|
CITAT (Berith @ 05-11-2012, 08:48)  Hur gör ni när ni beslutar om att stänga trådar eller flytta inlägg? Tar ni ett gemensamt beslut eller är det varje moderator för sej? Har kanske inte sett allt ni gjort men oftast/mest är det Anma som syns i åtgärderna. Beror på vad det är. Vissa saker informerar vi om, även frågar varandra hur vi ska göra, andra saker, som att flytta ett inlägg som uppenbart hamnat fel, eller radera OT utanför småprat gör vi utan att rådfråga. Vi gör ungefär lika mycket, jag syns nog mest för att jag är den som mest svarat i den här tråden bland annat.
Elisabeth-Västkustkolonisten
05-11-2012, 09:41
CITAT (CillaM @ 04-11-2012, 23:27)  Ett tips till moderatorerna är att skaffa er alias som moderator 1, moderator 2 och moderator 3. Då kanske ni kan få slippa gliringar och antydningar om att ni skulle vara "jäviga" när ni rensar inlägg eller stänger trådar. Och jag avundas er inte ett dugg. Som sagt, det finns annat i livet än att städa upp efter andra. Jag tycker inte det vore bra. För mig räcker det fullkommligt när dom skriver mods under för då vet man att der är i egenskap av mod. Inte skall moderatorerna vara hemliga
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 05-11-2012, 09:41)  Jag tycker inte det vore bra. För mig räcker det fullkommligt när dom skriver mods under för då vet man att der är i egenskap av mod. Inte skall moderatorerna vara hemliga I sak håller jag med dig, men det är heller inte en enkel uppgift att bli ifrågasatt så mycket. Det kanske man skulle slippa om man är anonym moderator. Tills vidare kommer vi i alla fall att fortsätta moderera med våra vanliga signaturer. Vi får hoppas att alla medlemmar med tiden kan respektera att odla inte är ett omodererat forum längre. En moderator behöver att vara både stark och modig och principfast. Det är något som i alla fall jag lärt mig dessa dagar.
CITAT (Anma @ 05-11-2012, 09:10)  Beror på vad det är. Vissa saker informerar vi om, även frågar varandra hur vi ska göra, andra saker, som att flytta ett inlägg som uppenbart hamnat fel, eller radera OT utanför småprat gör vi utan att rådfråga. Vi gör ungefär lika mycket, jag syns nog mest för att jag är den som mest svarat i den här tråden bland annat. Ok. Tyckte väl att du synts mest för att du stängt trådar bla.
CITAT (Berith @ 05-11-2012, 10:09)  Ok. Tyckte väl att du synts mest för att du stängt trådar bla. Jaha, du tänkte på dem. Sånt syns ju. Så klart.
Irene_L
05-11-2012, 10:37
Kan ni inte ha ett nick som heter "Moderatorerna"
05-11-2012, 11:24
CITAT (Anma @ 05-11-2012, 09:55)  I sak håller jag med dig, men det är heller inte en enkel uppgift att bli ifrågasatt så mycket. Det kanske man skulle slippa om man är anonym moderator. Tills vidare kommer vi i alla fall att fortsätta moderera med våra vanliga signaturer. Vi får hoppas att alla medlemmar med tiden kan respektera att odla inte är ett omodererat forum längre.
En moderator behöver att vara både stark och modig och principfast. Det är något som i alla fall jag lärt mig dessa dagar. Att det inte är enkelt förstår jag. Att man skall vara stark och modig förstår jag med men man skall vara rättvis också och inte ha olika mått på olika medlemmar. Att vissa nu vänder kappan efter vinden och smiler in sig hos er moderatorerna syns ju också tydligt. Men jag är för ärligt för sånt. Lycka till i alla fall Elisabeth
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 05-11-2012, 11:24)  Att det inte är enkelt förstår jag.
Att man skall vara stark och modig förstår jag med men man skall vara rättvis också och inte ha olika mått på olika medlemmar.
Att vissa nu vänder kappan efter vinden och smiler in sig hos er moderatorerna syns ju också tydligt. Men jag är för ärligt för sånt.
Lycka till i alla fall
Elisabeth Jag förstår att det kan vara svårt att se utifrån, men vi ser inte till vem som sagt vad utan vad som sagts. Sen att även vi missar är bara beklagligt, men mänskligt. Nog om det. Ha en alldeles fantastisk dag, för det tänker jag ha!  /mod
Nu finns det information till alla om moderatorernas befogenheter och skyldigheter. Information om moderatorer
smuleborg
06-11-2012, 19:55
Jag har inte läst hela tråden, läst någonstans mitt i. Byta nick, och logga in som nytt nick. Det finns en människa bakom nicken, en och samma. Att acceptera flera nick eller att (utesluten) medlem byter nick och direkt - eller tämligen direkt - välkomnas med öppen famn av odla, är som jag ser det inte acceptabelt.
Är trafiken till odla/forumet viktigast?
CITAT (smuleborg @ 06-11-2012, 19:55)  Jag har inte läst hela tråden, läst någonstans mitt i. Byta nick, och logga in som nytt nick. Det finns en människa bakom nicken, en och samma. Att acceptera flera nick eller att (utesluten) medlem byter nick och direkt - eller tämligen direkt - välkomnas med öppen famn av odla, är som jag ser det inte acceptabelt.
Är trafiken till odla/forumet viktigast? Fast hur i all världen skall man komma åt om en person har flera nick eller registrerar sig med ett nytt nick. De flesta av oss har säkert tillgång till flera olika datorer och ip-adresser. Och skall eventuella nykomlingar direkt mötas med misstänksamhet, inte trevligt tycker jag, då är det kanske bättre att leva med att någon undantagsvis har flera nick, eller? Gita
hattstugan
07-11-2012, 12:17
Det är nästintill omöjligt att kolla om det är en nygammal medlem! Och som sagts flera datorer eller mobilt bredband så.....
Så varför lägga så mycket energi på det?
/mod
19-12-2012, 13:03
CITAT (Alba @ 19-12-2012, 12:18)  Jag har läst den - t.o.m. flera gånger men vi måste ju få komma med synpunkter. Det kan ju inte vara så - läs i länken och sen punkt slut. Då blir det diktatur och vi lever ju trots allt i en demokrati. Att det inte är lätt att vara moderator vet jag, det är alltid någon som tycker det blev fel. Men man måste tåla kritik, annars är det bara maktbegäret som styr. Att vara moderator här är ju frivilligt, alla 3 har säkert anmält sig själv eller hur? Att det behövdes moderator här, är vi väl dom flesta överens om. Och jag tror att dom flesta förstår att vissa modereringar inte är omtyckt av alla. Att det i början är ännu svårare förstår jag med. Sen tycker jag fortfarande att det inte är bra om någon modererar som själv diskuterar med. Om nån ger sig inb i en diskussion und har åsikter som andra tycker är alldeles åt skogen men sen kommer fram med pefingret åt någon annan. Jag tror inte det fungerar i längden. Elisabeth
*Stintan*
19-12-2012, 15:43
Jag tycker att ni moderatorer ska ta ett snack med forumledningen för det börjar bli paragrafrytteri på forumet. Desutom tycker jag inte att man ska moderera som privatperson vilket du nyss gjorde i argtråden. Jag vet att ni gör så gott ni kan och det är ingen lätt uppgift ni har men någon måtta får det väl ändå vara på nedtystandet så länge det inte är tjafs och bråk.
Aqvakul
19-12-2012, 15:45
CITAT (*Stintan* @ 19-12-2012, 15:43)  Jag tycker att ni moderatorer ska ta ett snack med forumledningen för det börjar bli paragrafrytteri på forumet. Desutom tycker jag inte att man ska moderera som privatperson vilket du nyss gjorde i argtråden. Jag vet att ni gör så gott ni kan och det är ingen lätt uppgift ni har men någon måtta får det väl ändå vara på nedtystandet så länge det inte är tjafs och bråk. Instämmer!
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 19-12-2012, 13:03)  Då blir det diktatur och vi lever ju trots allt i en demokrati.
Att det inte är lätt att vara moderator vet jag, det är alltid någon som tycker det blev fel.
Men man måste tåla kritik, annars är det bara maktbegäret som styr.
Att vara moderator här är ju frivilligt, alla 3 har säkert anmält sig själv eller hur?
Att det behövdes moderator här, är vi väl dom flesta överens om. Och jag tror att dom flesta förstår att vissa modereringar inte är omtyckt av alla.
Att det i början är ännu svårare förstår jag med.
Sen tycker jag fortfarande att det inte är bra om någon modererar som själv diskuterar med. Om nån ger sig inb i en diskussion und har åsikter som andra tycker är alldeles åt skogen men sen kommer fram med pefingret åt någon annan. Jag tror inte det fungerar i längden.
Elisabeth Diktatur sk vi undvika så långt det går. Jag försöker att vara så tillmötesgående som det går, inom rimliga gränser. Annars jobbar jag utifrån de regler som satts upp. Jag skulle inte vara en lämplig moderator om jag hade olika regler för olika personer. Nej, det är inte lätt att vara moderator. Själv blev jag tillfrågad, men så klart var det av fri vilja jag tackade ja. Det jag tycker är tråkigt är att flera medlemmar tar det personligt när jag modererat. Jag ser inte till vem som skrivit vad, utan vad som skrivits och i vilket sammanhang. Ibland måste man ta bort inlägg även om de inte bryter mot någon direkt regel för att de är skrivna i ett sammanhang där man måste gå in och moderera. Vissa inlägg är till synes oskyldiga men de bryter ändå mot reglerna på ett eller annat sätt. Jag har i alla fall aldrig gått in och modererat någon för att jag skulle tyckt mer eller mindre om den skribenten, även om jag får sådana girlingar ganska ofta. I reglerna står att vi inte får moderera i diskussioner som vi själva deltar i. I arg-tråden har jag agerat som moderator och förklarat som moderator och att jag då går in som moderator och flyttar inlägg är ok. Hade jag diskuterat saken utifrån mina personliga åsikter så hade det varit en annan sak, då hade jag brytit mot regelverket. Redan i förrgår uppmanade jag att man skulle ta den här diskussionen här i support. Jag inser att om jag ska kunna vara en bra moderator så måste jag vara mer konsekvent än vad jag är. Så visst lär vi oss moderatorer hela tiden.
*Stintan*
19-12-2012, 16:18
CITAT (Anma @ 19-12-2012, 15:49)  Diktatur sk vi undvika så långt det går. Jag försöker att vara så tillmötesgående som det går, inom rimliga gränser. Annars jobbar jag utifrån de regler som satts upp. Jag skulle inte vara en lämplig moderator om jag hade olika regler för olika personer.
Nej, det är inte lätt att vara moderator. Själv blev jag tillfrågad, men så klart var det av fri vilja jag tackade ja.
Det jag tycker är tråkigt är att flera medlemmar tar det personligt när jag modererat. Jag ser inte till vem som skrivit vad, utan vad som skrivits och i vilket sammanhang. Ibland måste man ta bort inlägg även om de inte bryter mot någon direkt regel för att de är skrivna i ett sammanhang där man måste gå in och moderera. Vissa inlägg är till synes oskyldiga men de bryter ändå mot reglerna på ett eller annat sätt. Jag har i alla fall aldrig gått in och modererat någon för att jag skulle tyckt mer eller mindre om den skribenten, även om jag får sådana girlingar ganska ofta.
I reglerna står att vi inte får moderera i diskussioner som vi själva deltar i. I arg-tråden har jag agerat som moderator och förklarat som moderator och att jag då går in som moderator och flyttar inlägg är ok. Hade jag diskuterat saken utifrån mina personliga åsikter så hade det varit en annan sak, då hade jag brytit mot regelverket. Redan i förrgår uppmanade jag att man skulle ta den här diskussionen här i support. Jag inser att om jag ska kunna vara en bra moderator så måste jag vara mer konsekvent än vad jag är. Så visst lär vi oss moderatorer hela tiden. Självklart tar man det personligt om ens inlägg modereras när man inte själv tycker att man brutit mot någon regel. Om man dessutom blir bemött med "läs i länken och sen punkt slut" gör det ju inte saken bättre. Även en moderator kan väl visa ett vänligt bemötande? Som jag skrev i mitt förra inlägg här i tråden, som du tyvärr inte har svarat på, så kan du väl knappast säga att du agerade som något annat än privatperson i argtråden. Inte ett enda av dina inlägg var undertecknat med moderator! Som sagt kan man inte ens få diskutera vissa saker i rent allmäna ordalag i småprat så anser jag att reglerna bör ses över. Dom kan ju knappast vara statiska och helt omöjliga att rucka på.
CITAT (*Stintan* @ 19-12-2012, 16:18)  Självklart tar man det personligt om ens inlägg modereras när man inte själv tycker att man brutit mot någon regel. Om man dessutom blir bemött med "läs i länken och sen punkt slut" gör det ju inte saken bättre. Även en moderator kan väl visa ett vänligt bemötande?
Som jag skrev i mitt förra inlägg här i tråden, som du tyvärr inte har svarat på, så kan du väl knappast säga att du agerade som något annat än privatperson i argtråden. Inte ett enda av dina inlägg var undertecknat med moderator!
Som sagt kan man inte ens få diskutera vissa saker i rent allmäna ordalag i småprat så anser jag att reglerna bör ses över. Dom kan ju knappast vara statiska och helt omöjliga att rucka på. Där håller jag faktiskt med dej lite. Talar vi om modereringsfrågor, så är det ju faktiskt så att det kan vara bra att få bolla sina tankar lite med andra medlemmar, men då ska man ju inte heller förvänta sej att man ska få några svar av moderatorerna och än mindre att det ska leda fram till några ev förändringar. Då får man helt enkelt, som nu, gå till den här tråden för att fortsätta diskussionen direkt med moderatorerna. Givetvis ska i så fall samma regler gälla som i alla andra trådar och det enda ni moderatorer behöver hålla ögonen på är ev regelöverträdelser och inte känna att ni behöver bemöta det som diskuteras. Skulle det kunna fungera?
19-12-2012, 16:43
Med a<ndra ord, du dra dig inte för diktatur Anma? Att undvika så långt det går.....
Även om det är ett privat företag, som cacki försökte att påminna mig om, så kan man inte införa diktatur här i landet. Anma du som alltid förskte oss att övertyga oss om din sociala phatos, ja ja makt förändrar mycket........
Nej Anma du är inte objektiv. När mitt först inlägg plockades bort så var det ett svar på inlägget innan. Även om du sa att jag inte hade brutut mot några regler, vad tror du hur det känns när inlägget ja svarade på var kvar??????
Om du säger att du har blivit tillfrågat, kan det ju bara odla har varit. Har dom inte läst dina inlägg med svordomar och allt annat? Tror inte på det
Jag är besviken trots att jag gärna ville ha en moderator här
Elisabeth
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 19-12-2012, 16:43)  Med a<ndra ord, du dra dig inte för diktatur Anma? Att undvika så långt det går.....
Även om det är ett privat företag, som cacki försökte att påminna mig om, så kan man inte införa diktatur här i landet. Anma du som alltid förskte oss att övertyga oss om din sociala phatos, ja ja makt förändrar mycket........Nej Anma du är inte objektiv. När mitt först inlägg plockades bort så var det ett svar på inlägget innan. Även om du sa att jag inte hade brutut mot några regler, vad tror du hur det känns när inlägget ja svarade på var kvar??????
Om du säger att du har blivit tillfrågat, kan det ju bara odla har varit. Har dom inte läst dina inlägg med svordomar och allt annat? Tror inte på det
Elisabeth Fast nu är det ju du och inte Anma som inte klarar av att skilja på politiska åsikter och andra sakfrågor.... Dessutom OT så att det bara skvätter om det.
19-12-2012, 17:06
CITAT (Cacki @ 19-12-2012, 17:01)  Fast nu är det ju du och inte Anma som inte klarar av att skilja på politiska åsikter och andra sakfrågor.... Cacki var ha rjag skrivit ett enda ort om hennes politiska åsiKter? Var finns ordet poiltik med? Visar mig det.....
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 19-12-2012, 17:06)  Cacki var ha rjag skrivit ett enda ort om hennes politiska åsiKter? Var finns ordet poiltik med? Visar mig det..... Då missuppfattade jag kanske och då får jag givetvis be om ursäkt. Men vad menade du egentligen med det jag fetmarkerade då??
Aqvakul
19-12-2012, 17:16
Jag tycker att moderatorerna har skött sig galant utifrån det det snäva och lite fyrkantiga regelverket. Nu när vi har fått moderering och det hela satt sig, tycker jag dock det är läge att höja ribban lite. Visst är det svårt att skilja ut rena dumheter från en tuff samtalston, men det måste göras och på en rimlig nivå. Anma har personligen varit den som varit mest aktiv som moderator och jag tycker absolut att hon ska had cred för att hon både vågat och orkat lägga ner så mycket kraft i ett kritiskt läge. Men jag tror att det vore bra om ni tre tog er ett snack tillsammans med ägaransvaret om hur man kan hitta ett mindre stramt förhållningssätt, antingen inom nuvarande regelverk eller med smärre förändringar av detta...
CITAT (*Stintan* @ 19-12-2012, 16:18)  Självklart tar man det personligt om ens inlägg modereras när man inte själv tycker att man brutit mot någon regel. Om man dessutom blir bemött med "läs i länken och sen punkt slut" gör det ju inte saken bättre. Även en moderator kan väl visa ett vänligt bemötande?
Som jag skrev i mitt förra inlägg här i tråden, som du tyvärr inte har svarat på, så kan du väl knappast säga att du agerade som något annat än privatperson i argtråden. Inte ett enda av dina inlägg var undertecknat med moderator!
Som sagt kan man inte ens få diskutera vissa saker i rent allmäna ordalag i småprat så anser jag att reglerna bör ses över. Dom kan ju knappast vara statiska och helt omöjliga att rucka på. Läs i länken skrev jag för att jag, som jag sa redan i det inlägget satt med mobiltelefon och det är inte det enklaste att skriva långa förklarande inlägg med den, dessutom utomhus utan vantar. Jag glömde att underteckna som moderator, förlåt mig för det. Om man läser innehållet så är det för mig självklart att jag skrev som moderator. Men förlåt att jag var otydlig. Jag ska gå och rätta till det så fort jag svarat på inläggen här. /mod
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 19-12-2012, 16:43)  Med a<ndra ord, du dra dig inte för diktatur Anma? Att undvika så långt det går.....
Även om det är ett privat företag, som cacki försökte att påminna mig om, så kan man inte införa diktatur här i landet. Anma du som alltid förskte oss att övertyga oss om din sociala phatos, ja ja makt förändrar mycket........
Nej Anma du är inte objektiv. När mitt först inlägg plockades bort så var det ett svar på inlägget innan. Även om du sa att jag inte hade brutut mot några regler, vad tror du hur det känns när inlägget ja svarade på var kvar??????
Elisabeth Du märker ord. Självklart vill jag inte ha diktatur, men i någons ögon kanske det är diktatur att säga att diskussionen ska föras här och inte i småprat. Jag är inte fullkomlig. Vad jag vet så är inlägget du svarade på också borttaget. Kanske missade jag det. Ber i så fall om ursäkt. Angående objektivitet, Skriver ett PM till dig. /mod
CITAT (Aqvakul @ 19-12-2012, 17:16)  Jag tycker att moderatorerna har skött sig galant utifrån det det snäva och lite fyrkantiga regelverket. Nu när vi har fått moderering och det hela satt sig, tycker jag dock det är läge att höja ribban lite. Visst är det svårt att skilja ut rena dumheter från en tuff samtalston, men det måste göras och på en rimlig nivå. Anma har personligen varit den som varit mest aktiv som moderator och jag tycker absolut att hon ska had cred för att hon både vågat och orkat lägga ner så mycket kraft i ett kritiskt läge. Men jag tror att det vore bra om ni tre tog er ett snack tillsammans med ägaransvaret om hur man kan hitta ett mindre stramt förhållningssätt, antingen inom nuvarande regelverk eller med smärre förändringar av detta... Tack för berömmet. Jag har tagit en del tuffa beslut, det är sant. Men de andra moderatorerna har också gjort en hel del. Jag känner att både ledningen och de andra moderatorerna har fullt förtroende för mig, precis som jag har för dem. Jag tror att odla varit allt för fritt allt för länge och nu när vi petar i saker som moderatorer så blir det väldigt känsligt. /mod
19-12-2012, 18:49
Anma jag märker inte ord utan du skriver att nu så långt det går att unviker diktatur..... Det äär dina ord, inte mina
Aqva, vill också tillägga att de senaste dagarnas diskussion visar tydligt, i alla fall för mig, att moderatorernas närvaro på forumet inte satt sig ännu.
*Stintan*
19-12-2012, 19:15
CITAT (Anma @ 19-12-2012, 18:25)  Läs i länken skrev jag för att jag, som jag sa redan i det inlägget satt med mobiltelefon och det är inte det enklaste att skriva långa förklarande inlägg med den, dessutom utomhus utan vantar.
Jag glömde att underteckna som moderator, förlåt mig för det. Om man läser innehållet så är det för mig självklart att jag skrev som moderator. Men förlåt att jag var otydlig. Jag ska gå och rätta till det så fort jag svarat på inläggen här.
/mod Jag ser det inte alls som självklart att du skrev som moderator och att du nu flera timmar senare ska gå in och ändra detta efter mitt påpekande tycker jag inte är jyst mot dem som skrivit och svarat i tråden. Står det inte moderator under så är du med och diskuterar som privatperson ju och då utgår man från det. Att du satt med mobiltelefonen är väl ingen ursäkt för att snoppa av medlemmar. Sen undrar jag varför du inte bemöter förslaget att ni tar ett snack med forumledningen om reglerna. Det är lite märkligt att du inte verkar/vill förstå våra synpunkter.
CITAT (*Stintan* @ 19-12-2012, 19:15)  Jag ser det inte alls som självklart att du skrev som moderator och att du nu flera timmar senare ska gå in och ändra detta efter mitt påpekande tycker jag inte är jyst mot dem som skrivit och svarat i tråden. Står det inte moderator under så är du med och diskuterar som privatperson ju och då utgår man från det. Att du satt med mobiltelefonen är väl ingen ursäkt för att snoppa av medlemmar.
Sen undrar jag varför du inte bemöter förslaget att ni tar ett snack med forumledningen om reglerna. Det är lite märkligt att du inte verkar/vill förstå våra synpunkter. Det var inte menat som en avsnoppning. Nu har jag i vilket fall gått och lagt till /mod i inläggen. Tänker inte gå och ändra det igen. För det är självklart att jag ska skriva under med mod när jag skriver som mod. Att jag glömmer det ibland är beklagligt, men jag är, precis som alla andra människor moderatorer eller inte, full med fel och brister. Vi pratar kontinuerlig med ledningen. Jag både förstår och tar till mig, men i allt håller jag inte med om. Både ledningen och vi moderatorer står fast vid att moderering inte ska diskuteras i trådarna. Jag är tämligen säker på att vi inte kommer att ändra oss på den punkten, någon av oss. /mod
CITAT (*Stintan* @ 19-12-2012, 15:43)  Jag tycker att ni moderatorer ska ta ett snack med forumledningen för det börjar bli paragrafrytteri på forumet. Desutom tycker jag inte att man ska moderera som privatperson vilket du nyss gjorde i argtråden. Jag vet att ni gör så gott ni kan och det är ingen lätt uppgift ni har men någon måtta får det väl ändå vara på nedtystandet så länge det inte är tjafs och bråk. Jag missade detta inlägg tidigare, ber om ursäkt. Har också bett om ursäkt för att jag inte skrev under med mod tidigare. Jag håller inte med om paragrafrytteriet. Vi moderatorer diskuterar hela tiden med forumledningen. Vi har deras fulla förtroende. Men du har all rätt i världen att vända dig till ledningen om du anser att vi moderatorer agerar fel. Det står också i skrivelsen om våra rättigheter och skyldigheter. Det har redan från början beslutats att moderering inte ska diskuterar i småprat. Jag har tagit för slappt på den regeln, bland annat i argtråden, tyvärr. /mod
Huggorm
19-12-2012, 19:36
Som sagt, vi kan inte ha diskussioner om modereringen i varenda tråd, då tappar man fokus på vad tråden egentligen handlar om
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 19-12-2012, 18:49)  Anma jag märker inte ord utan du skriver att nu så långt det går att unviker diktatur..... Det äär dina ord, inte mina Sant, men jag förklarade också att i någons ögon kanske det är diktatur att säga att diskussionen ska föras här och inte i småprat. Om man tycker det så är jag ju diktator i någons ögon.  /mod
Aqvakul
19-12-2012, 19:52
Nu är vi tydligen några stycken som tycker att ribben hamnat lite lågt. När vi framför det känns det inte särskilt juste att ni, som väl ändå i första hand företräder oss medlemmar, bara slår det ifrån er eller reducerar frågan till var diskussionen ska ske.
Det hade varit mycket trevligare om ni åtminstone hade erbjudit er att föra fram synpunkterna till ägarna.....
CITAT (Aqvakul @ 19-12-2012, 19:52)  Nu är vi tydligen några stycken som tycker att ribben hamnat lite lågt. När vi framför det känns det inte särskilt juste att ni, som väl ändå i första hand företräder oss medlemmar, bara slår det ifrån er eller reducerar frågan till var diskussionen ska ske.
Det hade varit mycket trevligare om ni åtminstone hade erbjudit er att föra fram synpunkterna till ägarna..... Jag har sagt flera gånger att vi diskuterar med ledningen kontinuerligt. Som jag uppfattar det så anser vissa att ribban hamnat för lågt iom att man inte ska diskutera moderering i trådarna. På den punkten vet jag att varken ledningen eller vi moderatorer håller med. Men ni medlemmar har också full rätt att kontakta ledningen och framföra era synpunkter om ni inte känner förtroende för oss moderatorer. Det står klart och tydligt i skrivelsen om moderatorernas rättigheter och skyldigheter. /mod
Huggorm
19-12-2012, 19:57
CITAT (Aqvakul @ 19-12-2012, 19:52)  Nu är vi tydligen några stycken som tycker att ribben hamnat lite lågt. När vi framför det känns det inte särskilt juste att ni, som väl ändå i första hand företräder oss medlemmar, bara slår det ifrån er eller reducerar frågan till var diskussionen ska ske.
Det hade varit mycket trevligare om ni åtminstone hade erbjudit er att föra fram synpunkterna till ägarna..... Ägarna har tagit julledigt, är eller är åtminstone på gång. Jag är säker på att de kommer läsa den här tråden när de återkommer. Annars skall vi visa dem. Jag kan absolut tänka mig lite lindrigare regler, men det är som sagt ett illa valt tillfälle att ändra reglerna just nu. Men jag för min del kan visst tänka mig att släppa igenom lite mer den närmsta tiden till det gjorts ett avgörande. Om någon tycker vi moderatorer ändå släppt igenom något som borde ha uppmärksammats så litar jag på att de kontaktar oss.
19-12-2012, 20:00
CITAT (Anma @ 19-12-2012, 19:40)  Sant, men jag förklarade också att i någons ögon kanske det är diktatur att säga att diskussionen ska föras här och inte i småprat. Om man tycker det så är jag ju diktator i någons ögon.  /mod Nej det var aldrig någon som tyckte så., du uttryckte dig så.
ninnisky
19-12-2012, 20:03
Det hade varit mycket trevligare om ni åtminstone hade erbjudit er att föra fram synpunkterna till ägarna.....
Diskussionen började med att en medlem ifrågasatte vilka inlägg som tagits bort tidigare i argtråden. Det var bland annat hot mot mig som rensats och diskussioner runt det. Jag stoppade diskussionen i småprat och flyttade den hit. På vilket sätt är ribban för låg?
/mod
Jag tycker att alla ni som känner att ni inte har förtroende för mig som moderator ska kontakta Katarina (Forumvärd har gått på julledighet) och framföra era klagomål.
För jag känner seriöst att det är ohållbart att fortsätta som moderator när man blir kallad maktgalen, diktator och så vidare och när jag känner att ni inte har ett dugg förtroende för mig och mina bedömningar. I den här diskussionen har jag inte mer att tillföra varken som privatperson eller som moderator just nu.
/Anma
Aqvakul
19-12-2012, 20:24
CITAT (Huggorm @ 19-12-2012, 19:57)  Ägarna har tagit julledigt, är eller är åtminstone på gång. Jag är säker på att de kommer läsa den här tråden när de återkommer. Annars skall vi visa dem.
Jag kan absolut tänka mig lite lindrigare regler, men det är som sagt ett illa valt tillfälle att ändra reglerna just nu. Men jag för min del kan visst tänka mig att släppa igenom lite mer den närmsta tiden till det gjorts ett avgörande. Om någon tycker vi moderatorer ändå släppt igenom något som borde ha uppmärksammats så litar jag på att de kontaktar oss.
hattstugan
19-12-2012, 20:28
Vad det gäller diskussion om/med moderator ska det inte ske i trådarna! Utan här i support!
Det har vi haft till diskussion tidigare!
Och det står vid fast vid!
/Moderator
Aqvakul
19-12-2012, 20:30
CITAT (Anma @ 19-12-2012, 20:14)  Jag tycker att alla ni som känner att ni inte har förtroende för mig som moderator ska kontakta Katarina (Forumvärd har gått på julledighet) och framföra era klagomål.
För jag känner seriöst att det är ohållbart att fortsätta som moderator när man blir kallad maktgalen, diktator och så vidare och när jag känner att ni inte har ett dugg förtroende för mig och mina bedömningar. I den här diskussionen har jag inte mer att tillföra varken som privatperson eller som moderator just nu.
/Anma Jag har visst förtroende för dig, men tycker att ni kunde vara lite mindre "petiga"... Jag misstänker att en del "tillmälen" du fått kan till dels bero på tillfällig upprördhet och språklig kantighet... CITAT (hattstugan @ 19-12-2012, 20:28)  Vad det gäller diskussion om/med moderator ska det inte ske i trådarna! Utan här i support!
Det har vi haft till diskussion tidigare!
Och det står vid fast vid!
/Moderator Fast det är vi väl i princip överens om...
CITAT (Huggorm @ 19-12-2012, 19:57)  Ägarna har tagit julledigt, är eller är åtminstone på gång. Jag är säker på att de kommer läsa den här tråden när de återkommer. Annars skall vi visa dem.
Jag kan absolut tänka mig lite lindrigare regler, men det är som sagt ett illa valt tillfälle att ändra reglerna just nu. Men jag för min del kan visst tänka mig att släppa igenom lite mer den närmsta tiden till det gjorts ett avgörande. Om någon tycker vi moderatorer ändå släppt igenom något som borde ha uppmärksammats så litar jag på att de kontaktar oss. Hur tänkte du då? Denna nya diskussion uppkom på grund av en medlems inlägg och framfart, då också några svar var tvungna att raderas, då sammanhanget föll bort. (originalinlägget saknades) Menar du att ribban ska höjas för, vissa medlemmars ska få bete sig hur illa som helst eller "vilka regler" avser ni?
hattstugan
19-12-2012, 20:34
Inte alla verkar vara överens om var diskussion ska föras! /Moderator
Jag kan ha en viss förståelse för att, så fort ordet moderator nämns, så ska inlägget flyttas hit. Det händer ju att ni nämns i allmänna ordalag också. Det är kanske lite överkurs och man bör kanske se på hela inlägget innan man flyttar det hit.
Huggorm
19-12-2012, 20:37
CITAT (pejori @ 19-12-2012, 20:33)  Hur tänkte du då? Denna nya diskussion uppkom på grund av en medlems inlägg och framfart, då också några svar var tvungna att raderas, då sammanhanget föll bort. (originalinlägget saknades)
Menar du att ribban ska höjas för, vissa medlemmars ska få bete sig hur illa som helst eller "vilka regler" avser ni? Så vitt jag förstod handlade det om ifall man får diskutera moderering i trådarna eller inte. Ifall det bestäms att det tillåts i viss mån är det inget jag motsätter mig. Men det är möjligt att jag missförstått hela saken, och då är det bara att bortse från mitt inlägg.
Aqvakul
19-12-2012, 20:42
Håller vi inte på att göra en höna av en fjäder?
Om alla tar det hela lite mer lättsamt och med glimten i ögat så blir det säkert bra. Att rida på principer från vilket håll det vara må, skapar bara skit!
CITAT (Anma @ 19-12-2012, 20:14)  Jag tycker att alla ni som känner att ni inte har förtroende för mig som moderator ska kontakta Katarina (Forumvärd har gått på julledighet) och framföra era klagomål.
/Anma Har fullt förtroende för ditt jobb Anma. Men jag kan känna att, du drar det tyngsta lasset, när det gäller att underteckna modereringen, även om jag sett "Hattis" och "Huggis" emellanåt. Kanske dom andra två, kan ta en lite mer framträdande roll, när det gäller radering/moderering av obekväma inlägg.
Aqvakul
19-12-2012, 20:44
CITAT (pejori @ 19-12-2012, 20:42)  Har fullt förtroende för ditt jobb Anma. Men jag kan känna att, du drar det tyngsta lasset, när det gäller att underteckna modereringen, även om jag sett "Hattis" och "Huggis" emellanåt. Kanske dom andra två, kan ta en lite mer framträdande roll, när det gäller radering/moderering av obekväma inlägg. 
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|