Full version: Vädertråden 2013
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47
Anki på Öland
Har varit en härligt strålande sommardag - utom en halvtimme i 3-tiden när det kom ett moln och strilade ner lite regn - just när jag stod och målade grinden....
hattstugan

Enköping: + 13,4 och molnen kommer och går likaså regnet!
Eva i Skåne
En härlig sommardag har det varit. Fortfarande 20 grader, blå himmel och fågelkvitter.
malcolm
Soligt men bara 12°C än så länge strax söder om Sthlm.
hattstugan

Enköping: + 9 och soligt men det blåser en del!
Anki på Öland
15 grader och strålande sol smile.gif
hattstugan

Enköping: + 13 och klart! Har varit en fin och varm dag idag efter gårdags kvällen 6 mm regn!
malcolm
+14°C, sol strax söder om Sthlm
hattstugan

Enköping: + 13 och soligt men det blåser östliga vindar!
Anki på Öland
16 grader och solsken smile.gif
Biggan_
18,9° och soligt. I morgon har dom lovat regn, och det behövs.
hattstugan

Enköping: + 19 och soligt
malcolm
+16°C och regnmulet strax söder om Sthlm.
Anki på Öland
18 grader och mulet.
Gossen Ruda
Vilket (regn)väder! Det började i går kväll och har regnat hela natten och kraftigast nu på morronen. Jag har nu fått 30 mm och fram till kl 8 hade SMHI noterat 24 mm. 16 grader.
Eva i Skåne
Ett fint regn har börjat bravo.gif Det är efterlängtat. 18,5 grader

mellersta Skåne
malcolm
Regn, regn och åter regn. Blir nog ingen grillning idag.
gnon49
Ja inte behöver jag använda vattenslangen idag, den saken är säker. Bara man slipper åskan så går det väl an.
hattstugan

Enköping: Även här har det regnat idag dock endast 8 mm men bättre än inget alls! Nu kan vädret inte bestämma sig för om det ska klarna upp eller ej!
Gossen Ruda
Här är det mycket sol nu. Jag fick 33 mm, en mm mer än SMHI. biggrin.gif
Anki på Öland
Även vi har fått lite regn - lite stril bara, totalt 3 mm.
hattstugan

Enköping: Här blev det åska och skyfall igår kväll! Nu är det mulet och + 13,8 och det blåser lite!
malcolm
+15°C, regnmulet strax söder om Sthlm.
Anki på Öland
13 grader och regn.
Aqvakul
Malmö: 16 grader, molnigt och blåsigt
Monica, Norrbotten zon 5
Luleå, duggregn och disigt, 13 grader.
Anki på Öland
CITAT (Anki på Öland @ 14-06-2013, 08:26) *
13 grader och regn.

Har slutat regna och ljusnat upp till en molnig dag där solen kikar igenom då och då.
Eva i Skåne
25mm efterlängtat regn har vi fått de senaste tre dagarna. Tyvärr hade jag inte bundit upp växterna i förebyggande syfte, men det ordnar sig ändå.
Efter morgonens regn har det varit uppehåll med solglimtar, blåsigt men inte särskilt kyligt. 15 grader nu ikväll
strandskatan
Drygt 12 grader på sydkusten nu klockan elva på kvällen, har kommit 24 mm regn medan vi varit borta fyra dagar, underbart!
Eva i Skåne
Solig morgon med 13 grader och vinden verkar ha gett med sig
hattstugan

Enköping: +14,5 och soligt men det blåser rejält! I går drog det för bi en stormby som välte ett träd över byvägen!
Anki på Öland
15 grader och strålande sol smile.gif
Uggi
Falköping: 16 grader och halvklart samt en hård blåst.
malcolm
+16°C, växlande molnighet men mest sol strax söder om Sthlm.
Gossen Ruda
Har varit en ganska skön dag med mycket sol och just nu 23 grader. Det mulnar dock på och regnet närmar sig från väster. Kollade på danska väderradarn och åskfronten har nått Jyllands västkust, den är nog framme här till kvällen.
Huggorm
CITAT (Gossen Ruda @ 15-06-2013, 15:22) *
Har varit en ganska skön dag med mycket sol och just nu 23 grader. Det mulnar dock på och regnet närmar sig från väster. Kollade på danska väderradarn och åskfronten har nått Jyllands västkust, den är nog framme här till kvällen.

Lagom till att folk tänt upp grillen.
Gossen Ruda
CITAT (Huggorm @ 15-06-2013, 16:10) *
Lagom till att folk tänt upp grillen.

Japp. Min senaste mätning säger någon gång mellan 7 och 8. Då får jag packa ihop och stänga datorn, vågar inte riskera en smäll i modemet.
Eva i Skåne
CITAT (Gossen Ruda @ 15-06-2013, 15:22) *

Jag instämmer. Prognosen ser likadan ut här. Möjligtvis kommer regnet in över Skåne en timme före, men just nu kom solen tillbaka.

mellersta Skåne
Gossen Ruda
Prognosen var nästan rätt. Klockan är ett par minuter över 8 och det har börjat regna. God natt.
Elisabeth-Västkustkolonisten
CITAT (Gossen Ruda @ 15-06-2013, 20:04) *
Prognosen var nästan rätt. Klockan är ett par minuter över 8 och det har börjat regna. God natt.

regnar det Gossen?
Huggorm
Här regnar inte ännu men det har börjat åska
hattstugan

Altuna: Har börjat mulna på även här! Men ännu inget regn eller åska iaf!
Huggorm
Och där kom regnet, ett riktigt skyfall som plötsligt dök upp, och blåser och åskar gör det också. Och TV-kanalerna försvann en stund, var det blixten som slog i TV-masten måntro?
Gossen Ruda
En hel del muller och 16 mm regn blev det under kvällen. Nu är det växlande molninghet med en del sol och 15 grader. Molnen har bråttom.
Anki på Öland
Efter att det regnade här under kvällen och natten (fast bara 6 mm) skiner nu solen igen och det är 15 grader men blåser friskt smile.gif
Uggi
Falköping: Även vi fick lite regn vid tiotiden igår kväll (5 mm), nu är det halvklart och hård blåst och 14 grader.
Eva i Skåne
14 grader, mest mulet men även solglimtar. 12mm regn fick vi igårkväll/natt och lite åska tidigt på kvällen
hattstugan

Altuna: Har tydligen regnat under natten här! Nu är det + 18,9 och växlande moln och blåser en del!
malcolm
+17°C, växlande molnighet strax söder om Sthlm.
Huggorm
11 grader och häftiga skurar och även hagel. Inget njutningsbart sommarväder direkt men det skadar inte med nederbörd nu
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon