|
*Stintan*
24-06-2012, 09:45
CITAT (silos @ 24-06-2012, 10:21)  Får jag vara lite spydig nu,är du rädd att du blir utpekad som bråkstake!? Nej inte ett dugg! Eftersom Motti läser inlägg som fan läser bibeln så behövdes det förtydligas. Men jag börjar tröttna på dig!
Anki på Öland
24-06-2012, 10:03
CITAT (*Stintan* @ 24-06-2012, 10:05)  För att höga vederbörande inte ska ta fel så kanske det bör förtydligas att Ankis inlägg ovan riktar sig till dig Motti! Helt rätt! Inlägget var riktat till motti!! CITAT (silos @ 24-06-2012, 09:47)  Det är väl så att vi männisor till slut får nog och fräser tillbaka som nu har hänt med Motti!....... Var du med på facebooksidan så du vet vad som sades där??
CITAT (*Stintan* @ 24-06-2012, 10:39)  Den som är utan skuld kastar första stenen Silos! Motti har fräst ifrån och svamlat oredligt sen första början när andras åsikter inte passat henne. Ett evigt ältande!
Varför skulle jag inte få säga ifrån när Motti ljuger och hittar på om mig och andra i i stort sett vartenda inlägg hon gör?
Du är inte ensam om att kunna skriva en hel del om andras beteende så varför ens nämna det? Varför håller du på och tjafsar när du inte är inblandad när det gäller Motti? Det blir inte bättre av att du lägger dig i sånt som du knappt vet något om. Tycker du det är roligt att bråka....det verkar så. Jassådu Stintan...du har blivit troende helt plötsligt?! Ja,du har visst rätt i det som du skriver om mitt BETEENDE! Men varför kallar du mina åsikter för tjafsande? Och självklart blir ju även jag inblandad eftersom jag blir påverkad av det som skrivs här om en medlem alltså Motti denna gång!Jag försvarar INTE Mottis eller någon annans beteende,utan jag försvarar i sådana fall henne som medmänniska och Motti är inte sämre än dig mig eller någon annan här! Vi har ALLIHOPPA olika sätt att beteer oss är ett som är säkert,eftersom vi har olika liv och detta gör att jag hellre försöker att förstå varför vi människor beteer oss som vi gör! Det kan till och med blir bättre när jag skriver om allt detta på ett annorlunda sätt,alltså utan att jag dömer någon enda av oss,tycker du inte det? Att jag skulle tycka om att bråka,varför känner du det på det viset?Jag gör mitt allra bästa med att föra ett vettigt samtal när jag skriver,för det är väl så som vi alla vill göra här vill jag tro!? Men ältandet kan ENDAST fortsätta när vi ta del av det själv,precis som jag gör just NU! Självklart får du säga ifrån till vem du än vill,men då får du också veta att andra som jag svarar! CITAT (*Stintan* @ 24-06-2012, 10:45)  Nej inte ett dugg! Eftersom Motti läser inlägg som fan läser bibeln så behövdes det förtydligas. Men jag börjar tröttna på dig! Så bra! Är du trött på mig,VARFÖR?Väcker jag någonting inom dig själv som du inte gillar hos dig själv?
CITAT (Anki på Öland @ 24-06-2012, 11:03)  Helt rätt! Inlägget var riktat till motti!! Var du med på facebooksidan så du vet vad som sades där?? Jag läste i alla fall fel först! Jag har inte hitta någonting överhuvudtaget inne på FB sidan om detta och jag vet inte ens vilka i är därinne! Men även om jag kunde hitta det hela så skulle jag absolut inte döma varken Motti eller någon annan! Jag tänker endast som så att det är verkligen mycket trist att vi människor tillåter våra egon att bestämma så mycket under livets gång! Våra egon är mycket sårbara och vill alltid har rätt,tyvärr! Jag har börjat se detta tydligare och tydligare i mitt eget liv och i hela våran värld! Du kan ju gärna berätta för mig var jag kan finna allt detta inne på FB så att jag kan bilda min uppfattning.
CITAT (silos @ 24-06-2012, 11:10)  Jag försvarar INTE Mottis eller någon annans beteende,utan jag försvarar i sådana fall henne som medmänniska och Motti är inte sämre än dig mig eller någon annan här! Vi har ALLIHOPPA olika sätt att beteer oss är ett som är säkert,eftersom vi har olika liv och detta gör att jag hellre försöker att förstå varför vi människor beteer oss som vi gör! Så rätt Silos! Jag tycker att den här debatten om Motti som person är både ynklig och beklämmande och ett bevis för hur lätt en del har för att falla in i drevmentaliteten. Dessutom får det ju inte Motti att framstå i dålig dager utan snarare er alla som håller på att om och om igen älta henne och hennes påstådda dåliga sidor. Ni går ju till och med i taket för hennes försök att försvara sig mot all skit som kastas här. Ni har naturligtvis all rätt i världen att tycka vad ni vill om Motti , mig eller vem som helst, men kanhända borde ni ha den goda smaken att då ignorera istället för att spy galla och elakheter. Gita
andersen
24-06-2012, 10:47
CITAT (Gita @ 24-06-2012, 11:30)  Så rätt Silos! Jag tycker att den här debatten om Motti som person är både ynklig och beklämmande och ett bevis för hur lätt en del har för att falla in i drevmentaliteten. Dessutom får det ju inte Motti att framstå i dålig dager utan snarare er alla som håller på att om och om igen älta henne och hennes påstådda dåliga sidor. Ni går ju till och med i taket för hennes försök att försvara sig mot all skit som kastas här. Ni har naturligtvis all rätt i världen att tycka vad ni vill om Motti , mig eller vem som helst, men kanhända borde ni ha den goda smaken att då ignorera istället för att spy galla och elakheter. Gita Helt rätt Gita och Silos, det här visar att det fattas moderator här... jag hoppas att det blir ändring snart, för det skall vara trevligt för alla att vara här och det är det inte nu, medlemmar skräms iväg här ifrån forumet och nu kanske någon säjer att det inte var bättre förut, och det stämmer men borde vi alla inte ha lärt oss något på vägen?
mamamaggan
24-06-2012, 10:54
Så om vi sammanfattar det hela :
Det är helt OK för karaktären Motti att vara hur elak som helst mot andra men om man reagerar , och vill ha slut på hennes ältande , så är det fel ?
Ta och tänk till , vem ÄR Motti ?
andersen
24-06-2012, 11:02
CITAT (mamamaggan @ 24-06-2012, 11:54)  Så om vi sammanfattar det hela : Det är helt OK för karaktären Motti att vara hur elak som helst mot andra men om man reagerar , och vill ha slut på hennes ältande , så är det fel ?
Ta och tänk till , vem ÄR Motti ? Kan man inte bara säja att hon har fel, måste man gå in i ett drev? vi är alla olika och det borde finnas plats för alla här.
CITAT (andersen @ 24-06-2012, 11:47)  Helt rätt Gita och Silos, det här visar att det fattas moderator här... jag hoppas att det blir ändring snart, för det skall vara trevligt för alla att vara här och det är det inte nu, medlemmar skräms iväg här ifrån forumet och nu kanske någon säjer att det inte var bättre förut, och det stämmer men borde vi alla inte ha lärt oss något på vägen? Visst förekom det hårda debatter även förr, och en del hårda ord, inte minst mellan dig och mig Andersen. Men med den skillnaden att vi behöll en viss grundrespekt för varandra och varandras åsikter. Den här häxjakten eller drevet som en längre tid pågått mot Motti känner jag inte igen från förr. Just det här att ett gäng utser en hackkyckling som man gemensamt anser sig ha rätt att dissekera, förnedra och kasta hur mycket skit som helst på är för mig en ny och mycket obehaglig tendens. Nu säger väl egentligen hela fenomenet mer om dem som ansluter sig till drevet än om offret. Gita
Anki på Öland
24-06-2012, 11:06
CITAT (Gita @ 24-06-2012, 11:30)  Så rätt Silos! Jag tycker att den här debatten om Motti som person är både ynklig och beklämmande och ett bevis för hur lätt en del har för att falla in i drevmentaliteten. Dessutom får det ju inte Motti att framstå i dålig dager utan snarare er alla som håller på att om och om igen älta henne och hennes påstådda dåliga sidor. Ni går ju till och med i taket för hennes försök att försvara sig mot all skit som kastas här. Ni har naturligtvis all rätt i världen att tycka vad ni vill om Motti , mig eller vem som helst, men kanhända borde ni ha den goda smaken att då ignorera istället för att spy galla och elakheter. Gita Nu är det ju faktiskt så att det är Motti själv som gång på gång drar fram denna tråd och börjar om från början. Är det bara hon som har rätt att reagera på påhopp??
mamamaggan
24-06-2012, 11:11
Vadå drev ? Jag skriver utifrån MIN uppfattning om karaktären Motti , vem/vad det nu än är !
Att det sedan finns fler som inte gillar karaktären Motti kan inte jag hjälpa .
Leva och låta leva tycker du men med karaktären Motti är det i stort sett omöjligt . Karaktären Motti gör sig omöjlig var helst den dyker upp .
Vem /vad det nu är borde väl inse att det finns folk som har andra åsikter och inte ropa " Mobbing " i tid och otid och också ta sig en funderare på varför folk tycker som de gör.
Ifrågasätter om igen vem/vad Motti är .
andersen
24-06-2012, 11:25
CITAT (mamamaggan @ 24-06-2012, 12:11)  Vadå drev ? Jag skriver utifrån MIN uppfattning om karaktären Motti , vem/vad det nu än är ! Att det sedan finns fler som inte gillar karaktären Motti kan inte jag hjälpa . Leva och låta leva tycker du men med karaktären Motti är det i stort sett omöjligt . Karaktären Motti gör sig omöjlig var helst den dyker upp .
Vem /vad det nu är borde väl inse att det finns folk som har andra åsikter och inte ropa " Mobbing " i tid och otid och också ta sig en funderare på varför folk tycker som de gör.
Ifrågasätter om igen vem/vad Motti är . Om det nu är flera som hackar på en så kan man se det som ett drev, och man behöver inte gilla alla, går det inte att bortse från dom som man inte tycker om? och för min egen del så gillar jag dom flesta här förutom när det kommer till endel ämnen då kan det bli svårt att hålla sig lugn, så visst har jag förståelse från din sida med. Gör avslut här skall ut och klippa gräset innan nytt regn kommer.
CITAT (mamamaggan @ 24-06-2012, 12:11)  Vadå drev ? Jag skriver utifrån MIN uppfattning om karaktären Motti , vem/vad det nu än är ! Att det sedan finns fler som inte gillar karaktären Motti kan inte jag hjälpa . Leva och låta leva tycker du men med karaktären Motti är det i stort sett omöjligt . Karaktären Motti gör sig omöjlig var helst den dyker upp .
Ifrågasätter om igen vem/vad Motti är . Kanske skulle du ha den goda smaken låta bli att skriva vad du tycker om personen/karaktären Motti. Att bemöta Mottis åsikter i sak är något helt annat. och fullt möjligt utan att tillskriva henne en massa personliga egenskaper. Att i åtskilliga inlägg diskutera en annan forummedlem som person är bara osmakligt och lågt. Gita
*Stintan*
24-06-2012, 11:30
CITAT (Gita @ 24-06-2012, 11:30)  Så rätt Silos! Jag tycker att den här debatten om Motti som person är både ynklig och beklämmande och ett bevis för hur lätt en del har för att falla in i drevmentaliteten. Dessutom får det ju inte Motti att framstå i dålig dager utan snarare er alla som håller på att om och om igen älta henne och hennes påstådda dåliga sidor. Ni går ju till och med i taket för hennes försök att försvara sig mot all skit som kastas här. Ni har naturligtvis all rätt i världen att tycka vad ni vill om Motti , mig eller vem som helst, men kanhända borde ni ha den goda smaken att då ignorera istället för att spy galla och elakheter. Gita Vadå drev??? Det är ju Motti själv som ideligen drar upp och ljuger och tjatar om hur mobbad hon är...även om ingen annan sagt ett ord till henne. Konstigt att det är OK att hon hoppar på andra men ingen får reagera på det.
CITAT (mamamaggan @ 24-06-2012, 12:11)  Ifrågasätter om igen vem/vad Motti är . Då kan man väl lika väl ifrågasätta vem/vad du är, eller? Gita
Ifrågasätter om igen vem/vad Motti är . Vi behöver göra skillnad mellan människan-nicknamn och beteendet! Och varenda en av oss behöver ta en funderade över VARFÖR man reagerar som man gör när man läser tråd härinne! Gör vi det så kan man faktiskt komma underfund med att ens egna reaktioner handlar ENDAST om en själv ALLTID,både det som man upplever som bra och det som man upplever som dåligt! Då försvinner behoven att tala-skriva om hur ens medmänniskor är! Jag håller på att lära mig detta och livet har blivit så spännande och behovet att bedöma allt och alla håller sakteligen försvinna från mitt varande som människa! Vi är ju varenda en av oss varandras speglar på alla sätt och vis! Härinne på småprat har jag lärt mig oerhört mycket om mig själv och lär mig fortfarande! Till slut en fråga:vem-vad är du själv?
*Stintan*
24-06-2012, 11:56
CITAT (silos @ 24-06-2012, 12:37)  Vi behöver göra skillnad mellan människan-nicknamn och beteendet! Och varenda en av oss behöver ta en funderade över VARFÖR man reagerar som man gör när man läser tråd härinne!
Gör vi det så kan man faktiskt komma underfund med att ens egna reaktioner handlar ENDAST om en själv ALLTID,både det som man upplever som bra och det som man upplever som dåligt!
Då försvinner behoven att tala-skriva om hur ens medmänniskor är!
Jag håller på att lära mig detta och livet har blivit så spännande och behovet att bedöma allt och alla håller sakteligen försvinna från mitt varande som människa!
Vi är ju varenda en av oss varandras speglar på alla sätt och vis! Härinne på småprat har jag lärt mig oerhört mycket om mig själv och lär mig fortfarande!
Till slut en fråga:vem-vad är du själv? Ändå är det det enda du håller på med hela tiden i dina inlägg! Att vi skulle vara varandras speglar håller jag inte med om alls. Långt därifrån. Det vore hemskt! Till och med mina egna barn är så olika varandra på alla sätt som man bara kan vara.
CITAT (*Stintan* @ 24-06-2012, 12:56)  Ändå är det det enda du håller på med hela tiden i dina inlägg!
Att vi skulle vara varandras speglar håller jag inte med om alls. Långt därifrån. Det vore hemskt! Till och med mina egna barn är så olika varandra på alla sätt som man bara kan vara. Det verkar tyvärr att du inte riktigt förstår vad jag menar med allt som jag skriver. Jag skriver om det som är viktigt för mig och vad jag kommit underfund med om oss människor(om mig själv också) och med det menar jag inte att du eller någon annan här skulle vara sämre jag vill bara dela med mig! Jag undrar så VARFÖR du reagerar som du gör på mitt skrivande?!? Och jag gör mitt bästa att ta reda på VARFÖR jag själv reagerar som jag gör på allt som skrivs här och det är det viktigast för mig,att jag ta ansvar för mitt eget beteende! Här nedan finns det lite om vad jag menar med spegling: "Därför har vi speglar för att kunna se oss själva, men det är mer än vår kropp vi har behov av att se. Vi har behov av att se det livsmönster (attityder, beteende) som vi lever i, för att kunna förändra livsmönstret och växa som människa. Då har vi hjälp genom speglingar. Men vad är en spegling? En spegling visar ett spegelvänt uttryck av ett beteende som du har på grund av ett behov. Ett behov av en inre tillfredsställelse. Det är inte hela personen du möter som är speglingen, det är beteendet hos personen som du berörs av på ett eller annat sätt som är en spegling till just dig. Det är dina problem, fel, svagheter, som du upptäcker i speglingar. När någon är en spegling till dig, vilket du alltid möter, så visar den ett spegelvänt uttryck av det behov som du själv har. Dina uttryck visar alltid vad du har behov av för inre tillfredsställelse och vad du redan har för trygghet. I en spegling, det vill säga när du berörs på något sätt, finns alltid ett behov. Behovet är detsamma, men uttrycken är spegelvända. Det du möter och det som finns runt omkring dig, din familj, dina arbetskamrater, dina barn, dina föräldrar, dina vänner, dina ovänner osv. Är alla speglingar till dig. Du upplever aldrig något som inte har något att lära dig, om dig själv. Allt har en betydelse....." Från denna sida:http://www.sjalenskrigare.se/gamlasidan/sida17.htm Och du Stintan:du är en mycket viktig spegel för mig och jag är oerhört tacksam för det!
Blomstertanten
24-06-2012, 12:52
CITAT (Gita @ 24-06-2012, 11:30)  Så rätt Silos! Jag tycker att den här debatten om Motti som person är både ynklig och beklämmande och ett bevis för hur lätt en del har för att falla in i drevmentaliteten. Dessutom får det ju inte Motti att framstå i dålig dager utan snarare er alla som håller på att om och om igen älta henne och hennes påstådda dåliga sidor. Ni går ju till och med i taket för hennes försök att försvara sig mot all skit som kastas här. Ni har naturligtvis all rätt i världen att tycka vad ni vill om Motti , mig eller vem som helst, men kanhända borde ni ha den goda smaken att då ignorera istället för att spy galla och elakheter. Gita Jag lovar att jag hade fullkomligt struntat i Mottis inlägg om hon inte dragit in oss alla som är med på Odlaiter på Facebook med rena lögner!!!! Allt för att framställa sig själv som ett oskyldigt offer!!!
*Stintan*
24-06-2012, 13:23
CITAT (silos @ 24-06-2012, 13:18)  Det verkar tyvärr att du inte riktigt förstår vad jag menar med allt som jag skriver. Jag skriver om det som är viktigt för mig och vad jag kommit underfund med om oss människor(om mig själv också) och med det menar jag inte att du eller någon annan här skulle vara sämre jag vill bara dela med mig!
Jag undrar så VARFÖR du reagerar som du gör på mitt skrivande?!? Och jag gör mitt bästa att ta reda på VARFÖR jag själv reagerar som jag gör på allt som skrivs här och det är det viktigast för mig,att jag ta ansvar för mitt eget beteende!
Här nedan finns det lite om vad jag menar med spegling:
"Därför har vi speglar för att kunna se oss själva, men det är mer än vår kropp vi har behov av att se. Vi har behov av att se det livsmönster (attityder, beteende) som vi lever i, för att kunna förändra livsmönstret och växa som människa. Då har vi hjälp genom speglingar. Men vad är en spegling? En spegling visar ett spegelvänt uttryck av ett beteende som du har på grund av ett behov. Ett behov av en inre tillfredsställelse. Det är inte hela personen du möter som är speglingen, det är beteendet hos personen som du berörs av på ett eller annat sätt som är en spegling till just dig.
Det är dina problem, fel, svagheter, som du upptäcker i speglingar. När någon är en spegling till dig, vilket du alltid möter, så visar den ett spegelvänt uttryck av det behov som du själv har. Dina uttryck visar alltid vad du har behov av för inre tillfredsställelse och vad du redan har för trygghet. I en spegling, det vill säga när du berörs på något sätt, finns alltid ett behov. Behovet är detsamma, men uttrycken är spegelvända. Det du möter och det som finns runt omkring dig, din familj, dina arbetskamrater, dina barn, dina föräldrar, dina vänner, dina ovänner osv. Är alla speglingar till dig. Du upplever aldrig något som inte har något att lära dig, om dig själv.
Allt har en betydelse....." Från denna sida:http://www.sjalenskrigare.se/gamlasidan/sida17.htm
Och du Stintan:du är en mycket viktig spegel för mig och jag är oerhört tacksam för det! Trams... jag (och andra) kan väl förstå utan att dela dina åsikter! Men när du börjar predika så blir det tjatigt. Vi har helt klart olika behov här i livet. Det måste vara jobbigt att hålla på som du gör. Men jag förstår inte vad ditt liv har med den här tråden att göra? Du lär aldrig få svar på alla dina frågor om varför andra gör si eller så. Framför allt inte när det gäller för dig okända människor vilket ju de flesta på forumet är, så även jag. Det blir bara en massa förutfattade meningar och såna tycker jag man ska försöka undvika eller åtminstone hålla för sig själv. Jag har inget som helst behov av att läsa nån flummig s.k. livscoach. Jag har vuxit ifrån det stadiet då jag tyckte sånt var intressant. Jag har inte heller ett uns behov av att få en massa uppmärksamhet av människor jag inte känner. Avslutar nu diskussionen om dig.
CITAT (*Stintan* @ 24-06-2012, 14:23)  Trams... jag (och andra) kan väl förstå utan att dela dina åsikter! Men när du börjar predika så blir det tjatigt.
Vi har helt klart olika behov här i livet. Det måste vara jobbigt att hålla på som du gör. Men jag förstår inte vad ditt liv har med den här tråden att göra? Du lär aldrig få svar på alla dina frågor om varför andra gör si eller så. Framför allt inte när det gäller för dig okända människor vilket ju de flesta på forumet är, så även jag. Det blir bara en massa förutfattade meningar och såna tycker jag man ska försöka undvika eller åtminstone hålla för sig själv.
Jag har inget som helst behov av att läsa nån flummig s.k. livscoach. Jag har vuxit ifrån det stadiet då jag tyckte sånt var intressant. Jag har inte heller ett uns behov av att få en massa uppmärksamhet av människor jag inte känner.
Avslutar nu diskussionen om dig. Tack Stintan för ditt svar!Du har absolut rätt i mångt och mycket!  CITAT (Blomstertanten @ 24-06-2012, 13:52)  Jag lovar att jag hade fullkomligt struntat i Mottis inlägg om hon inte dragit in oss alla som är med på Odlaiter på Facebook med rena lögner!!!! Allt för att framställa sig själv som ett oskyldigt offer!!! Okej!
Det enda jag skrev på Odliaterna var att det var skönt att slippa "trollen" och då menar jag mobben på Odla småprat .Om nu en del kände sig träffade vilket de tydligen gjorde så kan inte jag ta åt mig det ! Gösses alltså !bara läsa vad en del av er skriver om mig får mig att rysa !att jag ljuger och konspirerar mm det är ju du Stintan Mamamaggan och andra som står för konspirationen lite självransakan skulle inte skada ,tror det kallas för projecering man flyttar över sitt eget betende på andra för att själv må bra .Den Motti ni beskriver finns inte och har så aldrig gjort !ni har bara bestämt er för att ge er på mig !och för all del jag kan bjuda på det om ni mår bättre av det  kul om man kan få någon att må bra !
Ingela i Segersberg
25-06-2012, 21:48
Men Motti, du skrev ju här på Odla att det var Stintan som blivit tillsagd på odlaiterna att sluta prata om troll. Alltså ljög du! Du kommer in här och gastar om samma sak igen, nu när allt har lugnat sig efter ditt senaste besök. Vill du ha igång "tjafset" igen nu?
*Stintan*
25-06-2012, 22:02
CITAT (Motti @ 25-06-2012, 22:29)  Det enda jag skrev på Odliaterna var att det var skönt att slippa "trollen" och då menar jag mobben på Odla småprat .Om nu en del kände sig träffade vilket de tydligen gjorde så kan inte jag ta åt mig det ! Gösses alltså !bara läsa vad en del av er skriver om mig får mig att rysa ! att jag ljuger och konspirerar mm det är ju du Stintan Mamamaggan och andra som står för konspirationen lite självransakan skulle inte skada ,tror det kallas för projecering man flyttar över sitt eget betende på andra för att själv må bra .Den Motti ni beskriver finns inte och har så aldrig gjort !ni har bara bestämt er för att ge er på mig !och för all del jag kan bjuda på det om ni mår bättre av det  kul om man kan få någon att må bra ! Tyvärr är det ju precis det du håller på med om och om igen. Snälla kan du inte lägga ner nu så vi slipper detta ältande!
Piccante
25-06-2012, 22:24
Denna tråden övertygar mig om två saker; dels gör jag helt rätt i att på facebook undvika allt vad odla.nu heter så man inte blir närmare bekant och dras in i alla bråk och intriger där också och får folk för nära in på sig. Och dels så behövs det moderatorer på odla.
På en del forum tillåter de inte att man korspostar inlägg dvs postar samma inlägg i flera trådar och sedan börjar referera till vad person X svarade i tråden A för att ta upp det och fortsätta bråka i tråden B. Inlägg ska postas i rätt ämne och inte överallt, dessutom blir det obegripligt att hänga med i vad som har sagts var och när när man "krigar på alla fronter". Nu har Motti dessutom dragit in Facebook här och en påstådd diskussion som kanske hälften av odlas användare inte ens har tillgång till att läsa!
Jag kollade lite i den diskussionen på Facebook för ett tag sedan då det är en öppen grupp och jag tycker det mest är en storm i ett vattenglas. en tillrättavisning om att hålla sig till ämnet ska väl inte behöva ältas hur länge som helst?
Jag har väl för sjutton inte förvanskat Facebook !nu får ni allt ta och skärpa er med påhoppen !Du Marcus påstår att jag har förvandskat Facebook .Facebook är allmänt och jag har absolut inte dragit dit någon skit härifrån ,för sjutton läs inlägen när ni är nyktra eller vakna !jag skrev att jag var glad för att slippa trollen på Facebook och det menade jag av hela mitt hjärta för där finns inga personliga påhopp eller förföljelse eller Mobbing !Men de som försökt trycka ner mig här försökte samma på Facebook och det kan väl i all sin da inte vara mitt fel.Ingen har sakt ett ont ord till mig på Facebooks Odliater men de ställde upp för mig och talade om att de inte tolererar Mobbing för där sysslas det inte med något annat än odling och jag tror ingen på Odliaterna stör sig på mig heller vi har bara trevligt och utbyter odlingstips mm !Säger som Strinberg : det är synd om människan ! Marcus det blev aldrig någon diskution på Facebook därför att mobbarna trycktes ner direkt ingen av odliaterna ställde upp på mobbningen av mig utan tog mig i försvar så enkelt är det !Skönt att det finns människor som har hjärtan och ställer upp för dom som blir nertryckta ,fast nog klarar jag mig själv och är stark som fan men det är ändå skönt med stöd !
Krolliljan
26-06-2012, 06:06
CITAT (Markus_H @ 25-06-2012, 23:24)  Denna tråden övertygar mig om två saker; dels gör jag helt rätt i att på facebook undvika allt vad odla.nu heter så man inte blir närmare bekant och dras in i alla bråk och intriger där också och får folk för nära in på sig. Och dels så behövs det moderatorer på odla. ...............
Blomstertanten
26-06-2012, 06:11
CITAT (Markus_H @ 25-06-2012, 23:24)  Denna tråden övertygar mig om två saker; dels gör jag helt rätt i att på facebook undvika allt vad odla.nu heter så man inte blir närmare bekant och dras in i alla bråk och intriger där också och får folk för nära in på sig. Och dels så behövs det moderatorer på odla.
På en del forum tillåter de inte att man korspostar inlägg dvs postar samma inlägg i flera trådar och sedan börjar referera till vad person X svarade i tråden A för att ta upp det och fortsätta bråka i tråden B. Inlägg ska postas i rätt ämne och inte överallt, dessutom blir det obegripligt att hänga med i vad som har sagts var och när när man "krigar på alla fronter". Nu har Motti dessutom dragit in Facebook här och en påstådd diskussion som kanske hälften av odlas användare inte ens har tillgång till att läsa!
Jag kollade lite i den diskussionen på Facebook för ett tag sedan då det är en öppen grupp och jag tycker det mest är en storm i ett vattenglas. en tillrättavisning om att hålla sig till ämnet ska väl inte behöva ältas hur länge som helst? Men fattar inte riktigt vad du menar  Det förekommer ju inget bråk på Odla på Facebook! Inget intrigerande över huvudtaget!!! Det är ju här det förekommer både bråk, intriger och lögner!
Anki på Öland
26-06-2012, 08:28
CITAT (Motti @ 26-06-2012, 00:12)  ..............det är synd om människan !............. Suck! Jag säger detsamma.........
Piccante
26-06-2012, 09:40
CITAT (Blomstertanten @ 26-06-2012, 07:11)  Men fattar inte riktigt vad du menar  Det förekommer ju inget bråk på Odla på Facebook! Inget intrigerande över huvudtaget!!! Det är ju här det förekommer både bråk, intriger och lögner!  Sk förtydliga vad jag menade. Det förekommer skitsnack, intriger och bråk på odla och därför vill jag inte att det sk spill över på FB genom att bli för personlig där. På odla har jag fått ett antal otrevliga pm och blivit förföljd av människor som härjat här. Därför vill jag inte utsätta mig för det på FB. "Bråket" på FB är en incident som Motti gärna hänvisar till men som jag skrev. Jag har aldrig sett något bråk där bar att Motti började skriva om troll och blev tillsagd att det gick ifrån ämnet i tråden.
Ett borttagande av den här tråden är ett solklart ett jobb för en moderator! Utan att överhuvudtaget ta någon som helst ställning för vem som förtalar om vem, så ska diskussionen hållas över den sajt där den uppstått. Hur ska ens en moderator här kunna ha någon åsikt om den saken? I det här fallet är det helt klart trådskaparen som borde få sej en uppsträckning, vad man än tycker om förekomsten av ev mobbning och påhopp här på Odla. Jag tycker inte ens att Stintan ska behöva försvara sej här, så lägg av nu Motti!
*Stintan*
26-06-2012, 10:52
CITAT (Markus_H @ 26-06-2012, 10:40)  Sk förtydliga vad jag menade. Det förekommer skitsnack, intriger och bråk på odla och därför vill jag inte att det sk spill över på FB genom att bli för personlig där. På odla har jag fått ett antal otrevliga pm och blivit förföljd av människor som härjat här. Därför vill jag inte utsätta mig för det på FB. "Bråket" på FB är en incident som Motti gärna hänvisar till men som jag skrev. Jag har aldrig sett något bråk där bar att Motti började skriva om troll och blev tillsagd att det gick ifrån ämnet i tråden. Fast man är ju inte personligare än man själv vill på FB och man väljer ju själv sina vänner och vilka man eventuellt vill vara mer personlig med. I odlaitgruppen snackas det ju bara blommor som sig bör och är knappast rätta stället att vara för personlig på. Även om man har ett namn på folk så känner man ju inte personligen de flesta. Vilket forum man än är på så gör man nog bäst i att inte lämna ut för mycket om sig själv till kreti och pleti.
Gossen Ruda
26-06-2012, 12:20
Sällan har väl en tråd som uppmanar till mindre skit ådstakommit så mycket skit. Att ni som skriver här bara orkar. Trådar hålls igång av de personer som skriver i dem, om alla slutar blir det inget mer. Om en person ideligen skriver så nonchalanta det bara. Att skriva i en tråd för att tala om att man inte gillar tråden är som att försöka släcka en brasa med bensin. Jag håller mig härifrån för jag har tillvuxit i ålder och visdom.
*Stintan*
26-06-2012, 12:41
CITAT (Gossen Ruda @ 26-06-2012, 13:20)  Sällan har väl en tråd som uppmanar till mindre skit ådstakommit så mycket skit. Att ni som skriver här bara orkar. Trådar hålls igång av de personer som skriver i dem, om alla slutar blir det inget mer. Om en person ideligen skriver så nonchalanta det bara. Att skriva i en tråd för att tala om att man inte gillar tråden är som att försöka släcka en brasa med bensin. Jag håller mig härifrån för jag har tillvuxit i ålder och visdom. ........
Blomstertanten
26-06-2012, 15:57
En oemotsagd lögn blir lätt till en sanning i mångas ögon! Tyvärr!
CITAT (Blomstertanten @ 26-06-2012, 16:57)  En oemotsagd lögn blir lätt till en sanning i mångas ögon! Tyvärr!  Ja så är det. Därför skulle det vara jättebra med en moderator som snabbt tog bort sådana här trådar/inlägg. Bara att anmäla inlägget och slippa att försvara.
CITAT (Blomstertanten @ 26-06-2012, 16:57)  En oemotsagd lögn blir lätt till en sanning i mångas ögon! Tyvärr!  Det kan vara värre än så. Hittade till en blogg som heter träningslära när jag sökte information om vissa saker(just träning intresserar mig mindre) Dom har en mängd artiklar som handlar om myter, kritiskt tänkande mm bla en med rubriken "Varför människor tror på så många myter…" http://traningslara.se/varfor-manniskor-tr...sa-manga-myter/Det står mycket tänkvärt i länken och jag väljer att plocka ut två stycken: Citerar " Förklaringsmodellen som används för fenomenet här ovanför är att när man har glömt den fakta som ligger bakom ett påstående så använder man sig av hur bekant ett påstående känns för att bedöma om det är sant eller falskt. Om man därför hör något ofta och inte har någon större kunskap bakom påståendet så är risken stor att man i slutändan tar påståendet som sanning även om man flera gånger fått läsa klara bevis till varför påståendet inte stämmer. ......//en massa text//..... En annan faktor som påverkar här är att människor har svårt att minnas var information kommer ifrån. Även om de kan urskilja mellan trovärdiga och mindre trovärdiga källor när de läser informationen så kan de glömma denna information vid senare tillfällen när de återminns informationen. Schwartz, en känd psykolog inom detta ämne uttryckte sig på följande vis en artikel i The Washington Post. CITAT [The brain]it is not good at remembering when and where a person first learned something. People are not good at keeping track of which information came from credible sources and which came from less trustworthy ones, or even remembering that some information came from the same untrustworthy source over and over again. Even if a person recognizes which sources are credible and which are not, repeated assertions and denials can have the effect of making the information more accessible in memory and thereby making it feel true "slut citering
CITAT (Cacki @ 26-06-2012, 11:34)  Ett borttagande av den här tråden är ett solklart ett jobb för en moderator! Utan att överhuvudtaget ta någon som helst ställning för vem som förtalar om vem, så ska diskussionen hållas över den sajt där den uppstått. Hur ska ens en moderator här kunna ha någon åsikt om den saken? I det här fallet är det helt klart trådskaparen som borde få sej en uppsträckning, vad man än tycker om förekomsten av ev mobbning och påhopp här på Odla. Jag tycker inte ens att Stintan ska behöva försvara sej här, så lägg av nu Motti! En ensam Motti försöker försvara sig, hur många är ni drevet mot henne? Minst sex, sju stycken. För en utomstående betraktare ger det här ingen snygg bild av er. Gita
CITAT (Gita @ 26-06-2012, 19:17)  En ensam Motti försöker försvara sig, hur många är ni drevet mot henne? Minst sex, sju stycken. För en utomstående betraktare ger det här ingen snygg bild av er. Gita Och var har du sett mej vara med i något drev på henne?? Att jag tycker att det är hon som gör fel när hon skriver här om något som har hänt på en annan sajt, är det fel det?
*Stintan*
26-06-2012, 18:38
CITAT (Gita @ 26-06-2012, 19:17)  En ensam Motti försöker försvara sig, hur många är ni drevet mot henne? Minst sex, sju stycken. För en utomstående betraktare ger det här ingen snygg bild av er. Gita Om du tycker att det är drev att säga ifrån när någon ljuger och samtidigt iklär sig offerkoftan så är det du som har problem.
CITAT (Cacki @ 26-06-2012, 19:22)  Och var har du sett mej vara med i något drev på henne??
Att jag tycker att det är hon som gör fel när hon skriver här om något som har hänt på en annan sajt, är det fel det? Eftersom så många redan talat om alla fel hon kan tänkas ha gjort så tillför ditt tyckande inte något mer än att förstärka drevet. Gita
CITAT (Gita @ 26-06-2012, 19:39)  Eftersom så många redan talat om alla fel hon kan tänkas ha gjort så tillför ditt tyckande inte något mer än att förstärka drevet. Gita Så Motti ska previlegieras och får inte bli emotsagd eller kritiseras då, menar du?? På vilket sätt tillför ditt tyckande mer än mitt, förresten?
*Stintan*
26-06-2012, 18:43
CITAT (Gita @ 26-06-2012, 19:39)  Eftersom så många redan talat om alla fel hon kan tänkas ha gjort så tillför ditt tyckande inte något mer än att förstärka drevet. Gita Knappast!
Aqvakul
26-06-2012, 18:59
Usch vilken skittråd!
CITAT (Cacki @ 26-06-2012, 19:42)  Så Motti ska previlegieras och får inte bli emotsagd eller kritiseras då, menar du?? På vilket sätt tillför ditt tyckande mer än mitt, förresten? Självklart skall hon bemötas i sak om man inte håller med. Men sedan minst ett par månader så är ni ett gäng som slänger er över henne som gamar, ett gäng som tycker ditten och datten om henne som person så snart hon gör ett inlägg, oberoende innehållet. Att bemöta i sak och hävda en annan åsikt är något helt annat än att dissekera/recensera någon som person. Och att ni är många mot en ensam person innebär inte alls med självklarhet att ni har rätt. Gita
CITAT (Gita @ 26-06-2012, 20:03)  Självklart skall hon bemötas i sak om man inte håller med. Men sedan minst ett par månader så är ni ett gäng som slänger er över henne som gamar, ett gäng som tycker ditten och datten om henne som person så snart hon gör ett inlägg, oberoende innehållet. Att bemöta i sak och hävda en annan åsikt är något helt annat än att dissekera/recensera någon som person. Och att ni är många mot en ensam person innebär inte alls med självklarhet att ni har rätt. Gita Ge tusan i att blanda in mej! Jag brukar oftast inte bry mej om vad hon skriver över huvud taget. Däremot tycker jag fortfarande att det är fel att dra med sej fejder från en sajt till en annan. Hade det varit Stintan som gjort det hade jag tyckt samma sak.
Elisabeth-Västkustkolonisten
26-06-2012, 19:19
CITAT (Aqvakul @ 26-06-2012, 19:59)  Usch vilken skittråd!
CITAT (Aqvakul @ 26-06-2012, 19:59)  Usch vilken skittråd! Ja verkligen! Se till att att skaka fram en moderator som kan få väck den fortare än kvickt .
*Stintan*
26-06-2012, 19:34
CITAT (Aqvakul @ 26-06-2012, 19:59)  Usch vilken skittråd! Finns nog ingen som tycker något annat.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|