|
malcolm
16-06-2012, 19:26
Jag har letat, inte för att jag varit intresserad av att se tjejerna nakna eller så utan mest för att se om det oht. fanns något sådant materiel på nätet och jag får säga: NEJ det finns det INTE. Kan tänka mig att det finns många som sliter och drar i tjejerna för att få toplessbilder mm. men som sagt det finns inga sådana och ändå har flera av dem ställt upp för Playboy men inget naket där heller om man nu inte räknar bikinibilder som porr. I tjejernas kontrakt står det att de inte får göra något som misskrediterar AKB48 tre år efter de har slutat men vad som händer om de bryter mot det har jag ingen aning om. Herregud, titta på tjejerna och nu menar jag inte bara de musikvideos som finns utan ägna en stund åt att se lite annat om dem också även om ni inte förstår språket, ingen av dem ar någon framtida Linda Lovelace eller Jenna Jameson direkt så lägg ner skitpratet.
Kom inte ihåg namnet på den andra porrskådisen så jag googlade.
Är det ens tillåtet att tillhandahålla "riktiga" länkar? Läs användarvillkoren( finns en länk till dom på sidan för den som inte vågar klicka på länkar) http://forum.odla.nu/index.php?act=boardrulesOm flaxss vägrat tillhandahålla länkar till någon(via pm och andra sätt) och det till någon som han får förmoda vara en mindre vänligt sinnad person, gör han ju helt rätt i det om det strider mot odlas regler.
Piccante
16-06-2012, 19:57
CITAT (Rihane @ 16-06-2012, 20:52)  Är det ens tillåtet att tillhandahålla "riktiga" länkar? Läs användarvillkoren( finns en länk till dom på sidan för den som inte vågar klicka på länkar) http://forum.odla.nu/index.php?act=boardrulesOm flaxss vägrat tillhandahålla länkar till någon(via pm och andra sätt) och det till någon som han får förmoda vara en mindre vänligt sinnad person, gör han ju helt rätt i det om det strider mot odlas regler.
Alexander-VG-zon3
16-06-2012, 20:09
CITAT (Gossen Ruda @ 16-06-2012, 19:57)  Det dyker alltid upp hänvisningar här på Odla att AKB48 och dess tjejer skulle syssla med porr. Jag har nu surfat runt lite och får nog kalla det för orkan i vattenglaset. Att det blir uppståndelse i Japan beror nog på att det inte finns så mycket så minsta lilla grej förstoras upp. Vad fd medlemmar pysslar med kan man knappast lasta AKB för, inte heller vad deras föräldrar hittar på. Så, utan riktiga länkar avfärdar jag nog det mesta som rent skitsnack. När jag skrev i den gamla tråden så var det just om tiden efter, bland annat att vara med i denna pop grupp har knappast gjort det svårare för dom att komma vidare in till ett sämre..... du skrev ju själv att du inte brydde dig om vad som hände med som sen efter. Denna popgrupp tar ju hela tiden in nya unga tjejer och efter en viss ålder ''tar examen'' från gruppen. SDN48 eller hur det stavas (JA URSÄKTA) är en grupp som bildades för dom skulle vara mer utmanande.....
Anki på Öland
16-06-2012, 20:36
CITAT (malcolm @ 13-06-2012, 22:09)  Här kan alla soim inte gillar AKB48 eller Japan som land kräkas ur sig sin avsky för en kultur ni inte vet något om och dessutom ge sig på dem som gillar både musiken och landet. Vad fyller den här tråden för funktion när malcolm och gossen ändå är dom som skriver fest inlägg, trodde den var för dom som inte gillade....
Gossen Ruda
16-06-2012, 20:41
CITAT (flaxss @ 16-06-2012, 21:09)  När jag skrev i den gamla tråden så var det just om tiden efter, bland annat att vara med i denna pop grupp har knappast gjort det svårare för dom att komma vidare in till ett sämre..... du skrev ju själv att du inte brydde dig om vad som hände med som sen efter.
Denna popgrupp tar ju hela tiden in nya unga tjejer och efter en viss ålder ''tar examen'' från gruppen. SDN48 eller hur det stavas (JA URSÄKTA) är en grupp som bildades för dom skulle vara mer utmanande..... Det du skriver är för mig totalt ointressant, dvs vad som händer efteråt. Jag försöker leva i nuet och tittar och lyssnar på videorna och är nöjd med det. Jag försöker inte leta efter fel, hitta skitsnack eller letar efter allt som kan misskreditera dem i form av klädsel, vilken ålder de försöker vara mm, mm. Kanske därför som jag inte begriper vad så många andra här sysslar med. Förresten, hur många är det här som känner till var Sutokkuhorumu ligger.
CITAT (malcolm @ 16-06-2012, 20:26)  Jag har letat, inte för att jag varit intresserad av att se tjejerna nakna eller så utan mest för att se om det oht. fanns något sådant materiel på nätet och jag får säga: NEJ det finns det INTE. Kan tänka mig att det finns många som sliter och drar i tjejerna för att få toplessbilder mm. men som sagt det finns inga sådana och ändå har flera av dem ställt upp för Playboy men inget naket där heller om man nu inte räknar bikinibilder som porr. I tjejernas kontrakt står det att de inte får göra något som misskrediterar AKB48 tre år efter de har slutat men vad som händer om de bryter mot det har jag ingen aning om. Herregud, titta på tjejerna och nu menar jag inte bara de musikvideos som finns utan ägna en stund åt att se lite annat om dem också även om ni inte förstår språket, ingen av dem ar någon framtida Linda Lovelace eller Jenna Jameson direkt så lägg ner skitpratet.
Kom inte ihåg namnet på den andra porrskådisen så jag googlade. Vad är syftet med sådana här bilder när tjejerna har så "fina" scenkläder att låta sej fotograferas i??  Du talar om bikinibilder, jag reagerar mer på bilderna med sexiga underkläder, raffset, nätstrumpor och utmanande poser.
malcolm
16-06-2012, 20:59
Den bilden har jag aldrig sett och jag tilltalas inte av den heller.
Gossen Ruda
16-06-2012, 21:02
CITAT (Cacki @ 16-06-2012, 21:47)  Vad är syftet med sådana här bilder när tjejerna har så "fina" scenkläder att låta sej fotograferas i?? Du talar om bikinibilder, jag reagerar mer på bilderna med sexiga underkläder, raffset, nätstrumpor och utmanande poser. Varför bilden togs? Fråga fotografen. Det är för övrigt inte AKB48 utan SDN48, dvs den gruppen som bildades för att vara ett mer sexigt alternativ, SaturDay Night 48. Den är numera nedlagd. Lite sexiga kläder hjälper upp försäljningsstatistiken, så enkelt är det. Japanska män funkar som alla vi andra män. De uppträder dock inte i sådana kläder, det är bara i deras Promotion Videos man kan se sådant. Man hittar fö värre bilder på HM:s annonser, inget att bry sig om.
*Stintan*
16-06-2012, 21:04
CITAT (malcolm @ 16-06-2012, 21:59)  Den bilden har jag aldrig sett och jag tilltalas inte av den heller.  Först kommer förnekelse sedan försvar och nu detta! Och ni förstår inte varför man reagerar på ert fanatiska intresse för dessa tjejer????
*Stintan*
16-06-2012, 21:13
CITAT (Gossen Ruda @ 16-06-2012, 22:02)  Varför bilden togs? Fråga fotografen. Det är för övrigt inte AKB48 utan SDN48, dvs den gruppen som bildades för att vara ett mer sexigt alternativ, SaturDay Night 48. Den är numera nedlagd.
Lite sexiga kläder hjälper upp försäljningsstatistiken, så enkelt är det. Japanska män funkar som alla vi andra män. De uppträder dock inte i sådana kläder, det är bara i deras Promotion Videos man kan se sådant. Man hittar fö värre bilder på HM:s annonser, inget att bry sig om. Bra artister behöver inte spöka ut sig i nätstrunpor och porriga korsetter! Bortförklaringarna haglar! Tjejerna får väl göra vad dom vill men det är fortfarande ert enorma intresse för dessa tjejer som är det vi reagerar mot. Vad har HM-annonser med detta att göra? Dom är väl inga artister dom som är på annonserna.
CITAT (malcolm @ 16-06-2012, 21:59)  Den bilden har jag aldrig sett och jag tilltalas inte av den heller. Fast det har jag ju aldrig insinuerat att du gör heller, men du försvarar ju AKB48 oskuldsfullhet så nitiskt. Vad man tycker om gruppen som musikartister är en sak, hur man väljer att exponera dem är en annan. Du och Rudan säger er gilla artisteriet och det är väl inget att säga om, men förneka inte vägarna man försöker utnyttja för att nå största möjliga popularitet.
Gossen Ruda
16-06-2012, 21:21
CITAT (Cacki @ 16-06-2012, 22:15)  Fast det har jag ju aldrig insinuerat att du gör heller, men du försvarar ju AKB48 oskuldsfullhet så nitiskt. Vad man tycker om gruppen som musikartister är en sak, hur man väljer att exponera dem är en annan. Du och Rudan säger er gilla artisteriet och det är väl inget att säga om, men förneka inte vägarna man försöker utnyttja för att nå största möjliga popularitet. Alla sätt är bra utom de dåliga.  Marknadsföringen är kanske anpassad efter japanska förhållanden? Jag vet inte och jag påverkas inte av det heller. Jag vet dock sen tidigare att japaner har ett helt annat synsätt på nakenhet är i vårt pryda västerland. Tacka vet jag det ljuva 70-talet när de nakna brösten paraderade på våra badplatser. På den tiden hade ingen brytt sig det minsta om AKB:s videor
malcolm
16-06-2012, 21:31
CITAT (Cacki @ 16-06-2012, 22:15)  Fast det har jag ju aldrig insinuerat att du gör heller, men du försvarar ju AKB48 oskuldsfullhet så nitiskt. Vad man tycker om gruppen som musikartister är en sak, hur man väljer att exponera dem är en annan. Du och Rudan säger er gilla artisteriet och det är väl inget att säga om, men förneka inte vägarna man försöker utnyttja för att nå största möjliga popularitet. Klart jag försvarar dem, inte för att jag tror de är några helgon men jag begriper inte varför så många gör allt för att smutskasta dem och vid en närmare blick gör jag samma slutsats som Rude, det är INTE AKB48 på bilden!.
CITAT (Gossen Ruda @ 16-06-2012, 22:21)  Alla sätt är bra utom de dåliga.  Marknadsföringen är kanske anpassad efter japanska förhållanden? Jag vet inte och jag påverkas inte av det heller. Jag vet dock sen tidigare att japaner har ett helt annat synsätt på nakenhet är i vårt pryda västerland. Tacka vet jag det ljuva 70-talet när de nakna brösten paraderade på våra badplatser. På den tiden hade ingen brytt sig det minsta om AKB:s videor  Och du tror förstås att nakna bröst på badstränder enbart blottades för att karlar som du skulle ha något att dräggla åt? Allmän egendom, typ... Ditt sätt att se på kvinnors kroppar som objekt till för att behaga dej, är något jag vänder mej mot. Tidigare, i någon av AKB48- trådarna, skrev du något om mulliga svenska unga kvinnor i en nedlåtande ton. Det reagerade jag faktiskt mer mot än ert stora intresse för den japanska flickpopgruppen...ba´så du vet.
malcolm
16-06-2012, 21:42
Det finns en POSITIV tråd om Japan också!
CITAT (malcolm @ 16-06-2012, 22:31)  Klart jag försvarar dem, inte för att jag tror de är några helgon men jag begriper inte varför så många gör allt för att smutskasta dem och vid en närmare blick gör jag samma slutsats som Rude, det är INTE AKB48 på bilden!. Inte?? Det trodde jag dels eftersom den kom upp när jag googlade på AKB48 och dessutom tyckte jag mej känna igen ett par stycken av tjejerna. (Fr.a. hon längst fram till vänster)
Gossen Ruda
16-06-2012, 21:58
CITAT (Cacki @ 16-06-2012, 22:39)  Och du tror förstås att nakna bröst på badstränder enbart blottades för att karlar som du skulle ha något att dräggla åt? Allmän egendom, typ... Ditt sätt att se på kvinnors kroppar som objekt till för att behaga dej, är något jag vänder mej mot. Tidigare, i någon av AKB48- trådarna, skrev du något om mulliga svenska unga kvinnor i en nedlåtande ton. Det reagerade jag faktiskt mer mot än ert stora intresse för den japanska flickpopgruppen...ba´så du vet. I know. Varför kvinnorna slängde BH:n på 70-talet vet jag faktiskt inte men visst uppskattades det. Min syn på kvinnor och deras kroppar skiljer sig däremot nog en del från vad du tror men jag skall inte försöka krossa dina illusioner, jag vet bättre än att försöka övertyga kvinnor. Och ja, jag tycker att mulliga tjejer är inne på en farlig väg och jag begriper inte varför de låter späcket växa. Beträffande mitt intresse för AKB48 så är det stort för närvarande eftersom jag håller på att utforska denna för mig okända värld men att kalla det för ett fanatiskt intresse är en grov lögn. Jag har inte tid med det. Idag har jag jobbat 10 gånger längre tid i trädgården än vad jag kollat på AKB. Intresset berör AKB som grupp och deras musik, dans och sång. Vad de enskilda tjejerna sysslar med på fritiden är totalt ointressant, däremot är det lite kul att kolla på videorna för att se vilka som är med på de olika. En form av gåtgissningslek, jag har nämligen slutat med korsord och behöver hålla igång de grå. Beträffande deras klädsel på videorna och på scenen så är det som jag skrivit tidigare inget jag närmare reflekterar över. Jag har fullt upp med att njuta och följa med i texten. CITAT (Cacki @ 16-06-2012, 22:45)  Inte?? Det trodde jag dels eftersom den kom upp när jag googlade på AKB48 och dessutom tyckte jag mej känna igen ett par stycken av tjejerna. (Fr.a. hon längst fram till vänster) Jag googlade på AKB48 och upp kom en bild på Julian Assange eller vad han nu heter. Det var en nyhet för mig att han varit med där.  Lita aldrig på Google.
CITAT (Gossen Ruda @ 16-06-2012, 22:58)  I know. Varför kvinnorna slängde BH:n på 70-talet vet jag faktiskt inte men visst uppskattades det. Min syn på kvinnor och deras kroppar skiljer sig däremot nog en del från vad du tror men jag skall inte försöka krossa dina illusioner, jag vet bättre än att försöka övertyga kvinnor. Och ja, jag tycker att mulliga tjejer är inne på en farlig väg och jag begriper inte varför de låter späcket växa. Beträffande mitt intresse för AKB48 så är det stort för närvarande eftersom jag håller på att utforska denna för mig okända värld men att kalla det för ett fanatiskt intresse är en grov lögn. Jag har inte tid med det. Idag har jag jobbat 10 gånger längre tid i trädgården än vad jag kollat på AKB. Intresset berör AKB som grupp och deras musik, dans och sång. Vad de enskilda tjejerna sysslar med på fritiden är totalt ointressant, däremot är det lite kul att kolla på videorna för att se vilka som är med på de olika. En form av gåtgissningslek, jag har nämligen slutat med korsord och behöver hålla igång de grå. Beträffande deras klädsel på videorna och på scenen så är det som jag skrivit tidigare inget jag närmare reflekterar över. Jag har fullt upp med att njuta och följa med i texten. Jag googlade på AKB48 och upp kom en bild på Julian Assange eller vad han nu heter. Det var en nyhet för mig att han varit med där. Lita aldrig på Google.  Äsch, nu raljerar du bara! Är det inte en av era favorittjejer, vad hon nu heter, hon längst fram till vänster då? En hög med japanska tjejer med fjortiskroppar kan vara svår att skilja från en annan dito, men skit samma. För mej är de ändå bara en grå massa i underhållningsbranschen...
Anki på Öland
16-06-2012, 22:20
CITAT (malcolm @ 16-06-2012, 22:42)  Det finns en POSITIV tråd om Japan också! Men varför i hela fridens namn är inte du och gossen ruda där och skriver då istället för att klottra ner hela denna tråd med försvar??? Varför göra en negativ tråd när ingen får säga ett enda negativt ord om era småflickor???
CITAT (Gossen Ruda @ 16-06-2012, 22:58)  I know. Varför kvinnorna slängde BH:n på 70-talet vet jag faktiskt inte men visst uppskattades det. Min syn på kvinnor och deras kroppar skiljer sig däremot nog en del från vad du tror men jag skall inte försöka krossa dina illusioner, jag vet bättre än att försöka övertyga kvinnor. Och ja, jag tycker att mulliga tjejer är inne på en farlig väg och jag begriper inte varför de låter späcket växa. Ledtråd: Av samma anledning som att kvinnfolk oftast inte har b-h:n på sej i solariet heller. (Jag uppfattade det inte som att det var av oro för de mulliga tjejernas hälsa du fällde kommentaren. Du skrev det i ett sammanhang då utseende och avundsjuka var på tapeten har jag för mej.)
Piccante
16-06-2012, 23:41
Det skriks ju "rasism" i tråden så fort man ha negativa åsikter om Japansk tuggummi-pop. Ett blogginlägg från en svenska i Japan... CITAT Jag är en ivrig påhejare av den fria offentliga debatten, men ibland blir jag så provocerad av den japanska rasismen att jag bara vill skrika och slåss. Lika centralt i den japanska kulturen som hello kitty, karaoke och extrem artighet är avskyn mot gaijin, alltså alla som inte har rent japanskt blod i ådrorna (och ja, det inkluderar även annars skonande européer och amerikaner).
Alla som varit en längre tid i Japan är bekanta med de högerextrema kampanjbussarna som kör runt och propagerar mot utlänningarna. Det hetsas i megafoner på ett sätt som inte är helt olikt Hitlers agressiva retorik och strös informationsflyers och alla som inte är hundra procent japan är måltavla. Idag hade en ovanligt arg buss parkerat framför Shibuya station, mitt i den stora korsningen som sägs vara världens mest busy. Bussen såg ut som ett stort militärfordon i plåt, och sidorna var pyntade med japanska flaggor. På taket stod en gubbe och hans typ armé och skrek så jag undrar om ni inte hörde det bort till Sverige. Det dryftades oro om att utlänningar snor japanernas jobb. Känner ni igen den? Det är jävligt provocerande att promenera förbi ett sånt gäng. Man känner sig inte stor som enda gaijin i ett sånt upplopp.
Utlänningar som jobbar på japanska företag får sällan förtroende på sina jobb i samma utsträckning som japaner, restauranger och barer som har "Japanese Only"-skyltar vid entrén är en vanlig syn och ingen jag känner har sluppit från upplevelsen att folk flyttar sig bort från en på tunnelbanan. Precis som rasbiologin i norra Europa hyllade den ariska renheten och fick ångestattacker inför utsikten att blanda blod med andra raser så skälver det i mången patriotisk japan vid blotta åsynen av en icke-japan. Undantag är den generation unga tjejer som är dödströtta på japanska kontorslavande män och trånar efter västerlänska, "jämställda" män. Men de lite äldre och den stora massan hatar utlänningar. HATAR. I en enkät i Financial Times (eller var det Economist?) läste jag att runt hälften av de tillfrågade befarade att smittor skulle invadera landet om gränserna öppnades för arbetskraftsinvandring. Det är alltså inte bara utländsk kultur som äcklar, utan även smittorna och det orena som packet bär på. http://tokyolove.blogspot.se/2008/02/japan...med-packet.html
Gossen Ruda
17-06-2012, 07:08
Efter lite funderingar under gårdagskvällen och morronen har jag beslutat att inte besvara fler påhopp på min musiksmak, det ger inget. Alla forumets gnällkärringar får klaga på något annat.
CITAT (Gossen Ruda @ 17-06-2012, 08:08)  Efter lite funderingar under gårdagskvällen och morronen har jag beslutat att inte besvara fler påhopp på min musiksmak, det ger inget. Alla forumets gnällkärringar får klaga på något annat. Det gör du rätt i!
*Stintan*
17-06-2012, 07:35
CITAT (Gossen Ruda @ 17-06-2012, 08:08)  Efter lite funderingar under gårdagskvällen och morronen har jag beslutat att inte besvara fler påhopp på min musiksmak, det ger inget. Alla forumets gnällkärringar får klaga på något annat. Ja jag har då inte förstått varför du överhuvudtaget kände dig nödsakad att gå till försvar i den här tråden.
CITAT (*Stintan* @ 17-06-2012, 08:35)  Ja jag har då inte förstått varför du överhuvudtaget kände dig nödsakad att gå till försvar i den här tråden.  Men Stintan,det är ju fritt att skriva var man vill härinne....eller har jag nu fel!?
*Stintan*
17-06-2012, 09:53
CITAT (silos @ 17-06-2012, 08:44)  Men Stintan,det är ju fritt att skriva var man vill härinne....eller har jag nu fel!? Javisst har jag sagt något annat? Men har du läst trådrubriken?
CITAT (*Stintan* @ 17-06-2012, 10:53)  Javisst har jag sagt något annat? Men har du läst trådrubriken? Jag har läst allt!
Piccante
17-06-2012, 10:06
CITAT (silos @ 17-06-2012, 08:44)  Men Stintan,det är ju fritt att skriva var man vill härinne....eller har jag nu fel!? Fast i denna tråden får man ju vara negativt. Detta är en fristad för de som inte automatiskt hyllar allt japansk. Då ska man väl respekteras för det oxå.
CITAT (Markus_H @ 17-06-2012, 00:41)  Det skriks ju "rasism" i tråden så fort man ha negativa åsikter om Japansk tuggummi-pop. Ett blogginlägg från en svenska i Japan... http://tokyolove.blogspot.se/2008/02/japan...med-packet.htmlJa det var negativt så det stänkte om det. Kan det vara så illa? Koreaner anses av vissa som andra klassens medborgare har jag för mig men det kanske har med historien att göra. Japan som militär stormakt är ju ett minne blott. Japan består väl, som andra länder, av olika politiska grupperingar, från vänster till höger. Brukar vara så i en demokrati med allmänna val.
Gossen Ruda
17-06-2012, 11:29
CITAT (gnon49 @ 17-06-2012, 11:40)  Ja det var negativt så det stänkte om det. Kan det vara så illa? Koreaner anses av vissa som andra klassens medborgare har jag för mig men det kanske har med historien att göra. Japan som militär stormakt är ju ett minne blott. Japan består väl, som andra länder, av olika politiska grupperingar, från vänster till höger. Brukar vara så i en demokrati med allmänna val. Då är det bättre i kungadömet Sverige. Här finns givetvis ingen främlingsfientlighet och aldrig skulle ett parti som SD kunna komma in im riksdagen. Fast det är väl ok att hacka på japaner?
*Stintan*
17-06-2012, 12:20
CITAT (Gossen Ruda @ 17-06-2012, 12:29)  Då är det bättre i kungadömet Sverige. Här finns givetvis ingen främlingsfientlighet och aldrig skulle ett parti som SD kunna komma in im riksdagen. Fast det är väl ok att hacka på japaner? Det finns väl både sånt som är bra och sånt som är dåligt i alla länder men nu är ju detta "Negativa tråden om Japan och dess flickpop".....inte om Sverige!
CITAT (gnon49 @ 17-06-2012, 11:40)  Ja det var negativt så det stänkte om det. Kan det vara så illa? Koreaner anses av vissa som andra klassens medborgare har jag för mig men det kanske har med historien att göra. Alla icke-japaner betraktas som undermänniskor. Rasism och ultranationalism är utbredd och accepterad på ett sätt man som svensk har svårt att förstå, och underblåses, eller i alla fall motarbetas inte, av de ledande politiska partierna. Japan har förnekar t.ex. fortfarande the rape of nanking (varning: mycket obehagliga bilder, och texten är inte trevligare!) eftersom det inte passar in i den officiella och mycket revisionistiska historieskrivningen om japans ärofulla roll i andra världskriget, och jag känner ingen europé som varit i Japan utan att stöta på (ibland tämligen aggressiv) rasism. CITAT (Gossen Ruda @ 17-06-2012, 12:29)  Då är det bättre i kungadömet Sverige. Ja, det är bättre i kungariket Sverige, t.ex. brukar SD inte organisera demonstrationer där de står och skriker utanför skolor där det går barn till utländska föräldrar, det sitter inga "Endast Svenskar" skyltar på våra restauranger, och i Sveriger har inte 94% av husköpare med utländskt påbrå nekats köp pga att de inte är etniskt svenska. Men även om det inte var bättre här så vore det fortfarande OK att kritisera rasism i japansk kultur: rasism kan och bör kritiseras överallt.
Piccante
17-06-2012, 14:31
Azur: The rape of Nanking känner jag inte till. Om läsare inte vill öppna länken o se obehagliga bilder. Kan du skriva ett sammandrag om det i tråden?
CITAT (Markus_H @ 17-06-2012, 15:31)  Azur: The rape of Nanking känner jag inte till. Om läsare inte vill öppna länken o se obehagliga bilder. Kan du skriva ett sammandrag om det i tråden? Vid erövringen av den kinesiska staden Nanking under andra världskriget begick japanska trupper massvåldtäkter och massmord. Det anses vara den värsta enskilda krigsförbrytelsen under andra världskriget, och utmärker sig inte bara för sin storlek, utan för att ha varit extra grisig och sadistisk. Först mördades cirka 90 000 kinesiska krigsfångar, sedan gav man sig på civilbefolkningen: 20 000 till 80 000 kvinnor våldtogs och mördades, och totalt mördades upp till 300 000 civila under den sex veckor långa massakern. Enligt historiker i väst. Enligt historiker i Japan inträffade aldrig händelsen, eller var i alla fall väldigt mycket mindre och inte egentligen någon massaker alls, utan de som mördades var egentligen kinesiska guerillasoldater i civila kläder. En likande situation är den med de tillfångatagna kvinnor som hölls som sexslavar av japanska armén. De passar inte in i den japanska historieskrivningen.
Gossen Ruda
17-06-2012, 16:42
Historien är full av illdåd. Nanking, Kinas ockupation av Tibet, armenierna i Turkiet, etnisk rensning på Balkan, förintelsen av judar av nazisterna, folkfördrivning i Sudan, Ruanda, indianerna i Amerika, Sovjets Gulag, Karl XII i Ryssland mm mm. Skall vi gradera dem?
CITAT (Gossen Ruda @ 17-06-2012, 17:42)  Historien är full av illdåd. Nanking, Kinas ockupation av Tibet, armenierna i Turkiet, etnisk rensning på Balkan, förintelsen av judar av nazisterna, folkfördrivning i Sudan, Ruanda, indianerna i Amerika, Sovjets Gulag, Karl XII i Ryssland mm mm. Skall vi gradera dem? Precis vad jag tänkte på idag! Vi behöver koncentrera oss på det som vi växer av som människor och lära oss av det som har varit!
CITAT (Gossen Ruda @ 17-06-2012, 17:42)  Historien är full av illdåd. Nanking, Kinas ockupation av Tibet, armenierna i Turkiet, etnisk rensning på Balkan, förintelsen av judar av nazisterna, folkfördrivning i Sudan, Ruanda, indianerna i Amerika, Sovjets Gulag, Karl XII i Ryssland mm mm. Skall vi gradera dem? Nej, vi ska motarbeta dem som vill sopa dem under mattan och låtsas som om de aldrig hänt.
malcolm
18-06-2012, 08:17
Tyvärr verkar mänskligheten inte lärt sig någonting av historien och krig och andra illdåd upprepas gång på gång.
malcolm
07-07-2012, 23:48
Jag förstår inte varför vissa retar sig så mycket på att det finns en POSITIV tråd om Japan och dess flickpop, dt verkar sticka många i ögonen att Ruda och jag gillar AKB48 och tipsar varandra om länkar till låtar osv. och tycker vi skall hålla oss privat med detta vilket vi också gör. Vi har varandras telefonnumer, e-mail etc. men generösa som vi är låter vi även andra ta del av det vi hittar men det verkar som om vissa känner sig utanför trots att det bara är att lägga in länkar om man vill. Det skall dock bara vara positiva inlägg i positiva tråden annars vore den fel. så kom igen med snälla och roliga bidrag!
tomas99
09-07-2012, 06:53
[quote name='malcolm' date='08-07-2012, 00:48' post='1561873'] Jag förstår inte varför vissa retar sig så mycket på att det finns en POSITIV tråd om Japan och dess flickpop, dt verkar sticka många i ögonen att Ruda och jag gillar AKB48 och tipsar varandra om länkar till låtar osv. och tycker vi skall hålla oss privat med detta vilket vi också gör. Vi har varandras telefonnumer, e-mail etc. men generösa som vi är låter vi även andra ta del av det vi hittar men det verkar som om vissa känner sig utanför trots att det bara är att lägga in länkar om man vill. Det skall dock bara vara positiva inlägg i positiva tråden annars vore den fel. så kom igen med snälla och roliga bidrag!  [/quote Hittar inga sådana bidrag, låt barn vara barn.
Alexander-VG-zon3
09-07-2012, 21:14
CITAT (malcolm @ 09-07-2012, 21:43)  Du kan få låna hink och mopp av mig.  Nej det behövs inte,, tycker bara synd om lite tragiskt. Så inga städgrejor behövs.........................
Piccante
09-07-2012, 21:14
ännu en negativ effekt av japan-pop, AKB48 gör folk homofoba!
hattstugan
09-07-2012, 21:19
Instämmer med er flaxxs och Markus H! Tycker det här är enbart löjligt! Vi är som vi vart! Eller hur?
malcolm
09-07-2012, 21:29
Man får vara som man är när man inte blev som man borde.
Gossen Ruda
09-07-2012, 21:55
Säg snarare att man kan inte vara feminofob och samtidigt gilla AKB48. Sen är den akademiska frågan om alla som inte gillar AKB48 är feminofober? Har tyvärr inte svaret.
Alexander-VG-zon3
09-07-2012, 22:36
CITAT (Gossen Ruda @ 09-07-2012, 22:55)  Sen är den akademiska frågan om alla som inte gillar AKB48 är feminofober? Har tyvärr inte svaret. Men visst är det så,, helt klart därför jag inte gillar AKB48 är att jag har fobi mot personerna i den gruppen (eller det varumärket) och hela världens kvinnlighet. Så fort jag ser en kvinna spyr jag som en häst och att huvudtaget prata eller skriva till kvinnor är det värsta jag vet.... OBS ironi. Tänkte jag skulle fortsätta men ångra mig annars drar vi igång hela allt igen med gubbsjuka. Ironin får bli mitt svar.
CITAT (Gossen Ruda @ 09-07-2012, 22:55)  man kan inte vara feminofob och samtidigt gilla AKB48 Ett extra roligt uttalande från en person som blir så upprörd när nån antyder att pedofiler gillar AKB48.
Gossen Ruda
10-07-2012, 07:45
Förmodligen finns det pedofiler som gillar de yngsta tjejerna pga sin sjukdom, likaså personer med den märkliga populärdiagnosen gubbsjuka. Att det sen finns personer med exempelvis sång och dansintresse utan någon av dessa diagnoser som gillar AKB48 tycks dock vara svårt för en del individer att fatta. Ämnet är dock uttjatat utan att en lösning kommit fram så jag utvecklar det inte närmare.
CITAT (Gossen Ruda @ 10-07-2012, 08:45)  Ämnet är dock uttjatat I just det här fallet var ämnet att du är så känslig för kritik och samtidigt så snabb på att dela ut svepande förolämpningar. Du & malcolm gillar en typ av musik som uteslutande bygger på att medlemmarna i gruppen är söta och ser unga ut. Medlemmarna i grupperna byts kontinuerligt ut, de varken sjunger eller dansar särskilt bra, men kläs och tränas att uppföra sig som om de var i grundskoleålder. Det är inte problemet. Problemet är att ni av nån outgrundlig anledning inte kan sluta tjata om skiten. Malcolm är värst. Den här tråden var lyckligen död innan han väckte upp den igen med ett goddag yxskaft inlägg och sen rundade av med ett helt omotiverat angrepp på bögar, uppenbart bara för att få liv i tråden igen. Det är därför jag nu är övertygad om att han är ett troll.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|