Sidor: 1, 2, 3, 4
Gossen Ruda
CITAT (gnon49 @ 07-01-2012, 12:50) *
Något som är verklighet o inte analys är ju att S o V slåss om en stor grupp väljare. Det berör knappast alliansen. Sedan kan man alltid önsketänka men verkligheten är kalla siffror. En ny partiledare betyder ofta att stödet ökar i början, även Juholt red på den vågen.Sedan kommer verkligheten ifatt och väljarna mer krävande. Själv tror jag att JS lyckas bättre än HJ eftersom han har större erfarenhet helt enkelt.

S & V har nog delat upp väljarna mellan sig och Jonas nämnde inget om att V skulle försöka locka till sig S-folket utan det var MP som låg mest risigt till. biggrin.gif Annars är nog den största målgruppen det tredje största partiet, soffliggarna. Huruvida V kan locka till sig väljare från M är en öppen fråga men eftersom JS är tvålfagrare än LO kan han säkert locka en del kvinnliga väljare även från M, väljare med svag politisk agenda och som går efter andra kriterier. Särskilt om det dyker upp någon saftig skandal hos M. laugh.gif
andersen
CITAT (gnon49 @ 07-01-2012, 12:50) *
Något som är verklighet o inte analys är ju att S o V slåss om en stor grupp väljare. Det berör knappast alliansen. Sedan kan man alltid önsketänka men verkligheten är kalla siffror. En ny partiledare betyder ofta att stödet ökar i början, även Juholt red på den vågen.Sedan kommer verkligheten ifatt och väljarna mer krävande. Själv tror jag att JS lyckas bättre än HJ eftersom han har större erfarenhet helt enkelt.

Är det så? så vill jag inte minnas att det var för Lars werner och inte heller för Gudrun schyman det stämde nog inte heller in på Lars Ohly. Dom fick jobba till sig sina höga siffror med undantag av Lars Ohly hans siffror var inte så höga.
Huggorm
CITAT (andersen @ 07-01-2012, 13:54) *
Dom fick jobba till sig sina höga siffror med undantag av Lars Ohly hans siffror var inte så höga.

Han jobbade sig till låga siffror istället. En märklig taktik, men så har jag heller aldrig förstått hur vänsterpartister tänker
andersen
CITAT (Huggorm @ 07-01-2012, 13:59) *
Han jobbade sig till låga siffror istället. En märklig taktik, men så har jag heller aldrig förstått hur vänsterpartister tänker

Nej det tycker jag inte att han gjorde,hans siffror sjönk pga att samhället är förändrat dvs nu gäller kapitalets synsätt att maximera vinsten och att tänka på sig själv och skit i andra.
Huggorm
CITAT (andersen @ 07-01-2012, 14:04) *
Nej det tycker jag inte att han gjorde,hans siffror sjönk pga att samhället är förändrat dvs nu gäller kapitalets synsätt att maximera vinsten och att tänka på sig själv och skit i andra.

Då vore det väll märkligt om siffrorna ökar nu när Jonas Sjöstedt blivit partiledare?
andersen
CITAT (Huggorm @ 07-01-2012, 14:07) *
Då vore det väll märkligt om siffrorna ökar nu när Jonas Sjöstedt blivit partiledare?

Jag har inte sett några siffror än, han blev ju vald igår.
Gossen Ruda
Det finns en växande insikt i samhällets olika skikt vart vinstmaximeringen och riskkapitalistsamhället bär hän. Carema m.fl. är bara toppen på isberget. Om exempelvis privatiseringen av bilprovningen resulterar i en prishöjning får nuvarande regering svårt att överleva. Bilen är viktig för många men samtidigt kostsam. Nu gäller det för oppositionen att fånga upp protesterna.
Gita
CITAT (*Stintan* @ 07-01-2012, 10:45) *
Jisses Gita du är ju inte sann thumbdown.gif

Har du verkligen inget intressantare att komma med än att kommentera mig som person.?
Ynkligt!
Gita

CITAT (*Stintan* @ 07-01-2012, 10:45)
Jisses Gita du är ju inte sann

CITAT (Gossen Ruda @ 07-01-2012, 11:09) *
En blandning av svaga analyser, förhoppningar, önsketänkande och rena personangrepp. Lite uppblandat med värvningsförsök och valfläsk. Säger en del om dessa skribenter.
En utomordentlig analys men ingen nyhet.

