Full version: Vädertråden 2013
Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44, 45, 46, 47
Uggi
Falköping: ca-4 grader och så har det småsnöat nästan hela dagen.
hattstugan

Enköping: Här har varit en solig men kall dag! Nu är det - 8,3 och klart!
malcolm
-6°C, sol strax söder om Sthlm
Eva i Skåne
Nu skiner solen i Lund

men i morse var det skit. ca 5cm nysnö hemma, halt och eländigt, bitvis dimma och -6-7 grader

När ska detta ta slut???????
Anki på Öland
-1 och gråväder. Låg ett pudertunt lager med snö på gräset i morse.
hattstugan

Enköping: -8,7 och solen försöker samsas med molnen!
Ugglemormor
Lite si och så här, men ingen nederbörd för tillfället efter igårdagens, nattens snö och några minus .......
Anki på Öland
CITAT (Anki på Öland @ 14-03-2013, 09:29) *
-1 och gråväder. Låg ett pudertunt lager med snö på gräset i morse.

Nu skiner solen så fint! biggrin.gif
Elisabeth-Västkustkolonisten
solen skiner sedan imorse
Gossen Ruda
Solen skiner så fint, knappt nån vind heller. Lusten att ta en promenad försvinner dock när man ser andra promenerande människor påpälsade upp över öronen. Tempen har knappt orkat över 1 plusgrad.
Monica, Norrbotten zon 5
Luleå: strålande sol hela dagen, -13 grader och det biter lite i näsan när man är ute.
hattstugan

Enköping: - 15,1 och klart!
evelina
-19 klarblå himmel, norra Uppäandskusten.
Anki på Öland
-5 med en klarblå himmel smile.gif
*Stintan*
- 16 och himlen är blå
malcolm
-10°C, sol strax söder om Sthlm men Rusta skickar ut reklam om Baden Baden och andra trädgårdsmöbler.
Ugglemormor
- 8.9 och sol just nu......
Eva i Skåne
-3 och sol i mellersta Skåne

Baden-baden Malcolm giggle.gif Så tokigt det kan bli när planeringen görs långt i förväg. Tror inte dom får sålt många denna helgen
Monica, Norrbotten zon 5
Luleå: -11 och sol.
hattstugan

Enköping: -2 och strålande sol!
hattstugan

Enköping: -11,1 och en otroligt vacker stjärnhimmel!
hattstugan

Enköping: Nu är det - 12,5 brrrrr
hattstugan

Enköping: -8,8 och soligt!
malcolm
0°C, sol strax söder om Sthlm.
Gossen Ruda
4-5 plusgrader och solen skiner, borde vara skönt ute. Fast skenet bedrar, folk som är ute och promenerar är ordentligt påpälsade med mössor och huvor för det är kallt i vinden. Jag håller mig inomhus och kurerar mitt ryggskott.
Uggi
Falköping: det klarnade upp och blev riktigt fint på em men nu faller tempen så natten blir nog kall.
Gossen Ruda
Inte klokt, i mitten av mars skall man få vårkänslor och så vaknar man till en snötäckt värld! Skam och skandal, vad gör regeringen! mad.gif
hattstugan

Enköping: - 5,1 och soligt
Anki på Öland
-10 i natt, nu bara -1 och strålande sol smile.gif
Monica, Norrbotten zon 5
Här i Luleå är det just nu -17 grader och disigt. Ingen sol i sikte.
EKLO
Äcklig jäkla snö igen, och mer ska komma de närmaste veckorna enl smhi - detta efter flera veckors barmark och solsken här i södra Bohuslän. Helt fel känns det.
malcolm
-1°C, sol strax söder om Sthlm
Gossen Ruda
Termometern har fått fnatt, är nu uppe i över 5 grader. Snön smälter snabbt fast det skall komma mer till tisdagen.
hattstugan

Enköping: - 3,5 men har varit flera + grader på dagen och soligt
malcolm
-4°C, sol strax söder om Sthlm.
MrLeaf
- 0,8, blåhimmel med höga tunna moln.
Ser ut att bli en solig dag.

Skåne, nord-nordväst.
Gossen Ruda
Sol, 1 plusgrad men en jäkla blåst. Fast det är värre i sydskåne. Hallå där nere, är ni kvar eller har ni blåst bort?
MrLeaf
Ja, det blåser nåt så förbannat.
Just blåst gör mig irriterad, särskilt när det är solsken och fint annars.

Nu bor jag inte i sydskåne.. men.

Kan tänka mig att det blåser mest vid öst och sydkusten.
hattstugan

Enköping: Nån grad - och soligt med lite vind och ett och annat moln!
Ugglemormor
Solen sken när jag vaknade, men nu blir det mer och mer molnigt och några minus ute. .....
Anki på Öland
0-gradigt och strålande sol men blåser smådjä***r så det är svinkallt både inne och ute.....
Biggan_
Det ligger runt nollan här! Molnigt och det är en hård iskall vind som får trädkronorna att vaja!

[attachment=75450:28_2_9.gif]
gnon49
Har börjat blås upp rejält o ett lätt snöfall till o ifrån. Uddevallabron varnade för hård blåst hastighetsgränsen var sänkt till 90. Har tagit det säkra före det osäkra o bunkrat upp förråden idag. Men det är väl östkusten som drabbas värst vad jag förstått.
hattstugan

Enköping: -9 och kommer en och annan vilsen snöflinga! Men det är ju stjärnklart så hur det kan snöa begriper inte jag iaf!
Eva i Skåne
Blåsigt - ja, men ingen snöstorm. -3 och i de största drivorna är det nog 3cm snö!

Men man ska väl inte ropa hej än...
Mollis
-4 och ganska soligt, har kommit ca 5 cm snö inatt
Aqvakul
CITAT (Eva i Skåne @ 19-03-2013, 07:41) *
Blåsigt - ja, men ingen snöstorm. -3 och i de största drivorna är det nog 3cm snö!

Men man ska väl inte ropa hej än...

Kan ev komma en rejäl laddning till kvällen istället...
Anki på Öland
Blåsigt som bara den, viner i knutarna men ingen snö och -2
malcolm
-4°C, kommit minst en dm snö inatt och det fortsätter snöa strax söder om Sthlm. :-(
Uggi
Falköping: -5 grader och hård vind, snöar bara lite lätt.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon