Full version: Vädertråden 2013
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47
hattstugan

Enköping: Ja nog blåser det allt! Halv storm känns det som men vinden är västlig så det är OK! Solen skiner och det är + 12,5 i skuggan!
Eva i Skåne
Underbart vårväder både igår och idag. 13-14 grader i skuggan och så ljumt i luften, soldis.

Igårkväll kl 22 var det +10 grader ute. Det blev att sova med öppet fönster. Härligt!
Gossen Ruda
Sol, 14 grader och svag vind, kan det bli bättre? Möjligen vill jag se mer övervintrande insekter som humlor men de har nog inte vaknat än, hoppas jag.
Uggi
Falköping: +8 grader regn och hård blåst, regn behövs men inget bra utearbetsväder.
Huggorm
11,2 grader och regn och hård blåst här också. Nu har vi fått tillräckligt med regn, nu är det dags för värme istället
malcolm
+8°C, regn strax söder om Sthlm.
Gossen Ruda
Knappast ett stilla vårregn men det är välkommet ändå. 12 grader, 10 mm har det kommit och det blåser som f-n. biggrin.gif Intressant ändå att naturen har vaknat. Jag har kollat rapporterna på Artportalen och folk har de senaste dagarna redan varit ute med lampor och samlar nattfjärilar och får en hel del arter. Både på Västkusten men även i exempelvis Västmanland och Uppland. Jag är lite orolig för jag har bara sett enstaka humlor men de kanske kommer.
hattstugan

Enköping: + 7 och regnar! Men det blåser inte lika hårt idag som igår! Grenarna vajar lite bara!
gnon49
Regn o blåst idag. Men vad gör väl det när gör att tjälen försvinner så man kan göra något utomhus också. Såg dagliljor titta upp ur den frusna marken.
Anki på Öland
12 grader och halvsoligt men blåser friska vindar - sydvästliga så dom känns rätt Ok ändå.
Eva i Skåne
+16 och sol med dis, rejält blåsigt
hattstugan

Enköping: Efter nattens hårda vindar är det nu mindre blåsigt och mulet! + 6,1
Eva i Skåne
Vinden har avtagit även här. När jag körde till jobb vid sex var det +6 grader, blå himmel och en eldröd sol på väg upp
Aqvakul
Malmö/Eslöv: 7 grader och strålande sol...
Uggi
Falköping: +4 grader mulet och en hård vind, inte alls roligt.
malcolm
+10°C, mulet strax söder om Sthlm.
Anki på Öland
+10, solsken och friska sydvästliga vindar smile.gif
Eva i Skåne
Den där solen som visade sig i morse gömde sig snabbt och det har varit mulet hela dagen och vinden har tilltagit och känns kall trots ca tio grader
hattstugan

Enköping: + 1,3 och solen kryper över trädtopparna på en blå himmel! Blir nog en fin dag idag!
Uggi
Falköping: +2 grader och -1.7 i natt som var, nu är det klarblå himmel och lugnt. tummenupp.gif
Anki på Öland
+7 och strålande sol - ser inte ut att blåsa särskilt mycket heller smile.gif
silos
Solen skiner och fårglarna kvittrar!
malcolm
+9°C, sol strax söder om Sthlm. Funderar på att ta en fika utomhus.
Anki på Öland
+6 och solsken smile.gif
Uggi
CITAT (Anki på Öland @ 21-04-2013, 09:34) *
+6 och solsken smile.gif

Samma här i Falköping.
malcolm
+8°C, sol strax söder om Sthlm.
hattstugan

Enköping: + 10 och lite slöjmoln! Svag vind men riktigt skönt ute!
gnon49
Ett underbart väder helt enkelt. Tyvärr har tjälen bitit sig fast så något grävande är inte att tänka på mer än på ytan. Första Citronfjärilen fladdrade runt men maten har inte kommit upp till den stackars fjärilen. Allt är sent här.
malcolm
+7°C, mulet strax söder om Sthlm.
Anki på Öland
+10 och solsken smile.gif
hattstugan

Enköping: Regnar och är + 6,8
hattstugan

Enköping: + 5 och regnar och blåser!
gnon49
Var finns värmen ranting.gif Slog mig igår att ingenting har börjat grönska än fastän det snart är maj månad. perenner, buskar, allt är kalt. Dessutom fortsatt tjäle i jorden en bit ner. Men dammen är i alla fall isfri whist.gif Just nu lyser i alla fall solen, vilket förvånar efter SMHI:s dystra prognoser om nederbörd.
malcolm
+12°C, har regnat från och till sedan igår, just nu mulet strax söder om Sthlm.
Anki på Öland
+14 och växlande molnighet och blåsigt - kom en 5-minuters regnskur i morse.
hattstugan

Enköping: Soligt men det blåser rejält hårda vindar! ca 13 grader i skuggan!
hattstugan

Enköping: + 6 och mörkt!
Anki på Öland
+8 och en fin blå himmel smile.gif fast blåser bra...
malcolm
+9°C, sol med tunna slöjmoln strax söder om Sthlm.
Uggi
CITAT (malcolm @ 24-04-2013, 09:00) *
+9°C, sol med tunna slöjmoln strax söder om Sthlm.

Stämmer bra även på Falköping, kan tillägga hård blåst.
hattstugan

Enköping: Blåser rejält i dag också! Solen försöker komma igenom molnen men lyckas inte riktigt!
hattstugan

Enköping: Blåser ff hårt! Mulet och 10,5
hattstugan

Enköping: + 6,5 och soligt! Svag vind!
Anki på Öland
+7 solsken och inte mycket vind smile.gif
Ugglemormor
Soligt o stilla, en vacker dag och ca +8 redan ute...... tummenupp.gif
malcolm
+10°C, sol strax söder om Sthlm.
hattstugan

Enköping: + 14,6 i skuggan men vinden har friskat i så känns lite kyligt trots att solen skiner!
Uggi
Falköping: +6 grader mulet och en svag vind.
Anki på Öland
CITAT (Uggi @ 26-04-2013, 08:59) *
Falköping: +6 grader mulet och en svag vind.

Samma här!
malcolm
+8°C, mulet strax söder om Sthlm.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon