|
CITAT (mamamaggan @ 25-02-2012, 10:50)  Hon är inte medveten nu nej men kommer att bli. Ni tror väl inte på fullaste allvar att hon inte får veta det här längre fram ?
Det kommer att dras upp åtskilliga gånger under hennes barndom/ungdom/vuxenliv i alla sorters media .
Min önskan för henne är att hon ska få vara ifred så mycket som möjligt , slippa bli uppfostrad till kronprinsessa utan få göra som andra d v s ta beslut om sitt yrkesval när tiden är mogen.
Många reagerar när t ex flcikor tvingas in i äktenskap men att Estelle ska tvingas in i något redan som spädbarn tycker man är helt OK.
*Stintan*
25-02-2012, 11:01
CITAT (mamamaggan @ 25-02-2012, 10:50)  Hon är inte medveten nu nej men kommer att bli. Ni tror väl inte på fullaste allvar att hon inte får veta det här längre fram ?
Det kommer att dras upp åtskilliga gånger under hennes barndom/ungdom/vuxenliv i alla sorters media .
Min önskan för henne är att hon ska få vara ifred så mycket som möjligt , slippa bli uppfostrad till kronprinsessa utan få göra som andra d v s ta beslut om sitt yrkesval när tiden är mogen.
Många reagerar när t ex flcikor tvingas in i äktenskap men att Estelle ska tvingas in i något redan som spädbarn tycker man är helt OK. Jag tycker ju som du fast jag tror inte att folk kommer att älta om hennes namn i framtiden.
Huggorm
25-02-2012, 11:11
Många reagerar när t ex flcikor tvingas in i äktenskap men att Estelle ska tvingas in i något redan som spädbarn tycker man är helt OK. Fast alla tvingas ju in i någon sorts liv när de föds, är det då inte mer orättvist mot alla de miljoner barn som tvingas in i Svenssonliv?
CITAT (Huggorm @ 25-02-2012, 11:11)  Fast alla tvingas ju in i någon sorts liv när de föds, är det då inte mer orättvist mot alla de miljoner barn som tvingas in i Svenssonliv? Är det? I så fall är det värre med den "svenska avundsjukan" än vad jag trodde...
CITAT (Huggorm @ 25-02-2012, 11:11)  Fast alla tvingas ju in i någon sorts liv när de föds, är det då inte mer orättvist mot alla de miljoner barn som tvingas in i Svenssonliv? ....och alla de barn som föds i fattigdom, ett liv på flykt eller av föräldrar med psykiska sjukdomar och/eller missbruksproblem. Jag har precis varit i Sydafrika och sett misären i kåkstäderna så jag kan lätt föreställa mig att man som barn kan ha större "otur" än att födas i kronprinsessfamiljen. /Anki
mamamaggan
25-02-2012, 14:36
Missförstår ni mig medvetet ? Tror ni verkligen att ett liv där man inte kan göra något utan att det diskuteras i media är ett bra liv ? Det har ju redan , när hon är bara någon dag gammal , diskuterats om hennes namn.
Jag har inte jämfört med Svenssonliv därför att jag pratar inte om det materiella utan om att hon blir bevakad i allt hon gör . Sedan blir hon tvingad in i en yrkesroll från barnsben , vilket annat svenkst barn blir det ?
Jag har heller inte jämfört med svältande barn i andra länder , det är inte sådant jag menar.
Hur ställer ni er till att man i en del kulturer tvingar flickor att gifta sig med någon som föräldrarna har valt ut utan att flickorna har något att säga till om ? Bra eller dåligt ?
Dåligt tycker jag och det är vad jag jämför Estelles situation med. Det är för mig detsamma som om det redan vid födseln blivit bestämt vem hon ska gifta sig med och att hon inte kan ändra på något ens som vuxen.
Meriona
25-02-2012, 15:40
Himmel och jösses. Jag börjar också tycka synd om tösen. Inte för att hon fötts till ett liv i rampljuset älskad av sina föräldrar och med god ekonomi, utan för att hon hela livet kommer att mötas av folk som är bittra, avundsjuka, inskränkta och dessutom straffar en familj som gör sitt bästa för att göra sitt jobb, enbart för att landet Sverige valt att vara en monarki.  Om monarkin kan man tycka vad man vill, jag råkar vara för, men att man är emot är helt okej för mig. Men låt det inte gå ut över personerna i kungafamiljen, gå in i politiken istället och agitera för en förändring av Sveriges grundlagar. Eller lägger ni häftstift på lärarnas stolar för att de följer Skolverkets regler och mål också?
*Stintan*
25-02-2012, 15:58
CITAT (Meriona @ 25-02-2012, 15:40)  Himmel och jösses. Jag börjar också tycka synd om tösen. Inte för att hon fötts till ett liv i rampljuset älskad av sina föräldrar och med god ekonomi, utan för att hon hela livet kommer att mötas av folk som är bittra, avundsjuka, inskränkta och dessutom straffar en familj som gör sitt bästa för att göra sitt jobb, enbart för att landet Sverige valt att vara en monarki.  Om monarkin kan man tycka vad man vill, jag råkar vara för, men att man är emot är helt okej för mig. Men låt det inte gå ut över personerna i kungafamiljen, gå in i politiken istället och agitera för en förändring av Sveriges grundlagar. Eller lägger ni häftstift på lärarnas stolar för att de följer Skolverkets regler och mål också? Jag håller med... fast jag är emot monarkin. Man behöver ju inte göra det värre än det är.
Ugglemormor
25-02-2012, 17:31
Just det, vi föds i olika familjer/omständigheter och får göra det bästa av det ......... kanske hon var ett fattigt gatubarn i Indien i sitt förra liv, i ngen som vet ......  Man kan inte dömma ett nyfödd barn, så lite som man vet om allt annat och vad meningen ska nu vara med henne ........
ninnisky
25-02-2012, 17:56
CITAT (Meriona @ 25-02-2012, 15:40)  Himmel och jösses. Jag börjar också tycka synd om tösen. Inte för att hon fötts till ett liv i rampljuset älskad av sina föräldrar och med god ekonomi, utan för att hon hela livet kommer att mötas av folk som är bittra, avundsjuka, inskränkta och dessutom straffar en familj som gör sitt bästa för att göra sitt jobb, enbart för att landet Sverige valt att vara en monarki.  Om monarkin kan man tycka vad man vill, jag råkar vara för, men att man är emot är helt okej för mig. Men låt det inte gå ut över personerna i kungafamiljen, gå in i politiken istället och agitera för en förändring av Sveriges grundlagar. Eller lägger ni häftstift på lärarnas stolar för att de följer Skolverkets regler och mål också?
mamamaggan
25-02-2012, 19:05
Meriona , är svaret till mig ?
Jag är definitivt inte avundsjuk jag har bara medlidande med sessan. Varför ska inte hon få en " normal " uppväxt för jag anser det inte vara normalt att alltid vara påpassad och att från barnsben förberedas för ett jobb som man kanske inte vill ha .
Är det ingen som förstår vad jag pratar om ?
Tvingar ni era barn att ta ett jobb som ni bestämt eller får de välja själva ? Så enkelt är det anser jag.
Meriona
25-02-2012, 19:16
Nej mitt svar var inte till dig mamamaggan. Inte till någon särskild alls, kanske inte ens nån på Odla. Snarare till fenomenet människan. Mycket märkliga uttalanden har man sett de senaste dagarna på fb, forum, bloggar osv. På något sätt är det legitimt att uttala sig hur som helst över en person som är känd. Det tycker jag inte känns okej. Undrar hur de som spryr galla på kungahusets fb-sida hade känt det om det var de själva som var utsatta. Om vi visar omtanke för grannar och släktingar bör vi göra det mot kändisar också. De är också någons granne och någons vän. Att tänka efter före man skriver borde vara självklart.
Och nu menar jag inte att man inte ska få säga sin mening, tvärtom, men rena personpåhopp som gränsar till lyteskomik, vad får man ut av det? Man kan väl säga sin mening utan att vara så in-i-döden svavelsur?
Man kan kanske dra paralleller till Ranelid som hånats och hängts upp i punghåren de senaste dagarna. Jag gillar inte karln, men varför måste man göra sig löjlig över honom? Han skriver böcker som säljer bra, NÅT bra har han väl gjort ändå? Hur han ser ut skiter väl jag i.
mamamaggan
25-02-2012, 19:53
Kan skriva under på allt du säger , det är det jag menar när jag säger stackars barn.
Anki på Öland
25-02-2012, 21:17
CITAT (Meriona @ 25-02-2012, 15:40)  Himmel och jösses. Jag börjar också tycka synd om tösen. Inte för att hon fötts till ett liv i rampljuset älskad av sina föräldrar och med god ekonomi, utan för att hon hela livet kommer att mötas av folk som är bittra, avundsjuka, inskränkta och dessutom straffar en familj som gör sitt bästa för att göra sitt jobb, enbart för att landet Sverige valt att vara en monarki.  Om monarkin kan man tycka vad man vill, jag råkar vara för, men att man är emot är helt okej för mig. Men låt det inte gå ut över personerna i kungafamiljen, gå in i politiken istället och agitera för en förändring av Sveriges grundlagar. Eller lägger ni häftstift på lärarnas stolar för att de följer Skolverkets regler och mål också?
Lilla Estelle får säkert ett bra liv om inte sjukdom eller annat oförutsett inträffar. Visst uppfostras hon enlig snävare regler än gemene man/kvinna men ändå relativt fritt. När det gäller religion o giftermål tillåts visserligen inga utsvävningar men det är hon knappast ensam kvinna om i Sverige. Två drottningar i rad har vi framför oss. Har det hänt tidigare måntro.
Huggorm
25-02-2012, 22:01
CITAT (gnon49 @ 25-02-2012, 21:49)  Två drottningar i rad har vi framför oss. Har det hänt tidigare måntro. Inte i Sverige, här är väll rekordet två under samma århundrade
Tycker Meronia fick med allt som man själv ville få sagt !
CITAT (Aqvakul @ 25-02-2012, 06:30)  och visst menade vi detta på allvar...  Tror jag inte alls ... men betänk att forumet är öppet för hela världens befolkning som har tillgång till Internet. CITAT (Meriona @ 25-02-2012, 19:16)  Nej mitt svar var inte till dig mamamaggan. Inte till någon särskild alls, kanske inte ens nån på Odla. Snarare till fenomenet människan. Mycket märkliga uttalanden har man sett de senaste dagarna på fb, forum, bloggar osv. På något sätt är det legitimt att uttala sig hur som helst över en person som är känd. Det tycker jag inte känns okej. Undrar hur de som spryr galla på kungahusets fb-sida hade känt det om det var de själva som var utsatta. Om vi visar omtanke för grannar och släktingar bör vi göra det mot kändisar också. De är också någons granne och någons vän. Att tänka efter före man skriver borde vara självklart.
Och nu menar jag inte att man inte ska få säga sin mening, tvärtom, men rena personpåhopp som gränsar till lyteskomik, vad får man ut av det? Man kan väl säga sin mening utan att vara så in-i-döden svavelsur?
Man kan kanske dra paralleller till Ranelid som hånats och hängts upp i punghåren de senaste dagarna. Jag gillar inte karln, men varför måste man göra sig löjlig över honom? Han skriver böcker som säljer bra, NÅT bra har han väl gjort ändå? Hur han ser ut skiter väl jag i. Håller med till 100% CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 25-02-2012, 07:30)  Gossen Ruda blir elakare och elakare för varje dag som går. Han visar sitt riktiga ansikte mer och mer...... Precis!
Meriona
25-02-2012, 23:25
Jag tror bara att Ruda raljerar lite, man ska inte lägga så stor vikt vid sånt.
CITAT (Meriona @ 25-02-2012, 23:25)  Jag tror bara att Ruda raljerar lite, man ska inte lägga så stor vikt vid sånt. Men varför ska just han tillåtas att yttra sig hur otäckt som helst? Det finns många sjuka människor ute på nätet som kan ta till sig av hans inlägg och kanske sätta till verket!
Meriona
25-02-2012, 23:30
SÅna kan man såklart aldrig skydda sig emot.  Men finns de där inte ändå?
CITAT (Meriona @ 25-02-2012, 23:30)  SÅna kan man såklart aldrig skydda sig emot.  Men finns de där inte ändå? Så klart de gör ... men ser de att hot uttalas så sätter det säkert igång någon sjuk hjärna som tänker att h*n måste verkställa. Inte alls helt unikt!
*Stintan*
25-02-2012, 23:37
Tror knappast dom sitter och läser på ett trädgårdforum när det vimlar av intressantare sidor för såna typer med mycket värre saker att läsa.
Ja man kan bara beklaga över hur en del beter sig och öser ur sig en massa skit utan tanke på följderna . Jag förstår inte heller hur man kan ge sig på ett litet barn som är tre dagar gammalt och önska att det i stort set inte fötts  Det tycker jag är värst .Hur ska detta barn uppleva media drevet när hon börjar förstå vad som händer omkring hennes liv ? Har inte vi vuxna något annsvar om vad vi skriver eller tycker eller är det bara att spy ut sin galla hur som helst utan tanke på hur det påverkar detta barn och hennes föräldrar .Jag skulle i alla fall inte velat att mina barn hade blivit totalt nergjorda i sina första dagar av sitt liv .
*Stintan*
25-02-2012, 23:41
Nej det är nog ingen som önskar sina barn det.
Tänker också på Ranelid .. framgångsrik författare och den mest anlitade föredragshållaren. Bara för att han nu visar att han också ÄR något efter alla år av mobbing så mobbas han än mer! Vuxenmobbing tycks vara helt accepterat i Sverige!  Vad tror ni att detta ger för signaler till våra barn? Skäms på er alla som deltar i mobben!
Aqvakul
26-02-2012, 00:22
Vill gärna förtydliga att jag inte har något personligt emot kronprinsparet och deras förstfödda. Däremot tycker jag att hysterin kring kungahuset är påfrestande och att monarki är principiellt fel och oförenligt med ett demokratiskt styrelseskick.
Vuxen Mobbing finns i allra högsta grad och mycket här på Odla ! man behöver inte vara Raketforskare för att se och läsa hur det fungerar .Jag blev slagen och psykiskt mobbad i sex år i skolan av översittare som finns här på odla fast i vuxen Model ,Dom som ger sig på folk här är dom som är rädda för att själva bli "mobbade" svaga osäkra människor som gömmer sig bakom bakomöversitteri .Jag känner igen sådana människor direkt !som vuxen vägrar jag ta skit och bli mobbad igen ,översittare har fått ta en alldeles för stor plats här, jag är den jag är och mina åsikter står jag för jag tar ingen skit .
Gossen Ruda
26-02-2012, 07:53
Finns det inget att hetsa upp sig över kan man ju alltid hetsa upp sig över en bagatell.  Är lördagskvällarna sååå tråkiga. Bara tanken på att någon knäppgök skulle iscensätta att salutgubbarna skulle ladda med skarpa skott och sikta på något vad som helst pga det jag skrivit är snudd på galenskap, MADness på engelska.
Aqvakul
26-02-2012, 08:30
CITAT (Motti @ 26-02-2012, 01:22)  Vuxen Mobbing finns i allra högsta grad och mycket här på Odla ! man behöver inte vara Raketforskare för att se och läsa hur det fungerar .Jag blev slagen och psykiskt mobbad i sex år i skolan av översittare som finns här på odla fast i vuxen Model ,Dom som ger sig på folk här är dom som är rädda för att själva bli "mobbade" svaga osäkra människor som gömmer sig bakom bakomöversitteri .Jag känner igen sådana människor direkt !som vuxen vägrar jag ta skit och bli mobbad igen ,översittare har fått ta en alldeles för stor plats här, jag är den jag är och mina åsikter står jag för jag tar ingen skit . Att allmänt slänga ur sig att man är mobbad, utan att beakta att man själv ofta slänger ur sig en massa fördomsfulla och illa underbyggda åsikter, kan jag faktiskt inte ta på allvar. Visst är människor olika snälla. Men man behöver inte gilla alla, speciellt inte på ett socialt digitalt forum där medverkan är synnerligen frivillig.
Elisabeth-Västkustkolonisten
26-02-2012, 08:32
CITAT (Meriona @ 25-02-2012, 19:16)  Nej mitt svar var inte till dig mamamaggan. Inte till någon särskild alls, kanske inte ens nån på Odla. Snarare till fenomenet människan. Mycket märkliga uttalanden har man sett de senaste dagarna på fb, forum, bloggar osv. På något sätt är det legitimt att uttala sig hur som helst över en person som är känd. Det tycker jag inte känns okej. Undrar hur de som spryr galla på kungahusets fb-sida hade känt det om det var de själva som var utsatta. Om vi visar omtanke för grannar och släktingar bör vi göra det mot kändisar också. De är också någons granne och någons vän. Att tänka efter före man skriver borde vara självklart.
Man kan kanske dra paralleller till Ranelid som hånats och hängts upp i punghåren de senaste dagarna. Jag gillar inte karln, men varför måste man göra sig löjlig över honom? Han skriver böcker som säljer bra, NÅT bra har han väl gjort ändå? Hur han ser ut skiter väl jag i. Bra sagt Meriona. Man kan inte älskar alla men jag behöver inte skjuta dom jag inte älskar och inte heller mobba. För det är lite för mycket mobbing här. Alla har sin åsikt. Kann man inte respektera det utan måste trycka ner den i skorna? Är man så missnöjd med sitt eget liv att det skall gå ut över andra? Gör nåt åt ditt eget liv istället. Elisabeth
*Stintan*
26-02-2012, 08:46
CITAT (Aqvakul @ 26-02-2012, 08:30)  Att allmänt slänga ur sig att man är mobbad, utan att beakta att man själv ofta slänger ur sig en massa fördomsfulla och illa underbyggda åsikter, kan jag faktiskt inte ta på allvar.
Visst är människor olika snälla. Men man behöver inte gilla alla, speciellt inte på ett socialt digitalt forum där medverkan är synnerligen frivillig.
herkules
26-02-2012, 08:57
vilken löjlig diskussion det blev i den här tråden.
jag tycker att man kan kräva att den som skriver i en tråd ska vara hyfsat påläst, iaf ha läst igenom vad andra skrivit innan, gör man inte det utan bara trampar på och rapar samma jävla skåpmat hela tiden så får man mothugg och blir ansedd som korkad, är det mobbning?
sen att kliva in här en gång i halvåret och tala om vad man tycker och tänker och vad andra ska tycka och tänka, larvigt!
*Stintan*
26-02-2012, 09:01
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 26-02-2012, 08:32)  Bra sagt Meriona.
Man kan inte älskar alla men jag behöver inte skjuta dom jag inte älskar och inte heller mobba. För det är lite för mycket mobbing här. Alla har sin åsikt. Kann man inte respektera det utan måste trycka ner den i skorna?
Är man så missnöjd med sitt eget liv att det skall gå ut över andra? Gör nåt åt ditt eget liv istället.
Elisabeth Det kanske vore på sin plats att de som anser sig mobbade tar sig en funderare på sitt eget beteende på forumet innan de skriker mobbning.
Elisabeth-Västkustkolonisten
26-02-2012, 09:16
CITAT (*Stintan* @ 26-02-2012, 09:01)  Det kanske vore på sin plats att de som anser sig mobbade tar sig en funderare på sitt eget beteende på forumet innan de skriker mobbning. Stintan tänk efter lite hur ofta du hackar på folk bara för att dom har en annan åsikt än du...... Tycker du a<tt alla skall underordna dig? Jag tänkte inte på mig själv när jag pratar om mobbing men jag ser det här hela tiden. Och jag har väldigt svårt för det
*Stintan*
26-02-2012, 10:02
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 26-02-2012, 09:16)  Stintan tänk efter lite hur ofta du hackar på folk bara för att dom har en annan åsikt än du...... Tycker du a<tt alla skall underordna dig?
Jag tänkte inte på mig själv när jag pratar om mobbing men jag ser det här hela tiden. Och jag har väldigt svårt för det Jag hackar inte på folk som pålästa och har väl underbyggda åsikter. Kan inte folk läsa tidigare inlägg i en tråd så dom vet vad det handlar om innan dom skriver så får dom skylla sig själva om jag och andra reagerar och säger vad vi tycker. Dessutom är dessa som påstår sig mobbade, vilket jag inte anser att dom är, rätt duktiga att ge sig på andra också. Varför blundar du för det? Varför ska man underordna sig? Det finns väl ingen anledning om man vet vad man pratar om. Förutfattade meningar och generaliseringar tycker jag inte är att veta vad man pratar om.
Gunilla T
26-02-2012, 10:23
CITAT (*Stintan* @ 26-02-2012, 10:02)  Jag hackar inte på folk som pålästa och har väl underbyggda åsikter. Kan inte folk läsa tidigare inlägg i en tråd så dom vet vad det handlar om innan dom skriver så får dom skylla sig själva om jag och andra reagerar och säger vad vi tycker. Dessutom är dessa som påstår sig mobbade, vilket jag inte anser att dom är, rätt duktiga att ge sig på andra också. Varför blundar du för det? Varför ska man underordna sig? Det finns väl ingen anledning om man vet vad man pratar om. Förutfattade meningar och generaliseringar tycker jag inte är att veta vad man pratar om. Just det...  världen är oftast lite större och mer komplicerad och låter sig inte förklaras med sin egen familj som referensram...
CITAT (Aqvakul @ 26-02-2012, 08:30)  Att allmänt slänga ur sig att man är mobbad, utan att beakta att man själv ofta slänger ur sig en massa fördomsfulla och illa underbyggda åsikter, kan jag faktiskt inte ta på allvar.
Visst är människor olika snälla. Men man behöver inte gilla alla, speciellt inte på ett socialt digitalt forum där medverkan är synnerligen frivillig.
CITAT (herkules @ 26-02-2012, 08:57)  sen att kliva in här en gång i halvåret och tala om vad man tycker och tänker och vad andra ska tycka och tänka, larvigt! Undra om det här var riktat till mig? Fast jag skriver ändå....  ! Går dyslexin i arv till lilla Estelle kan hon vara tacksam för att hon fötts in i en familj med resurser. I en "vanlig" familj hade det förmodligen slutat med ett ofullständigt gymnasiebetyg och en siffra i ungdomsarbetslöshetsstatistiken. /Anki
herkules
26-02-2012, 11:26
CITAT (Anki V @ 26-02-2012, 10:59)  Undra om det här var riktat till mig? /.../ nej, det var det inte!
Det verkar vara många som slåss om tronen här inne.
*Stintan*
26-02-2012, 12:09
CITAT (Berith @ 26-02-2012, 12:00)  Det verkar vara många som slåss om tronen här inne.  Den är nog knappast särskilt åtråvärd.
CITAT (Berith @ 26-02-2012, 12:00)  Det verkar vara många som slåss om tronen här inne.  Och så finns det de som slipper slåss, de föds rakt in i den.
mamamaggan
26-02-2012, 15:22
CITAT (*Stintan* @ 26-02-2012, 10:02)  Jag hackar inte på folk som pålästa och har väl underbyggda åsikter. Kan inte folk läsa tidigare inlägg i en tråd så dom vet vad det handlar om innan dom skriver så får dom skylla sig själva om jag och andra reagerar och säger vad vi tycker. Dessutom är dessa som påstår sig mobbade, vilket jag inte anser att dom är, rätt duktiga att ge sig på andra också. Varför blundar du för det? Varför ska man underordna sig? Det finns väl ingen anledning om man vet vad man pratar om. Förutfattade meningar och generaliseringar tycker jag inte är att veta vad man pratar om. CITAT (Gunilla T @ 26-02-2012, 10:23)  Just det...  världen är oftast lite större och mer komplicerad och låter sig inte förklaras med sin egen familj som referensram...
CITAT (Meriona @ 25-02-2012, 19:16)  Om vi visar omtanke för grannar och släktingar bör vi göra det mot kändisar också. Det är inte synd om kungahuset eller prinsessan/orna. De är stenrika och vi bidrar alla till deras gratis uppehälle och generösa fickpengar som de får bara för att ha fötts. De har råd med vadsomhelst och får göra vadhelst de vill (utom lönearbeta), så spara ditt medlidande till de fattiga som inte har de oändliga möjligheter en kunglighet har. CITAT Man kan kanske dra paralleller till Ranelid som hånats och hängts upp i punghåren de senaste dagarna. Jag gillar inte karln, men varför måste man göra sig löjlig över honom? Han skriver böcker som säljer bra För att han är löjlig. Notera att ingen löjliggör honom för hans böcker, utan för den ofattbart självcentrerade personlighet/mask han visar upp i offentliga sammanhang. När en person framställer sig själv som en karikatyr är det inte konstigt att han blir skrattad åt.
Jan Lindgren
26-02-2012, 15:55
CITAT (Aqvakul @ 26-02-2012, 00:22)  Vill gärna förtydliga att jag inte har något personligt emot kronprinsparet och deras förstfödda. Däremot tycker jag att hysterin kring kungahuset är påfrestande och att monarki är principiellt fel och oförenligt med ett demokratiskt styrelseskick. Hej! Jag tycker att det är värre att det finns en hel yrkesgrupp som inte vanliga människor får vara med i utan man måste födas in i den. Monarkin är bara till för att veckotidningar ska klara sig samt att det finns folk i en del länder som tycker att det är spännande. Bara reklam men ingen påverkan på landets styrelse. MVH Jan Lindgren
Ugglemormor
26-02-2012, 16:02
Jag har nu läst igenom det ni skrivit om allt möjligt och undrar att hur i katten kan man tillåtas att bli/känna sig mobbad av en del för man känner ju inte varandra, deras riktiga liv och alla vi är olika funtade att uttrycka oss om olika saker ........... Vissa måste bara "trycka ner" den medlemmen/-ar som kanske inte finns i deras liv, skulle nog inte vilja bli närmare bekant med dom i irl än man blir med andra, men det är ju så...... Skoltidens mobbare (de flesta) fortsätter på samma sätt i vuxen ålder och kan då inte fatta att de inte blir omtyckta ..... Man fortsätter att trampa i samma hjulspår om det inte har skett en ordentlig omställning till det positiva under sina liv...... Jag gillar de flesta av er och jag hatar ingen = undviker dem, ser det som ett bättre metod att handskas med livet i det stora både här och irl. ...... Jag hoppas att kunna få se snart bilden av den nya sessan, även om jag inte är inbiten rojalist så har en acceptans att det är så i en del länder .......
Gossen Ruda
26-02-2012, 19:12
"Mobbad", det nya modeordet.  Kanske dags att påpeka att man kan inte mobba en person inför tredje person, man måste framföra mobbningen direkt till den det berör. Nån jävla ordning får det vara även på Odlas forum.
Meriona
26-02-2012, 20:44
CITAT (Azur @ 26-02-2012, 15:34)  Det är inte synd om kungahuset eller prinsessan/orna. De är stenrika och vi bidrar alla till deras gratis uppehälle och generösa fickpengar som de får bara för att ha fötts. De har råd med vadsomhelst och får göra vadhelst de vill (utom lönearbeta), så spara ditt medlidande till de fattiga som inte har de oändliga möjligheter en kunglighet har. För att han är löjlig. Notera att ingen löjliggör honom för hans böcker, utan för den ofattbart självcentrerade personlighet/mask han visar upp i offentliga sammanhang. När en person framställer sig själv som en karikatyr är det inte konstigt att han blir skrattad åt. Jag har aldrig sagt att jag tycker synd om kungafamiljen för deras livsstil, hur läser du? Som det passar dig, helt klart.
CITAT (Meriona @ 26-02-2012, 20:44)  Jag har aldrig sagt att jag tycker synd om kungafamiljen för deras livsstil, hur läser du? Som det passar dig, helt klart.  Detsamma. Jag upprepar: det är inte synd om kungahuset, spara ditt medlidande till de fattiga som inte har de oändliga möjligheter en kunglighet har.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|