Också ynkligt, men dock förväntat. Undrade just hur länge du skulle klara en hyfsad debatt.
Nu har jag svaret.
Gita
gnon49
CITAT (Gossen Ruda @ 07-01-2012, 14:44) *
Det finns en växande insikt i samhällets olika skikt vart vinstmaximeringen och riskkapitalistsamhället bär hän. Carema m.fl. är bara toppen på isberget. Om exempelvis privatiseringen av bilprovningen resulterar i en prishöjning får nuvarande regering svårt att överleva. Bilen är viktig för många men samtidigt kostsam. Nu gäller det för oppositionen att fånga upp protesterna.

Dom flesta reagerar nog mer på höjd skatt än höjd kostnad hos bilprovningen som man besöker en gång per år. En obetydlig kostnad i den totala bilkalkylen.
Höjda bensinpriser däremot kan bli kostsamt ur väljarsynpunkt kanske. Men då är det nog mer MP o ev. V som ligger risigt till. Om nu V vill utmana MP om etiketten "miljöparti".
*Stintan*
CITAT (Gita @ 07-01-2012, 16:16) *
Har du verkligen inget intressantare att komma med än att kommentera mig som person.?
Ynkligt!
Gita

Vadå kommentera dig som person? Jag ville helst inte tro att du menade allvar med det du skrev!

Det är dina åsikter och det du skriver jag reagerar mot. Formulerar man ett inlägg på det sätt du gjorde så får du väl tåla att få kommentar som skribent. Antar att du skriver det du tänker och tycker och jag tycker att du har en högst märklig syn på människor. Lider du av titelsjuka på något sätt eftersom du verkar tro att fina titlar automatiskt betyder kunniga, dugliga människor och att man är i stort sett blåst om man saknar titel. Möjligen kan man i dina ögon bli godkänd om man har en förälder med fin titel även om man inte har någon själv. Det är bara du och dina allianspolare som pratar om medelklass och övre medelklass t.ex. medan vi andra pratar om människor. Vart tog alla människors lika värde vägen? Tillbaka till klassamhället verkar vara alliansens mantra.
Anma
CITAT (gnon49 @ 07-01-2012, 16:42) *
Dom flesta reagerar nog mer på höjd skatt än höjd kostnad hos bilprovningen som man besöker en gång per år. En obetydlig kostnad i den totala bilkalkylen.
Höjda bensinpriser däremot kan bli kostsamt ur väljarsynpunkt kanske. Men då är det nog mer MP o ev. V som ligger risigt till. Om nu V vill utmana MP om etiketten "miljöparti".

Sossarna till exempel vill inte höja skatten för arbetare.
Huggorm
CITAT (Anma @ 07-01-2012, 17:56) *
Sossarna till exempel vill inte höja skatten för arbetare.
Nej, de är väll rädda om de få röster de fortfarande har kvar. Men de hade garanterat inte sänkt skatten för arbetare till nuvarande nivå heller om inte alliansen tagit makten.
Anma
CITAT (Huggorm @ 07-01-2012, 18:01) *
Nej, de är väll rädda om de få röster de fortfarande har kvar. Men de hade garanterat inte sänkt skatten för arbetare till nuvarande nivå heller om inte alliansen tagit makten.

Sjukförsäkringen hade inte sett ut som den gör heller, bland andra försämringar i välfärden. En massa statliga bolag hade inte heller sålts ut, bolag som genererade pengar till statskassan.
andersen
Jonas Sjöstedt är vald till vänsterns partiledare.
Huggorm
CITAT (andersen @ 07-01-2012, 18:10) *
Jonas Sjöstedt är vald till vänsterns partiledare.
yaay.gif
Gossen Ruda
CITAT (gnon49 @ 07-01-2012, 16:42) *

Knappast troligt. Skatten märks inte men gör bilprovningsavgiften. När den dessutom går direkt i privata fickor svider det ännu mer.
kicki.p
Väl värt att läsa!
Det är inte helt enkelt att välja, alltför lätt påverkas vi av "kända människors" åsikter. Bäst är väl att utifrån egna upplevelser/ övertygelse bestämma sin egen väg.
http://www.dn.se/kultur-noje/debatt-essa/n...-kulturens-fana
gnon49
CITAT (Gossen Ruda @ 07-01-2012, 18:26) *
Knappast troligt. Skatten märks inte men gör bilprovningsavgiften. När den dessutom går direkt i privata fickor svider det ännu mer.

ja nu har ju inte JS något emot sänkt skatt på arbete så skattehöjningar; förutom det kommunerna bestämmer, knappast är aktuella. Inget parti vill nog hamna i skattehöjningsligan när man ser att Sveriges ekonomi fortsatt är stark trots skattelättnaderna för dom som arbetar. JS har visioner, en del riktigt bra faktiskt. Om han kan övertyga väljarna återstår att se. JS behöver nog inte vara rädd för internt krypskytte i alla fall. VP verkar vara ett ovanligt sammansvetsat parti.
Gossen Ruda
CITAT (gnon49 @ 07-01-2012, 20:24) *
ja nu har ju inte JS något emot sänkt skatt på arbete så skattehöjningar; förutom det kommunerna bestämmer, knappast är aktuella. Inget parti vill nog hamna i skattehöjningsligan när man ser att Sveriges ekonomi fortsatt är stark trots skattelättnaderna för dom som arbetar. JS har visioner, en del riktigt bra faktiskt. Om han kan övertyga väljarna återstår att se. JS behöver nog inte vara rädd för internt krypskytte i alla fall. VP verkar vara ett ovanligt sammansvetsat parti.

Jo, bara en femtedel av S, lättare att hålla ihop.
Gita
CITAT (*Stintan* @ 07-01-2012, 17:01) *
Vadå kommentera dig som person? Jag ville helst inte tro att du menade allvar med det du skrev!

Det är dina åsikter och det du skriver jag reagerar mot. Formulerar man ett inlägg på det sätt du gjorde så får du väl tåla att få kommentar som skribent. Antar att du skriver det du tänker och tycker och jag tycker att du har en högst märklig syn på människor. Lider du av titelsjuka på något sätt eftersom du verkar tro att fina titlar automatiskt betyder kunniga, dugliga människor och att man är i stort sett blåst om man saknar titel. Möjligen kan man i dina ögon bli godkänd om man har en förälder med fin titel även om man inte har någon själv. Det är bara du och dina allianspolare som pratar om medelklass och övre medelklass t.ex. medan vi andra pratar om människor. Vart tog alla människors lika värde vägen? Tillbaka till klassamhället verkar vara alliansens mantra.

Du har då en sällsynt förmåga att när det passar dig att tolka texter på ditt eget vis. Läs vad som står istället!
Jag redovisade bara Sjöstedts bakgrund samt hans föräldrars yrken( inga titlar). Att hur föräldrar och uppväxtmiljö är sätter sina spår på både gott och ont, det tror jag inte någon kan förneka.
Gita
Och du, utbildning och yrkesval har inget med det som kallas "människovärde" att göra med det har ett värde i sig.
Anma
CITAT (Gita @ 08-01-2012, 12:39) *
Du har då en sällsynt förmåga att när det passar dig att tolka texter på ditt eget vis. Läs vad som står istället!
Jag redovisade bara Sjöstedts bakgrund samt hans föräldrars yrken( inga titlar). Att hur föräldrar och uppväxtmiljö är sätter sina spår på både gott och ont, det tror jag inte någon kan förneka.
Gita
Och du, utbildning och yrkesval har inget med det som kallas "människovärde" att göra med det har ett värde i sig.

Säger du, samtidigt som du ser ner på folk med mindre utbildning. Gör du inte? Enligt det du förmedlar i dina inlägg här får man det intrycket.
herkules
CITAT (Gita @ 07-01-2012, 10:05) *
/.../Några minuspoäng från mig får han dock för sitt löjliga/fjantiga uttalande om vantrivseln med bostaden på Östermalm, med de inkomster som han själv och diplomathustrun har så kan de självfallet välja bostad ganska fritt.
Gita

östermalm är en av de tråkigaste stadsdelarna i sthlm, kan han ta sig därifrån borde han göra det.
där bor många medelålders damer i dräkt o pärlhalsband, skulle tro de röstar på moderaterna efter hur de ser ut.
inga hipsters där inte. smile.gif
Huggorm
CITAT (herkules @ 08-01-2012, 13:22) *
östermalm är en av de tråkigaste stadsdelarna i sthlm, kan han ta sig därifrån borde han göra det.
där bor många medelålders damer i dräkt o pärlhalsband, skulle tro de röstar på moderaterna efter hur de ser ut.

Annat är det på Söder där alla batikhäxorna bor
*Stintan*
CITAT (Gita @ 08-01-2012, 12:39) *
Gita

Som om din förmåga att tolka texter är någon annans än din egen??? Hallå!!!!

Kollar du alltid vilka yrken föräldrarna har innan du bedömer folks duglighet? När jag var barn var det vanligt förekommande hos dom som tyckte att dom var förmer än andra att göra så. Barn och ungdomar fick inte umgås med vem som helst för det passade sig inte. Det finns nog ingenting som jag, ända sedan jag var liten, reagerat så mycket mot som dylikt agerande. Jag delar i vilket fall inte din människosyn!
*Stintan*

Han får väl skylla på UD eftersom det är av dem hans fru hyr bostaden.
herkules
CITAT (Huggorm @ 08-01-2012, 14:17) *
Annat är det på Söder där alla batikhäxorna bor

nä, det finns nog inte så många batikhäxor kvar, de flesta hyreshus har omvandlats till bostadsrätter och numera bebos söder mest av kaffelattedrickande uppkomlingar.
den genuina söderkänslan är för alltid förlorad sad.gif

CITAT (*Stintan* @ 08-01-2012, 14:23) *
Han får väl skylla på UD eftersom det är av dem hans fru hyr bostaden.

japp - allt är ud:s fel!
Gita
CITAT (Anma @ 08-01-2012, 12:48) *
Säger du, samtidigt som du ser ner på folk med mindre utbildning. Gör du inte? Enligt det du förmedlar i dina inlägg här får man det intrycket.

Nej jag ser inte ner på någon överhuvudtaget och det är inte det jag förmedlar utan det är du som av någon anledning väljer att tolka det så.
Men jag tycker inte att man skall förringa värdet av en god utbildning. Jag skulle t.ex. inte vilja att en "kirurg" utan relevant utbildning skulle operera mig, skulle du det om det gällde dig själv. Lika lite vill jag att politiker/ministrar utan bra utbildning skall styra mitt liv.
Gita
Gita

Hur det är att bo på Östermalm har jag ingen aning, det jag reagerade på var att han beklagade sig då han rimligen har alla möjligheter att välja ganska fritt. En riksdagsman och en diplomat talar väl för att familjens inkomst tillhör de högre.
Lite kul, jag jämförde ju Sjöstedt med Bodström tidigare i tråden, nu läste jag att Sjöstedt också har skrivit deckare, ännu en likhet alltså.
Gita
Anma
CITAT (Gita @ 08-01-2012, 15:25) *
Nej jag ser inte ner på någon överhuvudtaget och det är inte det jag förmedlar utan det är du som av någon anledning väljer att tolka det så.
Men jag tycker inte att man skall förringa värdet av en god utbildning. Jag skulle t.ex. inte vilja att en "kirurg" utan relevant utbildning skulle operera mig, skulle du det om det gällde dig själv. Lika lite vill jag att politiker/ministrar utan bra utbildning skall styra mitt liv.
Gita

Om en person har 20 års erfarenhet av hjärngirurgi utan att ha utbildning för just hjärngirurgi vill jag hellre bli opererad av den än en person som är nyutexaminerad hjärnkirurg.
*Stintan*
CITAT (Gita @ 08-01-2012, 15:35) *
Hur det är att bo på Östermalm har jag ingen aning, det jag reagerade på var att han beklagade sig då han rimligen har alla möjligheter att välja ganska fritt. En riksdagsman och en diplomat talar väl för att familjens inkomst tillhör de högre.
Lite kul, jag jämförde ju Sjöstedt med Bodström tidigare i tråden, nu läste jag att Sjöstedt också har skrivit deckare, ännu en likhet alltså.
Gita

Hyreslägenheter växer väl inte på träd i Sthlm så att välja fritt är nog en rätt grov överdrift.
Blomstertanten
Appropå Jonas Sjöstedts utbildning:

"När jag var 13 år gammal gick jag ner till partiets källarlokal på Kyrkogatan 29 A i Vänersborg och sa; här vill jag vara med. Jag blev väl mottagen, fick en målarpensel i handen för lokalerna renoverades, jag fick lära mig om politik och att dricka kaffe och jag lärde känna nya människor. Sedan dess är jag en del av vår rörelse. Politiken blev mitt universitet, det enda jag har gått i. Det finns stunder då jag har funderat över varför, även stunder av tvivel på om vi har gjort rätt. Då har jag funderat på vad vårt parti är, varför jag är en del av det. För mig är partiet våra idéer och våra drömmar om ett bättre samhälle. Men lika mycket är det alla de människor som jag har mött och lärt mig respektera. Alla de som har stått för sina ideal i med och motgång. Alla de som har arbetat för sina arbetskamraters villkor, för tolerans och mot rasism och för en mer rättvis värld. De är tjejerna som lärde ut feministiskt självförsvar i skolan, miljövännerna som samlade in namn mot uranbrytning och alla de som samlade in pengar till kampen mot apartheid. Det är också människor jag mött i andra delar av världen och som vi delar ideal och mål med. Så många människor som jag har lärt av och som jag respekterar djupt. Därför är jag stolt över att idag få stå här som Vänsterpartiets ordförande."
Utdrag ur Jonas Sjöstedts avslutningstal på Vänsterpartiets kongress

Här kan du läsa hela talet
Gita
CITAT (*Stintan* @ 08-01-2012, 14:17) *
Kollar du alltid vilka yrken föräldrarna har innan du bedömer folks duglighet? När jag var barn var det vanligt förekommande hos dom som tyckte att dom var förmer än andra att göra så. Barn och ungdomar fick inte umgås med vem som helst för det passade sig inte. Det finns nog ingenting som jag, ända sedan jag var liten, reagerat så mycket mot som dylikt agerande. Jag delar i vilket fall inte din människosyn!

Men hallå! Uppgifterna om Sjöstedts bakrund har kunnat läsas i varenda tidning de senaste dagarna, bara fakta jag återupprepade. Om det får dig att gå i taket, så var så god!

För övrigt så har förhållandena under barn- och ungdom stor betydelse , även om annat också naturligtvis spelar in, för hur en människa blir. Fast du kanske allt beror på gener.
Gita
Gita
CITAT (kicki.p @ 07-01-2012, 20:06) *
Väl värt att läsa!
Det är inte helt enkelt att välja, alltför lätt påverkas vi av "kända människors" åsikter. Bäst är väl att utifrån egna upplevelser/ övertygelse bestämma sin egen väg.
http://www.dn.se/kultur-noje/debatt-essa/n...-kulturens-fana

Jätteintressant debattinlägg.
Intelligent, välskrivet och träffsäkert!
Jag la in en länk till just detta för några dagar sedan men det verkar inte som detta är något som intresserar Odlas forumister. Eller kanske är det så att Bengt Olssons åsikter inte är de rätta för majoriteten här.
Gita
Anma
CITAT (Gita @ 08-01-2012, 17:05) *
Jag la in en länk till just detta för några dagar sedan men det verkar inte som detta är något som intresserar Odlas forumister. Eller kanske är det så att Bengt Olssons åsikter inte är de rätta för majoriteten här.
Gita

Välskriven? En välskriven artikel orkar man läsa, hur lång den än är.
Vi röda här på Odla verkar inte vara så kulturintresserade så att vi tar åt oss. Annars skulle det väl blvit ramaskri.
*Stintan*
CITAT (Gita @ 08-01-2012, 16:53) *
Men hallå! Uppgifterna om Sjöstedts bakrund har kunnat läsas i varenda tidning de senaste dagarna, bara fakta jag återupprepade. Om det får dig att gå i taket, så var så god!

För övrigt så har förhållandena under barn- och ungdom stor betydelse , även om annat också naturligtvis spelar in, för hur en människa blir. Fast du kanske allt beror på gener.
Gita

Jag behöver väl inte din tillåtelse för att få reagera på det du skriver.

Hur mycket och vad som har betydelse när det gäller arv och miljö har skiftat en hel del genom åren, det vet du säkert lika bra som jag.
Blomstertanten
Gita

Men han har väl bara gymnasieutbildning? unsure.gif
*Stintan*
Gita

Varför drar du såna slutsatser?
Jag tycker den var rätt rörig. Man kan väl tycka att saker är intressanta utan att man har så mycket att säga och skriva om det eller?
gnon49
Tyckte att Bengt Olssons debattinlägg gav en intressant vinkling, att partitillhörighet skulle avgöra en persons egenskaper i andras o egna ögon. Så är det givetvis inte. Man blir ju inte en sämre eller bättre medmänniska för att man röstar på ett visst parti eller ideologi. Så visst har han en poäng i hur vi så lätt har förutfattade meningar om personer och hur dom lägger sin röst. Fast idag är nog partitillhörigheten inte huggen i sten som den var tidigare. 70-talets konsumsamhälle känns avlägset.
herkules
Gita

jag tycker att det var många ord för att få så lite sagt. nu är ju inte dns kultursida så mycket att hänga i granen längre, beror en del på skribenterna kan jag tro. en sak kan jag dock hålla med bengt om, hela söder är körd så det är bara att riva slussen, det spelar liksom ingen roll längre.
*Stintan*
CITAT (gnon49 @ 08-01-2012, 19:19) *
Tyckte att Bengt Olssons debattinlägg gav en intressant vinkling, att partitillhörighet skulle avgöra en persons egenskaper i andras o egna ögon. Så är det givetvis inte. Man blir ju inte en sämre eller bättre medmänniska för att man röstar på ett visst parti eller ideologi. Så visst har han en poäng i hur vi så lätt har förutfattade meningar om personer och hur dom lägger sin röst. Fast idag är nog partitillhörigheten inte huggen i sten som den var tidigare. 70-talets konsumsamhälle känns avlägset.

Men det är ju så självklart att det är mer konstigt att någon får för sig att skriva ett debattinlägg om det som om det vore en ny upptäckt.

Dessutom finns det ju massor av människor som inte röstar på samma parti i riksdagsval som kommunalval. Folk borde lära sig att inte ha så mycket förutfattade meningar om andra människor överhuvudtaget.
gnon49
CITAT (*Stintan* @ 08-01-2012, 21:40) *
Men det är ju så självklart att det är mer konstigt att någon får för sig att skriva ett debattinlägg om det som om det vore en ny upptäckt.

Dessutom finns det ju massor av människor som inte röstar på samma parti i riksdagsval som kommunalval. Folk borde lära sig att inte ha så mycket förutfattade meningar om andra människor överhuvudtaget.

Där har du en poäng. Tror faktiskt att många lägger sin röst på skilda partier när det gäller kommunalval resp riksdagsval.
malarmaster
Yes, här är en ,röstar olika i både kommun/landsting/riksdag.
kommunrösten får mitt lokala parti,landstinget får mitt riktiga parti,riksdagsrösten går till det parti inom alliansen som ligger risigast till för att alla skall med.
Tokigt? jag vet att jag är långt ifrån ensam,många gör såhär,det är därför opinionsundersökningar aldrig slår exakt rätt,stödröstare inom riksdagsvalet finns i alla läger.man måste se till helheten o inte ett enskilt parti. Ulf
Huggorm
Jag röstar också olika i riksdagsval och landstingsval. Att bo i Västra Götalands län men inte i kärnområdet är ingen höjdare, de äkta västgötarna monterar ner Bohuslän bit för bit och förflyttar till Trollhättan som de bestämt skall bli länets enda nordliga stad av betydelse. Tyvärr är även vissa allianspartier eniga i den planen, så då får man söka sig vidare.
herkules
Gita

en replik på bengans alster smile.gif)
Red Top
Gita

Ytterligare en replik.

Det här är ett, i mitt tycke, intressant debattinlägg. Dessutom är det välformulerat och välskrivet. Till skillnad från BO:s.

Ohlssons spöken, Dan Wolgers om krönikörens attack mot Kulturslussen
Gita
CITAT (Red Top @ 11-01-2012, 19:48) *
Ytterligare en replik.

Det här är ett, i mitt tycke, intressant debattinlägg. Dessutom är det välformulerat och välskrivet. Till skillnad från BO:s.

Ohlssons spöken, Dan Wolgers om krönikörens attack mot Kulturslussen

Vad som är välformulerat och välskrivet är kanske en diskussion i sig. Eller är det kanske en fråga om värderingar? För min del tycker jag nog att både Olsson och Wolgers är mer än hyfsat välformulerade.

Hur som helst är det intressant och glädjande med det enorma gensvar, såväl positivt som negativt, som Olssons inlägg fått i Tv och radio såväl som i tidningar och bloggar.
Gita
ängsvädd
Jag har inte läst hela tråden, men jag tycker Jonas Sjöstedt verkar som en frisk fläkt i politiken som kan göra stor nytta. T ex den här frågan han lyfte upp om att vi har ett avtal med EU som kan tvinga oss att införa euron! Han vill att vi ska gå ur det avtalet - toppen! Han verkar även lyfta klimatfrågorna. Verkar mycket lovande biggrin.gif
*Stintan*
CITAT (ängsvädd @ 15-01-2012, 10:05) *
Jag har inte läst hela tråden, men jag tycker Jonas Sjöstedt verkar som en frisk fläkt i politiken som kan göra stor nytta. T ex den här frågan han lyfte upp om att vi har ett avtal med EU som kan tvinga oss att införa euron! Han vill att vi ska gå ur det avtalet - toppen! Han verkar även lyfta klimatfrågorna. Verkar mycket lovande biggrin.gif

Så här ligger det till:
http://www.eu-upplysningen.se/Sverige-i-EU...nej-till-euron/

Vi bör nog vara på vår vakt så att inte Reinfeldt och Borg lurar in oss bakvägen.
ängsvädd
CITAT (*Stintan* @ 15-01-2012, 10:22) *
Så här ligger det till:
http://www.eu-upplysningen.se/Sverige-i-EU...nej-till-euron/

Vi bör nog vara på vår vakt så att inte Reinfeldt och Borg lurar in oss bakvägen.

Tack för info. Ja, detta verkar oroväckande - himla bra att vänsterns nya ledare satte fokus på detta.
Motti
Enligt Media så är Jonas Sjöström en karriarist !och det innerbär väl att han kunde blivit partiledare i vilket parti som helst bara det gynnar honom ! Precis som Olof Palme som blev sosse för det gynnade hans karriär .

Ops !Sjösteth skulle det ju va all sin da eller ?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon