|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
hattstugan
24-04-2011, 13:12
Ja Wilmer det stämmer att jag är din Hare!! Tyckte det kunde passa med ett förkläde samt lite Grönsaksfröer!!
Lycka till med odlandet och att du får nytta av förklädet också!!
Ha en fortsatt skön HELG!
CITAT (sommarhumla @ 24-04-2011, 13:11)  Hmm....Monaxe kan det vara så att du är min påskhare??? Japp Sommarhumla, det är jag som är din påskhare!
sommarhumla
24-04-2011, 13:21
En liten ledtråd till...ta en kopp och låt insekterna få sitt
CITAT (sommarhumla @ 24-04-2011, 14:21)  En liten ledtråd till...ta en kopp och låt insekterna få sitt  Får du inte ha teet i fred från insekter? (Är nog lite trögfattad...)
sommarhumla
24-04-2011, 13:25
CITAT (Monaxe @ 24-04-2011, 14:20)  Japp Sommarhumla, det är jag som är din påskhare! Åh tack snälla snälla Monaxe!!!! Teet doftar så gott!!! Har inte hunnit smaka än, men att döma av doften så ojojoj
sommarhumla
24-04-2011, 15:56
CITAT (Monaxe @ 24-04-2011, 14:24)  Får du inte ha teet i fred från insekter? (Är nog lite trögfattad...) Fniss...nä det var en ledtråd till den som fått min påskpresent..kanske var det en lite luddig ledtråd...får fundera ut en bättre
Nu är jag hemma igen, och NU fick jag igång datorn och NU öppnade jag mitt paket (glömde att ta med det...) Oj! Små söta fröpåsar och en påskduk med kycklingar! Nu måste jag ju gå igenom hela tråden sen sist och leta efter ledtrådar... Tror att det var avstämplat i Göteborg... Återkommer...
Ninnisky, är DU min Påskhare ?? "Mer än ett band för att öppna, randigt ..." Jo, det MÅSTE vara du ?? Ledtråd från mig: "knastertorrt"
Jag hinner ju aldrig ens komma med några ledtrådar... Visst är jag din påskhare Olle. Liksom jag var din tomte... Nästa paket jag postar till dig ska avsändas i Gällivare eller Malmö.... Ännu vet jag inte vem som skickat till mig.
Tack så mycket Noak! Lite grönsaker är aldrig fel. Olle
merlin68
24-04-2011, 18:11
CITAT (emmas matte @ 23-04-2011, 22:14)  merlin68 är du min påskhare.. ullbärskaktus och rosen kaktus Jag är din påskhare! Hoppas du gillar kaktusar
Myosotis
24-04-2011, 19:56
TACK snälla påskharen! Olle, visst är det du? Öppnade i morse och hängde genast upp allt det fina påskpyntet i påskriset (glömde fota innan jag plockade upp allt...). Sen är där massor med spännande frön, måste kolla upp dem och läsa på men har inte hunnit. Wilmer, om du köper lite kirskål av mig så får jag plats att så fler blommor i trädgården... CITAT (Monaxe @ 23-04-2011, 13:07)  Kan det vara Myosotis som är min påskhare tro? Visst är det jag.  Känner mig alltid lättad när jag får höra att ett ägg har kommit fram utan att gå sönder... Hoppas du tycker om det.
Visst är det jag, Myo!  Ett påskrådjur som numera inte litar alltför mycket på sådana som påstår att posten härifrån numera stämplas i Göteborg. Jag letade efter saker med fina hönsmotiv i ett par second hand-butiker, men konstigt nog var det dåligt med sådant på båda ställena inför påsken. Hoppas du blev nöjd ändå!  Olle
Myosotis
24-04-2011, 20:19
CITAT (Olle A @ 24-04-2011, 21:06)  Visst är det jag, Myo!  Ett påskrådjur som numera inte litar alltför mycket på sådana som påstår att posten härifrån numera stämplas i Göteborg. Jag letade efter saker med fina hönsmotiv i ett par second hand-butiker, men konstigt nog var det dåligt med sådant på båda ställena inför påsken. Hoppas du blev nöjd ändå!  Olle Ja det är klart att jag blev!  Fast jag kommer att bombadera dig med en massa dumma frågor ang. såråd ett tag framöver... Det är Merionas fel, det var nog hon som påstod att all posten i halva Sverige stämplas i Göteborg? Du har inga bilder på påskrådjuret förresten? Jag skulle vilja se hur långa öronen är...
Meriona
24-04-2011, 20:25
Nä halva Sverige har jag inte sagt, men Trollhättan och Vänersborg stämplas Göteborg, och det tycker jag är för jäkligt.
Undrar om Wilmer har poststämpel Göteborg...? Är du min hare Wilmer?
CITAT (Myosotis @ 24-04-2011, 21:19)  Ja det är klart att jag blev!  Fast jag kommer att bombadera dig med en massa dumma frågor ang. såråd ett tag framöver... Det är Merionas fel, det var nog hon som påstod att all posten i halva Sverige stämplas i Göteborg? Du har inga bilder på påskrådjuret förresten? Jag skulle vilja se hur långa öronen är...  Ett påskrådjur, fotograferat på självaste påskafton.  [attachment=60011:P_skr_djur.jpg] Jag är rädd att jag inte kan ge alltför mycket såråd, men har ju en del kontakter i STA som kanske kan hjälpa till. Meriona är nog ganska oskyldig i det här fallet, för inför julen tycktes folk i Uddevalla akvarieförening vara rörande eniga om att post från Bohuslän och Dalsland stämplas i Göteborg. Då fick jag ändå paketet skickat från Brålanda, men nu brydde jag mig inte om att få det skickat från någon annan ort. Olle
emmas matte
24-04-2011, 21:15
CITAT (merlin68 @ 24-04-2011, 19:11)  Jag är din påskhare! Hoppas du gillar kaktusar  0 har några stycken men har mest Hoyor, Har storbladiga kaktusar som har massor av knoppar nu, så tack har planterat dem ,och håller tummarna
Skruttis
25-04-2011, 07:47
CITAT (emmas matte @ 24-04-2011, 11:41)  Ja Skruttis Jag är din PÅSKHARE. Fjärillarna kan du ha som hårpynt eller som till att sätta fast blommor med. Ha det trevlgt med grejorna TACK snälla Emmas matte! Det var jättefina saker. Det tyckte min man också. Jag sätter ofta upp håret så fjärilarna kapar jag åt mig själv. Blommorna får ha något tråkigare att sitta fast med. Äggkorgen kommer jag att använda året runt, om inte annat för att ha andra saker i, för att kunna ha den framme jämt. De söta påskäggen kommer väl till pass. Vi har inte mycket påskpynt alls än. Ljus är alltid trevligt att ha. Jag gick faktiskt på det en stund och trodde du skickat två hårdkokta ägg. Va i hela friden...??  Var första tanken när jag öppnade. Återigen stort tack och hoppas du haft en mycket trevlig påskhelg!
Skruttis
25-04-2011, 07:52
En liten ledtråd till från mig.
Allt är inte guld som glimmar.
CITAT (Myosotis @ 24-04-2011, 20:56)  Visst är det jag.  Känner mig alltid lättad när jag får höra att ett ägg har kommit fram utan att gå sönder... Hoppas du tycker om det. Jag blev verkligen jätteglad, tycker mycket om det! Du gör så fantastiskt vackra saker.Känner mig djupt hedrad äver att ha ett av dina ägg!  Tack snälla du! Hoppas din påsk varit fin.
emmas matte
25-04-2011, 10:41
Skruttis. Glad att du är nöjd, det var min mening och min vänninas, som skaffade ljusäggen i Linköping och postade paketet därifrån.Jag bor på andra sidan Vättern. Så det var verkligen roligt att det blev bra. Ha en fin vår och sommar nu, önskar Emmas matte
CITAT (hattstugan @ 24-04-2011, 14:12)  Ja Wilmer det stämmer att jag är din Hare!! Tyckte det kunde passa med ett förkläde samt lite Grönsaksfröer!!
Lycka till med odlandet och att du får nytta av förklädet också!!
Ha en fortsatt skön HELG! Å, tack  Det är du som sytt? *avundas* Jag ska försöka så lite sallad i dag faktiskt. Marsvinen uppskattar säkert den varan också (men bara som lyx, sådant är till husse och matte..). Ledtråd från mig, nummer två... Tror min mottagare är upptagen i påsk, ser ingen aktivitet här i allafall... CITAT (Noak @ 24-04-2011, 21:26)  Undrar om Wilmer har poststämpel Göteborg...? Är du min hare Wilmer? Men!! Så kan det gå när man svarar utan att ha läst hela tråden  Ja, det är jag, men hur sjutton kom du på det så snabbt??
CITAT (Myosotis @ 24-04-2011, 20:56)  TACK snälla påskharen! Olle, visst är det du? Öppnade i morse och hängde genast upp allt det fina påskpyntet i påskriset (glömde fota innan jag plockade upp allt...). Sen är där massor med spännande frön, måste kolla upp dem och läsa på men har inte hunnit. Wilmer, om du köper lite kirskål av mig så får jag plats att så fler blommor i trädgården... Visst är det jag.  Känner mig alltid lättad när jag får höra att ett ägg har kommit fram utan att gå sönder... Hoppas du tycker om det.  Du kan få behålla kirskålen.. Jag har en stor kruka, det är gott nog, det finns ju att skörda hemma hos de flesta man hälsar på
CITAT (Wilmer @ 25-04-2011, 11:49)  Ledtråd från mig, nummer två... Tror min mottagare är upptagen i påsk, ser ingen aktivitet här i allafall... Men!! Så kan det gå när man svarar utan att ha läst hela tråden  Ja, det är jag, men hur sjutton kom du på det så snabbt??  Du skrev något om att duka fint! Och fint blev det på bordet! Tack! Nu får jag lite påskkänsla i alla fall, jag hade inte tagit fram något påskpynt alls eftersom jag skulle resa bort. Fröna blir nog de enda som jag sätter i år, eftersom sorkarna äter allt här. Hoppas de håller sig ifrån krukorna i alla fall...
Ledtråd: "hittar man en, hittar man oftast många ..."
merlin68
25-04-2011, 13:11
CITAT (Skruttis @ 25-04-2011, 08:52)  En liten ledtråd till från mig.
Allt är inte guld som glimmar. Skogens guld??? Är du min påskhare?
Skruttis
25-04-2011, 16:54
CITAT (merlin68 @ 25-04-2011, 14:11)  Skogens guld??? Är du min påskhare? Nix, tyvärr inte Merlin68.
CITAT (Noak @ 25-04-2011, 12:03)  Du skrev något om att duka fint! Och fint blev det på bordet!
Tack! Nu får jag lite påskkänsla i alla fall, jag hade inte tagit fram något påskpynt alls eftersom jag skulle resa bort. Fröna blir nog de enda som jag sätter i år, eftersom sorkarna äter allt här. Hoppas de håller sig ifrån krukorna i alla fall... Den var så söt att jag inte kunde låta bli.. Du skulle fått påskgodis också, men det glömde jag  så du slapp äta onödigt socker! Fårkortet var en liten hälsning från FV. Att du har sork vet jag ju......... Men kunde inte hitta en fälla för 30 kr. Själv har jag huggit upp ENORMA sorkgångar i dag.
CITAT (omk @ 25-04-2011, 12:25)  Ledtråd: "hittar man en, hittar man oftast många ..."  Förlänger min ledtråd litegrann: "hittar men en, hittar man oftast många i MARKerna ..."
Nu är jag hemma jag öppnade mitt paket i stugan i lördags morse Perfekt! De var 4(eller 5?)pkt med fjädrar och så två jättesöta påslägg de stod på en fot och hade vingar och var jättefint målade det bästa var att de fick plats i fönsterkarmen det var tomt där eftersom inga blommor fick plats Ja de var som gjorda för det lilla fönstret  men vem i hela friden har skickat?? behöver ledtrådar och tar gärna hjälp! Jag fick nog lite panik och ska jag vara ärlig tog jag fasta på att nån sa man kan rota fram nåt som man har liggande vilket jag gjorde!!
Meriona
26-04-2011, 09:01
CITAT (Wilmer @ 25-04-2011, 22:05)  .... Själv har jag huggit upp ENORMA sorkgångar i dag. Nämen så snäll du är mot sorkarna, annars låter de flesta dem gräva själva.
Aqvakul
26-04-2011, 09:37
CITAT (Meriona @ 26-04-2011, 10:01)  Nämen så snäll du är mot sorkarna, annars låter de flesta dem gräva själva. 
Myosotis
26-04-2011, 11:19
CITAT (Meriona @ 26-04-2011, 10:01)  Nämen så snäll du är mot sorkarna, annars låter de flesta dem gräva själva.  Skulle just skriva ungefär samma
merlin68
26-04-2011, 17:32
CITAT (omk @ 25-04-2011, 23:15)  Förlänger min ledtråd litegrann: "hittar men en, hittar man oftast många i MARKerna ..." omk, kan du vara min snälla påskhare som skickade fiina torkade svampar till mig:bravo: ???
ninnisky
26-04-2011, 18:06
CITAT (omk @ 24-04-2011, 16:07)  Ninnisky, är DU min Påskhare ?? "Mer än ett band för att öppna, randigt ..." Jo, det MÅSTE vara du ??  Jovisst är jag din påskhare omk! Tog bara lite tid att svara eftersom jag varit bortrest och utan dator.
ninnisky
26-04-2011, 18:15
CITAT (sommarhumla @ 24-04-2011, 12:21)  En liten ledtråd till...ta en kopp och låt insekterna få sitt  Jag tror bestämt att du är min påskhare, Sommarhumla!
sommarhumla
26-04-2011, 18:45
Jajamen Ninnisky, jag är din påskhare
CITAT (Klint @ 26-04-2011, 09:49)  Nu är jag hemma jag öppnade mitt paket i stugan i lördags morse Perfekt! De var 4(eller 5?)pkt med fjädrar och så två jättesöta påslägg de stod på en fot och hade vingar och var jättefint målade det bästa var att de fick plats i fönsterkarmen det var tomt där eftersom inga blommor fick plats Ja de var som gjorda för det lilla fönstret  men vem i hela friden har skickat?? behöver ledtrådar och tar gärna hjälp! Jag fick nog lite panik och ska jag vara ärlig tog jag fasta på att nån sa man kan rota fram nåt som man har liggande vilket jag gjorde!! Du är min va?  (rodnar för att jag minns ju att du är) Tack så mycket, en mycket bra påskpresent!
CITAT (merlin68 @ 26-04-2011, 18:32)  omk, kan du vara min snälla påskhare som skickade fiina torkade svampar till mig:bravo: ??? JÄPP !!!  Det var jag ! Hoppas de kommer till pass, kanske inte till sommar-maten, men till höstens mumsiga grytor. Smaklig måltid !! (det ska ju naturligtvis vara en trattkantarell-bukett !!)
CITAT (ninnisky @ 26-04-2011, 19:06)  Jovisst är jag din påskhare omk!
Tog bara lite tid att svara eftersom jag varit bortrest och utan dator. TACK ninnisky !!! Påsen har redan kommit till användning i min, ack, så röriga väska ! PERFEKT till småprylar !! Krasse-fröna är nedpetade, men inte solrosorna, ännu ! Vilken häftig färg !!! Måste hitta ett RIKTIGT bra ställe för dem ! (De små fina äggen, ÄR det godis ??  )
ninnisky
26-04-2011, 21:10
CITAT (omk @ 26-04-2011, 20:03)  TACK ninnisky !!! Påsen har redan kommit till användning i min, ack, så röriga väska ! PERFEKT till småprylar !! Krasse-fröna är nedpetade, men inte solrosorna, ännu ! Vilken häftig färg !!! Måste hitta ett RIKTIGT bra ställe för dem ! (De små fina äggen, ÄR det godis ??  ) Kul att du tyckte om det du fick ! Godis är gott
CITAT (ninnisky @ 26-04-2011, 22:10)  Kul att du tyckte om det du fick ! Godis är gott  Yes, yes, yes !!
CITAT (Meriona @ 26-04-2011, 10:01)  Nämen så snäll du är mot sorkarna, annars låter de flesta dem gräva själva.  Vad roliga ni var nu då... Okey, jag HACKADE upp dem och svor högt, gick fram som en furie- såg nog mer tokig ut än vanligt... Gångarna var tjocka som mina armar!!!!!!!!
blomkronan
26-04-2011, 22:46
CITAT (Skruttis @ 25-04-2011, 08:52)  En liten ledtråd till från mig.
Allt är inte guld som glimmar. Skruttis är du min hare? jag har fått guld =)
CITAT (Wilmer @ 26-04-2011, 22:16)  Vad roliga ni var nu då... Okey, jag HACKADE upp dem och svor högt, gick fram som en furie- såg nog mer tokig ut än vanligt... Gångarna var tjocka som mina armar!!!!!!!! Jag vet precis vad du menar! Har grävt, hackat, fyllt igen och hoppat på sorkgångar idag.
Skruttis
27-04-2011, 06:37
CITAT (blomkronan @ 26-04-2011, 23:46)  Skruttis är du min hare? jag har fått guld =) Japp Blomkronan, det är jag som är din påskhare.
blomkronan
27-04-2011, 06:45
CITAT (Skruttis @ 27-04-2011, 07:37)  Japp Blomkronan, det är jag som är din påskhare.   TACK SÅ JÄTTE MYCKET  Blompinnarna var superfina. Jag blev så glad över att dom var handgjorda, sånt är kul att få.
Skruttis
27-04-2011, 12:14
CITAT (blomkronan @ 27-04-2011, 07:45)   TACK SÅ JÄTTE MYCKET Blompinnarna var superfina. Jag blev så glad över att dom var handgjorda, sånt är kul att få. Tack snälla du för berömmet. Då jag såg att du odlar en hel del så tänkte jag att alltid är det väl någon liten planta som söker stöd. Verkligen roligt att höra att du gillade dem.  CITAT (emmas matte @ 25-04-2011, 11:41)  Skruttis. Glad att du är nöjd, det var min mening och min vänninas, som skaffade ljusäggen i Linköping och postade paketet därifrån.Jag bor på andra sidan Vättern. Så det var verkligen roligt att det blev bra. Ha en fin vår och sommar nu, önskar Emmas matte Jättesnällt av din väninna att hjälpa till. Vänligen hälsa och tacka henne från mig. Hoppas du också får en härlig vår och sommar! /Skruttis
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|