|
Jag har inte börjat än - suget har inte kommit över mig ännu - men till teet blir en engelsk pepparkaka, knallig 'sak' med god ingefärssmak. Sedan eskalerar det och så kommer väl chokladen fram vad det lider. Stod och tittade på Ben&Jerry's-glass på Coop - men tråkigt nog hade dom inte den 'nyaste' smaken - den med äppelpaj - som jag ville pröva. Vilket problem
Eva i Skåne
16-01-2014, 15:06
Ben&Jerryglass har jag aldrig smakat, men jag är gift med en glassoman så han har säkert, men jag är för snål för att köpa hem den (Läste precis en bok där huvudpersonen och hans dotter är besatta av Ben&Jerry)
Idag syndas det inte här - knäckebrödsdag - men imorgon blir det nåt gott
theseraphim
17-01-2014, 00:21
CITAT (gunsta @ 16-01-2014, 12:08)  Jag har inte börjat än - suget har inte kommit över mig ännu - men till teet blir en engelsk pepparkaka, knallig 'sak' med god ingefärssmak. Sedan eskalerar det och så kommer väl chokladen fram vad det lider. Stod och tittade på Ben&Jerry's-glass på Coop - men tråkigt nog hade dom inte den 'nyaste' smaken - den med äppelpaj - som jag ville pröva. Vilket problem  Oh my Apple pie? Var ingen jättehöjdare tyckte jag tyvärr.
Biggan_
24-01-2014, 22:01
En kopp starkt kaffe och ett pecanwienerbröd. Köpte dock bara ett för säkerhets skull!
Dom är goda Biggan - jag syndar med koffeinfritt kaffe och lite Baileys - och så har jag en obruten 90% Lindts framför mig.
CITAT (Biggan_ @ 24-01-2014, 22:01)  En kopp starkt kaffe och ett pecanwienerbröd. Köpte dock bara ett för säkerhets skull!  ååååh så gott  ...själv trycker jag i mig två apelsiner just nu
CITAT (theseraphim @ 17-01-2014, 00:21)  Oh my Apple pie? Var ingen jättehöjdare tyckte jag tyvärr. Tack för tipset - ska tänka på det.
Biggan_
24-01-2014, 22:31
CITAT (Boxer @ 24-01-2014, 22:08)  ååååh så gott  ...själv trycker jag i mig två apelsiner just nu Apelsinerna är så himla goda just nu! Jag har också frossat i apelsiner, och syndiga är dom ju rakt inte! CITAT (gunsta @ 24-01-2014, 22:07)  Dom är goda Biggan - jag syndar med koffeinfritt kaffe och lite Baileys - och så har jag en obruten 90% Lindts framför mig. Baileys! Jo jag tackar jag, här har vi en tvättäkta syndare!
... och den Lindtska kakan är nu bruten
Biggan_
24-01-2014, 22:42
CITAT (gunsta @ 24-01-2014, 22:38)  ... och den Lindtska kakan är nu bruten  Precis vad den är till för!
theseraphim
25-01-2014, 00:36
Bidde en Brooklyn Silver Anniversary öl ikväll, mycket god och...mycket dyr men det var det värt. Käkade lite god cheddar o Gruyere till det.
Eva i Skåne
25-01-2014, 08:36
Min man hade köpt hem en stor kartong med dubbla havreflarn. Det blev några sådan till kvällsfikat igår. Det straffade sig. Vaknade med världens halsbränna i natt
Tog en mugg te och ett kex med fikonmarmelad och en tjock skiva grönmögelost, men det blev tre st kex med samma pålägg, men vad gott det är.
Monarda
25-01-2014, 12:03
Tog två glas rött i går. Men Jesus drack ju vin så det kan väl omöjligt vara en synd?  Ett par glasspinnar åkte ner, dom lär väl räknas in på syndarkontot.
Biggan_
02-02-2014, 22:06
Jag har syndat två gånger idag. Jag köpte en 2-pack fastlagsbullar och en slank ner i eftermiddags efter en långpromenad och den andra har jag just smörjt kråset med. Ja jösses vad nytta den promenaden gjorde!
Jaså - semlor  - det kan man längta efter ... men sådana har jag inte ätit än. Jag har i vanlig ordning ätit Lindt 90% + vaniljglass och dessutom tittat på Foyle's War.
Biggan_
02-02-2014, 22:28
Jag har en kaka Lindt Excellence Mild 85% som jag fått i present, men den sparar jag ett tag till. Egentligen tycker jag bäst om 70%-ig choklad, men den 85 %-iga är kanske god. 90%-ig tycker jag är för bitter.
Eva i Skåne
03-02-2014, 14:05
CITAT (Biggan_ @ 02-02-2014, 22:06)  Jag har syndat två gånger idag. Jag köpte en 2-pack fastlagsbullar och en slank ner i eftermiddags efter en långpromenad och den andra har jag just smörjt kråset med. Ja jösses vad nytta den promenaden gjorde!  Det är klart att promenaden gjorde nytta Biggan. Annars hade du kanske inte orkat den sista
CITAT (Eva i Skåne @ 03-02-2014, 14:05)  Det är klart att promenaden gjorde nytta Biggan. Annars hade du kanske inte orkat den sista 
hattstugan
03-02-2014, 14:33
Keso och ananas
Monarda
03-02-2014, 15:34
Jag har syndat en hel del på min Stockholmsresa i helgen. Semlor, Irish coffee, chips, godis - You name it!
CITAT (Monarda @ 03-02-2014, 15:34)  Jag har syndat en hel del på min Stockholmsresa i helgen. Semlor, Irish coffee, chips, godis - You name it! Semlor och O'boy är helt ok - jag åt nyss en halv 'socker-munk' fr marknaden.
Eva i Skåne
04-02-2014, 07:21
Igårkväll delade vi på ett paket snickers. Gott så länge man tuggar, men det straffade sig. Jag har inte sovit bra i natt
Biggan_
05-02-2014, 23:39
CITAT (Eva i Skåne @ 03-02-2014, 14:05)  Det är klart att promenaden gjorde nytta Biggan. Annars hade du kanske inte orkat den sista   Så sant Eva! I kväll har jag inte syndat alls! Jag har snöat in på apelsiner! Denna gången blev det blodapelsiner och dom är lika goda som navels. Bäst att passa på nu innan dom blir torra och tråkiga.
Elisabeth-Västkustkolonisten
06-02-2014, 10:35
Vi var i Kiel för en vecka sedan och då handlade jag bla an också 3 eller 4 olika Lindt.
Men när vi var hemma och jag stuvade in alla livsmedel så fanns ingen Lindt. Sambon visste inte heller var dom är. Inte i bilen heller
Men när jag tittade på räkningen så fanns dom inte heller med. Dom måste ha blivit liggande på bandet eller i korgen på vagnen. Synd för dom sorter har jag aldrig sett här och ett helt annat pris var det också.....
Köpte en stoor brk med superduperfärska chokladnallar på godisfabriken igår blev ett gott sällskap till svenska rallytsammandragningen igår kväll!
Monarda
07-02-2014, 18:31
En glasspinne blir det nog i kväll, tror att det ligger en ensam stackare kvar i frysen.
Just nu kaffe + nybakad och nyglaserad wienerstång + ett glas Baileys.
Eva i Skåne
07-02-2014, 22:19
Köpte en ask med "falska" mozartkulor på Lidl. Mycket bra pris och enl min smak godare än original En sån ask med 10st delade vi när vi såg "på spåret"
Bakade en sats med kokostoppar på em. som jag tänkte lägga i frysen o ha till fikafrämma´t. Gjorde 20 i stället för 35 som stod i receptet. Så tre stora ljumna kokoskakor är eftermiddagens mums, med en balja kaffe till förstås. Sparade en kaka uppe till gubben. Det räcker väl till honom
hattstugan
13-02-2014, 16:15
Pepparkakor
Monarda
19-02-2014, 18:59
CITAT (zissi @ 13-02-2014, 16:07)  Bakade en sats med kokostoppar på em. som jag tänkte lägga i frysen o ha till fikafrämma´t. Gjorde 20 i stället för 35 som stod i receptet. Så tre stora ljumna kokoskakor är eftermiddagens mums, med en balja kaffe till förstås. Sparade en kaka uppe till gubben. Det räcker väl till honom   Absolut, man får akta sig för att skämma bort dom små liven. I kväll ska jag synda med popcorn. Så det så!
Popcorn är ju så gott men köper det sällan. Får nog bli ändring på det. Apelsinerna är ju gudomliga nu  . Som godis! Gubben kom hem från frisören nyss och överraskade med en påse Tutti frutti och en påse "Jätte"salt. Mums!
Idag har jag ätit nötter av olika sorter - eg är det ingen synd eftersom nötter är rätt och riktigt för hälsan - min synd kanske bestod i att jag tog onödigt mycket av lingonsylten till gröten.
Monarda
22-02-2014, 12:50
Strax ska jag synda med kaffe och frusen dajmtårta som maken bakat.
Eva i Skåne
22-02-2014, 17:09
fastlagsbulle idag  Mums
Gjorde också iordning var sin semla på em så nu i kväll blev det bara fruktfat.
Biggan_
24-02-2014, 00:50
Tur att OS är slut nu, för oj, oj, oj vad jag har syndat de senaste veckorna! Ikväll blev det favoriten gorgonzolaost med dadlar. Jag får nog hålla igen ett tag innan jag vågar mej upp på vågen!
Monarda
25-02-2014, 20:01
5:2 får man ju lägga på hyllan ett tag tills influensan har farit sin kos. Maken kom nyss upp med en flaska ingefärsvin som han säger hjälper mot flunsan. Jag ställer väl upp som försökskanin, men det kräver ju några kex med ost för fulländning.
Stilton och päron + finskt krispbröd ... och lite till men ingen choklad - har inte ätit Lindt på flera veckor nu.
Monarda
26-02-2014, 13:54
Den som sover han syndar icke..... Så jag har inte kommit igång ännu eftersom jag sov rätt länge idag. Men nu börjar jag bli sugen på en saffransbulle med mandelmassa och russin, det blir nog en sådan till kaffet.
Äter lite nötter just nu, paranötter - mycket goda
Biggan_
27-02-2014, 00:02
Paranötter är jättegoda men svårknäckta. Jag har gottat mej med pistagenötter ikväll. Mycket lättare att skala. Det blev även en mugg mjölkchoklad med vispgrädde och marshmallows i. Det blev lite sötsliskigt så jag slog i en skvätt konjak och då blev den drickbar!
Paranötter är ju så goda ja, men så jobbiga att knäcka.
Just nu en rå morot men i em kommer min gamla pappa hit och då ska det bli semlor av de släta kardemummabullarna som ligger i frysen. Måste ta upp dem nu ja.
Paranötter köper jag färdigskalade - slö som jag är. Biggan! det blev väl nästan en Lumumba (farligt gott) av din kvällschoklad. Just nu syndfritt - väntar på att få sätta tänderna i ett isterband. Och semlor borde jag äta - det är ju så GOTT och vackert.
Pepparkakor och saft har jag syndat med idag.
Monarda
05-03-2014, 20:11
En balja popcorn blir det i kväll och ett glas vin till det.
Vin har jag druckit till pajen - min synd består av nötter, helst paranötter. Ingen Lindt längre.
Biggan_
10-03-2014, 22:45
Popcorn och fyra rutor Marabou Black har jag festat på ikväll! [attachment=80470:hallcandysmile.gif]
hattstugan
21-03-2014, 21:56
Vitt vin med fruktsoda! Många glas!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|