|
CITAT (Cacki @ 19-04-2013, 21:13)  Har du aldrig funderat över att det kanske inte är så många som är avundsjuka på dej? Inte om man hör på hur du beklagar dej över hur du och din familj fått slita och uppoffra på "vägen mot skyarna". Det kanske finns människor som inte ens känner något behov att kunna köpa/göra de saker som ni nu kan efter alla års uppoffringar. Anar en dåres envishet, för att rättfärdiga sin fysiska frånvaro.
*Stintan*
19-04-2013, 20:25
CITAT (Motti @ 19-04-2013, 21:18)  Avundsjuka är när man missunnar andra att det går bra för dom ! riktiga vänner glädjs med en och ser bortanför pengar ,de ser en som den man är med eller utan pengar . Jag kan inte se att någon här missunnar andra något.
CITAT (*Stintan* @ 19-04-2013, 21:25)  Jag kan inte se att någon här missunnar andra något. Tack... Satt och försökte knepa ihop det svaret...'Nu fixade du det.
*Stintan*
19-04-2013, 20:29
CITAT (Cacki @ 19-04-2013, 21:13)  Har du aldrig funderat över att det kanske inte är så många som är avundsjuka på dej? Inte om man hör på hur du beklagar dej över hur du och din familj fått slita och uppoffra på "vägen mot skyarna". Det kanske finns människor som inte ens känner något behov att kunna köpa/göra de saker som ni nu kan efter alla års uppoffringar.  Precis så.
CITAT (Cacki @ 19-04-2013, 21:13)  Har du aldrig funderat över att det kanske inte är så många som är avundsjuka på dej? Inte om man hör på hur du beklagar dej över hur du och din familj fått slita och uppoffra på "vägen mot skyarna". Det kanske finns människor som inte ens känner något behov att kunna köpa/göra de saker som ni nu kan efter alla års uppoffringar. Du har nog rätt, det är säkert inte många som är avundsjuka. Men jag undrar ändå lite varför så många måste racka ner på det som Motti beskriver för hon beskriver faktiskt på ett väldigt bra sätt småföretagarens villkor Jag uppfattar det som om det är väldigt få som uttalar sig här som har en susning om villkoren för en egen- företagare. Gita
CITAT (Gita @ 19-04-2013, 21:30)  Du har nog rätt, det är säkert inte många som är avundsjuka. Men jag undrar ändå lite varför så många måste racka ner på det som Motti beskriver för hon beskriver faktiskt på ett väldigt bra sätt småföretagarens villkor Jag uppfattar det som om det är väldigt få som uttalar sig här som har en susning om villkoren för en egen- företagare. Gita Jag tror att det kanske är avsaknaden av ödmjukhet och tendenser av besserwisserfasoner som irriterar folk...men det är som sagt bara vad jag tror.
CITAT (*Stintan* @ 19-04-2013, 21:20)  Nöj dig med vad du tror då, jag tänker inte utveckla det ytterligare. hihi... precis det svar jag förväntade mig. Undrar bara varför du slänger ur dig en massa saker när du aldrig någonsin vidareutvecklar. Ibland tror jag faktiskt ditt enda syfte är att var elak, men jag kan så klart ha fel. Gita
Ja Stintan nu är det väl dax att stå för sina utalanden i så fall ! Det är ju bara att läsa i trådarna här hur mycket stryk jag får ta för min ärlighet här om hur det kan vara för småföretagre .Gnäll är inte min grej alls och jag har skrivit många gånger här att jag är fullt medveten om att vi fått det bra och att jag uppskattar det liv jag har .MEN det har absolut inte varit gratis det har kostat mycket .Men var och en har möjligheten att påverka sitt liv ,men fan heller att jag sitter här och ta skit från några som inte har en susning om vilka uppoffringar vi fått gör min man jag och barna .Alla är inte födda med guldsked i munnen en del får slita röven av sig för att nå sitt mål och för det måste man inte vara egen företager !Ja en del lyckas inte så bra med sina förutsättningar i livet men sådant är liv !com si com sa !
CITAT (Cacki @ 19-04-2013, 21:35)  Jag tror att det kanske är avsaknaden av ödmjukhet och tendenser av besserwisserfasoner som irriterar folk...men det är som sagt bara vad jag tror. Då är vi två som " tillber samma religion". Avundsjuka är inte samma sak som att vara trött på upprepningar...Alltså samma upprepningar i alla trådar oavsett ämne.
CITAT (Cacki @ 19-04-2013, 21:35)  Jag tror att det kanske är avsaknaden av ödmjukhet och tendenser av besserwisserfasoner som irriterar folk...men det är som sagt bara vad jag tror. Ja, nu diskuterar vi en annan forumist igen, kanske inte bra. Betr. ödmjukhet så uppfattar jag väldigt många andra här som betydligt mindre ödmjuka och betydligt mer besserwissiga. Gita
*Stintan*
19-04-2013, 20:45
CITAT (Gita @ 19-04-2013, 21:40)  hihi... precis det svar jag förväntade mig. Undrar bara varför du slänger ur dig en massa saker när du aldrig någonsin vidareutvecklar. Ibland tror jag faktiskt ditt enda syfte är att var elak, men jag kan så klart ha fel. Gita Ja du har väldigt mycket fel. Gäller både det ena och det andra.
Sist jag kollade så var Sverige ett fritt land där alla har rätten att ha åsikter och tankar och även har rätten att utrycka sina politiska åsikter ! tydligen har inte alla samma åsikt här vilket jag finner märkligt ,vissa har alltid rätt och andra ska tiga som inte samtycker  .
Aqvakul
19-04-2013, 20:55
CITAT (Motti @ 19-04-2013, 21:49)  Sist jag kollade så var Sverige ett fritt land där alla har rätten att ha åsikter och tankar och även har rätten att utrycka sina politiska åsikter ! tydligen har inte alla samma åsikt här vilket jag finner märkligt ,vissa har alltid rätt och andra ska tiga som inte samtycker  . Jag har absolut inga problem med olika åsikter. Jag har t.ex. stor respekt för Huggorm, trots att vi tycker olika nästan jämt. Men okunnighet, dumhet och bitchighet är inget som går hem i min värld...
Bengalow
19-04-2013, 20:59
Vi andra har ingen talan med andra ord, Motti! Här är det moderaternas ord som är lag - tig eller håll med?
CITAT (*Stintan* @ 19-04-2013, 21:45)  Ja du har väldigt mycket fel. Gäller både det ena och det andra. Tja, jag uppfattar ju dina inlägg på mitt sätt. Hur som helst är du alldeles ovanligt mycket förutsägbar. Gita
*Stintan*
19-04-2013, 21:03
CITAT (Motti @ 19-04-2013, 21:40)  Ja Stintan nu är det väl dax att stå för sina utalanden i så fall ! Det är ju bara att läsa i trådarna här hur mycket stryk jag får ta för min ärlighet här om hur det kan vara för småföretagre .Gnäll är inte min grej alls och jag har skrivit många gånger här att jag är fullt medveten om att vi fått det bra och att jag uppskattar det liv jag har .MEN det har absolut inte varit gratis det har kostat mycket .Men var och en har möjligheten att påverka sitt liv ,men fan heller att jag sitter här och ta skit från några som inte har en susning om vilka uppoffringar vi fått gör min man jag och barna .Alla är inte födda med guldsked i munnen en del får slita röven av sig för att nå sitt mål och för det måste man inte vara egen företager !Ja en del lyckas inte så bra med sina förutsättningar i livet men sådant är liv !com si com sa ! Jag står för alla mina uttalanden! Igår kväll gnällde du för att du inte fick någon respons på dina inlägg och när du nu får det så blir du sur för att alla inte delar dina åsikter.
CITAT (Bengalow @ 19-04-2013, 21:59)  Vi andra har ingen talan med andra ord, Motti! Här är det moderaternas ord som är lag - tig eller håll med? Du är kul du (inte)! Gita
CITAT (Gita @ 19-04-2013, 21:43)  Ja, nu diskuterar vi en annan forumist igen, kanske inte bra. Betr. ödmjukhet så uppfattar jag väldigt många andra här som betydligt mindre ödmjuka och betydligt mer besserwissiga. Gita Kanske det, men det handlar ändå till syven och sist om att vi alla är olika individer med skilda åsikter och var och en måste nog få svara för sej själv. Själv kan jag t.ex. bli mäkta trött ibland på att bli ihopbuntad med andra "vänsteranhängare" och bli kallad mobbare av denna enda anledning, bara för att Motti råkar ligga i en privat konflikt med någon som inte har samma åsikter som hon. Nej, vi ska nog sluta diskutera över huvudet på Motti och låta henne lösa sina konflikter själv...
*Stintan*
19-04-2013, 21:05
CITAT (Gita @ 19-04-2013, 22:02)  Tja, jag uppfattar ju dina inlägg på mitt sätt. Hur som helst är du alldeles ovanligt mycket förutsägbar. Gita Så bra då behövs ju verkligen ingen vidareutveckling. Du har aldrig tänkt på att du själv är lika förutsägbar?
CITAT (Aqvakul @ 19-04-2013, 21:55)  Men okunnighet, dumhet och bitchighet är inget som går hem i min värld... Är inte det där ett personligt påhopp magistern? Har för mig att du är noga med sådant. Gita
Sur finns inte på min lista Stintan är aldrig sur men däremot himmla stollt !vilket man tydligen inte få vara .Nä man skulle nog gåt med i Postkorden och vunnit två eller tre mille och blivit hyllad som en hjälte  vad fan ska man jobba för himmla onödigt .
CITAT (*Stintan* @ 19-04-2013, 22:05)  Så bra då behövs ju verkligen ingen vidareutveckling. Du har aldrig tänkt på att du själv är lika förutsägbar? Asch... vad trist! Jag skall försöka sätta mig på händerna och överse med dina alltid återkommande nålstick. Bra så? Gita
*Stintan*
19-04-2013, 21:09
CITAT (Gita @ 19-04-2013, 21:43)  Ja, nu diskuterar vi en annan forumist igen, kanske inte bra. Betr. ödmjukhet så uppfattar jag väldigt många andra här som betydligt mindre ödmjuka och betydligt mer besserwissiga. Gita Genom sig själv känner man andra eller?
Förresten allihopa! Kan vi inte strunta i att tjafsa och bara försöka hålla oss till sakfrågorna som dyker upp i tråden istället...snälla!
Är det inte märkligt att alla trådar slutar med att alla hackar på Motti eller ibland mig? Urtråkigt, så godnatt, Gita
Huggorm
19-04-2013, 21:14
CITAT (Cacki @ 19-04-2013, 22:11)  Förresten allihopa! Kan vi inte strunta i att tjafsa och bara försöka hålla oss till sakfrågorna som dyker upp i tråden istället...snälla! Ja, nu räcker det med off topic, återgå till ämnet annars blir det rensning av skräpinlägg.
CITAT (Gita @ 19-04-2013, 22:06)  Är inte det där ett personligt påhopp magistern? Har för mig att du är noga med sådant. Gita Trodde du var noga med samma sak. Jag hade tydligen fel. Nu är det tydligen fritt fram, att Slå under bältet, när orden och argumenten tryter.
CITAT (Huggorm @ 19-04-2013, 22:14)  Ja, nu räcker det med off topic, återgå till ämnet annars blir det rensning av skräpinlägg. Tack moderutten!
*Stintan*
19-04-2013, 21:22
CITAT (Motti @ 19-04-2013, 22:07)  Sur finns inte på min lista Stintan är aldrig sur men däremot himmla stollt !vilket man tydligen inte få vara .Nä man skulle nog gåt med i Postkorden och vunnit två eller tre mille och blivit hyllad som en hjälte  vad fan ska man jobba för himmla onödigt .  Det är ditt val! Jag missunnar varken den som vunnit nån mille på lotteri eller den som själv slitit ihop till pengarna glädjen att få känna sig rik även fast jag inte tycker att pengar har så mycket med att känna sig lyckad att göra.
Tråden var väl "för dom som lyckas " och de flesta här gillade inte dom som lyckas ! punkt slut . Ödmjukhet är en bra tillgång
CITAT (Huggorm @ 19-04-2013, 22:14)  Ja, nu räcker det med off topic, återgå till ämnet annars blir det rensning av skräpinlägg. Trodde inte en moderator som deltar i diskussionen, inte skulle moderera densamma. Men jag kan ha läst fel, eller så vänder vi på reglerna, som det passar.
hattstugan
19-04-2013, 21:27
Återgå till ämnet och sluta med personangrepp! / Moderator
Suck...
Anki på Öland
19-04-2013, 21:29
CITAT (Motti @ 19-04-2013, 22:24)  Tråden var väl "för dom som lyckas " och de flesta här gillade inte dom som lyckas ! punkt slut . Ödmjukhet är en bra tillgång  Nej - läs om första inlägget och se om du förstår vad tråden handlar om!
CITAT (Gita @ 19-04-2013, 22:12)  Är det inte märkligt att alla trådar slutar med att alla hackar på Motti eller ibland mig? Urtråkigt, så godnatt, Gita " Hackar på" Tror inte så, men ger ni/ du dig in i elden, utan väl underbyggda argument, får du/ ni räkna med att få stryk. Klart ni tycker det är tråkigt att få "verbal pisk" men välj då istället ämnen, där ni har bra argument för ert tyckande, istället för. "alla vet väl hur""" Eller ännu hellre kunskap före tyckande. Åsikt och tyckande är helt ok. Men ersätter aldrig kunskap eller fakta. (dokumenterad)  CITAT (hattstugan @ 19-04-2013, 22:27)  Återgå till ämnet och sluta med personangrepp! / Moderator Motivera det inlägget tack. !!!!! Var finns personangreppet????
Halaj!
Mannen har en poäng. Ett samhälle behöver entrepenörer. Utan dessa, inga jobb åt andra. Med det sagt vill jag också säga att jag inte skulle vilja byta med honom för alla pengar i hela världen. 12 timmars arbetsdag, nej, tack! Och all övrig tid grunna, fundera på företaget? Näe. Jag ställer gärna upp på min arbetsgivare och kör stenhårt, extra, när det skiter sig. Men inte hela tiden!
Jag unnar honom gärna en AMG-merca i trippelgaraget, ett flådigt hus, gott om pengar och ett tjuvnyp med sekreteraren lite då och då.
//T
Är personangreppet att man upplyser en mod. att han frångår sina egna regler??? Eller vari ligger personangreppet????
*Stintan*
19-04-2013, 21:35
CITAT (Motti @ 19-04-2013, 22:24)  Tråden var väl "för dom som lyckas " och de flesta här gillade inte dom som lyckas ! punkt slut . Ödmjukhet är en bra tillgång  Va? Det där har du nog fått om bakfoten.
hattstugan
19-04-2013, 21:35
Läs Trivselreglerna/Moderator
Att vara den som lyckas ! om vi ska vara petiga .för mig är det samma sak .
CITAT (hattstugan @ 19-04-2013, 22:35)  Läs Trivselreglerna/Moderator Vilka trivselregler har du problem med??? Ser varken namn eller något annat en ett hett diskussionsklimat. Vad är det som bryter mot trivselreglerna? Att alla inte älskar alla eller att kärleken finns inom oss? Byt då ut den gröna ramen mot rosa hjärtan och fjädrar, så får ni ert fluffifluffflumm, och trivsel...  CITAT (*Stintan* @ 19-04-2013, 22:35)  Va? Det där har du nog fått om bakfoten. Skit i att argumentera. Det är bara fyra medlemmar som får yttra sig, samt moderatorerna... Alla andra ska hålla käft. Precis så, dödar man ett forum.!!!!!!
Huggorm
19-04-2013, 21:54
CITAT (pejori @ 19-04-2013, 22:48)  Vilka trivselregler har du problem med??? Ser varken namn eller något annat en ett hett diskussionsklimat. Vad är det som bryter mot trivselreglerna? Att alla inte älskar alla eller att kärleken finns inom oss? Byt då ut den gröna ramen mot rosa hjärtan och fjädrar, så får ni ert fluffifluffflumm, och trivsel...  Det som är problemet är det ständigt återkommande bråket och tjatet mellan vissa forummedlemmar. Det tar helt fokuset från annars intressanta trådämnen. Det är väldigt svårt att avgöra vem som egentligen börjar det och vem men skall skylla på så det bästa vore om alla bara försökte hålla sig till ämnet och undvika att ramla tillbaka i gamla hjulspår. Och nej Pejori, jag skall inte moderera, jag vet mycket väl vad som gäller. Men att be folk hålla sig till ämnet kan man göra även om man medverkar i debatten.
*Stintan*
19-04-2013, 21:55
CITAT (pejori @ 19-04-2013, 22:50)  Vilka trivselregler har du problem med??? Ser varken namn eller något annat en ett hett diskussionsklimat. Vad är det som bryter mot trivselreglerna? Att alla inte älskar alla eller att kärleken finns inom oss? Byt då ut den gröna ramen mot rosa hjärtan och fjädrar, så får ni ert fluffifluffflumm, och trivsel... Skit i att argumentera. Det är bara fyra medlemmar som får yttra sig, samt moderatorerna... Alla andra ska hålla käft. Precis så, dödar man ett forum.!!!!!!Du måste vara rädd om blodtrycket Pejori
Anki på Öland
19-04-2013, 22:02
CITAT (Motti @ 19-04-2013, 22:37)  Att vara den som lyckas ! om vi ska vara petiga .för mig är det samma sak . En gång till - läs första inlägget!!
hattstugan
19-04-2013, 22:04
Trivselreglerna gäller alla! Även oss moderatorer! Försök att hålla er till ämnet utan att gå på person så blir det bra mycket trevligare! / Moderator
CITAT (Huggorm @ 19-04-2013, 22:54)  Det som är problemet är det ständigt återkommande bråket och tjatet mellan vissa forummedlemmar. Det tar helt fokuset från annars intressanta trådämnen. Det är väldigt svårt att avgöra vem som egentligen börjar det och vem men skall skylla på så det bästa vore om alla bara försökte hålla sig till ämnet och undvika att ramla tillbaka i gamla hjulspår.
Och nej Pejori, jag skall inte moderera, jag vet mycket väl vad som gäller. Men att be folk hålla sig till ämnet kan man göra även om man medverkar i debatten. Det är helt ok, för min del, men det var trots allt du som började med "moderatorfasoner" i en tråd du själv deltar i. Inte OK: Det du anser vara "bråk och tjafs" är för oss som deltar, en helt normal diskussion!!!!!! Fråga oss och ni får svar. Hur många av "oss som deltar" klagar på klimatet??? Hur mycket av det vi pratar om, anknyter till "gammalt tjafs"? Att en medlem, uttalar samma mantra fem gånger i samma tråd, ska inte lägga dom övriga deltagarna till last. Sedan kan jag tycka, att ska vi hålla oss till ämnet, bör ni mods. föregå med gott exempel. Stoppa OT tidigare om det nu stör er och medverka inte själva till OT- inlägg. CITAT (hattstugan @ 19-04-2013, 23:04)  Trivselreglerna gäller alla! Även oss moderatorer! Försök att hålla er till ämnet utan att gå på person så blir det bra mycket trevligare! / Moderator Vi har inte nämnt någon specifik person och inte avvikit från ämnet. Vad är problemet???? Var bryter vi mot trivselreglerna!!!!
"Att vara den som lyckats ...." - intressant ämne - jag tycker att jag har lyckats i vissa hänseenden med mitt liv (andra skulle säkert säga något annat). Det enda viktiga i mitt liv, som jag ser det, är den 'kärlekskarriär' jag gjort. Yrke, utbildning mm mm spelar mycket liten roll för mig.
CITAT (gunsta @ 19-04-2013, 23:11)  "Att vara den som lyckats ...." - intressant ämne - jag tycker att jag har lyckats i vissa hänseenden med mitt liv (andra skulle säkert säga något annat). Det enda viktiga i mitt liv, som jag ser det, är den 'kärlekskarriär' jag gjort. Yrke, utbildning mm mm spelar mycket liten roll för mig. Som jag tidigare sagt, att "lyckats" är nog rätt individuellt beroende på var man lägger ribban. Tror fortfarande att trivsel och välmående är gott, samt att behoven och ekonomiska förutsättningar styr. "Man rättar munnen efter matsäcken" är nog så sann. "Att lyckats" är väl att man är nöjd med det facit man får i handen när ålderdomen kryper på. CITAT (*Stintan* @ 19-04-2013, 22:55)  Du måste vara rädd om blodtrycket Pejori  Pust, inte bra att sluta röka...
CITAT (pejori @ 19-04-2013, 23:07)  Det är helt ok, för min del, men det var trots allt du som började med "moderatorfasoner" i en tråd du själv deltar i. Inte OK: Det du anser vara "bråk och tjafs" är för oss som deltar, en helt normal diskussion!!!!!! Fråga oss och ni får svar. Hur många av "oss som deltar" klagar på klimatet??? Hur mycket av det vi pratar om, anknyter till "gammalt tjafs"? Att en medlem, uttalar samma mantra fem gånger i samma tråd, ska inte lägga dom övriga deltagarna till last. Sedan kan jag tycka, att ska vi hålla oss till ämnet, bör ni mods. föregå med gott exempel. Stoppa OT tidigare om det nu stör er och medverka inte själva till OT- inlägg. Vi har inte nämnt någon specifik person och inte avvikit från ämnet. Vad är problemet???? Var bryter vi mot trivselreglerna!!!!  Jo, jag (och Gita) gjorde det. Vi diskuterade person istället för sak. Ta inte åt dej av moderatorernas tillsägelse och snälla...lugn och fin nu så fortsätter vi diskussionen i sakfrågan istället.
Men all sin da ! nu får ni ge er !Man ger sig aldrig på en Moderator vore inte lönt i andra Forum !dessutom borde Moderatorerna skriva i rött när det gäller varningar så görs det på andra forum. Vissa här tar inte Moderatorerna med respeckt utan kör över dom .Dålig stil .
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|