Sidor: 1, 2, 3, 4, 5, 6
Biggan_
CITAT (hattstugan @ 04-12-2013, 18:09) *
De vita och svarta vingummina är bäst!

yes.gif sedan kommer dom röda!
gunsta
CITAT (hattstugan @ 04-12-2013, 18:09) *
De vita och svarta vingummina är bäst!

Svarta är mina favoriter också - vita är ok - gröna brukar jag spara.
Monarda
CITAT (Monarda @ 04-12-2013, 13:36) *
Jag tänker inleda mina jobbarkompisar i frestelse och handlade pepparkakor, saffranslängd, skumtomtar och glögg till eftermiddagsfikat.

Och dom behövde inte ledas in heller; dom gick själva. devil.gif
Eva i Skåne
Idag har jag varit hos Myo och bakat småkakor. Har vistats där i kakdofterna hela dagen. Sex sorter blev det sammanlagt och så delar vi som deltar.
Nu är det dags för avsmakning biggrin.gif smile.gif
gunsta
Eva - trevligt sätt att umgås på. Jag har ätit en bit 'lyx-marmelad' från Italien, hallonsmak, mycket god (marmeladen är inte min så därför bara en bit). Chokladen är bara min egen - därför minst tre bitar ..... hitintills.
pejori
CITAT (Biggan_ @ 04-12-2013, 17:58) *
Jag är också ett pepparkaksmonster! Men en burk på två dagar, där slår du mej med flera hästlängder! Men snälla blir vi Pejjan! innocent.gif

HM. Är ju alltid snäll angel_not.gif Så Pepparkakorna kan bara få mig bitc***

"sur i magen", sa alltid min morsa" crying.gif

Ja ja, ny burk idag och dom är lika goda.. giggle.gif
Monarda
I kväll blev det riktigt mycket synd. Julträff på jobbet med glögg, pepparkakor och en fantastisk buffé från en cateringfirma. Ingen julmat som tur var, vill inte tjuvstarta med den.
hattstugan

Utvalda Favoriter choklad! Mums
Eva i Skåne
Efter kakbak med efterföljande provsmakning i onsdags och väninnor på glögg, middag och fika med kakor igår
så är det dags för en dag utan syndigt ätande idag. Te och knäckebröd - vilket ju också är gott
Uggi
CITAT (Eva i Skåne @ 06-12-2013, 16:22) *
Efter kakbak med efterföljande provsmakning i onsdags och väninnor på glögg, middag och fika med kakor igår
så är det dags för en dag utan syndigt ätande idag. Te och knäckebröd - vilket ju också är gott

Lite godis framför TV i kväll blir det nog Eva. flirting.gif
Eva i Skåne
CITAT (Uggi @ 06-12-2013, 18:22) *
Lite godis framför TV i kväll blir det nog Eva. flirting.gif

Inte för mig. Just nu är jag inne i en period när jag kan hålla det jag bestämmer mig för inom matfronten. En kopp te eller flera är nog vad det blir senare ikväll
hattstugan

En nyöppnad ask Wiener nougat
Monarda
Synderna står som spön i backen! Botgöring sker efter nyår.
hattstugan

Julmust och Wiener Nougat
Natur liv
After eight.
gunsta
Lindt's 90%-iga och strax två Alvedon.
Eva i Skåne
Jag har gjort julgodis ikväll och såklart blir det lite provsmakning, men efter en stund står sötdoften mig upp i halsen så jättemycket blev det inte.

[attachment=79709:012__800x464_.jpg]
gunsta
Oj Eva smile.gif - nästan som Candy Crush ...
Huggorm
CITAT (Natur liv @ 23-12-2013, 19:32) *
After eight.

Jag noterar att du var 28 minuter tidig nono.gif
omk
Jag har, för någon timma sen, glufsat i mig TVÅ stora vörtbrödsmackor med ljummen ugnsbakad skinka med stark senap och en kall öl. Jesus, vad GOTT !!!!

NATURLIGTVIS var skinkan griljerad på Virgos sätt, från 2003 ...
Eva i Skåne
CITAT (omk @ 24-12-2013, 01:17) *
Jag har, för någon timma sen, glufsat i mig TVÅ stora vörtbrödsmackor med ljummen ugnsbakad skinka med stark senap och en kall öl. Jesus, vad GOTT !!!!

NATURLIGTVIS var skinkan griljerad på Virgos sätt, från 2003 ...

Det kan inte räknas som synd omk. Såklart att skinkan måste provsmakas så du vet att du inte måste köpa en ny och laga till idag. flirting.gif
malcolm
Har en ask Alladin som ligger och väntar.
Eva i Skåne
Syndernas dag idag wink.gif
Har en ask Merci och två påsar twist vi fick igår och hemmagjort julgodis och en massa kakor...

Julen vara ska till påska, eller hur det nu är, men såå länge varar inte vårt godis, men kanske till nyår
gunsta
Jag äter en "Jule-nisse" en skum gåva från Bokus - vederstygglig i smaken ... men skumtomten slinker ner tror jag sick.gif .
Biggan_
Jag sitter och gottar med en påse kaffekarameller och en drink på Malibu och ananasjuice!
Ingen bra kombination, men det slinker nog ner!

Eva i Skåne
kaffekaramellerna kan du behålla Biggan flirting.gif
Låter vidrigt i mina öron och smakar illa på min tunga
Biggan_
CITAT (Eva i Skåne @ 04-01-2014, 21:12) *
kaffekaramellerna kan du behålla Biggan flirting.gif
Låter vidrigt i mina öron och smakar illa på min tunga

Ett par stycken är gott, men sedan blir det lätt för mycket!
Eva i Skåne
Hela dan har vi visst ätit osunt. sad.gif
Lussekatter till em-fikan, ett halvt Marabou mintcrisp och sen köpepizza ikväll, men bara mjölk och te att dricka

Vad säger verkmästaren i magen confused.gif
gunsta
Te och wienerbröd + att två chokladaskar är definitivt tomma - men jag har en halv 90% Lindt kvar - men den ligger för långt borta, så jag tröstade mig med två Alvedon i stället smile.gif
theseraphim
Laphroigh whisky och hemmagjort lakrtitskonfekt blev kvällens synd plus en bourbonfats lagrad stout från USA.
Klint
Igår kväll blev det 1/2 ask wienernougat!
Monarda
Jag har syndat en del med Toffifee på sistone och det är sonens fel. Han brukar alltid få den där speciella julasken som innehåller tre mindre askar, men nu har han blivit så sabla ordentlig och ville inte ha. Lämnade kvar dom när han åkte........och ja, det kan ni ju förstå hur det gick. whistling.gif
zissi
Pepparkaksdeg som ungarna lämnade kvar i kylen efter sin vistelse här. Första tuggorna var underbara yahoo.gif men nu börjar illamåendet.... sick.gif . Åt med en tesked...ifall ni inte vet hur man äter deg så där whist.gif
Biggan_
CITAT (zissi @ 07-01-2014, 23:36) *
Pepparkaksdeg som ungarna lämnade kvar i kylen efter sin vistelse här. Första tuggorna var underbara yahoo.gif men nu börjar illamåendet.... sick.gif . Åt med en tesked...ifall ni inte vet hur man äter deg så där whist.gif

sick.gif
Själv har jag knaprat i mej nötter, dadlar och fikon ikväll!
gunsta
Jag åt upp de sista bitarna av en 90% Lindt - och nu blev jag sugen på en tjock skiva edamerost.
Biggan_
Ost är bra för tänderna gunsta. Passar väl bra efter chokladen?
gunsta
Ja ost lär också vara bra för sömnen - God natt sleeping.gif
Biggan_
Godnatt gunsta! Sov gott! kompiskram.gif
VitaFingrar
Åt ingentling alls förrän jag kom hem från jobbet idag vid 19-tiden. Sedan dess har jag inte kunnat sluta. Har ätit både pizza, choklad, kladdkaka och knäckemackor. Grymt vilka sug man får på kvällen om man ätit dåligt under dagen!
zissi
CITAT (VitaFingrar @ 09-01-2014, 23:53) *
Åt ingentling alls förrän jag kom hem från jobbet idag vid 19-tiden. Sedan dess har jag inte kunnat sluta. Har ätit både pizza, choklad, kladdkaka och knäckemackor. Grymt vilka sug man får på kvällen om man ätit dåligt under dagen!

Jag har haft en precis likadan dag som du idag. Åt bara frukt och en knäcka som hastigast till lunch innan jobbet. Sen stod jag på darrande ben, när jag väl kom hem och skulle ta av mig ytterkläderna vid 18-tiden. Middagen slängde jag fullkomligt i mig. Gubben undrade om jag var stressad. Sen har det blivit kex ost o lite andra rester från kylen o nu är jag sugen på nåt igen innan läggdags. Jag lär mig förhoppningsvis av mina misstag.

skånepåg
Chips och choklad i mängder, önskar det inte var det enda sad.gif
Monarda
I stort sett är det slutsyndat för min del, i alla fall med sånt man stoppar i truten. innocent.gif Nu ska jag sköta mig fram till sommarsemestern, men då jäklar....
gunsta
Jag har en halv kaka Lindt 90% framför mig - har inte tagit nåt i kväll av den ... men jag säger: Orsa kompani lovar ingenting bestämt. smile.gif
Eva i Skåne
Usch vilken dålig dag jag haft. Kaka i eftermiddags och en påse Kina ikväll. Känner mig lätt illamående
Var tvungen att neutralisera det söta med ett par knäckebröd med kaviar
zissi
Ja nu måste det bli ordning på torpet här med rtfm.gif nono.gif

Honungsvatten o en kanelknäcke blev det som nattmål. Kaffe o två after eight för ngn timme sen blush.gif ... måste ju få slut på allt whist.gif
gunsta
Tre rutor av Lindt nu - men jag kastade chokladkakan långt bort på bordet så jag inte kommer åt den ...
zissi
CITAT (gunsta @ 13-01-2014, 22:03) *
Tre rutor av Lindt nu - men jag kastade chokladkakan långt bort på bordet så jag inte kommer åt den ...

Är det så enkelt för dig gunsta ?
gunsta
Inte alls smile.gif - men jag försöker göra det svårare
Monarda
CITAT (gunsta @ 13-01-2014, 22:12) *
Inte alls smile.gif - men jag försöker göra det svårare

Ett tag var jag inne på att ställa skålen med ostkrokar på bortre kanten av soffbordet, på så sätt blev det små sit-ups varje gång jag skulle ta mig en krok. Kändes väldigt förlåtande men det höll inte i längden, det hamnade trots ansträngningen mer på + kontot än på - .
Biggan_
CITAT (Monarda @ 14-01-2014, 10:48) *
Ett tag var jag inne på att ställa skålen med ostkrokar på bortre kanten av soffbordet, på så sätt blev det små sit-ups varje gång jag skulle ta mig en krok. Kändes väldigt förlåtande men det höll inte i längden, det hamnade trots ansträngningen mer på + kontot än på - .

Du skulle kanske ha påsen ute i bilen, eller nånstans.... rolleyes.gif många promenader blir det om du är sugen!

Jag har syndat med en hel stapel pepparkakor ikväll! blush.gif För att dämpa ångesten över dessa bruna onyttiga tingestar åt jag en ljuvligt god apelsin!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon