Full version: Ta inte mer skit !
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5
abbbe
CITAT (Ugglemormor @ 30-06-2012, 13:09) *
Mitt medverkande här blir mindre och mindre pga. tid, men har så många av er nära mitt hjärta, så jag kikar in då det går...... shy.gif

Tänk vad olika vi tycker! Jag som upplever att du är allt oftare!
Cacki
CITAT (Gita @ 30-06-2012, 21:47) *
Om det stannat med en ordväxling mellan Stintan och Motti hade naturligtvis inte blivit ett drev, men nu blev det ett sådant eftersom ett antal forumister ansåg sig ha rätten att bistå Stintan i hackandet.

Hittills har jag väl inte tagit ställning i sak men det är kanske dags att göra det nu.
Låt mig säga så här: Pladdriga, glada Motti framstår som en person som jag skulle kunna bli vän med IRL medan, sura, bittra Stintan framstår som en person( en energitjuv) som jag skulle göra allt för att undvika IRL. Observera nu bygger detta enbart på inläggen på Odla, personerna kanske är helt annorlunda i verkligheten Gita

Nu var det ju personer som också är med på FB som sa sej veta vad som sagts och inte där. Är det då så konstigt att de väljer att bekräfta vad de visste??

Du, jag skulle nog kunna ha trevligt tillsammans med båda två. Möjligtvis skulle jag kanske kunna bli lite trött i öronen i Mottis sällskap.
(Du är förhoppningsvis också trevligare IRL än vad du visar här)
gnon49
Det sägs ju att om kvinnorna fick bestämma här i världen så skulle inga krig starta eller någon förtryckas. Kan det vara sant? g.gif
silos
CITAT (gnon49 @ 30-06-2012, 22:26) *
Det sägs ju att om kvinnorna fick bestämma här i världen så skulle inga krig starta eller någon förtryckas. Kan det vara sant? g.gif

Tyvärr så tror jag att kvinnor skulle göra ännu hemskare krig och förtryck!
professor Glömström
CITAT (silos @ 30-06-2012, 19:05) *
Stintan jag tjafsar inte mer än du själv gör!Jag skriver hur jag tänker,det kan jag väl få göra likaväl som du får skriva hur du tänker,konstigare är det ju inte!

Min vänliga tanke går till Silos för hennes positiva attityd, som får en att tro på en framtid för mänskligheten trots det deprimerande mörker som annars tycks dominera i den här tråden. Det är svårt att tro att vi på detta forum förenas av ett gemensamt intresse för trädgårdsodling när man läser inläggen här. Har blommor och grönska verkligen någon positiv inverkan på människor? Kanske lika bra att asfaltera över alltihop när det ändå inte gör folk snällare och gladare? Nej, förresten, låt oss trots allt hoppas att den kommande sommaren gör oss alla lika vänliga och mänskliga som Silos -- och låt oss intressera oss mer för våra trädgårdar än för våra medmänniskors fel och brister.
silos
CITAT (professor Glömström @ 30-06-2012, 22:32) *
Min vänliga tanke går till Silos för hennes positiva attityd, som får en att tro på en framtid för mänskligheten trots det deprimerande mörker som annars tycks dominera i den här tråden. Det är svårt att tro att vi på detta forum förenas av ett gemensamt intresse för trädgårdsodling när man läser inläggen här. Har blommor och grönska verkligen någon positiv inverkan på människor? Kanske lika bra att asfaltera över alltihop när det ändå inte gör folk snällare och gladare? Nej, förresten, låt oss trots allt hoppas att den kommande sommaren gör oss alla lika vänliga och mänskliga som Silos -- och låt oss intressera oss mer för våra trädgårdar än för våra medmänniskors fel och brister.

Åå tack för dina goa ord!
Livet har lärt mig att man blir tacksam,vänlig,glad,lycklig,empatisk när man klarar av att stanna upp och titta inuti sig själv och inse att man har allting inom sig själv,precis som alla andra och detta gör att man kan tycka om sina medmänniskor och se hur mycket man har att vara tacksam för!
Så alla bataljer är så små och obetydliga och man kan njuta av livet,se på blommorna,naturen och alltid se det goda som finns överallt!Detta har livet lärt mig och jag fortsätter att lära mig ända tills min sista andetag!

Dessutom har alla livets svårigheter lärt mig allra bäst!
Cacki

Med tanke på hur världshistorian sett ut är det nog inte så stor idé att ens spekulera om den saken. Vi lär nog ändå inte få veta det under vår livstid.
Men visst vore det värt att testa, männen har ju inte precis klarat sin självpåtagna bestämmanderätt speciellt bra hittills i alla fall.
Ugglemormor
Så länge som det finns motsridigheter när det gäller olika reliogioner i världen där det finns en mörker som gör att man inte kan se något positivt och inte ha ens den tanken, så länge kommer vi ha krig här i världen.
Eller;
Man has not yet learned the lessons of war; when man has leárned the lesssons of war, then man may begin to learn the lessons of peace upon this earth.
There is far too much arrogance, power, struggle, missguided teaching in our world for man to seek out peace at this time.
You can make peace in your heart, in youself,walk your talk; that is your responsibility, and if you can do that,
then you will beging to send forth peace into the world.
Hopefully it will affect others but this is the only way that will come, to show its greater power to live in piece.
There are people who do not want to make it..... kompiskram.gif
Motti
Läs trådarna för helsike !jag har aldrig någon sin get mig på någon här ! i så fall visa mig den tråden där jag trakaserat Odliater !Den dagen jag visade min partihörighet som Moderat då tog det hus i helsike här efter det så har ja blivit angripen på alla möjliga sätt blivit idiotförklarad ett antal gånger blivit anklagad för att ljuga och förvanska ja i stort set har jag blivit en häxa på två år !en blond jäkla idiot .Vem av er här sitter och ta emot sådan skit ? jag gör det inte .
I går bad jag om, ett omedelbart uträde från odla.nu Inte ett skit har hänt !så jäkla dåligt så det finns inte,skrev till två Forumannsvariga utan reaktion,det säger en hel del om hur Odla . nu fungerar .
Jag kommer att sakna många av er här wub.gif men som sakt nu tar jag inte mer skit. Och Odlas funktionärer Tar er er kragen och släpp ut mig ! vill inte ens ha mitt nick på den här siten .
Aqvakul
CITAT (Motti @ 01-07-2012, 02:07) *
Läs trådarna för helsike !jag har aldrig någon sin get mig på någon här ! i så fall visa mig den tråden där jag trakaserat Odliater !Den dagen jag visade min partihörighet som Moderat då tog det hus i helsike här efter det så har ja blivit angripen på alla möjliga sätt blivit idiotförklarad ett antal gånger blivit anklagad för att ljuga och förvanska ja i stort set har jag blivit en häxa på två år !en blond jäkla idiot .Vem av er här sitter och ta emot sådan skit ? jag gör det inte .
I går bad jag om, ett omedelbart uträde från odla.nu Inte ett skit har hänt !så jäkla dåligt så det finns inte,skrev till två Forumannsvariga utan reaktion,det säger en hel del om hur Odla . nu fungerar .
Jag kommer att sakna många av er här wub.gif men som sakt nu tar jag inte mer skit. Och Odlas funktionärer Tar er er kragen och släpp ut mig ! vill inte ens ha mitt nick på den här siten .

Be att de raderar (eller åtminstone låser) den här meningslösa tråden också...
silos
CITAT (Aqvakul @ 01-07-2012, 07:46) *
Be att de raderar (eller åtminstone låser) den här meningslösa tråden också...

Hur gör människor irl,ropar vi genast efter storebror när någonting inte passar?

Var och en av oss behöver ta ansvar för sina skriverier här tycker jag!
Aqvakul
CITAT (silos @ 01-07-2012, 09:06) *
Hur gör människor irl,ropar vi genast efter storebror när någonting inte passar?

Absolut, och TS har ett särskilt ansvar för vilken ton man anlägger!
Gita
CITAT (Aqvakul @ 01-07-2012, 09:47) *
Absolut, och TS har ett särskilt ansvar för vilken ton man anlägger!

Men skall du vara riktigt ärlig så kan du väl ändå inte påstå att det är Motti som mer eller mindre förstört forumet. Det är ju inte hon som ständigt kommer med spydiga, elaka nålstick i stort sett varenda tråd, eller hur?
Hur som helst nu blir det för min del en paus , åtminstone över sommaren för nu skall jag ut på äventyr.
Ha det bra ni också!
Gita
Aqvakul
CITAT (Gita @ 01-07-2012, 10:35) *
Men skall du vara riktigt ärlig så kan du väl ändå inte påstå att det är Motti som mer eller mindre förstört forumet. Det är ju inte hon som ständigt kommer med spydiga, elaka nålstick i stort sett varenda tråd, eller hur?
Hur som helst nu blir det för min del en paus , åtminstone över sommaren för nu skall jag ut på äventyr.
Ha det bra ni också!
Gita

Nej, men hon har ett särskilt ansvar för denna tråden. (Varför är du så ofta OT?)

Ha det så skönt vid Atlantkusten! Frankrike är inte så dumt, säger en som just återkommit från 14 dar på Haute-Corse...
Anki på Öland
CITAT (Gita @ 30-06-2012, 20:50) *
Fast nu gällde det faktiskt i första hand drevet mot Motti, Bengalows spyende, fräsande, skitkastande och totala brist på självkritik och självrespekt är ju trots all ganska underhållande. Drevet mot Motti var bara ynkligt, fast du kanske inte förmår uppfatta skillnaden
Gita

Varför gör du skillnad på Bengalows spyende, fräsande, skitkastande och totala brist på självkritik och självrespekt i diskussionerna och Mottis? Har inte alla samma ansvar för vad dom skriver? Eller är det så att du gör precis samma sak som du anklagar Stintan m.fl. för - gör skillnad på folk beroende på deras politiska hemvist??
ninnisky
CITAT (silos @ 01-07-2012, 07:06) *

tummenupp.gif
Anma

Kvinnorna skulle tjata ihjäl varandra istället för att skjuta. Inte lika blodigt.
mamamaggan
CITAT (Aqvakul @ 01-07-2012, 11:17) *
Nej, men hon har ett särskilt ansvar för denna tråden. (Varför är du så ofta OT?)

Ha det så skönt vid Atlantkusten! Frankrike är inte så dumt, säger en som just återkommit från 14 dar på Haute-Corse...

Varför startades denna tråd ? Helt och hållet på Mottis initiativ och så vitt jag förstår helt oprovocerat ?!

Vi andra ska tåla hennes beskyllningar om " mobbing " mm men Motti kan inte tolerera att vi har olika åsikter. Motti härjar om vilken politisk tillhörighet andra har och alla som inte har den Motti har är idioter .
Nu vänds det på och det är Motti som blivit utsatt , fast det många många gänger är tvärtom.

Motti blir inte alls illa behandlad , bara bemött med samma ton som Motti själv använder i sina påhopp .

Hur var det nu ? Vi ger oss alltid på Motti , oavsett vad Motti skriver om och svarar aldrig vettigt ? Jag har blivit avsnäst och beskylld för allt möjligt när jag försökt hjälpa Motti och fortsatt att vara vänlig mot Motti i de trådarna där jag upplevt frågorna som ganska vettiga.

Vi måste ändå urskilja vad som är vad tycker jag.

Klart jag undrar om det egentligen är för att röra om i grytan som Motti startat tråden och inget annat !

Undrar också fortfarande vem Motti är .

silos
CITAT (mamamaggan @ 01-07-2012, 15:40) *
Varför startades denna tråd ? Helt och hållet på Mottis initiativ och så vitt jag förstår helt oprovocerat ?!

Vi andra ska tåla hennes beskyllningar om " mobbing " mm men Motti kan inte tolerera att vi har olika åsikter. Motti härjar om vilken politisk tillhörighet andra har och alla som inte har den Motti har är idioter .
Nu vänds det på och det är Motti som blivit utsatt , fast det många många gänger är tvärtom.

Motti blir inte alls illa behandlad , bara bemött med samma ton som Motti själv använder i sina påhopp .

Hur var det nu ? Vi ger oss alltid på Motti , oavsett vad Motti skriver om och svarar aldrig vettigt ? Jag har blivit avsnäst och beskylld för allt möjligt när jag försökt hjälpa Motti och fortsatt att vara vänlig mot Motti i de trådarna där jag upplevt frågorna som ganska vettiga.
Vi måste ändå urskilja vad som är vad tycker jag.
Klart jag undrar om det egentligen är för att röra om i grytan som Motti startat tråden och inget annat !
Undrar också fortfarande vem Motti är .

Är man nu själv så bra,varför kan man då inte beteer sig annorlunda än dem man anseer behandla en illa,måste man ge tillbaka likadant? Detta sätt gör att det inte kan bli fred på våran planet!

Varför ta illa vid när man själv vet sanningen om en själv?

VEM ÄR DU SJÄLV?
mamamaggan
Silos , vad jag talar om och som du missar , är det inte alls är så att Motti alltid bemöts illa som Motti och Mottis " drev " påstår.

Inte ens när Motti beter sig riktigt illa är det långtifrån varje gång någon svarar tillnärmelsevis så elakt som Motti själv gör.

Vi måste , som jag skrev i mitt förra inlägg , se vad som VERKLIGEN skrivs och varför. Det var sådana exempel jag pekade på när jag skrev om hur Motti har bemött mig när jag försökt hjälpa .

Stilen med att klappa sig själv på ryggen är Motti helt klart bäst på här på Odla.

Motti har inga säger inga fel enligt sig själv utan felen finns hela tiden hos andra. Det omöjliggör vanliga diskussioner , Motti blir hela tiden " mobbad " och illa bemött när någon talar om att Motti har fel och dessutom kan bevisa det.
silos
CITAT (mamamaggan @ 01-07-2012, 16:36) *
Silos , vad jag talar om och som du missar , är det inte alls är så att Motti alltid bemöts illa som Motti och Mottis " drev " påstår.

Inte ens när Motti beter sig riktigt illa är det långtifrån varje gång någon svarar tillnärmelsevis så elakt som Motti själv gör.

Vi måste , som jag skrev i mitt förra inlägg , se vad som VERKLIGEN skrivs och varför. Det var sådana exempel jag pekade på när jag skrev om hur Motti har bemött mig när jag försökt hjälpa .

Stilen med att klappa sig själv på ryggen är Motti helt klart bäst på här på Odla.

Motti har inga säger inga fel enligt sig själv utan felen finns hela tiden hos andra. Det omöjliggör vanliga diskussioner , Motti blir hela tiden " mobbad " och illa bemött när någon talar om att Motti har fel och dessutom kan bevisa det.

Nej det missade jag inte och jag försvara inte Mottis eller någon annans beteende utan jag tycker att det är trist att detta fortsätter och den ena efter den andra ger igen sad.gif

Och i själva verket kan jag nog inte ta någons parti men gillar inte påhopp oavsätt vem som är drabbad!Alla kan vi vara förlåtande,varenda en av oss är ett som är säkert!
Ugglemormor
Det är ju klart att man bara tala om det man känner själv, men därifrån att gå och tycka vad andra svarar på, så skulle man nog se lite mer till människan och hans/hennes olikheter utan för dens skull direkt slå ner det som betydelselöst, för det är det inte ..... endast den personens syn att se på någon sak och det går ju inte anpassa sitt inre så att alla gillar alla ........ smiley_small_hug.gif
Men att acceptera att kanske det inte finns så många som gillar just den saken som är på tal.....märker man det själv, så bäst att sluta innan det går så långt att man ska behöva ställa sig försvars för det, för det har jag märkt att det håller inte alls i detta själskap, så lika bra att låta det passera....... tummenupp.gif

Varför damsuga åt sig allt och bli ett offer? näe, ingen lösning alls! ......barn kanske gör det, men vuxna borde tänka efter lite mer ..... om man nu inte ÄR ute efter att skaffa massa bråk????
till vilken nytta? .... enbart energitjuvarna som jublar av det.... urk, jaaaaa .....

Only peace makes peace! flirting.gif
mamamaggan
Silos , när det gäller Motti så måste vi se på hur Motti beter sig , helt oprovocerat . Inte kul som sagt var att få hela skopor med okvädningsord över sig när man försöker hjälpa.

Man måste också få försvara sig när Motti drar igång sina " drev " mot alla som inte tycker som Motti . Det är så synd om stackars lilla Motti men att Motti går över anständighetens gräns om och om igen mot andra talas det inte så mycket om här.

Vi måste väl kunna se helheten och inte bara det som Motti gnäller om , eller hur ?

Ugglemormor , förstår inte riktigt vad du menar med ditt inlägg.

Menar du att Motti beter sig som ett barn så håller jag med dig , det är också därför jag har mina funderingar om vem Motti är .

Om Motti kunde vara lite mer vidsynt så skulle vi inte behöva ha dessa trådar om " stackars lilla Motti " och vi andra kunde få slippa en massa beskyllningar som bara skapar otrivsel.

Ugglemormor
mamamaggan,

Japp, det kan bli för "barnsligt" när Motti försöker försvara sig, och då blir det lite av kalabalik, men jag har läst om när du vill tillrättavisa någon eller fråga, så är din ton hövlig och saklig....... det tackar jag för min egen del och tar det till mig.
Men nu gällde det Motti, jag tycker synd om henne till en viss gräns då hon får på sig för mycket hårda ord, samt att det i sin tur skapar osämja mellan de andra medlemmarna. Så borde det inte vara, men vi är dock människor och har vårt eget sätt var och en att handskas med det.

Jag har försvarat henne, men vill inte delta i de hetsiga diskussioner pga att jag själv är känslig av mig och vill väl, även att det kan bli konstigt, men jag blir inte ledsen av det utan lär mig av det.

för övrigt tycker jag att det är rätt "bansligt" att någon börjar ropa efter troll och annat fanstyg så fort det inte faller i smaken. För sjutton, skrålla förbi det då, om det inte är väldigt elaka påhopp, men även där är det nog inte så bra att börja ge tillbaka på samma sätt.......... kompiskram.gif
*Stintan*
Tyvärr Ugglemormor ligger dina egna tidigare utbrott på forumet dig i fatet så det är svårt att ta dig på allvar. Men du passar ju bra som försvarsadvokat till Motti. Att hon gång på gång ska få vräka ur sig lögner och förtal är tydligen OK men att jag och andra som utpekas av henne säger ifrån verkar inte OK för det är ju så synd om stackars Motti.
Det märkliga är att ni är flera som tar ställning för den som ljuger, trots att ni inte vet hur det ligger till, och mot de som sitter inne med sanningen.
I mina ögon är det väldigt konstigt att överhuvudtaget ta ställning i en fråga man inte har en susning om. Det är ju som om en jury skulle skita i bevisen totalt och döma offret till fängelse istället för den stackars gärningsmannen.

har försökt ligga lite lågt i tråden men ibland måste jag få vädra min åsikt.
mamamaggan
Ugglenmormor , någon som inte vet sin ålder utan har olika i olika trådar samma dag eller dagarna efter varandra bli iaf jag misstänksam emot. Ena gången kanske 54 och ett par timmar senare 58 inger inte förtroende.

Sedan har jag mycket svårt att förstå hur man ena gången inte kan stava överhuvudtaget men i en annan tråd stavar perfekt.

För mig är karaktären Motti en överdriven stereotyp av en avdankad damfrisörska , blond ( ännu en stereotyp , som klär sig lite " sexigt " när mannen kommer hem ) , sminkar sig av samma orsak mm mm.

Du har säkert sett Mia Skäringers damfrissa på TV , det är vad Motti påminner mig om.

Sedan dessa oprovocerade utbrott , varför om inte för att röra om och ställa till med kalabalik ?

Visst Motti kan vara " empatisk " ibland men varför inte ? Mindre misstankar då om vem Motti är.

Gossen Ruda
Hmm, en riktig moderator skulle ha makten att kontrollera vem "Motti" egentligen är. Jag tar inte ställning i sakfrågan men har gått från att vara frågande till misstänksam. Tyvärr har Odla en dyster statistik över trollnärvaro.
Ugglemormor
Mamamaggan,

Nu vet jag inte hur du menar, eller om det är fortf. motti?
Visst har hon stavfel, precis som alla andra har, har sett det hos alla, men vaddå? om det är något man stavat fel så är det ju inte hela världen, men jo, det har nog varit lite knepigt att läsa i Mottis inlägg, men har inte brytt mig om det.
Nej, har inte sett den personen på TV än.

Kalabaliken kommer nog av det att hon vill försvara sig till det sista, har tidigare nämnt det till henne att låta bli, men det är ju hon som bestämmer, inte jag.

Stintan;
du som säger dig veta allt om mitt liv (hur det nu kommer sig?) vore nog inte så vass mot mig när du nu "känner" hur jag fungerar, tycker jag att du har ingen rätt alls att förolämpa mig, avstå istället.

Gossen Ruda; - kommer att få en jättestor tavla målad av mig med ett skogstrol på denl med glimten i ögat, .... för att jag gillar dig den du är .......
Aqvakul
Motti är den hon utger sig för att vara, stereotyp, tjatig och enfaldig, men absolut "äkta"...
*Stintan*
CITAT (Ugglemormor @ 02-07-2012, 14:51) *
Mamamaggan,

Nu vet jag inte hur du menar, eller om det är fortf. motti?
Visst har hon stavfel, precis som alla andra har, har sett det hos alla, men vaddå? om det är något man stavat fel så är det ju inte hela världen, men jo, det har nog varit lite knepigt att läsa i Mottis inlägg, men har inte brytt mig om det.
Nej, har inte sett den personen på TV än.

Kalabaliken kommer nog av det att hon vill försvara sig till det sista, har tidigare nämnt det till henne att låta bli, men det är ju hon som bestämmer, inte jag.

Stintan;
du som säger dig veta allt om mitt liv (hur det nu kommer sig?) vore nog inte så vass mot mig när du nu "känner" hur jag fungerar, tycker jag att du har ingen rätt alls att förolämpa mig, avstå istället.

Gossen Ruda; - kommer att få en jättestor tavla målad av mig med ett skogstrol på denl med glimten i ögat, .... för att jag gillar dig den du är .......

Det finns självklart massor jag inte vet om dig. Jag vet bara det du själv skrivit om här på Odla och det är ju inte lite precis! Du
vill tydligen förtränga de otrevliga sidorna du visade under de andra namnen du haft här men så lätt glömmer vi inte. Att en människa skulle förändras totalt bara genom att byta namn tror du väl inte ens själv på. Jag är inte alls ute efter att förolämpa dig så ta det inte så men du får ju själv stå för det du skrivit/skriver på forumet. Det är faktiskt en fråga om ärlighet Ugglemormor!
Ugglemormor
Då är det väl inget att göra åt det. Det vill hon väl förmedla på sitt sätt, så passar det inte alla så låter man bli, har inte haft på ett bra tag mer kontakt med henne gm PM så jag lämnar det därän.
Man kan ju enbart vara förstående så långt det nu går hos var och en, resten gör de ju göra som de vill och få då ta ställning till det som kommer.
Det är ingen nederlag alls att andra kan/vill godta massa olika åsikter och förklaringar, utan bäst att gå undan ett tag, eller så... kompiskram.gif
silos
En sak vet jag och det är:
var och en av oss som beskriver en annan medlem här beskriver endast sig själv och hur man för tillfället se på sina medmänniskor!

Om ni bara visste hur mycket information vi faktiskt ger av oss själva här utan att vara medveten om det hela!

Och en sak är obehagligt att här skrivs det om en medlem som inte ta del av denna långdragna diskussion,precis som det var 2006 då jag var ett stort diskussion ämne här på småprat!
*Stintan*
CITAT (silos @ 02-07-2012, 18:12) *
En sak vet jag och det är:
var och en av oss som beskriver en annan medlem här beskriver endast sig själv och hur man för tillfället se på sina medmänniskor!

Om ni bara visste hur mycket information vi faktiskt ger av oss själva här utan att vara medveten om det hela!

Och en sak är obehagligt att här skrivs det om en medlem som inte ta del av denna långdragna diskussion,precis som det var 2006 då jag var ett stort diskussion ämne här på småprat!

Det är nog inte många som är omedvetna om det.

Motti är kvar som medlem och kan när hon vill gå in och läsa och skriva här.
mamamaggan
CITAT (Aqvakul @ 02-07-2012, 15:44) *
Motti är den hon utger sig för att vara, stereotyp, tjatig och enfaldig, men absolut "äkta"...

OK säger du det så .................Men jag har vårt att fatta att man kan klara sig ute i samhället överhuvudtaget om man ÄR sådan.

Ugglemormor . jag pratade om Motti i mitt förra inlägg .

Vi kanske ska komma överens om att inte beblanda oss med Motti när hon är på " fel " humör ?!
Anma
Som tur är så använder man så mycket mer än bara text ute i verkligheten. Som tonfall, mimik och kroppsspråk.
Motti
Jag hoppas verkligen att Göran på Odla läser det här struntpratet ! fick PM från honom i dag .Ni borde skämas som sitter här och gissar och påstår saker om mig att jag inte kan stava att jag är stereotyp enfaldig och gud vet allt ni vet ju inte vem jag är som person genom att läsa småprat på Odla!Som sakt nu går drevet igen Stintan och mammamaggan går i täten medans andra hänger på av rädsla att sj'älva bli utsatta och det värsta jag kan göra är att försvara mig tydligen ! ska man lägga sig platt ?En sak har Aqva rätt i och det är att jag är äkta ! tummenupp.gif Ja vad sjutton ska man säga vuxna är inte bättre än barn när det gäller Mobbing !
malcolm
Heja Motti! tummenupp.gif
Ugglemormor
mamamaggan,

Ok, då fattar jag ..... tummenupp.gif .. det blidde då en missförstånd fr. min sida ....... smiley_small_hug.gif
CurlySue
Heja Motti!! kram2.gif shy.gif bravo.gif

silos
CITAT (CurlySue @ 03-07-2012, 18:36) *

JAAA,HEJJA Motti smiley_small_hug.gif rose.gif smiley_small_hug.gif
Motti
Kan tala om att jag har just nu en dialog med Göran på odla !han säger att svårigheten är ju att de inte har en moderator .Han skriver också att han tycker det är synd att jag begär uträde och vill järna hjälpa till och vill tydligen att jag ska stanna kvar .Men då får det bli en bättring här och en diplomatisk Moderator.Att jag ihärdar beror på att jag inte tål när andra sätter sig på folk här som visar kännslighet eller sina politiska åsikter ,man ska bli bedömd efter den man är och av hjärtat .Jag blev störd av en del andra här som hänger på drevet för att själva slippa bli utsatta .Man känner lössen på gången som de säger!jag vill stå upp för alla dom som av någon anledning inte orkar stå emot Mobben här som hellre backar än ta en konfliktfinns många människor här som har det svårt med handikapp värk och annat .Men mig rår ni inte på bara så ni vet !jag är en stark interligent människa som är trygg i mig själv och det är ingen som sätter sig på mig utan att jag tar strid som sakt jag har tagit nog mycket skit i mitt liv ! Dom som skapar all tråkigt och bråkig och provoserande här på Odlas småprat !varför inte starta en egen site där ni kan vara otrevliga mot varandra så vi här på Odla slipper er !Och vart tog alla härliga människor vägen här ?
Motti
Sökte enfaldig på Wikipedia = klumpig och dum 0 lika med idiot .Tack Aqvakul !hoppas du inte undervisar längre.
Motti
Tack alla ni goa ärliga med hjärtan alla ni människor som ger mig stöd i det här wub.gif vi måste stå på oss för att slippa det här med Vuxenmobbing på nätet det har gått för långt här på Odla Småprat och för all del på andra siter också .Som sagt jag är stark i mig sjäv och ingen knäcker mig längre ,det är bara för bedrövligt att läsa om någon som har nicket Motti som är anvibalent enfaldig analfabeter utläning osv ja i stort set en idiot !jag känner för denna Motti kan hon inte bara få vara den hon är och bli accepterad för det ?JA visst ja ! det är ju jag som är Motti glömde det presic

Piccante
CITAT (Motti @ 03-07-2012, 23:58) *
Sökte enfaldig på Wikipedia = klumpig och dum 0 lika med idiot .Tack Aqvakul !hoppas du inte undervisar längre.

undrar vilket wikipedia du sökte på?

Enfaldig= oförståndig, olärd, ignorant, dum

Nu säger jag inte att du är allt detta Motti...
Aqvakul
CITAT (Motti @ 03-07-2012, 23:42) *
Kan tala om att jag har just nu en dialog med Göran på odla !han säger att svårigheten är ju att de inte har en moderator .Han skriver också att han tycker det är synd att jag begär uträde och vill järna hjälpa till och vill tydligen att jag ska stanna kvar .Men då får det bli en bättring här och en diplomatisk Moderator.Att jag ihärdar beror på att jag inte tål när andra sätter sig på folk här som visar kännslighet eller sina politiska åsikter ,man ska bli bedömd efter den man är och av hjärtat .Jag blev störd av en del andra här som hänger på drevet för att själva slippa bli utsatta .Man känner lössen på gången som de säger!jag vill stå upp för alla dom som av någon anledning inte orkar stå emot Mobben här som hellre backar än ta en konfliktfinns många människor här som har det svårt med handikapp värk och annat .Men mig rår ni inte på bara så ni vet !jag är en stark interligent människa som är trygg i mig själv och det är ingen som sätter sig på mig utan att jag tar strid som sakt jag har tagit nog mycket skit i mitt liv ! Dom som skapar all tråkigt och bråkig och provoserande här på Odlas småprat !varför inte starta en egen site där ni kan vara otrevliga mot varandra så vi här på Odla slipper er !Och vart tog alla härliga människor vägen här ?

Kan jag tolka detta som att du först bestämde dig att lämna forumet, men övertalats av Göran att stanna kvar och att du ser som din uppgift att vara någon slags företrädare för de som du anser behandlas illa här på forumet. Men att du bara ställer upp om du får vissa krav tillgodosedda, som diplomatisk moderering och en uppmuntran att be vissa här på Odla som du inte tycker uppför sig att lämna forumet...
Har jag förstått dig rätt?
Krolliljan
sos.gif
Lägg ner denna tråden
andersen
CITAT (Krolliljan @ 04-07-2012, 07:41) *
sos.gif
Lägg ner denna tråden

Tvärtom klistra tråden högst upp, det är något för oss alla att ta lärdom om, framför allt för forumsägarna som inte går in i tråden och styr upp innan det blir som det blir, och folk tackar för sig och slutar på forumet pga bråk mobbing mm.
Ugglemormor
ja, som en del av er nämner, så varför inte starta en "bråktråd med glimten i ögat", dock inte att börja kasta skit och hemskheter, det menar jag inte...... tummenupp.gif

Jag har märkt att när det blir för bränbara ämnen som diskuteras så blir man inte accepterad med sin egen åsikt om den skiljer sig något fr. de andra. Då undrar man att varför ens starta en sådan tråd dit andra inte få komma med sin åsikt?
Rätt barnsligt att hålla på med att påpeka stavfel, ni fattar väl att var och en skriver på sitt sätt med tangenterna och det är inte alltid man upptäcker att man slagit fel, eller som jag, kom skriver fort, så naglarna kan snudda andra boktäver.....eller att man har någon dialekt...... confused.gif

Motti finns och är just den öppna och ärliga person som hon har utgett sig vara .....gillar henne och de flesta, men det finns säkert hos var och en nickar ni inte gillar, men låt bli då att hacka på dem, lättast att undvika dem och sen är inte alla trådar sådana som man själv har intresse av och då låter man dem vara........ yes.gif

Vid missförstånd, fråga vad den andre/andra menade i helt lugnt..... är inte det enklare? Tänk på att det finns personer bakom en del nick som kan vara känsligare än andra...... trostar.gif gör inte andra illa medvetet....

Jag undviker det som känns känsligt för mig, det har jag fått lära mig av er, samt är så tacksam för råd och respons jag fått, utan att behövt be om det......

Stor kram på er alla och ha en bra dag! ....... kompiskram.gif
Krolliljan
Jag trodde detta var ett forum för odlaintresse.
Sådana här trådar skrämmer bort gamla och nya medlemmar.

Lägg ner denna tråd angry.gif
Anki på Öland
Det är lite lustigt att så många reagerar på den här tråden medan det i vargtrådar och politiska trådar är helt OK att kalla varandra precis vad som helst utan att någon reagerar... förutsatt att man inte ber Motti om källa till det hon säger gång på gång på gång på gång.....
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon