|
Meriona
17-03-2011, 19:23
TACK!!! Men jag behåller nog min mailadress för mig själv.
malcolm
17-03-2011, 19:50
CITAT (AndersKbg @ 17-03-2011, 17:28)  Jag tycker det är jävligt dålig stil att diskutera en fd medlem som inte kan försvara sig, oavsett hur det sett ut sista tiden.
Låt henne vara. Så det är okej att anklaga någon för barnamord då tycker du?
malcolm
17-03-2011, 20:09
CITAT (silos @ 17-03-2011, 18:08)  Jag tycker att var och en som är drabbad kunde titta in i sig själv för att ta reda på varför man reagerar som man gör.Ingen kan ändra på Fuchsian eller någon annan människa,bara sig själv kan man ändra.
Att kunna förlåta gör att man kan gå vidare...... När någon anklagar mig för mord på min egen son finns ingen förlåtelse från min sida.
smuleborg
17-03-2011, 20:19
CITAT (Markus_H @ 17-03-2011, 14:06)  ni som undrar varför Fuchsian blev avstängd kan ju läsa i min gästbok tex där anklagelser om barnmord och diverse nedsättande omdömen är postade av henne. I tråden som blev borttagen hotade hon mer eller mindre personer med advokater och div konsekvenser. Jag tror att flera drabbades av att få sina gästböcker spammade med inlägg igår. Jag har (jag har dock inte deltagit i Småprat särskilt mycket) tidigare skrivit att jag uppfattar F som oförarglig (och oftast hoppat över inläggen), men inte är den h*n utser sig för att vara. Men när jag läser din gästbok ser jag det som självklart att stänga F. Det här är (primärt, väl) ett trädgårdsforum. Jag kommer inte ihåg om det var pelargonsällskapet eller trädgårdsamatörerna som stängde ner hela forumet p.g.a. "överträdelser". Det var nog pellissällskapet. Herregud, ett pellisforum. Är det för att vi här är anonyma (spånar fritt)? Eller handlar det om en liten klick människor (med "ohälsa"), ser hela sitt liv i ett forum o.s.v. (spånar fortfarande fritt)? Var finns hjälpen för dessa människor? CITAT (malcolm @ 17-03-2011, 19:50)  Så det är okej att anklaga någon för barnamord då tycker du? Det är inte OK. Vi såg alla i Markus gästbok att det är en sjuk människa.
malcolm
17-03-2011, 20:23
Jag har varit mycket på Odla det senaste året och det är i stort sett den enda sociala kontakten med andra människor som jag har, vill dock inte påstå att jag socialt inkompetent utan kan vara riktigt trevlig i samvaron med andra människor. Gör dock ingen skillnad på hur jag beter mig här eller IRL utan försöker var likadan överallt, vet att jag ibland blivit "anklagad" för att lämna ut för mycket av mitt privatliv men var skulle jag annars göra det...?
smuleborg
17-03-2011, 20:48
Som sagt, jag är inte jättebekant med det allmänna forumet. Men ditt nick malcolm har jag sett här och där. Du driver "Vad blir det till middag", den tråden är till glädje för fler än mig. Jag har i övrigt sett dina inlägg här och där, du tillför. Tar mig på pannan, det där jag skrev om "ohälsa" och hela sitt liv på ett forum. Det där med att skriva, jag menade "ohälsa" i kombination med en "ohälsosam" inställning i ett forum; söka eller driva intriger, kränkningar; maktspel och allt det där. Jag känner absolut inte igen dig här (intriger, maktspel, kränkningar). Du tillför forumet.
CITAT (Gossen Ruda @ 17-03-2011, 14:19)  Ett ganska vanligt beteende av vårat eviga forumtroll. När hon blir avslöjad passar hon på att slänga vettlösa anklagelser omkring sig innan hon blir avstängd. Beträffande ni som haft god kontakt med f så förstår jag er reaktion, hon är bra på att skapa förtroende. På tiden när reserv härjade här var det några som fick god hjälp av "Janne" när de hade svårt på det personliga planet. Det var bara det att fallet blev stort när det visade sig att "Janne" hette Pia. Några hade mycket kontakt via PM, mail och MSN. Aldrig via telefon för det hade varit svårt.  Nu utgår jag från att f är Pia, jag kan ha fel men mönstret är för tydligt. Jag har varit med här några år. P.S. Nu går vi vidare och försöker glömma det här. D.S.  CITAT (Aqvakul @ 17-03-2011, 14:38)  En ursäkt till Pia hade varit klädsamt, Gossen! Finns väl ingen anledning att be Pia L om ursäkt. Så mycket djävulskap som hon ställt till och inte har hon bett någon om ursäkt. Och förresten ... jag tror inte att någon fått fuchsians telefonnummer, såvida det inte är oregistrerat och man därför inte kan se vem det tillhör. PS. jag har aldrig fått PM från f .... inte heller skickat ngt till henne.
CITAT (Cacki @ 17-03-2011, 18:16)  Ja, så funkar det nog. Men det kan nog vara de som behöver lite hjälp med att kunna förlåta och det är nog det Stintan menar i sitt förra inlägg. (Jag citerar mej själv) Efter att ha funderat vidare på det här med att förlåta, så inser jag att jag nog har valt fel ord. Det jag menade var nog mer att vissa (fr.a Malcolm) kanske kan behöva lite stöd för att kunna förlika sej med det bl.a han blivit anklagad för. Är det något av allt det F skrivit som det vore helt på sin plats att polisanmäla så är det banne mej detta.
Piccante
17-03-2011, 21:46
CITAT (silos @ 17-03-2011, 18:08)  Jag tycker att var och en som är drabbad kunde titta in i sig själv för att ta reda på varför man reagerar som man gör.Ingen kan ändra på Fuchsian eller någon annan människa,bara sig själv kan man ändra.
Att kunna förlåta gör att man kan gå vidare...... Snälla Solis, jag inser att polletten inte har fallit ned än. Du vill människor väl och vill tro väl om dom. Men jag har reagerat på Fuchsian som jag har gjort därför att jag såg vilket dubbelspel hon höll på med. I PM efter PM höll hon på att vara vänlig och inställsam och pratade om att komma på träffen i Väst och i samma diskussionstråd gick hon personangrepp mot flera, kastade anklagelser och ljög rent ut om vad vissa skulle ha sagt till henne privat. Hon duperade folk och manipulerade för att framstå som ett offer och kunna skapa motsättningar på forumet. Kolla på min profil vad hon skrev om Malcolm som stod upp och försvarade henne inför andra och ville tro gott om henne! Hon har utnyttjat folk känslomässigt för att få sympati själv. Jag vet inte hur många som har drabbats av henne på odla men det är nog minst ett tiotal som på olika sätt har drabbats. Sen kom hon och hotade med sina advokater och inflytelserika bekanta men det skrämde mig inte alls. skulle hon anmäla någon på odla för förtal och polisen begär ut loggade filer från odla så skulle det ju synas att hon själv hade skickat de första anklagelserna och triggat igång allt. Så det ar bra tomt prat som allt annat hon skrev. Sen vill jag säga till dom som skickat PM till mig och visat omtanke. Tack så mycket men jag har inte lidit skada själv av det. Jag blev bara förbannad på hennes beteende. Men tack och lov gick hon i fällan och gjorde bort sig tillslut.
Är mycket glad över att det kanske kan bli lite lugnt på Odla igen. Beklagar flera personer som blivit rent otroligt påhoppade av F. Visst är det en sjuk människa på många sätt som skrivit dess olika inlägg och PM, men vissa saker är helt oacceptabla! Malcolm, det som du beskylls för är att fundera på om inte det skall polisanmälas! Skönt att hon inte längre är kvar! (bara inte problemet återkommer i form av ett annat nick  )
AndersKbg
17-03-2011, 22:34
CITAT (malcolm @ 17-03-2011, 19:50)  Så det är okej att anklaga någon för barnamord då tycker du? Skrev jag det? Självklart är det inte okej på något sätt. Men nu startar admin en tråd om att en medlem är avstängd och direkt kommer 1000 pers och firar detta och tar upp vad som hänt och vad som kommer att hända. Det är inte okej det heller. Däremot hade han kunnat kungöra sitt beslut som han gjorde och sen låst tråden direkt. Det finns inte mer att tillägga. Det du blev anklagad för är hemskt och det ska du ta tag i privat istället för att det diskuteras här. Jag ställer mig inte bakom hennes handlingar sista tiden, men denna tråden är inte okej för det.
malcolm
17-03-2011, 22:45
CITAT (AndersKbg @ 17-03-2011, 22:34)  Skrev jag det? Självklart är det inte okej på något sätt. Men nu startar admin en tråd om att en medlem är avstängd och direkt kommer 1000 pers och firar detta och tar upp vad som hänt och vad som kommer att hända. Det är inte okej det heller. Däremot hade han kunnat kungöra sitt beslut som han gjorde och sen låst tråden direkt. Det finns inte mer att tillägga.
Det du blev anklagad för är hemskt och det ska du ta tag i privat istället för att det diskuteras här. Jag ställer mig inte bakom hennes handlingar sista tiden, men denna tråden är inte okej för det. HUR skall jag kunna ta det privat med någon som är avstängd? Tror du inte jag försökte innan dess...
*Stintan*
17-03-2011, 22:57
CITAT (AndersKbg @ 17-03-2011, 22:34)  Skrev jag det? Självklart är det inte okej på något sätt. Men nu startar admin en tråd om att en medlem är avstängd och direkt kommer 1000 pers och firar detta och tar upp vad som hänt och vad som kommer att hända. Det är inte okej det heller. Däremot hade han kunnat kungöra sitt beslut som han gjorde och sen låst tråden direkt. Det finns inte mer att tillägga.
Det du blev anklagad för är hemskt och det ska du ta tag i privat istället för att det diskuteras här. Jag ställer mig inte bakom hennes handlingar sista tiden, men denna tråden är inte okej för det. Uppenbarligen finns det en del att tillägga och det är verkligen inte din sak att avgöra eller bestämma vad som får skrivas i tråden. Vill också tillägga att dessa F:s handlingar pågått sen hon reggade sig första gången i maj förra året, alltså inget som bara skett sista tiden.
CITAT (*Stintan* @ 17-03-2011, 22:57)  Uppenbarligen finns det en del att tillägga och det är verkligen inte din sak att avgöra eller bestämma vad som får skrivas i tråden.
Vill också tillägga att dessa F:s handlingar pågått sen hon reggade sig första gången i maj förra året, alltså inget som bara skett sista tiden.
Faktiskt är det bättre att stöta och blöta detta nu, än att det ska komma upp på ytan flera år senare, så som i fallet Reserv. Dessutom var det först då som forumet "helades", så gott det nu gick.
AndersKbg
17-03-2011, 23:15
CITAT (*Stintan* @ 17-03-2011, 22:57)  Uppenbarligen finns det en del att tillägga och det är verkligen inte din sak att avgöra eller bestämma vad som får skrivas i tråden.
Vill också tillägga att dessa F:s handlingar pågått sen hon reggade sig första gången i maj förra året, alltså inget som bara skett sista tiden. Och du menar att det är alla andras uppgift att diskutera avstängda medlemmar? Ang F:s handlingar så har de inte varit värre än många andras men sista tiden gick de överstyr. Men visst, prata på du.
Aqvakul
17-03-2011, 23:16
CITAT (AndersKbg @ 17-03-2011, 23:15)  Ang F:s handlingar så har de inte varit värre än många andras men sista tiden gick de överstyr. Men visst, prata på du. Jo, till och från har det varit helt förfärligt och i en helt annan klass än något annat jag upplevt här på Odla...
CITAT (AndersKbg @ 17-03-2011, 23:15)  Och du menar att det är alla andras uppgift att diskutera avstängda medlemmar?
Ang F:s handlingar så har de inte varit värre än många andras men sista tiden gick de överstyr. Men visst, prata på du. Inte för att frågan var riktad till mig men ... Har du haft solglasögon på dig!? f har ända sen början av sitt förra nick varit helt odräglig ... hon har också själv ganska tidigt talat om att hon enbart är ute för att provocera. Ömsom har hennes svenska skrift varit helt korrekt för att i nästa inlägg tyda på att hon var av Finländskt ursprung.
*Stintan*
17-03-2011, 23:21
CITAT (AndersKbg @ 17-03-2011, 23:15)  Och du menar att det är alla andras uppgift att diskutera avstängda medlemmar?
Ang F:s handlingar så har de inte varit värre än många andras men sista tiden gick de överstyr. Men visst, prata på du. Förmodar att du inte sitter inne med information om vad F skrivit i PM till andra. Det enda du kan yttra dig om är väl det du läst dig till i forumet.
AndersKbg
17-03-2011, 23:22
CITAT (netha @ 17-03-2011, 23:20)  Inte för att frågan var riktad till mig men ... Har du haft solglasögon på dig!? f har ända sen början av sitt förra nick varit helt odräglig ... hon har också själv ganska tidigt talat om att hon enbart är ute för att provocera. Ömsom har hennes svenska skrift varit helt korrekt för att i nästa inlägg tyda på att hon var av Finländskt ursprung. Tja, jag ser det mer som ett normalt supertroll som inte mår bra. Det är inte kul för de drabbade men ni beter er lika illa när det startas celebreringstrådar som denna. Nog om detta för min del.
CITAT (AndersKbg @ 17-03-2011, 23:22)  Tja, jag ser det mer som ett normalt supertroll som inte mår bra. Det är inte kul för de drabbade men ni beter er lika illa när det startas celebreringstrådar som denna.
Nog om detta för min del. Detta är ingen hyllningstråd ... bara ett konstaterande och medlemmars vilja att uttrycka sin känsla för vad de utsatts för ...
Red Top
17-03-2011, 23:28
CITAT (AndersKbg @ 17-03-2011, 23:22)  Tja, jag ser det mer som ett normalt supertroll som inte mår bra. Det är inte kul för de drabbade men ni beter er lika illa när det startas celebreringstrådar som denna.
Nog om detta för min del. Det konstiga är, att du varit en av de flitigaste skribenterna i en du tråd du tycker aldrig skulle funnits.
CITAT (Red Top @ 17-03-2011, 23:28)  Det konstiga är, att du varit en av de flitigaste skribenterna i en du tråd du tycker aldrig skulle funnits.
CITAT (Red Top @ 17-03-2011, 23:28)  Det konstiga är, att du varit en av de flitigaste skribenterna i en du tråd du tycker aldrig skulle funnits.
VitaFingrar
17-03-2011, 23:33
Skönt att allt bråk är över nu när F är borta. Märk: Ironi.
AndersKbg
17-03-2011, 23:33
CITAT (Red Top @ 17-03-2011, 23:28)  Det konstiga är, att du varit en av de flitigaste skribenterna i en du tråd du tycker aldrig skulle funnits. Haha, jajaja...vinkla det så du. *pannsmack* på den där.
Sansa er lite och låt inte denna tråden spåra ur också. Det räcker väl med det som har varit. Låt lugnet få lägga sig lite.
CITAT (tonic @ 17-03-2011, 23:35)  Sansa er lite och låt inte denna tråden spåra ur också. Det räcker väl med det som har varit. Låt lugnet få lägga sig lite. Men hur var det ... var inte du dotter till ...
CITAT (netha @ 17-03-2011, 23:36)  Men hur var det ... var inte du dotter till ... Jo.
CITAT (tonic @ 17-03-2011, 23:37)  Jo. Och?
CITAT (Aqvakul @ 17-03-2011, 14:38)  En ursäkt till Pia hade varit klädsamt, Gossen! Funderar fortfarande över detta inlägg ...
Personligen tycker jag det var ett bra beslut att äntligen stänga av Fushian,hon är en av dom som sabbat forumets trevliga hållning,personer som håller på med skitsnack och personliga påhopp förpestar ju ett forum där de flesta är trevliga och bara vill ha en trevlig konversation och ha ett trevligt utbyte med varandra på en trevlig grund där man visar varandra respeckt och bara ha kul och en massa humor. Mvh Motti
Aqvakul
17-03-2011, 23:51
CITAT (netha @ 17-03-2011, 23:45)  Funderar fortfarande över detta inlägg ... Varför då... Gossen har ett antal gånger hävdat att F = Pia, när han nu överbevisats om det så har han också tagit tillbaks detta.. (Vad Pia i övrigt gjort är en annan historia..)
CITAT (Aqvakul @ 17-03-2011, 23:51)  Varför då... Gossen har ett antal gånger hävdat att F = Pia, när han nu överbevisats om det så har han också tagit tillbaks detta..
(Vad Pia i övrigt gjort är en annan historia..) Jamen det har ju jag också gjort och gör så fortfarande ... Pia L = fuchsian.
*Stintan*
17-03-2011, 23:59
CITAT (netha @ 17-03-2011, 23:54)  Jamen det har ju jag också gjort och gör så fortfarande ... Pia L = fuchsian. Så du litar inte på vad Admin säger om detta då?
CITAT (netha @ 17-03-2011, 23:54)  Jamen det har ju jag också gjort och gör så fortfarande ... Pia L = fuchsian. Läs här! http://forum.odla.nu/index.php?s=&show...t&p=1376450
CITAT (*Stintan* @ 17-03-2011, 23:59)  Så du litar inte på vad Admin säger om detta då? Inte alls ... Pia/Reserv har ju visat sin multipla förmåga förut ... så varför inte också nu CITAT (Anma @ 18-03-2011, 00:00)  Har ingen betydelse! Inte för mig iaf.
Kan tala om att Fuschian har bombaderat mig med PM vilket är märkligt efter att hon gett sig på även mig här på forumet ,tror hon har det jobbigt av någon annledning och tar ut det på konstiga sätt här genom personanngrepp osv,något är det som är fel.Men Odla kan inte hjälpa henne den hjälpen måste hon ta någon annan stanns.Personligen tycker jag att Odla ska va trevligt att besöka för alla.Hoppas att Fushian finner ro.
CITAT (Motti @ 18-03-2011, 00:02)  Kan tala om att Fuschian har bombaderat mig med PM vilket är märkligt efter att hon gett sig på även mig här på forumet ,tror hon har det jobbigt av någon annledning och tar ut det på konstiga sätt här genom personanngrepp osv,något är det som är fel.Men Odla kan inte hjälpa henne den hjälpen måste hon ta någon annan stanns.Personligen tycker jag att Odla ska va trevligt att besöka för alla.Hoppas att Fushian finner ro. Hon har inte vågat skicka mig ett endaste PM eller mejl .., hon vet varför.
malcolm
18-03-2011, 00:07
Någon sa någon gång att starta ett krig är det bästa sättet att ena ett folk för att få en gemnsam fiende, kan vi inte lämna detta bakom oss nu och starta nya fräscha bråk... Kom an bara...
CITAT (netha @ 18-03-2011, 00:02)  Inte alls ... Pia/Reserv har ju visat sin multipla förmåga förut ... så varför inte också nu Har ingen betydelse! Inte för mig iaf. Så Ingemar ljuger då nu eller? Nu får du ta och skärpa dig. F bor i bibelstaden, eller strax utanför, alltså långt bort från Pia. Du är bra naiv om du på allvar tror att allt knäppt som händer på odla bara är en enda persons verk.
Nytt bråk !vem kommer till Älvsjömässan först på lördag
CITAT (netha @ 18-03-2011, 00:04)  Hon har inte vågat skicka mig ett endaste PM eller mejl .., hon vet varför. Jag har faktiskt inte sett att du skulle varit särskilt aktiv i tjafsen med henne heller. Det kan ju vara orsaken och inte det du verkar tro.
CITAT (Anma @ 18-03-2011, 00:07)  Så Ingemar ljuger då nu eller? Nu får du ta och skärpa dig. F bor i bibelstaden, eller strax utanför, alltså långt bort från Pia. Du är bra naiv om du på allvar tror att allt knäppt som händer på odla bara är en enda persons verk. Och du har fått hennes namn, adress och telefonnummer och haft personliga samtal med henne.
Bara ett betänkande !otrevliga elaka missunsamma människor kan vi väl klara oss utan
hattstugan
18-03-2011, 00:13
Jag kommer först till Mässan!!!!!!!!!!!
CITAT (Anma @ 18-03-2011, 00:09)  Jag har faktiskt inte sett att du skulle varit särskilt aktiv i tjafsen med henne heller. Det kan ju vara orsaken och inte det du verkar tro. Nej jag har inte blandat mig i tjafset.
*Stintan*
18-03-2011, 00:16
CITAT (netha @ 18-03-2011, 00:12)  Och du har fått hennes namn, adress och telefonnummer och haft personliga samtal med henne. Adressen finns om inte annat hos Odla och jag är säker på att dom har koll på detta.
CITAT (*Stintan* @ 18-03-2011, 00:16)  Adressen finns om inte annat hos Odla och jag är säker på att dom har koll på detta. Du menar IP-nummer?
Ska du tälta där Hattstugan :)jag ska åka buss från Småland, så jag får gå upp kl :5,00 på morgonen
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|