Full version: Raset fortsätter
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5
Fenja
CITAT (*Stintan* @ 24-11-2011, 12:52) *
Och jag fattar inte vad alliansanhängarna får ut av att tjata om detta. Ingen kan väl tycka att det är speciellt kul.

Jag är definitivt INTE alliansanhängare (inte sosse heller)!! angry.gif Ärligt alltså, vem i himmelens frid, ska kunna lite på pajasen Juholt efter den föreställning han vägrar lägga ner nu?!!! Man brukar tala om att falla med flaggan i topp men detta torde ju blir en fundamental bottennotering...
Mvh
Fenja
Lokan
Hur kan 2000 (!) personer representera Sveriges befolkning??? g.gif
*Stintan*
CITAT (Fenja @ 24-11-2011, 16:28) *
Jag är definitivt INTE alliansanhängare (inte sosse heller)!! angry.gif Ärligt alltså, vem i himmelens frid, ska kunna lite på pajasen Juholt efter den föreställning han vägrar lägga ner nu?!!! Man brukar tala om att falla med flaggan i topp men detta torde ju blir en fundamental bottennotering...
Mvh
Fenja

Varför tar du åt dig? Finns gott om tjatiga alliansanhängare här ändå och du har väl inte deltagit speciellt mycket i politikertrådarna.
Jag kan väl ändå få tycka vad jag vill om Juholttjatet och det märkliga intresset för hans person av dem som ändå aldrig skulle rösta på sossarna.
Tycker det är dags att dom lyfter på mattan och sopar rent framför den egna dörren. Juholt är sossarnas problem och det är bara dom som bestämmer om han kan vara kvar eller inte, inte folk från andra partier och inte media heller.

CITAT (Lokan @ 24-11-2011, 17:02) *
Hur kan 2000 (!) personer representera Sveriges befolkning??? g.gif

Det har jag undrat många gånger. confused.gif
Fenja
CITAT (*Stintan* @ 24-11-2011, 17:08) *
Varför tar du åt dig? Finns gott om tjatiga alliansanhängare här ändå och du har väl inte deltagit speciellt mycket i politikertrådarna.
Jag kan väl ändå få tycka vad jag vill om Juholttjatet och det märkliga intresset för hans person av dem som ändå aldrig skulle rösta på sossarna.
Tycker det är dags att dom lyfter på mattan och sopar rent framför den egna dörren. Juholt är sossarnas problem och det är bara dom som bestämmer om han kan vara kvar eller inte, inte folk från andra partier och inte media heller.
Det har jag undrat många gånger. confused.gif

Jag tar inte åt mig, ville bara poängtera att jag inte ingår i de blås sfär giggle.gif för att urskiljningslösheten tycks vara rätt spridd i de röda lägren... Jag skulle beklaga vilket parti som helst som hade en ledare av Juholts kaliber, eller brist på kanske jag ska säga.

Sen tror jag att jag har samma rätt som du och alla andra här att skriva vad jag tycker, om det inte blivit någon sorts kvotering på bas av vem som producerar mest boskstäver som jag missat confused.gif
Mvh
Fenja
herkules
CITAT (Gossen Ruda @ 24-11-2011, 09:34) *
laugh.gif tummenupp.gif

Det är bättre att tiga och bli misstänkt för att vara en idiot än att öppna munnen och röja alla tvivel.

japp, så är det!
*Stintan*
CITAT (Fenja @ 24-11-2011, 17:26) *
Jag tar inte åt mig, ville bara poängtera att jag inte ingår i de blås sfär giggle.gif för att urskiljningslösheten tycks vara rätt spridd i de röda lägren... Jag skulle beklaga vilket parti som helst som hade en ledare av Juholts kaliber, eller brist på kanske jag ska säga.

Sen tror jag att jag har samma rätt som du och alla andra här att skriva vad jag tycker, om det inte blivit någon sorts kvotering på bas av vem som producerar mest boskstäver som jag missat confused.gif
Mvh
Fenja

Självklart har vi alla lika stor rätt att skriva vad vi tycker men det var mig du citerade av någon anledning.
smuleborg
Som skrivet, V och MP kommer att ta andelar.

"Högersossar" till SD?

CITAT (Red Top @ 24-11-2011, 14:21) *
Om ens enda våta dröm är att leva i en diktatur, då ska man rösta på moderaterna. wink.gif

Du har en stor poäng här, i betydelsen att vi måste ha ett starkt alternativ till alliansen.

För demokratin. För den politiska/samhälliga utvecklingen.
Gita
Nu tycks dock äntligen Juholt fått en bundsförvant.
Jimmy Åkesson lovordade honom ordentligt i morgonens TV-intervju.
Gita
*Stintan*
CITAT (Gita @ 25-11-2011, 11:42) *
Nu tycks dock äntligen Juholt fått en bundsförvant.
Jimmy Åkesson lovordade honom ordentligt i morgonens TV-intervju.
Gita

Man hör tydligen det man vill höra wink.gif
Gita
CITAT (Anma @ 22-11-2011, 21:22) *
1998 var V Sveriges tredje största parti med 12%. Bara en sån sak.

Ja,det visar väl om något hur viktig partiledaren är?
Gita
Red Top
CITAT (*Stintan* @ 25-11-2011, 11:47) *

Helt klart gör man det!

För den som är intresserad finns intervjun att se och lyssna på här: http://svtplay.se/v/2617723/gomorron_sveri..._jimmie_akesson
malarmaster
CITAT (Red Top @ 25-11-2011, 12:08) *
Helt klart gör man det!

För den som är intresserad finns intervjun att se och lyssna på här: http://svtplay.se/v/2617723/gomorron_sveri..._jimmie_akesson

intressant utveckling,åkesson är helt klart mer fientlig till reinfeldt o kan tänka sig fälla regeringen om det kommer till en avgörande fråga o stötta juholt. tror knappast att juholt uppskattar den gesten men ger ett litet manöverutrymme mot reinfeldt om o när det kommer en chans. Ulf
Blomstertanten
CITAT (*Stintan* @ 25-11-2011, 11:47) *

Funderar på om vi lyssnat på nåt helt annat än Gita unsure.gif
aanderss
heja alliansen
Gita
CITAT (Blomstertanten @ 25-11-2011, 14:27) *
Funderar på om vi lyssnat på nåt helt annat än Gita unsure.gif

Ja man kan ju fundera på om vi lever i samma värld/verklighet .
Gita
malarmaster
nu har sd haft sitt landsmöte o tagit ett nytt program som åtminstone på papperet ska få dem att framstå som mer lika de andra partierna.
lyssnar man på åkessons tal där han skäller på alliansregeringen o särskilt reinfeldt samtidigt som man tar del av deras sociala program förstår man att här är röstfiske vänsterut.
skall bli intressant att se hur de agerar i riksdagen framöver,media bevakningen i tv har alldeles säkert gynnat dem. Ulf
gnon49
CITAT (malarmaster @ 26-11-2011, 20:11) *
nu har sd haft sitt landsmöte o tagit ett nytt program som åtminstone på papperet ska få dem att framstå som mer lika de andra partierna.
lyssnar man på åkessons tal där han skäller på alliansregeringen o särskilt reinfeldt samtidigt som man tar del av deras sociala program förstår man att här är röstfiske vänsterut.
skall bli intressant att se hur de agerar i riksdagen framöver,media bevakningen i tv har alldeles säkert gynnat dem. Ulf

Ja det var hemskt vad grätten han var på Reinfeldt. Skälet kanske är att regeringen får igenom det mesta utan SD:s stöd. För det mesta får man ju stöd av S eller MP. Kan Reinfeldt motvilja mot SD ha att göra med hans ursprung kanske. Hans förfader var väl svart läste jag någonstans.
Motti
Någon gång framöver blir alla partier tvingade att ta en diskution med SD för märk mina ord om de inte gör de så kommer SD att växa ännu mer till nästa val ,de är ju större än vänstern så pass upp ta diskutionen den som alla vill ha .
Fenja
Oooops-han-gjorde-det-igen-och-igen-och-igen
Mvh
Fenja
Red Top
CITAT (gnon49 @ 26-11-2011, 22:05) *
Ja det var hemskt vad grätten han var på Reinfeldt. Skälet kanske är att regeringen får igenom det mesta utan SD:s stöd. För det mesta får man ju stöd av S eller MP. Kan Reinfeldt motvilja mot SD ha att göra med hans ursprung kanske. Hans förfader var väl svart läste jag någonstans.

Vad i allsin dar grundar du det påståendet på??

Hittills har ju SD varit stödparti för alliansen, så Åkessons grättenhet på Reinfeld är nog mest ett spel för gallerierna/väljarna. Åkesson liksom de flesta andra partiledare är bara ute efter makt, egen makt.

[attachment=66365:th_KneelSuckers.gif]
malarmaster
CITAT (Red Top @ 27-11-2011, 01:02) *
Vad i allsin dar grundar du det påståendet på??

Hittills har ju SD varit stödparti för alliansen, så Åkessons grättenhet på Reinfeld är nog mest ett spel för gallerierna/väljarna. Åkesson liksom de flesta andra partiledare är bara ute efter makt, egen makt.

[attachment=66365:th_KneelSuckers.gif]

vitsen med ett parti/partiledare är väl just att ha makt,till att påverka o förändra samhället i den riktning som medlemmarna vill.Ju fler medlemmar/väljare desto större chans att kunna påverka.
Helst skall man försöka uppnå egen majoritet så man kan föra sin politik fullt ut,det är numera föga troligt att ett parti kan uppnå det,det finns många viljor i samhället.Nu gäller det istället att samarbeta o kompromissa likt alliansen inom sitt block.vi har idag en minoritetsregering ,det innebär att regeringspolitiken inte kan föras fullt ut,något som motståndarna säkert tycker är bra,men som gör regerandet lite stympat .något som kan inverka negativt på utvecklingen. Ulf
*Stintan*
CITAT (malarmaster @ 27-11-2011, 11:37) *
vitsen med ett parti/partiledare är väl just att ha makt,till att påverka o förändra samhället i den riktning som medlemmarna vill.Ju fler medlemmar/väljare desto större chans att kunna påverka.
Helst skall man försöka uppnå egen majoritet så man kan föra sin politik fullt ut,det är numera föga troligt att ett parti kan uppnå det,det finns många viljor i samhället.Nu gäller det istället att samarbeta o kompromissa likt alliansen inom sitt block.vi har idag en minoritetsregering ,det innebär att regeringspolitiken inte kan föras fullt ut,något som motståndarna säkert tycker är bra,men som gör regerandet lite stympat .något som kan inverka negativt på utvecklingen. Ulf

Jag skulle nog vilja påstå att det är en jäkla tur att det är en minoritetsregering vi har. Alliansen som majoritetsregering hade varit en katastrof!
Vippan
Surt för sossarna

http://www.expressen.se/nyheter/1.2634277/...for-juholt-igen
Gita
Jag skulle inte bli förvånad om socialdemokraterna kommer att splittras och bli två partiet, klyftan mellan vänsterfalangen (Juholtarna)´och övriga verkar i det närmaste oöverbryggbar.
Gita
Huggorm
CITAT (Gita @ 27-11-2011, 21:27) *
Jag skulle inte bli förvånad om socialdemokraterna kommer att splittras och bli två partiet, klyftan mellan vänsterfalangen (Juholtarna)´och övriga verkar i det närmaste oöverbryggbar.
Gita

Det där är något ganska speciellt för sossarna och deras anhängare. De verkar anse att det endast finns ett tänkbart parti, och om man sedan inte är nöjd med den politik som förs så röstar man inte på något annat parti, utan försöker förmå partiet med stort P att ändra riktning i stället. Särskilt de äldre väljarna verkar vara sådana, vänstersossar vill fortfarande bara rösta på sossarna fast vänsterpartiet kanske bättre stämmer med deras åsikter och högersossar vägrar rösta på moderaterna trots att de samtycker i de flesta frågor. Resultatet blir ett parti där det strids internt och ingen gemensam riktning verkar finnas.
malarmaster
nu har sifo kommit med en undersökning ang. trovärdighet avseende ekonomi,välfärd,regeringsduglighet o sysselsättning. Sossarna gjorde inte så bra ifrån sig.
Kan bara gratulera Alliansen o Reinfeldt/Borg för att så totalt hjärntvättat o lurat svenska folket yaay.gif .
Kan inte sossarna sno deras reklambyrå? de måste vara något extra.
Men förhoppningsvis nyktrar svenskarna till lagom till nästa val så de kan plocka rätt valsedlar.

Juholt var i växjö o träffade sympatisörer,lokaltidningen skrev att juholt lovade återställa välfärden,skolan o krafttag skulle tas mot arbetslösheten. Tidningen nämde inget om ifall juholt talade om hur det skulle bekostas. Pagrotsky sa i nyheterna imorse att höja skatter gick inte annat än vissa punktskatter. Skulle vara kul o veta vem som är partiledare o vilket programförslag man skall lyssna på,är pagrotsky deras ekonomiske talesman eller representant för någon falang?Var tog waidelich vägen? Ulf
Gossen Ruda
Det blir säkert ändring om och när Sahlin & co med media som lydiga redskap slutar baktala och sprida rykten om Juholt. Hon bäddade själv för raset genom samarbetet med MP. Det fick MIG att tveka.
Huggorm
CITAT (Gossen Ruda @ 30-11-2011, 20:05) *
Det blir säkert ändring om och när Sahlin & co med media som lydiga redskap slutar baktala och sprida rykten om Juholt. Hon bäddade själv för raset genom samarbetet med MP. Det fick MIG att tveka.

Men enligt SVT:s nyheter nu ikväll så anser ju även MP att alliansen har en bättre politik än S nu. Så nu behöver du bara dela ditt parti med vänsterpartiet wink.gif
Gita
CITAT (Huggorm @ 30-11-2011, 20:24) *
Men enligt SVT:s nyheter nu ikväll så anser ju även MP att alliansen har en bättre politik än S nu. Så nu behöver du bara dela ditt parti med vänsterpartiet wink.gif

Ännu mera tänkvärt är väl att inte ens hälften av LO-medlemmarna stöder S längre.......Frågan man kan ställa sig är väl vem man anser sig representera. Dagens medborgare vill bli sedd som en individ, inte som en del av ett likformigt kollektiv, visst vill man känna grupptillhörighet, men till vilken grupp man vill höra växlar nog vanligen över tid.
Gita
gnon49
CITAT (Huggorm @ 30-11-2011, 20:24) *

Ja det verkar som alliansen tar hem segern i alla grenar enl undersökningen. Även S paradgrenar som arbete o välfärd. Juholt har ett starkt stöd säger han men distrikt o lokalavdelningar avgör ju inte val, utan väljare utanför S-sfären måste övertygas. Och det stödet finns ju inte just nu. Men det starka stöd alliansen just nu har är ju inte hugget i sten. Skulle S få en ny partiledare kan vad som helst hända. Då kan det bli fajt igen.
Huggorm
CITAT (gnon49 @ 30-11-2011, 21:27) *
Ja det verkar som alliansen tar hem segern i alla grenar enl undersökningen. Även S paradgrenar som arbete o välfärd. Juholt har ett starkt stöd säger han men distrikt o lokalavdelningar avgör ju inte val, utan väljare utanför S-sfären måste övertygas. Och det stödet finns ju inte just nu. Men det starka stöd alliansen just nu har är ju inte hugget i sten. Skulle S få en ny partiledare kan vad som helst hända. Då kan det bli fajt igen.

Kanske det är vad Pagrotsky håller på med nu, en offensiv för att ta ledarposten?
gnon49
CITAT (Huggorm @ 30-11-2011, 21:31) *
Kanske det är vad Pagrotsky håller på med nu, en offensiv för att ta ledarposten?

Ja han är en rutinerad räv. En stark person också. Tog inte han en fajt med Persson om en fråga, en gång i tiden. Verkar sympatisk.
Gossen Ruda
Vi får se vad Hr Juholt kan åstakomma i framtiden, bara han slipper tjuvnypen bakifrån. Det är dock ett tecken på öppenheten inom S att man hör kritiken, hos M viner partipiskan enligt samstämmiga uppgifter. Tråkigt bara att kritiken framförs via media men det säger dock en del om de som klagar. Till skillnad från många andra ser jag kvaliteten hos Juholt men då måste man kunna filtrera bort skitsnacket och lögnerna som sprids bakom ryggen på honom. Fast även jag ser en del brister men han lär väl sig. Bara vi slipper alliansen i framtiden. Jag vill dock återigen påpeka att jag är inte S-märkt, bara anti-M.
Gita
CITAT (Huggorm @ 30-11-2011, 21:31) *

Ja, han skulle naturligtvis höja nivån i den politiska debatten rejält, Han är intelligent, väldigt karismatisk och har dessutom en sund syn på ekonomi och skattefrågor.
Men kommer vänsterfalangen inom partiet att acceptera honom, han står ju så långt till höger som överhuvudtaget är möjligt för att fortfarande kalla sig socialdemokrat. Och så är han ju rik som ett troll med ett stort aktieinnehav som väl kan vara ett problem för en del.
Men ja, nog skulle debatten bli betydligt roligare under hans ledning.
Gita
Fenja
Vacklande förtroende
Mvh
Fenja
Vippan
Förtroendet för Juholt är värkligen rekordlågt värre än Sahlin,att det krisar i sossarna är det väl ingen som kan förneka,,jo möjligtvis Juholt själv.
Huggorm
Enda orosmolnet är att det är så långt till nästa val
Gossen Ruda
CITAT (Huggorm @ 01-12-2011, 11:56) *
Enda orosmolnet är att det är så långt till nästa val

Jo, det finns gott om tid att komma igen och förpassa alliansen till historien. laugh.gif
Blomstertanten
CITAT (Fenja @ 01-12-2011, 10:07) *

" Österberg: Så trött på att misstolkas
Sven-Erik Österberg har förtroende för Håkan Juholt. Det vill han göra klart när spekulationerna kring förtroendet för partiledaren åter tagit fart.
- Jag är så trött på att misstolkas, säger den förre S-ministern dagen efter det omtalade framträdandet i Aktuellt.

Det var i gårdagens aktuellt som den tidigare S-ministern Sven-Erik Österberg hänvisade till det verkställande utskottet (VU) – där han själv ingår – på frågan om han har förtroende för Håkan Juholt.
- Verkställande utskottet, vilket jag ingår i, har gett Håkan Juholt ett förtroende och det är det som gäller, svarade Österberg.

Liknande svar
Tidigare har även Thomas Östros svarat på liknande frågor med hänvisning till VU. Svaret fick därför fart på spekulationerna: Har Sven-Erik Österberg verkligen förtroende för partiledaren? Nu ryter Österberg ifrån.
- Jag är så trött på att misstolkas. Jag är så trött på spekulationerna, säger han till TT.
- Om jag säger att VU, i vilket jag ingår, har uttalat sitt förtroende så gäller det givetvis också mig själv. Jag har ju varit med och fattat beslutet.

Absurt
Han tycker att det är absurt att kunna tolka det på något annat sätt.
- Det är viktigt att vi som kollektiv fattat beslutet. Det ger en styrka, säger han."
Österberg: Så trött på att misstolkas

Jag begriper inte hur man kan tolka detta på något annat vis! sleep.gif Håller med Österberg om att det är absurt!
malarmaster
problemet när man kommer med politikersvar är just att det går att tolka på olika vis.
på frågan om ö har förtroende för j bör han ha svarat ja om han menat det. att vu (i vilket han ingår) har förtroende för j är ju inte samma sak, det finns säkert ledamöter som har annan åsikt men de är nog i minoritet eftersom juholt är kvar. påpekas bör också att vid deras långa möte med juholt när det stormades som värst var juholt ombedd att avgå av vu men vägrade med hänvisning att han var vald av kongressen o bara kan bytas ut av den, vilket är helt riktigt.
Kan man inte lämna ärliga svar på en rak fråga får man väl bli trött på tolkningar då. Ulf
Bengalow
Ja, tolkning är ju en "gissning" som passar en själv. Ungefär som när det frågas om tapetsering av vardagsrum...
malarmaster
CITAT (Bengalow @ 01-12-2011, 15:43) *
Ja, tolkning är ju en "gissning" som passar en själv. Ungefär som när det frågas om tapetsering av vardagsrum...

just det,det gäller ju att ge svar så misstolkningar undvikes,nog så svårt när man aldrig säger ja eller nej på frågor. vad det har med tapetsering att göra förstår jag inte,som man frågar får man svar. Ulf
Huggorm
Som sagt, kan man inte ge ett rakt svar på en enkel fråga så får man finna sig i att blir feltolkad. Men är han verkligen feltolkad, eller har han bara i efterhand fått order från partiet att hävda det? Splittringen inom partiet ser ju inget vidare ut inför väljarna.
Cacki
CITAT (Huggorm @ 01-12-2011, 17:18) *
Som sagt, kan man inte ge ett rakt svar på en enkel fråga så får man finna sig i att blir feltolkad. Men är han verkligen feltolkad, eller har han bara i efterhand fått order från partiet att hävda det? Splittringen inom partiet ser ju inget vidare ut inför väljarna.

He he, här spekuleras det fortfarande hej vilt ser jag... crazy.gif
gnon49
Att uttala sig med försiktighet o lite tvetydlighet är att inte riskera hamna i förlorande lag. Vet man inte med säkerhet utgången av den tvekamp som pågår inom S uttalar man sig säkert med största försiktighet. Annars kan man hamna ute i kylan och politikerkarriären är över. Utelämnar man ordet "jag" när det gäller förtroende så har man garderat sig lite i alla fall. VU går ju inte att sparka ut.
Gita
CITAT (gnon49 @ 01-12-2011, 18:08) *
Att uttala sig med försiktighet o lite tvetydlighet är att inte riskera hamna i förlorande lag. Vet man inte med säkerhet utgången av den tvekamp som pågår inom S uttalar man sig säkert med största försiktighet. Annars kan man hamna ute i kylan och politikerkarriären är över. Utelämnar man ordet "jag" när det gäller förtroende så har man garderat sig lite i alla fall. VU går ju inte att sparka ut.

Fast risken med denna "försiktighet", dessa tvetydiga uttalande öppna för vilken tolkning som helst är väl att man tappar väljarnas förtroende. Alla, dvs, hela partiet blir då förlorare. Det är väl det vi ser just nu, eller hur?
Gita
gnon49
CITAT (Gita @ 01-12-2011, 20:07) *
Fast risken med denna "försiktighet", dessa tvetydiga uttalande öppna för vilken tolkning som helst är väl att man tappar väljarnas förtroende. Alla, dvs, hela partiet blir då förlorare. Det är väl det vi ser just nu, eller hur?
Gita

Så är det säkerligen. Siffrorna talar sitt tydliga språk. Decembermätningen avseende stödet för S skall bli intressant att ta del av. Det stora stöd Juholt säger sig ha måste ju någon gång återspegla sig i en väljarundersökning för att få trovärdighet.
Gossen Ruda
CITAT (gnon49 @ 01-12-2011, 21:20) *
Så är det säkerligen. Siffrorna talar sitt tydliga språk. Decembermätningen avseende stödet för S skall bli intressant att ta del av. Det stora stöd Juholt säger sig ha måste ju någon gång återspegla sig i en väljarundersökning för att få trovärdighet.

Det räcker med att vinna valet om knappt tre(3) år.
Motti
Det tror jag är en utiopi att sossarna eller vänstern skulle vinna nästa val inte en chans ! i så fall måste det hända något väldigt drastiskt .De borgeliga har sköt ekonomin så exemplariskt så att det vore galenskap att byta regering i det läget .Tack vare de borgeliga och Anders Borg har vi klarat oss helskinnade ur Europakrisen och kronan är starkare än någonsin ,vem skulle vilja byta ut det nu mot en massa skattehöjningar mm ?Föresten så har egna företagare nu mer bara en karensdag i sjukförsäkringen så allt regeringen gör gynnar inte företag och höginkomstagare de tänker på allas väl .
Gossen Ruda
Kronan är INTE stark, värdet åker jojo upp och ner beroende på hur omvärlden ser ut.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon