Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
*Stintan*
CITAT (malcolm @ 08-04-2012, 23:33) *
Jag skulle gärna åka till Japan, det lär var ett land med många vackra trädgårdar och Odlingar men tyvärr lär jag nog aldrig få råd men visst vore det intressant, speciellt vid den här årstiden när körsbärsträden blommar (sakura). Det är en stor sak i Japan och folk smlas i parker och liknande för att ta del av fägringen, naturligtvis har AKB gjort sånger om det också.
malcolm
Nu är det en till som svarat utomordentligt bra, spänningen stiger. Rena valvakan detta. bravo.gif
*Stintan*
Vilken spänning? Vi vet ju vilka det är unsure.gif
malcolm

Gör vi?
malcolm
Läs och begrunda...

http://tomkono.blogspot.se/2012/03/akb48-c...ohoku-what.html
*Stintan*
Är det särskilt märkvärdigt när just dom är med i stödgala och donerar/samlar in pengar? Sånt gör ju artister överallt när det inträffat katastrofer och annat. AKB48:s musik blir väl knappast bättre för det.
Gossen Ruda
CITAT (Anma @ 08-04-2012, 22:14) *
Ser inget nyskapande tyvärr. Bland annat Madonna gjorde stora konserter på åttio och nittiotalet med ett femtiotal dansare på scen.

Den där låten du länkar till låter precis som en annan västerländsk poplåt. Kommer bara inte på vilken. Någon annan som vet vilken jag tänker på?
Alla deras låtar låter förresten som något man har hört förut i den genren.

Återkom gärna när du hittat det. Måste allt vara nyskapande? Den mesta musiken är variationer på något som redan spelats. Den där jeppen du länkade till, Pain eller vad han hette, lät för mig som nån punk/metal/rock-tjoflöjt. Man måste nog vara en stor beundrare för att tycka om det och höja det till skyarna. Jag undrar dock om du inte gör fel om du bara lyssnar till AKB, det är helheten med sång, musik, dans, tjejer och kläder som är vitsen med det hela. Var för sig är det kanske inte super men tillsammans... Sen måste man nog vara man för att verkligen få rätt upplevelse. Kvinnor är sällan impade av andra kvinnor precis som män sällan är impade av andra män.

Visst har det funnits liknande förut. Jag kommer mest att tänka på Riverdance. Med tanke på alla lättklädda småflickor i den truppen borde det vara varning för gubbsjuka men eftersom alla med tantsjuka har killar att kolla på är det väl tyst på den flanken. Även om Michael Flatley slutat. Han skapade nog många våta fläckar på stolarna. Jag har ett inspelat band med Riverdance, the show. Spelade det mycket just då men nu är det länge sen, det blev rätt så enehanda med tiden. Samma musik och samma bensprattel.

Vad som skiljer AKB från detta och Madonnas dansare är att AKB är en kontinuerlig historia som nu har hållit på i 7 år. Riverdance är visserligen en långkörare men hur många dansare där figurerar med namn? De är mer en grå massa. Sen vet jag inte hur mycket Riverdance har utvecklats på sista tiden. Är det fortfarande samma uppställning och samma danssteg som på 90-talet och samma enformiga steppande?
*Stintan*
Jösses vilken konstig jämförelse, Riverdance spelar ju i en helt annan liga giggle.gif
malcolm
CITAT (*Stintan* @ 09-04-2012, 06:40) *
Är det särskilt märkvärdigt när just dom är med i stödgala och donerar/samlar in pengar? Sånt gör ju artister överallt när det inträffat katastrofer och annat. AKB48:s musik blir väl knappast bättre för det.

Det talades om själlöst här förut och att tjejerna skulle vara som femåringar ungefär... Tyvärr har dokumentären från katastrofen tagits bort från SVT/Play, nu är det ju också så att tråden heter "För eller emot AKB48" inte för eller emot deras musik men du kanske ogillar Bob Geldof också...

http://www.youtube.com/watch?v=fgESmgZ4ld8...feature=related
malcolm
CITAT (Anma @ 08-04-2012, 22:14) *
Ser inget nyskapande tyvärr. Bland annat Madonna gjorde stora konserter på åttio och nittiotalet med ett femtiotal dansare på scen.

Det är väl ingen som påstått att de skulle vara nyskapande heller, inte ens de själva vad jag vet och varje år vid melodifestivalen kommer det upp frågor om låtstöld och då menar jag inte enbart den svenska uttagningen
Gossen Ruda
CITAT (*Stintan* @ 09-04-2012, 09:06) *
Jösses vilken konstig jämförelse, Riverdance spelar ju i en helt annan liga giggle.gif

Just, gärsgårdsserien. devil.gif Om Riverdance skulle ge ut en skiva hade den då sålts i miljonupplaga på en vecka? Det gör AKB. bravo.gif
malcolm
Riverdance i bilstereon... Nej TACK! rotfl.gif
*Stintan*
CITAT (malcolm @ 09-04-2012, 09:11) *
Det talades om själlöst här förut och att tjejerna skulle vara som femåringar ungefär... Tyvärr har dokumentären från katastrofen tagits bort från SVT/Play, nu är det ju också så att tråden heter "För eller emot AKB48" inte för eller emot deras musik men du kanske ogillar Bob Geldof också...

http://www.youtube.com/watch?v=fgESmgZ4ld8...feature=related

Vad vore AKB48 utan musiken?

Det är ett hån att jämföra dom med Bob Geldof!
Gossen Ruda
CITAT (*Stintan* @ 09-04-2012, 09:47) *

AKB och musiken är allt. Bob Geldof, lever den stofilen? Har varit rätt tyst på den fronten.
malcolm
CITAT (*Stintan* @ 09-04-2012, 09:47) *

Slätt intet, inte skulle jag titta på dem utan musik.

Är det finare om Bob Geldof samlar i pengar då än om AKB gör det, jag har sett bilder från tsunamin i Japan och det såg ut som en krigszon.

http://www.affarsvarlden.se/hem/nyheter/article3129922.ece
*Stintan*
CITAT (Gossen Ruda @ 09-04-2012, 09:27) *
Just, gärsgårdsserien. devil.gif Om Riverdance skulle ge ut en skiva hade den då sålts i miljonupplaga på en vecka? Det gör AKB. bravo.gif

Du jämför ju äpplen med päron. Varför måste du alls jämföra med något? Tror du att vi ska ändra oss biggrin.gif För mig blir AKB48 inte ett skvatt bättre för att ni gör några löjliga jämförelser. Tja det bor ju nästan 130 miljoner människor i Japan så det är väl inte så konstigt att det sålts många skivor.
Myosotis
CITAT (Markus_H @ 07-04-2012, 22:59) *
Jag tycker generellt att japansk kultur är obegriplig, ful och pervers och AKB48 har inte ändrat min uppfattning nämnvärt...

laugh.gif
malcolm
CITAT (*Stintan* @ 09-04-2012, 10:07) *
Tja det bor ju nästan 130 miljoner människor i Japan så det är väl inte så konstigt att det sålts många skivor.

De säljer bra i USA och i övriga delar av Asien också, inte bara i Japan. Konstigt att de inte uppmärksammats i Sverige.
Monica i Nässjö
Det görs hela tiden jämförelser med västerländska flickgrupper och sångerskor som också klär sig utmanande och spelar på sin sexighet, jag har inget alls emot att de gör det, och inte att de japanska gör det heller. Den stora skillnaden, och vad jag vänder mig emot är nog att här består inte publiken till stora delar av överåriga snuskgubbar. Visserligen så suckas det nog en hel del i stugorna men eftersom vi inte anser det speciellt sunt att äldre män intresserar sig för småflickor så får de hållas där. Till skillnad kanske mot den asiatiska kulturen då där det är mer legitimt genom t.ex geishorna. Tja, bra eller dåligt, bestäm själva.
malcolm
CITAT (Markus_H @ 07-04-2012, 22:59) *
Jag tycker generellt att japansk kultur är obegriplig, ful och pervers och AKB48 har inte ändrat min uppfattning nämnvärt...

... men den har ändrat din uppfattning något i alla fall. biggrin.gif
malcolm
Vad det gäller flickornas utseende så är det inte deras exponerade ben eller figurer jag gillar utan de bruna glittrande ögon och jag har alltid tyckt att mörka brunögda tejejer varit vackrare än blonda, blåögda. Min fd. fru hade sådana där bruna stora ögon och nästan svart hår coh jag är också brunögd men inte på det viset. Yngsta dottern och sonen har ärvt mammas ögon men tyvärr inte äldsta dottern. Gillar AKB:s otroliga energi också och deras vackra leenden Det där med kroppar bryr jag mig inte så mycket om och jag är kanske en av få som anser att Anna Book är vacker. De flesta AKB-tjejerna har inga modellkroppar utom kanske Mariko Shinoda då som faktiskt jobbar som modell på sidan om. De andra är fullkomligt normala tjejer utan anoroxikroppar.

http://www.youtube.com/watch?v=IpRWO7rxJok
Gossen Ruda
CITAT (Monica i Nässjö @ 09-04-2012, 10:33) *
Det görs hela tiden jämförelser med västerländska flickgrupper och sångerskor som också klär sig utmanande och spelar på sin sexighet, jag har inget alls emot att de gör det, och inte att de japanska gör det heller. Den stora skillnaden, och vad jag vänder mig emot är nog att här består inte publiken till stora delar av överåriga snuskgubbar. Visserligen så suckas det nog en hel del i stugorna men eftersom vi inte anser det speciellt sunt att äldre män intresserar sig för småflickor så får de hållas där. Till skillnad kanske mot den asiatiska kulturen då där det är mer legitimt genom t.ex geishorna. Tja, bra eller dåligt, bestäm själva.

Du kanske skulle kolla upp lite fakta innan du skriver för mycket, om geishor och deras plats i kulturen eller "överåriga snuskgubbar" exempelvis.
malcolm
CITAT (Monica i Nässjö @ 09-04-2012, 10:33) *

För det första, kallar du mig och Ruda för överåriga snuskgubbar? och för det andra, du borde läsa på om geishor innan du uttalar dig. Jag har lagt in en länk på tråden om det men den har du antingen struntat i eller missat.
Monica i Nässjö
CITAT (Gossen Ruda @ 09-04-2012, 10:51) *
Du kanske skulle kolla upp lite fakta innan du skriver för mycket, om geishor och deras plats i kulturen eller "överåriga snuskgubbar" exempelvis.

Nä, jag erkänner, jag har ingen fakta att luta mig emot, jag har har bara utgått från vad du själv skrivit. Det var väl du som skrev att publiken till största delen består av killar och äldre män. Och du skrev också att det bara var äldre män som hade råd med geishor. Om jag har missuppfattat dig så ber jag om ursäkt
malcolm
Tar väl om det igen då.

Saxat från Wikipedia och det var som jag trodde, geishor är INGA prostituerade.

Geisha (芸者), eller Geigi (芸妓) är traditionella japanska underhållare. De är utbildade i olika japanska konstformer, som musik, dans och poesi. Den absoluta merparten av dagens geishor är kvinnor. En vanlig missuppfattning i västvärlden är att de är prostituerade, men det stämmer inte.[1] Begreppet "geisha" härstammar från de två orden 芸 (gei) som betyder "konst" och 者 (sha) som betyder "person som gör" eller "att vara anställd inom". Direktöversättningen skulle alltså vara "person som gör konst", men idag fungerar även översättningen "artist". Geishor är välrespekterade och det är komplicerat att bli en geisha.

Ett annat begrepp som används för geishor är Geiko (芸子) vilket först började användas i Kyoto. Geishatraditionen i Kyoto är fortfarande mycket stark och än idag kallas geishorna i Kyoto för geikos. För att få bli professionell geisha (geiko) i Kyoto krävs en fem år lång utbildning.

En geishalärling kallas "maiko" (舞妓). Ordet härstammar från de två japanska orden 舞 (mai) som betyder "dansa" och 妓 (ko) som betyder "barn". Den typiska bilden av geishan med vitsminkat ansikte och färggrann kimono föreställer oftast en maiko. Fullvärdiga geishor bär ofta enklare kimonos, och är bara vitsminkade vid speciella tillfällen.[källa behövs]

Det förekommer även geihor i andra städer, men de skiljer sig ifrån geishorna i Kyoto. I Tokyo tar det mellan sex månader till ett år för att bli professionell geisha. Geishalärlingar i Tokyo kallas "han'gyoku" (半玉) "halvjuvel", eller "o-shaku" (御酌), "en som serverar (alkohol)". Geishor i Tokyo är vanligtvis äldre är i Kyoto.[2]

Moderna geishor lever fortfarande i traditionella geishahus som kallas "okiya" i stadsdelar som kallas "hanamachi" (花街 "blomsterstäder"). Dock bosätter sig ofta äldre välrenomerade geishor i egna lägenheter eller hus. Den eleganta värld som geishorna tillhör kallas "karyūkai" (花柳界 "världen av blommor och vide").[3] Den berömda geishan, Mineko Iwasaki, sa att det beror på att "geisha är som en blomma, vacker på sitt eget vis, och likt ett pilträd, graciös, flexibel och stark."[4]

Monica i Nässjö
CITAT (malcolm @ 09-04-2012, 10:59) *
För det första, kallar du mig och Ruda för överåriga snuskgubbar? och för det andra, du borde läsa på om geishor innan du uttalar dig. Jag har lagt in en länk på tråden om det men den har du antingen struntat i eller missat.

För det första, nej jag pratar inte om er, jag pratar om publiken på konserter. Och jag ångrar nu att jag skrev snusk, plocka bort det och läs bara gubbar. Jag skrev i affekt och det blev ett hårdare uttryck än vad jag menade blush.gif
malcolm
Har du läst på om geishor nu då?
malcolm
CITAT (Monica i Nässjö @ 09-04-2012, 11:09) *
För det första, nej jag pratar inte om er, jag pratar om publiken på konserter. Och jag ångrar nu att jag skrev snusk, plocka bort det och läs bara gubbar. Jag skrev i affekt och det blev ett hårdare uttryck än vad jag menade blush.gif

... men överåriga är vi, hur gammal är du själv? Snacka om äldersfixerad.
Monica i Nässjö
Malcolm, ja jag har läst men jag har väl aldrig påstått att geishorna var prostituerade. Det var det här inlägget jag grundade mitt påstående på.

CITAT (Gossen Ruda @ 04-04-2012, 10:30) *
Det är på den biten lite bättre i Japan. Där sköter man mer sig själv och lägger inte ner energi på att kontrollera omgivningen. Om en äldre man är ihop med en yngre kvinna är detta helt ok. Exempelvis utbildningen av en geischa tar många år och kostar stora belopp. Därför är det oftast bara äldre män som skaffat sig en förmögenhet som kan bekosta detta. Han har å andra sidan tillgång till henne under utbildningen på olika sätt även om det inte kan kallas för prostitution. Ett annat sätt att se på saker, take it or leave it.

CITAT (malcolm @ 09-04-2012, 11:35) *
... men överåriga är vi, hur gammal är du själv? Snacka om äldersfixerad.

Återigen, jag pratade inte om er, var har du fått det ifrån? Hur gammal jag är, vad har det med saken att göra?
malcolm
CITAT (Monica i Nässjö @ 09-04-2012, 11:38) *
Återigen, jag pratade inte om er, var har du fått det ifrån? Hur gammal jag är, vad har det med saken att göra?

Nehe men japanska män går det bra att håna då? Spelar egentligen ingen roll hur gammal du är nu men även du kommer att bli äldre, tänk på det innan du uttalar dig.
Anma
CITAT (Gossen Ruda @ 09-04-2012, 08:29) *
Återkom gärna när du hittat det. Måste allt vara nyskapande? Den mesta musiken är variationer på något som redan spelats. Den där jeppen du länkade till, Pain eller vad han hette, lät för mig som nån punk/metal/rock-tjoflöjt. Man måste nog vara en stor beundrare för att tycka om det och höja det till skyarna. Jag undrar dock om du inte gör fel om du bara lyssnar till AKB, det är helheten med sång, musik, dans, tjejer och kläder som är vitsen med det hela. Var för sig är det kanske inte super men tillsammans... Sen måste man nog vara man för att verkligen få rätt upplevelse. Kvinnor är sällan impade av andra kvinnor precis som män sällan är impade av andra män.

Visst har det funnits liknande förut. Jag kommer mest att tänka på Riverdance. Med tanke på alla lättklädda småflickor i den truppen borde det vara varning för gubbsjuka men eftersom alla med tantsjuka har killar att kolla på är det väl tyst på den flanken. Även om Michael Flatley slutat. Han skapade nog många våta fläckar på stolarna. Jag har ett inspelat band med Riverdance, the show. Spelade det mycket just då men nu är det länge sen, det blev rätt så enehanda med tiden. Samma musik och samma bensprattel.

Vad som skiljer AKB från detta och Madonnas dansare är att AKB är en kontinuerlig historia som nu har hållit på i 7 år. Riverdance är visserligen en långkörare men hur många dansare där figurerar med namn? De är mer en grå massa. Sen vet jag inte hur mycket Riverdance har utvecklats på sista tiden. Är det fortfarande samma uppställning och samma danssteg som på 90-talet och samma enformiga steppande?

Du skrev " Jag har aldrig sett eller hört något liknande."
Det tolkade jag som att det var nyskapande i dina ögon.
Jag ser till helheten i videosarna, är inte intresserad av att höra hela deras livshistoria. För mig är musik en upplevelse i första hand för mina öron, i andra hand mina ögon. Det ska mycket till för att jag ska bry mig om resten. smile.gif
För mig är alla AKBs låtar samma musik, samma bensprattel med varierande klädsel, precis som Riverdance. Ger mig ingenting.
Och så råkar det vara så att jag gillar "punk/metal/rock-tjoflöjt genren. Visst kan det slinka in en och annan rockpop också, men schlagerpop aka gladpop ger mig nada och ingenting. Sen spelar det ingen roll i vilken förpackning det framförs.

Här har du förresten en av de bästa artisterna just nu. Enligt mig. Detta är lååååångt från Pain och den typen av musik. smile.gif

http://www.youtube.com/watch?v=hLQl3WQQoQ0

http://www.youtube.com/watch?v=rYEDA3JcQqw&ob=av2e

http://www.youtube.com/watch?v=Ti3t7MAwaaM&feature=fvsr

http://www.youtube.com/watch?v=FlsBObg-1BQ...feature=related

Hon har ett unikt uttryck. Och imponerar på mig starkt, trots att hon är kvinna. giggle.gif
malcolm
Bra musik, me like! tummenupp.gif
Gossen Ruda
CITAT (Monica i Nässjö @ 09-04-2012, 11:04) *
Nä, jag erkänner, jag har ingen fakta att luta mig emot, jag har har bara utgått från vad du själv skrivit. Det var väl du som skrev att publiken till största delen består av killar och äldre män. Och du skrev också att det bara var äldre män som hade råd med geishor. Om jag har missuppfattat dig så ber jag om ursäkt

Det är bra att du har mig som föredöme men ta inte allt jag skrivit om andra för bokstavligt, även solen har fläckar. Jag kan och vill inte gå tillbaka och ändra där det blivit fel. Sen har du kaktiskt blandat ihop och missuppfattat mig.
Gossen Ruda
CITAT (Anma @ 09-04-2012, 11:45) *
Du skrev " Jag har aldrig sett eller hört något liknande."
Det tolkade jag som att det var nyskapande i dina ögon.
Jag ser till helheten i videosarna, är inte intresserad av att höra hela deras livshistoria. För mig är musik en upplevelse i första hand för mina öron, i andra hand mina ögon. Det ska mycket till för att jag ska bry mig om resten. smile.gif
För mig är alla AKBs låtar samma musik, samma bensprattel med varierande klädsel, precis som Riverdance. Ger mig ingenting.
Och så råkar det vara så att jag gillar "punk/metal/rock-tjoflöjt genren. Visst kan det slinka in en och annan rockpop också, men schlagerpop aka gladpop ger mig nada och ingenting. Sen spelar det ingen roll i vilken förpackning det framförs.

Här har du förresten en av de bästa artisterna just nu. Enligt mig. Detta är lååååångt från Pain och den typen av musik. smile.gif

http://www.youtube.com/watch?v=hLQl3WQQoQ0

http://www.youtube.com/watch?v=rYEDA3JcQqw&ob=av2e

http://www.youtube.com/watch?v=Ti3t7MAwaaM&feature=fvsr

http://www.youtube.com/watch?v=FlsBObg-1BQ...feature=related

Hon har ett unikt uttryck. Och imponerar på mig starkt, trots att hon är kvinna. giggle.gif

Inte nyskapande men framfört på för mig nytt sätt.
Om du jämställer AKB och Riverdance får du stintan på dig. laugh.gif
Jaha, gillar du punk/metal/rock-tjoflöjt genren så förstår jag mer varför du inte gillar AKB. Det är dock aldrig för sent att tänka om. biggrin.gif
Adele borde ta sånglektioner, det är tveksamt om jag kallar det sång. Det var fö ett enerverande piano i första låten.
Huggorm
AKB48 hade säkert gjort bra ifrån sig i melodifestivalen, det är ganska likt med musiktyp, dansnummer och annat
Anma
CITAT (Gossen Ruda @ 09-04-2012, 13:50) *
Adele borde ta sånglektioner, det är tveksamt om jag kallar det sång. Det var fö ett enerverande piano i första låten.

Det bästa med Adele är just rösten. biggrin.gif
Över 150 miljoner håller inte med dig angående pianot... baserar antalet på lyssningar på videon jag la upp.
Gossen Ruda
CITAT (Anma @ 09-04-2012, 14:21) *
Det bästa med Adele är just rösten. biggrin.gif
Över 150 miljoner håller inte med dig angående pianot... baserar antalet på lyssningar på videon jag la upp.

"Prova vår goda korv, 1 miljon flugor kan inte ha fel"
*Stintan*
CITAT (Gossen Ruda @ 09-04-2012, 15:40) *
"Prova vår goda korv, 1 miljon flugor kan inte ha fel"

Är det inte det du och malcom har försökt övertyga oss om hela tiden när det gäller AKB48 giggle.gif
Gossen Ruda
Nej, det börjar halka in andra dussinartister, här kommer äkta hexadecimal vara. För att vara stackars småflickor som tvingas uppträda inför en massa gubbsjuka gamlingar tycker jag faktiskt att de ser riktigt nöjda och glada ut. Det kanske är en kick att få uppträda inför sina jublande fans och sjunga om en hästsvans. biggrin.gif http://www.youtube.com/watch?v=GousopcTbVM
*Stintan*
CITAT (Gossen Ruda @ 09-04-2012, 16:10) *
Nej, det börjar halka in andra dussinartister, här kommer äkta hexadecimal vara. För att vara stackars småflickor som tvingas uppträda inför en massa gubbsjuka gamlingar tycker jag faktiskt att de ser riktigt nöjda och glada ut. Det kanske är en kick att få uppträda inför sina jublande fans och sjunga om en hästsvans. biggrin.gif http://www.youtube.com/watch?v=GousopcTbVM

Men ni har ju kört hela tiden med hur många skivor dom sålt som ett mått på hur populära dom är. Vad är skillnaden+

Gud så dåligt, dom där var ju totalt osynkade. Har japaner dålig smak?
Gossen Ruda
CITAT (*Stintan* @ 09-04-2012, 16:35) *
Men ni har ju kört hela tiden med hur många skivor dom sålt som ett mått på hur populära dom är. Vad är skillnaden+

Gud så dåligt, dom där var ju totalt osynkade. Har japaner dålig smak?

Den dåliga smaken finns nog i Sörmlands inland. Jag kan lugna alla med att ibland är alla rörelser helt synkrona, ibland inte. Då sker rörelserna i olika grupper, det skall vara så. Kanske för att få lite variation. Det upptäcker man när det är samma system i olika inspelningar. Ramlade poletten ner?
Anma
Att kalla Adele för dussinaritst visar bara hur dålig koll man har på musikbranschen.
Hon är en på miljarden och inte många kan mätas med hennes talang.
Vid 23 års ålder är hon en världsartist, inte för att hon är en spinkig skönhet som har rätt folk bakom sig, utan för sin talang, förmågan att skriva låtar som berör och en röst som är extraordinär och förmågan att kombinera detta.
Hur kan man annars förklara att en överviktig kvinna kan slå sig fram i den utseendefixerade musikbranschen? Det kan man inte.
*Stintan*
CITAT (Gossen Ruda @ 09-04-2012, 16:41) *
Den dåliga smaken finns nog i Sörmlands inland. Jag kan lugna alla med att ibland är alla rörelser helt synkrona, ibland inte. Då sker rörelserna i olika grupper, det skall vara så. Kanske för att få lite variation. Det upptäcker man när det är samma system i olika inspelningar. Ramlade poletten ner?

Där har du helt fel när det gäller den senaste du la in och det är den jag pratar om. Det osynkade har inget med rörelserna i olika grupper att göra utan man ser tydligt hur enskilda gång på gång gör rena missar. Har man någon taktkänsla så ser man det hur lätt som helst. Lägg ner dina påhopp!
Gossen Ruda
CITAT (*Stintan* @ 09-04-2012, 17:08) *
Där har du helt fel när det gäller den senaste du la in och det är den jag pratar om. Det osynkade har inget med rörelserna i olika grupper att göra utan man ser tydligt hur enskilda gång på gång gör rena missar. Har man någon taktkänsla så ser man det hur lätt som helst. Lägg ner dina påhopp!

Beträffande påhopp och brist på taktkänsla är du nog Odla-mästare i de grenarna. biggrin.gif Det är ju roligt att du kollar in länkarna men du borde nog lägga ner mer energi på att njuta istället för att leta fel. De här tjejerna är proffs, de har framfört denna låt hundratals gånger. Alla rörelser sitter perfekt, är någon rörelse ur fas skall det vara så. Jag tyckte också att det såg lite skumt ut ibland först men sen har jag insett att det skall vara så. Ibland perfekt synk, ibland inte. Det blir kanske lite enformigt annars.
malcolm
Tar en annan version där de inte har så mycket kläder som tynger. giggle.gif

http://www.youtube.com/watch?v=SwXtaahxjls...lf=list_related
Anma
Jag vet inte varför men jag tänker på det här:
http://www.youtube.com/watch?v=UTFec_mrD-c

giggle.gif
malcolm
Inte för att jag gillade dessa deodoranter men de blev också hånade ungefär som AKB i denna tråd.
heinrich_stubel
Snälla, ska du starta såna här trådar så kan du väl åtminstone ge folk en chans och tala om vad AKB (eller vad de nu heter) är för något? Lägga in en länk till en video så man överhuvudtaget fattar att det är en (musikgrupp?)

Lite som att starta en tråd och fråga folk vad de tycker om (namn på random liten brasiliasnk by)

Skärpning!

CITAT (Gossen Ruda @ 03-04-2012, 13:11) *
Håller med men jag skulle aldrig fatta ett beslut på så dålig grund. Det finns fler låtar som jag ogillar men samtidigt en del mästerverk.

Seriöst, vad förväntar du dig med ett sånt upp över öronen uruselt förstainlägg? Bemöda dig gärna att tala om vad AKBK är om du vill ha vettiga svar.
malcolm
CITAT (heinrich_stubel @ 10-04-2012, 01:46) *
Snälla, ska du starta såna här trådar så kan du väl åtminstone ge folk en chans och tala om vad AKB (eller vad de nu heter) är för något? Lägga in en länk till en video så man överhuvudtaget fattar att det är en (musikgrupp?)

Lite som att starta en tråd och fråga folk vad de tycker om (namn på random liten brasiliasnk by)

Skärpning!
Seriöst, vad förväntar du dig med ett sånt upp över öronen uruselt förstainlägg? Bemöda dig gärna att tala om vad AKBK är om du vill ha vettiga svar.

Jösses! du har ju varit inne flera gånger på japanska flickpoptråden.... duh.gif
Anma
CITAT (heinrich_stubel @ 10-04-2012, 01:46) *

Men det finns ju miljarder med länkar till denna grupp som Gossen och Malcolm lagt upp. Hur kan du ha missat det?
Nog för att de alla låter ungefär likadant, men ändå.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon