|
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
malcolm
03-04-2012, 21:39
Så där har vi ditt mansideal Azur, tycker nog att mitt och Rudas xal verkar sundare trots allt.
Biggan_
03-04-2012, 21:48
CITAT (malcolm @ 03-04-2012, 22:39)  sundare Jomän. Sunt. Fast egentligen förstår jag bara inte. Vad är poängen med alla de här trådarna? Ni tror inte möjligen ni kan försöka hålla er till en tråd?
malcolm
04-04-2012, 03:07
Söta tjejer men kenske lite väl unga men vi kan ju alltid skapa en tråd om det.
Elisabeth-Västkustkolonisten
04-04-2012, 07:12
CITAT (malcolm @ 03-04-2012, 21:57)  Detta är knappast några småflicor utan unga kvinnor, som kanske du också var för lääänge sedan.  Det är konstigt, när man inte längre har några argument så blir man elak. För övrigt malcolm har du och Gossen inga speglar hemma? Om ni vågar att titta in vad ser ni då? 2 gamla griniga och gnälliga gubbar..... Och det där med småflickor är Gossens ord, inte mina Elisabeth
malcolm
04-04-2012, 07:47
Jag har i alla fall speglar hemma, vad Ruda har kan jag inte svara på men mina har i alla fall inte spruckit. Kommer man med insuationer om att ett musikintresse skulle vara något annat än just det får man tåla en del elakheter.
Gossen Ruda
04-04-2012, 07:52
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 04-04-2012, 08:12)  Det är konstigt, när man inte längre har några argument så blir man elak.
För övrigt malcolm har du och Gossen inga speglar hemma? Om ni vågar att titta in vad ser ni då? 2 gamla griniga och gnälliga gubbar.....
Och det där med småflickor är Gossens ord, inte mina
Elisabeth Det där med småflickor har jag förklarat var en felaktig beskrivning och har ändrat, tråkigt att en del inte kan åt sig att ändra själva i sitt minne. Beträffande speglar så kanske anledningen till att äldre män gärna betraktar yngre kvinnor uppenbarar sig för alla griniga och gnälliga tanter när de betraktar sig själva i en sådan. Själv känner jag mig närmast glad och upprymd när jag skådar AKB. Visst kan man bli lite sur när tantmaffian vräker ur sig sina fördomar och åldersfascism men det rinner bort när jag tittar här: http://www.youtube.com/watch?&v=PjgyH3lVI18
Aqvakul
04-04-2012, 07:54
Självfallet innehåller er vurm för desssa trallande och gymnastiserande unga damer ett drag av "gubbsjuka". Ni är ganska roande i er naiva syn på er själva...
malcolm
04-04-2012, 07:57
*Stintan*
04-04-2012, 08:18
CITAT (malcolm @ 04-04-2012, 08:47)  Jag har i alla fall speglar hemma, vad Ruda har kan jag inte svara på men mina har i alla fall inte spruckit. Kommer man med insuationer om att ett musikintresse skulle vara något annat än just det får man tåla en del elakheter. Hur kommer det sig då att ni snackar om tjejerna hela tiden men knappt något om musiken? Håller man på som ni så får ni faktiskt också tåla lite gliringar och kommentarer som inte är elakt menade utan mer undrande. Underhållande är ni iallafall.
Gossen Ruda
04-04-2012, 08:25
CITAT (*Stintan* @ 04-04-2012, 09:18)  Hur kommer det sig då att ni snackar om tjejerna hela tiden men knappt något om musiken? Håller man på som ni så får ni faktiskt också tåla lite gliringar och kommentarer som inte är elakt menade utan mer undrande. Underhållande är ni iallafall.  Musiken talar för sig själv och behöver inte nämnas.
*Stintan*
04-04-2012, 08:50
CITAT (Gossen Ruda @ 04-04-2012, 09:25)  Musiken talar för sig själv och behöver inte nämnas.
Gossen Ruda
04-04-2012, 09:30
För att vara lite mer allvarlig. J-popen och detta sammanhang AKB48 måste betraktas som en helhet där musiken, videorna, gruppen och dess individer ingår. Tar man bort någon enskild del blir det inte så mycket kvar av helheten. Visst blir det en hel del fokus på de enskilda medlemmarna men det är ju faktiskt de som i grunden ÄR AKB. Deras sång och uppträdande på scenen ingår i helheten. De har ju sen en privat sida också som inte går att bortse ifrån och den ingår också i helheten. Att sen en del kommer med sina fördomar och förutfattade meningar om att alla 50+ män som gillar yngre damer direkt lider av "gubbsjuka", vad DET nu egentligen är, är bara beklagligt och visar på den egna låsningen av synen på åldern. Åldersfascism som jag kallar det. Det är typiskt svenskt att anse att man själv vet bäst och att man har rätt att sätta sig till doms över vad andra gör. Det är på den biten lite bättre i Japan. Där sköter man mer sig själv och lägger inte ner energi på att kontrollera omgivningen. Om en äldre man är ihop med en yngre kvinna är detta helt ok. Exempelvis utbildningen av en geischa tar många år och kostar stora belopp. Därför är det oftast bara äldre män som skaffat sig en förmögenhet som kan bekosta detta. Han har å andra sidan tillgång till henne under utbildningen på olika sätt även om det inte kan kallas för prostitution. Ett annat sätt att se på saker, take it or leave it.
Gunilla T
04-04-2012, 14:37
För mig är Japan landet där så mycket vackra växter växer... Har nog mycket fördomar förstås eftersom jag kan så lite om landet - leende artiga japaner är min bild, nävarna knyts i fickan! Inte visste jag att frigjordheten och toleransen var så stor - äldre rika damer med uppfostrade små geisha pojkar - not bad
*Stintan*
04-04-2012, 14:52
CITAT (Gunilla T @ 04-04-2012, 15:37)  För mig är Japan landet där så mycket vackra växter växer... Har nog mycket fördomar förstås eftersom jag kan så lite om landet - leende artiga japaner är min bild, nävarna knyts i fickan! Inte visste jag att frigjordheten och toleransen var så stor - äldre rika damer med uppfostrade små geisha pojkar - not bad 
Huggorm
04-04-2012, 15:33
CITAT (Gunilla T @ 04-04-2012, 15:37)  Inte visste jag att frigjordheten och toleransen var så stor - äldre rika damer med uppfostrade små geisha pojkar - not bad  Det gick faktiskt en dokumentär på SVT för något år sedan om att unga japanska män blivit arbetslösa i finanskrisen och tvingats ta jobb som "toyboys". De var inte speciellt stolta över det...
malcolm
04-04-2012, 16:39
Saxat från Wikipedia och det var som jag trodde, geishor är INGA prostituerade.
Geisha (芸者), eller Geigi (芸妓) är traditionella japanska underhållare. De är utbildade i olika japanska konstformer, som musik, dans och poesi. Den absoluta merparten av dagens geishor är kvinnor. En vanlig missuppfattning i västvärlden är att de är prostituerade, men det stämmer inte.[1] Begreppet "geisha" härstammar från de två orden 芸 (gei) som betyder "konst" och 者 (sha) som betyder "person som gör" eller "att vara anställd inom". Direktöversättningen skulle alltså vara "person som gör konst", men idag fungerar även översättningen "artist". Geishor är välrespekterade och det är komplicerat att bli en geisha.
Ett annat begrepp som används för geishor är Geiko (芸子) vilket först började användas i Kyoto. Geishatraditionen i Kyoto är fortfarande mycket stark och än idag kallas geishorna i Kyoto för geikos. För att få bli professionell geisha (geiko) i Kyoto krävs en fem år lång utbildning.
En geishalärling kallas "maiko" (舞妓). Ordet härstammar från de två japanska orden 舞 (mai) som betyder "dansa" och 妓 (ko) som betyder "barn". Den typiska bilden av geishan med vitsminkat ansikte och färggrann kimono föreställer oftast en maiko. Fullvärdiga geishor bär ofta enklare kimonos, och är bara vitsminkade vid speciella tillfällen.[källa behövs]
Det förekommer även geihor i andra städer, men de skiljer sig ifrån geishorna i Kyoto. I Tokyo tar det mellan sex månader till ett år för att bli professionell geisha. Geishalärlingar i Tokyo kallas "han'gyoku" (半玉) "halvjuvel", eller "o-shaku" (御酌), "en som serverar (alkohol)". Geishor i Tokyo är vanligtvis äldre är i Kyoto.[2]
Moderna geishor lever fortfarande i traditionella geishahus som kallas "okiya" i stadsdelar som kallas "hanamachi" (花街 "blomsterstäder"). Dock bosätter sig ofta äldre välrenomerade geishor i egna lägenheter eller hus. Den eleganta värld som geishorna tillhör kallas "karyūkai" (花柳界 "världen av blommor och vide").[3] Den berömda geishan, Mineko Iwasaki, sa att det beror på att "geisha är som en blomma, vacker på sitt eget vis, och likt ett pilträd, graciös, flexibel och stark."[4]
*Stintan*
04-04-2012, 16:41
CITAT (Huggorm @ 04-04-2012, 16:33)  Det gick faktiskt en dokumentär på SVT för något år sedan om att unga japanska män blivit arbetslösa i finanskrisen och tvingats ta jobb som "toyboys". De var inte speciellt stolta över det... Men det kanske vore nåt att tipsa regering om så kan dom införa toyboysavdrag  Det kanske skulle ge många nya jobb
malcolm
05-04-2012, 00:39
Intressant att tråden om japansk flickpop följs av flera även om inte så många skriver något, har dock misstänkt det länge eftersom besöksantalet inte motsvarar mina och Rudas besök. Ibland tittar iof. sig även jag med in där för att kolla något utan att skriva, det kan gälla någon låt eller ett namn man inte kommer ihåg eller hittar och tråden får fungera lite som en anteckningsbok.
Undrar om tråden vrit lika "lustig" om den handlat om bilar? Förmodligen inte och här handlar det nog mer om att hitta snaskiga saker om det går fast den som läser vad som skrivs skall finna att några tvivelaktigheter aldrig förkommer. Sant att vi inte pratar om musiken så mycket för den kan som sagt tala för sig själv och vi har inte riktigt samma smak vad det gäller låtarna. Inte heller diskuterar vi tjejernas utseenden eller deras behag och tittar man på de videos som finns så fokuseras det aldrig på ben, bröst eller liknande, tjejerna är uppiggande men långt ifrån några sexobjekt.
Tror en del av aversionerna mot AKB handlar om främlingsrädsla också, herregud, de är ju från Japan och ser inte riktigt ut som vi och man vågar helt enkelt inte erkänna att man egentligen tycker om dem och det de gör. Minns när Abba var populära på 70-talet hur folk inte vågade erkänna att de hade skivor av dem hemma medan nu, snart 30 år senare så är det fullkomligt accepterat. >Visst kan man tycka att AKB är massproduserat skräp men tänker man efter så ser man vilket enormt arbete som läggs ner för att få det bra, inte minst vad det gäller kläder och de som syr upp dem måste jobba för högtryck för att hinna få ihop allt som behövs.
Det där med geishor känner jag inte till så mycket men jag såg en dokumentär om det för ett antal år sedan men minns att det var ett krävande "yrke" ned lång utbildning och att det inte handlade om sex eller andra tvksamheter. Fascinerande att kvinnor här börjar tala om toyboys som något kul, tänk om Ruda och jag talat om tjejerna i AKB liknande ordalag, då hade vi väl blivit fullkomligt nergjorda och riktiga hatobjekt.
*Stintan*
05-04-2012, 05:48
Fattar inte varför du tar det så allvarligt malcolm. Varför är det så känsligt för dig så att du inte tål lite skämt? Ämnet bäddar ju för det inte minst med tanke på vad Ruda skrev i de första inläggen. Det var ju även han som började prata om att han "fick vibbar av det gamla geishasamhället". När jag sen efter ytterligare några inlägg från Ruda svarade honom på skoj att det var "lite gubbsjukvarning" så gick du genast i försvarsställning medan Ruda svarade: "Gubbsjuk eller ej men här får man show, god musik och vackra ben. Det är dock inte så sexistiskt som i Sverige trots all nakenhet. Flickorna valsar inte runt i pressen i div skandalreportage, de skall vara ouppnåeliga men ändå där". Sen har ju det ena givit det andra.
Nu undrar du om vi tyckt tråden varit lika "lustig" om den handlat om bilar. Självklart inte eftersom det inte skulle varit lika "lustigt" som att två äldre män så totalt snöar in på ett gäng mer eller mindre utmanande skränande skolflickor med "vackra ben".
Reaktionerna har inte det minsta med främlingsrädsla att göra. Du spekulerar bara för att försöka försvara ditt eget intresse för gruppen vilket är helt onödigt. Det finns inget du behöver försvara. Att sen en del tycker att ert intresse är lite märkligt får ni ju ta när ni exponerar det som ni gör. När det gäller ABBA så har jag aldrig hört talas om att folk inte vågade erkänna att de hade deras skivor. Ingen av dom var ju okänd när dom blev en grupp. Man hade dom ju på skiva redan innan fast i andra konstellationer eller som soloartister. Att det skulle tagit en himla massa år innan det var accepterat är rent nys.
Du har rätt om geishorna. Det tar fem år att bli geisha och dom är artister utbildade i musik och dans bl.a. Varifrån missuppfattningen att de är mer eller mindre prostituerade kommer vet jag inte men den är tyvärr rätt vanlig i vår del av världen. Filmer kanske där de inte alltid framställts som artister utan mer som nån sorts uppassare åt män.
Gossen Ruda
05-04-2012, 06:23
Surkärringen och trådförstöraren har talat. Att kalla hackandet på mej och malcolm för skämt det är just det, ett skämt. Ingen tror dig, det är jag-vet-bäst-tanken och den hyllade politiska korrektheten som skymtar fram. Enligt dessa tankar får äldre män inte ens titta på yngre kvinnor och är givetvis också då ett lovligt byte för allehanda påhopp. Vi tar dock inte åt oss eller ändrar oss, det är bara lite trist när trådarna förstörs.
Malcolm har fö helt rätt om ABBA, i 70-talets prog-sverige var det inte fint att gilla dem. De var för kommersialiserade. Även jag var drabbad men har i efterhand måst erkänna att de var super. Jag kommer ihåg en europeisk variant av Tio-i-topp. Varje land kom med en låt och en gång när ABBA givit ut en platta trodde jag att den skulle vara med. Icke, det passade inte. Istället kom man dragande med Cornelis och Man kan inget ta med sig. T o m den engelske programledaren småskrattade när han presenterade låten. Den kom näst sist, bara slagen av en ännu sämre låt. ABBA hade givetvis vunnit så det ville man undvika.
*Stintan*
05-04-2012, 06:50
CITAT (Gossen Ruda @ 05-04-2012, 07:23)  Surkärringen och trådförstöraren har talat. Att kalla hackandet på mej och malcolm för skämt det är just det, ett skämt. Ingen tror dig, det är jag-vet-bäst-tanken och den hyllade politiska korrektheten som skymtar fram. Enligt dessa tankar får äldre män inte ens titta på yngre kvinnor och är givetvis också då ett lovligt byte för allehanda påhopp. Vi tar dock inte åt oss eller ändrar oss, det är bara lite trist när trådarna förstörs.
Malcolm har fö helt rätt om ABBA, i 70-talets prog-sverige var det inte fint att gilla dem. De var för kommersialiserade. Även jag var drabbad men har i efterhand måst erkänna att de var super. Jag kommer ihåg en europeisk variant av Tio-i-topp. Varje land kom med en låt och en gång när ABBA givit ut en platta trodde jag att den skulle vara med. Icke, det passade inte. Istället kom man dragande med Cornelis och Man kan inget ta med sig. T o m den engelske programledaren småskrattade när han presenterade låten. Den kom näst sist, bara slagen av en ännu sämre låt. ABBA hade givetvis vunnit så det ville man undvika. Vem är det nu som hackar? Och kan du tänka dig jag blir inte sur ens av dina påhopp. Jag vet väl ändå bäst vad mina uttalande var menat som. Beklagar att ni tar det för något annat. Beträffande ABBA har vi väl helt skilda uppfattningar och erfarenheter då och jag sa bara att jag aldrig hade hört talas om det malcolm påstod. Läs vad jag skrev en gång till istället för att gå i taket. Det kan inte va bra för lilla hjärtat.
Gossen Ruda
05-04-2012, 07:19
Jag sitter lugnt och stilla på min stol och skriver vad jag tycker och känner. Det är långt till taket.
*Stintan*
05-04-2012, 07:59
CITAT (Gossen Ruda @ 05-04-2012, 08:19)  Jag sitter lugnt och stilla på min stol och skriver vad jag tycker och känner. Det är långt till taket. Och det har du inte ensamrätt till fast du verkar tro det ibland.
malcolm
05-04-2012, 13:32
Jag var 19 år då ABBA vann i Brighton 1974 och nog fanns det ett slags "hat" mot gruppen, folk skrattade åt dem som köpte deras skivor och många smusslade med det. på den tiden hade jag massor av kompisar som inte för sitt liv skulle köpa deras skivor och utifall de gjprde det så var de inget som fick visas eller talas om. Tom. i >England var det tabu att gilla ABBA, jag var där i mitten av 70-talet och fick eb uppfattning om det hela men som sagt, nu nästan 30 år senare är de enormt populära även där. Nu skulle tråden iof. sig inte handla om ABBA utan om AKB och kanske är det så att populära grupper inte skall ha bokstvskombinationer som namn för att gillas. Har mycket svårt att tolka något som du skriver som skämt Stintan och Rudas sammanfattning om dig som trådförstörare stämmer så himla bra, är det en tråd där det förekommer bråk och oegentligheter så nog tusan är du inblandad på något sätt. Tro inte för ett ögonblick att Ruda och jag tar illa vid oss för raljerandet av vårt intresse för AKB, vi är gott och väl vuxna och smyger inte med det vi gillar.Kan också berätta att vi inte sitter och skriver dolda PM eller liknande till varandra heller som någon antytt, allt sker öppet och det skall fortsätta så. CITAT (*Stintan* @ 05-04-2012, 08:59)  Och det har du inte ensamrätt till fast du verkar tro det ibland.  Skulle det där vara ett av dina berömda skämt med smiley och allt...?
*Stintan*
05-04-2012, 15:49
CITAT (malcolm @ 05-04-2012, 14:32)  Jag var 19 år då ABBA vann i Brighton 1974 och nog fanns det ett slags "hat" mot gruppen, folk skrattade åt dem som köpte deras skivor och många smusslade med det. på den tiden hade jag massor av kompisar som inte för sitt liv skulle köpa deras skivor och utifall de gjprde det så var de inget som fick visas eller talas om. Tom. i >England var det tabu att gilla ABBA, jag var där i mitten av 70-talet och fick eb uppfattning om det hela men som sagt, nu nästan 30 år senare är de enormt populära även där. Nu skulle tråden iof. sig inte handla om ABBA utan om AKB och kanske är det så att populära grupper inte skall ha bokstvskombinationer som namn för att gillas. Har mycket svårt att tolka något som du skriver som skämt Stintan och Rudas sammanfattning om dig som trådförstörare stämmer så himla bra, är det en tråd där det förekommer bråk och oegentligheter så nog tusan är du inblandad på något sätt. Tro inte för ett ögonblick att Ruda och jag tar illa vid oss för raljerandet av vårt intresse för AKB, vi är gott och väl vuxna och smyger inte med det vi gillar.Kan också berätta att vi inte sitter och skriver dolda PM eller liknande till varandra heller som någon antytt, allt sker öppet och det skall fortsätta så. Skulle det där vara ett av dina berömda skämt med smiley och allt...? Som sagt så upplevde jag inte ABBA på samma sätt som du. Kanske beroende på att Björn varit med i Hootenany Singers och Benny i Hep Stars vilket var väldigt populära band i mitten på 60-talet. Tjejerna var ju inte heller okända. Du kanske inte minns "landsplågan" Hej gamle man från 1970, en av de första låtarna de spelade in tillsammans innande började kalla sig ABBA. Det var inget som gömdes i garderoben bland mina vänner iallafall. Möjligen kan man förklara våra olika erfarenheter med att jag var betydligt äldre än du redan på den tiden. Jag tycker att både du och Ruda ska läsa igenom hela den första tråden och rannsaka er själva om hur/vad ni skrivit. Kanske försöka se era uttalanden med andra ögon. Ni skriver om småflickor (14-åringar är småflickor), småsexigt, att ni är besatta, fina figurer m.m. Undrar varför du redan innan tråden blev till anande att gubbsjuk" skulle komma upp? Du tänkte alltså själv på det av en anledning innan jag sa det! Då är ju dina starka reaktioner ganska obegripliga men kanske en förklaring till att du inte förstår att det var ett skämt. Dessutom när ni blivit så irriterade över vad jag och några till skrivit så varför starta två trådar till i samma ämne när ni inte tål andras tyckanden. Att då börja köra med påhopp när det inte passar i galoscherna är jävligt lågt. Observera att Ruda i denna tråd i första inlägget skrev att "Ordet är fritt!"
Piccante
05-04-2012, 18:34
jag trodde först omröstningen handlade om automatkarbin 48  Sen tycker jag frågan för eller emot är lite svår för jag är inte direkt emot dom eller vill förbjuda dom att verka på något sätt men det är knappast något jag kan rekommendera eller vill lyssna på.
Tycker dom är helt jäkla suveräna !och fruktansvärt samspelta för att vara så många tjejer ! försöker nu indoktrinera alla mina vänner på dom
Gossen Ruda
05-04-2012, 21:02
Passa dig Motti, du kan bli kallad för Gubbsjuk. CITAT (*Stintan* @ 05-04-2012, 16:49)  Jag tycker att både du och Ruda ska läsa igenom hela den första tråden och rannsaka er själva om hur/vad ni skrivit. Kanske försöka se era uttalanden med andra ögon. Ni skriver om småflickor (14-åringar är småflickor), småsexigt, att ni är besatta, fina figurer m.m. Undrar varför du redan innan tråden blev till anande att gubbsjuk" skulle komma upp? Du tänkte alltså själv på det av en anledning innan jag sa det! Då är ju dina starka reaktioner ganska obegripliga men kanske en förklaring till att du inte förstår att det var ett skämt. Dessutom när ni blivit så irriterade över vad jag och några till skrivit så varför starta två trådar till i samma ämne när ni inte tål andras tyckanden. Att då börja köra med påhopp när det inte passar i galoscherna är jävligt lågt.
Observera att Ruda i denna tråd i första inlägget skrev att "Ordet är fritt!" Lugnt och stilla. Jag nämnde småflickor men det har jag ändrat, när skall du fatta det? För mig är småflickor i förpubertal ålder, dvs under 10 år. Har du andra definitioner är det din sak och jag bryr mig inte. Småsexigt? Tror inte jag skrivit det men OK. Jag har aldrig skrivit att jag är besatt. Fina figurer, javisst. Till skillnad från många svenska ungdomar som är mer eller mindre småfeta. För att inte tala om vuxna. Oavsett detta så ger det inte dig tillstånd att komma med negativa invektiv som gubbsjuk. Det var mig du kallade det först. Det är väl ett av dina sätt att använda personangrepp i din härskarstil, för ett personangrepp är det. Du har otroligt svårt för att bara kommentera innehållet i tråden utan du skall ge dig på personerna också. När jag skrev ordet är fritt så var det underförstått trådämnet och inte allmänna personangrepp.
*Stintan*
05-04-2012, 23:10
CITAT (Gossen Ruda @ 05-04-2012, 22:02)  Passa dig Motti, du kan bli kallad för Gubbsjuk.
Lugnt och stilla. Jag nämnde småflickor men det har jag ändrat, när skall du fatta det? För mig är småflickor i förpubertal ålder, dvs under 10 år. Har du andra definitioner är det din sak och jag bryr mig inte. Småsexigt? Tror inte jag skrivit det men OK. Jag har aldrig skrivit att jag är besatt. Fina figurer, javisst. Till skillnad från många svenska ungdomar som är mer eller mindre småfeta. För att inte tala om vuxna. Oavsett detta så ger det inte dig tillstånd att komma med negativa invektiv som gubbsjuk. Det var mig du kallade det först. Det är väl ett av dina sätt att använda personangrepp i din härskarstil, för ett personangrepp är det. Du har otroligt svårt för att bara kommentera innehållet i tråden utan du skall ge dig på personerna också.
När jag skrev ordet är fritt så var det underförstått trådämnet och inte allmänna personangrepp. Jag kallade dig inte gubbsjuk! Jag skrev ordagrannt utan att citera någon "Lite gubbsjuksvarning här tror jag  .". Det var ett skämt och är en väsentlig skillnad! Jag vet att du ändrade dig men det var för att det kommenterades och du då insåg att det inte såg så bra ut. I förhållande till er ålder så tycker jag nog att 14 - 15-åringar är småtjejer. Jag har inte påstått att du sagt besatt. Jag nämnde några av de saker som ni skrivit, inte vem som skrev vad. Det är faktiskt du som står för personangreppen i tråden! Påstår du att jag sagt saker jag inte sagt så anser jag att jag har rätt att besvara påståendet liksom när du kör med personangrepp.
Huggorm
05-04-2012, 23:29
Nu har jag inte hängt med i diskussionen, men är deltagarna i AKB48 så unga som 14-15 år? Nog är de väll 18 åtminstone?
*Stintan*
05-04-2012, 23:49
CITAT (Huggorm @ 06-04-2012, 00:29)  Nu har jag inte hängt med i diskussionen, men är deltagarna i AKB48 så unga som 14-15 år? Nog är de väll 18 åtminstone? Knappast 18 när dom började. Allt på youtube är inte dagsfärskt. Sen fylls det ju på underifrån hela tiden när de äldsta slutar.
malcolm
06-04-2012, 04:44
CITAT (Huggorm @ 06-04-2012, 00:29)  Nu har jag inte hängt med i diskussionen, men är deltagarna i AKB48 så unga som 14-15 år? Nog är de väll 18 åtminstone? De flesta är i 18- till 20-årsåldern men det finns även de som är äldre, gogglade lite på youngest member och fann detta: Japanese girl Oku Manami – the youngest member of akb48
Yngst 15 år [attachment=68956:OkuManam...81_thumb.jpeg] Shinado Mariko är äldst med sina 26 är så fältet är spritt men enligt min uppfattning så ligger de flesta i spannet 18 - 20 år. Äldst 26 år [attachment=68957:akb48top..._366x550.jpeg]
malcolm
06-04-2012, 05:48
He...ete, mitt långa och nyskrivna inlägg försvann och jag orkar inte skriva om det just nu eftersom jag knappt ser tangenterna och än mindre texten på skrärmen. Återkommer...
Gossen Ruda
06-04-2012, 06:30
CITAT (*Stintan* @ 06-04-2012, 00:10)  Jag kallade dig inte gubbsjuk! Jag skrev ordagrannt utan att citera någon "Lite gubbsjuksvarning här tror jag  .". Det var ett skämt och är en väsentlig skillnad! Jag vet att du ändrade dig men det var för att det kommenterades och du då insåg att det inte såg så bra ut. I förhållande till er ålder så tycker jag nog att 14 - 15-åringar är småtjejer. Jag har inte påstått att du sagt besatt. Jag nämnde några av de saker som ni skrivit, inte vem som skrev vad. Det är faktiskt du som står för personangreppen i tråden! Påstår du att jag sagt saker jag inte sagt så anser jag att jag har rätt att besvara påståendet liksom när du kör med personangrepp. Du skrev det direkt efter ett av mina inlägg, det räcker. Du hade inte behövt skriva nånting, det hade varit lugnast så. Som någon här skrivit, har du inget gott att skriva så låt bli. Återigen, för mig är småflickor under 10 år och ingen av dina insinuationer kan ändra på det. Nu tänker jag inte bemöta fler av dina sura inlägg mer, du kan trösta dig med någon Harry Brandelius-skiva eller liknande. Nu skall jag göra något mycket trevligare, ladda ner och spara fler AKB-videor.
*Stintan*
06-04-2012, 08:09
CITAT (Gossen Ruda @ 06-04-2012, 07:30)  Du skrev det direkt efter ett av mina inlägg, det räcker. Du hade inte behövt skriva nånting, det hade varit lugnast så. Som någon här skrivit, har du inget gott att skriva så låt bli. Återigen, för mig är småflickor under 10 år och ingen av dina insinuationer kan ändra på det. Nu tänker jag inte bemöta fler av dina sura inlägg mer, du kan trösta dig med någon Harry Brandelius-skiva eller liknande. Nu skall jag göra något mycket trevligare, ladda ner och spara fler AKB-videor.  Räcker för vadå? För att du ska ha rätt att sprida lögner eller? Obegripligt att du är så sur över något jag aldrig sagt. Fråga malcolm varför han anade redan innan att ordet "gubbsjuk" skulle skulle komma upp! Jag är inte ett dugg sur och det borde inte du heller vara.
malcolm
06-04-2012, 08:16
Du är forumets största och suraste medlem Stintan och dina skämt luktar just skämt i betydelsen ruttet, är det bråk i någon tråd så noga tusan är du inblandad.
Aqvakul
06-04-2012, 08:28
CITAT (malcolm @ 06-04-2012, 09:16)  Du är forumets största och suraste medlem Stintan och dina skämt luktar just skämt i betydelsen ruttet, är det bråk i någon tråd så noga tusan är du inblandad. Snacka om personangrepp... Jag tycker nog att ni fått ganska milda och överseende kommentarer med tanke på ert minst sagt udda intresse...
*Stintan*
06-04-2012, 09:28
CITAT (malcolm @ 06-04-2012, 09:16)  Du är forumets största och suraste medlem Stintan och dina skämt luktar just skämt i betydelsen ruttet, är det bråk i någon tråd så noga tusan är du inblandad. malcolm jag rekommenderar dig att läsa boken "Handbok för glada gubbar" av Dag Ahlander. http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9174242334Många borde förresten läsa denna bok skriven med humor, även om den tänkta målgruppen är nyblivna manliga pensionärer. Sen tycker jag att du ska svara på frågan jag ställt flera gånger, och nu senast i mitt svar till Ruda där jag bad honom fråga dig, istället för att fortsätta med dina personangrepp. Dom ser bara som ett eko av det Ruda skrivit.
malcolm
06-04-2012, 10:11
CITAT (Aqvakul @ 06-04-2012, 09:28)  Snacka om personangrepp...
Jag tycker nog att ni fått ganska milda och överseende kommentarer med tanke på ert minst sagt udda intresse... När blev musik ett udda intresse och hade du följ denna och andra trådar hade du sett personangrepp utan dess like. Kom ner från dina höga hästar nu.
Gossen Ruda
06-04-2012, 11:44
Gnälltanterna har tydligen förökat sig. Det är lustigt men när en del har hittat någonting att reta upp sig på försvinner vanligt hyfs och man anser sig kunna skriva och "skämta" om vad och hur som helst när man egentligen skulle hållit käft. Det är i alla lägen mottagaren som avgör vad som framförts. Skit samma, jag tänker inte kommentera några gnällinlägg från kärringmaffian i fortsättningen.
*Stintan*
06-04-2012, 11:56
CITAT (Gossen Ruda @ 06-04-2012, 12:44)  Gnälltanterna har tydligen förökat sig. Det är lustigt men när en del har hittat någonting att reta upp sig på försvinner vanligt hyfs och man anser sig kunna skriva och "skämta" om vad och hur som helst när man egentligen skulle hållit käft. Det är i alla lägen mottagaren som avgör vad som framförts. Skit samma, jag tänker inte kommentera några gnällinlägg från kärringmaffian i fortsättningen. Det borde du tänka på själv!
CITAT (Gossen Ruda @ 06-04-2012, 12:44)  Gnälltanterna har tydligen förökat sig. Det är lustigt men när en del har hittat någonting att reta upp sig på försvinner vanligt hyfs och man anser sig kunna skriva och "skämta" om vad och hur som helst när man egentligen skulle hållit käft. Det är i alla lägen mottagaren som avgör vad som framförts. Skit samma, jag tänker inte kommentera några gnällinlägg från kärringmaffian i fortsättningen. Nu är jag faktiskt helt ärlig med att det jag skrev i ett tidigare inlägg bara var på skämt. Nu såg jag att det varit en väldig aktivitet i tråden så jag blev nyfiken och kikade in igen. Herregud,, ett sådant rabalder för ingenting! Ni herrar som tydligen känner er utpekade, fattar ni inte att ju mer ni håller på desto mer misstänkliggör ni er? Just ni två brukar väl svara mycket mer balanserat än så här när ni reagerar/irriterar er på något i vanliga fall??? Tycker förresten inte att ni ska insinuera att någon är gnälltant heller om ni ska följa ert eget regelverk. Lika lite som någon anser sej vara gubbsjuk, lika lite anser sej någon vara det som ni kallar gnälltant. Vad det gäller gubbsjuka i allmänhet (obs inga isninuationer att ni skulle lida av det) Det kanske är något som de som blir föremål för gubbsjukan borde få avgöra själva. Jag minns mycket väl hur man kände i den åldern som AKB48-tjejerna är, när man kände hur man blev alltför uppmärksammad av "gubbar" (behövde inte vara mer än 30-40-åringar). Det som dessutom somliga män hävdar vara avundsjuka på unga flickor stämmer verkligen inte, man kanske bara minns obehaget. Och vem skulle förresten vilja ha en gubbe som inte har förstått hur gammal han själv är?
herkules
06-04-2012, 14:55
jag är förmodligen gumsjuk, kolla här å tänk er en sån här goding i påskägget http://www.firefighterscalendar.org/happy easter!
Aqvakul
06-04-2012, 15:53
CITAT (malcolm @ 06-04-2012, 11:11)  När blev musik ett udda intresse och hade du följ denna och andra trådar hade du sett personangrepp utan dess like. Kom ner från dina höga hästar nu. Blir det bättre för att du ger dig på Stintan då, och nu mig?
malcolm
06-04-2012, 17:05
Grina då.
Aqvakul
06-04-2012, 18:15
CITAT (Cacki @ 06-04-2012, 13:21)  Nu är jag faktiskt helt ärlig med att det jag skrev i ett tidigare inlägg bara var på skämt. Nu såg jag att det varit en väldig aktivitet i tråden så jag blev nyfiken och kikade in igen. Herregud,, ett sådant rabalder för ingenting! Ni herrar som tydligen känner er utpekade, fattar ni inte att ju mer ni håller på desto mer misstänkliggör ni er? Just ni två brukar väl svara mycket mer balanserat än så här när ni reagerar/irriterar er på något i vanliga fall??? Tycker förresten inte att ni ska insinuera att någon är gnälltant heller om ni ska följa ert eget regelverk. Lika lite som någon anser sej vara gubbsjuk, lika lite anser sej någon vara det som ni kallar gnälltant.
Vad det gäller gubbsjuka i allmänhet (obs inga isninuationer att ni skulle lida av det) Det kanske är något som de som blir föremål för gubbsjukan borde få avgöra själva. Jag minns mycket väl hur man kände i den åldern som AKB48-tjejerna är, när man kände hur man blev alltför uppmärksammad av "gubbar" (behövde inte vara mer än 30-40-åringar). Det som dessutom somliga män hävdar vara avundsjuka på unga flickor stämmer verkligen inte, man kanske bara minns obehaget. Och vem skulle förresten vilja ha en gubbe som inte har förstått hur gammal han själv är? Klokt!
*Stintan*
06-04-2012, 18:29
CITAT (Cacki @ 06-04-2012, 13:21)  Nu är jag faktiskt helt ärlig med att det jag skrev i ett tidigare inlägg bara var på skämt. Nu såg jag att det varit en väldig aktivitet i tråden så jag blev nyfiken och kikade in igen. Herregud,, ett sådant rabalder för ingenting! Ni herrar som tydligen känner er utpekade, fattar ni inte att ju mer ni håller på desto mer misstänkliggör ni er? Just ni två brukar väl svara mycket mer balanserat än så här när ni reagerar/irriterar er på något i vanliga fall??? Tycker förresten inte att ni ska insinuera att någon är gnälltant heller om ni ska följa ert eget regelverk. Lika lite som någon anser sej vara gubbsjuk, lika lite anser sej någon vara det som ni kallar gnälltant.
Vad det gäller gubbsjuka i allmänhet (obs inga isninuationer att ni skulle lida av det) Det kanske är något som de som blir föremål för gubbsjukan borde få avgöra själva. Jag minns mycket väl hur man kände i den åldern som AKB48-tjejerna är, när man kände hur man blev alltför uppmärksammad av "gubbar" (behövde inte vara mer än 30-40-åringar). Det som dessutom somliga män hävdar vara avundsjuka på unga flickor stämmer verkligen inte, man kanske bara minns obehaget. Och vem skulle förresten vilja ha en gubbe som inte har förstått hur gammal han själv är?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|