Full version: Om Jesus
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5
Gossen Ruda
CITAT (silos @ 27-07-2011, 16:58) *
Jag skall be för dig!

Det vill jag inte att du skall göra. Accepterar du min vilja?
silos
CITAT (Gossen Ruda @ 27-07-2011, 17:09) *
Det vill jag inte att du skall göra. Accepterar du min vilja?

Okej,MEN om Gud säger att jag skall be för dig så kommer jag att göra det,eftersom Guds vilja kommer före din och min vilja.
*Stintan*
CITAT (silos @ 27-07-2011, 17:06) *
Jag skall be för dig också!

Silos det är bättre att du ber för dom som behöver det. Det är fråga om respekt återigen.

Avgår ur tråden då den inte ger något.
silos
CITAT (*Stintan* @ 27-07-2011, 17:17) *
Silos det är bättre att du ber för dom som behöver det. Det är fråga om respekt återigen.

Avgår ur tråden då den inte ger något.

Jag ber för alla så gott jag bara kan.Och ALLA människor behöver bdjare!

Jag undrar vad du önskar att detta tråd skulle ge till dig?Fast du kommer nog inte svara mig ändå?
Ugglemormor
Snälla Silos,

Du blir bäst respekterad med din tro av alla (det jag har läst i tråden) om du ger din kärlek med ett leende och det behövs inga ord.
Respektera andra sådana de är. Gossen Ruda gav ett väldigt bra exempel hur han ser det hela, även att han inte hade behövt göra det. Vad han tror eller inte tror är ju hans egen sak. Jag skulle själv respektera hans ord och inte ifrågasätta dem ----- för det är ju han själv som vet bäst vad som han tänker innombords.

Ingen kan veta hur den andre funkar innerst inne, därför i dessa frågor lyssnar jag alla utan att tänka på min tro eller annat.

Jag hoppas att du finner din ro.
silos
CITAT (Ugglemormor @ 27-07-2011, 17:38) *
Snälla Silos,

Du blir bäst respekterad med din tro av alla (det jag har läst i tråden) om du ger din kärlek med ett leende och det behövs inga ord.
Respektera andra sådana de är. Gossen Ruda gav ett väldigt bra exempel hur han ser det hela, även att han inte hade behövt göra det. Vad han tror eller inte tror är ju hans egen sak. Jag skulle själv respektera hans ord och inte ifrågasätta dem ----- för det är ju han själv som vet bäst vad som han tänker innombords.

Ingen kan veta hur den andre funkar innerst inne, därför i dessa frågor lyssnar jag alla utan att tänka på min tro eller annat.

Jag hoppas att du finner din ro.

Att jag inte sätter leende biggrin.gif i mina svar är att för mig är min tro en stor och allvarlig sak.
För mig har trons väg varit och är mycket mycket mycket svår,med mycket tvivel och undran över Gud!
Jag vet inte alls om jag är räddad,alltså om Jesus vill känna vid mig när Han kommer tillbaka,troligen inte eftersom jag inte har varit lydig vad det gäller Guds bud och har inte läst Bibeln så mycket som jag hade behövt!

Jag har varit en vindflöjel och detta ber jag att Gud skall ta ifrån mig innan det är för sent!
Jag är djupt ledsen för jag upplever att mitt hjärta är stängd och jag vet inte hur jag skall öppna den:(
Men en sak vet jag och detta är:jag vill INGEnting dölja för Gud och dessutom är det omöjligt ändå att göra det!

Det är faktiskt inte att undra på att jag har skrivit så mycket om kärlek,eftersom det är ju jag själv som behöver lära mig vad kravlös kärlek är!Och trots detta älskar Jesus mig!

Jag kommer att få ro när jag kan känna närvaro av Jesus Kristus och jag längtar efer så att det gör ont inom mig!

Tack för att du tog tid att svara!
skånepåg
Asså var kommer gud in?
Vi finns här bara för att en komet störta för miljontals år sen med bakterier som har utvecklats till oss tongue.gif
Vad tror du finns i andra sidan av galaxerna?
Inte för att en (gud) Har skapat oss på denna jord tongue.gif
Vetenskapen har redan bevisat det, redan för 200 år sen med Darwin och 400 000 år sen med neandertalarna?
Gud är bara för att svaga människor behöver nåt att tro på =/
silos
CITAT (skånepåg @ 27-07-2011, 18:04) *
Asså var kommer gud in?
Vi finns här bara för att en komet störta för miljontals år sen med bakterier som har utvecklats till oss tongue.gif
Vad tror du finns i andra sidan av galaxerna?
Inte för att en (gud) Har skapat oss på denna jord tongue.gif
Vetenskapen har redan bevisat det, redan för 200 år sen med Darwin och 400 000 år sen med neandertalarna?
Gud är bara för att svaga människor behöver nåt att tro på =/

Okej!
Mårbacka
Stackars människa!
Tapio
Halaj!
silos
CITAT (Tapio @ 27-07-2011, 19:52) *
Halaj!

Jag förstår inte vad du menar med dessa bilder!?
Tapio
Halaj!

1. resurrected from the dead: återuppstod från de döda
2. local townspeople fear and revere him: Lokalbefolkningen fruktar och vördar honom
3. convert as many mindless followers as possible: konvertera så många tanklösa anhängare som möjligt

//T
silos
CITAT (Tapio @ 27-07-2011, 21:02) *
Halaj!

1. resurrected from the dead: återuppstod från de döda
2. local townspeople fear and revere him: Lokalbefolkningen fruktar och vördar honom
3. convert as many mindless followers as possible: konvertera så många tanklösa anhängare som möjligt

//T

Och vad vill du säga med detta?
silos
CITAT (Mårbacka @ 27-07-2011, 19:21) *
Stackars människa!

Menar du mig?
*Stintan*
Synd att du sitter och letar så mycket på nätet Silos. Borde vara bättre att lyssna mer på ditt eget inre än på vad andra säger. Man kan aldrig basera sin egen tro på andras upplevelser och framför allt inte på en massa "religiösa" amerikaner.

Ooops f´låt skulle ju inte skriva mer i tråden.
silos
Det är någonting som jag har funderat över:
Det finns många många människor som säger att Bibeln har blivit ändrat av människorna många gånger om.
HUR kan alla dessa människor veta detta,har de läst den första Bibeln som kommit till tryck och andra Biblar därefter?
silos
CITAT (*Stintan* @ 28-07-2011, 11:37) *
Synd att du sitter och letar så mycket på nätet Silos. Borde vara bättre att lyssna mer på ditt eget inre än på vad andra säger. Man kan aldrig basera sin egen tro på andras upplevelser och framför allt inte på en massa "religiösa" amerikaner.

Ooops f´låt skulle ju inte skriva mer i tråden.

Jag är glad att du skrev igen.Och du har fullständigt rätt i att jag borde-behöver sluta att lyssna på vad andra människor säger!!!Detta har mina barn sagt till mig gång på gång!
Precis sin tro skall man absolut inte basera på andra människornas upplevelse och som du skrev "religiösa" amerikaner!

Det måste vara så att så länge som jag letar på detta vis kommer jag aldrig någonsin komma nära Jesus:(

Så jag behöver faktiskt lyssna till mitt eget inre,där Jesus är i min ande....hoppas i alla fall att Han är!

Tack Stina för dina mycket kloka ord! smiley_small_hug.gif
*Stintan*
Ena minuten är du säker och nästa så hoppas du men du kan trösta dig med att det finns ingen troende människa som aldrig tvivlat!
silos
CITAT (*Stintan* @ 28-07-2011, 12:46) *
Ena minuten är du säker och nästa så hoppas du men du kan trösta dig med att det finns ingen troende människa som aldrig tvivlat!

Ja sådan är jag och det är skönt att veta att andra troende också har tvivlat!
Det är svårt att vandra på den smala vägen,i alla fall för mig!
silos
Jag bara måste dela detta videoklipp med er!Jag fann den på en finsk sida men videoklippet är på engelska och jag önskar så att någon här vill titta och lyssna på den!
Mannen som talar är en ödmjuk harmonisk människa och det som han berättar är UNDERBART!!!
http://www.youtube.com/user/JumalanHullut
*Stintan*
Känner du honom? Annars kan du väl inte veta hur han är ohmy.gif Han låter som vilken väckelsepredikant som helst.

Det där är bara skrämselpropaganda som du inte borde titta på eftersom du är så lättlurad! Synd att du inte lyssnar på goda råd istället.
Jag fattade inte vad han var sjuk av men det har mindre betydelse. Du vet väl att man kan yra när man är riktigt dålig.

Tror du jesus och satans lakejer talar finska eller engelska eller kanske svenska.
Meriona
Lever den här tråden än? ohmy.gif
*Stintan*
giggle.gif
Mårbacka
CITAT (silos @ 28-07-2011, 11:31) *
Menar du mig?

Ja
silos
Nu drar jag mig ur denna tråd,det var riktigt dumt av mig att starta den överhuvudtaget!
Gossen Ruda
CITAT (silos @ 28-07-2011, 20:15) *
Nu drar jag mig ur denna tråd,det var riktigt dumt av mig att starta den överhuvudtaget!

Det kanske inte var så klokt, nä. Det var tyvärr inte heller den första du startat i samma ämne och de flesta brukar gå åt pepparn. Förläs dig inte på bibeln bara för du blir inte mycket klokare då. Den är skriven av människor för människor och behandlar bara den tidens förhållanden. Den har lika lite med dagens värld att göra som Kajsa Wargs kokbok har med dagens matlagning.
Red Top
CITAT (Gossen Ruda @ 29-07-2011, 08:17) *
Det kanske inte var så klokt, nä. Det var tyvärr inte heller den första du startat i samma ämne och de flesta brukar gå åt pepparn. Förläs dig inte på bibeln bara för du blir inte mycket klokare då. Den är skriven av människor för människor och behandlar bara den tidens förhållanden. Den har lika lite med dagens värld att göra som Kajsa Wargs kokbok har med dagens matlagning.

Dålig jämförelse. Kajsa Vargs kokbok är aktuell än i dag. rtfm.gif biggrin.gif
Gossen Ruda
CITAT (Red Top @ 29-07-2011, 10:12) *
Dålig jämförelse. Kajsa Vargs kokbok är aktuell än i dag. rtfm.gif biggrin.gif

Nja, man tager en hel gris och lägger i en gryta. biggrin.gif
silos
Om världen hatar eder, så betänken att hon har hatat mig förr än eder.

19 Voren I av världen, så älskade ju världen vad henne tillhörde; men eftersom I icke ären av världen, utan av mig haven blivit utvalda och tagna ut ur världen, därför hatar världen eder.

20 Kommen ihåg det ord som jag sade till eder: 'Tjänaren är icke förmer än sin herre.' Hava de förföljt mig, så skola de ock förfölja eder; hava de hållit mitt ord, så skola de ock hålla edert.

21 Men allt detta skola de göra mot eder för mitt namns skull, eftersom de icke känna honom som har sänt mig.

22 Hade jag icke kommit och talat till dem, så skulle de icke hava haft synd; men nu hava de ingen ursäkt för sin synd.
*Stintan*
Lyssna på dina barn Silos!!!!! Det märks tydligt att du inte mår bra av att rota runt på nätet!

Vad vill du med allt du lägger in här nu? Du har visst en gammal bibel också.
silos

I världens ögon är jag galen,men det gör absolut ingenting!!!!Bara Jesus älskar mig!!!
Gossen Ruda
CITAT (silos @ 29-07-2011, 14:20) *
I världens ögon är jag galen,men det gör absolut ingenting!!!!Bara Jesus älskar mig!!!

Skulle du inte lämna tråden? Igår? Går det inte att lita på dig?
silos
CITAT (Gossen Ruda @ 29-07-2011, 16:49) *
Skulle du inte lämna tråden? Igår? Går det inte att lita på dig?

Alla har rätt att ändra sig!
Fjortispower
Vadå Jesus? Gud är ingen tråkig gubbe. Gud är rosa, fluffig och snäll smile.gif
silos
Idag har jag fattat att Gud är inte inuti min ande....inte ännu eftersom jag är full av synd sad.gif
Jag blev vattendöpt 1986,med det skedde ingen förändring då,inte det minsta,utan jag fortsatt som förr sad.gif

Jesus dog på Korset för mig och tog på sig alla mina synder,men ännu är mitt hjärta stängd för Honom sad.gif

Jag behöver många många många troende att be för mig för att mitt hjärta skall krossas och Jesus kan då komma in och rädda mig!
Mårbacka
Antingen är silos en skojare, eller psykiskt störd. Bäst att låta bli att argumentera, man kan ju inte göra det med sådana.
Monaxe
CITAT (Mårbacka @ 29-07-2011, 18:55) *
Antingen är silos en skojare, eller psykiskt störd. Bäst att låta bli att argumentera, man kan ju inte göra det med sådana.

Jag tror inte att Silos är någon skojare no.gif
herkules
klart man kan diskutera och argumentera med/mot solis, hon är precis lika klok som du och jag.
Gossen Ruda
Nån skojare är inte silos utan hon är ganska precis som hon framställer sig här. Dessvärre. Nu simmar jag härifrån men håller ett öga öppet för vad som händer här.
gnon49
Silos
Se gud som god, inte fördömande så blir allt lättare. Och leta inte efter dina dåliga sidor utan ta fram dina bra sidor, för dom dominerar trots allt. Så se positivt på din tro och se den inte som en prövning. Kram.
silos
CITAT (Mårbacka @ 29-07-2011, 18:55) *

Jesus vet vem jag är och det räcker för mig!

CITAT (Monaxe @ 29-07-2011, 19:13) *
Jag tror inte att Silos är någon skojare no.gif

Tack goa dig!

CITAT (herkules @ 29-07-2011, 19:18) *
klart man kan diskutera och argumentera med/mot solis, hon är precis lika klok som du och jag.

Tack du har rätt,men inte vet jag om jag är så klok!

CITAT (Gossen Ruda @ 29-07-2011, 19:26) *
Nån skojare är inte silos utan hon är ganska precis som hon framställer sig här. Dessvärre. Nu simmar jag härifrån men håller ett öga öppet för vad som händer här.

Tack rudis!

CITAT (gnon49 @ 29-07-2011, 21:57) *
Silos
Se gud som god, inte fördömande så blir allt lättare. Och leta inte efter dina dåliga sidor utan ta fram dina bra sidor, för dom dominerar trots allt. Så se positivt på din tro och se den inte som en prövning. Kram.

Tack snälla! Ja,Gud ÄR verkligen god och han älskar oss alla,men inte alla våra gärningar!
Jag har först nu börjat sakta sakta vandra på den smala vägen.....
smiley_small_hug.gif
herkules
CITAT (silos @ 29-07-2011, 22:36) *
/.../
/.../

klart att du är, klok och empatisk, förmodligen stod du långt fram i kön när gud delade ut förstånd.
till skillnad mot andra i det här forumet ...
*Stintan*
CITAT (herkules @ 30-07-2011, 08:54) *
klart att du är, klok och empatisk, förmodligen stod du långt fram i kön när gud delade ut förstånd.

Men da...... du har ju faktiskt sälvinsikt ohmy.gif bravo.gif
silos
CITAT (herkules @ 30-07-2011, 08:54) *

Tack för dina goa ord här!

Men tänk dig för vad du skriver om andra medlemmar här!Allt som vi säger återvänder till oss själva i sinom tid!
Fjortispower
CITAT (silos @ 29-07-2011, 22:36) *
Jesus vet vem jag är och det räcker för mig!
Tack goa dig!
Tack rudis!
Tack snälla! Ja,Gud ÄR verkligen god och han älskar oss alla,men inte alla våra gärningar!
Jag har först nu börjat sakta sakta vandra på den smala vägen.....
smiley_small_hug.gif

Fast det vore ju bättre om du var en skojare tycker jag, tvekar faktiskt på att du inte är ärlig alls, utan kan vara en som driver.

Jag var precis så här i min tidiga ungdom, växlade mellan tro och sånt där. I samband med att jag blev lite äldre så hittade jag också min tro, speciellt utformad för mig.

Hursomhelst, ha det så kul Silos! Enligt mig får man tro på vad man vill och jag respekterar din eventuella tro hur mycket som helst, du anar inte! Det jag är kritisk mot är ditt sätt att komma ut som troende här på forumet, det låter för absurt. Och det är ingen skillnad om du tror på Jesus, Allah, en groda eller en sten.

Kloka ord till dig Silos: Och att du säger att Jesus kommer övergiva dig för att du har för många synder får mig att tänka på att du kanske har ett svagt självförtroende. Du ska veta att ingen kan vara perfekt. Ska Jesus tycka om dig borde han självklart veta det. En allsmäktig Gud/Jesus kommer tycka om dig för den du är och inte för den du vill vara. Annars är ingen Jesus man ska behöva vilja ha om man ska vara på ett visst onaturligt sätt!
silos
CITAT (Fjortispower @ 30-07-2011, 10:59) *
Fast det vore ju bättre om du var en skojare tycker jag, tvekar faktiskt på att du inte är ärlig alls, utan kan vara en som driver.

Jag var precis så här i min tidiga ungdom, växlade mellan tro och sånt där. I samband med att jag blev lite äldre så hittade jag också min tro, speciellt utformad för mig.

Hursomhelst, ha det så kul Silos! Enligt mig får man tro på vad man vill och jag respekterar din eventuella tro hur mycket som helst, du anar inte! Det jag är kritisk mot är ditt sätt att komma ut som troende här på forumet, det låter för absurt. Och det är ingen skillnad om du tror på Jesus, Allah, en groda eller en sten.

Kloka ord till dig Silos: Och att du säger att Jesus kommer övergiva dig för att du har för många synder får mig att tänka på att du kanske har ett svagt självförtroende. Du ska veta att ingen kan vara perfekt. Ska Jesus tycka om dig borde han självklart veta det. En allsmäktig Gud/Jesus kommer tycka om dig för den du är och inte för den du vill vara. Annars är ingen Jesus man ska behöva vilja ha om man ska vara på ett visst onaturligt sätt!

Gud vet vem jag är och det räcker för mig,så vad du tro om mig kan jag inte göra någonting åt!

Självklartt alla får du vad man vill!Men det betyder att man måste själv ta följderna som kommer....

Ja,jag har sökt och sökt och sökt.....sad.gif men jag har kommit hem,ÄNTLIGEN!

Jag förstår din kritik om mitt sätt att skriva här om min tro!På något vis hjälper det mig,när jag ärligt skriver om allt som jag går genom under min vandring och så som jag har fattat det är:det är inte meningen att vi skall vara hemliga med våran tro alltså tron på Jesus Kristus=Han som är vägen sanningen och livet!
Vågade jag inte skriva om Jesus så vore jag inte värdig Hans kärlek (men jag vet inte om jag är värdig Jesus kärlek,fastän jag skriver här) det är troligen mitt ego som gör att jag skriver här sad.gif

Jesus överger inte människor,utan det är vi som överger honom sad.gif men Jesus väntar på oss!Men det gäller att ta emot Honom innan vi dör för annars är det för sent när vi har dött!Så står det i Bibeln och det tor jag på fullt och fast!

Att jag har svagt självförtroende,så är det kanske,men jag är bara en vanlig människa med mina fel och brister och det är ju oss som är svaga som Jesus har kommit för att frälsa,de som är starka i sig själva kanske inte behöver Jesus i sina liv!?

Ja det är sant att Jesus älskar mig som jag är....jag behöver inte göra om mig för att Han skall älska mig! Jesus älskar mig TROTS att jag är som jag är!

Tack för att du svarade!
Piccante
CITAT (Fjortispower @ 29-07-2011, 17:52) *
Vadå Jesus? Gud är ingen tråkig gubbe. Gud är rosa, fluffig och snäll smile.gif

ja om han ändå hade varit det, då hade jag kunnat överväga att bli religiös.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon