|
CITAT (tomas99 @ 17-07-2012, 09:44)  Om jag skall spå, så kommer det ett svar som handlar om bögar. Ja för några som gillar musik som normalt sett bara tjejer i yngre tonåren lyssnar på (och med samma inlevelse), och som inte kan se något sexuellt med kvinnor klädda i bikini, och som älskar drama så mycket, så verkar våra jpoppare märkligt osäkra i sin sexualitet...
Gossen Ruda
17-07-2012, 19:48
CITAT (Azur @ 17-07-2012, 20:23)  Ja för några som gillar musik som normalt sett bara tjejer i yngre tonåren lyssnar på (och med samma inlevelse), och som inte kan se något sexuellt med kvinnor klädda i bikini, och som älskar drama så mycket, så verkar våra jpoppare märkligt osäkra i sin sexualitet... Är det så svårt att skriva något utan personangrepp?
ryss_борис
17-07-2012, 20:10
Tror det blir bäst om denna tråden låses, och samtliga personer håller käften fram till dess.
Den var ämnad att spåra ur redan från början, och varför göra en tråd som handlar om att hata Japan och japansk flickpop? Tror inte det finns en enda japanhatare här inne...
Gossen Ruda
17-07-2012, 20:22
Det beror på vilken betydelse man lägger i ordet hata...
ryss_борис
17-07-2012, 20:24
CITAT (Gossen Ruda @ 17-07-2012, 21:22)  Det beror på vilken betydelse man lägger i ordet hata... De flesta här har aldrig besökt Japan, så är lite starkt att överhuvudtaget uttala sig om hur bra/dåligt allt är där, så länge det inte är ett välkänt faktum, som att Afghanistan har sämre levnadsstandared än Schweiz, ungefär.
Piccante
17-07-2012, 22:49
Gossen Ruda
18-07-2012, 06:34
CITAT (Markus_H @ 17-07-2012, 23:49)  Tja, inte dålig men inte heller speciellt bra. Tydligen satsar man mer på sex än AKB. Låste fö en intressant notis i GP om Indien med tanke på att vissa vurmar för det landet. Några läkare hade blivit avstängda pga att de gjort könsbestämningar på foster. Aborter av flickfoster har blivit ett stort problem, det finns 7,1 miljoner färre flickor än pojkar i åldern 0-6 år. Pojkar förväntas försörja sina föräldrar medans flickor bara kostar en massa pengar att gifta bort pga hemgiften. Hur många flickor som vanställs av syra för att de vägrar gifta sig med nån slusk finns det nog inget statistik över. Änkebränningen har väl upphört men fortfarande slängs änkorna ut på gatan av äldste sonen. Ett underbart land? Dags att starta en hatatråd om Indien för lite jämvikt?
tomas99
18-07-2012, 07:25
CITAT (Gossen Ruda @ 18-07-2012, 07:34)  Tja, inte dålig men inte heller speciellt bra. Tydligen satsar man mer på sex än AKB.
Låste fö en intressant notis i GP om Indien med tanke på att vissa vurmar för det landet. Några läkare hade blivit avstängda pga att de gjort könsbestämningar på foster. Aborter av flickfoster har blivit ett stort problem, det finns 7,1 miljoner färre flickor än pojkar i åldern 0-6 år. Pojkar förväntas försörja sina föräldrar medans flickor bara kostar en massa pengar att gifta bort pga hemgiften. Hur många flickor som vanställs av syra för att de vägrar gifta sig med nån slusk finns det nog inget statistik över. Änkebränningen har väl upphört men fortfarande slängs änkorna ut på gatan av äldste sonen. Ett underbart land? Dags att starta en hatatråd om Indien för lite jämvikt? Nej tack.... bättre att stänga den här tråden.
Gossen Ruda
18-07-2012, 07:29
CITAT (tomas99 @ 18-07-2012, 08:25)  Nej tack.... bättre att stänga den här tråden. Om du inte gillar den är det väl bättre att låta bli att klicka upp den? För en person som aspirerar till att bli moderator är det nog ingen fördel att vilja begränsa vad medlemmarnan skall få skriva. Är du anhängare av ett cencursamhälle?
tomas99
18-07-2012, 08:47
CITAT (Gossen Ruda @ 18-07-2012, 08:29)  Om du inte gillar den är det väl bättre att låta bli att klicka upp den? För en person som aspirerar till att bli moderator är det nog ingen fördel att vilja begränsa vad medlemmarnan skall få skriva. Är du anhängare av ett cencursamhälle? Nej det är jag inte. är du anhängare av ett forum där det är helt ok att kränka andra medlemmar? trådar där folk blir kränka och mobbade borde inte få finnas här, lås sådana trådar och släng ut dom som mobbar på all framtid om dom inte gör avbön.
Gossen Ruda
18-07-2012, 09:10
CITAT (tomas99 @ 18-07-2012, 09:47)  Nej det är jag inte. är du anhängare av ett forum där det är helt ok att kränka andra medlemmar? trådar där folk blir kränka och mobbade borde inte få finnas här, lås sådana trådar och släng ut dom som mobbar på all framtid om dom inte gör avbön. De som blivit mest mobbade i den här tråden är jag och malcolm men vi har inte krävt någon stängning.
Aqvakul
18-07-2012, 09:41
CITAT (Gossen Ruda @ 18-07-2012, 10:10)  De som blivit mest mobbade i den här tråden är jag och malcolm men vi har inte krävt någon stängning. Kanske det, kanske inte... TS har ju själv skapat en kritiktråd (kanske mindre smart) och då får man nog räkna med att en del kritik inte känns så bra. Själv har jag faktiskt i mina få inlägg försökt vara saklig, men ändå mötts av av helt osakliga och för trådens tema helt irrelevanta personangrepp från TS...
*Stintan*
18-07-2012, 09:44
CITAT (Gossen Ruda @ 18-07-2012, 10:10)  De som blivit mest mobbade i den här tråden är jag och malcolm men vi har inte krävt någon stängning. Frågan är väl om det är OK att först provocera fram s.k. "mobbning" och sen påstå sig vara "mobbad" ....men somliga känner sig ju "mobbade" så fort någon har en annan åsikt vilket faktiskt är mycket märkligt.
tomas99
18-07-2012, 10:47
CITAT (Gossen Ruda @ 18-07-2012, 10:10)  De som blivit mest mobbade i den här tråden är jag och malcolm men vi har inte krävt någon stängning. Att börja svart måla medlemmar och skriva i nedlåtande text om bögar låter mera som att ni har syndromet"en blind höna"
Alexander-VG-zon3
18-07-2012, 10:48
CITAT (Gossen Ruda @ 18-07-2012, 07:34)  Låste fö en intressant notis i GP om Indien med tanke på att vissa vurmar för det landet. Några läkare hade blivit avstängda pga att de gjort könsbestämningar på foster. Aborter av flickfoster har blivit ett stort problem, det finns 7,1 miljoner färre flickor än pojkar i åldern 0-6 år. Pojkar förväntas försörja sina föräldrar medans flickor bara kostar en massa pengar att gifta bort pga hemgiften. Hur många flickor som vanställs av syra för att de vägrar gifta sig med nån slusk finns det nog inget statistik över. Änkebränningen har väl upphört men fortfarande slängs änkorna ut på gatan av äldste sonen. Ett underbart land? Dags att starta en hatatråd om Indien för lite jämvikt? Duktigt 1 Alla länder har problem, av alla slag. Du gillar japan jag ett annat och andra gillar andra länder eller sitt eget och så vidare. Finns mer problem än så i Indien. Som det finns i Japan, som du dock verkar vara blind för att förstå eller inte vill ta till dig eller inte bryr dig ? eller bara naiv. 2 Skillnaden är att jag vet om problem som även finns i Indien men jag attackerar inte andra medlemmar eller motargumenterar hela tiden varje gång man är kritisk. Jag för min del tar gärna upp problem i olika länder för att kanske förbättra eller hitta lösningar. Inte på ett forum fram och tillbaka där man inte får vara kritisk. Hade jag skrivit ett liknade inlägg så hade du antagligen blivit smärre galen och förskönat och sen kommer malcolm **jag är inte bög''. Kanske så det blir när man inte vet nåt annat utan är blind och inte har mycket mer att argumentera. 3 Ja det skulle du väl njuta av att ha en hattråd om Indien ? gör en då ingen som hindrar dig. Jag kommer inte göra någon. Vi kan fylla hela forumet med hattrådar om olika länder, går gräva fram skit om allt. Jag för min del kommer tycka det är ett underbart land utan att fylla hela forumet med det. Har inget behov av en hat eller icke hat tråd. Eller är det min signatur som irriterar ? eller försöker du bara drar ingång nåt ? 4 Jämvikt, tror du att det blir jämvikt med att starta en hattråd mot ett land, varför inte starta positiva trådar kanske en bollywood tråd, varför just en hattråd ? 5 Så, ditt lilla försök här fungerar inte så bra va, ''den gubben gick inte''. Du kan leta fram all skit i världen du hittar om Indien så mycket du bara orkar, men det kommer inte ge den effekten på mig som du tror. Och jag kommer besvara det jag vill svara på med ett öppet sinne utan malcolm-style ''jag är inte heterosexuell'. jag kommer nog aldrig ändra uppfattning om Indien, heller ej om japanpop om Japan är jag ganska neutral mot verken hatar eller älskar, inget jag sådär direkt vill resa till men det är inte av hat utan av att där inte är nåt intresse. Snyggt försök men men. http://www.youtube.com/watch?v=nMsv3MrbDcsBara för dig Ruda
Gossen Ruda
18-07-2012, 11:23
Det tråkiga med de flesta negativa inläggen om Japan och dess pop samtidigt oftast innehåller personangrepp på oss entusiaster vilket är lite märkligt. Därmed är sen tjafset igång. Ibland tycks det mig som om frustrationen hos en del över att vi inte ändrar oss slår över i ren aggression. Det är synd om människan.
Nej, jag vill inte ha någon hataindientråd. Ville bara påpeka att finns andra länder med andra problem. Vad jag vet har jag aldrig helt försvarat varken Japan eller AKB men jag anser de positiva egenskaperna hos båda överväger. En kvinna som föds i Japan har i genomsnitt en mycket bättre framtid än en som föds i Indien, om hon ens föds i det senare fallet.
*Stintan*
18-07-2012, 12:04
CITAT (Gossen Ruda @ 18-07-2012, 12:23)  Det tråkiga med de flesta negativa inläggen om Japan och dess pop samtidigt oftast innehåller personangrepp på oss entusiaster vilket är lite märkligt. Därmed är sen tjafset igång. Ibland tycks det mig som om frustrationen hos en del över att vi inte ändrar oss slår över i ren aggression. Det är synd om människan.
Nej, jag vill inte ha någon hataindientråd. Ville bara påpeka att finns andra länder med andra problem. Vad jag vet har jag aldrig helt försvarat varken Japan eller AKB men jag anser de positiva egenskaperna hos båda överväger. En kvinna som föds i Japan har i genomsnitt en mycket bättre framtid än en som föds i Indien, om hon ens föds i det senare fallet. Ibland undrar jag om du verkligen är medveten om vad du själv skrivit i alla japanpoptrådar??? Varför tar du allt som inte faller dig på läppen om AKB48 som personangrepp? När övergick trådarna till att bli Japanhattrådar? De enda som pratar om rasism och att hata Japan är ju du och Malcolm, jag har inte sett någon annan. Jag ser det enbart som försök från er sida att prata om annat ovidkommande än sakfrågan i er iver att försvara er så fort någon säger det minsta negativa om dessa tjejer, för det är väl fortfarande ert intresse för dem det handlar om. Nu börjar du snacka om Indien vad nu Indien har med AKB48 att göra. Om du läser vad du själv skrivit i trådarna så måste även du se att du är motsägelsefull till tusen när du ena minuten hyllar dessa "söta småsexiga småtjejer i skoluniform" och höjer dom till skyarna och nästa minut säger att dom inte bär skoluniform, att du inte ser något sexigt i deras framtoning, att dom är äldre än dom är och förnekar att det finns minderåriga i gruppen. Varför blir du förnärmad när andra inte tycker att dom varken sjunger eller dansar särskilt bra? Tyck vad du vill om dem men varför inte låta det stanna vid det och hålla era privata diskussioner just privata. Eller är du bara ute efter att provocera? Sen kan jag inte låta bli att tycka att det är ganska hysteriskt när två gamla gubbar så totalt snöar in på en grupp småtjejer att man månad ut och månad in måste torgföra sin förtjusning över dessa på ett trädgårdsforum. Det ni hittills skrivit om AKB48 säger faktiskt en hel del om er själva och kan få vem som helst att börja fundera.
Gossen Ruda
18-07-2012, 12:22
CITAT (*Stintan* @ 18-07-2012, 13:04)  Ibland undrar jag om du verkligen är medveten om vad du själv skrivit i alla japanpoptrådar??? Varför tar du allt som inte faller dig på läppen om AKB48 som personangrepp? När övergick trådarna till att bli Japanhattrådar? De enda som pratar om rasism och att hata Japan är ju du och Malcolm, jag har inte sett någon annan. Jag ser det enbart som försök från er sida att prata om annat ovidkommande än sakfrågan i er iver att försvara er så fort någon säger det minsta negativa om dessa tjejer, för det är väl fortfarande ert intresse för dem det handlar om. Nu börjar du snacka om Indien vad nu Indien har med AKB48 att göra. Om du läser vad du själv skrivit i trådarna så måste även du se att du är motsägelsefull till tusen när du ena minuten hyllar dessa "söta småsexiga småtjejer i skoluniform" och höjer dom till skyarna och nästa minut säger att dom inte bär skoluniform, att du inte ser något sexigt i deras framtoning, att dom är äldre än dom är och förnekar att det finns minderåriga i gruppen. Varför blir du förnärmad när andra inte tycker att dom varken sjunger eller dansar särskilt bra? Tyck vad du vill om dem men varför inte låta det stanna vid det och hålla era privata diskussioner just privata. Eller är du bara ute efter att provocera?
Sen kan jag inte låta bli att tycka att det är ganska hysteriskt när två gamla gubbar så totalt snöar in på en grupp småtjejer att man månad ut och månad in måste torgföra sin förtjusning över dessa på ett trädgårdsforum. Det ni hittills skrivit om AKB48 säger faktiskt en hel del om er själva och kan få vem som helst att börja fundera. Var har jag skrivit detta?PersonangreppIntressant kommentar, vet du vad du skriver?Har jag aldrig förnekatOsv osv osv.
Alexander-VG-zon3
18-07-2012, 13:30
CITAT (Gossen Ruda @ 18-07-2012, 12:23)  Det tråkiga med de flesta negativa inläggen om Japan och dess pop samtidigt oftast innehåller personangrepp på oss entusiaster vilket är lite märkligt. Därmed är sen tjafset igång. Ibland tycks det mig som om frustrationen hos en del över att vi inte ändrar oss slår över i ren aggression. Det är synd om människan.
Nej, jag vill inte ha någon hataindientråd. Ville bara påpeka att finns andra länder med andra problem. Vad jag vet har jag aldrig helt försvarat varken Japan eller AKB men jag anser de positiva egenskaperna hos båda överväger. En kvinna som föds i Japan har i genomsnitt en mycket bättre framtid än en som föds i Indien, om hon ens föds i det senare fallet. Visst finns det andra länder med problem, har aldrig sagt nåt annat och jag vet att du har läst dom orden skrivits av mig innan i andra trådar!. Och visst förkommer det fortfarande i Indien mycket grymma saker mot kvinnor, bortgifte är väl känt i hela Indien och mellanöstern och förekommer än, dock är deras president kvinna, och det går framåt. Jag har sett dokumentärer om kvinnosynen i Indien och hur unga kvinnor behandlas och det är inget roligt alls, men vet också att det finns många som hjälper dom. Inget man ska förneka varken jag eller någon annan. Men känner ingen mening med att fortsätta det i denna tråd om detta då, vilka fler länder ska vi ta på tapeten ? Ska vi ta upp djursynen i japan ? Indien ? Asien ? Ska vi ta upp kvinnosynen i mellanöstern ? nazister i Tyskland ? USA ? mer förslag ? Ingen här bryr väl sig egentligen om ni slutar lyssna på den musiken eller ej, det är väl mer sättet och att vara vad jag tycker närmast blind och använda sig av personangrepp och motargumentera så hårt. Tycker du på fullaste allvar om du tänker efter noga att princip ALLT är jätte bra med AKB48 ? inte bara musik utan hela konceptet kan du inte hitta nåt negativt, konstigt, eller försöka förstå andra.
Gossen Ruda
18-07-2012, 14:30
CITAT (flaxss @ 18-07-2012, 14:30)  -klipp- Ingen här bryr väl sig egentligen om ni slutar lyssna på den musiken eller ej, det är väl mer sättet och att vara vad jag tycker närmast blind och använda sig av personangrepp och motargumentera så hårt. Tycker du på fullaste allvar om du tänker efter noga att princip ALLT är jätte bra med AKB48 ? inte bara musik utan hela konceptet kan du inte hitta nåt negativt, konstigt, eller försöka förstå andra. Jag har aldrig påstått att allt inom AKB är perfekt, tvärtom har jag ett par gånger skrivit att det inte är paradiset, bara att det som jag ser det positiva överväger. Du lägger in ord jag aldrig använt. Huruvida jag använt mig av personangrepp kanske kan stämma, men i så fall bara efter att själv ha blivit angipen. De som inte gillar AKB eller att jag inte gillar dem tycks inte ha några begränsningar i vad de kan hitta på och ljuga ihop. Stintans inlägg ovan är ett bra exempel. Jag har slutat vända andra sidan till men kommer det ett normalkritiskt inlägg blir det ett normalt svar. Fast såna kommer inte, det blir mest misstänkliggörande av mig och mina intressen och även av malcolm. Det tycks inom vissa kretsar vara fullkomligt otänkbart att man som äldre gentleman inte kan titta på tjejer som uppträder utan att bli störtkåt. Beklämmande människosyn fast på sig själv känner man andra ibland.
Men hemska tanken som slog mig att Gossen Ruda är en internett troll!?!
*Stintan*
18-07-2012, 14:39
CITAT (Gossen Ruda @ 18-07-2012, 13:22)  Var har jag skrivit detta? Personangrepp Intressant kommentar, vet du vad du skriver? Har jag aldrig förnekat
Osv osv osv. Det har du skrivit på flera ställen fast kanske inte i samma mening. Vadå personangrepp? Hahaha att jag skriver gamla gubbar? Ni upfyller ju alla kriterier för det, i synnerhet i förhållande till de unga tjejer ni vurmar så för. Observera att det inte behöver vara negativt att varken vara gammal eller gubbe. Själv är jag en gammal gumma och det är inte alls så dumt att vara Ja jag vet vad jag skriver. Säger man att det finns 14-åringar i AKB48 så kommer du genast med exempel på någon som är över 20. Även om du inte direkt förnekat att det finns minderåriga så har du hela tiden slätat över det med att det finns dom som är äldre vilket är ganska ointressant i sammanhanget. Även de äldre har varit yngre i gruppen men det vill du inte se. Alla videor och bilder på tjerna är ju knappast dagsfärska. osv osv. Kanske har du som sagt skrivit en hel del i provocerande syfte men då får du ju ta kritiken. Kan du förklara varför du tar all kritik vi har angående gruppen så personligt?
Hjortronsylt
18-07-2012, 14:46
Jag ser inget negativt med varken j-flickpop eller Japan. Däremot får jag en obehaglig känsla när jag läser att det finns äldre herrar som är så förtjusta i småtjejer. Skamligt!!!
Gossen Ruda
18-07-2012, 15:01
CITAT (*Stintan* @ 18-07-2012, 15:39)  Det har du skrivit på flera ställen fast kanske inte i samma mening. Vadå personangrepp? Hahaha att jag skriver gamla gubbar? Ni upfyller ju alla kriterier för det, i synnerhet i förhållande till de unga tjejer ni vurmar så för. Observera att det inte behöver vara negativt att varken vara gammal eller gubbe. Själv är jag en gammal gumma och det är inte alls så dumt att vara Ja jag vet vad jag skriver. Säger man att det finns 14-åringar i AKB48 så kommer du genast med exempel på någon som är över 20. Även om du inte direkt förnekat att det finns minderåriga så har du hela tiden slätat över det med att det finns dom som är äldre vilket är ganska ointressant i sammanhanget. Även de äldre har varit yngre i gruppen men det vill du inte se. Alla videor och bilder på tjerna är ju knappast dagsfärska. osv osv. Kanske har du som sagt skrivit en hel del i provocerande syfte men då får du ju ta kritiken. Kan du förklara varför du tar all kritik vi har angående gruppen så personligt? Använder man citationtecken skall det finnas en text att citera! Vg följ svenska skrivregler. Jag skulle nog mest kalla dig för en gammal grinig kärring. Det är tvärtom du som drar fram den enda 14-åringen när jag påpekar att genomsnittsåldern ligger strax under 20. Vänd inte på saken. Jag är fullständigt medveten om att alla har vi, och dom, varit små men du tycks inte fatta att de vuxit upp. Mycket har hänt på de 7 år AKB existerat. Jag tar inte allmän kritik personligt men det mesta som skrivs är personligt om mig och malcolm.
*Stintan*
18-07-2012, 15:30
CITAT (Gossen Ruda @ 18-07-2012, 16:01)  Använder man citationtecken skall det finnas en text att citera! Vg följ svenska skrivregler.
Jag skulle nog mest kalla dig för en gammal grinig kärring.
Det är tvärtom du som drar fram den enda 14-åringen när jag påpekar att genomsnittsåldern ligger strax under 20. Vänd inte på saken. Jag är fullständigt medveten om att alla har vi, och dom, varit små men du tycks inte fatta att de vuxit upp. Mycket har hänt på de 7 år AKB existerat.
Jag tar inte allmän kritik personligt men det mesta som skrivs är personligt om mig och malcolm. Ingen äldre gentleman skulle få för sig att kalla någon för det du skriver! Alltså är du ingen gentleman. Vill du bli betraktad som en sådan får du nog ändra stil. Ja dom växer upp men inte ens de som idag är äldre var gamla när de började och det är inte bara årets och förra årets videor ni länkat till. Ni får faktiskt skylla er själva att ni får kritik dessutom finns det väl ingen anledning att ta åt sig personligt om det nu råkar vara så att det som sägs inte stämmer. Att ni ser er manade att hela tiden försvara er med bortförklaringar gör bara att ert intresse verkar ännu mer suspekt i andras ögon.
Gossen Ruda
18-07-2012, 16:31
CITAT (*Stintan* @ 18-07-2012, 16:30)  Ingen äldre gentleman skulle få för sig att kalla någon för det du skriver! Alltså är du ingen gentleman. Vill du bli betraktad som en sådan får du nog ändra stil.
Ja dom växer upp men inte ens de som idag är äldre var gamla när de började och det är inte bara årets och förra årets videor ni länkat till.
Ni får faktiskt skylla er själva att ni får kritik dessutom finns det väl ingen anledning att ta åt sig personligt om det nu råkar vara så att det som sägs inte stämmer. Att ni ser er manade att hela tiden försvara er med bortförklaringar gör bara att ert intresse verkar ännu mer suspekt i andras ögon. Försök fatta att när jag/vi skriver en förklaring på hur det förhåller sig så är det ett försök till klargörning och inte en "bortförklaring". När du använder sådan vokabulär visar du klart och tydligt att din inställning, hur fel och vriden den är, inte går att ändra. Fö kvittar det vilken stil jag använder, du lär inte ändra inställning om så det blir 7 torsdagar i en vecka. Och så återigen, VAD HAR DET FÖR BETYDELSE VILKEN ÅLDER ALLA HAR? Jag, malcolm, tjejerna, alla andra? Är du åldersfixerad? Åldersfascist? För min del är tillvaron, musiken, allt, gränslös och ålderslös. Du borde ta efter.
*Stintan*
18-07-2012, 17:18
CITAT (Gossen Ruda @ 18-07-2012, 17:31)  Försök fatta att när jag/vi skriver en förklaring på hur det förhåller sig så är det ett försök till klargörning och inte en "bortförklaring". När du använder sådan vokabulär visar du klart och tydligt att din inställning, hur fel och vriden den är, inte går att ändra.
Fö kvittar det vilken stil jag använder, du lär inte ändra inställning om så det blir 7 torsdagar i en vecka.
Och så återigen, VAD HAR DET FÖR BETYDELSE VILKEN ÅLDER ALLA HAR? Jag, malcolm, tjejerna, alla andra? Är du åldersfixerad? Åldersfascist? För min del är tillvaron, musiken, allt, gränslös och ålderslös. Du borde ta efter. Men varför ska jag ändra åsikt bara för att det ska passa er? Varför kan ni inte bara acceptera att jag och många andra har en helt annan inställning än er. Jag är absolut ingen åldersfascist men det går inte att komma ifrån att beteendet ni visat i dessa AKB48-trådar är anmärkningsvärt, annars hade ju ingen reagerat. Vad du än säger så kan jag inte med bästa vilja tycka annat än att det är motbjudande när äldre män ägnar nästan all sin tid åt att sitta och titta på videor med mer eller mindre lättklädda tonårstjejer.
Hjortronsylt
18-07-2012, 17:26
CITAT (Hjortronsylt @ 18-07-2012, 15:46)  Jag ser inget negativt med varken j-flickpop eller Japan. Däremot får jag en obehaglig känsla när jag läser att det finns äldre herrar som är så förtjusta i småtjejer. Skamligt!!!
Gossen Ruda
18-07-2012, 17:59
CITAT (*Stintan* @ 18-07-2012, 18:18)  Men varför ska jag ändra åsikt bara för att det ska passa er? Varför kan ni inte bara acceptera att jag och många andra har en helt annan inställning än er. Jag är absolut ingen åldersfascist men det går inte att komma ifrån att beteendet ni visat i dessa AKB48-trådar är anmärkningsvärt, annars hade ju ingen reagerat. Vad du än säger så kan jag inte med bästa vilja tycka annat än att det är motbjudande när äldre män ägnar nästan all sin tid åt att sitta och titta på videor med mer eller mindre lättklädda tonårstjejer. Bara för att det är anmärkningsvärt och motbjudande först när du jämfört med dina egna inskränkta och förutfattade meningar. Hur mycket tid jag ägnar åt detta är mycket mindre än du tror och inte ens dagligt och fö angår det knappast dig hur mycket. Fast det är positivt att du äntligen fattat att det är tonåringar och inte småflickor. Snart kanske du också kan ta åt dig att majoriteten är 20 eller över.
Gossen Ruda
18-07-2012, 18:18
Kom att tänka på att jag för några år sen lyfte fram Hayley Westenra. Hon är visserligen 25 nu men hom var 12 när hon sjöng in sig första skiva. Hon var 14 när hon blev mer populär och jag tipsade om lite videor från den tiden. Utan gnäll. Fast hon var ju inte från Japan eller hade skoluniform.
*Stintan*
18-07-2012, 18:26
CITAT (Gossen Ruda @ 18-07-2012, 18:59)  Bara för att det är anmärkningsvärt och motbjudande först när du jämfört med dina egna inskränkta och förutfattade meningar. Hur mycket tid jag ägnar åt detta är mycket mindre än du tror och inte ens dagligt och fö angår det knappast dig hur mycket. Fast det är positivt att du äntligen fattat att det är tonåringar och inte småflickor. Snart kanske du också kan ta åt dig att majoriteten är 20 eller över. Så det är inskränkta och förutfattade meningar att ha en annan inställning till detta än du? Det är knappast inskränkt att kunna se lite längre än vad du tycks göra. Att du inte förstår det är väl inskränkt om något. Utgår härmed tills nästa gång jag finner anledning att skriva en kommentar.
Gossen Ruda
18-07-2012, 18:44
CITAT (*Stintan* @ 18-07-2012, 19:26)  Så det är inskränkta och förutfattade meningar att ha en annan inställning till detta än du? Det är knappast inskränkt att kunna se lite längre än vad du tycks göra. Att du inte förstår det är väl inskränkt om något.
Utgår härmed tills nästa gång jag finner anledning att skriva en kommentar. Nej, men det är inskränkt och förutfattat att tro att din inställning och uppfattning gäller för alla. Du vet inte ett dyft av vad jag känner och anser. Jag har visserligen skrivit det ett antal gånger men det har inte trängt in. Jag förstår fullständigt hur du tänker, det tråkiga är att det inte passar in på mig och du vill inte acceptera det.
malcolm
18-07-2012, 19:34
Jag håller med Ruda, (så klart), vi gillar AKB48 eftersom de är duktiga och begåvade tjejer, det finns de som säger att de varken kan sjunga eller dansa bra men då undrr jag var de har sina referenser...Påstår inte att dessa tjejer är bästi världen men visst är de duktiga., de är dessutom glada och humoristiska vilket man kan se om man tittar på annat än musikvideos.
malcolm
18-07-2012, 19:46
En del verkar tycka att vårt (Ruda och jag) skulle pågå någon annnstansevarför det...? Ingen av oss gör något som bryter mot Odlas regler så jag fattar inte varför vi skulle byta...
*Stintan*
18-07-2012, 19:47
CITAT (Gossen Ruda @ 18-07-2012, 19:44)  Nej, men det är inskränkt och förutfattat att tro att din inställning och uppfattning gäller för alla. Du vet inte ett dyft av vad jag känner och anser. Jag har visserligen skrivit det ett antal gånger men det har inte trängt in. Jag förstår fullständigt hur du tänker, det tråkiga är att det inte passar in på mig och du vill inte acceptera det. Bevisligen gäller min inställning för ett flertal här som kritiserat företeelsen. Vad du känner kan jag naturligtvis inte veta men vad du anser har du ju skrivit hur många gånger som helst och jag utgår ifrån vad du skrivit på forumet och att du menar vad du skriver. Vadå trängt in? Jag är läskunnig men du kan väl inte mena att bara för att jag inte tycker som du så förstår jag inte. Det är väl i så fall ett märkligt påstående du kommer med. Varför är det så viktigt för dig att jag och andra accepterar just det här beteendet du och Malcolm visat upp i AKB48-trådarna? Du har ju massor av andra kvalifikationer som är jättebra. Det är väl så att alla människor har åtminstone någon sida som andra har svårt för att acceptera. Sen är det ju upp till var och en hur mycket man vill utlämna om sig själv bland en massa okända människor på ett forum. Vill man slippa kritik så kanske vissa diskussioner borde föras mer privat vilket inte bara jag påtalat för er när det gäller just AKB48. Det kan jag ibland tycka även när det gäller andra människor i en del andra trådar. För människornas eget bästa om inte annat. Jag är iallafall glad att du slutat nonchalera när jag bemöter dina inlägg.
malcolm
18-07-2012, 19:59
Jag gillar AKB48 vilket ingen torde ha missat, det är unga tjejer och de flesta är väldigt söta men därifrån är steget låmgt till att se mig eller Ruda till att vara några slags pedofiler är steget långt. Ingen av oss ser tjejerna som sexobjekt och det handlar inte om kontaktannonser heller.
Gossen Ruda
18-07-2012, 20:17
Fördelen med att prata med väggar är att man får inte dumma svar. Som jag förstår vad du skriver men jag ändrar inte uppfattning. Det verkar som om hon tror jag ljuger.
*Stintan*
18-07-2012, 21:17
CITAT (Gossen Ruda @ 18-07-2012, 21:17)  Fördelen med att prata med väggar är att man får inte dumma svar. Som jag förstår vad du skriver men jag ändrar inte uppfattning. Det verkar som om hon tror jag ljuger.  Vem har sagt att du ska ändra uppfattning? Inte jag iallafall. Och jag tror inte att du ljuger! Till Malcolm kan jag bara säga ...lägg inte ord i min mun som jag aldrig sagt. Vad du ser tjejerna som vet du bara själv och vad har kontaktannonser med detta att göra?
malcolm
18-07-2012, 22:45
Jag fattar inte varför det skulle var förbjudet att tycka om en grupp som består av unga tjejer från Japan, kan någon förklara det för mig?
*Stintan*
18-07-2012, 22:48
CITAT (malcolm @ 18-07-2012, 23:45)  Jag fattar inte varför det skulle var förbjudet att tycka om en grupp som består av unga tjejer från Japan, kan någon förklara det för mig? Ingen har väl påstått att det skulle vara förbjudet! Synd att du inte förstår att det är inte det kritiken handlar om.
Piccante
18-07-2012, 22:54
CITAT (malcolm @ 18-07-2012, 23:45)  Jag fattar inte varför det skulle var förbjudet att tycka om en grupp som består av unga tjejer från Japan, kan någon förklara det för mig? Ingen aning men uppenbart är det förbjudet att tycka att de är talanglösa småtjejer som lallar runt på en scen till kass musik... Nu respekterar jag andras rätt till en egen smak men vi som har skrivit här att musiken inte tilltalar oss och att deras image är suspekt får ju bara skit.
malcolm
18-07-2012, 23:00
CITAT (Markus_H @ 18-07-2012, 23:54)  Ingen aning men uppenbart är det förbjudet att tycka att de är talanglösa småtjejer som lallar runt på en scen till kass musik... Nu respekterar jag andras rätt till en egen smak men vi som har skrivit här att musiken inte tilltalar oss och att deras image är suspekt får ju bara skit. De är små tjejer i benämningen små tjejer men inte annars (japaner är kortvuxna), att kalla dem för talanglösa tyder bara på dåligt omdöme.
tomas99
19-07-2012, 06:25
japp nu är tråden anmäld, inte för att jag tror att det blir någon åtgärd men nu är det gjort.
*Stintan*
19-07-2012, 06:49
CITAT (tomas99 @ 19-07-2012, 07:25)  japp nu är tråden anmäld, inte för att jag tror att det blir någon åtgärd men nu är det gjort. Anmäld för vadå?
Gossen Ruda
19-07-2012, 07:51
Anmäld av en lite förvirrad person men på sätt och vis typisk för debatten här om AKB48, nämligen att en del människor gärna vill styra över vad andra människor skall få göra och inte göra baserat på den egna övertygelsen.
Anki på Öland
19-07-2012, 08:17
CITAT (malcolm @ 18-07-2012, 20:34)  Jag håller med Ruda, (så klart), vi gillar AKB48 eftersom de är duktiga och begåvade tjejer, det finns de som säger att de varken kan sjunga eller dansa bra men då undrr jag var de har sina referenser...Påstår inte att dessa tjejer är bästi världen men visst är de duktiga., de är dessutom glada och humoristiska vilket man kan se om man tittar på annat än musikvideos. Sven Ingvars (eller vilket dansband du vill) är duktiga, begåvade och kan sjunga och dessutom glada och humoristiska - men inte sjutton tycker jag att deras musik blir bättre för det... och inte begär jag väl att alla dansbandsfantaster ska ändra sig och tycka det är skit bara för att jag tycker det. Kan man då inte få tycka att den här musiken är skit utan att du kommer med pekpinnar om vad man ska tycka.
tomas99
19-07-2012, 08:23
CITAT (Gossen Ruda @ 19-07-2012, 08:51)  Anmäld av en lite förvirrad person men på sätt och vis typisk för debatten här om AKB48, nämligen att en del människor gärna vill styra över vad andra människor skall få göra och inte göra baserat på den egna övertygelsen. Att skriva så som du gör kan inte vara enl reglerna, jag har alldrig skrivit något sådant om dej. Om du skall ta vid vad du höll på med förut, så nöjer jag inte bara med att anmäla dej till forums ansvarig.
Aqvakul
19-07-2012, 09:22
CITAT (Gossen Ruda @ 19-07-2012, 08:51)  Anmäld av en lite förvirrad person men på sätt och vis typisk för debatten här om AKB48, nämligen att en del människor gärna vill styra över vad andra människor skall få göra och inte göra baserat på den egna övertygelsen. Ush, vilken tråkig attityd du visar!
cikkoria
19-07-2012, 09:33
Här var det sandlådenivå på debatten! Som vanligt ligger Stintan på topp!
Gossen Ruda
19-07-2012, 09:35
CITAT (Aqvakul @ 19-07-2012, 10:22)  Ush, vilken tråkig attityd du visar! Jag är i gott sällskap.  Säga vad man vill om AKB48, men de engagerar iaf folket.  Sällan har väl så mycket skit skrivits om något som många ogillar. Är det vårt trevliga sommarväder som fått igång skrivandet?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|