Full version: Odlas PÅSKHARE 2011
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Klint
Igår fick jag mitt påskbrev! De var sista dagen men bättre sent än aldrig ett vitt brev med mycket tejp
Klämde lite försiktigt men ingen aning åkte med packningen till stugan där får det ligga tills imorgon Tack vem du nu är!
Ledtråd oj va svårt lika svårt som att komma på nåt bra att läögga i brevet Iår stod det verkligen still,eller ja kan va bra till spill,kanske för lätt?

GLAD PÅSK!!!

Edit:skulle bara betala en räkning sen åka nu måste jag gå härifrån!!
emmas matte
Glad påsk, min ledtråd: ser ut som något men är något annat, samt lite småkrafs
Olle A
Jag har fått grönsaksfrön! yahoo.gif I ett brev som ser ut att vara stämplat i Sundsvall. Är det Noak som har varit framme igen?

Olle
Meriona
Min hare har varit väldigt generös och observant! Både äggkartong och två toarullar och dessutom ett jättesöt ängel-halsband! yahoo.gif thanks.gif Tack snälla haren!

Jag vet att Eva-Helene gör smycken, kan man gissa på henne tro? unsure.gif

Anki på Öland
Och jag har fått frön till Roseneternell, poststämplat i Stockholm... Efter lite detektivarbete har jag kvar Sommarhumla och Blomkronan som Stockholmare.... här behövs en ledtråd för att välja....
sommarhumla
Jag har fått härligt doftande te.... thanks.gif snälla haren...nu gäller det bara att lista ut vem du är... g.gif
Meriona
Ledtråd 2: Sammanhållning happy.gif
anne-li i olofstorp
thanks.gif Snälla påskhare! Ett sittunderlägg, en plåtask, och gembokmärken.........
Kan det vara du Meriona?
Eller förstör jag alla finurliga ledtrådar nu???

En ledtråd från mig, kan vara att jag skulle kompletterat med några andra, men glömde bort det, så det får komma ett brev senare.......
Meriona
Äsch, du är för intelligent Anne-Li! bravo.gif

Min nästa ledtråd skulle vara "Finns det hjärterum..." Sittplätten var ju hjärtformad. wink.gif Ett hjärta till den goa tjejen!

Asken var det halvintima, den är ju från nåt sånt företag men funkar bra att samla fröer i, tänkte jag. yes.gif

Nästa gång blir det inga ledtrådar alls... devil.gif
merlin68
Ja fick en hel påse torkad svamp yahoo.gif Tack snälla påskhare!!! (och jag som tyckte att paketet luktade metall giggle.gif )
Meriona
CITAT (merlin68 @ 23-04-2011, 09:48) *
Ja fick en hel påse torkad svamp yahoo.gif Tack snälla påskhare!!! (och jag som tyckte att paketet luktade metall giggle.gif )

Kopparkremla kanske är nån okänd sort? rotfl.gif
(Vad var det för sorts svamp undrar svampnörden?) blush.gif
hattstugan

Har öppnat mitt paket som var inslaget i folie! Det innehöll frön till Smörgåskrasse, Sockerärtor och Sommarblomsblandning samt 5 st Gula Påskfjädrar!
thanks.gif snälla PåskHaren!

Ska läsa tillbaka lite i tråden innan jag börjar att gissa!
ninnisky
Min påskhare kom med en påse Sörgårdste (mums) och en påse blandade sommarblomster biggrin.gif
Men jag har ingen aning om vem som är avsändaren!
Paketen var inslagna i det mest ljuvliga papper med körsbärsblom på grön botten. Så läckert!
Myosotis
Jag ska öppna i morgon när påsken börjar yes.gif
Monaxe
Mitt paket innehöll det allra vackraste lilla ägg bravo.gif jättefint dekorerat. thanks.gif tack snälla haren, ! thanks.gif

Kan det vara Myosotis som är min påskhare tro? flirting.gif

Min ledtråd... Doftar gott i både vått och torrt.
sommarhumla
Hmmm....ledtråd var det....
smått smått smått och gott gott gott...
Anki på Öland
CITAT (sommarhumla @ 23-04-2011, 13:13) *
Hmmm....ledtråd var det....
smått smått smått och gott gott gott...

Då gissar jag att jag min påskhare var Blomkronan för jag tror inte eternellerna är särskilt goda.... smile.gif
merlin68
CITAT (Anki på Öland @ 23-04-2011, 14:08) *
Då gissar jag att jag min påskhare var Blomkronan för jag tror inte eternellerna är särskilt goda.... smile.gif

Nej du, jag tror att sommarhumla var min påskhare för det var torkad svamp i mitt paket bravo.gif

CITAT (Meriona @ 23-04-2011, 09:52) *
Kopparkremla kanske är nån okänd sort? rotfl.gif
(Vad var det för sorts svamp undrar svampnörden?) blush.gif

Öh tror det är torkade trattkantareller smile.gif
anne-li i olofstorp
CITAT (Meriona @ 23-04-2011, 09:47) *
Äsch, du är för intelligent Anne-Li! bravo.gif

Min nästa ledtråd skulle vara "Finns det hjärterum..." Sittplätten var ju hjärtformad. wink.gif Ett hjärta till den goa tjejen!

Asken var det halvintima, den är ju från nåt sånt företag men funkar bra att samla fröer i, tänkte jag. yes.gif

Nästa gång blir det inga ledtrådar alls... devil.gif

Tack snälla du! Men faktum är att jag trodde det var du redan när jag öppnade brevet och såg hälsningen på kortet...... Sorry coolgleam.gif blush.gif men stort thanks.gif och massa smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif
Anma
Min påskhare har fått fnatten och skickat två stora paket. De innehöll påskservetter, två dukar och en rulle löpare att duka fint på påskbordet. .Dessutom fanns där ett gäng chokladägg. TACK så jättemycket och det var alldeles för mycket!

En ledtråd från mig. Det var smått och jag hade brått. Skulle egentligen göra något hemgjort men hann inte för det hände lite mycket här hemma så det blev en liten nödlösning. Två med smått och en ledtråd till finns i tråden sen tidigare.
sommarhumla
Nix merlin68...jag är inte din hare smile.gif
Meriona
CITAT (anne-li i olofstorp @ 23-04-2011, 19:29) *
Tack snälla du! Men faktum är att jag trodde det var du redan när jag öppnade brevet och såg hälsningen på kortet...... Sorry coolgleam.gif blush.gif men stort thanks.gif och massa smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif smiley_small_hug.gif

Äsch, hur klipsk är inte du! duh.gif Ändå tog jag inte kortet med möss som jag höll i först....
Anma
Jag skriver i första inlägget vilka som fått av vem allt eftersom ni hittar era avsändare. Om du hittat din men det inte står med i första inlägget så PMa mig!
merlin68
CITAT (sommarhumla @ 23-04-2011, 19:46) *
Nix merlin68...jag är inte din hare smile.gif

För tillfället så tror jag det är Anma naughty.gif
sommarhumla
Ytterligare en ledtråd kommer här....smått kan bli stort och gott är alltid gott smile.gif
Anma
CITAT (merlin68 @ 23-04-2011, 20:20) *
För tillfället så tror jag det är Anma naughty.gif

Nä det tror jag inte att jag är! Men kanske måste jag dubbelkolla, har lite noll koll...
merlin68
CITAT (Anma @ 23-04-2011, 20:36) *
Nä det tror jag inte att jag är! Men kanske måste jag dubbelkolla, har lite noll koll...

nä men vad sjutton sos.gif Vem är min hemlige hare? Kanske är det santa.gif
Anma
CITAT (merlin68 @ 23-04-2011, 20:42) *
nä men vad sjutton sos.gif Vem är min hemlige hare? Kanske är det santa.gif

Kan va för det var inte jag! trostar.gif
emmas matte
merlin68 är du min påskhare.. ullbärskaktus och rosen kaktus
hattstugan

Anki på Öland är du min Hemliga Påskhare?

Det står Glad Påsk på fjädrarna i paketet!!
Eva-Helene
Meriona, du har rätt. Visste väl att det skulle vara för enkelt...men direkt jag fick veta att det var dig jag skulle skicka till så kände jag att du skulle få en ängel! Och naturligtvis måste ju dina småkillar få nåt kul dom också (guben tyckte att jag skulle trycka dit fler toarullar, men det klarade jag inte...).
Wilmer
Ninnisky, jag hade ranigt utanpå och innuti, är du min hare??

Min ledtråd.. Blir det för lätt, men. Glad påsk och duka fint, hörm... Tror att kortet var en liten ledtråd på sitt sätt men med en sväng IFRÅN ODLA!! Till virtuell "odling".
Eva-Helene
Förressten: jag fick några ark nagelpynt. Gissar på Anma (jag tolkar ena lottdragningsbilden som en ledtråd: en pyntad röd tumnagel) smile.gif
Skruttis
En liten ledtråd från mig då.

När det finns....... finns det alltid plats för fler. naughty.gif
Skruttis
Jag fick en fin broderad äggkorg, äggljus, hängen i form av små söta målade ägg samt söta hårclips i form av fjärilar.

Emmas matte
: Är du min påskhare? Ser ut som något men är något annat = ägg som egentligen är ljus.
Småkrafs, skulle det kunna vara hårclipsen och hängena? g.gif
Anki på Öland
CITAT (hattstugan @ 24-04-2011, 00:38) *
Anki på Öland är du min Hemliga Påskhare?

Det står Glad Påsk på fjädrarna i paketet!!

Japp smile.gif Hoppas du fick och får en fortsatt fin påsk!!
blomkronan
CITAT (Anki på Öland @ 23-04-2011, 14:08) *

Här hann man inte lämna några ledtrådar rolleyes.gif du klara dig själv...
Sorry för ett så tråkigt innehåll crying.gif Men tiden rann i väg, och jag slängde ihop ett brev på lunchen.
Varför jag valde etternellerna är att det är något du kan spara och njuta av... lite blommor i vinter.

GLAD PÅSK smiley_small_hug.gif
Anki på Öland
CITAT (blomkronan @ 24-04-2011, 09:09) *
Här hann man inte lämna några ledtrådar rolleyes.gif du klara dig själv...
Sorry för ett så tråkigt innehåll crying.gif Men tiden rann i väg, och jag slängde ihop ett brev på lunchen.
Varför jag valde etternellerna är att det är något du kan spara och njuta av... lite blommor i vinter.

GLAD PÅSK smiley_small_hug.gif

Kommer att bli jättefint - behöver något som lyser upp mellan kirskålen... blomma.gif
blomkronan
CITAT (emmas matte @ 23-04-2011, 00:14) *
Glad påsk, min ledtråd: ser ut som något men är något annat, samt lite småkrafs

Emma är du min hare?
Två jättefina handgjorda blompinnar med "småkrafs" på toppen confused.gif eller... är det inte blompinnar confused.gif

MEN JAG vill inte kalla det småkrafs, det är fina hjärtan med pärlor... urgulliga wub.gif
ninnisky
Wilmer, jag är inte din påskhare ! Mitt paket vara bara randigt bara på utsidan biggrin.gif
Meriona
CITAT (Eva-Helene @ 24-04-2011, 00:41) *
Meriona, du har rätt. Visste väl att det skulle vara för enkelt...men direkt jag fick veta att det var dig jag skulle skicka till så kände jag att du skulle få en ängel! Och naturligtvis måste ju dina småkillar få nåt kul dom också (guben tyckte att jag skulle trycka dit fler toarullar, men det klarade jag inte...).

Åh tack snälla för den läckra ängeln, den kommer beskydda mig. kompiskram.gif

Men killarna var otacksamma (eller kanske förresten väldigt tacksamma?) för de har redan slaktat sina presenter. giggle.gif De hälsar till guben! flirting.gif
Anma
CITAT (Eva-Helene @ 24-04-2011, 00:52) *
Förressten: jag fick några ark nagelpynt. Gissar på Anma (jag tolkar ena lottdragningsbilden som en ledtråd: en pyntad röd tumnagel) smile.gif

Rätt! Lovar att hitta på något roligare nästa gång! smile.gif
Man kan dekorera påskägg med dem också kom jag på! biggrin.gif

Hinner inte fylla på rätt gissningar på framsidan nu. Gör det ikväll när jag kommer hem.
Monaxe
Nästa ledtråd från mig då: Kan användas både varmt och kallt, men jag föredrar varmt.

Myo!!! Är du min hare? Det är väl bara du som gör så underbara ägg?
anne-li i olofstorp
Ytterligare en ledtråd:
Fordrar ett litet förarbete,,,,, men det mesta är förberett!
sweatingbullets.gif
emmas matte
Ja Skruttis Jag är din PÅSKHARE. Fjärillarna kan du ha som hårpynt eller som till att sätta fast blommor med. Ha det trevlgt med grejorna
Farbror Blå
CITAT (anne-li i olofstorp @ 24-04-2011, 11:15) *
Ytterligare en ledtråd:
Fordrar ett litet förarbete,,,,, men det mesta är förberett!
sweatingbullets.gif

Jag tror jag kan vara den du presentat..[attachment=59995:Foto2152A.jpg]
Wilmer
Hattstugan! Har du pysslat med lapptäcke åt dig och det fina förklädet jag fick åt mig??

Jag skrev väl aldrig vad jag fick....? Ett stort härligt randigt köksförkläde och fröpåsar, sallad och rädisa. Sallad har jag ju skaffat balkongkrukor åt så det var bra tajmat! kompiskram.gif thanks.gif Snälla haren.
anne-li i olofstorp
Rätt Farbror Blå!!!! Nu skall ett kuvert följa med det jag glömde lägga i.......
Kram smiley_small_hug.gif
Farbror Blå
CITAT (anne-li i olofstorp @ 24-04-2011, 12:54) *
Rätt Farbror Blå!!!! Nu skall ett kuvert följa med det jag glömde lägga i.......
Kram smiley_small_hug.gif

kram tillbaka å tack, det var en toppenpresent verklgen =)
sommarhumla
Hmm....Monaxe kan det vara så att du är min påskhare???
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon