känd för sitt beteende redan innan hon kom hit. Om det var pga mottagandet här som hon till slut fick rätt diagnos så var det bara bra, hon verkar hantera situationen väl nu. Hon delar ödet med f om att blivit avstängd, hon har dock lyckats komma tillbaka och hon är välkommen. Huruvida en frisk f är välkommen tillbaka är mera tveksamt, jag har inget svar. Till slut tycker jag att det är alldeles utmärkt att ventilera den uppkomna situationen så här i en tråd, det kan rensa luften bara alla kan hålla sig lugna. Vi diskuterar trots allt bara ett nick på ett forum, inte en namngiven person.
silos
CITAT (Gossen Ruda @ 18-03-2011, 08:18) *
Ett slutord från vassen. Om Ingemar skriver här att Pia och Fuchsian inte är samma personer så litar jag på honom. Det finns som sagt medel hos Odla till att kontrollera detta. Jag har beklagat sammanblandningen men jag tänker inte be någon om ursäkt, Pia har exempel en hel garderob att städa ut alla liken ur. Mycket i tillvägagångssätten var lika, en del var olika så jag var inte helt säker. Det är jag nu. Snacket om att F har blivit illa behandlad och mår illa av det är just bara snack. Det bevisade hon själv första veckan hon var här, det var uppenbart ingen helt frisk person. Jag tycker dock inte att ett trädgårdforum är rätt plats för psykologhjälp. Samma med solis, hon var känd för sitt beteende redan innan hon kom hit. Om det var pga mottagandet här som hon till slut fick rätt diagnos så var det bara bra, hon verkar hantera situationen väl nu. Hon delar ödet med f om att blivit avstängd, hon har dock lyckats komma tillbaka och hon är välkommen. Huruvida en frisk f är välkommen tillbaka är mera tveksamt, jag har inget svar. Till slut tycker jag att det är alldeles utmärkt att ventilera den uppkomna situationen så här i en tråd, det kan rensa luften bara alla kan hålla sig lugna. Vi diskuterar trots allt bara ett nick på ett forum, inte en namngiven person.

Så är det,tack vare allt som hände här 2005-2006 fick jag rätt hjälp och lever ett bra liv nu!
MEN det är ändå inte rätt att jag människor så att de kollapsa,alla har inte den kraften som jag trots allt har inom mig!
*Stintan*
Herkules du kan väl ändå inte mena att F inte har ett eget ansvar för sitt handlande? Du säger själv att det alltid finns två sidor av ett mynt...tänk på det du också! Dessutom tror jag inte det finns någon som sitter och slår sig för bröstet efter vad som hänt.
sqrulan
rotfl.gif Ja herre gud hur en tråd kan bli, riktigt intressant att läsa!! f, har verkligen lyckats ta sig in i våra hjärnor.
silos
Jag bara undrar vem blir nästa "annorlunda" människa som ni sätter efter?!?
herkules
CITAT (*Stintan* @ 18-03-2011, 08:51) *
Herkules du kan väl ändå inte mena att F inte har ett eget ansvar för sitt handlande? Du säger själv att det alltid finns två sidor av ett mynt...tänk på det du också! Dessutom tror jag inte det finns någon som sitter och slår sig för bröstet efter vad som hänt.

såsom jag ser det så har du, bland annat, ett stort ansvar för att det blivit som det blivit.

vi är ganska många som suttit här och skrikit oss hesa över att ni skulle hoppa över fuchsians inlägg mm.
hade ni gjort det så hade ingen fått idiotmeddelanden i gästböcker och alla hade mått bättre.
men icke då - peta och kleta, håna, förlöjliga och klistra diagnoser så mycket det bara går, det är odlas järngäng det!
silos
CITAT (herkules @ 18-03-2011, 09:30) *
såsom jag ser det så har du, bland annat, ett stort ansvar för att det blivit som det blivit.

vi är ganska många som suttit här och skrikit oss hesa över att ni skulle hoppa över fuchsians inlägg mm.
hade ni gjort det så hade ingen fått idiotmeddelanden i gästböcker och alla hade mått bättre.
men icke då - peta och kleta, håna, förlöjliga och klistra diagnoser så mycket det bara går, det är odlas järngäng det!

Jag hade inte kunnat skriva det bättre själv!
Gossen Ruda

På sätt och vis har du rätt men det är jäkligt svårt att i längden hoppa över inlägg när det bara väller in såna. Måttet var definitivt rågat när samma historia om saknade japaner dök upp i tre olika trådar. Sånt skulle en närvarande alert moderator tagit hand om, felet är egentligen inte medlemmarnas. Beträffande allt som skrivits om och till f så har det samma grundorsak, många har försökt få henne att besinna sig men det har varit som att hälla vatten på en gås. Det är en uppgift för en moderator.
AndersKbg
peta och kleta, håna, förlöjliga och klistra diagnoser så mycket det bara går, det är odlas järngäng det!

Tack. Vad härligt att vakna upp och sätta sig med en mugg kaffe och se att vi är överens idag.
Smälter snön bort så känns det ännu bättre.

Gomorron!
Huggorm
Jag är också inne på samma linje som Herkules. Fuchsian var uppenbarligen en människa i behov av hjälp, men trots allt prat om empati så fanns det ingen till övers för henne. I stället för att ignorera vad hon skrev och försöka se människan bakom inläggen, så blev det ett ständigt bråkande och hackande. Blir mobbning okej bara för att det finns en orsak att mobba en person?
Anma
CITAT (Huggorm @ 18-03-2011, 10:18) *
Jag är också inne på samma linje som Herkules. Fuchsian var uppenbarligen en människa i behov av hjälp, men trots allt prat om empati så fanns det ingen till övers för henne. I stället för att ignorera vad hon skrev och försöka se människan bakom inläggen, så blev det ett ständigt bråkande och hackande. Blir mobbning okej bara för att det finns en orsak att mobba en person?

Nej. Det blir det inte.
*Stintan*

Du ser verkligen enögt på saken! Jag vägrar ta på mig ansvar för F:s härjningar i forumet och alla de helt obefogade hotfulla jävliga PM hon skickat
till höger och vänster under hela sin tid på odla. Vi är många som försökt hjälpa och ge tips till F vilket ena minuten mottagits med tacksamhet för att i nästa förvrängas till något obegripligt.
Du har väldigt lätt för att sitta där och fördöma andra när du har brist på fakta.
Gossen Ruda
CITAT (Huggorm @ 18-03-2011, 10:18) *

Fast om någon hade direkt skrivit till henne att söka psykhjälp hade det blivit ett ramaskri från de som vet bäst. Det var öht svårt att kommunicera med henne. Åtminstone via forumet, PM försökte jag aldrig. Jag håller fullt med om att man skall kunna tåla även udda personer men det finns gränser.
Elisabeth-Västkustkolonisten
Herkules om någon bär sig illa åt här i forumet så är det alla andras medlemmarnas fel??? Hur tänker du?

Skall inte dom medlemmar som inte vill ha bråke kunna skriver här? Och säg inte nu att man kan ju hoppa över, hur många sidor skall man hoppa över då?

Att skyller en eller flera medlemmars dåliga hälsa på alla andra här, är att göra det lätt för sig.

Malcolm om jag vore du, så skulle jag f anmäla hos polisen

Elisabeth
theseraphim
Tja det här kanske skulle kunna innebära att man återvänder till forumet igen.

Oavsett hur man mår fysiskt så är det bara kanske en anledning till att man uppför sig dåligt men det är ingen ursäkt och det ska absolut inte göra det acceptabelt.
Red Top
Kul att se dig, Oraklet! kompiskram.gif
Piccante
CITAT (silos @ 18-03-2011, 09:30) *

Fuchsian grävde sin egen grav. Det var hon som började med hätska utfall mot folk. En av de första trådarna hon dök upp i var väl i frågan om hennes papegoja? där hon skällde ut folk som svarade henne och sen var papegojan plötsligt en hund eller nåt...

Du har inte hela bilden klar för dig eftersom du inte var drabbad själv. då ska man kanske vara liter mer ödmjuk. Fuchsian triggade igång bråken och svarade man inte i diskussionstråden så skickade hon PM med påhopp tills det rann över. ska man behöva ta förtal och hot rån andra medlemmar och tiga?
silos
MARKUS;det behövs alltid två för att starta bråk!
Anki på Öland
CITAT (silos @ 18-03-2011, 09:30) *

Du kan ju inte påstå att någon "sätter efter" någon annan, varken dig när det begav sig eller f senaste tiden, utan orsak....

.................vi är ganska många som suttit här och skrikit oss hesa över att ni skulle hoppa över fuchsians inlägg mm.
hade ni gjort det så hade ingen fått idiotmeddelanden i gästböcker och alla hade mått bättre...............

Och vad hjälpte det, för det gjordes med jämna mellanrum, då blev hon ju förbaskad för det och bombarderade alla trådar med sina inlägg.
theseraphim
CITAT (silos @ 18-03-2011, 12:51) *

Det räcker med ett ruttet ägg för att förstöra den godaste omelett:-)
silos
CITAT (theseraphim @ 18-03-2011, 13:14) *
Det räcker med ett ruttet ägg för att förstöra den godaste omelett:-)

Jag för min del kolla äggen innan jag gör omelett!

CITAT (silos @ 18-03-2011, 09:30)

Du kan ju inte påstå att någon "sätter efter" någon annan, varken dig när det begav sig eller f senaste tiden, utan orsak....CITAT

Läs de gamla inläggen så förstår du,alltså från 2005-2006,men tyvärr så förstår du nog ändå inte eftersom du tycks inte gilla mig eller mina skriverier!
Anma
CITAT (silos @ 18-03-2011, 13:37) *
Läs de gamla inläggen så förstår du,alltså från 2005-2006,men tyvärr så förstår du nog ändå inte eftersom du tycks inte gilla mig eller mina skriverier!

Silos, det är inte automatiskt så att bara för att man inte håller med någon ogillar man den personen. Bara som en reflektion.
silos
CITAT (Anma @ 18-03-2011, 13:45) *
Silos, det är inte automatiskt så att bara för att man inte håller med någon ogillar man den personen. Bara som en reflektion.

Oj,det tänkte inte jag på.
Gossen Ruda
Silos, det finns ett par stora skillnader mellan dig och f. Du var enbart jobbig när du höll på men din inneboende snällhet gjorde att du inte gav dig på andra. F var också jobbig men dessutom skickade hon otrevliga PM och skrev vidriga saker åt andra. Dessutom smickrade hon in sig hos en del medlemmar och luskade fram uppgifter för att sen kunna använda detta mot personerna ifråga. Malcolm är ett lysande exempel på detta. Du drabbades också, när du skrev att du gjorde dockor gjorde också f dockor. Men när hon skulle visa upp dessa kom det en massa ursäkter för att det inte gick. Har du sett några av f:s dockor? Troligen inte för jag kan nästan slå vad om att det inte finns några. Försök inse att det finns onda människor.
Anma
CITAT (Gossen Ruda @ 18-03-2011, 13:47) *
Silos, det finns ett par stora skillnader mellan dig och f. Du var enbart jobbig när du höll på men din inneboende snällhet gjorde att du inte gav dig på andra. F var också jobbig men dessutom skickade hon otrevliga PM och skrev vidriga saker åt andra. Dessutom smickrade hon in sig hos en del medlemmar och luskade fram uppgifter för att sen kunna använda detta mot personerna ifråga. Malcolm är ett lysande exempel på detta. Du drabbades också, när du skrev att du gjorde dockor gjorde också f dockor. Men när hon skulle visa upp dessa kom det en massa ursäkter för att det inte gick. Har du sett några av f:s dockor? Troligen inte för jag kan nästan slå vad om att det inte finns några. Försök inse att det finns onda människor.

Inget försvar för F, men ett litet tag hade hon faktiskt bilder i sitt forum från sin atelje. Dockorna var sådana där porslinsvarianter (tror att det är ett set som man köper och sedan meckar ihop) som man syr kroppen och kläder till. Om de också var omålade från början låter jag vara osagt.
*Stintan*
Finns väl ingen anledning att ifrågasätte F:s konstnärliga ådra men det var lite My fair lady över det hela.." allting som du kan kan jag göra bättre".
silos
CITAT (*Stintan* @ 18-03-2011, 14:02) *
Finns väl ingen anledning att ifrågasätte F:s konstnärliga ådra men det var lite My fair lady över det hela.." allting som du kan kan jag göra bättre".

Inte ville hon göra allting bättre,utan hon har många olikia saker som hon håller på med och vill såklart berätta om dessa och jag tycker att det var både roligt och intressant.
Jag saknar Fuchsian med sina många berättelser och hennes kreativitet.
*Stintan*
Silos du har väl alla möjligheter att fortsätta ha kontakt med F om du vill genom mail om du nu väljer att blunda för hur hon är.
Margith
Jag vill inte lägga mig i det här, det är bara för sorgligt, men kanske det här kan få oss alla att tänka efter lite grann, innan vi kastar oss över tangentbordet?

Utdrag ur Sveriges Rikes Lag
Brottsbalken 5 kapitlet
1 §
Den som utpekar någon såsom brottsling eller klandervärd i sitt levnadssätt eller eljest lämnar uppgift som är ägnad att utsätta denne för andras missaktning, dömes för förtal till böter.

Är brott som i 1§ sägs att anse som grovt, skall för grovt förtal dömas till böter eller fängelse i högst två år.
Vid bedömning huruvida brottet är grovt skall särskilt beaktas, om uppgiften genom sitt innehåll eller den omfattning i vilken den blivit spridd eller eljest var ägnad att medföra allvarlig skada.

Den som smädar annan genom kränkande tillmäle eller beskyllning eller genom annat skymfligt beteende mot honom, dömes, om gärningen ej är belagd med straff enligt 1 eller 2 §, för förolämpning till böter.
Är brottet grovt, dömes till böter eller fängelse i högst sex månader.

Det här var lite kortfattat, lagtext är ganska jobbig att läsa.
Vill du läsa mer får du slå upp lagboken själv smile.gif
Fetmarkeringen är min egen.

Om vi skriver på ett svenskt forum ska vi väl ändå kunna hålla oss till svensk lag?

silos
CITAT (*Stintan* @ 18-03-2011, 14:23) *
Silos du har väl alla möjligheter att fortsätta ha kontakt med F om du vill genom mail om du nu väljer att blunda för hur hon är.

Ja,jag har och har haft kontakt med Fuchsian och kommer att fortätta att ha det!Hon har endast varit en medmänsklig och empatisk människa i alla våra kontakter.
Piccante
CITAT (silos @ 18-03-2011, 12:51) *

Jag vill inte bråka med dig Silos men kan du inte acceptera att för de som blev utsatta för F är det inte att starta bråk när man ber henne låta bli att hota och förtala dom! Har Malcolm startat bråk när han nekar till mord han blir anklagad för? Har vi startat bråk när F anklagade oss som var på odlaträffen i väst att förbereda ett förhör av henne?

Nu orkar jag inte med att förklara fler gånger att F provocerad igång bråk och visst man kan vända andra kinden till men till slut finns en gräns för vad folk ska tåla.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon