Full version: Ta inte mer skit !
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5
Gossen Ruda
OM nu Motti skulle vara ett troll så sitter hon nog och gapskrattar över alla som gnabbas här. laugh.gif
silos
HUR ORKAR NI.....låt nu Motti vara ifred oavsätt vad hon har gjort eller sagt!!!

Här skriker det om dubbelmoral....folk besöker denna tråd så fort det skrivs någonting och så skriver samma människor att det inte gillar sådant här!Konstigt är det tycker jag!!!
Anma
Motti är inget troll.
Krolliljan
CITAT (Aqvakul @ 26-06-2012, 19:59) *
Usch vilken skittråd!

tummenupp.gif
smörblomma
Vem ligger på topp när det gäller antal inlägg i bråktrådar Jo Stintan.
Hon ser alltid till att hålla grytan kokande.
silos
CITAT (smörblomma @ 26-06-2012, 22:55) *
Vem ligger på topp när det gäller antal inlägg i bråktrådar Jo Stintan.
Hon ser alltid till att hålla grytan kokande.

Jag är inte långt efter henne!
gnon49
CITAT (Gossen Ruda @ 26-06-2012, 20:38) *
OM nu Motti skulle vara ett troll så sitter hon nog och gapskrattar över alla som gnabbas här. laugh.gif

Ja inte är det Motti som håller igång o spär på dynga i tråden, den saken är klar. g.gif
Motti
Att vuxna människor ballatr ur så totalt och förföljer andra är ofatbart det jag blivit utsat för här är rent otroligt i ett mänskligt perspecktiv jag har blivit kallad för lögnare konspiratör bråkstake till och med mitt kön har blivit ifrågasat !ja vad ska man säga om detta ?tja det finns onda människor som skor sig på andra !det är ju rent häpnandsväckande att bara läsa Stintans och Mammamaggans inlägg !vad fan får ni allt ifrån ?det är ju ni som strör lögner omkring er och förtala mig i ett !Jag finner det helt otroligt att vuxna människor kan bära sig åt på det viset och sedan stå för lika rätt för alla och stå upp som Socialdemokrater för allas rätt och allas rätt till att ytra sig !jösses har aldrig varit med om maken till persomligt drev !
Härmed kommer jag att begära utträde från Odla:nu kommer aldrig mer att visa mig här till mångas glädje ,men jag bjuder på den glädjen ,stackars den som blir utvald efter mig .Tur man är en stark människa som vet vem man är och vad man står för .
Tack för mig och tack alla ni som förståt min personlighet ! stor kram till er som ståt upp mot mobben fortsätt med det kompiskram.gif
Gita
CITAT (Motti @ 30-06-2012, 01:28) *
Att vuxna människor ballatr ur så totalt och förföljer andra är ofatbart det jag blivit utsat för här är rent otroligt i ett mänskligt perspecktiv jag har blivit kallad för lögnare konspiratör bråkstake till och med mitt kön har blivit ifrågasat !ja vad ska man säga om detta ?tja det finns onda människor som skor sig på andra !det är ju rent häpnandsväckande att bara läsa Stintans och Mammamaggans inlägg !vad fan får ni allt ifrån ?det är ju ni som strör lögner omkring er och förtala mig i ett !Jag finner det helt otroligt att vuxna människor kan bära sig åt på det viset och sedan stå för lika rätt för alla och stå upp som Socialdemokrater för allas rätt och allas rätt till att ytra sig !jösses har aldrig varit med om maken till persomligt drev !
Härmed kommer jag att begära utträde från Odla:nu kommer aldrig mer att visa mig här till mångas glädje ,men jag bjuder på den glädjen ,stackars den som blir utvald efter mig .Tur man är en stark människa som vet vem man är och vad man står för .
Tack för mig och tack alla ni som förståt min personlighet ! stor kram till er som ståt upp mot mobben fortsätt med det kompiskram.gif

Visst , jag förstår ditt ställningstagande fullständigt!! Och säkerligen kommer "dom" att se sig som vinnare för det är väl knappast troligt att "dom" är insiktsfulla nog för att se hur små och ynkliga "dom" verkligen framstår.
Nu återstår att se vem som blir deras nästa offer, förmodar att jag ligger bra till. Hur som helst, jag har alltid haft svårt att ta de mest bittra och frustrerade fjollarna på allvar, speciellt när dom är anonyma signaturer på ett internetforum och för mig helt okända och betydelselösa personer.

Sköt om dig, Motti!
Gita
andersen
CITAT (Motti @ 30-06-2012, 01:28) *

Tråkigt och det visar hur forumet sköts, saknaden av en moderator som kan styra forumet innan något sådant här händer. undrar vilken som står i tur nästa gång att bli utsatt för samma sak? och till er som utsätter andra för samma behandling finner ni någon tillfredsställelse i eran handling?
Gossen Ruda
Huruvida "motti" är utsatt för ett drev eller bara blir tillrättavisad är svårt för en utomstående att avgöra, de flesta inläggen tycks vara skrivna i varierande tillstånd av upprördhet. Jag struntar i det men instämmer i behovet av en moderator.
Gita
CITAT (Gossen Ruda @ 30-06-2012, 09:53) *
Huruvida "motti" är utsatt för ett drev eller bara blir tillrättavisad är svårt för en utomstående att avgöra,i

För min del kan jag inte se någon större skillnad mellan ett drev eller när samma gäng om och om igen ständigt "bara tillrättavisar" en och samma person.
När det gäller Motti så tror jag dock att grunden ligger i att hon stod för en annan politisk uppfattning än Odlas flitigaste och hätskaste skribenter.
När hon dessutom, lite naivt kanske, talade om hur glad och stolt hon (med all rätt) var över det hon och hennes man åstadkommit så tycks det helt enkelt blivit för mycket för "dom små".
Gita
Anki på Öland
CITAT (Gita @ 30-06-2012, 11:20) *
För min del kan jag inte se någon större skillnad mellan ett drev eller när samma gäng om och om igen ständigt "bara tillrättavisar" en och samma person.
När det gäller Motti så tror jag dock att grunden ligger i att hon stod för en annan politisk uppfattning än Odlas flitigaste och hätskaste skribenter.
När hon dessutom, lite naivt kanske, talade om hur glad och stolt hon (med all rätt) var över det hon och hennes man åstadkommit så tycks det helt enkelt blivit för mycket för "dom små".
Gita

Tänk jag tycker det är väldigt mycket likhet med ditt käftande med Bengalow i var och varannan tråd.... ungefär samma sluggerteknik i diskussionerna och att inte lyssna på vad den andra säger.
Ugglemormor
Jag säger bara som Silos, ----- hur i helskota orkar ni med att göra Motti så illa? Vad är syftet med det hela?

"De små", kanske får näring genom att ge sig på en person som har vågat stå på sig med sina åsikter??.. confused.gif
Hennes åsikter är lika verkliga och viktiga som er andras och det får man respektera att inte alla "sjunger samma melodi"!
Hur kan det bli intressant att enbart se medhållande nickar om någon specifik sak? Inte det minsta intressant läsning alls.
Det är ju mångfalden bland personer som gör det hela intressant även om man inte sväljer allt, utan har annan åsikt.
Vad är ni ute efter? slänga ut personer som inte faller några på läppen, det liknar ju en småskola el rättare sagt en sandlåda....... whistling.gif

Med detta vill jag säga att jag tar parti och empati till dem som få må dåligt, det finns ju så många av er som är intresanta på var och ens speciella sätt, så jag vill inte måla det hela svart - vit, tro inte det..... kompiskram.gif
Jag blev ledsen av det som Motti har fått utstå, jag har enbart sett henne som en öppen människa, kanske för öppen, men dock en medkännande och intressant person hela hon....

Motti, jag kommer att sakna dig!..... -cry-.gif .
Gita
CITAT (Anki på Öland @ 30-06-2012, 11:32) *
Tänk jag tycker det är väldigt mycket likhet med ditt käftande med Bengalow i var och varannan tråd.... ungefär samma sluggerteknik i diskussionerna och att inte lyssna på vad den andra säger.

Nu vet jag inte hur mycket just du varit inblandad i drevet mot Motti, men hur som helst tycks du inte klara av att ta avstånd från det.
Gita
abbbe
CITAT (Ugglemormor @ 30-06-2012, 11:53) *
Jag säger bara som Silos, ----- hur i helskota orkar ni med att göra Motti så illa? Vad är syftet med det hela?

"De små", kanske får näring genom att ge sig på en person som har vågat stå på sig med sina åsikter??.. confused.gif
Hennes åsikter är lika verkliga och viktiga som er andras och det får man respektera att inte alla "sjunger samma melodi"!
Hur kan det bli intressant att enbart se medhållande nickar om någon specifik sak? Inte det minsta intressant läsning alls.
Det är ju mångfalden bland personer som gör det hela intressant även om man inte sväljer allt, utan har annan åsikt.
Vad är ni ute efter? slänga ut personer som inte faller några på läppen, det liknar ju en småskola el rättare sagt en sandlåda....... whistling.gif

Med detta vill jag säga att jag tar parti och empati till dem som få må dåligt, det finns ju så många av er som är intresanta på var och ens speciella sätt, så jag vill inte måla det hela svart - vit, tro inte det..... kompiskram.gif
Jag blev ledsen av det som Motti har fått utstå, jag har enbart sett henne som en öppen människa, kanske för öppen, men dock en medkännande och intressant person hela hon....

Motti, jag kommer att sakna dig!..... -cry-.gif .

Hur........................ confused.gif kan.... du.............. veta om.......... Motti talar sann...ing? confused.gif
Ugglemormor
Jo, mina erfarenheter av henne kommer inte enbart från det hon skrivit i trådarna, annars hade jag inte lagt mig i detta, men jag vet mer om henne än så ....... så därför skrev jag det jag gjorde........ kompiskram.gif

Jag bedömmer inte någon som finns som en okänt nick, bättre vetskap bör man ha innan man yttrar sig. Det vore fel......
Anki på Öland
CITAT (Gita @ 30-06-2012, 12:13) *
Nu vet jag inte hur mycket just du varit inblandad i drevet mot Motti, men hur som helst tycks du inte klara av att ta avstånd från det.
Gita

Inte särskilt inblandad alls, men det har väl inte med saken att göra, jag läser, även det du säger även om jag inte blandar mig i dina diskussioner heller. Jag har sagt det förut och säger det igen - som man ropar i skogen får man svar. Detta gäller inte någon särskild på forumet utan alla som deltar i diskussioner över huvud taget.
Ugglemormor
Ja, Anki,
Det är din syn på saken, men jag brukar inte ropa ut i skogen, jag får ändå svaren till mig mycket enklare.

Jag har hållit mig avvaktande i forumsfrågor där Motti har varit med pga att hon har fått ta emot en del och jag vill inte i de lägen befatta mig med det hela, MEN det finns ju andra möjligheter att komma närmare någon och i detta fall var det hon som tog de första kontakterna och jag har en medkänsla och intuition, som alla andra, men dock mer utvecklad än mångas beroende det jag sysslar med.

Tröst och lyssna kan jag, men sedan är det upp till personen att göra sina val.
Anki, jag hoppas att du förstår att vad som varit mellan henne och mig, för jag inte vidare.

Snälla du, jag tänker inte illa om dig, så låt oss ta det enbart lugnt och låta tiden visa vart det leder..... detta gäller också andra i forumet och när jag felar, får anmärkning så ber jag om ursäkt. Det är inte så enkelt alltid att skriva det man vill säga...... tummenupp.gif

Mitt medverkande här blir mindre och mindre pga. tid, men har så många av er nära mitt hjärta, så jag kikar in då det går...... shy.gif
Gita
CITAT (Anki på Öland @ 30-06-2012, 12:39) *
Inte särskilt inblandad alls, men det har väl inte med saken att göra, jag läser, även det du säger även om jag inte blandar mig i dina diskussioner heller. Jag har sagt det förut och säger det igen - som man ropar i skogen får man svar. Detta gäller inte någon särskild på forumet utan alla som deltar i diskussioner över huvud taget.

Håller faktiskt inte riktigt med. För några stycken tycks det har betydligt större betydelse vem som ropar än vad som ropas.
Gita
mamamaggan
CITAT (Gita @ 30-06-2012, 13:29) *
Håller faktiskt inte riktigt med. För några stycken tycks det har betydligt större betydelse vem som ropar än vad som ropas.
Gita

Och hur har du kommit fram till det ?

Det är precis som Anki skriver , som man ropar får man svar, oavsett VEM som ropar. Beter man sig illa / elakt / ljuger och har sig så får man svar därefter.

Gör ett tillägg :
När Motti har velat ha svar på viktiga saker så har de allra allra flesta , inklusive mig själv , gett henne svar och ställt upp och försökt hjälpa så gott det går så du kan inte alls påstå att det är pesonbundet utan helt och hållet bundet till hur Motti betett sig själv.

silos
Livet är alldeles för värdefull för att tjafsas bort så varför inte leva och låta leva!?
Massor av kramar till allihoppa här!
smiley_small_hug.gif kompiskram.gif smiley_small_hug.gif
Gossen Ruda
CITAT (Ugglemormor @ 30-06-2012, 13:09) *
Ja, Anki,
Det är din syn på saken, men jag brukar inte ropa ut i skogen, jag får ändå svaren till mig mycket enklare.

Jag har hållit mig avvaktande i forumsfrågor där Motti har varit med pga att hon har fått ta emot en del och jag vill inte i de lägen befatta mig med det hela, MEN det finns ju andra möjligheter att komma närmare någon och i detta fall var det hon som tog de första kontakterna och jag har en medkänsla och intuition, som alla andra, men dock mer utvecklad än mångas beroende det jag sysslar med.

Tröst och lyssna kan jag, men sedan är det upp till personen att göra sina val.
Anki, jag hoppas att du förstår att vad som varit mellan henne och mig, för jag inte vidare.

Snälla du, jag tänker inte illa om dig, så låt oss ta det enbart lugnt och låta tiden visa vart det leder..... detta gäller också andra i forumet och när jag felar, får anmärkning så ber jag om ursäkt. Det är inte så enkelt alltid att skriva det man vill säga...... tummenupp.gif

Mitt medverkande här blir mindre och mindre pga. tid, men har så många av er nära mitt hjärta, så jag kikar in då det går...... shy.gif

Snälla lilla uggla, förta dig inte. Efter din tid här som fuchsia m.fl. är din trovärdighet inte så där lysande. rolleyes.gif
Gita
CITAT (Gossen Ruda @ 30-06-2012, 14:17) *
Snälla lilla uggla, förta dig inte. Efter din tid här som fuchsia m.fl. är din trovärdighet inte så där lysande. rolleyes.gif

Oj, det verkar som du redan utsett nästa offer. Snart blir det väl bara "eliten", dvs. du, Stintan, Bengalow och ett par till kvar här. Vilka oerhört intelligenta och intressanta diskussioner ni har att se fram emot.
Gita
Elisabeth-Västkustkolonisten
CITAT (Gossen Ruda @ 30-06-2012, 09:53) *
Huruvida "motti" är utsatt för ett drev eller bara blir tillrättavisad är svårt för en utomstående att avgöra, de flesta inläggen tycks vara skrivna i varierande tillstånd av upprördhet. Jag struntar i det men instämmer i behovet av en moderator.

Gossen du är inte en utomstående, du blandade med rätt så bra förut. Du kallade motti det ena och det andra..... Man gick ju nästan på mig när jag försvarade henne.

Gita du tycker väl det är väldigt roligt att röra om eller?

Även om jag försvarade motti länge, så förstår jag inte när hon så plötsligt kommer in igen och skäller bara. Fattar ingenting.
Det som händer på FB skall man göra upp där och inte här likaså med det som händer här på Odla

Elisabeth
Bengalow
Hmfpr...du glömde den mest illaluktande skiten, Gita - du själv! Den självutnämnda kännaren av vad som är rätt och riktigt. Jesses, snart klassar du på Östermalmstorg med käringar, vars näsor det regnar in i...
Gita
CITAT (Bengalow @ 30-06-2012, 15:09) *
Hmfpr...du glömde den mest illaluktande skiten, Gita - du själv! Den självutnämnda kännaren av vad som är rätt och riktigt. Jesses, snart klassar du på Östermalmstorg med käringar, vars näsor det regnar in i...

Se där, där kom det! Ett strålande exempel på vad jag lite ironiskt menade med"intelligenta och intressanta diskussioner framöver".
Gita
P.s Du överraskar sannerligen aldrig. D.s

CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 30-06-2012, 14:59) *
Gita du tycker väl det är väldigt roligt att röra om eller?

Elisabeth

Tja, jag tycker nog att man skall sätta ned foten när drevet går, annars blir man ju faktiskt det som bruka kallas "medlöpare"
Gita
Bengalow
Här är några som tar skiten.

http://www.expressen.se/tv/galna-klipp/vag...-tjejerna-rott/
*Stintan*
Man kan iallafall konstatera att Motti tycks ha uppnått sitt syfte med tråden sick.gif
Bengalow
Av alla självgoda karaktärer jag "mött" i mitt liv, så tror jag att Gita är den absolut värsta. Hon vägrar svara på frågor, hon anser sig förmer än andra, och hennes svar på påstående är alltid, att andra är mindre intelligenta, hur nu hon kan mäta det? Snart möter vi väl henne, som informatör hos moderaterna. Där letar dom ju efter någon som kan leva upp till Arkelstens intelligens. Dit når naturligtvis inte Gita, men "man gör så gott man kan."
Hur känns det där uppe i höjderna? Här nedanför dig luktar det av dina sura fisar...
Elisabeth-Västkustkolonisten
Bengalow kan du också vara trevligt nån gång?
Gita
CITAT (Bengalow @ 30-06-2012, 15:53) *
Av alla självgoda karaktärer jag "mött" i mitt liv, så tror jag att Gita är den absolut värsta. Hon vägrar svara på frågor, hon anser sig förmer än andra, och hennes svar på påstående är alltid, att andra är mindre intelligenta, hur nu hon kan mäta det? Snart möter vi väl henne, som informatör hos moderaterna. Där letar dom ju efter någon som kan leva upp till Arkelstens intelligens. Dit når naturligtvis inte Gita, men "man gör så gott man kan."
Hur känns det där uppe i höjderna? Här nedanför dig luktar det av dina sura fisar...

När man läser inlägg av den standarden som ditt ovan så känner man sig verkligen både intelligent och bildad.
Och de flesta framstår ju som förmer jämfört med din rappakalja, det är verkligen inte svårt.
Men du saknar med all tydlighet både självkritik och inte minst självrespekt. Dessutom all den sörja du spyr ur dig hamnar ju enbart på dig själv.
Gita
P.s Var det inte så att du sa att du skulle sluta bemöta mina inlägg överhuvudtaget och det tycker jag i så fall skulle vara ganska klokt ( inte minst för din egen skull) så länge du inte har något intelligent eller åtminstone normalbegåvat att komma med.
Men vill du så gärna framstå som en driftkucku så inte stör det mig. D.s
Piccante
Jag skulle egentligen inte kommentera mer i denna tråden men det är bara att konstatera att odlas störste intrigmakare nu har minst 2 personer att engagera sig...

Sen, Motti, även om vi sällan eller aldrig är överens om något så tycker jag inte du ska lämna odla.
Gita
CITAT (*Stintan* @ 30-06-2012, 15:45) *
Man kan iallafall konstatera att Motti tycks ha uppnått sitt syfte med tråden sick.gif

Du också väl? Eftersom Motti valt att lämna forumet.
Gita

CITAT (Markus_H @ 30-06-2012, 16:58) *
Jag skulle egentligen inte kommentera mer i denna tråden men det är bara att konstatera att odlas störste intrigmakare nu har minst 2 personer att engagera sig...

Sen, Motti, även om vi sällan eller aldrig är överens om något så tycker jag inte du ska lämna odla.

Ursäkta, förstår inte riktigt vad du försöker säga. Vilka syftar du egentligen på?
Gita
silos
CITAT (*Stintan* @ 30-06-2012, 15:45) *

Genom sig själv känner man de andra!

Jag önskar att Motti stannar kvar och du med och alla andra!
*Stintan*
CITAT (Gita @ 30-06-2012, 18:34) *
Du också väl? Eftersom Motti valt att lämna forumet.
Gita

Hur skulle jag kunna ha något syfte med en tråd jag inte startat??? Jag har inget som helst intresse av att Motti lämnar forumet, vilket jag för övrigt starkt betvivlar att hon gör, men jag har intresse av att folk inte ljuger och pratar skit om vare sig mig eller andra.

Sen betackar jag mig för dina spydiga kommentarer i fortsättningen.

CITAT (silos @ 30-06-2012, 18:43) *
Genom sig själv känner man de andra!

Jag önskar att Motti stannar kvar och du med och alla andra!

????????? Varför håller du på och tjafsar?
silos
CITAT (*Stintan* @ 30-06-2012, 19:01) *

Stintan jag tjafsar inte mer än du själv gör!Jag skriver hur jag tänker,det kan jag väl få göra likaväl som du får skriva hur du tänker,konstigare är det ju inte!
Cacki
Säga vad man vill men OM det nu verkligen existerat något drev efter Motti...och OM nu den bakomvarande orsaken skulle handla om politiska åsikter, nog är det förbaskat underligt att det är mer acceptabelt för "alliansmobben" att få hoppa på och hacka på bl.a. Stintan hela tiden!? blink.gif
("Alliansmobben" är förresten alla ni som inte är av samma politiska åsikter som Stintan, ba´så ni vet! Enligt vissa spelar det nämligen ingen roll, antingen ni håller er till att bemöta sakfrågan eller om ni sysslar med personangrepp, förstår ni...)

Gita. "Subba" eller "fjollor", anser du att det ena tillmälet skulle vara mer "intelligent" än det andra, eller hur ser du på det?
silos
CITAT (Cacki @ 30-06-2012, 19:20) *
Säga vad man vill men OM det nu verkligen existerat något drev efter Motti...och OM nu den bakomvarande orsaken skulle handla om politiska åsikter, nog är det förbaskat underligt att det är mer acceptabelt för "alliansmobben" att få hoppa på och hacka på bl.a. Stintan hela tiden!? blink.gif
("Alliansmobben" är förresten alla ni som inte är av samma politiska åsikter som Stintan, ba´så ni vet! Enligt vissa spelar det nämligen ingen roll, antingen ni håller er till att bemöta sakfrågan eller om ni sysslar med personangrepp, förstår ni...)

Gita. "Subba" eller "fjollor", anser du att det ena tillmälet skulle vara mer "intelligent" än det andra, eller hur ser du på det?

INGEN skall hackas på oavsätt vilka politiska åsikter man har!
Gita
CITAT (Cacki @ 30-06-2012, 19:20) *

Ja du, orkar/förmår man bara sätta in orden i det sammanhang de yttrades så ser man att det är en stor skillnad.
Är du också en s.k. medlöpare? Så vitt jag kan se har du inte på något sätt tagit avstånd från drevet mot Motti.
Inte heller har du så vitt jag vet på något sätt heller tagit avstånd från Bengalows alla spyor. Lite lågt kan man kanske tycka och ganska stor brist på personlig integritet och väldigt farligt .
Gita
Gita
CITAT (*Stintan* @ 30-06-2012, 19:01) *
Sen betackar jag mig för dina spydiga kommentarer i fortsättningen.

Varför i all världen skall jag ge dig ensamrätt på spydiga kommentarer? För att du är en ensam , bitter kvinna vars i stort sätt enda tidsfördriv är att slänga elakheter runt dig på ett internetforum???
Nej vet du vad, var lite glad, positiv och generös i stället, då skulle du troligen må väldigt mycket bättre.
Gita
Cacki
CITAT (Gita @ 30-06-2012, 20:14) *
Ja du, orkar/förmår man bara sätta in orden i det sammanhang de yttrades så ser man att det är en stor skillnad.
Är du också en s.k. medlöpare? Så vitt jag kan se har du inte på något sätt tagit avstånd från drevet mot Motti.
Inte heller har du så vitt jag vet på något sätt heller tagit avstånd från Bengalows alla spyor. Lite lågt kan man kanske tycka och ganska stor brist på personlig integritet och väldigt farligt .
Gita

Nu är du bara dum. Jag kan väl inte ta ansvar för vad andra gör!
Gita
CITAT (Cacki @ 30-06-2012, 20:24) *
Nu är du bara dum. Jag kan väl inte ta ansvar för vad andra gör!

Nej, självfallet kan du inte ta ansvar, men du kan faktiskt visa lite personlig integritet och uttrycka ett avståndstagande, eller hur>?
Gita
Cacki
CITAT (Gita @ 30-06-2012, 20:31) *
Nej, självfallet kan du inte ta ansvar, men du kan faktiskt visa lite personlig integritet och uttrycka ett avståndstagande, eller hur>?
Gita

Fast persolig integritet kan också innebära att man tar avstånd från era (tänker på dina och Bengalows) sammandrabbningar och väljer att hålla sej utanför.
Gita
CITAT (Cacki @ 30-06-2012, 20:35) *
Fast persolig integritet kan också innebära att man tar avstånd från era (tänker på dina och Bengalows) sammandrabbningar och väljer att hålla sej utanför.

Fast nu gällde det faktiskt i första hand drevet mot Motti, Bengalows spyende, fräsande, skitkastande och totala brist på självkritik och självrespekt är ju trots all ganska underhållande. Drevet mot Motti var bara ynkligt, fast du kanske inte förmår uppfatta skillnaden
Gita
Cacki
CITAT (Gita @ 30-06-2012, 20:50) *
Fast nu gällde det faktiskt i första hand drevet mot Motti, Bengalows spyende, fräsande, skitkastande och totala brist på självkritik och självrespekt är ju trots all ganska underhållande. Drevet mot Motti var bara ynkligt, fast du kanske inte förmår uppfatta skillnaden
Gita

Vaför tar du dej rätten att ifrågasätta vad jag förmår eller inte??
Gällande frågan om vem som ljuger om vem på FB kan jag tyvärr inte ha någon åsikt om eftersom jag inte håller till där.
F.ö. måste du väl också ha sett Mottis plötsliga oprovocerade utbrott? Folk måste väl ändå ha rätt att försvara sej mot hennes påhopp! Kallar du det drev, så vet jag inte vilka kriterier du går efter.
Gita
CITAT (Cacki @ 30-06-2012, 21:04) *
Vaför tar du dej rätten att ifrågasätta vad jag förmår eller inte??
Gällande frågan om vem som ljuger om vem på FB kan jag tyvärr inte ha någon åsikt om eftersom jag inte håller till där.
F.ö. måste du väl också ha sett Mottis plötsliga oprovocerade utbrott? Folk måste väl ändå ha rätt att försvara sej mot hennes påhopp! Kallar du det drev, så vet jag inte vilka kriterier du går efter.

Drev? Ja, för mig är det när flera stycken ger sig på en ensam person, månad efter månad oberoende av vad offret för drevet säger/skriver. Drev/mobbing är det när man t.o.m, gör en stor sak av ett ynka stavfel från offrets sida. Vilka kriterier går du efter? Att du sedan väljer att kalla Mottis försök att försvara sig som påhopp säger väl en hel del, eller hur?
Gita
Cacki
CITAT (Gita @ 30-06-2012, 21:18) *
Drev? Ja, för mig är det när flera stycken ger sig på en ensam person, månad efter månad oberoende av vad offret för drevet säger/skriver. Drev/mobbing är det när man t.o.m, gör en stor sak av ett ynka stavfel från offrets sida. Vilka kriterier går du efter? Att du sedan väljer att kalla Mottis försök att försvara sig som påhopp säger väl en hel del, eller hur?Gita

I en omvänd situation då? Stintan har lika stor rätt som Motti att försvara sej när hon känner sej felaktigt anklagad.
Nu har faktiskt Motti också hållt på med samma visa månad efter månad. Bara för att hon står relativt "ensam" har inte hon större rätt än någon annan att spy sin galla över alla meningsmotståndare som råkar komma i hennes väg.
Tapio
CITAT (Gita @ 30-06-2012, 20:21) *
Varför i all världen skall jag ge dig ensamrätt på spydiga kommentarer? För att du är en ensam , bitter kvinna vars i stort sätt enda tidsfördriv är att slänga elakheter runt dig på ett internetforum???
Nej vet du vad, var lite glad, positiv och generös i stället, då skulle du troligen må väldigt mycket bättre.
Gita

Halaj!

Jaaa!
Jag känner verkligen glädjen, de positiva vibbarna och den generösa inställningen strömma ut ur detta ditt inlägg! Jag blir rent av golvad!

Den fick mig att må så bra att jag antagligen kommer att pussa första, bästa människan jag träffar!
Rätt på munnen!

//T
Gita
CITAT (Cacki @ 30-06-2012, 21:28) *
I en omvänd situation då? Stintan har lika stor rätt som Motti att försvara sej när hon känner sej felaktigt anklagad.
Nu har faktiskt Motti också hållt på med samma visa månad efter månad. Bara för att hon står relativt "ensam" har inte hon större rätt än någon annan att spy sin galla över alla meningsmotståndare som råkar komma i hennes väg.

Om det stannat med en ordväxling mellan Stintan och Motti hade naturligtvis inte blivit ett drev, men nu blev det ett sådant eftersom ett antal forumister ansåg sig ha rätten att bistå Stintan i hackandet.

Hittills har jag väl inte tagit ställning i sak men det är kanske dags att göra det nu.
Låt mig säga så här: Pladdriga, glada Motti framstår som en person som jag skulle kunna bli vän med IRL medan, sura, bittra Stintan framstår som en person( en energitjuv) som jag skulle göra allt för att undvika IRL. Observera nu bygger detta enbart på inläggen på Odla, personerna kanske är helt annorlunda i verkligheten Gita
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon