|
CITAT (Huggorm @ 19-12-2012, 20:37)  Så vitt jag förstod handlade det om ifall man får diskutera moderering i trådarna eller inte. Ifall det bestäms att det tillåts i viss mån är det inget jag motsätter mig. Men det är möjligt att jag missförstått hela saken, och då är det bara att bortse från mitt inlägg. Då är jag med på vad du menade. Det köper jag också. Var nog jag som misstolkade där.
Huggorm
19-12-2012, 20:45
CITAT (pejori @ 19-12-2012, 20:42)  Har fullt förtroende för ditt jobb Anma. Men jag kan känna att, du drar det tyngsta lasset, när det gäller att underteckna modereringen, även om jag sett "Hattis" och "Huggis" emellanåt. Kanske dom andra två, kan ta en lite mer framträdande roll, när det gäller radering/moderering av obekväma inlägg.  Jag har haft väldigt mycket på jobbet de sista två veckorna, men jag kommer närvara desto mer från fredag och framåt
CITAT (Aqvakul @ 19-12-2012, 20:42)  Håller vi inte på att göra en höna av en fjäder?
Om alla tar det hela lite mer lättsamt och med glimten i ögat så blir det säkert bra. Att rida på principer från vilket håll det vara må, skapar bara skit! Börjar väl snarare anta strutsstorlek...  CITAT (Huggorm @ 19-12-2012, 20:45)  Jag har haft väldigt mycket på jobbet de sista två veckorna, men jag kommer närvara desto mer från fredag och framåt Låter jättebra.
hattstugan
19-12-2012, 20:47
SOm det brukar! /hattstugan
Kryddan03
19-12-2012, 20:48
CITAT (Anma @ 19-12-2012, 20:14)  Jag tycker att alla ni som känner att ni inte har förtroende för mig som moderator ska kontakta Katarina (Forumvärd har gått på julledighet) och framföra era klagomål.
För jag känner seriöst att det är ohållbart att fortsätta som moderator när man blir kallad maktgalen, diktator och så vidare och när jag känner att ni inte har ett dugg förtroende för mig och mina bedömningar. I den här diskussionen har jag inte mer att tillföra varken som privatperson eller som moderator just nu.
/Anma Jag är nog inte ensam om att säga att du - och även Hattstugan och Huggorm - har de allra flestas förtroende i era modereringar. I forumvärlden är ni nog bland de mest hänsynsfulla, försynta och snälla moderatorer åtminstone jag har träffat på. Vad gäller reglerna är också de ovanligt allmänt hållna och med en ovanligt hög ribba för att vara ett diskusionsforum. Att det överhuvudtaget ges utrymme i forumet att diskutera modereringar öppet är synnerligen ovanligt och ett tydligt exempel på det.
CITAT (Kryddan03 @ 19-12-2012, 20:48)  Jag är nog inte ensam om att säga att du - och även Hattstugan och Huggorm - har de allra flestas förtroende i era modereringar. I forumvärlden är ni nog bland de mest hänsynsfulla, försynta och snälla moderatorer åtminstone jag har träffat på.
Vad gäller reglerna är också de ovanligt allmänt hållna och med en ovanligt hög ribba för att vara ett diskusionsforum. Att det överhuvudtaget ges utrymme i forumet att diskutera modereringar öppet är synnerligen ovanligt och ett tydligt exempel på det. Håller verkligen med dig där Sedan kan jag tycka att, ifrågasätta är helt ok. Men man måste inte nödvändigtvis ifrågasätta allt eller ta alla beslut så väldigt personligt. Jag har också fått inlägg raderade då svaren/citeringar till en viss medlems inlägg fallit bort då moderering gjorts. Inget jag hänger upp mig på direkt fast jag tror att mitt svar inte brutit mot regler, men sammanhanget skulle blivit fel, om det fått vara kvar.
CITAT (Kryddan03 @ 19-12-2012, 20:48)  Jag är nog inte ensam om att säga att du - och även Hattstugan och Huggorm - har de allra flestas förtroende i era modereringar. I forumvärlden är ni nog bland de mest hänsynsfulla, försynta och snälla moderatorer åtminstone jag har träffat på.
Vad gäller reglerna är också de ovanligt allmänt hållna och med en ovanligt hög ribba för att vara ett diskusionsforum. Att det överhuvudtaget ges utrymme i forumet att diskutera modereringar öppet är synnerligen ovanligt och ett tydligt exempel på det. Bra inlägg - har precis samma erfarenhet som Kryddan.
*Stintan*
19-12-2012, 21:06
CITAT (Aqvakul @ 19-12-2012, 20:30)  Jag har visst förtroende för dig, men tycker att ni kunde vara lite mindre "petiga"... Jag misstänker att en del "tillmälen" du fått kan till dels bero på tillfällig upprördhet och språklig kantighet...
Fast det är vi väl i princip överens om...
*Stintan*
19-12-2012, 21:12
CITAT (Huggorm @ 19-12-2012, 20:37)  Så vitt jag förstod handlade det om ifall man får diskutera moderering i trådarna eller inte. Ifall det bestäms att det tillåts i viss mån är det inget jag motsätter mig. Men det är möjligt att jag missförstått hela saken, och då är det bara att bortse från mitt inlägg.  Så förstod jag det också.
CITAT (pejori @ 19-12-2012, 20:42)  Har fullt förtroende för ditt jobb Anma. Men jag kan känna att, du drar det tyngsta lasset, när det gäller att underteckna modereringen, även om jag sett "Hattis" och "Huggis" emellanåt. Kanske dom andra två, kan ta en lite mer framträdande roll, när det gäller radering/moderering av obekväma inlägg.  De andra har gjort jättemycket. Det var en period på flera veckor som jag inte gjorde något alls, men den verkar ha gått de flesta förbi.  CITAT (Huggorm @ 19-12-2012, 20:37)  Så vitt jag förstod handlade det om ifall man får diskutera moderering i trådarna eller inte. Ifall det bestäms att det tillåts i viss mån är det inget jag motsätter mig. Men det är möjligt att jag missförstått hela saken, och då är det bara att bortse från mitt inlägg. Jag tillät det till viss mån och du ser ju vart det landande....
*Stintan*
19-12-2012, 21:17
CITAT (Anma @ 19-12-2012, 21:12)  De andra har gjort jättemycket. Det var en period på flera veckor som jag inte gjorde något alls, men den verkar ha gått de flesta förbi.  Att jag säger vad jag tycker betyder inte att jag saknar förtroende för någon av er moderatorer. Ni gör alla ett bra jobb...för det mesta
Huggorm
19-12-2012, 21:18
CITAT (Anma @ 19-12-2012, 21:15)  Jag tillät det till viss mån och du ser ju vart det landande.... Det blir fel oavsett hur man gör, det är alltid någon som inte tycker om det
Elisabeth-Västkustkolonisten
19-12-2012, 21:27
Ja hur man gör eller vad man gör kann det blir fel...
Men för ögontjäneri är jag ör ärligt för.....
CITAT (Anma @ 19-12-2012, 21:15)  De andra har gjort jättemycket. Det var en period på flera veckor som jag inte gjorde något alls, men den verkar ha gått de flesta förbi. Jag tillät det till viss mån och du ser ju vart det landande.... Dom har nog "rotat runt" i trådar jag inte läst då...  CITAT (Huggorm @ 19-12-2012, 21:18)  Det blir fel oavsett hur man gör, det är alltid någon som inte tycker om det Visst är det så. Hur ni än vänder er, sitter r*ven bak ändå.
Kryddan03
19-12-2012, 21:47
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 19-12-2012, 21:27)  Ja hur man gör eller vad man gör kann det blir fel...
Men för ögontjäneri är jag ör ärligt för..... Om du menar mitt inlägg var det definitivt ärligt med utgångspunkt från de erfarenheter jag har från många år på många olika forum - såväl baserade här i Sverige som utanför landets gränser. Menar du att ärlighet alltid måste vara negativ då och är den inte det är man en ögontjänare? Det låter lite sorgligt.
Elisabeth-Västkustkolonisten
19-12-2012, 21:56
CITAT (Kryddan03 @ 19-12-2012, 21:47)  Om du menar mitt inlägg var det definitivt ärligt med utgångspunkt från de erfarenheter jag har från många år på många olika forum - såväl baserade här i Sverige som utanför landets gränser. Menar du att ärlighet alltid måste vara negativ då och är den inte det är man en ögontjänare? Det låter lite sorgligt.  Kryddan nu vänder du bra på det hela.... Även jag är i olika foren, i Sverige och utomlands- så du är inte ensam om det.
Kryddan03
19-12-2012, 22:03
CITAT (Elisabeth-Västkustkolonisten @ 19-12-2012, 21:56)  Kryddan nu vänder du bra på det hela....
Även jag är i olika foren, i Sverige och utomlands- så du är inte ensam om det. Nej, jag har inte sagt att jag är ensam om det. Därför var jag också noga med att det var mina erfarenheter... På vilket sätt menar du att jag vänder på det när jag ställer en direkt fråga till dig? Ett direkt svar vore väl mer lämpligt än ett felaktigt påstående? Nåja, jag lämnar det. Önskar dig ärligt en God Jul och ett Gott Nytt År istället.
Anki på Öland
19-12-2012, 22:12
Jag tycker i alla fall att ni sköter er jättebra, alla 3 moderatorerna.
Aqvakul
19-12-2012, 22:19
Det är ett väldigt otacksamt jobb att vara moderator. Kritisera gärna, men sakligt och utan skällsord!
hattstugan
19-12-2012, 22:27
Tack Anki och Aqvakul!
Vi gör så gott vi kan men det är inte så lätt med alla här!
Ha en trevlig kväll nu Allahopa! /Moderator
kerstin z5-6
20-12-2012, 01:24
Hur irriterande det än är, för de som är deltagare, kan det ju vara en ide att inte diskutera annat än i PM om eventuella Moderators åtgärder.Tror det praktiseras på de flesta stora forum och även på andra ställen. Inte i trådar.
Öppen diskussion, leder alltid till oändliga diskussioner.Som kanske varken gangnar demokrati eller annat.
CITAT (kerstin z5-6 @ 20-12-2012, 01:24)  Hur irriterande det än är, för de som är deltagare, kan det ju vara en ide att inte diskutera annat än i PM om eventuella Moderators åtgärder.Tror det praktiseras på de flesta stora forum och även på andra ställen. Inte i trådar.
Öppen diskussion, leder alltid till oändliga diskussioner.Som kanske varken gangnar demokrati eller annat. Det är det som är policyn egentligen även på odla.
Huggorm
20-12-2012, 19:45
CITAT (Aqvakul @ 19-12-2012, 22:19)  Det är ett väldigt otacksamt jobb att vara moderator. Kritisera gärna, men sakligt och utan skällsord! Ja, inga skällsord i denna tråd. Samtliga moderatorer är involverade i diskussionen så ingen skulle kunna göra något åt saken
CITAT (Huggorm @ 20-12-2012, 19:45)  Ja, inga skällsord i denna tråd. Samtliga moderatorer är involverade i diskussionen så ingen skulle kunna göra något åt saken 
CITAT (Huggorm @ 20-12-2012, 19:45)  Ja, inga skällsord i denna tråd. Samtliga moderatorer är involverade i diskussionen så ingen skulle kunna göra något åt saken  Det gjorde ni med flit!!!!
Myosotis
22-12-2012, 22:38
CITAT (Huggorm @ 20-12-2012, 19:45)  Ja, inga skällsord i denna tråd. Samtliga moderatorer är involverade i diskussionen så ingen skulle kunna göra något åt saken 
Myosotis
22-12-2012, 22:53
CITAT (Anma @ 19-12-2012, 20:08)  ...Det var bland annat hot mot mig som rensats och diskussioner runt det. Jag stoppade diskussionen i småprat och flyttade den hit. På vilket sätt är ribban för låg?
/mod  Hot ska verkligen inte tolereras och jag hoppas att vederbörande fick en varning också?! Det var ju jag som började igen i argtråden för jag blev arg över att folk hade tystats ner. Efter det tycker jag dock att det sköttes utmärkt denna gången. Det var fel av mig att ta den diskussionen i argtråden, jag var medveten om det men förra gången togs ju allt bort och man fick inte skriva sånt här i support så jag visste inte var jag skulle skriva. Jag håller inte med att det nödvändigtvis leder till eviga diskussioner om man låter folk skriva vad de tycker. Jag kan bara utgå ifrån mig själv och jag fungerar så här: Nu ikväll får jag se att mina inlägg finns kvar, jag är nöjd, säger att jag tycker det är bra, och så är det inte mer med det. Hade diskussionen varit borta skulle jag ha blivit arg och ledsen, startat en ny tråd i ämnet som skulle ha raderats osv. osv. Jag tror inte man lugnar ner forumet genom att reta upp dess medlemmar. [attachment=74067:grouphug.gif]
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|