|
CITAT (Gossen Ruda @ 11-10-2011, 18:32)  Håller med. Stärks misstankarna mot honom måste han nog gå även om det inte räcker till åtal. Visar det sig att han bara klantat sig kan han nog sitta kvar. Frågan är om kadaverhackarna på olika media kan nöja sig? har lite svårt att förstå varför alla murvlar jobbar för hans avgång. Jag tror att murvlarna är alliansare. Så konspiratorisk är jag.
Huggorm
11-10-2011, 18:05
CITAT (Anma @ 11-10-2011, 18:57)  Jag tror att murvlarna är alliansare. Så konspiratorisk är jag.  Fast det var ju den obundet socialdemokratiska tidningen Aftonbladet som drog igång det här drevet.
CITAT (Huggorm @ 11-10-2011, 19:05)  Fast det var ju den obundet socialdemokratiska tidningen Aftonbladet som drog igång det här drevet. Därav min lilla
malarmaster
11-10-2011, 18:08
CITAT (Anma @ 11-10-2011, 18:57)  Jag tror att murvlarna är alliansare. Så konspiratorisk är jag.  stämmer precis,det är gamla expressenreportrar allihop !! de fick jobb på aftonbladet när expressen rensade ut.Ulf
CITAT (malarmaster @ 11-10-2011, 19:08)  stämmer precis,det är gamla expressenreportrar allihop !! de fick jobb på aftonbladet när expressen rensade ut.Ulf Ja men de har också hjälp av en och annan sosse från själva sossepartiets korridorer. Den där Mellin eller vad hon heter, hon är i alla fall Alliansare fast hon jobbar på AB. Det förstod jag långt före denna soppa.
Huggorm
11-10-2011, 18:32
CITAT (Anma @ 11-10-2011, 19:15)  Ja men de har också hjälp av en och annan sosse från själva sossepartiets korridorer. Den där Mellin eller vad hon heter, hon är i alla fall Alliansare fast hon jobbar på AB. Det förstod jag långt före denna soppa. Lena Mellin är väll en riktig betongsosse? Fast jag har inte lyssnat speciellt mycket på henne, för jag tål inte rösten
CITAT (Huggorm @ 11-10-2011, 19:32)  Lena Mellin är väll en riktig betongsosse? Fast jag har inte lyssnat speciellt mycket på henne, för jag tål inte rösten När jag läser hennes ledare är hon väldigt sossefientlig. Men å andra sidan läser jag dem inte så ofta, så jag kan ju bara råkat ut för de där hon kritiserar. Hon är kanske sån där smygalliansare?
Huggorm
11-10-2011, 18:38
CITAT (Anma @ 11-10-2011, 19:34)  När jag läser hennes ledare är hon väldigt sossefientlig. Men å andra sidan läser jag dem inte så ofta, så jag kan ju bara råkat ut för de där hon kritiserar. Hon är kanske sån där smygalliansare?  Sånt smyger man inte med, det är man stolt över och visar upp
CITAT (Huggorm @ 11-10-2011, 19:38)  Sånt smyger man inte med, det är man stolt över och visar upp  Fjantpelle! Ska man behöva skämmas för att man känner "arbetarklassolidaritet" nu igen alltså? Kallar du det utveckling av samhället? Det skulle jag hellre kalla att vrida klockan tillbaka. Jag är stolt för att jag röstar för ett jämställt samhälle och allas lika värde! Högdjuren imponerar inte ett dugg på mej.
Red Top
11-10-2011, 19:07
Om det är några som står bakom en konspiration, är det de som saknar Mona. Många inom partiet har svårt att komma över att Juholt var en av dem, som låg bakom att Mona fick gå.
I mina ögon vore det förfärligt, om deras motvilja mot Juholt, leder till att hela partiet skadas. Men i sin ilska och saknad kanske de inte tänker så långt.
Det fullständigt sanslösa drevet efter Juholt just nu får mig att tänka på varghatande jägare. Alla bara rusar fram som ångvältar i blind ilska när de får vittring på blod.
Mycket av ilskan mot Juholt bottnar nog också i att människor, som inte är aktiva i politiken, ofta blundar för det faktum att politiker har en månadslön, som vida överstiger den egna lönen. Ilskan och misstroendet mot politiker i allmänhet har ju inte blivit mindre efter de senaste veckornas återkommande reportage om hur mycket politiker, som frivilligt lämnar sin position, får i sk pension fram till ordinarie pensionsålder, om de inte börjar ett nytt arbete.
Äntligen fick man en framstående politiker att rikta sin ilska mot.
PS. Jag har inte röstat på SAP på länge, men den här typen av drev får mig att må fruktansvärt illa.
CITAT (Red Top @ 11-10-2011, 20:07)  Om det är några som står bakom en konspiration, är det de som saknar Mona. Många inom partiet har svårt att komma över att Juholt var en av dem, som låg bakom att Mona fick gå.
I mina ögon vore det förfärligt, om deras motvilja mot Juholt, leder till att hela partiet skadas. Men i sin ilska och saknad kanske de inte tänker så långt.
Det fullständigt sanslösa drevet efter Juholt just nu får mig att tänka på varghatande jägare. Alla bara rusar fram som ångvältar i blind ilska när de får vittring på blod.
Mycket av ilskan mot Juholt bottnar nog också i att människor, som inte är aktiva i politiken, ofta blundar för det faktum att politiker har en månadslön, som vida överstiger den egna lönen. Ilskan och misstroendet mot politiker i allmänhet har ju inte blivit mindre efter de senaste veckornas återkommande reportage om hur mycket politiker, som frivilligt lämnar sin position, får i sk pension fram till ordinarie pensionsålder, om de inte börjar ett nytt arbete.
Äntligen fick man en framstående politiker att rikta sin ilska mot. PS. Jag har inte röstat på SAP på länge, men den här typen av drev får mig att må fruktansvärt illa. Kan faktiskt hålla med dig förutom att politiker vet vad dom ger sig in i och landar i regel mjukt även om fallet är högt. Men familj eller privatbostad borde vara heliga även för politiker, och förbjuden mark för media. Men uppdragets för o nackdelar, plikter o skyldigheter måste Juholt veta o inse efter så lång tid i politiken. Nu vet han det i alla fall.
Huggorm
11-10-2011, 19:42
CITAT (gnon49 @ 11-10-2011, 20:34)  Men familj eller privatbostad borde vara heliga även för politiker, och förbjuden mark för media. Men en övernattningslägenhet orättfärdigt betalad av skattebetalarna kan aldrig bli en privatsak
CITAT (Huggorm @ 11-10-2011, 20:42)  Men en övernattningslägenhet orättfärdigt betalad av skattebetalarna kan aldrig bli en privatsak Men hans radhus blev väl också belägrat, om nu någon bodde där. Som råge på allt verkar paret inte ens ha betalt hyran i tid för 4-rummaren. Tyckte mig skymta att det stod något om en påminnelseavgift på hyresavin. Små saker som skiljer en bra o dålig politiker åt.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|