Full version: Odlas PÅSKHARE 2011
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
hattstugan
Här har det dumpit ner ett brev med ett paket i!!!

Har varit upptagen med utejobb i helgen så jag har inte skrivit nåt tidigare!
Skruttis
CITAT (Biggan_ @ 17-04-2011, 23:44) *
Ja, om inte hela bunten har glömt att skicka! För så många senila i en och samma tråd har man sällan skådat! giggle.gif Skulle vara i santa-tråden då förstås!

Senila? Var jag med? Hade jag kul? w00t.gif
Meriona
Kan påskharen vara förklädd till katt? Jansson satt här ute på trappen och såg lite skyldig ut.... unsure.gif
Skruttis
Meriona, var det den här filuren du såg?
Han var här igår nämligen.
Meriona
Hoho det var en märklig katt-hare! smile.gif Men det var inte han som var här. ELLER? Han byter
kanske om till varje odlait-besök för att förvilla?
anne-li i olofstorp
Hurra hurra hurra!!!! Jag har fått ett paket!!!! med "glad påsk, du härliga tjej!""" Sååååååå roligt!!!! Tack tack tack tack .... thanks.gif yahoo.gif yaay.gif
Glömde skriva at det var POSTEN som stod stämplat på¨paketet!!!! Wow! Visste inte att posten var med i leken,,,,, men tack tack tack!!!
Skruttis
Det VAR påskharen/påskkatten som hälsade på oss igår! yahoo.gif

Hittade ett jättefint inslaget paket med påskfjädrar på, i lådan idag. thanks.gif
Meriona
Jag har fått mitt paket, avsändare påskharen! Och såklart vet en gnagare vad jag behöver, jag vet redan vad det är! En äggkartong! smiley_small_hug.gif bravo.gif
Monaxe
Påskharen har varit här också, förklädd till postbil, men så lätt kan man inte lura mej!

Ett mycket mystiskt paket som har en högst egendomlig form har dumpit ner i min brevlåda, påskharen måste ha gott om tejp!

Nu gäller det bara att hålla sig till påskafton, eller var det långfredagen? Kanske skärtorsdagen, nej nu vet jag, självklart var det på askonsdag som paketen fick öppnas! Jag kan hålla mej till onsdag, tro inget annat!
Anma
Jag fick 2, ja du har läst rätt, TVÅ paket idag. Stora som skolådor ungefär, kanske. Möjligen är det en höger och en vänstersko i dem? Tofflor till Påsk.
Spännande spännande...
Monaxe
CITAT (Anma @ 18-04-2011, 20:28) *
Jag fick 2, ja du har läst rätt, TVÅ paket idag. Stora som skolådor ungefär, kanske. Möjligen är det en höger och en vänstersko i dem? Tofflor till Påsk.
Spännande spännande...

ohmy.gif Hur kan detta gått till?
Och du vet ju vem som är hare (eller?)
Anma
CITAT (Monaxe @ 18-04-2011, 20:36) *
ohmy.gif Hur kan detta gått till?
Och du vet ju vem som är hare (eller?)

Båda paketen är från samma hare. Jag tror min hare har missförstått det här. biggrin.gif
Meriona
Har de flesta fått sina paket nu?
Min mottagare har fått verkar det som.....eller? wink.gif
Anki på Öland
Jag har inte fått ännu men har förstått att flera väntat till efter helgen att skicka.
Noak
Jag har inte heller fått, tror dock att jag skickat? Har någon fått från mig?
emmas matte
skickat är det..men jag har inget fått....
ninnisky
Jag vet att min mottagare fått sitt paket trots att jag inte skickat det. Lös den gåtan - och inte har jag någon svägerska eller svåger heller som kunnat skutta till brevlådan!
Förresten så har jag inte haft påhälsning av påskharen än och väl är väl det för jag har inte varit hemma på 10 dagar!
merlin68
Någon bör få ett paket imorgon coolgleam.gif
Anki på Öland
Nu har påskharen varit här smile.gif spännande!
ninnisky
Strax efter klockan tre kom han till mig tummenupp.gif Han verkade ha bråttom idag!
merlin68
Idag kom brevbäraren med ett paket, inslaget i packpapper...skakar man på det så rasslar det på ett mystiskt sätt, låter som om påskaharen har lad quinojafrön i det blink.gif

edit - det står mark på poststämpeln?
Noak
Har idag erhållit ett paket avstämplat i Göteborg, tror jag mig kunna urskilja av stämpeln...
Var det imorgon som var öppnare-dagen?
emmas matte
Påsk-haren lämnade ett mycket skrynkligt paket, så han måste haft en vådlig färd hit.
Anma
CITAT (emmas matte @ 20-04-2011, 08:13) *
Påsk-haren lämnade ett mycket skrynkligt paket, så han måste haft en vådlig färd hit.

Det var nog livat på Blåkulla.
Meriona
CITAT (Anma @ 20-04-2011, 08:17) *
Det var nog livat på Blåkulla.

Är det inte imorgon man ska åka till Blåkulla? Iallafall är det så jag planerat.
Fast hararna kanske har lite förfest? rolleyes.gif
Wilmer
CITAT (Anma @ 25-03-2011, 13:32) *
Jag är enväldig storhare och har nu beslutat att påskägget får öppnas tidigast på Påskafton, alltså lördagen. Om man vill vänta till Påskdagen kan man göra det.

Nu har jag fått storhetsvansinne. Men det får ni leva med. naughty.gif crazy.gif

När ska vi börja lämna ledtådar whistling.gif
Meriona
Personligen tycker jag att det går bra fr.o.m. nu, men det får väl Storharen bestämma kanske.
Wilmer
Det har hon redan gjort... Ave Hare.
Meriona
jaså, men lämna en ledtråd då människa! tongue.gif
merlin68
Mitt paket är poststämplat "Mark" confused.gif Det står fulpapper på omslagspappret, kan det vara en ledtråd tongue.gif . Det luktar egendomligt, lite metalliskt... C'est une bombe fear.gif

edit: När får man öppna paketet?
Meriona
Luktar det metall? HUR luktar metall? blink.gif Tosemaja, du får inte öppna förrän på påskafton!
merlin68
CITAT (Meriona @ 20-04-2011, 20:51) *
Luktar det metall? HUR luktar metall? blink.gif Tosemaja, du får inte öppna förrän på påskafton!

Det luktar bränd metall som järn g.gif Kanske har påskharen skickat ett paket med spik, men det borde väl vara tyngre då giggle.gif ? Rassla gör det när man skakar ....
Meriona
En skallerorm med störtkruka kanske?
omk
Posten har haft respekt för vår Kronprinsessa och knappt stämplat henne, kan skönja ett "A"... g.gif
Det står ingenting om fin/fulpapper, så jag har, efter lite noja, krafsat ett litet hål och gläntat i kuvertet ... devil.gif
JODÅ, det fanns ett finpapper-inslaget paket INUTI !! bravo.gif
MEN, fortfarande känns och låter det likadant, luktar ingenting, eller kanske liiite sött ? Pappret ?

(Kom på, att jag glömt lämna både förklaring och "instruktioner" i MITT paket ...
wacko.gif help.gif . Nåväl, mottagaren får dessa lite senare ... yes.gif )
Anma
Min ledtråd är att det finns en ledtråd i tråden.
blomkronan
Jag fick mitt brev för flera dagar sedan, men inte hunnit skriva det!... och jag har skickat smile.gif
Monaxe
Min ledtråd är att jag inte har lämnat någon ledtråd, ännu smile.gif.
Meriona
CITAT (Monaxe @ 21-04-2011, 08:52) *
Min ledtråd är att jag inte har lämnat någon ledtråd, ännu smile.gif.

Knasfia! giggle.gif
Skruttis
CITAT (Meriona @ 20-04-2011, 21:03) *
En skallerorm med störtkruka kanske?

fear.gif Stackars merlin68.
Vilken syn förresten..... wacko.gif
Anki på Öland
Min ledtråd: glad påsk.....
Skruttis
Det var en bra ledtråd...... g.gif
Meriona
En ledtråd från mig: En av sakerna i mitt paket är lite halvintim. sleep.gif
Eva-Helene
Ledtråd, hmmmmm...stort + litet. Äsch, nu blev det för lätt...men jag kom inte på nåt annat! blush.gif
merlin68
Här kommer mina ledtrådar:

1. Bä bä vita lamm har du någon ull whistling.gif

2. I beg your pardon, / I never promised you a rose garden rose.gif .
ninnisky
På mitt paket måste man öppna mer än ett band för att komma åt innehållet...
sommarhumla
ledtråd...ledtråd...hmm...ja jag vet att jag hade en ledtråd...jisses...har tappat bort den. Jag har skickat ett kuvert iallafall, antingen västerut, österut, norrut eller var det kanske söderöver? wink.gif
Obs!! Detta är ingen ledtråd wacko.gif
hattstugan

Har haft mina rutiga och randiga anledningar att inte vara aktiv på ngr dagar!

Det rutiga är ett lapptäcke och det randiga ja säg det?
Meriona
Mitt paket var inte randigt och inte bandigt, så då kan jag räkna bort Hattstugan och Ninnisky. smile.gif ELLER?????
hattstugan

Tål att tänkas på!! Glad Påsk på er!
ninnisky
CITAT (hattstugan @ 21-04-2011, 19:01) *
Har haft mina rutiga och randiga anledningar att inte vara aktiv på ngr dagar!

Det rutiga är ett lapptäcke och det randiga ja säg det?

Randigt är mitt men om det är på utsidan eller insidan förtäljer inte denna ledtråd!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon