Sidor: 1, 2, 3, 4, 5
Anma
CITAT (Gita @ 17-04-2013, 21:16) *
Nej, det jag säger att man inte kan kräva att företag skall bedriva gratis utbildningsverksamhet, dvs. ta emot praktikanter gratis.
Sen måste jag säga att det blir konstigt om en del som utbildar sig måste låna pengar för sina levnadsomkostnader medan den som ser till att vara arbetslös ett tag skall få sina levnadskostnader betalda av staten.
Är det verkligen rättvist enl. dig att en del ungdomar måste dra på sig stora studielån medan andra skulle bli försörjda under studietiden?
Gita,

Det låter på dig som att du tror de flesta arbetslösa ungdomar är det helt frivilligt.
Gita
CITAT (Motti @ 17-04-2013, 20:50) *
Nä Gita det speglar inte hur Sverige röstar !de flesta här är ju solklart vänster sympatier !har inga problem med det men då ska dom visa respeckt samma som jag gör för andras åsikter .Helt klart så vill svenska folket ha en borgelig regering !

Nu var det kanske inte just det jag syftade på utan mängden PK-tanter (av båda könen)

Men sen är jag liksom du ganska säker att Alliansen kommer att fortsätta att regera efter nästa val eftersom det inte finns något alternativ, en rödgrön allians/ samlad opposition finns ju inte eftersom MP i många helt avgörande frågor som som skola, vård m.m delar Alliansens idéer om valfrihet för individen.
gita
pejori
CITAT (Motti @ 17-04-2013, 20:38) *
Gita !nu måste jag protestera när du säger att man som praktikant inte tillför något ! det gör man absolut men inte som de utbildade kanske man som praktikant tillför man absolut något om man har ambitioner ! har själv gått som praktikant i tonåren och fick jobba hårt .

Håller med dig där.

Alla på en arbetsplats tillför något...
Aqvakul
Varför blir de som har lite humanistiska, vänsterinriktade idéer skällda för PK-tanter? Hur sakligt är det?
gnon49
Stora företag o lärosäten har väl samarbete så både praktik o studier kan varvas beroende på yrkesval. regeringen satsar väl ju på yrkesutbildning för dom elever som vill ut i yrkeslivet relativt snabbt. Sedan gäller ju förstås att det finns lediga arbeten inom den privata sektorn för att Sverige skall växa. Först då kan ju den offentliga sektorn också växa något om så behövs. Idag håller finansminister i plånboken vilket säkert inte är fallet när valet närmar sig .Pensionärerna skall ju äntligen få sänkt skatt vilket man tackar för. Sedan får man väl se vilket parti som budar bäst o förtjänar att rösta på.
pejori
CITAT (Aqvakul @ 17-04-2013, 21:33) *
Varför blir de som har lite humanistiska, vänsterinriktade idéer skällda för PK-tanter? Hur sakligt är det?

Speciellt om man själv är en stor förespråkare av saklighet i debatter. tummenupp.gif
Piccante
CITAT (Aqvakul @ 17-04-2013, 21:33) *

Pga en allt mer desperat höger... Jag ogillar starkt ordet PK överhuvudtaget. Dels har jag sällan varit PK, har jag uppfattats som det så är det ett missförstånd. Jag har ganska många gånger för fram obekväma åsikter vilket mest har drabbat mig själv. Sen är PK, PK-häxa, PK-media, PK-etablissemang mm SD-retorik som de använder så fort någon argumenterar emot dom. Det är en form av härskarteknik att insinuera att allt o alla är i någon maskopi för att trycka ned dom istället för att argumentera sakligt för sina åsikter.
Bengalow

Citat Gita:
Men sen är jag liksom du ganska säker att Alliansen kommer att fortsätta att regera efter nästa val eftersom det inte finns något alternativ, en rödgrön allians/ samlad opposition finns ju inte eftersom MP i många helt avgörande frågor som som skola, vård m.m delar Alliansens idéer om valfrihet för individen.

Hördu Gita, du får leta efter röstsedlar med Brailleskrift, och ta en ledsagare med dig! Du verkar både döv och blind för hur omvärlden uppfattar moderatstyret av idag! Alliansen kommer inte att existera efter valet. Moderaterna tar kål på sina "brödrar och systrar", precis som dom gjort med svenskt näringsliv. Det finns inte en gnutta aktivitet kvar, trots stora ord och rundhänta löften. Industrin sitter tysta och iakttar den ineffektiva regeringen, "som tvår sina händer"...
pejori
CITAT (gnon49 @ 17-04-2013, 21:34) *
Stora företag o lärosäten har väl samarbete så både praktik o studier kan varvas beroende på yrkesval. regeringen satsar väl ju på yrkesutbildning för dom elever som vill ut i yrkeslivet relativt snabbt. Sedan gäller ju förstås att det finns lediga arbeten inom den privata sektorn för att Sverige skall växa. Först då kan ju den offentliga sektorn också växa något om så behövs. Idag håller finansminister i plånboken vilket säkert inte är fallet när valet närmar sig .Pensionärerna skall ju äntligen få sänkt skatt vilket man tackar för. Sedan får man väl se vilket parti som budar bäst o förtjänar att rösta på.

Den skattesänkningen har dom lovat länge och det sista jag hörde, blir det tidigast 2117 "om ekonomin tillåter", (vilket den aldrig gör) en fras dom gömmer sig bakom, inför varje val.
Gita
CITAT (Anma @ 17-04-2013, 20:10) *
Nöjd?

Det är inte jag som skall vara nöjd. Nu tycker jag faktiskt att du bara är dum för det finns reglerat i lag hur man får använda andras egendom till vilket en logotyp hör. Och jag hoppas du är medveten om att du sätter forumägaren på pottan om någon skulle anmäla olagligt användande av annans egendom, i det här fallet logotypen.
Gita
Anma
CITAT (Gita @ 17-04-2013, 21:40) *
Det är inte jag som skall vara nöjd. Nu tycker jag faktiskt att du bara är dum för det finns reglerat i lag hur man får använda andras egendom till vilket en logotyp hör. Och jag hoppas du är medveten om att du sätter forumägaren på pottan om någon skulle anmäla olagligt användande av annans egendom, i det här fallet logotypen.
Gita

Ja du får faktiskt tycka att jag är dum när jag tar bort logotypen som någon använt olovligen och jag spred i min enfaldhet. Det är helt ok. Att du tycker att jag är dum alltså.
pejori
CITAT (Anma @ 17-04-2013, 21:44) *
Ja du får faktiskt tycka att jag är dum när jag tar bort logotypen som någon använt olovligen. Det är helt ok. Att du tycker att jag är dum alltså.

Det är bara ett bra sätt, att blanda bort korten, när det börjar osa hett om öronen i debatten. Dra fram ett "ofarligt inlägg" och spinna vidare på det istället.
Anma
CITAT (pejori @ 17-04-2013, 21:47) *
Det är bara ett bra sätt, att blanda bort korten, när det börjar osa hett om öronen i debatten. Dra fram ett "ofarligt inlägg" och spinna vidare på det istället.

Klok du. smile.gif
Bengalow
Var är nu moderatorerna? Har inte debatten här gått låååångt förbi det ämne som överskriften säger...något om vinster i välfärden. Huggorm, du som är så snarstucken annars. Vad gör du nu? Bidar tiden?
Huggorm
CITAT (Bengalow @ 17-04-2013, 22:05) *
Var är nu moderatorerna? Har inte debatten här gått låååångt förbi det ämne som överskriften säger...något om vinster i välfärden. Huggorm, du som är så snarstucken annars. Vad gör du nu? Bidar tiden?

Det ryms mycket i "allmänt om arbetsmarknaden"
Motti
Vinster i välfärden var ju ämnet !då handlar det väl också om ekonomisk politik ?
Gita
CITAT (Cacki @ 17-04-2013, 21:23) *
Nu får du väl ändå sansa dej?

Tycker du att frågan var oberättigad? Det tycker inte jag? Tvärtom blir det ganska problematiskt när två personer som har samma jobb och samma utbildning och därmed samma lön får helt olika ekonomiska förhållande. Den ene har ett par hundratusen i studielån som måste betalas varje månad den andre är helt skuldfri . Klart som sjutton i så fall att den som är klok ser till att vara arbetslös en kort period för att slippa ta studielån.
Gita

CITAT (Bengalow @ 17-04-2013, 22:05) *

Lägg av, inser du inte att även arbetsmarknadspolitik/allmän politik hör ihop med med rätt för företagen i välfärdssektorn att göra vinst.
Gita
Motti
Man kan ha samma utbildning och samma jobb !men utgången på hur man får det rent ekonomiskt beror på hur man sköter sin ekonomi i sista ändan !
Finns dom som tjänar mycket pengar men blåser dom på prylar och status ,sedan finns det dom som har ett ekonomiskt tänkande som håller igen sparar och tänker på framtiden !det har med människors syn på hur man hanterar ekonomin och sina pengar . Var och en har ansvar för sin framtid !
Gita
CITAT (Anma @ 17-04-2013, 21:44) *
Ja du får faktiskt tycka att jag är dum när jag tar bort logotypen som någon använt olovligen och jag spred i min enfaldhet. Det är helt ok. Att du tycker att jag är dum alltså.

Hade det varit jag hade jag nog tagit bort bilden. Varumärkesintrång ses som ett ganska allvarligt brott som ofta ger höga skadestånd. Tro mig, det här är faktiskt saker som jag har stor erfarenhet av. Att påstå att man handlar av okunskap är inget som ses som förmildrande rent juridiskt.
Gita
pejori
CITAT (Motti @ 17-04-2013, 22:28) *
Man kan ha samma utbildning och samma jobb !men utgången på hur man får det rent ekonomiskt beror på hur man sköter sin ekonomi i sista ändan !
Finns dom som tjänar mycket pengar men blåser dom på prylar och status ,sedan finns det dom som har ett ekonomiskt tänkande som håller igen sparar och tänker på framtiden !det har med människors syn på hur man hanterar ekonomin och sina pengar . Var och en har ansvar för sin framtid !

Sedan har vi dom som varken kan spara eller planera, för dom har ingen utbildning/inkomst. (främst ungdomar)
Vem ska ta ansvar för dom, tycker du? Ska vi kanske skjuta dom, så dom inte ligger andra till last och kostar skattepengar?
Det kommer att se bra ut i arbetslöshetsstatistiken om inte annat.

(obs ironi)
Huggorm
CITAT (Gita @ 17-04-2013, 22:33) *
Hade det varit jag hade jag nog tagit bort bilden. Varumärkesintrång ses som ett ganska allvarligt brott som ofta ger höga skadestånd. Tro mig, det här är faktiskt saker som jag har stor erfarenhet av. Att påstå att man handlar av okunskap är inget som ses som förmildrande rent juridiskt.
Gita

Den nya Moderaterna är ju ett folkligt och sympatiskt parti så jag tror inte de kommer ingripa...
Cacki
CITAT (Gita @ 17-04-2013, 22:25) *
Tycker du att frågan var oberättigad? Det tycker inte jag? Tvärtom blir det ganska problematiskt när två personer som har samma jobb och samma utbildning och därmed samma lön får helt olika ekonomiska förhållande. Den ene har ett par hundratusen i studielån som måste betalas varje månad den andre är helt skuldfri . Klart som sjutton i så fall att den som är klok ser till att vara arbetslös en kort period för att slippa ta studielån.Gita
Lägg av, inser du inte att även arbetsmarknadspolitik/allmän politik hör ihop med med rätt för företagen i välfärdssektorn att göra vinst.
Gita

Äsch det jämnar väl ut sej i längden. De som väljer att plugga på en gång får väl ta ett extraknäck så att de slipper ta så stora lån....dom där jobben som blev över när de som såg till att gå arbetslösa inte ville ta dem...
Huggorm
CITAT (pejori @ 17-04-2013, 22:34) *
Sedan har vi dom som varken kan spara eller planera, för dom har ingen utbildning/inkomst. (främst ungdomar)
Vem ska ta ansvar för dom, tycker du? Ska vi kanske skjuta dom, så dom inte ligger andra till last och kostar skattepengar?
Det kommer att se bra ut i arbetslöshetsstatistiken om inte annat.

(obs ironi)

De får göra som jag gjorde när jag var i den situationen, resa till ett grannland och jobba. Och jag började på allvar 2002, så man kan inte ens skylla ungdomsarbetslösheten på alliansen, det började långt tidigare än så
Natur liv
Helt utan att ha läst tråden kastar jag in ett inlägg ändå. Det kanske inte passar alls i debatten, men jag tycker ändå att jag är berörd. Jag arbetar i ett yrke som ser till att vi har välfärd och som gör det möjligt för många att över huvud taget arbeta. Jag arbetar på en förskola och är otroligt stolt över det arbete vi utför och de förmågor barnen har som kan tillgodogöra sig de aktiviteter vi erbjuder.

I en tid då barn lider brist av vuxenkontakter, så rimmar det mycket illa att förutom att betala för personal och lokaler, även sätta undan pengar till vinst i ett företag där vinstpengarna inte går tillbaka till barnen. Det finns inga behov att av avfolka förskolor och skolor. Tvärtom behövs fler vuxna!

I mitt jobb lyssnade vi nyligen på en fem timmar lång föreläsning om hur hjärnan fungerar av Gordon Neufield. Han pekade tydligt på behovet av anknytning, relationer och mänsklig kontakt för att barn och ungdomar ska kunna utvecklas på ett normalt sett. Att istället för att anställa pedagoger avsätta pengar till vinst är vansinnigt!

Jag kan kanske inte följa upp svar på inlägget eftersom jag har förmånen att kunna ta semester och fara till Italien ett par veckor. Men jag hoppas att ni väger in barnens behov i er diskussion framöver. Barn behöver vuxna och såvida de inte är föräldrar kostar de pengar. Barn ska få kosta pengar, de är vår framtid! Låt inte privata företag offra dem för sin vinst!
Motti
Kan inte nog understycka hur viktiga våra barns väl och ve är !de barn vi fostrar i dag ska ta hand om oss när vi blir gammla ! barnen är vår framtid och vi ska se till att ge dom alla verktyg vi kan för att de ska få en bra framtid smile.gif Privata Dagis privat Ålderdomshem ?svårt att svara på men personligen tycker jag att om man ger sig in i privata företag som ska vårda och ta hand om barn och gammla så bör inte profiten stå högst !kanske ett misstag att privatisera den biten av vården .
Natur liv
CITAT (Motti @ 17-04-2013, 22:44) *
svårt att svara på men personligen tycker jag att om man ger sig in i privata företag som ska vårda och ta hand om barn och gammla så bör inte profiten stå högst !kanske ett misstag att privatisera den biten av vården .

Jag håller med dig. Men ett privat företag måste gå med minst fyra procent i vinst för att inte bli konkursförklarat. På en privat förskola jag tidigare arbetade på innebar det att man fick säga upp en heltidsanställd.

När inte vinst går tillbaka till verksamheten betyder det färre anställda. Jag tycker därmed att det inte borde finnas vinstdrivande företag där vården, omsorgen eller utbildningen kräver en kvalitativ, mänsklig insats. Det går inte att ersätta pedagoger med billiga datorer!
pejori
Vård skola och omsorg, kan väl aldrig bli "vinstgivande" företag.

Hur i hela friden ska vården kunna bli vinstgivande rent ekonomiskt, med mindre än att vi får betala för all vårdkostnad till 100 %
Samma med omsorgen. Tror man är ute på mycket hal och farlig is, om man tror det är genomförbart.
Då går vi tillbaka till fattigstugan, om man inte har välbestälda anhöriga som kan ta hand om den gamle eller sjuka.

CITAT (Natur liv @ 17-04-2013, 22:49) *
Jag håller med dig. Men ett privat företag måste gå med minst fyra procent i vinst för att inte bli konkursförklarat. På en privat förskola jag tidigare arbetade på innebar det att man fick säga upp en heltidsanställd.

När inte vinst går tillbaka till verksamheten betyder det färre anställda. Jag tycker därmed att det inte borde finnas vinstdrivande företag där vården, omsorgen eller utbildningen kräver en kvalitativ, mänsklig insats. Det går inte att ersätta pedagoger med billiga datorer!

Den bästa vinsten skolan kan få, är väl trygga ungar med goda kunskaper, när dom går ut.
Motti
Naturliv smile.gif min man har drivit eget företag sedan 1980 och tro mig 4 % är inte i närheten av vad man måste få in för att det att gå runt och dessutom få en vinst särskillt inte när man har 10 anställda ! Man måste gå 100% i vinst om man ska få balans !
Natur liv
CITAT (Motti @ 17-04-2013, 22:55) *
Man måste gå 100% i vinst om man ska få balans !

Än värre då!
Motti
Ja att starta eget från grunden kostar på !man får belåna hus och grund och offra mycket av status i början !ja man får offra jäkligt mycket som småföretagare ! Jag skulle kunna skriva en hel bok om hur min man och hans bror köppte sitt företag och alla umbärande vi fått stå ut med skulder över huvudet en man som aldrig var hemma !jag fick ta hand om allt hus trädgård barn och min egen firma plus min mamma ,det var bara att köra på inte tänka för mycket !Vet att under den tiden hade jag en klänning tre swetshirts och två par jeans !Rostbiff på mackan på lördagar var lyx ! Alla är inte födda med guldsked i mun alla är inte Walenbergare !en del får jobba upp sig på gränsen till total utmattning och risken att förlora allt !
Natur liv
CITAT (Motti @ 17-04-2013, 23:21) *
Alla är inte födda med guldsked i mun alla är inte Walenbergare !en del får jobba upp sig på gränsen till total utmattning och risken att förlora allt !

De barn som går på förskolorna är verkligen inte födda med guldsked i mun och de förtjänar en bra uppväxt. De förtjänar inte att utarmas på vuxna pedagoger. En rekommendation till er som vill tjäna snabba pengar, gör det inte på värnlösa!
Motti
Kan hålla med dig Naturliv ! barna är vår framtid och dom ska ha det bra har själv fyra barnbarn snart fem ,alla fem är på dagis eller fritids på dagarna ,men de är alltid hos mormor morfar eller hos farmor farfar på loven :)Inte vill man att någon ska tjäna pengar på dom om de inte få ha det bra ! Men det är andra tider nu .
Aqvakul
CITAT (Motti @ 17-04-2013, 22:55) *
Naturliv smile.gif min man har drivit eget företag sedan 1980 och tro mig 4 % är inte i närheten av vad man måste få in för att det att gå runt och dessutom få en vinst särskillt inte när man har 10 anställda ! Man måste gå 100% i vinst om man ska få balans !
Intressant ekonomisk analys! giggle.gif
Motti
Och du Aqvakul som gärna gör dig lustig över andra vet väl bättre whistling.gif för du har väl drivit företag antar jag !
Natur liv
CITAT (Motti @ 17-04-2013, 23:48) *
Och du Aqvakul som gärna gör dig lustig över andra vet väl bättre whistling.gif för du har väl drivit företag antar jag !

Man behöver inte driva företag själv för att få insikt. Man kan vara anställd i ett också. Vi är många som ser verkligheten bakom företagens sysslor. På gott och ont.
Aqvakul
CITAT (Motti @ 17-04-2013, 23:48) *

Nej, men jag har räknat på och lagt anbud som anställd på ett privat företag. Så mycket vet jag att om man försöker ta 100 % i vinst så får man inga jobb!
Motti
För att förstå uppoffringarna man måste göra när man starta eget så¨måste man va i det ! leva det andas det .
Aqvakul
CITAT (Motti @ 17-04-2013, 23:55) *
För att förstå uppoffringarna man måste göra när man starta eget så¨måste man va i det ! leva det andas det .

Är uppoffringen att ta 100 % i vinst?
Natur liv
Jag tolkar det som att det KÄNNS som 100 procent vinst, medan det i själv verket krävs fyra procent. Jag är övertygad om att ingen kan få hundra procent vinst i något som helst välfärdsföretag. Här är personal den tyngsta kostnaden och de lär inte acceptera ören i lönekuvertet. Det kräns säkerligen tusenlappar.
Huggorm
CITAT (Aqvakul @ 17-04-2013, 23:54) *
Nej, men jag har räknat på och lagt anbud som anställd på ett privat företag. Så mycket vet jag att om man försöker ta 100 % i vinst så får man inga jobb!

I hemelektronikbutiker gör de påslag på minst 100% på tillbehör och andra småsaker. På stora grejer som är lätta för folk att prisjämföra gör de i princip inga påslag alls, de grejerna får bara fungera som lockvaror. Jag tror det är många andra branscher som också gör minst 100% påslag på smågrejer.
*Stintan*
CITAT (Motti @ 17-04-2013, 23:55) *

Det beror ju faktiskt på vad företaget sysslar med hur stora uppoffringar man måste göra.

CITAT (Huggorm @ 18-04-2013, 00:02) *
I hemelektronikbutiker gör de påslag på minst 100% på tillbehör och andra småsaker. På stora grejer som är lätta för folk att prisjämföra gör de i princip inga påslag alls, de grejerna får bara fungera som lockvaror. Jag tror det är många andra branscher som också gör minst 100% påslag på smågrejer.

Att göra påslag med 100% är inte detsamnma som att gå med 100% vinst.
Motti
Inte från början kan jag tala om !då är det ett helvete att belåna hus och grund och inte veta vad det ska bli av det ,om man får bo kvar i sitt hus man byggt osv .Men min man och hans bror har sköt företaget så himmla bra lagt i stort set all vinst på Nybyggnation nya maskiner nya truckar personal osv ! och har i dag skaffat sig en stor position i att bygga specialmaskiner och robotar i samband . Till Nyår ska de sälja företaget och lägga av att jobba ! 40 år av slit och släp 40 år av att aldrig ha haft tid att vara med familjen semestrar eller barnbarn .Vem av er skulle vilja offra den biten ?
Aqvakul
CITAT (Huggorm @ 18-04-2013, 00:02) *

100 % påslag är inte samma sak som 100 % vinst. Vinst är efter att alla omkostnader är avräknade. Men visst på en enskild produkt eller tjänst kanske, men absolut inte rakt över och i ett längre perspektiv. Gör någon sådana vinster dyker det snabbt upp konkurrenter.
Huggorm
CITAT (Aqvakul @ 18-04-2013, 00:07) *
100 % påslag är inte samma sak som 100 % vinst. Vinst är efter att alla omkostnader är avräknade. Men visst på en enskild produkt eller tjänst kanske, men absolut inte rakt över och i ett längre perspektiv. Gör någon sådana vinster dyker det snabbt upp konkurrenter.

Okej då, men alla de nya entrepenörerna som hyr ut bostäder åt migrationsverket för löjliga summor, det kan vara 50.000kr per månad för en vanlig lägenhet, de måste väll göra minst 100% vinst?
*Stintan*
CITAT (Motti @ 18-04-2013, 00:07) *
Inte från början kan jag tala om !då är det ett helvete att belåna hus och grund och inte veta vad det ska bli av det ,om man får bo kvar i sitt hus man byggt osv .Men min man och hans bror har sköt företaget så himmla bra lagt i stort set all vinst på Nybyggnation nya maskiner nya truckar personal osv ! och har i dag skaffat sig en stor position i att bygga specialmaskiner och robotar i samband . Till Nyår ska de sälja företaget och lägga av att jobba ! 40 år av slit och släp 40 år av att aldrig ha haft tid att vara med familjen semestrar eller barnbarn .Vem av er skulle vilja offra den biten ?

Men sådär har faktiskt inte alla företagare haft det. Du borde sluta generalisera! Det är ju faktiskt helt självvalt att ni haft det så.
Aqvakul
CITAT (Huggorm @ 18-04-2013, 00:11) *
Okej då, men alla de nya entrepenörerna som hyr ut bostäder åt migrationsverket för löjliga summor, det kan vara 50.000kr per månad för en vanlig lägenhet, de måste väll göra minst 100% vinst?

Migrationsverket borde fortbilda sin personal i företagsekonomi.. wink.gif
Motti
Men all sin da !det finns väl alltid människor som åkrar på andra så har det varit från begynelsen ju !
Men om vi ska prata allvar så finns det människor som är bereda att offra allt för att starta eget för dom är det en drift ett måste !Entreprinörer måste finnas utan dom så skulle vi få förlita oss på statskassan !
*Stintan*
CITAT (Motti @ 18-04-2013, 00:18) *
Men all sin da !det finns väl alltid människor som åkrar på andra så har det varit från begynelsen ju !
Men om vi ska prata allvar så finns det människor som är bereda att offra allt för att starta eget för dom är det en drift ett måste !Entreprinörer måste finnas utan dom så skulle vi få förlita oss på statskassan !

Så därför är det OK då tycker du eller?
Huggorm
Att driva företag är inte ett yrke, det är en livsstil. Jag höll på ett tag för ett tiotal år sedan men det var vansinnigt mycket jobb för slantarna. Jag tjänar mycket bättre nu som anställd, fast jag bara jobbar hälften så mycket. Dessutom är jag friare nu, jag kan säga upp mig och sluta på två veckor. Den som anser att företagare är friare än anställda kan försöka avveckla ett företag på två veckor, så får man se
Motti
Snyggt sakt Huggorm smile.gif du har min respeckt !
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon