Sidor: 1, 2, 3, 4
andersen
Jonas Sjöstedt blir bra som partiledare för vänstern. Han kan nog bli lika bra som Lars werner,tror att dagens unga är trötta på kapitalets baksidor, där det bara handlar om att maximera vinsten.
Huggorm
De skulle ha valt Rossana Dinamarca i stället, hon är mycket snyggare. Sånt ger röster.
andersen
CITAT (Huggorm @ 06-01-2012, 12:09) *
De skulle ha valt Rossana Dinamarca i stället, hon är mycket snyggare. Sånt ger röster.

Då går ju alla partiledarna bort.
Aqvakul
Jonas är lugn och sansad, ett bra val!
Blomstertanten
CITAT (Huggorm @ 06-01-2012, 12:09) *

För det första så är Jonas snyggast!!
Men vem röstar efter om partiets ledare är snygg eller inte????? Att överhuvudtaget låta bli att rösta på ett parti utifrån vem som är partiledare verkar för mej inte riktigt vettigt (Idiotiskt för att uttrycka mej ärligt), det som borde spela roll är väl partiets idiologi och politik sleep.gif

Men jag är jätteglad för jag tror att Jonas Sjöstedt kan framföra Vänsterpartiets politik på ett alldeles utmärkt sätt!
Gossen Ruda
Han kan nog locka en hel del väljare, särsklit de på kvinnosidan som tycker han är snygg. Att han skulle kunna dränera S som högerflygeln säkert hoppas på är synnerligen tveksamt. Varje parti har sina kärnväljare som sällan byter parti och där är S nere just nu. De är okänsliga för mediastormar och röstar med hjärtat. Sen finns det en stor grupp som flyter omkring lite på måfå och de kan säkert attraheras av V nu, Ohly har snarast skrämt bort dem. Resultatet kan bli att vänstersidan ökar vilket kan hjälpa S. Framtiden blir spännande, helt klart är det att C har knappast blivit hjälpt av ledarbytet. Vad skitsnackandet i KD har för betydelse återstår att se. Nu var jag lite inne på allmän politik, hoppas TS ursäktar. smile.gif
Gunilla T
Det var ett bra val! En sympatisk framtoning, påläst och erfaren och naturligtvis gläds min gröna själ av att här finns ett genuint intresse för miljöfrågor. Jag hoppas han kommer att sätta press på miljöpartiet så de vågar återgå till det radikala parti de en gång var.
gnon49
skall bli intressant att se vilken politik Sjöstedt tänker driva som partiledare. Upplever honom som ganska "liberal" jämfört med Ohly. Kanske det kan locka en del väljare. Att det är S som i så fall får släppa till väljare är nog ingen alltför vild gissning. Sköter han sina kort kan Juholt få en svår rival om marginalväljarna på vänsterkanten. Nästa väljarbarometer skall bli intressant att läsa.
Gossen Ruda
Jag anade lite av den analysen, jag håller som sagt inte med. laugh.gif
Gita
Ett väntat och bra val. Som jag sa i den andra tråden kommer V säkerligen att sno över en del vänstersossar men att det blir någon förskjutning mellan blocken är mindre troligt.
Gita
Gossen Ruda
Jag försöker analysera, andra önskedrömmer. biggrin.gif Nog om detta från mig. Vi får se hur utvecklingen löper.
Gita
CITAT (Gossen Ruda @ 06-01-2012, 14:56) *
Jag försöker analysera, andra önskedrömmer. biggrin.gif Nog om detta från mig. Vi får se hur utvecklingen löper.

Kanhända är det så att du försöker analysera, men tror du verkligen på allvar att V kommer att ta väljare från allianspartierna. Det tror inte jag.
gita
Gita
CITAT (Blomstertanten @ 06-01-2012, 13:53) *
För det första så är Jonas snyggast!!
Men vem röstar efter om partiets ledare är snygg eller inte????? Att överhuvudtaget låta bli att rösta på ett parti utifrån vem som är partiledare verkar för mej inte riktigt vettigt (Idiotiskt för att uttrycka mej ärligt), det som borde spela roll är väl partiets idiologi och politik sleep.gif

Men jag är jätteglad för jag tror att Jonas Sjöstedt kan framföra Vänsterpartiets politik på ett alldeles utmärkt sätt!

Att Jonas är snygg det kan jag hålla med om, men det hjälper kanske inte så långt för det är ju trots allt precis som du säger ett partis politik man röstar på.
När det gäller de största partierna(moderaterna och sossarna)så tror jag partiledaren har större betydelse eftersom man då ju också röstar fram hela folkets statsminister och i och med det ställer större krav på personen i fråga.
Gita
merlin68
Nu får man bara hoppas att Jonas inte har en massa "lik i garderoben" som Juholt....Journalisterna har ju blivit snabba på att luska ut alla dumheter politikerna har gjort ohmy.gif
Annars tror jag att det var ett bra val fast jag tycker att även Rossana hade gjort ett bra jobb!l
Anma
Helt allvarligt tror jag att det finns en del folk som röstar på utseende. I alla fall delvis. Så cynisk är jag.
Gossen Ruda
CITAT (Anma @ 06-01-2012, 16:58) *
Helt allvarligt tror jag att det finns en del folk som röstar på utseende. I alla fall delvis. Så cynisk är jag.

Självfallet är det så. Alla minns väl Westerbergeffekten.
Huggorm
CITAT (Gossen Ruda @ 06-01-2012, 17:08) *
Självfallet är det så. Alla minns väl Westerbergeffekten.

Eller Juholteffekten biggrin.gif
Gossen Ruda
CITAT (Huggorm @ 06-01-2012, 17:14) *
Eller Juholteffekten biggrin.gif

Visst. S steg från runt 30 till 35 % innan mediadrevet startade. Utan att han behövde göra speciellt mycket.
Gita
CITAT (Anma @ 06-01-2012, 16:58) *

Litegrann är det nog så, eller snarare karisma än utseende. Vi minns väl alla Gudrun Schyman som trots skandaler och snesteg var väldigt populär även utanför sitt eget parti. Men så stor betydelse att man helt byter värderingar tror jag inte att det har.
Undrar lite hur läget varit om t.ex. Bodström blivit s-ledare , förutom att han är snygg är han ju en person som den stora medelklassen kan identifiera sig med/ känna igen sig /känna respekt för. Just att kunna känna igen sig själv i den som man väljer som sin företrädare tror jag är viktigt. Därför är Juholt totalt omöjlig för vem i all världen vill känna igen sig i honom.
Gita

CITAT (Gossen Ruda @ 06-01-2012, 18:19) *
Visst. S steg från runt 30 till 35 % innan mediadrevet startade. Utan att han behövde göra speciellt mycket.

Nja, det gällde väl en enda mätning, eller hur? Det kan man knappast kalla en trend eller ett trenbrott.
Gita
Anma
CITAT (Gita @ 06-01-2012, 18:32) *
Nja, det gällde väl en enda mätning, eller hur? Det kan man knappast kalla en trend eller ett trenbrott.
Gita

Det var inte bara en enda mätning. En enda scb-mätning var det i för sig, men det beror på att de kommer halvårsvis och det hanns bara med ett där emellan.
Huggorm
CITAT (Gita @ 06-01-2012, 18:32) *
Litegrann är det nog så, eller snarare karisma än utseende. Vi minns väl alla Gudrun Schyman som trots skandaler och snesteg var väldigt populär även utanför sitt eget parti. Men så stor betydelse att man helt byter värderingar tror jag inte att det har.
Undrar lite hur läget varit om t.ex. Bodström blivit s-ledare , förutom att han är snygg är han ju en person som den stora medelklassen kan identifiera sig med/ känna igen sig /känna respekt för. Just att kunna känna igen sig själv i den som man väljer som sin företrädare tror jag är viktigt. Därför är Juholt totalt omöjlig för vem i all världen vill känna igen sig i honom.
Gita
Gita

Jag tror fler kan känna igen sig i Juholt faktiskt, särskilt bland sossarnas kärnväljare. Han ser ju ut som en vanlig arbetare. Bodström är ju advokat och brat, han kan säkert attrahera kvinnorna men få män kan känna igen sig i honom

Fast det har ju inte med Jonas Sjöstedt att göra
Gita
CITAT (Huggorm @ 06-01-2012, 18:43) *
Jag tror fler kan känna igen sig i Juholt faktiskt, särskilt bland sossarnas kärnväljare. Han ser ju ut som en vanlig arbetare. Bodström är ju advokat och brat, han kan säkert attrahera kvinnorna men få män kan känna igen sig i honom

Fast det har ju inte med Jonas Sjöstedt att göra

Men det är ju i den relativt välutbildade medelklassen den största delen väljare finns och Bodström är en del av den. Den traditionelle jobbaren, dvs. det du kallar sossarnas kärnväljare är däremot en snabbt krympande grupp.
Och jag tycker nog att det har med Sjöstedt att göra för han representerar väl samma typ som Bodström. Medel- eller övre medelklass, högutbildad, hustrun dipolomat osv.
Gita
malarmaster
CITAT (Gita @ 06-01-2012, 18:56) *
Men det är ju i den relativt välutbildade medelklassen den största delen väljare finns och Bodström är en del av den. Den traditionelle jobbaren, dvs. det du kallar sossarnas kärnväljare är däremot en snabbt krympande grupp.
Och jag tycker nog att det har med Sjöstedt att göra för han representerar väl samma typ som Bodström. Medel- eller övre medelklass, högutbildad, hustrun dipolomat osv.
Gita

men åsikterna/politiken är knappast medelklass utan vänsterpolitik som knappast attraherar den gruppen.
Bodström är väl en högersosse( i den mån han är sosse?) och den nischen har ju moderaterna mutat in.
dock skall det bli intressant att se hur vänsterns nya deal med miljöpolitik kommer att se ut,mp lär inte gilla konkuransen. för min del må de gärna ta röster från mp,de börjar bli oroväckande stora. ulf
*Stintan*
CITAT (malarmaster @ 06-01-2012, 21:26) *
men åsikterna/politiken är knappast medelklass utan vänsterpolitik som knappast attraherar den gruppen.
Bodström är väl en högersosse( i den mån han är sosse?) och den nischen har ju moderaterna mutat in.
dock skall det bli intressant att se hur vänsterns nya deal med miljöpolitik kommer att se ut,mp lär inte gilla konkuransen. för min del må de gärna ta röster från mp,de börjar bli oroväckande stora. ulf

Som om det inte finns både välutbildade och medelklassfolk som är vänsterpartister. Lever ni kvar i 50-talet? Eller är ni för unga för att ha hört talas om vänstervågen i slutet av 60-talet och början av 70-talet? Med Jonas Sjöstedt vid rodret ska nog inte något annat parti känna sig för säkra på att inte förlora väljare till vänstern!
Huggorm
Om jag förstår rätt vill Jonas Sjöstedt förbjuda bemanningsföretag. Vart skall jag då jobba, jag som inte klarar mig utan deras flexibla arbetstider? Att jobba 7-16 fem dagar i veckan, ledig industrisemester år ut och år in är totalt otänkbart för mig. Jag vill jobba intensivt i perioder, och då funkar det bara att bli uthyrd till företag som behöver mer arbetskraft en begränsad period.

CITAT (*Stintan* @ 06-01-2012, 22:03) *
Som om det inte finns både välutbildade och medelklassfolk som är vänsterpartister. Lever ni kvar i 50-talet? Eller är ni för unga för att ha hört talas om vänstervågen i slutet av 60-talet och början av 70-talet? Med Jonas Sjöstedt vid rodret ska nog inte något annat parti känna sig för säkra på att inte förlora väljare till vänstern!

Många, många som var med i 68-vänstern har glidit ett eller flera steg åt höger sedan dess. De växte väll helt enkelt upp och mognade lite.
Gita
CITAT (malarmaster @ 06-01-2012, 21:26) *

Kan väl inte säga emot men tror ju att sossarna om de någonsin skall "komma tillbaka" måste föra en politik mera riktad mot mitten där det stora flertalet väljare finns. Lätt blir det inte eftersom moderaterna förstått detta sedan länge och också förmått att ändra sin politik på ett lyckat sätt.
Jag tror också att S blir tvingade till att välja en partiledare som mera talar till just mittenväljarna, någon som de kan känna igen sig i och som de kan respektera.
Klasskamp och slagordspolitik (med darr på rösten) är sedan länge passé, det är jag ganska säker på.
Gita
Gita
CITAT (Huggorm @ 06-01-2012, 22:09) *
Om jag förstår rätt vill Jonas Sjöstedt förbjuda bemanningsföretag. Vart skall jag då jobba, jag som inte klarar mig utan deras flexibla arbetstider? Att jobba 7-16 fem dagar i veckan, ledig industrisemester år ut och år in är totalt otänkbart för mig. Jag vill jobba intensivt i perioder, och då funkar det bara att bli uthyrd till företag som behöver mer arbetskraft en begränsad period.
Många, många som var med i 68-vänstern har glidit ett eller flera steg åt höger sedan dess. De växte väll helt enkelt upp och mognade lite.

Det är väl fåfängt att tro att det som fungerade 1968 skulle fungera i en totalt annorlunda omvärld 2012.
Sen finns/fanns det väl ett och annat "fornminne" som envist har vägrat att ta avstånd från t.ex. Pol Pot-regimen
(typ Jan Myrdal och Sara Lidman).
Gita
P.s Att vilja förbjuda bemanningsföretag är nog inget framgångsrecept. D.s
*Stintan*
CITAT (Huggorm @ 06-01-2012, 22:09) *

Trams! Företagen som behöver mer arbetskraft en begränsad period existerar väl även utan bemanningsföretag så dom kan väl anställa folk direkt. Det har man ju kunnat göra förr så varför skulle inte det gå?

Det är hur som helst länge sen vänstern bara var ett utpräglat arbetarparti.
Jag tycker att du ska sluta med dina nedlåtande efterslängar mad.gif Din attityd tyder då inte på varken mognad eller vuxenhet.
malarmaster
CITAT (*Stintan* @ 06-01-2012, 22:03) *

visst finns det vänsterpartister som är medelklass o välutbildade,lika som att det finns outbildade arbetare i moderaterna.
men sedan glömmer du bort tidsandan som fanns på 60-70-talen,det var vänster i hela världen,vietnamkrig,järnridå m.m. i sverige fanns fortfarande industrisamhället och sverige byggdes fortfarande.medelklassen var inte så stor.
nu är tidsandan en helt annan,det forna öst har blivit demokratiskt (nåja,med ett par undantag) ,industrisamhället är omvandlat i stora delar till tjänste o handelssamhälle,folk i allmänhet har bättre utbildning o kräver jobb och löner i förhållande till det,med andra ord växer medelklassen på bekostnad av arbetarklassen ( om man nu skall använda den terminologin) och de har generellt en borgerlig syn på tillvaron.jag tror säkert att v kan attrahera nya väljare förutsatt att de liksom sossarna moderniserar sin syn på politiken,vilket jag tror kommer att hända i vänsterpartiets fall,sossarna tvivlar jag på kommer att klara det.men någon strömmning av väljare från alliansen till vänster tror jag inte på,därtill är skillnaden i politik för stor.givetvis finns det en grupp väljare som står mitt emellan som går att påverka och det är dem man slåss om.men i huvudsak är det väljarna i mp,s som vänstern har lättast att plocka till sig och det kan bli så.huruvida det ändrar maktbalansen mellan alliansen o oppositionen återstår att se.det hänger mest på om sossarna vaknar och tar sig samman och det hänger mest på deras partiledare,ny eller sittande.
nu är jag mest nyfiken på vänsterns nya politik. Ulf
Huggorm
CITAT (*Stintan* @ 06-01-2012, 22:29) *
Trams! Företagen som behöver mer arbetskraft en begränsad period existerar väl även utan bemanningsföretag så dom kan väl anställa folk direkt. Det har man ju kunnat göra förr så varför skulle inte det gå?

Det är hur som helst länge sen vänstern bara var ett utpräglat arbetarparti.
Jag tycker att du ska sluta med dina nedlåtande efterslängar mad.gif Din attityd tyder då inte på varken mognad eller vuxenhet.

Jag har absolut inte påstått att vänsterpartiet är något utpräglat arbetarparti. Jag skulle snarare tro att de har den lägsta andelen förvärvsarbetande av alla partier.

Hur smidigt är det för företag att anställa någon för två månaders jobb med allt vad det innebär av anställningsintervjuer och pappersskrivande? Nej, jag tycker bemanningsföretagen är idealiska.
Överbölingen
Skönheten bedrar. Så snart jag upptäckte urbaniseringssträvandena hos MP så var inte längre Maria W något att ha. Däremot är hon en av de bästa poliker vi haft i landet. Men det har ju inget med politik att göra, det är en yrkesskada eller d:o skicklighet vad man nu vill kalla det.
*Stintan*
Malarmäster, man vet aldrig...det kan komma en ny vänstervåg. Vänstern har ju dessutom som mål att hamna i regeringsställning så kanske det här partiledarbytet bidrar till att det blir en ny allianskonstellation på vänsterflanken.

Huggorm, nu var det ju inte fråga om vad du tycker är idealiskt utan om att Sjöstedt ville förbjuda bemanningsföretagen, vilket jag måste ha missat. Du påstod att det inte skulle funka utan bemanningsföretag vilket det naturligtvis visst kan.
Har du några som helst belägg för att Vp skulle ha lägsta andelen förvärvsarbetande av alla partier eller är det återigen bara något du slängde ur dig?
Tapio
Halaj!

Ööhh, jag som inte har sån koll på politiken som många här; varför sker det ett partiledarbyte egentligen? Jag gillar Ohly. Abdikerar han eller är han bortmanövererad?
Satt i bilen igår och lyssnade på P1 där de intervjuade Rossana. Hon lät oerfaren. Kaxig och skinn på näsan men ändå…alliansen kommer att äta henne till frukost i debatterna.

//T/som lyssnar på för full hals med nynningen, tråden till ära:
http://www.youtube.com/watch?v=YfPV05CQMPE
Huggorm
CITAT (*Stintan* @ 06-01-2012, 23:14) *
Huggorm, nu var det ju inte fråga om vad du tycker är idealiskt utan om att Sjöstedt ville förbjuda bemanningsföretagen, vilket jag måste ha missat. Du påstod att det inte skulle funka utan bemanningsföretag vilket det naturligtvis visst kan.
Har du några som helst belägg för att Vp skulle ha lägsta andelen förvärvsarbetande av alla partier eller är det återigen bara något du slängde ur dig?

Läs igen så ser du att jag skrev att jag tror att det kan vara så. Jag har inga siffror och jag orkar inte leta upp det heller. Gällande bemanningsföretagen så gav jag även där bara min åsikt. Men det är trevligt att du tycker mina åsikter väger så tungt.
*Stintan*
CITAT (Huggorm @ 06-01-2012, 23:44) *
Läs igen så ser du att jag skrev att jag tror att det kan vara så. Jag har inga siffror och jag orkar inte leta upp det heller. Gällande bemanningsföretagen så gav jag även där bara min åsikt. Men det är trevligt att du tycker mina åsikter väger så tungt.

Tycker inte att dina åsikter väger tyngre än någon annans men måste ju säga emot när du slänger ur dig saker som om det vore en sanning utan att det finns någon fakta. ´Det har ingen betydelse att det är din åsikt när det mer liknar ett påstående.
Piccante
CITAT (Tapio @ 06-01-2012, 23:26) *
Halaj!

Ööhh, jag som inte har sån koll på politiken som många här; varför sker det ett partiledarbyte egentligen? Jag gillar Ohly. Abdikerar han eller är han bortmanövererad?
Satt i bilen igår och lyssnade på P1 där de intervjuade Rossana. Hon lät oerfaren. Kaxig och skinn på näsan men ändå…alliansen kommer att äta henne till frukost i debatterna.

//T/som lyssnar på för full hals med nynningen, tråden till ära:
http://www.youtube.com/watch?v=YfPV05CQMPE

Ohly avböjde omval och efter att inte ha lyckats lyfta partiet utan backa i alla val han har lett så är det kanske hög tid att han tänkte om.
Huggorm
CITAT (*Stintan* @ 06-01-2012, 23:55) *
Tycker inte att dina åsikter väger tyngre än någon annans men måste ju säga emot när du slänger ur dig saker som om det vore en sanning utan att det finns någon fakta. ´Det har ingen betydelse att det är din åsikt när det mer liknar ett påstående.

Skriver man "tror" så försöker man inte hävda att det är någon sanning.
Piccante
CITAT (Gita @ 06-01-2012, 22:15) *
Kan väl inte säga emot men tror ju att sossarna om de någonsin skall "komma tillbaka" måste föra en politik mera riktad mot mitten där det stora flertalet väljare finns. Lätt blir det inte eftersom moderaterna förstått detta sedan länge och också förmått att ändra sin politik på ett lyckat sätt.
Jag tror också att S blir tvingade till att välja en partiledare som mera talar till just mittenväljarna, någon som de kan känna igen sig i och som de kan respektera.
Klasskamp och slagordspolitik (med darr på rösten) är sedan länge passé, det är jag ganska säker på.
Gita

S har förlorat mittenväljarna i Stockholm till MP. Förut röstade många medelklassväljare i städerna på S men MP har tagit deras plats. V har en potential där för S har ju ingen ideologi länge och är inget alternativ. MP har gjort en högersväng för att locka över vilsna väljare från FP och C men den högervridningen kan kosta dom väljare på vänsterflygeln.
Tapio
CITAT (Markus_H @ 07-01-2012, 00:48) *
Ohly avböjde omval och efter att inte ha lyckats lyfta partiet utan backa i alla val han har lett så är det kanske hög tid att han tänkte om.

Halaj!

Tack för info!

Bryr mig inte så värst om politik egentligen.
Jag kan sakna parhästkonstellationen Westerberg/Wibble lite kanske.
Vem som hade kjol och byxor var där helt omvänt.
Nu är ju Westerberg helt körd politiskt, och Wibble gick bort i bröstcancer år 2000, enligt Wikipedia.

//T
Motti
Ganska ointressant !
Anma
CITAT (Motti @ 07-01-2012, 01:32) *
Ganska ointressant !

För dig kanske!
Aqvakul
Märkligt att tråden nästan helt domineras av "Alliansens vänner", som knappast någonsin kommer att rösta på vänsterpartiet oavsett vilken ledare de har....
andersen
CITAT (Aqvakul @ 07-01-2012, 08:01) *
Märkligt att tråden nästan helt domineras av "Alliansens vänner", som knappast någonsin kommer att rösta på vänsterpartiet oavsett vilken ledare de har....

Håller helt med, men det är nog ganska väntat här på forumet och inget fel idet forumet är ju öppet för alla, jag själv har inte skrivit pga att jag inte känner Jonas Sjöstedt så väl, han har ju jobbat i EU och som motståndare till EU så har inte jag haft koll på hans arbete där, men tror att han blir bra som partiledare för vänstern.
malarmaster

men är man intresserad av politik är alla partier intressanta att debattera oavsett om man är potentiell väljare eller ej.alla partier har nämligen goda ideer som kan tillvaratas likaväl som de har dåliga som måste belysas. kort sagt,politik.Håller inte med om att "alliansvännerna" dominerar,tycker att det är rätt lika men däremot är det nästan samma personer som debatterar hela tiden.Det får gärna komma till fler från alla läger,förutsatt att debattnivån kan hållas seriös o personangrepp undvikes.Ulf
Gita
Jag kallade Sjöstedt högutbildad i ett tidigare inlägg vilken nog var fel, han lär i själva verket bara ha tvåårig gymnasiekompetens precis som Juholt. Det är väl uppväxt/uppfostran med föräldrar som är läkare resp- ingenjör som har satt sina spår. Hur som helst, jag uppfattar JS som duktig, saklig och påläst så det kommer säkert att gå bra, dessutom kan han ju aldrig komma att betraktas som statsministerkandidat.
Några minuspoäng från mig får han dock för sitt löjliga/fjantiga uttalande om vantrivseln med bostaden på Östermalm, med de inkomster som han själv och diplomathustrun har så kan de självfallet välja bostad ganska fritt.
Gita
Gita
CITAT (Motti @ 07-01-2012, 01:32) *
Ganska ointressant !

Tvärtom, det är ganska intressant och mest spännande är väl hur S kommer att agera. Kommer man gå åt vänster för att hejda väljarflykt till V eller kommer man att gå mera mot mitten för att hejda väljarflykten högerut?
Gita
aanderss
kan nog bli bra
*Stintan*
CITAT (Gita @ 07-01-2012, 10:05) *
Jag kallade Sjöstedt högutbildad i ett tidigare inlägg vilken nog var fel, han lär i själva verket bara ha tvåårig gymnasiekompetens precis som Juholt. Det är väl uppväxt/uppfostran med föräldrar som är läkare resp- ingenjör som har satt sina spår. Hur som helst, jag uppfattar JS som duktig, saklig och påläst så det kommer säkert att gå bra, dessutom kan han ju aldrig komma att betraktas som statsministerkandidat.
Några minuspoäng från mig får han dock för sitt löjliga/fjantiga uttalande om vantrivseln med bostaden på Östermalm, med de inkomster som han själv och diplomathustrun har så kan de självfallet välja bostad ganska fritt.
Gita

Jisses Gita du är ju inte sann thumbdown.gif
Gossen Ruda

Kanske någon slags skrivterapi för att mota bort tanken på att FR skall förlora makten. En blandning av svaga analyser, förhoppningar, önsketänkande och rena personangrepp. Lite uppblandat med värvningsförsök och valfläsk. Säger en del om dessa skribenter.

CITAT (*Stintan* @ 07-01-2012, 10:45) *
Jisses Gita du är ju inte sann thumbdown.gif

En utomordentlig analys men ingen nyhet.
gnon49
Något som är verklighet o inte analys är ju att S o V slåss om en stor grupp väljare. Det berör knappast alliansen. Sedan kan man alltid önsketänka men verkligheten är kalla siffror. En ny partiledare betyder ofta att stödet ökar i början, även Juholt red på den vågen.Sedan kommer verkligheten ifatt och väljarna mer krävande. Själv tror jag att JS lyckas bättre än HJ eftersom han har större erfarenhet helt enkelt.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon