|
Här har det varit nyktert i kväll  . inget vin ingen fruktsoda - popcorn och risgrynsgröt har varit min 'synd'.
skogstroll
22-03-2014, 17:12
Sitter och mossar vid datorn. Fast jag har ju i och för sig gjort mycket nytta idag...
Fyra kakor på raken + kaffe + likör.
hattstugan
23-03-2014, 22:03
En dubbel Japp
Jag äter fikon i konjak + en kaka.
Usch jag åt upp en hel påse med russin chocklad och mådde illa efteråt och dessutom fick en vidrig hostattack:(
Monarda
28-03-2014, 19:10
I kväll ska här syndas med stora räkmackor och Henkell Trocken, min favorit bland mousserande viner.
*Stintan*
28-03-2014, 20:28
Frossar i mig en lakritsglass
Kan inte överhuvudtaget äta godsaker och knappt mat eftersom allt orsakar hostattacker!
hattstugan
16-04-2014, 16:09
Chokladkaka med daim
Huggorm
16-04-2014, 20:55
En banan som var precis så omogen som den gröna färgen antydde.
theseraphim
16-04-2014, 21:50
Låter lite knäppt men jag har precis syndat med lite nykokt fläsklägg, rotmos(eget) och en kall pilsner. Det är grejer det efter en dag i trädgården.
Det är väl i så fall påskgodiset  vi köpte fyra kilo godis i dag för att fylla 7 påskägg med till barnbarna och faktiskt våra barn som är över 30 båda två ,ser lite mycket ut så man tullar lite på det ,väldigt svårt att hålla fingrarna borta  Ja så jag syndar lite ja va sjutton har man en hel kasse är det svårt att hålla fingrarna i styr
Monarda
17-04-2014, 18:58
Jag ska snart börja synda med popcorn, chips och vin. Förmodligen också en del choklad.
Eva i Skåne
18-04-2014, 10:21
Idag är det långfredag. Då ska man väl inte synda över huvud taget? Nåja, jag kör min 5:2 och idag blir det inga utsvävningar, men det beror alltså inte på långfredagen Har dock köpt hem liite godis till helgen, Anton Bergs marsipanägg måste jag bara unna mig några. Sen blir det god mat och en påsktårta också i helgen när vi ska ha gäster.
Än har inte synden börjat men den lurar i faggorna - två apelsinmånar från Hälls i Örebro - mäktig är bara förnamnet som det heter ... men vet att dom är mer än goda. Go to Hälls
hattstugan
30-04-2014, 19:36
1 glas vin
2 och ½ glas vin + ett glas vermouth + kaffe och finsk pinne (nybakad idag).
Eva i Skåne
01-05-2014, 09:49
Fick en vacker hjärtformad chokladask av min man förra helgen. Hälften fanns kvar igår och dom nougatkulorna åt vi upp tillsammans. Retar mig att jag inte kunde låta bli den sorten, av de tre som fanns i asken, som jag inte tyckte var så goda, men så dålig är min karaktär
Idag ska jag synda med rabarberpaj som jag strax ska göra
hattstugan
30-05-2014, 22:48
Ost, kex och vin
Jag surfar runt och läser mina gamla skriverier och är fascinerad av att folk läser det som jag skriver om helt vanligt liv alltså mitt liv med hundarna! Jag har ju skrivit på olika ställen så det finns mycket att läsa!
Nyss drack jag en liten kopp kaffe och åt två franska våfflor - dom brukar vara goda, men inte denna gång - tyckte dom smakade fisk (fisk är visserligen gott - men inte till kaffe) - tror det beror på min 'förkylning' som vanställer smaker i min mun.
Nyss gick jag upp för jag bara vände och vred på mig i sängen. Fixade varm choklad och två skivor danskt rågbröd med ost och min hemmagjorda maskrosblomsmarmelad på det. Mums! Hoppas John Blund kommer snart.
Halstabletter för att lindra hostan är numera ett måste för mig!
Här har det syndats utan like denna kväll, Vad sägs om oxfilé från Brasilien, ostar från Frankrike, Danmark och Holland, ett jättegott spanskt vin, jordgubbar från Belgien samt kaffe (finns väl inget svenskt) med en fransk konjak till. Inte en tanke på ekologiskt, närodlat eller svenskt, men en underbar måltid. Gita
Monarda
24-06-2014, 21:39
Far och son bakade siktkakor idag och jag ska villigt erkänna att det slank ner några ljumma mackor med ost och svenska tomater.
Päronkonjak
hattstugan
04-07-2014, 19:51
Vitt vin med äppeljuice
Vitt vin med flädersaft drack vi härom kvällen - äppeljos i, kanske man borde testa. Vi drack i vart fall rosévin i kväll - sommarkänsla.
hattstugan
04-07-2014, 22:34
Är gott med äppeljuice! Väl värt att testa!
Monarda
05-07-2014, 18:32
I kväll blir det rosévin och en härlig blandning av popcorn och ostkrokar.
mamamaggan
05-07-2014, 19:43
Står en kladdkaka i ugnen just nu .
Blir en bit senare , fast en liten bit.
Monarda
05-07-2014, 21:56
CITAT (gunsta @ 05-07-2014, 22:34)  Likör 43 Jösses, det var den första alkohol jag någonsin smakat och det skedde på min första utlandsresa till Mallorca 1970!
 - Grand Canaria för egen del
Eva i Skåne
08-07-2014, 05:59
Igår köpte jag ett nytt choklad från Marabou, Bubbly caramel. Stort var det och vi lyckades äta hela  När jag var barn fanns det nån sorts bubbelchoklad (luftbubblor) som vi fick ibland och jag gillade det. Marabou choklad gillar jag alltid, men detta blev väl sött med kolasmet överst. Nödbedd är jag dock sällan när det gäller choklad
Den där bubbelchokladen kommer jag ihåg - den var fr Holland tror jag. För egen del har det varit väldigt lite sötsaker den senaste tiden, undantaget 'apelsinmånen' då.
Natur liv
08-07-2014, 11:50
Nu sitter jag i skuggan med kall fläderblomscider i glaset. Lite onyttigt, men försvarbart i den här sommarhettan.
Monarda
19-07-2014, 19:00
Hur är det, har ni slutat synda? Själv kör jag på med ostkrokar och rosévin i kväll och så klämde jag i mig en räkmacka på café idag. Gäller att hålla formen.
Nej då - vermouth, vin och nyss kaffe och Xanté ('päronkonjak') - vi åt lite mat också men det är ju inte 'syndigt'.
PS: jo till teet åt jag en bit aprikoskaka.
hattstugan
19-07-2014, 22:11
Nektariner
mamamaggan
19-07-2014, 23:19
Har tidigare i kväll ätit en söt underbart god nektarin ! Nyss slank det ner en rostad skiva av ett surdegsbröd. Måste ha något i magen när jag ska kolla på Attefalls hus på nätet .
Monarda
26-07-2014, 18:14
Lördagskväll = synd  Snart dags för en GT på verandan.
Eva i Skåne
26-07-2014, 21:23
bakade en kaka med vinbär i eftermiddags. Den har vi ätit upp
hattstugan
15-08-2014, 18:10
Vitt vin
Monarda
15-08-2014, 18:25
Hela veckan har jag skött mig men i kväll åker ostkrokspåsen fram, lite rödtjut blir det nog också.
Monarda
10-10-2014, 17:40
Så dåliga ni är på att synda, har ni blivit helgon allihop!  Har ni ingen fredagssynd att komma med?
Eva i Skåne
12-10-2014, 18:29
Här har det varit ett evigt syndande hela veckoslutet och jag tänker avsluta helgen med ett schweizernöt och kanske en glass
Monarda
12-10-2014, 18:37
Ja, så länge det är helg får man synda, helt enligt egna regler, så jag rundar av med en balja popcorn.
Jag har slutat att köpa choklad - men ett undantag har jag gjort  ... och det är att vi i helgen var i Gävle, och i lördags besökte jag http://www.geflechoklad.se/ - ja det gick ju som det gick - så i kväll åt vi två stycken praliner med Baileys + chokladdoppade syltade apelsinskal - så gott så gott
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|